Kričfalušiho má koupit belgické Saint-Gilloise, přiznal Mikloško. Zmínil i výměnu koučů

10.06., 19:56
Aktuality
Kričfaluši už si nejspíš za Baník nezahraje (© Vlastimil Vacek / Právo / Profimedia)

Ostravští fotbalisté po sezoně pravděpodobně přijdou o Ondřeje Kričfalušiho (22). Obránce má ve smlouvě výstupní klauzuli, kterou chystá aktivovat jeden zahraniční zájemce, uvedl na klubovém webu šéf sportovního úseku Baníku Luděk Mikloško. Podle médií by měl Kričfaluši za 120 milionů korun zamířit do belgického Saint-Gilloise.

Baník dnes oznámil, že novým trenérem týmu se stal Roman Skuhravý, který dal ostravskému klubu přednost před pokračováním ve Slovácku. Po konzultaci s novým koučem budou následovat také změny v hráčském kádru. "Ano, jak příchody, tak odchody. O příchodech zatím konkrétně mluvit nemohu, jsme v různých fázích jednání s několika hráči. S trenérem Skuhravým jsme už seděli nad složením mužstva," řekl Mikloško.

Zmínil se o třech odchodech. "Skončil zatím Patrick Kpozo, končí Eldar Šehič a s největší pravděpodobností i Ondřej Kričfaluši, který má ve smlouvě výstupní klauzuli. A jeden zahraniční klub se ji chystá aktivovat tím, že vyplatí příslušný obnos financí. Tak je smlouva postavena," uvedl šéf sportovního úseku Baníku.

Kričfaluši má za sebou povedený ročník (©Opta by StatsPerform)

Kričfaluši je členem české reprezentace do 21 let, v níž nosí i kapitánskou pásku. V české lize odehrál za Slavii, Teplice a Ostravu 73 zápasů a dal pět gólů. Podle médií má namířeno do Belgie. Tým Saint-Gilloise skončil v lize druhý za Bruggami a zahraje si kvalifikaci o Ligu mistrů. Union navíc po výhře nad Anderlechtem počtvrté v historii získal trofej v Belgickém poháru.

Dvorníkův konec? Obtížné rozhodnutí

Mikloško se v rozhovoru pro klubové stránky vyjádřil také k nečekanému konci trenéra Josefa Dvorníka, který v závěru jara povýšil z druholigové rezervy a zachránil první tým v baráži v nejvyšší soutěži. Rozhodnutí označil za pravděpodobně nejobtížnější, jaké klub musel za dobu jeho působení ve funkci udělat. Dvorník svůj úkol splnil.

"Ale když jsem si pak přes to všechno poskládal vedle sebe všechna plus a minus, opravdu jsem nabyl přesvědčení, že ten krok je nevyhnutelný. A současně opět dodávám, že jsme Pepovi vděční, že tu svoji misi zvládl," uvedl Mikloško.

Uznal, že Dvorník v klubu odvedl za celou dobu velice dobrou práci. "Mojí důvěrou ale téměř nevratně otřásl v momentu, kdy během jara v rozehrané sezoně podal výpověď. V tu chvíli to byl pro mě výraz neloajality vůči klubu. Rozdílných názorů bylo na obou stranách více, ale navzájem jsme se dohodli, že ani jedna strana to nebude více komentovat. Jsou to interní věci, které by měly zůstat uvnitř klubu," řekl Mikloško.

Autor: ČTK

Komentáře (72)

Přidat komentář
icemike

Win win situace...pro Kričfalušiho a pro Dvornika. Oba budou pryč z toho bordelu

Reagovat
Baníczech

Reagovat
ratusek

Reagovat
Damis

Hapal byl první vítěz... následují další.

Reagovat
Baníczech

To je fakt výsměch.. jen díky Dvornikovi nezakusili dvojitý sestup a stejne s nim takhle vyjebou. Kdyby to radsi polozili sami za to, jak to akorat vsechno dojebali.

Reagovat
Hlahart

Nevím. Chápu silný emoce a pocity kolem toho stavu, kde se Baník nachází. Ale že by Baník s Dvorníkem nějak vyjebal, to teda pocit nemám

Reagovat
ratusek

Co?

Reagovat
Hlahart

A co je přesně to vyjebání? Evidentně s ním nikdy na A tým nepočítali. On dal výpověď. Ve výpovědní době ho ještě vytáhli, jelikož neměli kam jinam sáhnout. On je zachránil, oni mu dali možnost ukázat, že by to třeba v 1. lize dát mohl. Win - win. Nadále ale trvá to, že on dal výpověď a oni ho dlouhodobě nechtějí, tak mu nenabízí nový kontrakt a respektujou jeho výpověď. Z obou stran je to ok, ne?

Reagovat
ratusek

Ne a to ani nepíšu o zdůvodnění Mikloška

Reagovat
Hlahart

No a jsi schopen se nějak konstruktivně o tom bavit, nebo zůstaneš u smajlíků?

Reagovat
Irská 1922

Hehe, dobrá trefa

Reagovat
ratusek

Uvolní se místo trenéra a oni vezmou kandidáta, který chtěl pomoct a neměl vůbec nic za sebou. Taky to tak dopadlo. Mezitím Dvorníka minimálně dvakrát nepustili pryč, on přerostl B tým a chtěl se posunout, což je snad logické. Když ho tedy nepustili pryč, tak předpokládal, že o něj mají zájem a že mu dají šanci. V zimě opět podrželi toho nýmanda a Dvorník šanci nedostal, to jej nepustili znovu pryč, tak asi čekal, že až odvolají toho nýmanda, že dostane šanci. Nedostal a přišel trouba, jehož jediná kvalifikace je, že bydlí v Ostravě.

Logicky tedy následovala výpoveď, protože vidět, jak dostávají šanci takoví idioti a zároveň tě několikrát nepustí pryč, to by chtěl odejít asi každý. A když už teda dostal šanci, oznámili, že se dohodli na složení realizáku, i na podmínkách smlouvy a když je nakonec zachrání, tak se dozvíme, jak je neloajální

A že už v klubu cítí, jak je to konečně správná cesta. Sice už to cítili i s Galáskem, potom v zimě znovu, potom i se Smetanou, ale dobrý. Měli by se na to všichni tři vykašlat.

Komentář imbecila o tom, jak Dvorník nic nedokázal a jaký to byl vlastně nejhorší člověk, což jsme se dozvěděli ve skutečnosti až když měl vést v nové sezoně A tým, a do té doby byl asi v pohodě a mladí kluci za ním šli, to nechám bez komentáře.

Reagovat
ratusek

Ještě dodám, že tedy hlavní vyjebání spočívá v tom, že jej několikrát nepustili a když jim zachránil prdel, tak s ním vyjebou znovu.

A že určití lidí nadávají na Dvorníkovo chování a zároveň schvalují angažování Skuhravého, který je minimálně na stejné urovni a je předpoklad, že po roce skončí totálně rozhádaný se všemi, to je jen taková třešnička

Reagovat
Luka3enko

Ještě bych vypíchl, že o něm se ví, že je kvalitní trenér s potenciálem a měl velmi kladný vztah ke klubu, ale ne k vedení. Bohužel se střetla ega nýmandů, kteří ničí Banik s někým, kdo by měl schopnosti i chuť ten Baník posunout jinam, s borcem co si očividně nenechá srát na hlavu.

Teda jako mluvit o neloajalitě, když použiješ dohodnutý postup pro rozvázání spolupráce mi přijde teda naprosto směšné. Jakože neudělal to, že by v březnu řekl já vám tady na to prcám, zítra končím a pojďme se dohodnout na ukončení, protože zítra nepříjdu a je mi jedno že sezóna ještě běží. Dokonce jim dal dostatečně vědět dopředu a chtěl mít konec smlouvy na okamažik, kdy začnou letní přípravy, aby mohl někde převzít mužstvo.

Reagovat
ratusek

choval se jako profík, ať už je to kokot nebo není a stejně to někomu není po chuti, protože přece stávající vedení to dělá ukázkově, což během uplynulé sezony několikrát potvrdilo a pokračuje v tom vesele i před tou novou. A hlavně kritizují Dvorníka, přitom Skuhravý je povahově uplně stejný

On chtěl klub někam posunout, hra béčka dávala jakýsi předpoklad, že by ta cesta mohla být správná. Béčko hrálo nejhůř, když mu na povel vecpali áčkaře do sestavy. Mohlo se to zkusit, ale jak píšu výše a jak píšeš ty, vedení si do toho nenechá od nikoho kecat. Tak holt jediná naděje pro další sezonu je ta, že horší už to skutečně být nemůže.

Reagovat
Luka3enko

hlavně by mi dávalo smysl, kdyby to byl týpek co tu organizaci zná. Má přehled o mladých klucích, kteří jsou teď v baníku silní..... postavíš to na klubismu a doplníš to. Vždyť by z toho měl radost každý baníkovec.. ne vole oni tam budou tahat sračky jako je Plavšič apod. kteří to nikam neposunou

Reagovat
ratusek

no blbý je, že Plavšiče stavěl i Dvorník ale samozřejmě nevím, zda by o něj měl zájem i dál. Jelikož říkal, že si musí vyhodnotit cenu a přínos, tak snad by nepřišel jako volný hráč do této sezony. Ale to už je teď jedno.

Ale jak píšeš, byl by to sen, samozřejmě s tím ale neuhraješ nic a budeš se motat kolem 8.místa, ale s domácí DNA, což by hodně lidí zkouslo

Reagovat
Kucka

Reagovat
Hlahart

Hele, dík Teď aktuálně nemám úplně prostor reagovat v detailu, ale jen (i) to, že si ho Baník chtěl udržet u béčka, protože tam dělal dobrou práci, a nechtěl ho pustit jinam, je podle mě z pohledu Baníku ok, nebo?; (ii) to, že ho 2x přehlíželi, protože ho nechtěli u áčka, je z pohledu Baníku výkonnostně chyba, když sčítáme po lovu, ale nakonec ho tam pustili a pro obě strany je to win-win, nebo?; (iii) to, že s ním nechtějí pokračovat, protože o něm nadále nejsou přesvědčeni a jejich interní problémy trvají, může být opět chyba ve sportovním vedení, ale ani jedna z těch věcí za mě prostě není vyjebání

Reagovat
ratusek

Za předpokladu, že by se nechtěl on sám posunout, tak z pohledu Baníku je jeho setrvání ve druhé lize u béčka ok. Ale každý se chce posunout, i trenéři a když tě někdo minimálně dvakrát nepustí a dá ti teda vidinu toho, že ti někdy dá šanci a ve finále musíš ty sám dát výpověď, a klub až je uplně zahnaný do kouta, ti tu šanci dá. Na všem se domluvíte, ale po sezoně tam někomu nevoní to, že chtěl nastolit sportovní strategii od nejmenších až po áčko, tak ho pošlou do prdele. Prostě s ním minimálně třikrát vyjebali a můžeš na to mít odlišný názor.

A to už po několikáté opakuji, že když teda narušil důvěru výpovědí a ukázal, že není loajální, tak místo něj vezmeš trenéra, kterému loajalita taky nic neříká, to je vrchol a jestli nechápeš ani tohle, tak je to škoda.

Reagovat
Greny

Spíš by mě zajímalo jak to je zákulisní info říká že když šel do áčka tak mu byla nabídnuta nová smlouva na dva roky to ho budou nakonec ještě vyplácet???

Reagovat
Hlahart

Ta původní smlouvu mu měla končit v dubnu, myslím? Tak možné to je. Tím spíš bych ale nemluvil o vyjebání

Reagovat
iamek

Nejlepší možné řešení pro Banik. Arogantní dobytek, kvůli kterému odcházelo spoustu mladých jinde.

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
HorajzmAmmann

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
Damis

Hned třikrát

Reagovat
ratusek

Reagovat
ratusek

Teoreticky čtyřikrát

Před Galáskem, pak když toho nýmanda nechali přes zimu, potom před Smetanou a nakonec teď

Reagovat
Hlahart

A co je na tom, že preferovali jiný kandidáty za vyjebání s Dvorníkem? Evidentně tam byly hluboký problémy, což vygradovalo k podání výpovědi. To, že byla chyba vybírat nýmandy Galáska a Smetanu není vyjebání Dvorníka Nebo v čem to teda spočívá, rovnou 4x?

Reagovat
Damis

A proč potřebovali, aby jim nakonec Dvorník zachránil prdel, když preferovali tolik jiných kandidátů?

Reagovat
Hlahart

No, protože měli sportovní vedení úplně na tragický úrovni.

Reagovat
HorajzmAmmann

Reagovat
Baníczech

Že ne? Jak by ses cítil, kdyby tě v práci totálně přehlíželi a na tvou vysněnou funkci najímali nýmandy do doby, než by byla firma před krachem, aby ti pak konečně šanci dali, ty je z těch sraček vytáhl, a oni tě pak za odměnu neprodloužili smlouvu? ano vím, podal sám výpověď, ale vzhledem k jeho kvalitě, ambicím a přehlížení (kdy ho zároveň nechtěli pustit) je to asi logické vyústění. Jak říkám, odejit by melo cele sportovni vedení, protože jsou pod tim vsim podepsání hodně tlustým písmem.

Reagovat
meno

Reagovat
Hlahart

No, ale to přehlížení mělo nějaký důvody, které logicky vyústily v tom, že ta spolupráce se po rozchodu neobnovovala

Reagovat
Puskas

Tam jde i o to, že ho vedení nepustilo do Košic nebo do Dukly, když o něj byl zájem.

Reagovat
Hlahart

Ok, to může být fér, chápu, ale pořád to byl trenér pod smlouvou, kterýho evidentně u Béčka chtěli. Pořád mi to jako tak šílený, jak to podle reakcí chacharů vypadá, nepřijde.

Reagovat
Puskas

Takto: já nesouhlasím, že měl přijít po Hapalovi. tam bylo v pořádku, že hledali někoho jiného. Že přišel Galásek, je věc druhá. Po něm už ale měl přijít podle mne na řadu. Zvláště když ho nepustili, když byl o něj zájem jinde. On chtěl jinam, měl ambice, oni ho nechtěli u áčka, ale pro béčko, které mu bylo těsné, ano. Když ho pak vzali poté, co dal výpověď a co podle Ludi Mikloška vyjádřil neloajalitu, vzali ho v době nejvyšší nouze s jitým příslibem pokračování, je fakt divné, jak se to vyvrbilo - i rámci toho všeho předtím. Chtěl moc peněz? Chtěl hráče, které nechtěl Brabec platit? Stále nemá nic pořádného za sebou, aby si mohl vyskakovat, to je taky fakt.

Reagovat
kaspo

Reagovat
Coromandel

Reagovat
Hlahart

Ale já s tímhle se vším souhlasím. Je tam série tragicky nekompetentních rozhodnutí vedení Baníku, ale není tam podle mě nic, z čeho bych si myslel, že s ním nějak vyjebali.

Reagovat
Puskas

Též to nevnímám úplně takto, pokud tam bylo něco, že se smlouva prodlouží po vzájemné dohodě po sezóně, v pořádku, měli rozdílné pohledy.

Beru to vše v rámci celku, kdy má prostě sezónu zachraňovat 2x nechtěný a smlouvu vypovědivší borec, co nemá v necelých 50 prakticky nic odtrénované, který si patrně řekl o velké prachy.

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
Irská 1922

Tak reakce chacharu... Řvou jen anonymní účty na internetu, kteří na Baník ani nechodí, ale chtějí o všem vedet a mysli si, že jen oni mají ve všem pravdu...

Ale už postupně jde ven, jaký egomaniak a zmrd Dvorbik byl a je.

Myslel si, že je vic nez klub a přitom nic nedokazal...

Reagovat
frankiefcb

To je samozřejmě nesmysl Treve a ty to víš. Vím minimálně o desítkách reálných lidí, co na Baník chodí a někteří jezdí i na výjezdy, co je tato situace sere a stojí zatím, že to je pojeb na Dvorníka. To jak se zachovali k Dvorníkovi je prasárna. Nehledě na neschopnost danou situaci komunikovat z klubu. A když si dám na váhy arogantní vedení, které dovedlo klub na 16. místo a arogantního chlapa, který splnil vždy vše, co měl, tak stojím za tím chlapem. Protože ten tu práci aspoň dělal dobře.

P.S: shodou okolností jsem se bavil o víkendu s jedním tatínkem kluka z béčka, který Dvorníka a pak i Pištěka chválil.

P.S2: Na Brabce nenadávám, ale čekal jsem kvalitnější kroky po této šílené sezóně. Že třeba je ho zeť bude už škodit méně, ale ne že přesedne na jinou židli. A ne že to odnese někdo, který jako jeden z mála svoji práci odvedl na výbornou.

Reagovat
Irská 1922

Nesmysl to není.

Až se třeba potkáme v Irske, můžeme o tom pohovořit a budeš třeba i nemile překvapen, jak se věci ve skutečnosti měli.

A třeba tady "Iamek" evidentně taky vi plus mínus věci o JD.

Tady vedení musím bezesporu pochválit, udělali docela tvrdý rez, který navenek vypadá jako silenost a harakiri, ale udělali dobře pro blaho tymu a fungování sportovní části klubu.

Reagovat
frankiefcb

Já mluvím o tom, že říkáš to štve jenom anonymní účty, co na Baník nechodí. To je nesmysl. Štve to kolem mě skoro všechny, o kterých vím co chodí na Baník (napříč fanoušky, normálové, kotel) Zjevně vedení neumí nic vykomunikovat. A nedělá nic proto aby se komunikace změnila a opravdu ve mě vedení nevyvolává důvěru to, když za sezónu přivedli dvakrát za sebou trenérské nýmandy, aby pak dali šanci chlapovi, který jim vypiplal hráče v béčku a pak zachránil sezónu a oni mu řekli ahoj. Je to neprofesionální. Extrémně a hlavně je to mizerně vykomunikované. Tato sezóna byla sračka, ale připadá mi že jsme se rozhodli v těch sračkách míchat dále.

Reagovat
Irská 1922

To, že klub neumí komunikovat, notabene pak vydá leckdy úplně wtf prohlášení, s tím souhlasím.

A ano, většina anonymních účtu řve na internetu.

Ti, co fyzicky chodí n Baník, podporuji ho, ty to štve taky, ale nedělají unahlene výkřiky, nevědí, že to není tak černobílé a taky vědí, jak se Dvrornik choval a chová v FCB.

A s tím piplanim mladých...Když je chtěl Hapi pouzit v Acku, když U19 hrala v Bělehradě, dělal naschvaly a ty kluky radši vzal sebou někam na bezvýznamný zapas v rámci druhé ligy.

Jak říkám, dělá se z něj mučedník a přitom se vůči Baníku sám choval jako extrémní egomaniak.

A to nemluvím o tom, kolik si řekl teď o plat a stavbu kadru... Ty vaše mladé by hned hodil přes palubu... Ale tohle už se neví...

Víc si pak povíme osobne kdyztak...

Reagovat
Puskas

Za mne je jasné, že je tam ve hře něco z jeho osobnosti, nicméně vzhledem k dění v celé sezóně je toto takové zvláštní. Nedělám z něj mučedníka, už jako hráče jsem ho moc nemusel, těžký průměr.

Reagovat
Irská 1922

Tady prostě vyznelo dost blbě to, jak Václav vystoupil, sypal si popel na hlavu a za 4 hodiny tahle výměna.

Lidi (ovce), co vidí jen "Dvornika 2x nechteli, pak je zachranil a teď ho hodili přes palubu", tak křičí, pritom pravda je úplně jiná.

Už na podzim vlastně Dvornik vyjebal s Banikem, kdyz chtěl nesmysl. Pak dělal naschvaly s mladejma, choval se arogantně.

A pak čteš, jak lopaty řvou, že majitel (který je z toho všeho hotový) je hrobar (coz je úplně směšné. Pokud si nikdo nepamatuje definici "hrobar Baniku", at vzpomene na Safarcika a Peteru).

Snad se teď vody uklidní, Skuhravý dostane prostor a budeme hrát v klidu kolem 8 až 10 místa a co nejdál v poháru

Reagovat
Puskas

Ono to přišlo jako blesk z čistého nebe, nikde jsem o tom nic nečetl, že se to domlouvá, beztak i proto jsou z toho všichni tak paf.

Reagovat
Irská 1922

Ano, to teda, taky sem byl.

To s tebou souhlasím.

Reagovat
Hlahart

Reagovat
HorajzmAmmann

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
Salfovic

On ještě není v Monze

Reagovat
jokic

Reagovat
oli9

Jablonec novy znak

Reagovat
Mass

To jejich heslo má být narážka na mizerný trávník?

https://infotbal.cz/wp-content/uploads/2026/06/FK-Jablonec-1140x569.jpg

Reagovat
Witcher

To je strom ze kterého dělají ty řehtačky ne?

Reagovat
nezbedná klobáska

Reagovat
Puskas

To zelené uvnitř je písmeno "M" a celé pak písmeno "P" čili znak znázorňuje Peltovy iniciály.

Reagovat
meno

Ježíš většinou jsou ty nový znaky tak nějak v pohodě, některý jsou i upgrade, ale tohle?

Reagovat
salami

To jsou prachy, o ktery jsme priasli, kvuli nakupu Prekopa, za kteryho ted horko tezko dostanem 1M eur od Polaku....

Reagovat
Mass

Ber to jako útratu za PR akci, kdyby s námi chtěly další kluby vyměňovat hráče. A to si vzpomínám, že některým baníkovcům se tahle výměna nepozdávala.

Reagovat
Coromandel

Banikovcum se ta vymena nepozdavala protoze v te dobe byl Prekop dalsi z klicovych hracu, co odchazel. Ze Prekop nemel na Slavii je druha vec.A ze sportovniho hlediska ti novi hraci neprinesli vubec nic, Banik v tabulce jen klesal.Cimz nerikam, ze nemaji kvalitu.

Reagovat
Badbravo

Však to úplně odstřelilo sezónu kdy jsme byli bez útočníka a s novou zálohou. 120 mega není zas takový vývar a stejně to neumí otočit zpátky.

Poslední místo jsme tím získali, super výměna no.

Na další dva máte předkupní právo taky směšně nízko.

Reagovat
!!!OCIP_KINAB

Prekop byl pro nás na podzim největší ztráta, protože to byl jediný použitelný útočník. Ta sezóna dopadla katastrofálně hlavně proto, že jsme celý podzim byli bez útočníka. Další tým bez útočníka byl Slovácko a ti na tom byli dost podobně!

Reagovat
salami

A v zime jste privedli 2 kvalitni utocniky a stalo za uplne stejnou backoru. Nemate kvalitni kridla, zachranovat zadek vam musel Plavsic, neveril bych, ze to jeste nekdy napisu a pak mate tragickou obranu, stopery obzvlast.

Reagovat
HanzBP

Tak v záloze by ho mohl nahradit Grygar, který by si tu šanci už zasloužil, ale na stopera nutně někoho potřebujeme. Docela mě vyděsil Skuhravý v rohovoru, že si nemyslí, že máme pomalé stopery.

Reagovat
Baníczech

to bude masakr..

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele