Vyloučení z Chance Ligy a masivní pokuty. Karviná zná trest za korupční aféru

15.06., 21:56
Aktuality
Karviná byla vyloučena z Chance Ligy (© ČTK / Taneček David)

Etická komise Fotbalové asociace ČR (FAČR) dnes vyloučila klub MFK Karviná kvůli ovlivnění tří utkání z první fotbalové ligy. Klub navíc dostal pokutu deset milionů korun. Primátor Karviné a představitel MFK Jan Wolf nesmí kvůli ovlivnění tří zápasů působit 12 let ve fotbale a dostal třímilionovou pokutu. Etická komise o tom informovala v prohlášení na webu s tím, že rozhodnutí ještě není pravomocné.

Karviná se v roce 2024 pokusila ovlivnit prvoligový zápas s Českými Budějovicemi a barážová utkání proti Vyškovu. "Etická komise FAČR rozhodla o vyloučení družstva z nejvyšší soutěže z toho důvodu, že se jednalo o disciplinární přečiny spáchané v souvislosti s utkáními v boji o udržení v nejvyšší soutěži," uvedla komise.

Vedle klubu a Wolfa dnes komise potrestala zákazem činnosti od 15 měsíců do 12 let a pokutami od 20 tisíc korun do 140 tisíc korun dalších pět členů: hráče Nicolase Tilkeridise, Daniela Kubáta, Jakuba Tlustého, Lumíra Číže a Jiřího Remiáše.

Karviná v květnu vyhrála český pohár MOL Cup a zajistila si účast v evropských pohárech. Vzhledem k trestu však UEFA s největší pravděpodobností klub do svých soutěží nepustí.

V tom případě jsou dvě varianty řešení. Druhá předkola pohárů se losují ve středu. Buď UEFA ještě před losem nasazení českých klubů upraví, nebo český fotbal o jedno místo přijde.

Protože se rozhodlo ještě před losem, pravděpodobnější je, že se čeští zástupci posunou. Na místo Karviné by v posledním předkole Evropské ligy přešla Plzeň, její místo ve druhém předkole stejné soutěže by zaujal Hradec Králové. A na jeho místo ve druhém předkole Konferenční ligy by se posunul Jablonec, který v lize skončil pátý.

"Počítáme s druhým předkolem. Ale řeknu upřímně, že by to pro nás byla velká úleva a výhoda jít až do čtvrtého předkola, tak to je. To není nic, co by nebylo logické. Ale koncentrujeme se na to, že pouť poháry začínáme ve druhém předkole," řekl dnes na startu přípravy Plzně její trenér Martin Hyský.

Případ bude mít vliv na českou ligu

Případ bude mít také vliv na českou ligu a mohl by pomoct Dukle, která sestoupila. Pokud se Karviná s Wolfem proti verdiktu etické komise neodvolají, na což mají pět dnů, bude platit. A jelikož sezona bude definitivně uzavřena až za týden 22. června, Dukla by se zachránila.

Pokud se však Karviná odvolá a verdikt bude potvrzen až později, odehraje se příští ročník první ligy s 15 účastníky.

Dnešní verdikt etické komise se týká korupční kauzy v českém fotbale, v jejímž rámci bylo na konci března obviněno 32 lidí. Etická komise zahájila v první březnové vlně 47 disciplinárních řízení, další pak v květnu.

Autor: ČTK

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Obrátíme se na soud, zní z Dukly. Majitel neakceptuje rozhodnutí LFA o postupu Artisu
03.07., 16:30
Artis bude hrát Chance Ligu místo Karviné. Česká elita má najednou dva zástupce z Brna
03.07., 14:49
Hyský si přivedl bývalého svěřence. Plzeň oznámila přestup univerzála z Karviné
02.07., 19:01
UEFA vyloučila Karvinou z pohárů. Jablonec si zahraje předkolo KL, radost v Plzni
02.07., 17:34
Brněnské derby v Chance Lize? Táborsko pozvánku mezi elitu odmítlo, ve hře je Artis
02.07., 13:33
Historická šance pro Táborsko. Nabídku na první ligu zvážíme, zaznělo z klubu
29.06., 12:54
Karviná stáhla odvolání a padá o patro níž. LFA nabízí místo v Chance Lize Táborsku
28.06., 20:53
Šokuje Karviná? Zvažuje stažení odvolání a pád do druhé ligy. Řeší se, koho místo ní
26.06., 12:28
Karviná se zatím chystá na první ligu. Fleišman počítá s vyřazením z pohárové Evropy
23.06., 21:27
Mise v korupčním stínu: West povede Karvinou, netuší, jakou ligu bude hrát
22.06., 22:49
Profesionální kluby zbohatnou, LFA rozděluje miliony navíc. Karviná byla zatím odstřižena
22.06., 19:37
Policie vyhlásila pátraní po Wolfovi. Obviněný primátor Karviné je na dovolené
19.06., 15:26
Karviná se proti vyloučení z Chance Ligy odvolá. Co to znamená pro Duklu?
16.06., 13:46
Zbrojovka přivítala další posilu, ofenzivu nováčka rozšíří střelec z Karviné
13.06., 10:32
Singhateh si po vyloučení ve finále MOL Cupu nezahraje čtyřikrát, potrestán byl i Šustr
04.06., 15:55
Janoušek: Přijde na řadu i česká větev korupční kauzy. Tam to bude ještě zajímavější
27.05., 09:20
Nehrát v Olomouci poháry je zklamání, uvedl Sejk. Co řekl na možný přestup do Slavie?
25.05., 08:15
Tři minuty a hotovo. Sigma uspěla proti Karviné i v odvetě a v lize končí sedmá
23.05., 16:06
Karviná chce navázat na pohárový triumf, venku vyzve ve finále play-off Olomouc
22.05., 19:14
Kozla mrzí prohra Jablonce ve finále. Co Singhatehův zkrat a vidina Karviné v soutěži UEFA?
20.05., 23:28
V Karviné panuje po ovládnutí poháru euforie. Evropa? Nevím, co bude, přiznal Jarolím
20.05., 22:11
Český pohár poprvé v historii putuje do Karviné. Jablonec korunoval nepovedené jaro
20.05., 20:07

Komentáře (277)

Přidat komentář
Sosi

to dobře promrdali, tak rychle

Reagovat
Lojd

A ted co? Dukla zustava nebo Artis nahoru?

Reagovat
$dolar$

15 tymu bohuzel.. za me blbost. Kazdej vikend bude jeden tym stát

Reagovat
kilobyte

Když to stihli do uzavření soutěže, tak by měla zůstat Dukla, ne?

Reagovat
Greny

Záleží zda se odvolaji

Reagovat
$dolar$

Jenze Slavi.. teda Karvina se odvolá a to se nestihne rozhodnout pred uzavřením, ktere je 22.6.

Reagovat
kilobyte

Tak to je na hovno. Ale co jsem četl, tak už jim bylo naznačeno, že odvolání by znamenalo pád ještě o soutěž níž.

Reagovat
Coutinho10

takže to budou muset důkladně promyslet, zda se odvolávat nebo ne

Reagovat
Greny

Reagovat
Greny

Je to tak na to narážím dole, prý v případě odvolání je pošlou ještě o soutěž níže, ale tohle se muselo vyřešit dřív tak snad je to rozumný kompromis

Reagovat
$dolar$

Reagovat
Coutinho10

j, musí na to tlačit a Karviná vidí, že se s nima nemažou, že to nebude -20 bodů v 1. lize, ale rovnou do 2. ligy a jak píšeš, může pro ně být i hůř

Reagovat
Transfermarkt_2

Doufám, že budeš mluvit stejně i o svém oblíbeném klubu, až vyleze česká větev této kauzy

Reagovat
Kiwi-21

Jsou tam prý namočené 2 kluby z Čech

Tak jsem zvědavý zda se všem bude měřit stejně a nebo to budou jen odečty

Reagovat
Greny

Ja slysel že 4 dva v první dva v druhé a pak ještě dva nepřímo, ale to se ven asi neda

Reagovat
BAN

Proc Ruský troll chce, aby spadl ten oblíbený klub?

Reagovat
dontcallmeandre

To by bylo dost divné, protože obecně je v odvolacích řádech běžné , že při odvolání nemůžeš dostat horší trest než napoprvé. Ale nevím, jestli to platí i i pro tyto paragrafy.

Reagovat
kilobyte

Tak tohle už by pod stůl neshodila ani ta minulá kouzelná odvolací komise, která vracela skoro všechno.

Reagovat
Salfovic

To je blbost (nebo světový unikát), odvolaný nemůže při odvolání odejít s tvrdším trestem.

Reagovat
kilobyte

Není. Tohle platí jen u soudu. Navíc se může odvolat i druhá strana a pak může odvolaný odejít s tvrdším trestem.

Reagovat
Salfovic

Copak se někdy stalo, aby se třeba fotbalista odvolal proti trestu a byl mu ještě zvýšen? Nestalo.

U udvolání obou stran je to jiná situace.

Reagovat
kilobyte

Museli bychom vědět přesnou formulaci, za co je trestají. Třeba šli slabší cestou a dávají Karviné šanci z toho vyjít s menším prohřeškem a tedy nižší sazbou trestu. Když se ale Karviná odvolá, tak to může odvolačka vrátit s tím, že to není formálně správně a disciplinárka otevře tu hrubší cestu s vyšší sazbou.

Reagovat
icka

Ale prd.

Reagovat
Salfovic

Tak mi schválně napiš jakýkoliv případ, kdy tomu tak bylo.

Reagovat
kilobyte

Když tě potrestají nižší sazbou než co by ti hrozilo, tak se nebudeš odvolávat.

Reagovat
r.mrazik

jasne ze muze

treba takove odvolani proti cervene v anglicke lize...kdy pak dostanes jeste jeden zapas od cesty

Reagovat
O.Giroud

Určite

Reagovat
doshcz

to zas prave verim ze Tvrdik toto nechce a ma naky paky na Wolfa pokud teda Wolf nema neco na Tvrdika

Reagovat
Aphexat

Tj podle mě blbost, pže jak by k tomu přišli ti 2 co prohráli baráž..? Spíš by si to měl Artis rozdat s tím Táborskem o 16. flek, bo ten 1 stojící team každý víkend, tj fakt *****Ina...

Reagovat
Salfovic

Artis si to s Táborskem rozdával třicet kol.

Reagovat
Cotton

Hrozná blbost. Nechápu, že nějak neohnou pravidla a nedoplní tam Duklu (nebo klidně Artis nebo Táborsko) třeba až v červenci, čistě jen kvůli tomu, že hrát v 15 by hodně celé soutěži ulbížilo.

Reagovat
Coutinho10

tak snad se Karviná neodvolá

Reagovat
Cotton

Vzhledem k jejich zmrdství bych se tomu nedivil

Reagovat
PISTOLERO

Reagovat
Nuno čomes

Na to he to je vaše ligové béčko, tak se k nim nechováš hezky. Pokrytec.

Reagovat
Zephyr

Naivně věřím tomu, že by třeba výjimečně upravili procesní pravidla, aby prostě k 15-členné lize nedošlo. Byla by to úplná šílenost.

Reagovat
Cotton

něco podobného bylo v covidu, kdy původně měla být 17členná, ale pak tam pustili Brno, aby nebyl lichý počet

navíc by tohle znamenalo, že i druhá liga by měla lichý počet, takže by tím zkurvili obě ligy

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
Lojd

tak budou hrat pratelak dycky s tim, co bude stat ve druhe lize, kdyz tim padem jich tam bude taky o jeden vic, ne?

Reagovat
HanzBP

Proč Artis? To by už větší logiku dávalo Táborsko jako druhý tým ligy, ale bude asi 15 týmů.

Reagovat
Greny

Ti by odmitli

Reagovat
$dolar$

Taborsko by nechtělo.

Reagovat
soukup

proč se vlastně odpískal ten projekt, že Táborsko bude chtít postoupit a pak pro Plzeň plnit tu roli neoficiálního béčka?

Reagovat
$dolar$

Zrovna dneska jsem se to dozvěděl

Protoze Taborsko chtelo, aby to platila Viktorka. A to jsme odmítli, takze se to odpiskalo hned.

Ted se přihlásil Písek, ze chce postoupit do druhý ligy a chce s nama spolupráci. Proto tam skoncili treneri a jde tam Parlasek z našeho Béčka + par kluků. Financovat to ma Písek (investoři + mesto).

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Ctenar

V nížších soutěžích se sestupovat musí, takže by to měl dostat nejlepší nepostupující tým, ale to je v nižších soutěžích, těžko říct, co tady.

Reagovat
Cotton

Tady platí, že 16. musí spadnout. Ale jde o to, že tímhle rozhodnutím se Karviná sesouvá na 16. místo, protože podle řádů se vyloučený klub stává prvním sestupujícím.

Reagovat
Elliasson

Za mě by bylo lepší, kdyby nahoru šel Artis.

Reagovat
Spalovač šancí

Reagovat
soukup

To půjde teď na trh celkem dost zajímavých hráčů. Jsem docela zvědavej, kdo kde skončí

Reagovat
$dolar$

Vzdyt uz je většina rozebrána

Reagovat
soukup

jo to jsem si uvědomil až potom co jsem to odeslal

Reagovat
fenixLFC

V base

Reagovat
jenage

Kdo místo nich?

Reagovat
fabec1222

Reagovat
thewall

To bude ješte rodeo pro právníky. Snad to vyřeší rychleji než se stavěl hradecký stadion.

Reagovat
Sosi

právníci jim to dobře promrdali, no

Reagovat
oli9

psal jsem to pred barazi, no trvalo to.

Reagovat
FC Porto FC

Vždyť je to nepravomocný, to se ještě potáhne....

Reagovat
Greny

Ale to stačí pro ty evropský poháry, aby nebyli jen čtyři tymy

Reagovat
Blasphemer

Směroplatný

Reagovat
meno

Máňa říkala, že to není směroplatný

Reagovat
Greny

Tak snad mají v Karviné rozum a nebudou se odvolávat, JPP že by to mohlo být ještě horší

Ale tímto bych řekl že nová farma Slavie v lize bude Slovacko

Reagovat
Cotton

Vyvázli z toho naprosto skvěle vzhledem k provinění. Odvolání a risk horšího trestu by byla blbost.

Reagovat
Kiwi-21

Myslíš že skvěle?

Ano jsem zaujatý

Ale v minulosti byly jen odečty bodů a nejvíce asi Slovácko -12

Nebudu mít problém z tímhle trestem pokud se potvrdí že se to týká v české větvi 2 klubů a budou potrestáni stejně jak Karviná

Problém budu mít teprve pokud za stejné prohřešky dostanou ty týmy třeba -6 zatímco u MFK Karviná jde o pád do 2 možná 3 ligy v případě odvolání

Reagovat
Cotton

Skvěle, protože reálně vám hrozila 3. liga. Odečet bodů by akorát oddálil sestup o rok, to by vám vůbec nepomohlo.

Reagovat
Kiwi-21

Ale ta 3 liga hrozí nadále protože se na 99% odvolají

Mě jde o to že se všem neměří stejně

Jsem pro trest ale tohle je moc

Teď si představ že by se prvně odhalila česká větev a o moravskoslezsklé by se jen mluvilo

Věříš tomu že ty 2 týmy z Čech by teď padaly dolů a Karviná hrála bez problémů poháry , protože by to na ní prasklo později ?

Reagovat
Cotton

Věřím tomu, že kdybyste nevyhráli pohár, tak se to řeší až na podzim, aby byl na všechno čas. Ale jelikož tlačí UEFA, tak se to muselo udělat hned.

A tohle není moc. Za koupení několika zápasů je sestup o jednu soutěž níž naprosto super výsledek pro vás.

Reagovat
Kiwi-21

Já zásadně proti tomuhle trestu nejsem

Ale pokud ostatní budou mít menší tresty za něco podobného z tím že ani v minulosti takové nebyly (řeč je o týmů z 1.ligy) tak teprve budu nasraný

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Řekl bych, že je situace dost odlišná od minulosti. Ve fotbale je víc sponzorů, víc peněz, navíc sázkovky jsou hlavními sponzory, majitelé miliardáři, kteří chtějí v lize pořádek. K tomu ta kauza při derby, to Karviné taky podle mě nepomohlo, protože je to další PR pohroma pro LFA.

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Ale o tom, že se pořád nebude měřit všem stejně, pochybnosti nemám

Reagovat
Kiwi-21

Právě o to mi jde z trestem jako takovým jsem v míru ale pokud ty další 2 kluby z Čech dostanou jen odečet teprve budu naštvaný

Reagovat
Greny

Já mít klub který nepostoupil , nebo sestoupil na úrok Karviné ještě vás zažalují za uslej zisk

Reagovat
Kiwi-21

V tom taky souhlasím ale ví se že Karviná není jediná takže by mohli žalovat i ty další 2 kluby

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Transfermarkt_2

Farmu chtějí v Bolce

Reagovat
fabec1222

Ze Slavie příjde pokyn, ať se neodvolávaj, ať můžou posílat hráče do druhé ligy

Reagovat
Cotton

Vždyť tam mají béčko

Reagovat
soukup

hráčů mají na několik béček

Reagovat
romeo351

Reagovat
fantomas10

Takze co? Sestup do 2.ligy nebo MSFL? Pokud bude odvolani, tak se to nestihne vyresit do uzavreni souteze, cili Dukla padak a bude kdyztak 15 tymu? Tohle nevedeli ze udelaji dva tydny dozadu?

Reagovat
Fernando_Torres

Je to jenom panic move, abys před UEFOu ochránil to pátý místo, nebo můžou být reálně s Karvinou nějak domluvený, aby se neodvolali? Protože hrát ligu v patnácti je extrémní nesmysl...

Reagovat
Aldeano

Tady jsou domluvený všichni na všem.

Reagovat
Cotton

Měla by tam být domluva, že když se Karviná odvolá, tak jí hrozí ještě tvrdší trest, pokud neuspěje. Ale moc nechápu, proč by se odvolávali, když z toho vyvázli ještě dobře. I kdyby se zachránili od vyloučení a dostali "jen" odečet bodů, stejně spadnou příští léto, tak proč si protahovat klinickou smrt? Takhle můžou na novo začít hned.

Reagovat
Greny

Naopak se v zákulisní baví, že pokud se Karviná odvolá že je ztrestaj ještě víc...

Reagovat
xjert02

To si delaji prdel, ne! Jak se mohou v zakulisi na necem takovem domlouvat?!

Reagovat
fantomas10

meli by to vyhlasit na tiskovce

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Na Molce, tam jsou nejlepší tiskovky a fotbalové akce

Reagovat
kilobyte

Nejlépe na té samé, kde se předávali peníze.

Reagovat
kilobyte

*kapříci

Reagovat
Zephyr

Ten Wolf je dost velký magor na to, aby všechny stáhl s sebou do prdele Ale modlím se, aby k tomu fakt nedošlo. Liga v 15 je sračka

Reagovat
Transfermarkt_2

Jen ať Tvrdíka s sebou klidně stáhne

Reagovat
uff

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Zephyr

Reagovat
Cotton

Nádhera, vypadněte! A teď poprosím zpátky Duklu nebo někoho z barážistů, protože hrát v 15 by byla kolosální píčovina.

Reagovat
Coutinho10

Duklu kvůli Šustrovi

Reagovat
andrew96

A zeptali se Figiho?

Reagovat
Figi

Co chces vedet.. Jako vsichni vime ze to je rozhodnuti jen diky natlaku z Uefy atd a svaz nechce prijit o penize a misto v Evrope. Kdyby Karvina pohar nevyhrala a nemuselo se toto resit, tak tenhle trest nikdy nedostane..Kauza se potahne a Karvina odehraje dalsi ligovou sezonu. Na to ze nedavno psali, ze dukazy jsou spise neprime a zapas s Budejovicema byl prekvalifikvany z uplaceni jen na mozny pokus o uplaceni, tak teda rychle otocily.. Samozrejmeje to je jeste nepravomocne a potahne se to jeste dlouho.. Vzhledem k tomu, ze pravnici doporucili klubu se odvolat klidne az nejvys co to pujde, tak tahle kauza jen tak neskonci...

Reagovat
Figi

Jinak se neda nic delat. Jestli hrat ligu s treba minus 20 bodama a stejne po roce spadnout, tak je lepsi tu druhou ligu hrat hned a za rok se vratit dokud tam neni nejaky odskoceny tym, jako Zbrojovka. Zalezi jake ted budou ambice klubu..

Reagovat
Greny

Vsak jste nic neudělají přece a vše je práce Wolfa, furt teda máte výplet komentáře u příspěvků klubu, tak doufám že ukážete koule a odvolate se ať je sranda

Reagovat
Luka3enko

Reagovat
Figi

Co uz jsem vecer slysel, tak se odvolavat chcou. Doporucuji to pravnici, ale maji na to pet dnu. Takze uvidime jak opadnou prvni emoce a jak si k tomu sednou zitra. Ale divil bych se kdyby ne. Uz pred trestem rikali, ze to klidne pozenou nejvys, jak to pujde..

Reagovat
Greny

Vsak ať ženou, jen tohle neukecaji

Reagovat
kilobyte

Což mohl být jenom bluff, aby dostali, co nejmenší trest a neměli důvod se odvolávat.

Reagovat
Cotton

Reagovat
Nisevic

Je suis Karviná

Reagovat
icka

ale Figi říkal...

Reagovat
$dolar$

..ze nebudou hrat MSFL. Tak mozna vi, ze se nebudou odvolávat.

Reagovat
icka

Reagovat
Luka3enko

Reagovat
Manik...

Reagovat
Irská 1922

Reagovat
ratusek

Reagovat
KingMaster13

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
fantomas10

Reagovat
Puskas

Reagovat
fabec1222

A co teda ty týmy z české sekce? Tam je furt nějak ticho.

Reagovat
Y.Cabaye

Teprve se ptají Tvrdolína co můžou a nemůžou říct k tomu

Reagovat
Broxi Bear

Vy tam mate riadnu pakaren teda.

Korupcia, vandalizmus, narodak otras

Reagovat
Aldeano

Ještě že se vše neodehrálo během jednoho zápasu, ale dávkuje se to postupně.

Reagovat
Luka3enko

Smutné je, že je to pořád lepší jak na Slovensku ...a to není jako hate

Reagovat
risk je zisk

To, ze se jednou za čas najde tým, který si dá korupci, nebo ze se v v jednom z nejostřejším zápase urvou fanoušci ze sedadel a nedej bože repre dostane na MS po dvaceti letech, nám prostě vzít nemůžeš.

Raději se podívej na svoji čobol ligu, správňácké fanoušky a skomírající repre, která se naposled dostala na MS před 16 lety.

Reagovat
Vrubozubec

Tvl. ty dobře nezvládáš. Hlavně, že naše repre vůbec není na ms po 20 letech

Reagovat
Lexi Belle

Však to má v nicku, risk je zisk!

Reagovat
risk je zisk

Zkus si to přečíst ještě jednou.

Reagovat
Vrubozubec

Četl jsem jenom konec, celý komentáře nečtu

Reagovat
arvncrtx

Stačí první a poslední dvě slova, z toho si člověk udělá celkový obrázek.

Reagovat
Vrubozubec

Přesně

Reagovat
O.Giroud

Jeho repre hrala na MS 8 rokov dozadu.

Reagovat
risk je zisk

Snad 16, ne?

Reagovat
O.Giroud

2018

Reagovat
kilobyte

Myslíš, že má skotské občanství?

Reagovat
O.Giroud

Ruské

Reagovat
kilobyte

To by mu snad korupce a vandalismus neměli vadit.

Reagovat
O.Giroud

Nevadí až dokým to nepomáha tebe

Reagovat
O.Giroud

Na druhú stranu prečo ne, už tu máme jedného Slováka čo sa z nejakého dôvodu musel štát Portugalcom

Reagovat
kilobyte

Takový jsou nejhorší. My tu máme jednoho, který předstírá, že je Čech.

Reagovat
Fleury

výborný!

Reagovat
Aldeano

A přitom Sabou ve Zbrojovce, Tvrdík ve Slávii, Nezmar v Liberci, Bílek v Pardubicích...

Reagovat
Gryphonheart

A?

Reagovat
Aldeano

Vždy to odnese ten slabší. Stejně jako Viktorka a Hradiště dříve. A korupčníci dál působí ve fotbale.

Reagovat
Transfermarkt_2

I na Slavii se vaří voda

Reagovat
Luka3enko

Když vlastníš dopravní podnik, tak těžko

Reagovat
Aldeano

Jedině že by chtěl Berbr začít mluvit.

Reagovat
Gryphonheart

Nemyslím, že se tyhle případy dají srovnávat. Tady nejde o nějaký odposlechy, ale o regulérní organizovanou kriminální činnost, o které ani nejsou pochybnosti. To je úplně jak když chytili toho blba ze Sunderlandu přímo na místě činu, no..

Reagovat
Aldeano

A za co dluží Tvrdík Berbrovi peníze?

Reagovat
Lexi Belle

Southamptonu bro

Reagovat
fantomas10

mne se libi ten narativ, ze odstrizenim berbra a sudich se to vycistili, ale zapomina se, ze tretim do party jsou samotne klubu, ktere o vsem vedely a tolerevalo se to…a tam zadny cistky nebyly

Reagovat
Aldeano

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
John Obi Mikel

Tak to je drsny

Reagovat
Greny

To nemyslis vazne ze ne ??

Reagovat
John Obi Mikel

Jako je to fér, ale překvapilo mne to

Reagovat
KnoxXx

Karvinu plynulo nahradi Arka Gdynia

Reagovat
meno

Reagovat
PrebihatResslovku

Reagovat
Greny

Ale teď vážně, kdyby se to udělalo tak že anulace výsledků Karviná je poslední a třeba Fait co má miliardy by zažaloval FACr a LFA že je ročník neregulérní mohl by vyhrát ??? Protože tím pádem hrál baráž s někým kým nemel

Reagovat
Luka3enko

To se neudělá

Reagovat
luismiksak

Ja bych to udelal... protože to neni slabší pes

Reagovat
Wednesdayite

Takže kvůli podvodníkům bude příští rok v nejvyšší soutěži bordel s 15 týmy?

Reagovat
belerek1987

Totální majstrštyk od Dukly. Místo, aby skončila 14. nebo 15. a absolvovala baráž, tak takticky skončila poslední, a na úkor Karviné se zachrání. Největší prdel by byla, kdyby Slovácko nebo Baník v baráži vypadly, a Dukla se zachránila, to by byl teprve pořádný bizár

Reagovat
Salfovic

To by se určitě nestalo a zachránil by se ten prvoligista z prohrané baráže.

Reagovat
Sasha

Nic proti vyloučení, ale případná záchrana Dukly je dost divná, když už se hrála baráž, co by pak dělali, kdyby slovácko projelo ze 14. místa projelo baráž? Zachranilo se a Dukla spadla z 15. místa bez baráže:) Trochu to vypadá, že se ty pravidla vyloží, jak je zrovna třeba

Reagovat
Irská 1922

Jak, že to řvala ta karvinska špína na Baník, druhá liga taky liga?

Tak ahoj vy kurvy. Snad se vás český fotbal na delší dobu zbaví.

Reagovat
fantomas10

tvl po tyhle sezone a zapase dukly v teplicich bych fakt radsi mlcel

Reagovat
bobis21

Myslíš potom, co se Dukla rozhodla začít vytvářet tlak na rozhodčí, protože věděli že na hřišti to nejsou schopni uhrát?

Reagovat
Registrujisejenproto

Reagovat
fantomas10

co

Reagovat
Registrujisejenproto

ty nemas dno

Reagovat
Ladas321

To z toho ještě vyvázli celkem dobře, úroveň druhé ligy je hrozná, Karvina lehce vyhraje a postoupí zpět. Někteří hráči odejdou, Karvina zas půjde do Afriky pro další fotbalisty a budou pokračovat. Horší bude pro ně to nějak ufinancovat, ale vzhledem k tomu, ze je to městský klub, tak si myslím, ze to bude dotovat město + vydělají na prodejích.

Reagovat
Kiwi-21

Na jednu stranu souhlasím se sestupem.

Na druhou doteď největší trest pro tým z 1 ligy byl odečet 12 bodů tehdy pro Slovácko

V české větvi mají být namočené další 2 kluby a pokud nebudou potrestány stejně tak budu upřímně naštvaný a nebudu to brát tak že vlastně dopadly dobře ale trochu jako nespravedlnost

Pokud všem budou měřit stejně (jakože doteď ne) tak budu ale naštvaný

Reagovat
kilobyte

Tak ještě jde o míru provinění.

Reagovat
Kiwi-21

Proto píšu když to provinění bude +- stejné

Reagovat
kilobyte

Tak píšeš i o minulosti. Ale srovnávat to s kauzou skoro 20 let starou je mimo. A nic jiného podobného rozsahu ve vyšší lize od té doby nebylo. Snad jedině ten Vyšehrad, který zmínil Greny. A ten dostal větší trest.

Reagovat
Greny

Proč ale už nenapíšeš že třeba Vyšehrad šel z ČFL až do přeboru tedy o dvě soutěže níž

Pak se Karviné neměnilo stejně a snad při případném odvolání na to dojde

Reagovat
kilobyte

Ale má pravdu. Neměří se všem stejně.

Reagovat
Greny

Reagovat
Kiwi-21

Protože jsem psal i nejvyšší soutěži

Jinak pokud kluby z Čech budou mít+- stejné provinění ale trest menší teprve budu naštvaný

Jinak jsem jen naštvaný na toho ktetena Wolfa

Reagovat
Greny

Tak ještě pro doplnění ty tresty v té době byli asi dost přísný

https://www.sport.cz/clanek/fotbal-ceska-1-liga-karolyi-deset-let-minus-osmnact-bodu-a-deset-milionu-46534

Když se měnil rád nejspíš az potom a podívej se co tam navrhuje Karolyi po té korupci chtěl zvýšit maximální trest pro klub na minus 18

Reagovat
Kiwi-21

Tak taky ještě jednou

Teď má vyjít kauza kde z Čech se má jednat o 2 prvoligové týmy a pokud za +- ten samý prohřešek budou mít jenom mínus 6-10 bodů budu naštvaný

Pokud je nechají sestoupit také tak z tím nemám absolutně žádný problém

Reagovat
Transfermarkt_2

Tohle je samozřejmě těžké. Karviná nikoho nezajímá,ale Slavii nikdo chtít spadnout nebude chtít nechat

Reagovat
soukup

Tak to už je jasný i v rámci této kauzy. Dost pochybuju, že když Karviná byla tak úzce personálně, finančně a provozně provázaná se Slavií, takže že nikdo ze Slavie minimálně nevěděl, že tam ty úplatky lítají. Zvlášť když víme, kdo vede a vlastní Slavii.

Reagovat
kilobyte

Tak kauza ještě ani není venku, ale ty už cítíš křivdu.

Reagovat
kilobyte

Tak kauza ještě ani není venku, ale ty už cítíš křivdu.

Reagovat
BaggioRoberto

A já uvolněné místo Dynamo. ???????? Ne ale vážně, třetí bylo Taborsko a to nemá vyhovující stadion, tak by beztak se domluvili s Kubou a šlo hrát na rok do Budejc.

Reagovat
ratusek

To je málo. Doufám, že se ty kundy odvolají a přesunou je až do MSFL. Už jen za to, že se bude hrát liga jen s 15 týmy

Reagovat
dtaire

A proč by se neodvolali, když na to mají právo? Tady někdo od stolu rozhodl, že mají jít o soutěž níž, což je dost divný precedens do budoucna a měli by se s tím smířit? Zvlášť, když je trest kvůli tlaku UEFY. Jestli je to jen snaha zachránit Duklu, je to stejně smutné jako počínání Karviné

Reagovat
ratusek

Duklu má každý naprosto v piči. Proč by neměla jít o soutěž níž? Já osobně bych je přeřadil do MSFL rovnou. Jejich vrcholný činitel a zároveň primátor města přímo osobně ovlivňuje hráče a zápasy. Co chceme víc trestat? Samozřejmě, to všichni budou hrát na nedostatek důkazů, protože oni v tom umí chodit, ale už jen fakt, že ty schůzky proběhly a zúčastnění je popisují stejně, by měl stačit

Reagovat
dtaire

Když chytí další kluby, vyloučíš je hned taky? Nikdy se to u nás nedělalo. Kdyby jim dali s pokutou výrazný bodový odečet do další sezony, výsledek by byl ve výsledku stejný a podle mě čistší

Reagovat
ratusek

ano vyloučit. A klidně i Baník, kdyby do toho byl jakkoliv namočený. Ale vždyť výrazný bodový odpočet, schválně nstavený tak, aby stejně znamenal sestup, je to stejné jako vyloučení nebo nedejbože kdyby se hrálo s 15 týmy. V prvním případě by byl sestupující jasný už na začátku a při 15 týmech nebude sestupovat nikdo, takže lehárko a klídeček pro týmy dole

Reagovat
dtaire

Když by teoreticky odečetli body více týmům najednou, už někdo v lize zůstane

Reagovat
Imos

při patnácti týmech by furt někdo sestoupit musel ne? a postupovali by dva

Reagovat
Greny

Ja myslím že ne, protože ten tým co bude "padat" bude Karvina

Reagovat
Imos

no ale to neplatí pokud se odvolá jak to chápu, to by pak Karviná příští sezonu nehrála vůbec nic a byla 16. tým bez zápasů

Reagovat
Transfermarkt_2

Samozřejmě se musí měřit všem stejně, takže ano letos hned Karviná MSFL a příští rok Slavia rovnou CFL. Padni komu padni

Reagovat
Fleury

ale to se samozřejmě nestane, protože na Slavii se nesáhne.

Reagovat
verv

Reagovat
kilobyte

Tak oni rozhodli někde na benzínce, že o soutěž níž nepůjdou. To bylo správně?

Reagovat
dtaire

Nebylo, neobhajuju to, ale tento dvojí trest se mi vůbec nelíbí. Uefě stačí obvinění a už tě nepustí do poháru, i když se Karviná dostala do Evropy přes pohár zcela regulérně. Teď se musíme zavděčit, ať nepřijdeme o peníze a koeficient

Reagovat
kilobyte

Jaký dvojí trest? Trest dostali jen jeden a ještě mírný. V poháru využili svého ligové postavení.

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Patron

Dukla, Karviná dolů a je vyřešené

Reagovat
Lukáš_6

Takze jablonec do Evropy. Delat s tím logem okrašlovacího spolku ostudu v Česku, jeste budiž. Delat s nim ostudu v evrope už je celkem maso

Reagovat
Vilppu

Když už, tak spíš Hradec do Evropy, pro ty by to byla výhra, Jablonec zatím jen kvalifikace KL

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
Firkraag

Ještě není jistota, že je tam UEFA pustí, ale asi je to pravděpodobné.

Reagovat
ghjghj3

Podle me se karvina musi odvolat (i kdyby nechtela), protoze trrst je de facto pro klub konec - dost mozna, ze konec je to nezvratne uz ted (zadny sponzor tam neda korunu l jaky hrac by tam ted sel?). To odvolani je posledni steblo, jak klub zachranit. Nejlogictejsi rozhodnuti by bylo nechat v karvinou v lize s nejakym odectem bodu (nebudou problemy s lichym poctem tymu v soutezich).

Reagovat
Skokan 7.

Tak to je teprve podruhé, co se v našich zemích sestupuje z ligy za korupci.

Reagovat
Greny

Mimochodem kdy je losovani první a druhé ligy víme ??

Reagovat
luismiksak

Tady je vidět, že v Zajíci mají opět špatné informace. Padlo tam, že Dukla jistě padá (podle regulí) a že ji možná nahradí Taborsko, resp. Artis. A ono je to celé opět jinak. V Tiki Taka zase nervák Svěcený říkal, že není možné přijít o místo v pohárech a že to bude jistě Jablonec. Opět blbost a ted se budeme bát. Každopádně Karviná bude ještě bojovat.

Reagovat
Sigma Olomouc

akorát twda hrát ligu s 15 týmy je pičovina

Reagovat
HanzBP

Když by bylo 15 týmů, tak poslední rovnou sestup a další dva baráž, nebo pouze baráž pro poslední dva?

Reagovat
Greny

Podle mě jen baráž, protože 16.tym je vlastně ta Karviná...

Podle mě pokud se odvolají tak si je FAČR krásné vychutná a v Karviné se budou ještě divit

Reagovat
HanzBP

Dávalo by to tak asi největší logiku

Reagovat
Greny

Dokazu si to představit asi nějak tak...

Ok tak vam se nelibi druha liga tak koukejte jak s vama vymrdame

Počítáme s vámi teda do první ligy, necháme nalosovat soutěže a pak odvolaci komise potvrdí původní trest

Ale dívejte kvůli vám je teď liga jen o 15 týmech ale druhá liga a nižší soutěže už jsou taky rozlosovány bylo by neregulérní to teď měnit tak jdete místo sveho béčka do MSFL a cus

Reagovat
luismiksak

To bude ale přesně obráceně... důkazy proti Karviné moc nejsou. Jeste bude sranda.

Reagovat
kilobyte

Nepřiznali se k tomu rozhodčí i hráči? Tedy všichni aktéři kromě Wolfa.

Reagovat
naheCZ

Plus FAČR a jeho komise nejsou soudy. Oni nepotřebují prokázání viny nade vší pochybnost.

Reagovat
Figi

Dva rozhodci byli osvobozeni. Treti se myslim netykal Karvine. Priznal se Sigut, ale ten bral uplatky v dresu Budejovic a Opavy. Ne v dresu Karvine. Dostal pry uplatek od karvine ve vzajmenem zapase, ale nikdy on neuvedl, ze by mu ho dal Wolf.. Zase to tam sefoval Cernaj a Pucek..

Reagovat
Greny

Obhajujes něco co obhájit nejde

Reagovat
kilobyte

Nebyli osvobozeni.

Reagovat
Transfermarkt_2

Začínáš být nesoudný stejně,jako Coutinho. Ještě začni udávat a můžete si podat ruce

Reagovat
luismiksak

Jasny, Šigut v dresu Budějovic.,

Reagovat
kilobyte

Ale přiznal podplácení od Karviné.

Reagovat
Imos

no pokud bude Karviná v druhý lize tak těžko může být ten 16. tým

Reagovat
Greny

No podle mě je to ale fakt takhle...

Pokud se Karviná odvolá a odvolací komise by rozhodla až po losovacím aktivu, tak se losuje liga pro 16 týmu(s Karvinou) a druhá taky pro 16 týmu (bez Karviné) a pokud odvolací komise potvrdí trest

jde automaticky Karviná do MSFL a jede liga v 15 a druhá v 16 a při zrušení trestu 16 a 16

Reagovat
Imos

jako že by šla do MSFL a nalosovalo se to s ní bez ní, to jestli někdo schválí tak je to ohromná hovadina ale jasně, to je asi taky na stole tahle varianta, to mě ani nenapadlo

Reagovat
Greny

Tak MSFL je ve finále jediná soutěž která by se nemusela přelosovat proste by tam šli místo béčka a to by skončilo úplně

Pokud se nepletu nemůžeš losovat jeden tým do více soutěži bylo by to zajimave

Reagovat
Imos

Teoreticky, ale je to teda zhovaděle nedomyšlený bych prostě poslal Karvinou za artis, na Duklu se vykašlal a nazdar

Reagovat
HanzBP

Co jsem četl jinde, tak pokud by jim odvolání nevyšlo a bylo to už po rozlosování soutěží, tak by prostě rok nemohli hrát žádnou soutěž a další by začínali někde nízko. Docela dobrý argument pro to, aby se vůbec neodvolávali a měli jistou alespoň 2. ligy.

Reagovat
Imos

To by vlastně i dávalo celkem smysl, jen prostě by to chtělo aby zbytečně nehrálo ligu 15 týmů

Reagovat
Vilppu

Nebo sestup 1 a postup přímo 2? Někdo by přímo postoupit musel, ať se dorovná počet znovu na 16, ne?

Reagovat
soukup

Vítěz druhé ligy postup, z první ligy žádný přímý sestup (= jistota 16 týmů), 2 baráže zůstávají?

Reagovat
Sasha

Dle mě ty pravidla dělají, jak je zrovna napadne a kdo zrovna zalobuje, takže bych v pravidlech ani logice nic nehledal;( dost možná neví sami

Reagovat
fabec1222

Bez sestupu. Takze vsichni spokojeni

Reagovat
luismiksak

A Karviná se za rok vrátí, tak houby zle.

Reagovat
božský John

what vyhra nad jabloncem does to a mf

Reagovat
Ulrich

Nevěřil jsem, že v roce 2026 se lze dožít v naší zemi takového Balkánu Napřed nám stbácký udavači s úsměvem na tváři zlikvidují veřejnoprávní média, následně tu někdo vymyslí ve fotbalové lize věci tak, že reálně hrozí příští ročník s patnácti (!) účastníky, navíc není vůbec vyřešeno jak to bude s ohlídáním našeho místa v pohárech. Hlava mi to nebere (hlavně ten fotbal).

To je takový problém při vyloučení z ligy jednoho týmu nabídnout postup dalšímu v pořadí ze druhé ligy (samozřejmě je, když se vymyslela zbytečná baráž). Nebyl by to v historii první případ, kdy prostě ligu opustil po sezoně klub, který se zachránil (1996 Cheb, 2005 Drnovice). Když víme, co za procesní problémy to přinese (jako, že Karviná se asi odvolá, protože na ní defacto nic nemají), tak jim prostě odebrat 20 bodů na startu příští sezony, rovnou odsoudit etickou komisí (aby se vyloučili z pohárů) a jet dál? Tyhle šarády se podle mě dějí jen proto, že Karviná omylem vyhrála pohár. To nešlo kurva v tom finále nějak zařídit, jak se pro český fotbal mělo?

Pokud ligu bude hrát příští rok 15 týmů budu znechucený, jsem zvědavý co mi řeknou na Slovanu, až budu chtít vrátit peníze za permici s odkazem na to, že jsem permici kupoval před sezonou na úplně jiný produkt...

Reagovat
ratusek

Ono to třeba nějak zařízené bylo, ale když do toho Signateh hodí po pár minutách vidle, tak s tím už pak nikdo nic neudělá

Reagovat
Greny

Nebo třeba dala Karviná vic

Reagovat
vestinustarychdubu

#fenomen Jako nevim no, tady brecet jakej balkan tady liga je, ale jednim dechem teda dodat, ze se melo teda finale poharu nejak udelat

Nevim, co by se muselo stat, aby tu fotbal byl cistej. Mozna za dvacet let, az ty stary struktury vymrou. Jenze mezitim se najdou jiny chabri.

Reagovat
soukup

asi mu vadí, že je to málo balkán

Reagovat
arvncrtx

Budoucí bafuňáři budou vychovaní těmi současnými, takže bude dál všechno stejné. Jediná šance je že se na to nebude moct dívat Bůh/Alláh/Satan/Cthulhu/... a udělá restart celé planety a na druhý pokus třeba vznikne lepší lidstvo.

Reagovat
Fleury

Z toho výběru jsem rozhodně a jednoznačně pro Cthulhu.

Fhtagn!

Reagovat
Ulrich

Nakloněná rovina se dělá po celém světě, je to běžná praxe, kterou v Česku umí bez problémů rozhodčí a funkcionáři od pralesu.

Reagovat
kilobyte

Řeknou ti, že jsi kokot.

Reagovat
Mass

Pokud se budou koncesionářské poplatky platit ze státního rozpočtu místo toho, aby je lidi platili napřímo a ligu bude hrát 15 týmů místo 16, tak by ses měl rovnou přihlásit do psychiatrický léčebny. Takový razantní změny by tvá nervová soustava nemusela vydržet.

Reagovat
Fleury

Nooo, jestli jsou v tom namočený další kluby a laťka přísnosti v rozhodování zůstane stejná, tak by se konečně mohli dočkat zarytí zastánci snižování účastníků první ligy

Reagovat
Puskas

Takže mezi těmi českými týmy, co jsou avizované, nebude nikdo z velké trojky?

Reagovat
Hlahart

Taky bych to tak četl

Reagovat
smazaný uživatel

Pro Plzeň super, že půjde rovnou do posledního předkola

Reagovat
Bex5

o tom se neni treba bavit, je to tak

Reagovat
kilobyte

Adolf to dobře zařídil. Nejdříve vítězství Karviné a pak její potrestání. A Plzeň má cestu do Evropy umetenou.

Reagovat
Hlahart

Takže ta baráž v ČFL se nakonec o něco hraje? To je dobrej guláš, fakt by mě zajímalo, jestli nebyla šance to rozhodnout kdykoliv dřív, než poslední možný den ...

Reagovat
Blind Ref

Jasně že byla, ale právnici prostě takhle ke lhůtám přistupují no

Reagovat
Hlahart

To bohužel vím, moc dobře

Reagovat
$dolar$

Ta uz je dohrana. Lípa vyhrála venku 2:0 a doma padla 2:3.

Reagovat
Hlahart

Jasný, dík Já myslel z hlediska jejího významu, ale dík za doplnění

Reagovat
Wazz Wazz

Kurvy z oSSravy maj jediný štěstí, že ten jejich strejda majitel poslal kapříky včas

Reagovat
noustres

Napiješ se z poháru a skočíš do septiku.

Reagovat
Greny

Tak prý je to to tak neodvolaji se = druhá liga

Odvolají zasedá odvolací komise ale neví se kdy rozhodně může trest zrušit(První liga) zmírnit(odečet bodů v příští sezoně) potvrdit (Karviná rok bez profi fotbalu, případná anulace výsledků během sezony a od2027-28 druhá liga)

Reagovat
Transfermarkt_2

Nechat je ve druhé lize a začínat s odpočtem - 20. Druhá liga by byla o 17 týmech, tudíž na odmaz by měli o dvě kola více než je obvyklé

Reagovat
Registrujisejenproto

Už mlč, prosím

Reagovat
Coutinho10

takže tak, jak jsme včera řešili

Reagovat
Mass

Pořád ale netušim, kde tady část komentátorů vzala informaci, že když se MFK Karviná odvolá, tak trest bude přísnější. Odvolací komise nikdy přísnější trest neuložila, pochopitelně v jejich zájmu je to, aby se ti souzení co nejvíc odvolávali a ne se jich báli.

Reagovat
Coutinho10

včera to rozebírali kilobyte s Salfovicem

upřímně neznám ty paragrafy, ale objevuje se to skoro všude, takže to asi bude pravda

respektive, při odvolání může být ten trest přísnější, ale taky nemusí, ale risk tam je

Reagovat
Hlahart

https://www.mfkkarvina.cz/clanek.asp?id=PROHLASENI-KLUBU-K-ROZHODNUTI-ETICKE-KOMISE-FACR-9526

Tak Karviná se odvolá, a z toho, co píšou, teda vypadá, že asi důvody nebude muset dlouho hledat (ačkoliv to [ne]zastupování považuju za směšný, ty ostatní věci dejme tomu).

Reagovat
ratusek

to psala AI?

Reagovat
Hlahart

S ohledem na to souvětí v první odstavci bych si spíš myslel, že ne?

Reagovat
ratusek

mě právě podle toho druhého odstavce přijde že jo

Reagovat
ratusek

mě právě podle toho druhého odstavce přijde že jo

Reagovat
Fleury

interpunkce level MSFL

Reagovat
Transfermarkt_2

Jen ať se odvolají a potáhnout rovnou do MSFL

Reagovat
Cotton

Reagovat
kilobyte

Docela by mě zajímali ty důkazy v jejich prospěch.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele