Sinjavskij neměl dostat druhou žlutou, Koutný byl naopak vyloučen správně, uvedla komise

Pavel Orel v utkání 4. kola Chance Ligy Bohemians 1905 - Jablonec chybně vyloučil po druhé žluté kartě domácího Vlasije Sinjavského. Na webu FAČR to uvedla komise rozhodčích. Naopak správně viděl červenou kartu olomoucký brankář Jan Koutný v utkání na Spartě.
Sinjavskij šel v 67. minutě do souboje na dlouhou nohu s Janem Suchanem. Oba hráči došlápli současně, "šlapákem" se ale provinil jablonecký záložník. Orel přesto ukázal estonskému krajnímu hráči druhou žlutou kartu a oslabení Bohemians stav 0:1 už nezvrátili.
"Přestupku se dopustil hráč hostujícího družstva č. 10 (Suchan). Jednalo se o žlutou kartu, VAR dle protokolu tedy nemohl intervenovat," připomněla komise pravidlo, že videorozhodčí může zasáhnout jen v případě přímé červené karty.
O ofsajd nešlo, hráč dom. družstva č. 9, který se nacházel v ofsajdové pozici: 1) nehrál míčem, 2) nesváděl se soupeřem souboj o míč, 3) neprovedl jasnou akci, která by měla zjevný vliv na možnost soupeře hrát míčem, 4) nepokusil se zahrát míčem, čímž by ovlivnil soupeře. pic.twitter.com/YR8dT13pk0
— ROZHODČÍ FOTBALU (@FacrRozhodci) August 11, 2025
Až po konzultaci s kolegy u videa a zhlédnutí opakovaných záběrů udělil červenou kartu Ondřej Pechanec v utkání Sparta - Olomouc. Brankář Koutný vyběhl za pokutové území a následně zasáhl míč rukou. Dobíhající Veljko Birmančevič nebyl v ofsajdu a jeho spoluhráč Albion Rrahmani se podle komise nezapojil do hry.
"Ve 37. minutě utkání rozhodčí správně vyloučil brankáře hostujícího družstva za zmaření zjevné brankové možnosti soupeře hrou rukou mimo pokutové území. O ofsajd se nejednalo, protože hráč domácího družstva č. 9 (Rrahmani), který se nacházel v ofsajdové pozici: nehrál míčem; nesváděl se soupeřem souboj o míč; neprovedl jasnou akci, která by měla zjevný vliv na možnost soupeře hrát míčem; nepokusil se zahrát míčem, čímž by ovlivnil soupeře," uvedla komise.
Bohemians Praha 1905 - FK Jablonec
— ROZHODČÍ FOTBALU (@FacrRozhodci) August 11, 2025
V 67. min. rozhodčí chybně udělil druhou žlutou a následně červenou kartu hráči domácího družstva č. 99. Přestupku se dopustil hráč hostujícího družstva č. 10. Jednalo se o žlutou kartu, VAR dle protokolu tedy nemohl intervenovat. pic.twitter.com/WsFokmMJiJ
Ve stejném zápase vyhodnotil Pechanec správně žlutou kartou vražení Jáchyma Šípa do Birmančeviče. Sparta v duelu zvítězila 1:0.
Ve slezském derby Ostrava - Karviná (1:2) v nastavení Jan Všetečka správně nenařídil pokutový kop pro domácí po ruce Alexandra Bužka. "Hráč hostujícího družstva č. 21 měl v momentě kontaktu s míčem ruku mírně od těla, ale v přirozené poloze vzhledem k pohybu hráče," vysvětlila komise.
FC Baník Ostrava - MFK Karviná:
— ROZHODČÍ FOTBALU (@FacrRozhodci) August 11, 2025
V 97. min. utkání rozhodčí správně nenařídil pokutový kop pro domácí družstvo za hru rukou. Hráč hostujícího družstva č. 21 měl v momentě kontaktu s míčem ruku mírně od těla, ale v přirozené poloze vzhledem k pohybu hráče. pic.twitter.com/qR8XluFWw6
Podle schváleného manuálu se komise vyjadřuje vždy ke čtyřem situacím z jednoho kola, které vyberou média. Další momenty veřejně nekomentuje a vyhodnocuje si je interně.
Související články








Komentáře (25)
Přidat komentářJako ale to pravidlo VAR jen při přímé červené je úplně zbytečně zakonzervováno, že tak to prostě je a basta. Absolutně není vůbec žádný problém "vepsat" tam i pokud se jedná celkově o vyloučení hráče, jak po přímé červené tak po druhé žluté. Prostě né... nejde to, hotovo
chápu, že by to nemohlo nic změnit pokud by dostal např. vymešlenou tu první žlutou... pak by samozřejmě nereagoval. Nicméně je to pořád smysluplnější, jelikož ten hráč už alespoň ví, že s tou žlutou hraje... takže i jeho blbost pak, když udělá další žlutou pravidlově správnou. Ale tohle hrubé ovlivnění zápasu při možnosti špatné té druhé je prostě velké, aby se nad tím nepřemýšlelo.
To by byl menší prostor pro nenápadnou manipulaci a ovlivnění zápasů... Všeho s mírou.
vozidlo už není ne? už se to přenáší na strahov nebo se pletu?
Brumlovka
máš pravdu
Bylo by to docela zdržení a rozdíl v posuzování žlutých je mezi rozhodčími docela velký. Když by to hlavní pouštěl a VAR seděl pedant, tak ho můžou volat l videu furt.
furt ? Bavíme se pouze o druhé žluté, která má za následek vyloučení. Kolik jich tak probíhá za zápas ?
A samozřejmě pořád ten předpoklad "zjevné pochybení".
Tak v jednu chvíli po hřišti pobíhá třeba 10 hráčů se žlutou a VAR by musel individuálně zkoumat každej jejich faul, jestli nehrozí druhá žlutá.
Pak jsou tam i nuance, jestli to druhá žlutá je, nebo není.
Takhle to nechá na hlavním a zasáhne jen kdyby faul byl vyloženě červeně svítící.
Takhle to aspoň chápu já, ale nikdy jsem nepískal první ligu a u VARu jsem taky neseděl, takže můj pohled může být zkreslen.
viz dole. Jasný že by se mohlo říct, že je to nefér... že by se posuzovalo jen to, že při zjevném pochybení dostal druhou žlutou. Ale mně to furt vychází prostě lépe... než jak to je.
Ale už vím co tím chceš říct... no neposuzoval bych aby posuzoval jestli by měl dostat druhou... ale až po tom co by jí dostal od rozhodčího, jen to bych posuzoval... prostě proběhnuté vyloučení
Aha. Jsme si blbě rozuměli. Takže bys jen řešil, zda byla druhá žlutá oprávněná.
No jako, jestli proběhlo správně vyloučení. Nikoliv jestli má proběhnout... tam uznávám to je už moc na posuzování, to je nesmysl.
Podle mě je větší problém v hrubém ovlivnění zápasu to, že někoho pošleš do 10ti ...než to, že někoho nepošleš (tam si nic na utkání nezměnil, "jen" si poškodil kdyžtak jeden tým)
Je to docela prekvapujici, ze takova vec, ktera vyrazne muze ovlivnit prubeh zapasu se neresi. Argument se zdrzovanim moc neberu, tohle mi prijde jako zasadni vec - pokud je podezreni, ze ma byt hrac vyloucen, tak at se to rozebira.
Tak ať si to příště jde komise pískat sama, když je tak chytrá
Co Králova druhá žlutá za zvolání "Co pořád řveš?"
A Večerkova červená?
Obě pražský eS mají poměrně SUS zápasy.
Zlutou za tu hadku s protesty dostal i Sevinsky, nevim, co v tom zase hledas.
Nebo Králova ruka ve vápně?
Za to rvani na sebe dostali kartu oba. Jak Sparta tak Olomouc. Nema rvat jak debil, kdyz uz jednu zlutou mam.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele