Wenger: Vítěz Evropské ligy nemá co dělat v Lize mistrů. Kritizoval i situaci v Anglii

Bývalému trenérovi Arsenalu Arsénu Wengerovi (75) se nepozdává současné nastavení evropských pohárů. V rozhovoru pro beIN Sports označil za nesprávné, že vítěz Evropské ligy automaticky postupuje do dalšího ročníku Ligy mistrů.
Pravidlo platí od roku 2014, UEFA si od něj slibovala zvýšení atraktivity druhé nejprestižnější soutěže, ovšem Wenger s tím nesouhlasí. "Ne - vítěz by měl automaticky postoupit znovu do Evropské ligy, ale ne do Ligy mistrů," prohlásil pětasedmdesátiletý Francouz ve studiu televize beIN Sports. "Zvlášť když v Premier League postupuje už pět týmů. Myslím, že by to UEFA měla přehodnotit."
Zároveň ale připustil, že pohled druhé strany je logický: "Lidé vám řeknou, že tím udržujete Evropskou ligu zajímavou a motivující." Wenger o pravidlech promluvil v době, kdy se do finále Evropské ligy tlačí Manchester United i Tottenham - dva týmy, které v Premier League bojují při nejlepším o klidný střed tabulky. United jsou aktuálně až na 15. místě, Spurs jsou ještě o příčku níže. Pokud by některý z nich soutěž ovládl, prošel by zkratkou zpět mezi evropskou elitu.
????️ "They should qualify automatically for the Europa League again, not necessarily for the Champions League. Especially when you're in a league where five teams qualify..."
— beIN SPORTS (@beINSPORTS_EN) May 4, 2025
Arsene Wenger on the prize of Champions League football for winning the Europa League ????#MUFC #Spurs pic.twitter.com/Fm4yUqg4KI
V minulosti se podobná situace už stala. Manchester United v roce 2018 vyhrál Evropskou ligu pod vedením Josého Mourinha, a přestože v lize skončil až šestý, zahrál si tak Ligu mistrů. Historicky ovšem do finále druhé nejprestižnější evropské soutěže ještě nikdy nenastoupil tým, který by v dané sezoně skončil v lize hůř než dvanáctý. Nejníže postaveným vítězem zůstává Sevilla (12. místo v roce 2023). Stejně na tom byl Fulham, jenž v roce 2010 finále prohrál.
Wenger, který od roku 2019 působí jako šéf globálního fotbalového rozvoje FIFA, se pustil i do kritiky současné Premier League. "Nemyslím si, že letos byla soutěž tak kompetitivní jako v předchozích sezonách. Manchester City nedosahoval svého standardu, Liverpool byl dominantní a Arsenal ztrácel v momentech, kdy byste to nečekali," myslí si.
Zkušený stratég zároveň varoval před rozevíráním nůžek mezi elitou a zbytkem anglické ligy. "Slabší týmy jsou opravdu slabé - nikdy jsem nezažil, že by někdo měl jen 11 bodů," rýpnul si do Southamptonu, který za 35 kol vyhrál jen dvakrát.
"Nůžky mezi nejlepšími osmi devíti kluby a zbytkem se rozevírají každým rokem. Znepokojuje mě, že sestupují a postupují ti samí - díky penězům za sestup si udrží rozdílové hráče a snadno se vracejí. Je to začarovaný kruh," dodal.
The Europa League final is shaping up to be 16th-place Tottenham against 14th-place Man Utd with a spot in the Champions League on the line ????♂️ pic.twitter.com/G0gSs7ggol
— B/R Football (@brfootball) May 1, 2025
Wenger navíc kritizoval i vysoký počet anglických klubů v evropských soutěžích. V této sezoně byl nasnadě i scénář, v němž by si kontinentální poháry zahrálo až 11 týmů z Premier League. K tomu by ale například Aston Villa musela vyhrát Ligu mistrů a skončit mimo místa, která by ji tuto soutěž jinak zaručovala, což už se jistě nestane.
"Nemyslím si, že by tolik týmů z jedné soutěže mělo hrát v Evropě. Anglické kluby to zvýhodňuje oproti zbytku kontinentu," řekl Wenger. "Reálně jim může konkurovat jen PSG, Real Madrid, Barcelona, Bayern Mnichov... a i ti jsou na tom finančně hůř."
Komentáře (189)
Přidat komentářA s tim já zase nesouhlasim, za mne takhle správný
hezký rejpnutí do MU
Když budou hrát finále EL makovci z 15. a 16. v lize, tak to něco o současné úrovni EL vypovídá..
Vypovídá to něco o jiných týmech z ostatních lig.
spíš o tom rozdílu mezi 5,6 týmem v PL a 4,5 týmem v jiných ligách...jasně že bohaté mrdky z PL by měli být lepší než týmy, které pracují s menším budgetem, spíš respekt když se 4,5,6 týmům z jiných lig mají menší rozpočty povede ty bohatší týmy pojebat
Vyhrál to i tým ze spodku PD, i byly nedávno podobně daleko v PO další týmy z PD. Íčka na to doteď stali krom Fiorentiny.
Vyhrála to nanejvýš 12. Sevilla
Skor to vypoveda o kvalite PL
Veľmi ho uznávam za dlhoročné pôsobenie v mojom najobľúbenejšom klube, ale teraz trepe z cesty. A úplne naschvál.
Robí čistý trolling, nič viac.
Bude to pomerne vtipné, keď 15. či 16. tím z Premier League bude v LM. Zvlášť, keď MU sa ani do tej EL nedostali vďaka ligovému umiestneniu, ak sa nemýlim.
Tak LM už dávno není jen pro mistry. EL je nástupce poháru UEFA, kam postupovali hlavně týmy z pohárů. Postoupit tam teda jako vítěz poháru mi přijde vhodnější, než když tam postoupí ze 7. místa v lize.
Vítězové pohárů původně postupovali do PVP. Do EL tehdy poháru UEFA postupovali týmy, které skončily v lize vysoko ale nevyhráli ligu ani domácí pohár.
V začátcích. Ale po jeho zániku hráli vítězové pohárů vždy pohár UEFA/EL pokud nešli do LM.
Jo tak já právě myslel ty začátky ten systém o kterém píšeš ty platí od zrušení PVP do současnosti takže o tom většina fotbalových fanoušků asi ví.
I v začátcích chodili vítězové pohárů do poháru UEFA. Ale o to moc nejde, protože to nebyla pointa mého příspěvku. Pointa toho příspěvku byla, že postoupit do EL jako vítěz poháru není nic zvláštního. Naopak je historicky přirozenější. Protože v Evropě vznikly 2 hlavní soutěže. Ta první měla být pro mistry a ta druhá měla být pro vítěze pohárů. EL je nepřímý nástupce PVP.
Tam je problém v tom že prostě existovali tři soutěže LM (původně pro vítěze svých lig) PVP (pro vítěze národních pohárů) a EL kdysi pohár UEFA (pro zbytek). Ten problém vznikl tím že zanikl PVP a jeho oficiálním nástupcem se stala EL, která ale existovala současně s PVP takže to trochu nedávalo smysl že EL by měla být nástupcem PVP a zároveň i plnit tu roli kterou plnila předtím (evropský pohár pro týmy které se umístily v lize vysoko ale nevyhráli ji a nevyhráli ani domácí pohár). Jinak s tím že by vítězové domácích pohárů měli hrát evropské poháry souhlasím.
Zrušením PVP se podle mě pohár UEFA změnil a je více pro vítěze pohárů než pro týmy z ligy. Nasvědčuje tomu i to, že vítězové pohárů mají nejlepší nasazení.
To je prave dost epic. Dostat se do LM tim, ze vyhrajes EL, do ktere jsi se dostal jenom kvuli tomu, ze jsi vyhral FA Cup.
Hej, no, to by bolo fajn aj na nejaký seriál... keby to bol Leicester alebo Fulham
rekls to hezky
takze vlastne musis vyhrat dve souteze,aby sis LM zahral...
to treba arsenal nemusel vyhrat nikdy nic,stacilo mu koncit 4...srac je to
A nejvtipnější bude až jeden z těch týmů vyhraje trofej a Arsenal zase žádnou . Pro MU by to byla velká trofej třetí rok v řadě.
FA Cup už je tedy velká trofej?
pro toho,kdo ho vyhraje,tak ano
to je ligový pohár.O tom se říká že zajímá jen vítěze.
V Anglii má FA Cup velkou prestiž, jen tady to většina bere že je to na úrovni šanělského poháru.
beru to obecne, pohar v lize je soutez,ktera zajima jen viteze,porazeny z toho nema nic
zadna LM za druhe misto tam neni
Tak zase ve Španělsku existuje jenom Copa del Rey (španělský pohár) zatímco v Anglii existuje FA cup (anglický pohár) a ligový pohár. Takže by se dalo říct že FA cup (v Anglii) = Copa del Rey (ve Španělsku).
To je strašný alibismus. To je stejné, jako by se Juve chlubil vítězstvím v Sérii B po svém administrativním sestupu.
tak srovnavat serii B s poharem,kde musis porazit tymy typu liver,city,arsenal...je takove trochu hloupe
Loni se do semifinále dostalo i Coventry. Prostě cena útěchy pro ty neúspěšné v hlavních soutěžích.
"poharem,kde musis porazit tymy typu liver,city,arsena" takze nevyhrali no
což ale platí i pro v anglické sekci často vysmívaný Community Shield... pokud ho vyhraješ k lize/FA Cupu, tak je blbost ho brát jako další trofej, ale když ho vyhraješ z druhého místa v lize, tak to je za mě legitimní trofej na úrovni Carabao Cupu.
wtf
?
A Serie B je spíš ta Evropská liga než FA Cup no
to snad byla vzdycky, ne? neni to liga ani LM, ale proste hlavni domaci pohar.
Cílová trofej to úplně není, ale pořád je to domácí pohár, troufám si říct nejslavnější mezi ostatními evropskými státy
Tak tady to jelo hodně že Arteta ještě nic nevyhrál.
Jednak sa vysmeivalo to ze tvrdil ze CS je trofej aj ked je to len priatelak, pripadne to ze nema ziadnu z dvoch hlavnych trofeji (PL/LM) alebo to ze jedinu trofej vyhral s emeryho timom
ale do toho CS se nějak musíš dostat, buď skrze vítězství v FA Cupu, nebo přes 38 přáteláků v Premier League
FA Cup je v pohode, neviem či veľká trofej ale 100x lepšie než Ligový pohár. To zaujíma fakt len víťaza a prinajlepšom jeden deň, ak to teda nevyhrá niekto kto trofej nemal x rokov.
Radši semi LM, která baví, než pojebana EL, kde to začne být zajímavý tak od čtvrtfinále.
To jsou tedy nízké nároky fanouška MU
jj, my mame nizke naroky a vam staci medaile za ucast...
Já neříkám, že stačí, ale je to prostě o patro výš, oproti lepším soupeřům
A tady se zase budou rozjíždět kraviny, že výhra v EL je víc než současná sezóna Arsenalu, to je k smíchu
zalezi na uhlu pohledu. za par let si pripadne spis vzpomenes na tu vyhru v poharu no... v prubehu te sezony si samo spis asi uzivas tu vasi sezonu nez 15. misto.
uvidime hlavne jestli to vubec vyhrajem, zatim budu rad, kdyz postoupime do finale. 3:0 naskok je pro nas letos porad malo.
za par let si hlavne vzpomenu, ze united a tottehnam byli na hrane sestupu
Oni mají pořád šanci na finále nejlepší soutěže světa. Vy se tady utesujete druhořadými trofejemi.
mluvil o semifinale.
Jinak ano, maji sanci, porad muzou LM vyhrat.
to zní jak od fanouška Leedsu, co vyhrál Championship a vysmívá se Nottinghamu
Zase v EL je jedna věc zajímavější než v LM. V LM se na těch pozicích furt točí ty stejné týmy a poslední roky (od roku 2014) LM skoro každý druhý rok vyhrává Real. V EL se ty týmy úspěšné v play off více obměňují a vítězové EL jsou různorodější než v LM. V EL to akorát pár sezón kurvila Sevilla, která se v některých sezónách kryla s Realem.
Při vší úctě je pro klub kalibru MU velká trofej titul nebo LM. Ostatní je znouzectnost.
most annoying fans...tes se
"velka trofej"
Nejakí ste zasa podráždení
Nevidím dôvod ťahať do tejto debaty Arsenal, ale ok, veď si užite trofej, nikto vám ju neberie, ak ju vyhráte. Len som poukázal na ten paradox.
mega trofeje kamo
Ericu si to ty?
a pristi rok epicky vyhraji LM a zaroven sestoupi
Ale jo. Bral bych.
"Nůžky mezi nejlepšími osmi devíti kluby a zbytkem se rozevírají každým rokem. Znepokojuje mě, že sestupují a postupují ti samí - díky penězům za sestup si udrží rozdílové hráče a snadno se vracejí. Je to začarovaný kruh,"
Tohle je blábol, ale nováčci mají velmi malou šanci na záchranu, to je problém. Bohužel ale často nepostupují ani sami dost chytře na to, aby si dali nějakou naději.
PL by jim mohla pomoct tím, že finanční odměnu za postup jim bude počítat do profitu a tak jim dát větší prostor v PSR, ale pokud ty týmy stále budou vedené Joem a Harrym z Championship, loni ještě z League One, zatímco kluby několik let v PL přizpůsobili profesionálnější personál, pak si Joe a Harry budou moci zadělat na větší problémy až za rok stejně poletí dolů.
Nevíš co AW myslel tím ,,peníze za sestup"?
Viz
Znepokojuje mě, že sestupují a postupují ti samí - díky penězům za sestup si udrží rozdílové hráče a snadno se vracejí. Je to začarovaný kruh
Sestupující týmy dostávají velký příspěvek, aby mohli jakž takž utáhnout závazky, které si vytvořili snahou být konkurenceschopní v PL.
Díky za info
Mele hovna...PL je vyrovnaná jak nikdy, jen je pro týmy z Championship těžký se udržet, protože ten skok je velký, týmy jsou vyrovnaný a i letos blbý 17. WHU má kvalitu hráčů úplně někde jinde než poslední trojka.
Se vstupenkou do LM přes EL souhlasím, jinak by to ty týmy nebrali vážně. Že se dostanou dál týmy jako United nebo Spurs, co jsou letos v lize ve druhé polovině, to už je věc druhá. A spíše je to problém a nekvalita jiných týmů z 4-6 místa z ostatních lig, kteří hráli EL a nedokázali postoupit. Zase to svědčí o kvalitě PL.
Ak víťaz EL nemá čo robiť v LM, tak EL nemá žiadny význam
ne asi, tohle dela pro ty tymy hlavni motivaci, jinak by to vypousteli mnohem vic nez ted
Uvidíme co bude říkat až Arsenal spadne zpět kolem 6. místa a bude hrát jen EL.
Má, je to v pravidlech soutěže, dědo
dejte mu nekdo kabat proboha
Je to lulin, ale v tomhle má výjimečně pravdu. Na druhou stranu, proč má hrát Ligu "mistrů" pátej tým ligy, je taky úlet.
co patej, ale rovnou patnactej
Tak ten vyhrál tu ligu, co by měli hrat ti pátí
Vítěz poháru.
Zase do LM se často dostanou týmy které jsou kvalitou horší než vítěz EL. Většinou se nejslabší týmy dostanou do LM přes mistrovskou část předkol, kde je o dost lehčí postoupit než z nemistrovské části. Měnit toto pravidlo kvůli tomu že jednu sezónu EL nejspíš vyhrají týmy, které jsou ve své lize jen těsně nad hranicí sestupu (jen umístěním jinak mají pohodlný bodový polštář na ty tři jisté sestupující) je blbost. Jinak bych byl taky radši aby EL vyhrálo Bilbao, které si nejspíš zajistí postup do M už z ligy. Jinak problém v postupu do LM v tom nevidím akorát někdy vítěz EL nemá kvalitu na to být v prvním koši, ale zase před oprávněným vyřazením kokotů z Ruska byl nepochopitelně v prvním koši vítěz ruské ligy který byl kvalitou o dost horší než vítězové EL v té době.
Je to jednoduché, ve chvíli kdy tam bude z anglie vítěz EL by se mělo anglii odebrat to 5 místo.
ty jo, aby to náhodou nechybělo Arsenalu
mamlas...
nahoru jdou tymy,ktere by za jeho pusobeni v PL mohli o umisteni leda snit...
ohledne postupu do LM skrz EL opet placa kraviny...aneb musis vyhrat evropskou soutez a hrajes vice zapasu nez tym,ktery skonci treba 4...zdravime arzenuv arsenal...
Old Man Yells At Cloud
Kde je logika, Wengere?
Hlavně je vtipný, že mu v Lize MISTRŮ nevadí týmy ze druhého až pátého místa, ale vítěz Evropské ligy je problém.
Arzén je tady
Můj oblíbenec
Ľudia po 70 už by sa nemali vyjadrovať k ničomu
Až ti bude přes 70, tak se te zeptám, co si o tom myslíš
,, keby bol na mieste Tottenhamu/united jeho obľúbený Arsenal tak nepovie takúto chujovinu
Něco ve stylu "Ti mladí tomu vůbec nerozumí. To za nás to bylo lepší.".
Asi, ale hlavně bych mu na úplně jakoukoli odpověď řekl no, ale vy po 70 byste se neměli vyjadřovat k ničemu. Řekl jednou nekdo moudrý.
A on ti na to nic neřekne
Hm, nepovedal ani jednu rozumnú myšlienku. To je celý zmysel tej súťaže , celoročná baráž o jedno voľné miesto do LM.
Sevilla 2023, v lize 12.
Frankfurt 2022, v lize 11.
Villareal 2021, v lize 7.
Sevilla 2014-2016 kdy to vyhrali 3x v rade, pokazde mimo top 4 v lize...
ale ted je to problem. Kaspar.
On ale nemluvil jen o letošku a navíc nikoho konkrétně nejmenoval, to jen fans United si to vztáhli k sobě.
A tedy trošku účty by neškodilo.
Od busbyho kaspar, od Mrazíka mamlas, jsme zvyklí každýho urážet, ale pár osob ve fotbale snad zaslouží nějaký respekt, Wenger ... stejně tak bych si nedovolil urážet Fergusona
jj, zase vsichni ten respekt k SAFovi a tak.
Sorry, ale tady to, co Wenger (a neni sam, Sky a dalsi v anglii to jedou taky) predvadi, je rposte smesny. Kde byl, kdyz se to same delo v minulych letech?
Nevím, kde byl.
Ale je pár osob s renomé ve fotbale jako on, myslím, že aspoň ti by nemuseli být urážení jako kde kdo.
Na trenérské lavičce.
respekt za to,ze placa kraviny
Ne, za něco jinýho
Wenger je starýho kecala syn. Ale dává to smysl, jaký klub, takový trenér. Což se teda netýká Artety. To trenér není. Ale respekt, že v 75 letech udrží moč a díky tomu může prudit ve studiu.
Ty jsi mi zase ale originální
Dobrej průjem zas od tebe, jak je zvykem
Není tréner, ale maže si Chelseu na chleba. Skús niečo iné.
ne asi, Platini taky musi navzdy dostavat respekt, protoze to byl proste dobrej hrac
SAF ma respekt nadale, protoze nemluvi picoviny, neangazuje se v FIFA/UEFA machinacich a nejkontroverznejsi vec co udelal, je ze o Giggsovi rekl ze mel prikladny pristup k fotbalu.
A on se Wenger nějak zdiskreditoval?
Možná piš k věci a ne píčoviny.
S wengerem v tomhle nesouhlasím, jinak jeho názory se mi líbí.
A že měl giggs příkladný přístup k fotbalu je kontroverzní? Tyvole, napiš něco normálního prosím tě
Clovek co vystoupi proti svobode slova hracu jako to udelal Wenger v Kataru pro me bude navzdy dno.
Nevim, jestli si to s tim Giggsem jen nepochopil, ale probehla v mediich afera ohledne SAFovi vypovedi u jeho soudu. Na to jsem narazel a samozrejme si nemyslim, ze to je kontroverzni.. to byla pointa meho prispevku lol
Přiznám se, že to jsem nezaregistroval, to samozřejmě špatný..
Druhý odstavec, chápu.
Ale jinak jeho fotbalové názory mi přijdou vždy zajímavý a obecně ho považuju za člověka, který toho ve fotbale dokázal hodně a není moc lidí jako on. Krom toho nevím o výrazných kontroverzích, proč by měl dostávat naloženo jen proto, že se tady někoho jeho názor dotkl
Nenavrhoval Wenger MS každé 2 roky?
Hm, myslím, že naopak říkal, že by to pak nemělo kouzlo. Zkusím najít.
A souznim s jeho názorem o "obráceném" ofsajdu, že ofsajd není, když se alespoň třeba jen dotýkají siluetou
https://www.idnes.cz/fotbal/reprezentace/arsene-wenger-ms-navrh.A210316_172422_fot_reprez_rou
Hm, ale když přečtu celý ten článek, blbost to není
Je to blbost. Celý měsíc reprezentační pauza? Kdo by to měl vydržet?
Hrál MS každé 2 roky by nebylo dobré. Přišel bys tím o Euro.
Realizace by byla těžká. Už teď to mají rozhodčí těžké a po tomhle by to musel řešit skoro pokaždé VAR. Navíc by to byla velká nevýhoda pro obránce. Za mě je to teda blbost.
Proč těžká? Dřív se říkalo když si nejsi jísty, pouštějí to, pomoz útočné hře.
Návrat tak trochu k tomu, co bylo.
Var to řeší pokaždý skoro i teď.
A milimetrový ofsajdy teď jsou vraždy fotbalu.
Přitom náklon o koleno do ofsajdu není žádná výhoda.
Protože pro pomezního je mnohem jednoduší vidět, jestli někdo "přečuhuje" než jestli mu někdo ještě část těla zakrývá. VAR teď řeší jen gólové situace. Navíc je jen v předních ligách. V nižších ligách je to jen na posouzení rozhodčích. Pravidla by se měla zjednodušovat, tak aby usnadňovala rozhodování rozhodčích. Tohle je přesný opak, protože by rozhodčí většinu situací jen odhadoval.
Pochytal je tady krásně
Busby taky z letoška nikoho konkrétního nejmenoval.
Ten villareal je tam taky dost na silu. A třeba o tom promluvil teď, když se to prakticky opakovalo tri roky po sobě?
Nemluvě o tom, ze jste za a nejen ze ještě nevyhrali, ale ani nepostoupili, a nemluvě o tom, ze to taky mohlo klidně být rypnuti do slepic
Ale dobrý, nesmyslně sis (jako jeden z mnoha tady, vítej ve společnosti krkese a spol) kopnul do arsena. Opět si to dokázal.
A pokud jde o samotnou problematiku, tak co se postupu z EL(poháru uefa, jakkoli se to bude jmenovat) do LM mi přijde jak sportovně, tak divácky, tak i tak nejak “morálně” správný (hodne na silu a asi nevhodně zvoleny, ale chápeš)..
..co se druhého bodu tyce, je to na dlouho a složitý a ani jeden se tady vzájemně nechceme poslouchat. Souhlasím s nim, taky se mi to nelíbí, na druhou stranu ty týmy to dokázaly regulérně, pravidla to (zatím) povolují, tak co řešit. A chápu naprosto, ze se lidi raději (většinové, ne všichni) podívají na 15. Manchester nebo 12. Sevillu, nez na bodo/Kodaně/Legie apod.
Ale týden počet tymu z top lig je moc. Samozřejmě si uvědomuji dobu(prachy), okolnosti (prachy), televizní společnosti(prachy prachy prachy)..ale kua. Pohár vítězů pohárů a naslenda liga mistrů byla téměř bezchybna za mě.
to je nejakej shluk nahodne poskladanych slov, cos tu vyplodil? tam snad ani jedna veta nedava smysl. obdivuhodny vykon...
Villareal tam je, protoze vyhral EL a nebyl na mistech pro postup do LM v lize. to je fakt, neni to nic na silu.
Ano, nevyhrali a treba ani envyhrajem. jsme klidne schopny vypadnou uz ve ctvrtek. Plati to pro Spurs uplne stejne. Ale teda v Anglii se to jede primarne o United no. Sky, BeIN a spol.
První reakci nekomentuji, problémy se čtením se měly řešit poněkud dříve. Je pravda, ze je tam několik preklepu a muselo se to číst trochu těžce, uznavam. Nicméně jsem si jist, ze myslenky jsi pochopil, argumenty se ti nehodí do krámu, tak proč je po busbyovsku neingnorovat, ze jo, osvědčená taktika
A jestli je tvá poslední věta pravda, což ti věřím, tak se omlouvám. A v tom případě chápu tvoje nasrani a uznavam ucelovost. Ovšem médií, nikoli Arsena. A taky s nim v potreneresky dost nesouhlasím, ale kaspar? No tak.
Není to podle mě nijak kontroverzní názor. Za mě by vůbec nebylo špatné, kdyby se do evropských pohárů kvalifikovalo čistě na základě dlouhodobé ligové soutěže, a ne přes výhru Ligy mistrů, Evropské ligy, Konferenční ligy nebo domácího poháru.
Kvalifikace do evropských soutěží by měla být odměnou za systematickou práci během celé sezóny v lize. Ne za jednorázový úspěch, který někdy může být spíš o štěstí, losu nebo momentální formě. Neznehodnocuju tím vítězstí v EL/EKL/poháru. Motivací pro výhru LM, EL, EKL nebo domácího poháru by měla být samotná trofej a prestiž, ne automatická vstupenka do další soutěže.
Na druhou stranu ale chápu pohled UEFA. Díky tomu mají poháry (EL, EKL, ale i třeba Coupe de France nebo FA Cup) větší váhu a smysl pro týmy, které v lize ztrácí dech nebo na top 5 nestačí.
Kdyby nebyla ta evropská odměna, spousta týmů by nasazovala béčka a do těchto soutěží to možná ani nebrala vážně.
Kompromis?
Podle mě by výherci EL, EKL nebo domácího poháru neměli jít přímo do skupin, ale museli si to potvrdit přes předkolo – ideálně jedno těžší kolo navíc. Ukázali by tak, že mají kvalitu nejen na výhru poháru, ale i na dlouhodobější výkon.
Já jsem v tomhle old school
. Liga Mistrů pro mistry jednotlivých zemí. Pohár vítězů poháru pro vítěze domácích pohárů jednotlivých zemí. A UEFA pro ty nejlepší týmy, co žádnou trofej nezískaly.
Zase je problém v tom že PVP už neexistuje a obnovovat ho by byla blbost (dle mého názoru ta soutěž byla trochu blbost už ve své době). V LM mají samozřejmě být ty nejsilnější týmy a ne jen mistři svých lig. To by v LM ve skupinách mohl rovnou hrát mistr Gibraltaru, San Marina, Andory, Islandu a dalších fotbalově méně úspěšných zemí. Na druhou stranu by tam mohli chybět kvalitní týmy z Anglie, Španělska, Itálie a Německa.
Zase by LM dostala svého jména a nebyla to liga 2,3,4,5 míst, ale liga mistrů...na druhou stranu Evropskou ligu taky hraji asijské týmy tak jebat
LM by na tom kvalitativně dost ztratila, ale tehda to svůj smysl asi mělo
Jo tak dodrželo by se jméno za mě to nemělo moc smysl ani ve své době (když bereme sportovní kvalitu jako prvořadou a ne politické dění té doby) ale situace s železnou oponou nejlépe umožňovala tento systém. To že v evropských soutěžích hrají týmy z Asie jako třeba Karabach tak za to může situace po rozpadu SSSR, kdy dříve členským zemím SSSR, které byly po rozpadu samostatné byl umožněn výběr jestli chtějí do evropské fotbalové asociace neboli UEFA nebo jestli chtějí do Asijské. Všechny země kromě bývalých Stánů si vybraly UEFA. Takže země z Asie (Gruzie, Arménie, Azerbajdžán a z většiny území Rusko) hrají v evropských soutěží přestože leží v Asii.
to je hlavni duvod u kvaldy z domacich poharu, dodas jim relevanci a je tam odmena za tu vyhru. za me ok.
Zbytek uz je imho jedno. v momente, kdy tu LM rozsiris mimo mistry danych zemi si uz moc nemuzes hrat na to, jestli si to nekdo zaslouzi nebo ne.
btw zas uplne nedelej z tech poharu souteze, kde odehrajes 3 zapasy...
v te EL letos budem hrat asi 15 zapasu, tusim? ano, stesti tam hraje vetsi roli nez v lize ale...
Však píšu, že nezhnehodnocuju tím EL. Vyřadit v PO Socky, Lyon, Bilbao a Spurs ve finále, tedy týmy co ve svých ligách hrají druhý sled (bojují o EL) je prostě lehčí než týden co týden bojovat v PL a získat si tu místenku z ligy, Fulhamy, Wolves, CP a další z vás posraní nebudou, když hrají víkend co víkend těžký zápas se silnými týmy
Nemusíme to ale stavět tak že Wenger je blbec a jeho názor dementní a tak jak to je zrovna ted je to nejlepší. Jak se měnili formáty ve všem tak většinou byl nový formát ten špatný a ten co zrovna existoval tehda byl ten nejlepší. Však i na tu změnu LM/EL/EKL tu pičovalo hromada lidí, přitom nakonec dost lidi uznalo že to je fajn. Fajn může být názor Wengera, fajn může být i to, co je aktuálně ted. Nemusí být jeden názor dobrý a druhý špatný. Můžou být oba dobré i špatné a mít plusy i mínusy zároven.
za me jen Wenger naskocil na tu vlnu, co se rozjela v Anglii no. vidim tyhle reci prave kvuli United posledni asi mesic, jak je to strasne nespravedlive, ze bychom pripadne postoupili do LM a tak.
Tak treba vypadnem a bude klid.
Vítězství poháru není jednorázový úspěch. Vždyť se ty poháry taky hrají celou sezónu.
Takže vítěz poháru, který postoupil z ligové fáze a pak prošel přes 4 až 5 kol během celé sezóny neukázal kvalitu dlouhodobým výkonem? Ale když by postoupil přes jednoho předkolo, které se odehraje během týdne, tak už jí potvrdí?
Tak přes pohár se do EL dostalo takové Nantes nebo Toulouse jen proto že došli do finále a pak hráli EL, že by tam udělali díru do světa se říct nedá. Rozhodně je lehčí se přes pohár dostat do pohárové Evropy, než přes 38,34 kol v lize. Moje řešení je jen kompromis, nemám ideální variantu. Dej svůj nápad jak to udělat líp, pokud se nebojíš že někdo s ním nebude souhlasit. Mě lepší nanapadl.
1. Dostali se tam vítězstvím v poháru.
2. Prošli tam přes 6 soupeřů. Takže to určitě není "jen".
3. Oba týmy se umístili na druhých místech ve skupinách. Takže patřili do lepší poloviny.
4. Lehčí způsob to není. Ve většině případů ta "vstupenka" propadne do ligy.
5. Momentální řešení mi vyhovuje a nevidím důvod to měnit.
1. Moje chyba, přes ty všechny PSG trofeje mi to ušlo.
Pořád ale dokážu pochopit pohled Wengera a dával by mi smysl jeho návrh i současný systém od UEFY. Obojí má své + i - a stojím si za tím, že přes ligu se dostat do poháru je prostě těžší než přes domácí pohár nebo EL/EKL. Však ale shodnout se nemusíme, ty nepřesvědčíš mě a já tebe.
urcite je to jednodussi pres pohar, ale dela to ten pohar a pripadne EL mnohem zajimavejsi.. At jiz pro male tymy co obcas vyhraji pohar a v lize by sanci nemeli, nebo pro silnejsi tymy, kteri se takhle soustredi na EL misto toho aby to tam jen odchodili jako driv.
A navic mi to prijde vyrovnane, pokud vyhraje Spurs/United tak to bude poprve za x let co to bude velkej tym.. vetsinou z toho tezili tymy druheho sledu z La Ligy nebo Bundesligy.
Tak si porovnej počty kolik klubů se tam dostalo přes ligu a kolik přes pohár.
vsak EL je uz skoro dlhodoba sutaz. vies sa dostat az na 17 zapasov. ked tam zapocitas aj kvalifikaciu tak az na 25. to je skoro tolko zapasov ako odohraje slovan za celu sezonu v lige
Přesně tihle lidé škodí světu nejvíc. Vymejslej p*covniny
clovek, co spolupracuje a kazi fotbal s tim zmrdem infantinem, by mel drzet hubu. zvlast kdyz jeho argument je "ja to takhle nechci"
Ak by tímy z LM, ktoré nepostúpili zo skupiny pokračovali ďalej v EL ako tomu bolo v minulosti, tak by sa zrejme United a Spurs nedostali tak ďaleko.
tak v minulosti by tu LM nehraly tymy,ktere ji hraji ted po tom rozsireni...zivot no
akorat by bylo semicko Athletic, United, Spurs a City no...
mozna jo, mozna ne.
ne
Zas ale treba povedať, že v el momentálne nie sú kluby, ktoré sú bežne na 15-16 mieste, spurs aj united sú v PL abnormalita túto sezonu.
A EL za nepostup ze skupiny LM ti nevadila co, klaune
Tak to on neznal něco jako nepostup ze skupiny.
Dle mě ani nevěděl že to bylo
Zkušený stratég zároveň varoval před rozevíráním nůžek mezi elitou a zbytkem anglické ligy. "Slabší týmy jsou opravdu slabé - nikdy jsem nezažil, že by někdo měl jen 11 bodů," rýpnul si do Southamptonu, který za 35 kol vyhrál jen dvakrát.
dneska uz se nehraje na fakta, ale na pocity a to nejen ve fotbale bohuzel
Mele hovna jenom proto aby si kopl do United a rivala Tottenhamu. Za mě je to správné a radši uvidím v LM 6 týmů z Anglie než nějaké mrdky.
Uchyle!
To nemá nic s těma dvěma společného, těžko by někdo zrušil odměnu z této sezóny.
Myslis, ze by to rekl, kdyby v semicku byl Brentford a Bournemouth, jo?
Ano, rekl.
Pan Wenger fotbalu rozumí, proto s ním souhlasím. Věřím, že jeho názor vedení UEFA ovlivní.
jo, a příští sezonu bude v LM Al Nasrr
Z které prdele se zase vyhrabal tvle, že zase navrhuje sračky. Doufal jsem, že o něm už nikdy neuslyším. Nebylo sezóny, aby si na něco nestěžoval nebo nenavrhoval nějaké nové debilní pravidlo. Je tomu pár let, co chtěl, aby se auty kopaly
Jen ten Lutton mu do toho hází vidle
Vždy to byl sebestředný hlupák s mindrákem jménem Manchester United.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele