K čemu De Bruyne? 24. kolo Premier League v kostce
Šestnáct zápasů v řadě. Vítězná série Manchesteru City utěšeně narůstá těžko si nyní představit, že by měla v nejbližších dnech skončit. Za úžasnou formou překvapivě nestojí Kevin De Bruyne, Sergio Agüero nebo Raheem Sterling. Je to dokonalý systém Pepa Guardioly a jeden blyštivý klenot aspirující na cenu pro nejlepšího hráče sezóny.
Ilkay Gündogan je zjevením. Hráč, který i na vrcholu svých sil dokázal ve všech soutěžích skórovat za sezónu maximálně šestkrát, po dovršení třicítky naprosto explodoval. Od poloviny prosince nasázel ve 12 zápasech 11 gólů a je bez konkurence nejlepším střelcem Manchesteru City. Září tak moc, až se ze všech stran ozývají názory, že právě on, nikoli Bruno Fernandes, je letošní POTY.
Je to samozřejmě typický případ novinářské optiky, kdy neexistuje nic staršího než včerejší noviny. Zatímco na Brunovy skvostné výkony jsme zvyklí vlastně už rok - prostě od chvíle, kdy se připojil k United - Gündogan oslnil Anglii vlastně až nyní.
Podobný hype má po víkendu na triku taky Matthew Lowton, stabilní postava na pravé straně obrany Burnley. Jakožto typický hráč Burnley nepatří zrovna k těm hráčům, kteří by pravidelně bavili svět efektními kousky. Občasný výstřelek si však neodpustí. Před sobotním wondergoalem do sítě Palace (viz níže) čekal na gól v Premier League skoro osm let - a ten si prostě musíme připomenout.
Připomenout si musíme taky skutečnost, která musí děsit vedení zmíněného Crystal Palace. Že jsou Eagles co do ofenzivy závislí na Wilfriedu Zahovi, to ví asi každý. Že ale až tak, jak odhalují poslední statistiky, to si uměl představit málokdo. Od svého příchodu na jih Londýna chyběl reprezentant Pobřeží slonoviny v 19 zápasech. Crystal Palace z nich 17 prohráli a v 15 (!) z nich nedokázali vůbec skórovat.
1. Mattahew Lowton (Burnley) - 9.41 | gól, 3 střely, 3 klíčové přihrávky, 2 přesné centry, 3 úspěšné průniky (75%), 4 obranné zákroky (75%), 3 přerušené útoky soupeře, 5 odklizených balónů
2. Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal) - 9.34 | 3 góly, 5 střel, 2 klíčové přihrávky
3. Wilfred Ndidi (Leicester) - 9.04 | asistence, 3 zblokované střely, 5 obranných zákroků (50%), 3 přerušené útoky soupeře, 5 odklizených balónů, 6 vyhraných vzdušných soubojů (75%)
Nejlepší Čech (37.): Tomáš Souček (West Ham) - 7.54 | 4 přerušené útoky soupeře, 3 vyhrané vzdušné souboje (50%)
Gólman - Emiliano Martínez (Aston Villa): Před pár dny se utkal v přímém souboji s dalším elitním gólmanem letošní sezóny Nickem Popem. A inkasoval třikrát. Totéž se opakovalo i proti West Hamu, kdy šly dokonce dvě branky na jeho vrub. Výkon proti Brightonu byl dokonalou reakcí. Kdyby za Villu chytal někdo jiný, skončí zápas o dva, o tři góly. Martínez pochytal Seagulls všechno, včetně tří jasných gólovek. Celkem si připsal neskutečných devět zákroků.
Pravý obránce - Matthew Lowton (Aston Villa): Něco takového se stane jednou... maximálně dvakrát za osm let. Matt Lowton nepatří k nejaktivnějším krajním bekům, za Burnley v Premier League ve 119 utkáních zaznamenal jen 6 asistencí a na první gól čekal až do soboty. Ale že byl. Do vápna pronikal od půlící čáry, překonal několik protivníků a po narážečce s Rodriguezem famózně zakončil. Korunoval tak svůj fantastický výkon - nikdo z hráčů Burnley ani Crystal Palace nezaznamenal víc úspěšných průniků, obranných zákroků, přerušených útoků soupeře ani odklizených míčů. Velký klobouček.
Pravý stoper - Issa Diop (West Ham): David Moyes musí mít velkou radost, že i při absenci Angela Ogbonny je o stav stoperské dvojice postaráno. Kladiváři neměli proti Sheffieldu příliš mnoho práce, i tak ale je důvod Issu Diopa vyzdvihnout. Žádný z jeho spoluhráčů si nepřipsal víc obranných zákroků ani odklizených míčů - mladý obránce navíc uzemnil naděje hostí gólem na 2:0.
Levý stoper - John Stones (Man City): Jak to, že je z Johna Stonese najednou tak dobrý stoper? znělo ze všech stran. Ruben Dias, zněly odpovědi. Tak v sobotu anglický fotbalista ukázal, že dokáže skvěle zahrát i bez svého kolegy. Stones řídil obranu, který proti Tottenhamu naprosto dominovala, neudělal prakticky nic špatně a blýskl se i více než 90% úspěšností přihrávek.
Levý obránce - Ola Aina (Fulham): Pochází z líhně Chelsea, která během pár let vyprodukovala snad čtyři elitní krajní obránce. Podobně jako nedávno Lamptey, i Ola Aina se rozhodl namísto nekonečných hostování pro přestup - a přes Turín se nyní dostal do Fulhamu. Je součástí ekipy, která vyztužila katastrofální stav obrany z úvodu sezóny, no a na půdě Evertonu přidal i ofenzivní přínos. Právě po jeho skvělém průniku a centru skóroval Maja.
Pravý střední záložník - Mateo Kovačić (Chelsea): Velmi obtížně se v současné Chelsea hledá individualita, která by vyčnívala nad ostatní. Po příchodu Tuchela je dominantní především herní systém, přes nějž si zatím žádný protivník v Premier League nedokázal vypracovat snad jedinou vyloženou šanci. Přesto - progres Matea Kovačiće bije do očí a zápas s Newcastlem byl špičkou ledovce. Schopnost záložníka vyvážet míč z hloubi pole, překonávat jednotlivé hráče i celé linie a distribuovat míč do šířky i vertikálně do šancí - ta nyní Blues dodává tu potřebnou nadstavbu. Přidejme 96% úspěšnost přihrávek a 100% úspěšnost průniků (8).
Defenzivní záložník - Wilfred Ndidi (Leicester): Vyhrál víc vzdušných soubojů (6), než všichni jeho spoluhráči dohromady. Drobný highlight na úvod hodnocení skvělého komplexního Ndidiho výkonu v zápase s Liverpoolem. Jeho (a celého středu zálohy Foxes) souboj s Thiagem (a celým středem zálohy Reds) byl klíčem k výhře domácích. Nigerijec dominoval ve hře bez míče i s ním - parádním pasem asistoval u gólu Barnese.
Levý střední záložník - Ilkay Gündogan (Man City): V Premier League není hráče s lepší formou a pro dobro fotbalu doufejme, že jeho zranění, kvůli kterému odkulhal ze zápasu s Tottenhamem, je skutečně jen drobnost. Gündogan vyniká snad ve všech dovednostech, které střední záložník potřebuje, za všechny však zmiňme jeho schopnost neustále pronikat do šestnáctky (s míčem i bez) a rychlým pohybem se zbavovat soupeře. Právě takhle zničil Spurs, kterým dva góly dal a třetí zařídil vybojovanou penaltou.
Pravé křídlo - Bukayo Saka (Arsenal): Všechny titulky novin obsadil jeho zkušený kolega Aubameyang, ale kdo se díval na zápas Arsenalu s Leedsem pozorně, viděl, že Bukayo Saka předvedl po čistě výkonnostní stránce možná ještě lepší výkon. Jeho ochota pořád presovat je dobře známá, ale schopnost, s jakou se v pouhých 19 letech dokáže rozhodovat v klíčových situacích před brankou, je obdivuhodná. Zařídil penaltu a naprosto znemožnil Alioskiho, jenž byl rád, že jej Bielsa pár minut po pauze stáhl ze hry.
Střední útočník - Josh Maja (Fulham): Ahoj, jsem Josh Maja a možná mě znáte z filmů jako Sunderland 'Til I Die... ale teď vážně. Tenhle svéhlavý chlapík se v 19 rozhodl, že je mu League One malá a odešel do francouzské nejvyšší soutěže. Po pár letech se vrátil na ostrovy - a ukázal, že stačí i na Premier League. Při svém debutu za Fulham v základní sestavě dvakrát doklepl míč do sítě Evertonu a rozhodl o nesmírně důležité výhře. Pokud se Cottagers zachrání, pravděpodobně na tom bude mít lví podíl.
Levý útočník - Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal): Je zpátky. Konečně je Pierre-Emerick Aubameyang zpátky. Z osobních důvodů propásl druhou polovinu ledna, ale jen, co se vrátil do základní sestavy, navázal na dvougólové představení proti Newcastlu. Leedsu dal dokonce hattrick - a mohlo být ještě veseleji, kdyby posléze nerozezněl tyč. Role na hrotu mu evidentně svědčí.
Hráči, kteří si zaslouží zmínku: Lukasz Fabianski, Joao Cancelo, Joachim Andersen, James Tarkowski, Rodri, Harrison Reed, Harvey Barnes, Dwight McNeil, Raheem Sterling, Pedro Neto, Jay Rodriguez, Mbaye Diagne
Ilkay Gündogan je zjevením. Hráč, který i na vrcholu svých sil dokázal ve všech soutěžích skórovat za sezónu maximálně šestkrát, po dovršení třicítky naprosto explodoval. Od poloviny prosince nasázel ve 12 zápasech 11 gólů a je bez konkurence nejlepším střelcem Manchesteru City. Září tak moc, až se ze všech stran ozývají názory, že právě on, nikoli Bruno Fernandes, je letošní POTY.
Je to samozřejmě typický případ novinářské optiky, kdy neexistuje nic staršího než včerejší noviny. Zatímco na Brunovy skvostné výkony jsme zvyklí vlastně už rok - prostě od chvíle, kdy se připojil k United - Gündogan oslnil Anglii vlastně až nyní.
Podobný hype má po víkendu na triku taky Matthew Lowton, stabilní postava na pravé straně obrany Burnley. Jakožto typický hráč Burnley nepatří zrovna k těm hráčům, kteří by pravidelně bavili svět efektními kousky. Občasný výstřelek si však neodpustí. Před sobotním wondergoalem do sítě Palace (viz níže) čekal na gól v Premier League skoro osm let - a ten si prostě musíme připomenout.
Připomenout si musíme taky skutečnost, která musí děsit vedení zmíněného Crystal Palace. Že jsou Eagles co do ofenzivy závislí na Wilfriedu Zahovi, to ví asi každý. Že ale až tak, jak odhalují poslední statistiky, to si uměl představit málokdo. Od svého příchodu na jih Londýna chyběl reprezentant Pobřeží slonoviny v 19 zápasech. Crystal Palace z nich 17 prohráli a v 15 (!) z nich nedokázali vůbec skórovat.
TOP 3 góly kola
Hvězdy kola dle WhoScored.com
1. Mattahew Lowton (Burnley) - 9.41 | gól, 3 střely, 3 klíčové přihrávky, 2 přesné centry, 3 úspěšné průniky (75%), 4 obranné zákroky (75%), 3 přerušené útoky soupeře, 5 odklizených balónů
2. Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal) - 9.34 | 3 góly, 5 střel, 2 klíčové přihrávky
3. Wilfred Ndidi (Leicester) - 9.04 | asistence, 3 zblokované střely, 5 obranných zákroků (50%), 3 přerušené útoky soupeře, 5 odklizených balónů, 6 vyhraných vzdušných soubojů (75%)
Nejlepší Čech (37.): Tomáš Souček (West Ham) - 7.54 | 4 přerušené útoky soupeře, 3 vyhrané vzdušné souboje (50%)
Sestava 24. kola Premier League
Autor: Marek Ustohal
Gólman - Emiliano Martínez (Aston Villa): Před pár dny se utkal v přímém souboji s dalším elitním gólmanem letošní sezóny Nickem Popem. A inkasoval třikrát. Totéž se opakovalo i proti West Hamu, kdy šly dokonce dvě branky na jeho vrub. Výkon proti Brightonu byl dokonalou reakcí. Kdyby za Villu chytal někdo jiný, skončí zápas o dva, o tři góly. Martínez pochytal Seagulls všechno, včetně tří jasných gólovek. Celkem si připsal neskutečných devět zákroků.
Pravý obránce - Matthew Lowton (Aston Villa): Něco takového se stane jednou... maximálně dvakrát za osm let. Matt Lowton nepatří k nejaktivnějším krajním bekům, za Burnley v Premier League ve 119 utkáních zaznamenal jen 6 asistencí a na první gól čekal až do soboty. Ale že byl. Do vápna pronikal od půlící čáry, překonal několik protivníků a po narážečce s Rodriguezem famózně zakončil. Korunoval tak svůj fantastický výkon - nikdo z hráčů Burnley ani Crystal Palace nezaznamenal víc úspěšných průniků, obranných zákroků, přerušených útoků soupeře ani odklizených míčů. Velký klobouček.
Pravý stoper - Issa Diop (West Ham): David Moyes musí mít velkou radost, že i při absenci Angela Ogbonny je o stav stoperské dvojice postaráno. Kladiváři neměli proti Sheffieldu příliš mnoho práce, i tak ale je důvod Issu Diopa vyzdvihnout. Žádný z jeho spoluhráčů si nepřipsal víc obranných zákroků ani odklizených míčů - mladý obránce navíc uzemnil naděje hostí gólem na 2:0.
Levý stoper - John Stones (Man City): Jak to, že je z Johna Stonese najednou tak dobrý stoper? znělo ze všech stran. Ruben Dias, zněly odpovědi. Tak v sobotu anglický fotbalista ukázal, že dokáže skvěle zahrát i bez svého kolegy. Stones řídil obranu, který proti Tottenhamu naprosto dominovala, neudělal prakticky nic špatně a blýskl se i více než 90% úspěšností přihrávek.
Levý obránce - Ola Aina (Fulham): Pochází z líhně Chelsea, která během pár let vyprodukovala snad čtyři elitní krajní obránce. Podobně jako nedávno Lamptey, i Ola Aina se rozhodl namísto nekonečných hostování pro přestup - a přes Turín se nyní dostal do Fulhamu. Je součástí ekipy, která vyztužila katastrofální stav obrany z úvodu sezóny, no a na půdě Evertonu přidal i ofenzivní přínos. Právě po jeho skvělém průniku a centru skóroval Maja.
Pravý střední záložník - Mateo Kovačić (Chelsea): Velmi obtížně se v současné Chelsea hledá individualita, která by vyčnívala nad ostatní. Po příchodu Tuchela je dominantní především herní systém, přes nějž si zatím žádný protivník v Premier League nedokázal vypracovat snad jedinou vyloženou šanci. Přesto - progres Matea Kovačiće bije do očí a zápas s Newcastlem byl špičkou ledovce. Schopnost záložníka vyvážet míč z hloubi pole, překonávat jednotlivé hráče i celé linie a distribuovat míč do šířky i vertikálně do šancí - ta nyní Blues dodává tu potřebnou nadstavbu. Přidejme 96% úspěšnost přihrávek a 100% úspěšnost průniků (8).
Defenzivní záložník - Wilfred Ndidi (Leicester): Vyhrál víc vzdušných soubojů (6), než všichni jeho spoluhráči dohromady. Drobný highlight na úvod hodnocení skvělého komplexního Ndidiho výkonu v zápase s Liverpoolem. Jeho (a celého středu zálohy Foxes) souboj s Thiagem (a celým středem zálohy Reds) byl klíčem k výhře domácích. Nigerijec dominoval ve hře bez míče i s ním - parádním pasem asistoval u gólu Barnese.
Levý střední záložník - Ilkay Gündogan (Man City): V Premier League není hráče s lepší formou a pro dobro fotbalu doufejme, že jeho zranění, kvůli kterému odkulhal ze zápasu s Tottenhamem, je skutečně jen drobnost. Gündogan vyniká snad ve všech dovednostech, které střední záložník potřebuje, za všechny však zmiňme jeho schopnost neustále pronikat do šestnáctky (s míčem i bez) a rychlým pohybem se zbavovat soupeře. Právě takhle zničil Spurs, kterým dva góly dal a třetí zařídil vybojovanou penaltou.
Pravé křídlo - Bukayo Saka (Arsenal): Všechny titulky novin obsadil jeho zkušený kolega Aubameyang, ale kdo se díval na zápas Arsenalu s Leedsem pozorně, viděl, že Bukayo Saka předvedl po čistě výkonnostní stránce možná ještě lepší výkon. Jeho ochota pořád presovat je dobře známá, ale schopnost, s jakou se v pouhých 19 letech dokáže rozhodovat v klíčových situacích před brankou, je obdivuhodná. Zařídil penaltu a naprosto znemožnil Alioskiho, jenž byl rád, že jej Bielsa pár minut po pauze stáhl ze hry.
Střední útočník - Josh Maja (Fulham): Ahoj, jsem Josh Maja a možná mě znáte z filmů jako Sunderland 'Til I Die... ale teď vážně. Tenhle svéhlavý chlapík se v 19 rozhodl, že je mu League One malá a odešel do francouzské nejvyšší soutěže. Po pár letech se vrátil na ostrovy - a ukázal, že stačí i na Premier League. Při svém debutu za Fulham v základní sestavě dvakrát doklepl míč do sítě Evertonu a rozhodl o nesmírně důležité výhře. Pokud se Cottagers zachrání, pravděpodobně na tom bude mít lví podíl.
Levý útočník - Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal): Je zpátky. Konečně je Pierre-Emerick Aubameyang zpátky. Z osobních důvodů propásl druhou polovinu ledna, ale jen, co se vrátil do základní sestavy, navázal na dvougólové představení proti Newcastlu. Leedsu dal dokonce hattrick - a mohlo být ještě veseleji, kdyby posléze nerozezněl tyč. Role na hrotu mu evidentně svědčí.
Hráči, kteří si zaslouží zmínku: Lukasz Fabianski, Joao Cancelo, Joachim Andersen, James Tarkowski, Rodri, Harrison Reed, Harvey Barnes, Dwight McNeil, Raheem Sterling, Pedro Neto, Jay Rodriguez, Mbaye Diagne
Tabulka
Tým | Z | V | R | P | S | B | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Manchester City | 23 | 16 | 5 | 2 | 46:14 | 53 | |
2. | Manchester United | 24 | 13 | 7 | 4 | 50:31 | 46 | |
3. | Leicester City | 24 | 14 | 4 | 6 | 42:26 | 46 | |
4. | Chelsea FC | 24 | 12 | 6 | 6 | 40:24 | 42 | |
5. | West Ham United | 24 | 12 | 6 | 6 | 37:28 | 42 | |
6. | Liverpool FC | 24 | 11 | 7 | 6 | 45:32 | 40 | |
7. | Everton FC | 22 | 11 | 4 | 7 | 34:30 | 37 | |
8. | Aston Villa | 22 | 11 | 3 | 8 | 36:24 | 36 | |
9. | Tottenham Hotspur | 23 | 10 | 6 | 7 | 36:25 | 36 | |
10. | Arsenal FC | 24 | 10 | 4 | 10 | 31:25 | 34 | |
11. | Leeds United | 23 | 10 | 2 | 11 | 40:42 | 32 | |
12. | Wolverhampton Wanderers | 24 | 8 | 6 | 10 | 25:32 | 30 | |
13. | Southampton FC | 23 | 8 | 5 | 10 | 30:39 | 29 | |
14. | Crystal Palace | 24 | 8 | 5 | 11 | 27:42 | 29 | |
15. | Brighton & Hove Albion | 24 | 5 | 11 | 8 | 25:30 | 26 | |
16. | Burnley FC | 23 | 7 | 5 | 11 | 17:29 | 26 | |
17. | Newcastle United | 24 | 7 | 4 | 13 | 25:40 | 25 | |
18. | Fulham FC | 23 | 3 | 9 | 11 | 19:31 | 18 | |
19. | West Bromwich Albion | 24 | 2 | 7 | 15 | 19:55 | 13 | |
20. | Sheffield United | 24 | 3 | 2 | 19 | 15:40 | 11 |
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
La Mela v North London derby: 28. kolo Premier League v kostce
17.03.2021, 13:39
Do Liverpoolu na výlet: 27. kolo Premier League v kostce
10.03.2021, 17:21
Tottenham. Wales. Golf. In that order: 26. kolo Premier League v kostce
04.03.2021, 01:45
Liverpool je modrý: 25. kolo Premier League v kostce
24.02.2021, 15:36
Anfield Road rage: 23. kolo Premier League v kostce
11.02.2021, 18:03
V Anglii viděli rudě: 22. kolo Premier League v kostce
05.02.2021, 22:19
Salah se probral včas: 21. kolo Premier League v kostce
02.02.2021, 15:44
Souček pálí jako Baroš: 20. kolo Premier League v kostce
29.01.2021, 11:59
Komentáře (223)
Přidat komentářJe super, ze dal Auba hetrik a ze Saka hra ako z inej planety. Ale vie mi niekto vysvetlit preco Mikel uprednostnuje Wiliana na ukor Pepeho, Martinelliho alebo Nelson? Ved ked Wilina nastupi tak hrame regulerne o hraca menej a to vobec neprehanam. Ved on nevie nahrat na par metrov a o strele sa ani bavit nemusime.
Ja chápem v takýchto zápasoch ten zámer za tým, ak vyhrávame. Willian by mal byť ten upokojujúci faktor, keď držíme vedenie. Mal by byť silný na lopte, vedieť hrať pod tlakom, nestrácať a nerobiť chyby. Taký by mal byť zo svojho hráčskeho profilu. Fakt je ten, že je v žalostnej forme, stráca, nevie prihrávať, dopredu je totálne impotentný, ostatným len zavadzia a ešte k tomu mu to je aj jedno. To, že by mali na jeho úkor dostávať šance Martinelli a Nelson, ktorí sú budúcnosťou, je jasné.
Takže chápem Artetov zámer, ale vo výsledku je to kontraproduktívne. Willian je zatiaľ kolosálny prúser a treba dúfať, že v lete budeme mať gule spraviť rázny krok tak, ako sme mali pri Sokratisovi/Ozilovi, ak to takto bude pokračovať.
Rázný krok ho vyřadit ze soupisky a zároveň ho platit? Tak to budete tvrďáci.
Beriem na vedomie snahu o ownyovinku a oceňujem
Neřekl bych, že Arteta preferuje Williana na úkor Pepeho a Martinelliho.
Pepe byl zhruba na stejné úrovni jako Willian = oba špatní, ale Pepe nabral nedávno formu. Od té doby hrával vesměs základ. Problém je, že poslat Pepeho do rozjetého zápasu, když vyhráváme, je takticky nesmysl. Motat se s míčem a nechat se okopávat může i Willian. Pepe je na to typologicky nevhodný a navíc je to škoda.
Martinelliho problém budou hlavně zranění. Dáš ho rozehrát, někdo ho přebrousí a je zase na marodce. Na základ to asi zatím není, on by spíš potřeboval nastupovat v základu do míň důležitých zápasů, ale teď už jich moc nebude. Riskovat zranění ve vyhraném zápase je pro něj každopádně blbost...
Nelson je bohužel joke . Jestli je někdo horší, než Willian, tak on ... ten měl být od zimy na hostovačce. Nechápu, proč není ...
Ještě k těm preferencím ...
Willian zahraje 3 posty: obě křídla + někdy AM. To je docela dost.
Na AM je před ním ESR a nejspíš i Odegaard - jelikož jsou to naše jediná AM, tak je Willian POSLEDNÍ variantou na AM.
Nalevo je před ním Pepe, Auba, Saka a směrem do základu nejspíš i Martinelli. Za ním je jenom Nelson.
Napravo je před ním Saka, Pepe. Za ním víceméně nikdo.
Zahrát 3 posty a být na každým přinejlepším 3. volba, to mi nepřijde úplně jako nějaké protěžování . Takže víceméně jediná preference Artety kolem Williana je to, že s ním vycpává díry v sestavě, když potřebuje střídat.
Díky Tuchelovi se tam teď budou objevovat zajímavá jména. Má fascinující schopnost vytáhnout odepsané a zapadlé hráče.
Tady budu za Chelsea fans v menšině, ale musím říct že jsem si ho za ten krátký čas velmi oblíbil.
Mě Tuchel do Chelsea připadá jako ideální volba. Teď urazím asi hodně fanoušků Chelsea, ale srovnatelná volba k Ancelottimu když modráky přebíral. Jeden z největších problémů se vždy zdál v kabině a on dokázal ukočírovat PSG. Podle mě Tuchel trochu nedoceněný už od Dortmundu.
Uvidíme čo dlhodobo, ale aj tak nečakam že by tu bol dlhšie ako 2-3 sezony. Tak snad sa mu za tu dobu podari vyhrať čo najviac.
lol, pre Chelsea su 2-3 roky pre trenera snad novodobym rekordom, nie?
Neurazils, ale souhlasit s tebou vůbec nemůžu. Carlo je mnohem lepší trenér, ve spoustě ohledech.
V době kdy přebíral Chelsea neměl měl solidní renomé, ale na druhou stranu měl za sebou velkou spoustu let v AC který lehce začalo stagnovat. Vzpomínám že byl silným zastáncem diamantu, který se snažil aplikovat i v Chelsea ale až tam se naučil 4-3-3
Nejvyšší renomé získal až v Realu.
Tuchel mi ho svým způsobem připomíná. Když porovnáš ambice Chelsea tenkrát a dnes tak je to zhruba stejný rozdíl jako mezi Tuchelem a Carlem.
Před 10 lety jsem Chelsea počítal mezi nejužší špičku fotbalových klubů. Nyní je až druhý sled asi jako Arsenal před 10 lety. Ten je nyní až třetí sled.
Zatím mě to vůbec nebaví.. co předvádí.. asi bych byl raději kdyby ho ocenili někde jinde no
Bakayoko remontada
van Ginkel
Pokud ma schopnost vytahnout odepsane hrace, logicky bude muset odepsat nekoho jineho. Jsem zvedavy, kdo to bude.
Chilwell. Werner teď začíná vlevo fungovat a Chilwell v tom dělal hokej.
Ještě že jsme stihli vyhodit Williana
Zatím nebyl poradny soupeř, kdokoliv pohyblivejsi ukáže, jaký je jorginho slimák
Sakov talent je obrovský. Priznám sa, že som moc neveril, že dokáže byť tak platný ako minulý rok. Celkovo je to od Arsenalu stále bieda, ale Saka je v tejto sezóne ešte lepší ako v minulej. Skoro každý zápas je najlepší hráč Arsenalu. Odkedy Alexis odišiel, tak sme nemali hráča, ktorý by dokázal konštantne byť tak nebezpečný. Úprimne som zvedavý, kam to dotiahne.
Taky jsem zvědavý, kam to dotáhne, ale doufám, že v našem týmu a ne někde jinde Jinak souhlas, talent ukazoval, ale rozhodně bych nečekal, že nás dokáže takhle táhnout v 19 letech
Taky jsem zvedavy, jestli to dotahne do ManU nebo ManCity.
Mě se Kovačič vždycky herně hrozně líbil. Mám rád hráče jako je on. Jsem rád, že může teď hrát v systému kdy se jeho schopnosti zúročí
Guardiola to neskutočne vyskladal. klobúk dole.
KDB je zpet tak uvidime, jak to postavi ... Gungo by asi ted nemel byt posazen
Zajtra na Evertone obaja hrat nebudu Gundo ma mensie zranenie a mal by byt ok na Arsenal a KDB este len zacal trenovat...som zvedavy na zajtrajsiu zostavu, asi bude hrat Mahrez a cele Alzirsko bude na fb oslavovat
jj myslel jsem spis celkove, zbytek sezony dnes se snad zase predvede Phil a jak rikas alzirska superstar
Ja bych radeji videl utok sterling jesus torres a foden gunduv platz
Ja uz mam fakt na mahreze alergii
OK. Omlouvam se
Já nevím jestli si ta komise dělá prdel o víkendu si prý West Ham zapíská Dean
Přeci aby napravil svá selhání
v expresce je chyba. Ma piskat Burnley - West Brom
Ajooo..skoda
https://external-preview.redd.it/aI6kYmGZnj0MCc2p0yCWdTffNbOYMG84DYKPY7TPfNY.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=e5ee5e6d15f186f87f67f8d283f580e3d38625df
To jsou prostě neuvěřitelný čísla. Asi můj all time favorite player v PL. Druhej takovej nebyl a nebude.
legenda. Mohli by ten film konečne o ňom natočiť. Kvalitný futbalový film si ani nepamätám.
fotbal za mřížemi s bývalým hráčem Vinnie Jonesem
Jsem zvědav, kdo toho nadrogovanýho buldoka nahradí potom.
V něčem mi evokuje starou anglickou fotbalovou atmosféru. Nevím, jak ji pojmenovat - dřina, pot, párty, pracující třída. Prostě Hooligans.
Ma i spravny jmeno
Hroznej kokot.
Ano, ale v dobrom slova zmysle.
Jenom Chelsea ho dovedla jakž takž zkrotit, ale řádí neskutečně už dlouho.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/150299008_3972940122773429_5666418992843886065_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=q-7fjX_l2IcAX-gnYQR&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=5e056841ce3b894661c8fadb5cc29b0d&oe=6050BDEA
Ten Lowton Chtěl bych vidět Neymara nebo Ronalda jak to takhle ustojí
76 - Ozan Kabak is set to become the very first Turkish player to appear for an English club in the UEFA Champions League, the 76th different nation to be represented in an English side in the competition. Worldwide.
toto by som teda v živote nepovedal, že Turek ešte nehral za anglický klub v LM
docela překvápko
nesmíš brát Cana a Ozila za turky
vsak v PL hrali len sami supaci - jedina vynimka je snad Sahin, ale tomu to vobec nesadlo a navyse bol v LFC v nespravnom case...inac sami beckovi hraci
snad teraz za Leicester budu dalsi v LM
takže ťa tá štatistika neprekvapila?
akoze pride mi to ako fajn zaujimavost, ale zeby ma to vyslovene sokovalo...fakt nemaju top hracov pre top kluby
Sahin prišiel po vážnom zranení do slabšieho LFC...
zapadl
tuncay mi tehdy prisel jako celkem zajimavy hrac a technicky docela dobry
Sir Alex has done an Amazon film.
Out May. “Losing my memory was my biggest fear when I suffered a brain haemorrhage. In this, I was able to revisit the most important moments of my life, good & bad. Having my son Jason direct this film has ensured an honest & intimate account.”
Ak Man City najbližšie 3 zápasy prehrá a Liverpool FC vyhrá tak titul zrejme získa Pool.
Otázka najmä pre slovákov a tých čo sa chcú dať očkovať. Išli by ste aj do Sputniku? resp. išli by ste donho aj keby neprešiel cez EMA?
ked neprejde cez EMA urcite nie
dokonca ani potom by som nemal nejak veľmi dobrý pocit z toho. Lebo určite existujú tlaky zo štátov EU aby prešla, vzhľadom na zlú dodávku registrovaných vakcín. Ale na 2. stranu je to vakcína, mala by byť robená iným spôsobom ako vakcíny v minnulosti, teda nevkladá sa do nej inaktivovaný vírus, čiže sa z nej nenakazíš. Ale sú to rusi, preskočil celú jednu fázu už tak enormne zrýchleného vývoja ktorý prebiehal vo svete, len aby boli prví. Zároven verím, že sme prekročili rubikon a toto u nás zastaví, alebo spomalí len výrazne teplejšie počasie, ktoré ale skôr ako v máji, júni nebude, alebo preočkovanosť. A vakcíny sa mínajú a nové chodia v obmedzenom režime.
ako keby mam na vyber medzi vakcinami tak Sputnik je urcite na poslednom mieste momentalne
Co jsem četl nějaké odborné názory, tak vymyslet tu vakcínu jako takovou není zase takový problém, tedy je docela šance, že to EMA oprávněně schválí, jelikož ten vzorec a studie je prostě ok. Nejtěžší je podle všeho udržet kvalitu výroby a všechny doprovodné vysoké standardy na ni. Což je právě ten kámen úrazu, kde se Rusku podle všeho moc věřit nedá
tak ono ani nemá kapacity, tam se uvažovalo, že by se výroba pak dělala přímo v těch zemích, ne?
tak by sme to chceli my.
Ja asi ano ale skor by som sa bal toho ze ine krajiny nebudu Sputnik akceptovat na vstup do ich krajiny cize by to z hladiska cestovania stratilo zmysel a bohvie kolko casu po Sputniku by sa dalo preockovat inou vakcinou.
to ma ani nenapadlo. Ja pozerám len nato, že sa to tu musí preočkovať a rýchlo.
lenze nasadit sputnik s tym aby sa to rychlo preockovalo by malo podobny zmysel ako potvrdenie o antigennom testovani co ti bude tvrdit ze si negativny a mozes kamkolvek. bolo by to kontraproduktivne
čo najhoršie sa môže podla teba stať? resp. čoho sa obávaš?
toho ze to je klinicyk neotestovane a neschvalene EMA. keby to bola taka dokonala latka tak uz ju davno daju schvalit (plus samozrejme geopolitika v tomto ale to tereaz nechajme). ked uz ani rusi samotni ju nechcu a putin caka na nejaku inu tak ma to nadsenim nenaplna ponechajme stranou ze najlepsie co ekdy z ruska prislo bolo AK 47. ale objektivne ma moc nelaka ani astra no
v studii od lancetu vysiel sputnik super
Tak Vlado sa spýta radšej blbečka a primitíva Milana, ako teba lekára ... Takže by si ho odporučil, hej?
zvladaj nacionalista. som sa ti dotkol ruska tak palces?
Milan, ty odborník na všetko , nie som Rusofil ani som nikdy nebol, ale dobrý pokus, keď nemáš čo napísať .
ze si ty tych argumentov teda predniesol, vlastne ako vzdy
Asi ano, nejakí odborníci mimo Ruska, ak to odporúčia.
Kúpil to Izrael, Maďarsko, Grécko, neviem, asi áno, súhlas s Ďurim dole.
* reakcia na Vlada. S Ďurim hore*
urcite nie
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00191-4/fulltext
Ale este som nemal cas si to precitat.
najprv urýchlili vývoj, len aby si mohli povedať, že sú prví na svete, a teraz otáľajú s žiadosťou o registráciu v EU, to mi nepríde ako dôveryhodný postup. Preferujem Pfizer, zjavne nebude možnosť vybrať si jednu značku ktorú chcem, ale Sputnik odmietnem
nehovoriac o tom, ze Rusi nemaju dost vakcin ani ore svojich obcanov nie to este na vyvoz. Tam fakt nieco nehraje.
Mozno len blufuju. Ponukaju nieco co nemaju a pouzivaju to ako leverage. Preto ani nepoziadali EMA o registraciu. Lepsie pre nich ak sa pise o Sputniku nez o navalnom.
EMA nepoziadali o registraciu z ineho dovodu- aby mohli nastrbit spolurpacu krajin EU. ked maju neschvalenu vakcinu tak jednak sa mozu tvarit ze oni na EMA odkazani nie su a navyse budu pred krajiny staviat volbu ci ju chcu alebo nie. a niektori si povedia ze ano...proste sposob ako dalej rozostvat dane krajiny. nie je nahoda ze v europe ju schvalili poskoci ako orban alebo srbsko a rozmyslaju o tom idioti ako matovic a babis. nemecko ju chce v tom pripade ked ju bude vyrabat u seba. u rusov nevies cim sa to moze kontaminovat...
Právě i ty výrobní kapacity jsou silný argument pro pochyby o kvalitě produkce (k tý viz výše).
Ne. O vakcínách vím docela kulové, ale do ruské vakcíny bych nešel. Jediná možnost, kdy bych to zvažoval, je, že by přešla přes EMA a zároveň byla vyráběná, skladovaná a přepravovaná v rámci EU – a to je nejspíš utopie. Jediný "Ruský Standard", kterému věřím, se užívá orálně
urob si FicoTest, vymaž z hlavy slovo Ruská a ber do úvahy všetky procesy, to ako sa vyvíja a ako získava/nezískava europsky certifikat atd., a tá dôvera je u mna potom malá, takže rozhodne nie, radšej rúško
Na BBC rikaji, ze prej Henry jde trenovat Bournemouth.
Co si tym slubuju.
šak Woodgate je tam teď jen chvilku, ne?
ten je zatim jen caretaker.
Pep už je rozladený ak City dnes nevyhrá boj o titul naberie nové obrátky!
Foden je príšera. Podobné nádeje vkladám do Elliota.
Digne vyzerá zaujímavý lavý bek smerom do ofenzívy ak sa neuchytí Tsimikas v lete môže Liverpool stiahnuť Digneho do rotácie s Robertsonom pri nízkych covid cenách by ho mohol získať za 18-20 mega vrátane bonusu.
Z Evertonu do Live? Za 18-20M? hmmmmm dobrej matros
Na Digneho si nachystejte tak 50 mega.
Digne by mohl hrát klidně základ na LB v City, určitě to není nějaký hráč do rotace s Robertsonem a už vůbec ne za 18-20 mega.
Tak to souhlas ten by se mi v mc hodne libil
ty si hodne lacny troll
RIYAD! Alzirsko oslavuje
to zase bude na FB neco....
Presne tak
Ajaj. Cancelo....
Hra vynikajuco, oproti minulej sezone isiel strasne hore, to iste Gundo, Stones a v poslednom case sa mi velmi paci hra Rodriho
hlavne ho po odpiskani odnaseli.... kop do kolena
To som uz nezachytil, vypol som v 91., do prdele...snad bude ok
Naprosto nechtene ale trefil ho primo zepredu zespodu na koleno
Zase sme ich rozjebali, napis to tam Ale teraz vazne...10 bodov naskok je nadejny, ale stale je este pred nami 14 kol, najblizsie hrame na Arsenale, zraneni hraci sa nam vracaju, treba k tomu pristupovat aj nadalej zodpovedne, tak ako dnes, Everton len 1 strela na branu, aj to vieme aka...
Tímhle stylem letos vyhrajete všechno.
ManCity fani, jsou nejake indicie jak to bude s Gundoganem po navratu De Bruyneho? Bude porad v zakladu? Jestli se jeste vyplati poridit ve fante
Uprimne ani nevim kdy ss vrati. A navic pep neustale rotuje s sestavo
Tak včera už hrál, tak nejspíše brzy
Ja myslel Gunda
Bude, ved ked bol Kevin ok tak hral, len je otazne na akej pozicii bude hrat. V nedelu by mal byt spat.
OT: Našemu ministrovi zdravotnictví asi už kompletně přeskočilo. Jako souhlasím s tím, že nemá cenu zavádět nová opatření, když většina nedodržuje ani ta stará, ale místo zapracování na vymahatelnosti opatření na to prostě rezignuje a bude apelovat na individuální a kolektivní zodpovědnost, která doteď nefungovala?
Jsem zvědavý i na to otevírání základních škol. Nápad s tím testováním z principu asi dobrý, ale obávám se, že to u nás skape na logistice nebo obyčejné lidské blbosti. Z hlediska logistiky je otázka, jak se to celé povede zajišťovat vzhledem k počtu testů. Z hlediska lidské blbosti je otázka, kolik rodičů na to testování nepřistoupí a budou děcka držet doma bez jakékoliv (i distanční) výuky.
Ad 1) Imho by měli zapracovat především na legitimitě opatření a pak až na vymahatelnosti. Tzn. jasný vysvětlení proč jaké opatření je, zdůvodnění proč není jiné opatření, na základě jakých dat a proč se tak rozhodli. Ideálně takový test proporcionality transparentně. Ale všichni asi víme, že to tam tahají z klobouku, což na legitimitě moc nepřidá.
Ad 2) Tohle by mě hodně překvapilo, pokud by se to povedlo, jakkoliv by to bylo fakt hezké. Každopádně - a tady jsem tomu nevěnoval ani vteřinu rešerše - mají děti na základní škole docházku povinnou, tak dávám k debatě někomu, kdo nebude líný jako já, jestli volní nechávání děti doma kvůli neprovedení neinvazivního testu nemůže být nějaké dopady vzhledem k povinnosti péče o dítě (a tedy v konečném důsledku k OSPOD).
Bod 2 u nas zcela jiste selze, protoze potrebny pocet testu stat jednoduse nezvladne ani objednat, natoz distribuovat. Nemluve o proskoleni personalu, ochote ucitelu stourat detem v nose a neochote rodicu nechat deti testovat. Logisticke schopnosti statu jsme opakovane videli na zajistovani zdravotnich pomucek, vakcin, trasovani, PCR testovani i antigenniho testovani. Ted neni zadny duvod predpokladat, ze se jim bude darit lepe. Skoly se na par tydnu otevrou a pak zase zavrou. Dopadne to tragicky stejne jako kazdy pokus teto vlady o rozumne reseni pandemie...
souhlas
Taky si myslím. Podle mě si tím jen kupují čas, jakože něco dělají... sami musí vědět, že to není moc reálné
zvykli by ste si. Ja idem piatok na svoje tuším 7. testovanie všehovšudy.
Ja s tim nemam problem, testuju se kazdych 3-5 dni uz od prosince. Byl jsem 8x na antigenu a 2x na PCR, navic mame v praci testy na antigen i protilatky, ktery jsem si sam sobe delal hodnekrat. I ten normalni antigenni test s 95% senzitivitou si dokaze sam sobe udelat kdokoliv, staci to spravne odebrat, napipetovat a vlozit do toho pristroje. Nejhorsi je nacpat si tu vec do nosu Ale do skol se maji davat ty rakouske testy, ktere jsou jeste mnohem jednodussi. Do nosu to staci strcit 2cm a vyhodnoceni vypada jako tehotensky test. Jenze tady to ztroskota na tom, ze se jich objedna malo, stat je nezvladne skolam rozdistribuovat, ucitele se nebudou chtit delat odbery a rodice budou delat sceny.
K té 1) Souhlasím s tou legitimitou a vysvětlováním, ale když už, tak by vysvětlování a vymáhání mělo jít ruku v ruce. Vysvětlování pro ty inteligentní, co si z toho něco odnesou a vymáhání pro ty, na které nic jiného neplatí – a těch je podle mě bohužel většina. To vysvětlení navíc naráží na další problémy – důvěryhodnost vysvětlujícího z pohledu širší veřejnosti (vlády, takže důvěra = 0) a vlastní zájmy těch, komu je to vysvětlováno. Běž za krachujícím podnikatelem a řekni mu, že máš "tahle data", "tenhle model, který z těch dat vychází" a máš podpořené ještě "expertním posouzením" to, že by měl mít ještě x měsíců zavřené – stejně tě pošle do řiti. A ty mu na to (jako stát) nebudeš moci říct ani ň, protože mu neumíš dát ani adekvátní kompenzace, jelikož jsi peníze z časů prosperity rozfofroval za uplácení voličů. Kdyby aspoň ta opozice nestála za hovno, ale bohužel...
K bodu 2) Plaga tuším říkal něco o tom, že rodiče budou mít právo odmítnout testování, což by ale znamenalo právě to, že jejich děcka nebudou moci do školy. Takže teoreticky to možné je, že část dětí do té školy chodit nebude a jako zanedbání péče to bráno nebude. Škola by i těmto dětem měla poskytovat nějakou formu podpory, ale bez docházky i distanční výuky je jasné, jak to s těmi dětmi dopadne.
Tak ono to jsou všechno spojené nádoby 1) krizová infrastruktura (testování, trasování, očkování); 2) opatření (přesnost, data, transparentnost, odůvodnění) a 3) kompenzace (přesně, rychlé, jednoduché, dostatečné). Pokud budeš selhávat v 1), tak se z toho nedostaneš nikdy. Pokud ve 2) a 3), tak se ti nikdy nebudou lidi chovat obezřetně bez ohledu na jejich inteligenci. Pokud ti nedejbože nefunguje 1), 2), a ani 3) tak jsi Babiš.
Tak jasně, že budou mít právo odmítnout, pořád je to jejich tělesná integrita. To ještě nutně o těch následcích imho nic nevypovídá, tam zase bude na místě ta proporcionalita.
1) je nesplinitelne protoze data nemaji. Netrasujeme, takze nemaji. Mohou pouzit data z jinych statu a na zaklade toho je prijimat, coz tak nejak delaji. ale pak rozvolnuji ne na zaklade dat ale na zaklade toho, ze jsou lidi nasrani, coz je super. Ted se rozhodli, ze obetuji dalsich par tisic lidi. a to teda jak vlada, tak opozice no. Ridi nas psychopat populista a vystridat ho chce jina banda populistu.
Naprosto souhlasím. Ta politická situace tady je šílená ...
Jinak mu rozhodně nepřeskočilo, jen perfektně zapadl do skupiny (Vlády), která momentálně řídí projekt, na který ani zdaleka nemá schopnosti, znalosti ani soudnost (velmi kulantně řečeno) .
No on tam Blatný právě nezapadá tím, že je kompetentní, ale nemá na to nervy a dostatečně ostré lokty, což v něm vyvolává pocit bezmoci a z toho mu hrabe . Pak dává nesmyslná prohlášení a na celou situaci rezignuje. Jestli skončí, tak nás čeká Prymula v2.0 a to bude drsný ...
V čem je kompetentní?
Tak je to uznávaný lékař s docenturou a poměrně rozsáhlými profesními zkušenostmi. Sice to není epidemiolog, ale na druhou stranu ani zpívající právník nebo profesionální politik, který by rozhodoval o věcech, kterým nerozumí.
Tak na řízení ministerstva nemusíš být epidemiolog ani docent, ale schopný manažer. On tam šel dle vlastních prohlášení s tím, že chce primárně zlepšit komunikaci reálného stavu a opatření. A v tom absolutně žalostně selhal a je vlastně jedinej, kdo se s Babišem může v selhání poměřovat.
V prosinci měli začít řešit očkovací plán a logistiku. Nezačali. To jde taky na jeho triko. Vlastně mě nenapadá vůbec nic, za co bych ho alespoň mírně pochválil. Že se zatím po půlnoci nikde nevylil v hospodě? Možná, pokud už máme takový měřítka, že za to chválit chceme.
Pokud to bereš takto, že tam přišel se snahou zlepšit komunikaci reálného stavu a opatření a selhal v tom, tak se obávám, že v tomhle není při současné politické konstelaci možné neselhat. Ono je těžko být hozen do jednoho pytle s Babišem a spol. a následně něco názorově prosadit u širší veřejnosti. Navíc to politikaření ho musí jako člověka z praxe dohánět k šílenství.
V současné situaci už je to stejně jedno. Blatný to nedává a zdiskreditoval se. Během pár týdnů odstoupí nebo bude odvolán a po něm nastoupí buď přímo Prymula nebo někdo takový, který umí líp chodit v politice.
Heleť, v soukromých společnostech je ze zákona takové hezké pravidlo, že pokud přijmeš funkci, na kterou nemáš, tak je to tvé porušení standardu péče a jde k tvé tíži. Tak to vidím i u Blatnýho. Já si teda nemyslím, že jeho selhání spočívá jen v tom, že to není politik (koneckonců kdyby to nebyl politik, tak se nebude snažit krýt Babiše pořád, pokud je to vědec, tak k tomu má tak přistupovat), ale i kdyby to tak bylo, tak to považuju opět jen a pouze za jeho selhání. Babiš je ve vládě více než čtvrtinu období, co tenhle stát existuj, to fakt nevěděl, co od něj čekat? Viděl někdy tiskovku s Adamem. Sorry jako, to jde prostě na jeho vrub, že šel dobrovolně dělat Babišovi hadr.
Jako máš pravdu, ale stejně mi je ho spíš líto. Bylo mu nejspíš jasné, že strká hlavu do (profesní) oprátky, ale asi si myslel, že to zvládne. Po Vojtěchovi a Prymulovi to pro mě byla docela příjemná změna, než začal magořit.
Jsem zvědavý, kdo to vezme tentokrát... Blatný nejspíš skončí v brzké době
uz aby lidi prestali mit predstavu, ze ministr zdravotnictvi musi byt lekar.
Pak ma sice docenturu, ale schopnosti ridit tak 3 lidi na sale a to je vsechno. Coz je ten problem. Ten zpivajici pravnik byl daleko lepsi nez Blatny, btw.
A ministr samozrejme musi byt politik. Jinak neprosadi absolutne vubec nic. Coz ted vidime.
Už aby lidi přestali mít představu, že ostatní musí mít stejnou představu, jako oni . Za mě je tedy důležité, aby ministerstvo zdravotnictví měl někdo se zdravotnickým vzděláním a praxí (ne nutně lékař), obzvlášť teď...
Nevím teda, v čem byl Vojtěch lepší, ale když myslíš... S tím politikem máš bohužel nejspíš pravdu. Ideální by bylo, kdyby se v této době politikařit nemuselo, ale to je utopie... Si tam ty svoje žabomyší války rozjíždí snad ještě víc, než normálně
ale tohle s tim zdravotnictvim je porad dokola 30 let. 30 let se tam toci doktori a vysledek je zalostnej. Protoze snad ani jeden z nich neumel ridit nic vetsiho nez porodni sal. V cem je jako dulezity, ze umi operovat apendix kdyz pak jeho napln prace je vyjednavat s poslanci, pojistovnama, odborarema, resit finance, material, a ja nevim co vsechno... k tomu je schopnost spravne diagnostikovat chripku uplne irelevantni.
to je prece blbost, ministri co byli sefy nemocnic ridili kapanek vetsi kolosy nez porodni sal...
trosku jsem si zaprehanel.
Jono, ale ty skončili kvůli 30,- Kč poplatku
od odborne znalosti tam ma ten aparat ministerstva. Prymula, Blatny jsou lekari a stejne byl lepsi ten Vojtech. Ktery teda taky k tomu zdravotnictvi mel vzdelani, protoze se na to specializoval.
Vojtech byl az na par uletu lepsi v tom, ze poslouchal prave tem odbornikum a na zaklade toho navrhoval reseni. Jen pak casto Andrej rekl ne a on do zadneho sporu nesel. Ale co rikaji lidi, co se pokouseli nejak pomahat s ruznyma vecma okolo pandemie tak s Vojtechem byla ta spoluprace nejlepsi, protoze se fakt snazil neco delat.
jo to rikaji i vsichni doktori co znam ze za nej to melo hlavu a patu. A to i veci pred koronavirem. Zjednoduseni atestaci (ne zlehceni) a snizeni papirovani apod
dement pls
Busby, tesim me, demente.
já už jsem akceptoval, že prostě budeme v totálních sračkách do období, kdy se oteplí, pak bude léto volnější a na podzim zase průser. S psychopatem premiérem, který není schopný nejmenší sebereflexe a ještě torpéduje cokoliv, co by dávalo trochu smysl, to jinak nebude...
No ak by si nepísal v češtine tak by som nevedel o ktorom premiérovi píšeš , či slovenska alebo Česka ale šak aj ten váš je vlastne od nás , tak žiaden rozdiel
presne mi to isté napadlo. Tiež to vidím, že máj - august relatívny pokoj a potom zas naše lockdowny-nelockdowny
musíííme!!!!!!! to leto využiť a preočkovať tak veľa ako nám zásoby dovolia. Aspon 1,2 až 1,5 milióna ľudí do konca septembra. Už to by výraznym spôsobom pomohlo na jesen nemocniciam.
Tak najväčší problém sa ukazuje dodávka vakcín, nie samotné očkovanie
ak nerátame sputnik, nie sú teraz nejaké vakcíny pred schválením Emou? Tuším johnson/ johnson a ešte jedna nejaká sa mi marí.
No vidis na to som aj zabudol, ale viacero vedcov uz tvrdi, ze aj ine firmy uz ukoncuju svoj vyvoj a caka uz ich iba schvalovanie Ema,. Ak budu uspesne, a dodrzia svoje zmluvne zavazky o dodavkach tak by do kesene nemal byt problem s preockovanim vacsiny obyvatelstva. A tiez je to rovnaky dovod ze preco sa netlacit do vyroby Sputnika, lebo spustenie vyroby tiez nieco trva a keby sme sa k tomu dopracovali tak uz trh bude doatatocne zasobeny vakcinami. Cize vyuzitelnost bude iba par mesiacov
zrovna namna toto vyskočilo. Je to zamknuté, ale z toho čo je otvorené to vyzbnieva pozitívne, len musíme vydržať.
https://dennikn.sk/2276058/rozbehne-sa-to-v-aprili-v-lete-mozeme-mat-zaockovanych-70-percent-dospelych-ukazuje-analyza-dodavok-do-eu/?ref=tit1
I know how you feel bro. will you hug me?
Stat prestal fungovat. Fakt neuveritelny sledovat ten rozklad. Na jedne strane naproste neschopnej statni aparat cokoliv resit, vsude milion byrokratickych veci. Ohani se NS ze pak nemusi delat vyberka a muzou jen ukazat na dodavatele a bude a pak distributory ockovani vybiraji mesic.
Potrebujeme co nejdriv testovat co nejvic, firmy to nabizeji, ze si to za stat zaridi a tim mu pomuzou a co udela stat? no jo, ale to musite mit razitko z hygieny, byt zaregistrovani u zdravotni pojistovny a dalsich asi pet miliony podminek... fakt naprosto sileny, co za lidi v te statni sprave pracuje .
vcera byl jeste uzasnej rozhovor s tim namestkem na ministerstvu zdravotnictvi, kde vykladal jak oni za nic nemuzou, zadnou chybu neudelali, je tu hold padnemie a to je spatny. Ale ze jinde na tom tak blbe nejsou, to mu divny neprislo. Na poznamky redaktora o tom, ze jsou treba nemocni uz mladsi lide a ze je to asi dost pravdepodobne diky te britske variante zas zacal vykladat, ze na tom jaka varianta to je taky nezalezi, ze se to siri rychle tak jako tak a ze nemaji data a co rikaji doktori z nemocnic se neda brat moc vazne, ze je to jejich osobni zkusenost nepodlozena sirsima datama... ktery ale oni k dispozici nemaji.
to byl naprosto nechutny rozhovor
zadne otevirani cehokoli nenastane...spis to tu na par tydnu zavrou,protoze to jde nahoru a v nemocnicich uz neni zadne misto
a nebo se na to vyserou,otevrou a pomre mraky lidi
tak 20 000 už je mrtvých...
a bude jeste vic,protoze opravdu v nemocnicich neni misto
no zatim to vypada na tu druhou variantu.
tady je pěkné shrnutí: https://www.facebook.com/repozice/photos/a.334987860248806/1140151153065802/?type=3&theater
až mě z toho zamrazilo
hrozny
Oni to teď budou chvíli otevírat, aby na sebe zmírnili tlak a jak ta čísla začnou růst, tak to zase zavřou. Totálně zbytečný krok a ztracený čas, o zbytečně ztracených životech a trvalých následcích raději ani nemluvím ... Je mi z toho na blití.
Tady je fakt vidět i záporný přínos toho tlaku z opozice.
problem je, ze rozfrcali rozpocet na ruzny jizdny zadarmo pro duchodce a nesmyslny zvyseni mezd ucitelum a urednikum a ted nemaji na poradny kompenzace, aby lidi nebolelo byt 14 dni doma, pokud jsou pozitivni, takze kdyz ma nekdo priznaky, tak se na nejaky testy vykvajzne a jde normalne do prace, coz je uplne normalni, protoze Babis nebo Blatny za tebe hypoteku nebo najem nezaplati...ja vidim jediny reseni se k tomu postavit, jako bysme byli ve valce, povinny ockovani bez registrace, proste dostane kazdej predvolani a pokud neprijde, flastr/kriminal, klidne schvalit rusky a cinsky vakciny, pokud budou bezpecne, zacit pekne podle rocniku od nejstarsich a nezkoumat, kdo ma jakou anamnezu nebo kamarady
Tohle objektivně nemůže být pravda, jelikož Babiš zachránil 2000 miliard z Lithia, 400 miliard našel hned po volbách 2012 pod kobercem na Úřadu Vlády, jelikož začali kupovat jednotný toaletní papír a dalších 350 miliard máme ročně z EET (x6 = další 2000 miliard +/-). Plus ještě máme ty tuny zlata od Šlachty ve Strakovce a Zeman zřídil fond pro umoření státního dluhu, takže jsme úplně v pohodě.
tohle vubec neni problem, ze by nemeli penize na kompenzace. jen nechteji.
nemaji, rozpocet bude mit deficit 500mld, to je hrozivy cislo, pristi vlada to bude mit hodne tezke
takovy deficit maji ted vlady vsechny. Jde o to co s tim "vlada" dokaze vykouzlit. Tady v reichu plati zamestnavatelum jak zbesili jen aby udrzeli prac mista
to ze je velkej deficit neznamena, ze nejsou penize na kompenzace. Je to jen otazka toho, jestli vlada bude nebo nebude chtit. CR obecne neni tak moc zadluzena aby si to nemohla dovolit.
s tim naprosto souhlasim. Navic kazda nezaplacena kompenzace ted prohloubi krizi po koronaviru
btw zvyseni platu ucitelum neni rozhodne nesmyslny.
To taky nechápu, co je na tom špatného
pruser je tohle, psal o tom vcera Hollan:
Poslyšte tři příběhy. Lokace nejmenuju, je to stejný napříč republikou.
1. Je potřeba testovat. Udělat testovací centra. Ale musí to orazítkovat hygiena. Trvá to klidně 3 týdny. Jak debil chodíte pořád s výkresy, kde měníte pozice košů. Za 3 týdny mordoru máte razítko. Hurá! Ale pozor, vy chcete testovat i protilátky? Aha, tak to, milánku, musíte celý znova... Po zdolání hygieny přichází na řadu krajský úřad, který to musí povolit taky. To všechno v situaci, kdy je v zájmu státu masivně testovat.
2. Firmy mají možnost od 1. března testovat. Ale mohou jim to dělat jen zdravotnické organizace, které již testování dělají. Ale jen u nich ve firmě. Ale nestačí, že tyto testující organizace mají někde povolena testovací centra a umějí to tudíž dělat. V bodu 1 zmíněný ping pong se státní správou je nutný odehrát vždycky znova, pro každou jednu firmu.
3. Na skladech po Česku jsou desítky tisíc vakcín. Mohly by se třeba dát sociálním službám, aby naočkovaly klienty nebo personál. No jo, my vám to klidně dáme, řekne paní nemocnice s panem státem. Ale musíte na to mít schválené očkovací centrum. A nechceme malovat čerta na zeď, ale pod dva měsíce to nezvládnete. To víte, hygiena a krajský úřad to musí všechno důkladně zvážit. Pak si ty vakcíny beze všeho vemte.
Na tohle jsme dojeli. Na neochotu státního aparátu a těch, co ho řídí, ustoupit o milimetr. Co na tom, že umírají stovky lidí denně. Státní správa má času dost. Nikdo to nedokáže změnit.
Proste CaK mocnarstvi, naprosta neochota nikoho ze statni spravy neco udelat navic, neco zkusit resit, neco vymyslet, reagovat na situaci. Jen alibisticky: to nemuzeme, tady je zakon, vyjlaska xy a proto to nejde dokud neudelate tohle a tamhleto... Naprosto sileny stav. Platy jsou tam smesny, karierni rust jen na zaklade odsezenych let, takze motivace zadna a vysledkem je to, ze tam jsou neschopni lide, kterym je to u prdele ale bohuzel pro nas maji jistou moc. A to neni Babis a spol, to jsou nasi sousedi z ulice nebo z hospod.
V devíti slovech v řadě 3x musí a 2x připomenout
OT:
tak v česku od dneska defacto začínajú v nemocniciach s triage. Nám dávam ešte tak 2 týždne.
Co to je to triage?
vojnová medicína. Kvôli nedostatku lôžok, lekárov a iných prostriedkov dostávajú lekári právomoc rozhodnúť koho ošetriť a koho nie. Majú zaplnené všetky lôžka v nemnocniciach.
Len aby nas nečakal rovnaký osud...
prečo sa nespravia nejaké polné nemocnice?
skôr je problém s vybavením a odborníkmi než s postavením poľnej nemocnice.
Postavili nemocnici a zjistili, že nemaj lidi, kteří by ji drželi v chodu. A tak je to tady se vším.
A problém, na kterej se poukazuje roky, se teď pěkně svede na covid.
u nas sa uz robi s invazivnou a neinvazivnou ventilacou...na aro uz skoro neberu rocniky starsie ako 1960...dnes sme mali problem zohnat neinvazivnu ventilaciu pre dve zeny rocniky 1970
přečti si na iDnesu, co o tom říkají odborníci. Mnozí lidi tam dojedou ve stavu, kdy jim ani plicní ventilace prostě nepomůže nebo by se stal zázrak, aby přežili. Tito lidé už nedostanou péči, zbytek bude normálně ošetřován.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele