Představení účastníků MS - Kamerun
Zaujalo nás
Kamerunci jedou na mistrovství světa s tím, že nemají co ztratit; ve skupině s domácí Brazílií, Chorvatskem a Mexikem platí za outsidera. Jejich zlepšující se výkony však napovídají, že by druhá postupová příčka nemusela zůstat pouhým snem..
Historie
Pokud bychom posuzovali zásluhy jednotlivých týmů na rozvoji afrického fotbalu, byli by Nezkrotní lvi z Kamerunu nejspíš na úplné špici. Vídat jejich zeleno-červeno-žluté dresy na dostaveníčku světových elit je už takovým koloritem, ačkoliv v posledních letech to přímo na hřišti na nějaký větší úspěch nevypadá. Ne vždy tomu tak bylo.
Nejslavnější éra kamerunského fotbalu trvala vlastně jen pár měsíců, i to však stačilo k tomu, aby se z tehdejších hráčů staly v Africe doživotní legendy. Mluvíme samozřejmě o památném mistrovství světa 1990 v Itálii, kde se nenápadný tým v čele s usměvavým kanonýrem Rogerem Millou postaral o prvotřídní senzaci: nejprve k absolutnímu úžasu celého světa porazil Argentinu 1:0, následně i přes výprask od SSSR vyhrál svoji skupinu, a domů jej vyprovodila až čtvrtfinálová porážka od Anglie. V prodloužení. Asi nikdo tehdy nečekal, že ještě o 24 let později půjde o nejlepší výsledek afrického týmu v dějinách (pouze Senegal a Ghana dosáhli téže fáze).
Byl to opravdu raketový vzestup - bývalá francouzská kolonie sehrála první samostatný zápas teprve v roce 1960, o pouhých 12 let později však už hostila Africký pohár národů, kde její zástupci rovnou vybojovali bronzové medaile. Atmosféru mistrovství světa okusili poprvé v roce 1982 a dva roky nato si do vitríny přidali první z celkových čtyř triumfů na kontinentálním šampionátu.
Roger Milla, spolu s Didierem Drogbou a George Weahem největší legenda africké fotbalové historie, se s velkým fotbalem rozloučil na MS 1994; to už mu bylo dvaačtyřicet let, i přesto ale vstřelil ještě jeden, poslední gól. A Kamerunci jako by bez svého talismanu, hráče, jehož tanečky při oslavách gólů dodnes platí za symbol radosti z fotbalu, nevěděli kudy kam. Na světové šampionáty sice postupovali s železnou pravidelností i nadále, ale výsledky měli už vždy prachbídné; jakýmsi vytržením z mizející reality byl alespoň olympijský triumf z roku 2000.
Mistrovství světa bez Kamerunu by bylo svým způsobem neúplné - od památného italského tažení chyběli Lvi na jediném šampionátu, a to před osmi lety v Německu. Ještě v roce 2002 alespoň zaujali provokativním "basketbalovým" designem svých dresů (původně měly být zcela bez rukávů, po stížnostech z odpovědných míst jim pak byly našity elastické černé), poslední Mundial však byl v jejich podání už pouze ostudou, kterou "opepřila" nudná hra, tři porážky a neslavný konec kouče Paula Le Guena. Kamerunci se v Africe stali jakýmsi fotbalovým dinosaurem, který od nástupu dravé konkurence z Ghany a Pobřeží Slonoviny ztratil u svých soupeřů respekt. Nezkrotní lvi za uplynulou dekádu zkrotli jako koťata. Podaří se jim letos opět prorazit?
Kvalifikace
Kamerun vstoupil do africké kvalifikace ve druhém kole pod vedením francouzského kouče Denise Lavagneho; los mu za soupeře určil týmy Libye, Toga a Demokratické republiky Kongo. Lavagne byl odvolán po prohře v Libyi a na jeho místo usedl dočasný trenér Jean-Paul Akono, jehož na plný úvazek vystřídal koncem května 2013 německý stratég Volker Finke. V tu dobu měl Kamerun nejslabší formu za posledních několik let.
Pět kvalifikačních zápasů sehráli Lvi pod Finkem, a čtyři z nich byly k nekoukání. Respektovaný odborník se ocitl pod obrovskou palbou kritiky, čemuž se příliš nelze divit, uvážíme-li, že jeho ultradefenzivní styl se čtyřmi středními štítovými záložníky diváky doslova mučil. A co hůře, nepřinášel výsledky - ve skupinové fázi Kamerunci s ostudou podlehli Togu (kvůli soupeřově administrativní chybě byl výsledek nakonec změněn na kontumační výhru 3:0), horko těžko ubránili remízu v Kongu a na závěr nejtěsnějším rozdílem udolali Libyi. Jedinou branku tehdy nevstřelila žádná z útočných hvězd, ale obránce Aurélien Chédjou; byl to zároveň po 220 minutách první kamerunský gól pod Finkeho taktovkou.
V baráži o přímý postup se pak Eto'o a spol. postavili nevyzpytatelnému Tunisku, a první zápas na soupeřově půdě dovedli (zcela podle očekávání a v souladu s jejich taktickým plánem) k bezduché remíze 0:0. O to překvapivější pak bylo, když Tunisany v odvětě naprosto rozebrali a na šampionát postoupili s pohodlnou výhrou 4:1 v kapse.
Na koho se zaměřit: Samuel Eto‘o
Eto'o byl naší hvězdou už před čtyřmi lety a pokušení nahradit ho někým mladším, neokoukanějším, bylo skutečně silné, jenže stačilo pár minut přátelského utkání s Německem a obavy se rozplynuly: i kdyby tomuhle borci táhlo na čtyřicet a hrál v Číně, pro Kamerunce bude zkrátka legendou, na kterou se nesahá. To on byl v roce 2010 v Jižní Africe jediný, kdo dokázal za Lvy skórovat, a přestože na hřišti občas vypadá jako lenoch, talentem se mu v celé zemi nemůže rovnat zkrátka nikdo. Ani ve třiatřiceti letech.
Eto'o je hráčem, za nějž budou i po smrti mluvit jeho úspěchy: na klubové úrovni vyhrál snad vše, co se vyhrát dalo, je trojnásobným vítězem Ligy mistrů, čtyřnásobným africkým fotbalistou roku a nejlepším střelcem kamerunské historie. Co se statistik týče, dávno už vystřídal na trůnu nejzářivějšího národního hrdiny elegána Millu.
Jenže Roger Milla byl ambasadorem fotbalu, což, při vší úctě, není zrovna Eto'ova silná stránka. Naopak. I přes svoje nepopiratelné zásluhy a stále patrné kvality mu reálně hrozilo, že jej Finke do Brazílie vůbec nevezme; koneckonců má na jeho pozici po ruce letošní kometu Ligue 1 Vincenta Aboubakara, hrajícího v oslnivé formě. Eto'o byl v prvním kvalifikačním barážovém duelu v Tunisku (0:0) vyloženě trapný, a to nejen na hřišti, ale i poté v médiích, když si stěžoval, že se stal obětí konspirace. Spoluhráči se prý spikli, že mu nebudou nahrávat.
Zkušený kouč se nakonec rozhodl přimhouřit oko a zlobivého génia na soupisku přece jen zařadit. Pokud se mu jej podaří dostatečně usměrnit, bude z jeho nepopiratelného umu těžit celý tým. Jenže pořád je tu někde v koutku schovaná druhá možnost, a to sice že se Eto'ovi něco zrovna nebude líbit, začne se vztekat, a týmový duch bude ten tam. Nebylo by to poprvé.
Trenér: Volker Finke
Už šestašedesátiletý Volker Finke patří mezi uznávané persony německého fotbalu. Svoji pověst progresivního stratéga si vydobyl během šestnácti let u kormidla Freiburgu, který pod jeho vedením začal jako jeden z prvních v Německu opouštět zkostnatělý a přežitý systém hry s liberem; provinční klub s tímto revolučním přístupem slavil nebývalé úspěchy, poprvé v historii postoupil do první ligy a dva roky na to už hrál pohárovou Evropu. Sám Finke dnes bývá veleben jako jeden z otců-zakladatelů současného německého stylu, který klade důraz na tým, útočné pojetí, herní inteligenci a variabilitu.
Jenže to mluvíme o letech 1991 - 2007. Stárnoucích stratégů, kteří na sklonku kariéry odmítali uznat, že je okolní svět již dohnal, už bylo nespočítaně; kromě toho současný Kamerun opravdu nemá hráče a ostatně ani čas k tomu, aby hrál jako Finkeho Freiburg (nebo Kloppův Dortmund, Löwovo Německo, Heynckesův Bayern..). Před Finkem tak leží složitý úkol uspět s mužstvem, které je sice kvalitní, ale zároveň velmi, velmi čitelné. Nechme se překvapit, co vymyslí.
Přednosti
Vraťme se na chvíli zpět ke kvalifikaci: Ve zmiňovaném posledním skupinovém zápase s Libyí Kamerunci nutně potřebovali vyhrát. Povedlo se jim to. Nebyl to pěkný fotbal, kdepak, ale gól, který by je posunul dále, zkrátka do sítě dotlačili. Demolice odevzdaného Tuniska to pak definitivně potvrdila: Jakmile jde do tuhého, akcie Lvů strmě stoupají.
Příkladná, někdy až slepá bojovnost je typická pro řadu afrických týmů, zdá se však, že Finke tuto tradiční vlastnost brousí u Kamerunců k obrazu svému - tedy k jakémusi mixu surové africké síly a chladné německé preciznosti. A jeho tým se učí rychle. Prakticky s každým zápasem mu kulminuje forma, a jestliže při pohledu na onen pachtící se kvalifikační kolos fanoušci tiše lkali nad představou další ubetonované ostudy, remíza 2:2 v přípravě s Německem už vyslala jasný signál, že by se s Kamerunem na MS přece jen mohlo začít počítat.
Lvi budou praktikovat rychlou brejkovou hru po křídlech, s osamoceným Eto'em na hrotu; největší nebezpečí pak bude hrozit z levé strany, kterou mají pod palcem Henri Bédimo a Eric-Maxim Choupo-Moting. Očekávejte také hodně střel ze střední a větší vzdálenosti. A pak je tu samozřejmě Alex Song: Barcelonský záložník se (údajně) sám cítí nejlépe v roli staženého tvůrce hry pod stopery, a pokud je Finke ochoten mu tuto roli přiřknout, potom může v národním dresu zažít stejně nečekanou renesanci jako John Obi Mikel v Nigérii. Je však zapotřebí učinit rozhodnutí. Pokud jej totiž Finke nechá jen tak se volně toulat po hřišti (jako tomu bylo v přátelském utkání s Makedonií), nebude z toho mít užitek nakonec nikdo.
Slabiny
Problémů, které mohou Kamerunce skolit, není rozhodně málo. Absence Guy N'Dy Assembého klade obrovské nároky na gólmana Charlese Itandjeho (a ruku na srdce, Itandje určitě není žádný superman), a nepoměr ve výkonech obou stran obrany je při pohledu na hřiště skutečně zarážející. Defenzivní generál Nicolas N'Koulou má zřejmě nejhorší formu v kariéře. To nejsou zrovna ideální vyhlídky.
Daleko závažnější je však přetrvávající fakt, že Kamerun zkrátka nemá žádnou kreativní sílu v záloze, a vlastně ani v celém týmu; nejšikovnějším fotbalistou země je momentálně Samuel Eto'o. Finke sice udělal to nejlepší, co mohl, když postavil taktiku na míru reálným schopnostem mužstva, jenže tento Kamerun se tím pádem bude velice snadno bránit. Nikdo není s to soupeře překvapit nějakou nečekanou kolmicí, změnou tempa, chytrým přenesením hry; Kamerunci prostě útočí po stranách a spoléhají na svou rychlost a individuální schopnosti. Pokud chtějí v Brazílii uspět, nutně potřebují, aby tento herní mód fungoval; jiný totiž nemají.
Předpokládaná sestava
Itandje - Nyom, N'Koulou, Matip, Bédimo - M'Bia, Song, Enoh - Moukandjo, Eto'o, Choupo-Moting
Historie
Pokud bychom posuzovali zásluhy jednotlivých týmů na rozvoji afrického fotbalu, byli by Nezkrotní lvi z Kamerunu nejspíš na úplné špici. Vídat jejich zeleno-červeno-žluté dresy na dostaveníčku světových elit je už takovým koloritem, ačkoliv v posledních letech to přímo na hřišti na nějaký větší úspěch nevypadá. Ne vždy tomu tak bylo.
Nejslavnější éra kamerunského fotbalu trvala vlastně jen pár měsíců, i to však stačilo k tomu, aby se z tehdejších hráčů staly v Africe doživotní legendy. Mluvíme samozřejmě o památném mistrovství světa 1990 v Itálii, kde se nenápadný tým v čele s usměvavým kanonýrem Rogerem Millou postaral o prvotřídní senzaci: nejprve k absolutnímu úžasu celého světa porazil Argentinu 1:0, následně i přes výprask od SSSR vyhrál svoji skupinu, a domů jej vyprovodila až čtvrtfinálová porážka od Anglie. V prodloužení. Asi nikdo tehdy nečekal, že ještě o 24 let později půjde o nejlepší výsledek afrického týmu v dějinách (pouze Senegal a Ghana dosáhli téže fáze).
Byl to opravdu raketový vzestup - bývalá francouzská kolonie sehrála první samostatný zápas teprve v roce 1960, o pouhých 12 let později však už hostila Africký pohár národů, kde její zástupci rovnou vybojovali bronzové medaile. Atmosféru mistrovství světa okusili poprvé v roce 1982 a dva roky nato si do vitríny přidali první z celkových čtyř triumfů na kontinentálním šampionátu.
Roger Milla, spolu s Didierem Drogbou a George Weahem největší legenda africké fotbalové historie, se s velkým fotbalem rozloučil na MS 1994; to už mu bylo dvaačtyřicet let, i přesto ale vstřelil ještě jeden, poslední gól. A Kamerunci jako by bez svého talismanu, hráče, jehož tanečky při oslavách gólů dodnes platí za symbol radosti z fotbalu, nevěděli kudy kam. Na světové šampionáty sice postupovali s železnou pravidelností i nadále, ale výsledky měli už vždy prachbídné; jakýmsi vytržením z mizející reality byl alespoň olympijský triumf z roku 2000.
Mistrovství světa bez Kamerunu by bylo svým způsobem neúplné - od památného italského tažení chyběli Lvi na jediném šampionátu, a to před osmi lety v Německu. Ještě v roce 2002 alespoň zaujali provokativním "basketbalovým" designem svých dresů (původně měly být zcela bez rukávů, po stížnostech z odpovědných míst jim pak byly našity elastické černé), poslední Mundial však byl v jejich podání už pouze ostudou, kterou "opepřila" nudná hra, tři porážky a neslavný konec kouče Paula Le Guena. Kamerunci se v Africe stali jakýmsi fotbalovým dinosaurem, který od nástupu dravé konkurence z Ghany a Pobřeží Slonoviny ztratil u svých soupeřů respekt. Nezkrotní lvi za uplynulou dekádu zkrotli jako koťata. Podaří se jim letos opět prorazit?
Kvalifikace
Kamerun vstoupil do africké kvalifikace ve druhém kole pod vedením francouzského kouče Denise Lavagneho; los mu za soupeře určil týmy Libye, Toga a Demokratické republiky Kongo. Lavagne byl odvolán po prohře v Libyi a na jeho místo usedl dočasný trenér Jean-Paul Akono, jehož na plný úvazek vystřídal koncem května 2013 německý stratég Volker Finke. V tu dobu měl Kamerun nejslabší formu za posledních několik let.
Pět kvalifikačních zápasů sehráli Lvi pod Finkem, a čtyři z nich byly k nekoukání. Respektovaný odborník se ocitl pod obrovskou palbou kritiky, čemuž se příliš nelze divit, uvážíme-li, že jeho ultradefenzivní styl se čtyřmi středními štítovými záložníky diváky doslova mučil. A co hůře, nepřinášel výsledky - ve skupinové fázi Kamerunci s ostudou podlehli Togu (kvůli soupeřově administrativní chybě byl výsledek nakonec změněn na kontumační výhru 3:0), horko těžko ubránili remízu v Kongu a na závěr nejtěsnějším rozdílem udolali Libyi. Jedinou branku tehdy nevstřelila žádná z útočných hvězd, ale obránce Aurélien Chédjou; byl to zároveň po 220 minutách první kamerunský gól pod Finkeho taktovkou.
V baráži o přímý postup se pak Eto'o a spol. postavili nevyzpytatelnému Tunisku, a první zápas na soupeřově půdě dovedli (zcela podle očekávání a v souladu s jejich taktickým plánem) k bezduché remíze 0:0. O to překvapivější pak bylo, když Tunisany v odvětě naprosto rozebrali a na šampionát postoupili s pohodlnou výhrou 4:1 v kapse.
Na koho se zaměřit: Samuel Eto‘o
Eto'o byl naší hvězdou už před čtyřmi lety a pokušení nahradit ho někým mladším, neokoukanějším, bylo skutečně silné, jenže stačilo pár minut přátelského utkání s Německem a obavy se rozplynuly: i kdyby tomuhle borci táhlo na čtyřicet a hrál v Číně, pro Kamerunce bude zkrátka legendou, na kterou se nesahá. To on byl v roce 2010 v Jižní Africe jediný, kdo dokázal za Lvy skórovat, a přestože na hřišti občas vypadá jako lenoch, talentem se mu v celé zemi nemůže rovnat zkrátka nikdo. Ani ve třiatřiceti letech.
Eto'o je hráčem, za nějž budou i po smrti mluvit jeho úspěchy: na klubové úrovni vyhrál snad vše, co se vyhrát dalo, je trojnásobným vítězem Ligy mistrů, čtyřnásobným africkým fotbalistou roku a nejlepším střelcem kamerunské historie. Co se statistik týče, dávno už vystřídal na trůnu nejzářivějšího národního hrdiny elegána Millu.
Jenže Roger Milla byl ambasadorem fotbalu, což, při vší úctě, není zrovna Eto'ova silná stránka. Naopak. I přes svoje nepopiratelné zásluhy a stále patrné kvality mu reálně hrozilo, že jej Finke do Brazílie vůbec nevezme; koneckonců má na jeho pozici po ruce letošní kometu Ligue 1 Vincenta Aboubakara, hrajícího v oslnivé formě. Eto'o byl v prvním kvalifikačním barážovém duelu v Tunisku (0:0) vyloženě trapný, a to nejen na hřišti, ale i poté v médiích, když si stěžoval, že se stal obětí konspirace. Spoluhráči se prý spikli, že mu nebudou nahrávat.
Zkušený kouč se nakonec rozhodl přimhouřit oko a zlobivého génia na soupisku přece jen zařadit. Pokud se mu jej podaří dostatečně usměrnit, bude z jeho nepopiratelného umu těžit celý tým. Jenže pořád je tu někde v koutku schovaná druhá možnost, a to sice že se Eto'ovi něco zrovna nebude líbit, začne se vztekat, a týmový duch bude ten tam. Nebylo by to poprvé.
Trenér: Volker Finke
Už šestašedesátiletý Volker Finke patří mezi uznávané persony německého fotbalu. Svoji pověst progresivního stratéga si vydobyl během šestnácti let u kormidla Freiburgu, který pod jeho vedením začal jako jeden z prvních v Německu opouštět zkostnatělý a přežitý systém hry s liberem; provinční klub s tímto revolučním přístupem slavil nebývalé úspěchy, poprvé v historii postoupil do první ligy a dva roky na to už hrál pohárovou Evropu. Sám Finke dnes bývá veleben jako jeden z otců-zakladatelů současného německého stylu, který klade důraz na tým, útočné pojetí, herní inteligenci a variabilitu.
Jenže to mluvíme o letech 1991 - 2007. Stárnoucích stratégů, kteří na sklonku kariéry odmítali uznat, že je okolní svět již dohnal, už bylo nespočítaně; kromě toho současný Kamerun opravdu nemá hráče a ostatně ani čas k tomu, aby hrál jako Finkeho Freiburg (nebo Kloppův Dortmund, Löwovo Německo, Heynckesův Bayern..). Před Finkem tak leží složitý úkol uspět s mužstvem, které je sice kvalitní, ale zároveň velmi, velmi čitelné. Nechme se překvapit, co vymyslí.
Přednosti
Vraťme se na chvíli zpět ke kvalifikaci: Ve zmiňovaném posledním skupinovém zápase s Libyí Kamerunci nutně potřebovali vyhrát. Povedlo se jim to. Nebyl to pěkný fotbal, kdepak, ale gól, který by je posunul dále, zkrátka do sítě dotlačili. Demolice odevzdaného Tuniska to pak definitivně potvrdila: Jakmile jde do tuhého, akcie Lvů strmě stoupají.
Příkladná, někdy až slepá bojovnost je typická pro řadu afrických týmů, zdá se však, že Finke tuto tradiční vlastnost brousí u Kamerunců k obrazu svému - tedy k jakémusi mixu surové africké síly a chladné německé preciznosti. A jeho tým se učí rychle. Prakticky s každým zápasem mu kulminuje forma, a jestliže při pohledu na onen pachtící se kvalifikační kolos fanoušci tiše lkali nad představou další ubetonované ostudy, remíza 2:2 v přípravě s Německem už vyslala jasný signál, že by se s Kamerunem na MS přece jen mohlo začít počítat.
Lvi budou praktikovat rychlou brejkovou hru po křídlech, s osamoceným Eto'em na hrotu; největší nebezpečí pak bude hrozit z levé strany, kterou mají pod palcem Henri Bédimo a Eric-Maxim Choupo-Moting. Očekávejte také hodně střel ze střední a větší vzdálenosti. A pak je tu samozřejmě Alex Song: Barcelonský záložník se (údajně) sám cítí nejlépe v roli staženého tvůrce hry pod stopery, a pokud je Finke ochoten mu tuto roli přiřknout, potom může v národním dresu zažít stejně nečekanou renesanci jako John Obi Mikel v Nigérii. Je však zapotřebí učinit rozhodnutí. Pokud jej totiž Finke nechá jen tak se volně toulat po hřišti (jako tomu bylo v přátelském utkání s Makedonií), nebude z toho mít užitek nakonec nikdo.
Slabiny
Problémů, které mohou Kamerunce skolit, není rozhodně málo. Absence Guy N'Dy Assembého klade obrovské nároky na gólmana Charlese Itandjeho (a ruku na srdce, Itandje určitě není žádný superman), a nepoměr ve výkonech obou stran obrany je při pohledu na hřiště skutečně zarážející. Defenzivní generál Nicolas N'Koulou má zřejmě nejhorší formu v kariéře. To nejsou zrovna ideální vyhlídky.
Daleko závažnější je však přetrvávající fakt, že Kamerun zkrátka nemá žádnou kreativní sílu v záloze, a vlastně ani v celém týmu; nejšikovnějším fotbalistou země je momentálně Samuel Eto'o. Finke sice udělal to nejlepší, co mohl, když postavil taktiku na míru reálným schopnostem mužstva, jenže tento Kamerun se tím pádem bude velice snadno bránit. Nikdo není s to soupeře překvapit nějakou nečekanou kolmicí, změnou tempa, chytrým přenesením hry; Kamerunci prostě útočí po stranách a spoléhají na svou rychlost a individuální schopnosti. Pokud chtějí v Brazílii uspět, nutně potřebují, aby tento herní mód fungoval; jiný totiž nemají.
Předpokládaná sestava
Itandje - Nyom, N'Koulou, Matip, Bédimo - M'Bia, Song, Enoh - Moukandjo, Eto'o, Choupo-Moting
Program zápasů - skupina A
13.06.2014
Natal
19.06.2014
Manaus
23.06.2014
Brasília
Konečná nominace
Datum nar.
14.04.1992
02.11.1982
25.02.1990
Datum nar.
24.03.1984
04.06.1984
28.08.1992
20.06.1985
08.08.1991
27.03.1990
11.04.1986
10.05.1988
Datum nar.
23.03.1986
29.05.1983
20.05.1986
28.11.1985
17.08.1992
09.09.1987
Datum nar.
22.01.1992
10.03.1981
23.03.1989
12.11.1988
12.05.1996
20.01.1982
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Představení účastníků MS - Belgie
11.06.2014, 21:09
Představení účastníků MS - Alžírsko
11.06.2014, 19:46
Představení účastníků MS - Rusko
11.06.2014, 13:13
Představení účastníků MS - Korejská republika
11.06.2014, 09:12
Představení účastníků MS - Německo
10.06.2014, 19:06
Představení účastníků MS - Ghana
10.06.2014, 16:13
Představení účastníků MS - Portugalsko
10.06.2014, 13:23
Představení účastníků MS - USA
10.06.2014, 09:11
Představení účastníků MS - Argentina
09.06.2014, 21:20
Představení účastníků MS - Nigérie
09.06.2014, 17:59
Představení účastníků MS - Bosna a Hercegovina
09.06.2014, 15:15
Představení účastníků MS - Írán
09.06.2014, 12:04
Představení účastníků MS - Francie
08.06.2014, 22:08
Představení účastníků MS - Ekvádor
08.06.2014, 19:00
Představení účastníků MS - Švýcarsko
08.06.2014, 15:55
Představení účastníků MS - Honduras
08.06.2014, 10:38
Představení účastníků MS - Uruguay
07.06.2014, 21:00
Představení účastníků MS - Itálie
07.06.2014, 18:01
Představení účastníků MS - Anglie
07.06.2014, 15:00
Představení účastníků MS - Kostarika
07.06.2014, 12:02
Představení účastníků MS - Kolumbie
06.06.2014, 21:25
Představení účastníků MS - Pobřeží slonoviny
06.06.2014, 18:12
Představení účastníků MS - Řecko
06.06.2014, 15:03
Představení účastníků MS - Japonsko
06.06.2014, 13:00
Představení účastníků MS - Španělsko
05.06.2014, 20:58
Představení účastníků MS - Chile
05.06.2014, 18:06
Představení účastníků MS - Nizozemsko
05.06.2014, 14:59
Představení účastníků MS - Austrálie
05.06.2014, 12:02
Představení účastníků MS - Brazílie
04.06.2014, 21:01
Představení účastníků MS - Mexiko
04.06.2014, 17:56
Představení účastníků MS - Chorvatsko
04.06.2014, 12:02
Komentáře (188)
Přidat komentářKameRUM.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rum,_Hungary
Asi se tam přestěhuju.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kunda,_Estonia
existuje i stranka, kde se postují fotky českých turistů v tomhle městě, ne?
Tak to nevim, ale před týdnem sem míjel odbočku na Onen Svět a pak se dozvěděl, že vedle je ještě Šukačka
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eger
Jager. Škoda, že není přehláskovaný ä ještě.
sice nechytá (chápu i že nejede), ale Kameni je asi tak o 150 procent lepší než tihle 3 golmani dohromady...
Jak to teda můžeš vědět, když nechytá?
rozumíš trochu fotbalu a africkým brankářům vůbec? pak tady píšeš za každou cenu vtipný příspěvěk, který je ale trochu zcestný...
Ne není, vím jak to myslíš, ale zcestný je tvoje uvažování. Hodnotíš Kameniho na základě z dřívějších let, jenže ve fotbale se to takhle hodnotit nedá. Casillas byl "nedávno" taky nejlepší brankář a kde je teď... Stejně tak mohl klesnout Kameni až tak, že už v bráně nechytne ani rýmu.
Mi přijde , že spíš ty jsi nepochopil jak to myslí.
Tak povídej, nijak jinak to myslet nemohl, když říká že je o 150% lepší než všichni ostatní bez toho, aby věděl jak teď chytá.
chápeš trochu nadsázku ty trubadůre?
Vůbec není zcestný... kde je podle tebe Iker??? podle mě v bráně Španělska jako jednička na MS kamaráde Afričtí golmáni bývají velice špatní (píše se o tom i výše), Kameni mezi nimi hodně vyčníval.... A rozhodně se mi to nesnaž vyvrátit nějakýma přechytralýma kecama, když víš jak to myslím
Hele, ne..
pak smůla ...
Jasně a jedničkou Brazílie bude Julio Cesar, takže to automaticky znamená, že patří mezi ty nejlepší, to je teorie jak prase ty voe lepší argument si nemohl vymyslet
Celkově mám pravdu a nijak si mi to nevyvrátil. Nemám přechytralý kecy, jen ty moc hloupý.
srovnáváš golmany v Kamerunu a v Brazílii??? Myslíš, že nepatří mezi nej Brazilce?
Nepatří mezi nejlepší brankáře, nauč se chápat psanej text.
A to hodnotíš ty, ty vole kdo patří nebo nepatří mezi nej? nauč se chápat, že tady jde o subjektivní názor...
No šak taky sem ti položil otázku jak to můžeš vědět, když nechytá.
Takže když to shrneme, tak byl jen tvůj hloupej kec do větru.
sereš si do huby tak to uznej
Vždyť César chytá ze reprezentaci výborně A ano, pořád patří mezi kvalitní gólmany. Na Konfederačním poháru byl taky spolehlivej a vyhlásili ho brankářem turnaje - a konkurenci neměl zrovna špatnou, na tom turnaji startoval i Buffon a Casillas.
pravda pravdoucí...
Ale hodně klesl, přečti si to celý, aby si pochopil jak je to myšleno. Jde o to, že za rok může brankář chytat úplně jinak než dřív a to jsem dával příklad Casillase. On měl dementní přípomínku, že je jednička španělska, jenže to z něj nedělá TOP golmana, zvlášť když je trénuje Bosque, kterej tam dává hráče za zásluhy.
Ano hodně klesl (to vidí i laik), hlavně mi nevysvětluj něco o tom jak může golman chytat či co.. co ti mám jako napsat na takovou demenci, když napíšeš o Ikerovi - a kde je teď?
Casillas chytá o něco hůř než dřív, to je pravda. Ale prezentuješ to tady, jako kdyby Casillas byl nějak hodně špatnej. Z pozice nejlepšího brankáře světa se propadl pouze do cca top 10. A to je imho i v top 5, ale nechci tady rozpoutávat nějakou hádku. Ale pořád se prostě dá říct, že Casillas je světová extratřída v bráně, takže ten příklad asi neni úplně vhodnej.
Jinak kdo ti konkrétně chybí v Del Bosqueho nominaci? Mně jedině Gabi a Isco. Ale oba ty posty jsou našlapaný a stejně by oba dělali jen náhradníka. Jinak je tam to nejlepší, co Španělsko nemá. Jediná výrazná kontroverze bylo povolání Villy namísto Llorenteho. A co se týká španělskejch gólmanů, tak Casillas je kapitán národního týmu a v tý reprezentaci chytá stabilně výborně. Pořád je to jejich nejlepší brankář, De Gea teď zažil první opravdu top sezonu...
Píšeš tyhle slohy sam nebo maš nějakou zaměstnankyni, který to diktuješ???
"Alenko, pojď sem, potřebuju nadatlovat komentař na EF. Takže: Casillas chyta o něco hůř než..."
Neumim se vyjádřit stručně
Tos ale zcela neodpověděl. Jinak souhlas s komentařem, Llorente jet mohl místo Villy nebo Popletanda Torrese.
Mám na to japonskýho robota
Negredo.
Jsem tady na EF krátce ale u každýho článku něhoko poučuješ, k tomu se snažíš bejt vtipnej...
Potřeboval bys dostat hlavu
Ty bys potřeboval dostat mozek.
Tvůj příspěvek má hodnotu 0.
asi tak příteli...
Zkrátka se mi nelíbí tvý arogantní expertízy...Běž dělat experta do čt sport , tam bys pasoval.
Mimochodem o tom Casillasovi- tvrdíš že byl nejlepší a co je z něj teď? Top na světě určitě není ale ve Španělsku se na něj nikdo nechytá, to samý platí o Kamenim.
Trollík
Merle je hroznej vůbec ho neřeš.. Ale kdysi tady chodila ještě větší individua...
to víš já to tady ještě tak neznám, ale taky se mi zdá, že má nějakej problém
Tak máš lidi, kteří se snažej normálně konverzovat a pak do toho leze často nějakej troll. A pak tu máš třetí skupinku, jako je Merle, kterej má z 90% naprosto scestný názory, každýho zesměšnuje a není schopen normální diskuse To byl třeba aji kdysi Typek s jeho oblíbenou hláškou "ty, jakožto naprostej lajk, o tom samozřejmě nemůžeš nic vědět"
je mi takových lidí vlastně líto, když se nad tím zamyslím
Jo a v čem jsou zcestný mi řekni, v čem nemám pravdu?
To "kde je teď" jste si sami vyložili blbě, nebylo to nic úražejícího, prostě hodně klesl, nic víc.
Mám tady ve všem absolutní pravdu, pokud ne, tak napiš v čem ne, fakt by mě to zajímalo.
Spíš je mi líto vás, že mluvíte blbosti a sami si myslíte, že to je pravda. Ne kecám není mi vás líto, jste mi ukradení.
Ale říkat, tady něco o mě přesto, že mám pravdu, to je fakt úsměvný.
Každá tvoje nesouhlasná reakce obsahuje lol smajlík, facepalm nebo urážku. Když na každýho člověka se kterym v reálným životě nesouhlasíš uděláš facepalm, vysměješ se mu do ksichtt nebo mu začneš nadávat, taky si taky všichni budou myslet, že se chováš jako debil.
Tak diskuze je úplně něco jinýho než reálnej život. Navíc on se tu vysmíval úplně stejně, tak nevím co v tomto případě řešíš. A jak je vidět níž, tak nejsem jedinej, kdo ten jeho názor s ním nesdílí.
A zakončil jsem to tím, že je nesmysl říkat, že je o 150% lepší jak ostatní, když ho rok nikdo neviděl chytat a nijak sem netvrdil jestli chytá parádně nebo ne, prostě sem řekl, že ve fotbale se výkony rychle otáčí a ted nemusí chytat vůbec dobře. A nikde netvrdím, že je to 100%, prostě, že to tak může být a jestli tohle pořád nechápete, tak je chyba ve vás.
Obvykle s Tebou nesouhlasím, v tomto vlákně Tvé názory nesmyslné nebyly Ale jde o to, jak je prezentuješ a jak neakceptuješ názory jiných
jmenovitě ?
No já mám hroznou pamět na jména a nicky, takže si na nikoho nevzpomenu .( Ale třeba Typek už tady přestal chodit a nebo jen moc nepřispívá.. Asi se cítí trapně, že Kutra ještě není v repre
Myslím, že typek tu bude nekde schovaný pod jiným nickem
Někdy býva i docela kreativní, myslim, že jeden z Typkových účtů se jmenoval "Ten za oponou" – výstižné.
Kdyby jo, tak by ale asi měl tendence vychvalovat Kutru a další pseudotalenty i pod tím novým nickem čehož jsem si u žádného uživatele nevšiml..
taky pravda
Ony ještě chodí.
Z těch tří gólmanů mi něco říká jen Itandje. Ale zkusím si zauvažovat. Jeden z nich chytá za kamerunskýho mistra, druhej v průměrnym celku turecký ligy a třetí dokonce ve druhý turecký lize. Kameni dělá dvojku v Málaze, tedy v mnohem kvalitnějším klubu než ti ostatní. Navíc je před ním Willy, což je jeden z nejlepších brankářů v lize. Samozřejmě je možný, že ten Feudjou je nějakej supertalent a za pár let ho bude znát celej svět. Ale rozhodně se asi dá předpokládat, že Kameni, kterej už nějaký jméno má bude mít pořád hodně solidní kvalitu v porovnání s těma ostatníma. Ale nevim, třeba je to jinak.
Každopádně Iker byl úplně ve všech letošních zápasech za Real (kromě finále LM) co jsem viděl naprosto výbornej. Překonal dokonce i španělskej rekord v minutách bez inkasovanýho gólu. Samozřejmě je nerozchytanej, když chytá polovinu zápasu a někdy se do brány nedostane několik týdnů... Ale to je tou divnou Ancelottiho politikou, od příští sezony se dá čekat, že bude jednička.
Konečně někdo rozumnej a hlavně CHÁPAVEJ!
Já teda neřikám, že je lepší Řikám, že nevim a že se dá očekávat, že pořád bude mít solidní kvalitu
to očekávám...
"Ale nevim, třeba je to jinak."
O to jde, to neví nikdo, když nechytá, tak právě nemůže tvrdit to, co tvrdí.
Možná, že ho zkoušeli třeba v nějakým přáteláku, nevím. Ale jestli ne, tak mi to přijde jako hloupost. Mají 3 nekvalitní golmany, takže minimálně za vyzkoušení by ten Kameni stál
Jo, jenomže nějakou kvalitu prostě hráči maj a neztrácej jí. Když nebude Ronaldo rok hrát, tak bude pořád lepší fotbalista než Nani. Schopnosti hráčů se snižujou s vážnejma zraněníma nebo s věkem - ztrácí se rychlost, otupujou reflexy, odchází zdraví. A nebo, když na to ten hráč kašle samozřejmě. Třicetiletej Kameni nic takovýho neprodělal, ten jenom nechytá. Nějakej bezdůvodnej absolutní propad formy se opravdu moc často nestává. Takže se dá na základě nějakejch obecnejch znalostí předpokládat docela dobře. A jak řikám, nevim, jak chytaj ty ostatní. Nehodnotim kvalitu Kameniho, ale ten princip. Ti gólmani jsou tam předpokládám právem, když stabilně chytaj ve svejch klubech a nějakou kvalitu určitě maj...
Hlavně se neočekává tak šílenej propad, aby byl naráz průměrným golmanem kamerunský ligy..
tohle jsem napsal jen v jedný větě, ale pán to potřebuje rozepsat, aby to pochopil ..
Jenže dřív byl Casillas nejlepší, to už se teď tvrdit nedá.
Chápeš co je subjektivní názor nebo ne (ty se mi ho snažíš vyvracet ale nepovede se ti to) ?
To je strasnej mytus tohleto, momentalne je jednoznacne nejlepsi Assembe..
to máš pravdu jenže ten je v prdeli! tak mi řekni co je to za mýtus když Assembe nepřipadá v úvahu?
Nikdo nemůže hodnotit Kameniho výkony, když nechytá. Předpokládám, že ani ty, Merle nebo Oli nechodíte na treninky Malagy. Ale je zde jeden argument, který podle mě vyčnívá nad ostatními - všichni 3 povolaní golmani jsou z podprůměrných klubů a přijde mi celkem logické, že dvojka Malagy by měla mít vyšší kvalitu, než oni.
Ano a tak tomu rozumím i já...
Ja ale sledoval Kamerun v dobe, kdy Kameni chytal a nekteri ho oznacovali za jednoho z top golmanu sveta, coz fakt nikdy ani naznakem nebyl.
Nicméně tihle tři, troufám si říct, jsou zárukou podprůměrných výkonů a minimálně jednoho megakiksu, kvůli kterýmu dostanou gol..neznám je sice moc, ale na Itandjeho jde kritika ze všech stran a pokud jim bude dělat jedničku, tak asi ti další dva budou ještě horší no..
Ja se s tebou o tomhle nehadam, rikal, ze mel jet Assembe Nevim co Finkemu hrablo, bud si neco udelal (v tom pripade sorry, v te zaplave informaci mi to mohlo utect), nebo ma asi rad adrenalin no. Ndy je dobry, provereny, ve Francii chytal a za narodak nedela chyby, coz se o Itandjem a ostatne ani tom Kamenim rict neda.
N´dy je hlavně zraněný...
"bud si neco udelal (v tom pripade sorry, v te zaplave informaci mi to mohlo utect)"
Jojo já si toho všiml, proto dodávám, že by jel, ale nemohl
Tak pak asi neni co resit, no.
kdo teda má pravdu? ty nebo ostatní? nebo jde jen o subjektivní názor?
O cem ze je tahle debata?
To je snad jasny, ze Kameni, kterej v ostrym zapase sto let nechytal, na MS nepojede. I kdyby byl kvalitnejsi nez deset dalsich dohromady. V brane potrebujes nekoho, kdo je sebevedomy a rozehrany.
přečti si můj první příspěvěk - sice nechytá (chápu i že nejede), ale Kameni je asi tak o 150 procent lepší než tihle 3 golmani dohromady...
Tak to je ale mimoradne diskutabilni, protoze kvalitu golmana snad posuzuje jeho schopnost nedostat gol, ne? Kameni ma urcite lepsi reflexy, ale pochybuju, ze by okamzite podaval lepsi vykony nez rozchytany a sebevedomy Itandje. K cemu by Kameruncum byl papirove skvely a talentovany golman, kdyby poustel zapas co zapas tri hloupe goly, protoze zapomnel chytat?
I kdyz lepsi nez Ndjock jsem obcas i ja, no.
Ano , můj názor je, že i přesto všechno je Kameni lepší (i když nechytá a nevídám ho), než tito golmani (na které zrovna moc chvály nejde), kteří chytají v průměrných, až podprůměrných klubech Turecka či Kamerunu...
Ok.
taktak...
Třeba to mysleli jako "Top gólman kamerunského světa".
Kameni měl svúj životní turnaj na Olympiádě r.2000, to mu snad bylo 16?
chytal pak PDligu a byl to velkej talent co však už dávno vyprchal
Pche, Abedi Pelé v tom výčtu největších afrických legend nesmí chybět.
A taky Madjer.
Arabové se nepočítaj
Asi nejlepší africká obrana.
... je stoprocentně ta nigerijská.
Fakt? To je fakt takové terno ta Nigérie.
Spis ostatni jsou takove lemry
Jednak viz domingo, jednak od Mikela dolu fakt i docela je.
Já sám favorizuji nejdál ty Slony, relativně skupina postup. ( i když tam můžou postoupit všichni) A pak síla Ghany, kde je Yaya + výborný útok. Tož to mě docela překvapuje taková důvěra v Nigérii.
Tak hlavně tady byla řeč čistě o obraně ale i tak Nigerijce tipuju na největší africkej úspěch na turnaji.
Jo já vím, že se mluvilo o obraně, ale celkově to tu je prezentováno, že od Nigérie se čeká nejvíce. No upřímně Nigérie a jejich hráči jsou ve většině případu pro mě španělská vesnice. Takže jsem opravdu zvědavý.
kde je Yaya?
trošku jsem ty Afričany poplantal no Teď se na ot dívám.
Nejhorší je, že já jsem k tomu Yayovi, myslel i Bonyho. Nechápu proč mi tam skočila Ghana. Nemají ty země být u sebe.
a kamoš právě to samý nedávno, proto mě to zaujalo...a bratři Touré za GHANU...no Ayewové by mohli pak za Slony...ale to by bylo poněkud nevýhodné.
Nechápu, proč mi to v hlavě tak přeskočilo.
souhlas
No podle jmen vypadá slušně
ot: to video s cheesecake, vcera bolo na youtube a dnes je uz sukromne :( ako sa vola ta relacia? da sa najst iny link?
http://www.jenpromuze.cz/video/18073-vrchol-demence-z-prostreno-pokracuje-dalsi-nalozi
vyborne dakujem :)
jojo, číský dort.. ale taky šíse chache moc nemusím no
Aboubakar nebude v základu? Upřímně moc ho neznám? Tak se ptám.
Vsechno nasvedcuje tomu, ze bude prvni nahradnik za Etoa na CF. Zahrat by si urcite mel..
Aha díky. Právě jsem se těšil, že uvidíme nové hráče především z Ligue 1, jelikož na tu opravdu nemám čas a jen trošku se v ní orientuji.
Představení letošních vítězů
Mbia-Song-Enoh to je velice kreativní proč tam není Emana ten aspon něco vymyslí
Protože jim o to nejde...
Btw na tomto kanálu mají docela dobrý příspěvky a hlavně ted se mi líbí, jak představují jednotlivá města, kde se bude hrát, takže doporučuju. Navíc Maya je hoodně libová žena, takže koho nezajímá fotbal.. xD
https://www.youtube.com/watch?v=JBLdy1yh2O0
Vypadá (to) dobře. Později to prubnu více ten kanál.
Moc jim nevěřím.....4 místo ve skupině....
Na koho se zaměřit: Choupo-Moting
Ja to jeste psal jako "Hvezdu", pak se ten frame zmenil no. Ale i ten Etoo celkem sedi.
Pro mě osobně bude zajímavé sledovat hlavně 2 jména. Moukandjo, protože je to druholigový hráč, který na mě vždycky působil, jako že se v každým klubu drží jak klíště a vždycky to nějak ukope..tak by mě zajímalo, jak se za ty 2 roky, co jsem ho neviděl, změnil. A Nyom, jelikož Granadě fandím, ale nemám moc příležitost ji sledovat.
Ale Maxim by mohl být jednoznačně hvězdou toho týmu a mohl by si vykopat lepší angažmá, nicméně pro mě až tak zajímavý není, páč ho mám celkem nasledovanýho
Moukandjo byl v Nancy nahodou super.. Prihod jeste Bedima a mas zkompletovany obe lajny. Tam se bude rozhodovat, no
(myslim v Ligue 1, po sestupu Nancy nesleduju)
Ty máš v tom africkém přehled, kdo z nich má podle Tebe největší šance?
S ohledem na silu skupiny asi Alzirsko..
dík
Mainz máš nasledovaný?
Ne že bych je sledoval pravidelně, ale 4 zápasy jsem letos viděl a vím +-, jak Maxim hraje
ok
Micha by se mohl ještě jednou pochlapit mimochodem...
Ale teda přeplatit AS Řím?
Stuttgart jsme taky nepřeplatili, on něco vymyslí...
nechápu..
Spekulovalo se, že o něj máme zájem (blbost, takže asi BZ to přineslo), tak píšu, že by ho Preetz (=Micha) mohl přivést na pravý křídlo... Jak mi někdo psal, že už bych chtěl moc, to jsi byl ty, ne?
aha.. jojo, už jsi matně na něco vzpomínám, ale já to nebyl mám pocit, že buď jv nebo stas
Mohli bychom přeskočit tyhle nudné reprezentace a dostat se k Belgii a Nigérii? Děkuji
čím si to Belgie zasloužila, že ji tady každej třetí fandí
Super rozbor na ty Afričany jsem dost zvědav.
Tenhle článek potvrzuje můj názor, že si to rozdají s Aztéky o postup, na Kanárky nestačí a naopak "fyzická" hra Lvů bude dělat problém Chorvatům a ti Aztékové jsou jak "na houpačce" jak v kvalifikaci tak i teď v pŕátelacích
Mnohem raději bych byl za postup DR Konga už jen kvůli Kidiabovi . Nadruhou stranu lepší než Tunisko. No jsem na ně zvědav co Finke vymyslí, ale počítám že moc slavné to nebude.
Prekvapuje me, jak silne maji africke tymy obrany. Jeste nedavno to bylo sest kvalitnich hracu, z toho sest hrotu.
Ako je na tom ich súper Mexiko? viem, že odkedy je na lavičke Herrera, forma im išla nahor, ale včera prehrali s Bosnou. Má Kamerun na to, aby cez nich postúpil?
Určitě na Mexiko má, ale pochybuju, že bude mít na Brazílii a Chorvatsko.
OT: Odkdy jde přidat i oblíbenou repre? Jsem si toho všiml až teď...
fantastický vtip
Akorát nechápu, co je na tom tak děsně vtipného...
K debatě o brankářích viz výše, legenda IKER může proti. nažhaveným Chilanům udělat kiks a Mistři Španěli pojedou brzy domů, a Kamerunská určená jednička vychytá postup, takže to je jen a jen o tomhle turnaji a vše co před ním teď nebude hrát roli
Ked Kamerun bude hrať ako proti nemcom od 30 minúty šanca na postup je
hm ta záloha vyzerá ako Slon v porceláne, ako na to pozerám, zrejme sa to všetko bude ťahať cez kraje a hlavne, aby bol Eto‘o efektívny
S tými slabinami moc nesúhlasím, veď sám autor písal o tom, aký dokáže byť Song nebezpečný a nevyspytateľný, ak sa mu dá voľnosť. Súdim, samozrejme, z poslednej sezóny v Arsenale.
Ale tvurce hry to proste neni, no.
"Kreativní CM, které nedokaže tvořit hru"
Roger Milla to byl hráč. Na MS 1990 jsem jim hned po nás hodně fandil, ten tým hrál fakt skvěle
Co se věku týče, v podstatě už spadaš do té EF kategorie "Pamětníci", je to tak?
Ja viděl akorat nějaký sestřihy a jeho "najezd" proti René Higuitovi z Kolumbie. Hmm.
To bys mu měl vykat
Jsem ročník 1984, takže zas tak starej nejsem, ještě mi nebylo 30 Ale paměť mi slouží dobře a mám i menší vzpomínky na ME 1988.
To ale kecaš Ja si MS 1934 nepamatuju, to až MS 1938, ale to už jsem tu psal.
?? Nechápu.
Tak to je mazec teda. To já si pamatuji matně 1998 a to jsem ročník 88.
ja som 89 a 98 si pamätám dosť dobre
já si pamatuji finále. Jinak EURO 2000 už velmi dobře. Jinak u mě byl problém, že kromě dědy nikdo nemá vztah ke sportu. Takže jsem si to musel prosazovat sám, takže se se mnou od mala nedíval.
Já si toho spoustu nepamatuju, ale k fotbalu jsem měl vždycky blízko, protože jsem ho docela dlouho hrál. Pamatuju si, jak jsem se na to s tátou díval a on říkal, který hráč je který a i jedním z důvodů proč jsem fandil Kamerunu je, že táta jim fandil taky Ale hráli fakt úžasně, doporučuju si někde sehnat jejich zápasy, i s odstupem času musím konstatovat, že byli úžasní.
To si dobrý ja som 82 a poriadne si pamätám až MS 1990
to urcite
Jo, dostal jsi výprask, bo jsi rušil tatu u fotbalu, co
Prehrajú hneď 1. zápas
Kameni, Assembe, NDjock - NKolou, Chedjou, Matip, Bedimo, Assou - Ekotto, Nonkeu, Nyom, Bong - Overtoom, Loe, MBia, A. Song, NGuemo, Enoh - Kweuke, Moukandjo, Choupo-Moting, Aboubakar
"Výprava Kamerunu měla dnes před polednem nastoupit do letadla směr Brazílie, kde ve čtvrtek začíná mistrovství světa, místo toho tým setrval v hlavním městě země Yaoundé. Důvodem je údajně spor mezi hráči o svazem o výšku prémií." ... africký evergreen
Myslím si, že Kamerun nic moc nepředvede, ale potrápí Brazílii .. ze skupiny nepostoupí ..
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele