Rosický zmínil nedostatky Sparty: Dlouhodobá motivace a Vindahlův pokles formy

18.12.2025, 22:22
Aktuality
Tomáš Rosický (© Vlastimil Vacek / Právo / Profimedia)

Ambice Sparty v evropských pohárech, dlouhodobá motivace týmu uspět, možné odchody z kádru a třeba i v posledních týdnech čím dál palčivější otázka brankářské situace. To jsou některá z témat, o kterých před posledním zápasem ligové fáze Konferenční ligy s Aberdeenem promluvil pro stanici Nova Sport sportovní ředitel Letenských Tomáš Rosický (45).

Rosický otevřeně promluvil o zlepšení svého fyzického stavu poté, co byl v květnu hospitalizován kvůli potížím se srdcem. Přiznal také, že s Tomášem Sivokem fungují prakticky identicky jako před Rosického zdravotními komplikacemi.

"Je velice těžké v mé práci zvolnit, každopádně se cítím mnohem lépe. Téměř vše je již ve starých kolejích. Společně s Tomášem Sivokem pracujeme skoro stejně jako předtím. Sivi má na starosti technickou stránku, aby byl blízko trenérovi, realizačnímu týmu i hráčům. Co se týká dlouhodobého plánování, strategie klubu a přívadění hráčů, tak to je především moje a trenérova zodpovědnost," prozradil.

Když byl bývalý slovutný středopolař dotázán na aktuální rozpoložení Sparty v KL, neskrýval ambice v evropských pohárech uspět: "Momentálně by bylo skvělé dnes vyhrát, umístit se v první osmičce, aby nám do vyřazovací fáze odpadl jeden soupeř. Tým jako Sparta, při vší úctě ke klubům, se kterými jsme hráli, soupeře v KL porážet musí," podotkl před duelem s Aberdeenem.

Cílem Sparty podle něj bude vždy Liga mistrů, potenciálně Evropská liga. "Aktuální situace je ovšem obrovskou šancí pro hráče i celý klub, protože nám chybí tři soupeři do finále. Je to i na nás jako vedení, abychom do hráčů dostali, že se jedná o jedinečnou příležitost, která se nemusí opakovat," zmínil.

Upozornil rovněž na to, že pokles výkonnosti Letenských je způsoben nedostatečnou dávkou motivace. Společně s trenérem Brianem Priskem jsou i proto připraveni na přestupovém trhu posilovat všude, kde bude potřeba.

"O eventuálním posílení kádru neustále s trenérem diskutujeme, takže budeme připraveni konat na všech pozicích. Budeme klást důraz na to, co nám chybí, a na to, co bude trenér chtít. Dlouho jsme ligu vedli, zvládli jsme tězké zápasy s Plzní, Slavií či Baníkem," připomněl.

Momentální situace prý není otázkou kvality týmu. "Je to spíše ukazatel toho, že některých hráčům chybí dlouhodobá motivace být úspěšní a opakovat výkony z předešlých let. To pro nás není akceptovatelné," zdůraznil.

"Ve spoustě zápasů je znát kvalita kádru, hladovost i chtíč. V poslední době jsou tam však velké výkyvy. To je právě to, co nás aktuálně dělí od Slavie, která byla konzistentnější. Máme mnohem větší výpadky formy, což přikádám právě dlouhodobé motivaci. Není to pouze o fotbalové stránce, ale také o té mentální," upozornil.

Sportovní ředitel Sparty poskytl i pohled na situaci mezi třemi tyčemi a nebál se zkritizovat poslední výkony dánské gólmanské jedničky. "Víme, co je pro nás v přestupovém období prioritou, některé věci již řešíme. Můj názor na brankářskou situaci je, že Peter Vindahl je dobrý brankář, se kterým Sparta vyhrála titul a který ji dostal do Ligy mistrů. To je však minulost a na můj vkus by nás měl podržet více," přiznal.

Rosický rovněž naznačil potenciální odchod Lukáše Sadílka, rozsáhlejší komentář k návratu Adama Karabce nicméně neposkytl. "U Adama může Lyon na konci sezony využít opci, takže vše je nyní v jejich rukou. Je možné, ze nás Lukáš opustí. Osobně jsem moc rád, že ve Spartě je. Odvedl zde během našich úspěšných let dobré služby. Momentálně tedy není nic hotového, nicméně se může stát, že Lukáš odejde," uzavřel rozhovor v předzápasovém studiu.

Autor: Alan Grygera

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Naše finanční síla je dostatečná, pronesl Čupr. Sparta bude spolupracovat s Jabloncem
07.01., 21:16
Rosický chce posilu do zálohy a nevyloučil odchod útočníka. Očekávám jarní zlepšení, řekl
07.01., 16:14
Sivok již není prozatímním sportovním ředitelem Sparty. Nadále bude plnit původní roli
07.01., 13:37
Chodit na zápasy o Vánocích pro mě bylo svátkem, prozradila moderátorka a modelka Rosická
30.12.2025, 09:15
Finále Konferenční ligy musí být cíl Sparty, řekl Rosický a vysvětlil proč. Kdo vede skauting?
26.12.2025, 12:05
Milla přišel na základě fyzických parametrů. Hollý? Dává nám jinou typologii, vysvětlil Rosický
25.12.2025, 13:28
Morávek o ambicích Sparty: Dojít před brány finále? Proč ne. Vítězství v KL je jiné téma
20.12.2025, 08:36
Můžeme porazit každého, chce to i štěstí při losu, řekl Priske. Proč Birmančevič nezačíná?
19.12.2025, 10:00
Koho můžou Sparta a Olomouc dostat v play off KL? Crystal Palace, Alkmaar, ale i outsideři
19.12.2025, 08:35
Co ukázal zápas Sparta - Aberdeen? Na dva góly xG 0.06. Haraslín si neumyl kopačky
18.12.2025, 23:42
Sparta slaví po klidné výhře nad Aberdeenem přímý postup do osmifinále KL
18.12.2025, 23:00
Střelecké trápení Sparty? Haraslín na tréninku před Aberdeenem válel. Ani si neumyji kopačky, smál se
18.12.2025, 18:17
Priske doufá proti Aberdeenu v lepší produktivitu: Je to pro nás téma posledních měsíců
18.12.2025, 12:20
Šance přináší Spartě i jejím soupeřům. Preciado září v ofenzivě, v obraně ale kupí chyby
18.12.2025, 08:56
Trenér Aberdeenu chválil Spartu i Priskeho. Chceme se jim vyrovnat, hlásí Thelin
17.12.2025, 23:08
Změny ve hře Sparty po vzoru Guardioly. Priske se vrátil k vysouvání stopera
17.12.2025, 15:14
Přímý postup do osmifinále Konferenční ligy je na dosah. Sparta hostí na Letné Aberdeen
17.12.2025, 14:18

Komentáře (86)

Přidat komentář
Taarabt_QPR

Byl jsem dost překvapený, že vůbec na ten rozhovor šel. Celkem sympatické, že se neschovával za fráze a odpovídal celkem přímě.

Reagovat
Bucky

Reagovat
PalibrkUros

Mluvil dobře, ale jednou za půl roku je málo

Reagovat
Taarabt_QPR

To souhlasím... otázka, jak to doopravdy má se zdravím.

Reagovat
PalibrkUros

Tak má vylezt Sivok nebo kdokoliv jinej, ale včera říkal že už je v poho

Reagovat
Taarabt_QPR

No ale nezdál se mi celkově ta komunikace a všechno je divný...

Reagovat
PalibrkUros

Mě jediné co přišlo divný, že z věčně mladičkého mužíka se stává strýcu ale prostě veřejně komunikovat nechtějí, o tom to celý je, nic víc bych za tím nehledal

Reagovat
nerikamnic

Jednou za pul roku je naprosto v poradku. Co by mel rikat v prubehu sezony? Takhle hodnoti celek poloviny sezony, a neni to jen reaktivni hodnoceni po par zapasech.

Naprosto dostatecne. Kdyz se podivam, jak neustale blil na socialnich sitich Tvrdik...

Reagovat
Kucka

Reagovat
PalibrkUros

Tvrdík je kokot... ale to co Rosický včera říkal o herních výkyvech v mužstvu, to už mohl klidně ventilovat dřív si myslím v mějakým prohlášení že takhle teda ne, kdyby ho nepozvali do televize, tak neřekne a nevíme zase vůbec nic jak se k tomu sparta staví

Reagovat
nerikamnic

A k cemu by to pomohlo, ze by to ventiloval ven?

Kdyby ho nepozvali do televize, byl by stoprocentne (a dost mozna stale bude) opet rozhovor pro Sparta TV. V prubehu sezony byl rozhovor s nim a pak i s trenerem na Sparta TV.

A to "pozvani do televize" bylo velice pravdepodobne iniciovano Spartou. Tohle funguje asi trochu jinak, nez si lide predstavuji.

Reagovat
verv

Reagovat
doshcz

zadny klub to nedela ale po Sparte by to kazdy chtel, at kazdy tyden neco Rosicky komentuje

Reagovat
PalibrkUros

Nikdo netvrdí každej tejden, ale jednou za čas by vylezt někdo mohl

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
raduinho

Reagovat
Albe90

Sadílek nikdy se mi nelíbil ve Spartě,navíc vypádá hrozně s tou homo-musketyr knirobradkou

Reagovat
r.mrazik

a pritom ma obrovskou zasluhu na titulech...no,lidi jsou ruzny

Reagovat
Albe90

nevim proc takovou uchylarnu nekdo si muze nechat na hube

Reagovat
PalibrkUros

Vypadá normálně se mi zdá

Reagovat
Derley

Zrovna jemu sluší víc, než by slušela většině lidem

Reagovat
Albe90

je to uchylny

Reagovat
Salfovic

Vindahlův pokles formy Už mu dal Priske přes držku ?

Reagovat
PalibrkUros

To přijde

Reagovat
Bucky

Priskeho reakce je logická. Vindahl musí být psychicky na dně a ten tlak na něj je enormní. Vůbec nic pozitivního se nestane, když ho hodí pod vlak i Priske. Naopak se udržuje aspoň teoretická šance na zlepšení, když uvidí, že za ním klíčový lidé stojí, věří mu a nebojí se ho veřejně podpořit navzdory tomu, že za to sami dostanou bídu. Priske je dobrý trenér a tohle to ukazuje.

Reagovat
PalibrkUros

Ale tak, Rosický ho v podstatě taky nikam nehodil, řekl že je to dobrý brankář a měl by momentálně víc podržet, což je prostě pravda

Reagovat
Pablos

Vždyť z jeho reakcí většinou za ty góly může někdo jiný ...ten psychicky na dně nebude

Reagovat
PalibrkUros

Reagovat
Pepesma

Reagovat
r.mrazik

tak koho si najdou fanousci po tom,az se koupi novy brankar?

tipuju to na vydru, nebo sevinskeho

Reagovat
Taarabt_QPR

Tak zrovna Ševinskej byl včera hrozivej.....ne jen včera

Reagovat
r.mrazik

je to mlady kluk co se potrebuje jeste vyhrat, uvidime co bude dal

vcera byl oukej. hrozivy byl minule

Reagovat
Taarabt_QPR

21let do kdy to je mladý kluk a potřebuje se vyhrát? OK samozřejmě respektuji, že u stopera to je jiné než u útočníka, ale to že včera bez tlaku nahrál asi 3x soupeři, není o zkušenostech, ale buď je barvoslepý nebo kopyto.

Reagovat
PalibrkUros

Ševinskej už na legii snad 4x za 20 minut vymýšlel samý pičoviny

Reagovat
r.mrazik

snazil se hrat dopredu, ne alibisticky do strany

21 je mlady kluk, pokud ma drzet spartu,kde je hrac extra pod tlakem

nastesti jsou tady uzasny fanousci,kteri ho podrzi...vid trubko

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
nerikamnic

Ale sel hodne dolu od zacatku podzimu, kdy byl velmi dobry a ta spoluprace s Uchennou vypadala hodne dobre. Hlavni problem je asi nestabilita te obranne trojice, porad se to toci, a hlavne to zraneni, kterym si prosel. Snad se na jare dostane zpatky do formy.

Reagovat
r.mrazik

jojo, to mas pravdu. na zacatku hral mnohem lepe

ale tech minut nemel tolik a ty mlady kluci proste potrebuji hrat vice

a jak pises, ti stoperi se porad tocili

Reagovat
Taarabt_QPR

Podle sebe soudím tebe...asi tak Ja jsem pouze subjektivne hodnotil jeho poslední výkony. Ano, můžeme se bavit a omlouvat chyby v 21letech proti top týmům a když jsi pod extremnim tlakem, ale tohle byly situace bez tlaku. Mozna proto je cesky fotbal tam kde je .... protoze pro nas je uspech, kdyz se hrac snazil nehrat alibisticky. Dobry zacatek, za par let snad uz budeme pozadovat, k te myslence snazit se hrat nahoru jak je to jde, i kvalitu.

Reagovat
Derley

Reagovat
verv

Reagovat
Bucky

Oba adepti, ale dost možná ani jeden. Vydra má novou roli, kde zatím vypadá slušně a kvůli ní bude hrát Ševinský asi ještě méně. Já osobně hádám hroťáky jako nový hromosvod, kterýkoli z nich bude chodit a nedá v zápase gól, bude dostávat bídu.

Reagovat
Taarabt_QPR

Ani Vydra ani Ševinský podlě mě bohužel na Spartu nemají. Hroťáky bych asi obměnil komplet. Po výstupu Kuchty na Enemeho a Rrahmaniho chování v posledních zápasech, kde víc gestikuluje než hraje, bych je prostě poslal o dům dál. Navíc mi ani jeden moc nesedí do Priskeho systému ( Kuchta tam byl ok, když křídla měla formu a táhla nás).

Reagovat
PalibrkUros

Rrahmani mi taky celkem vadí jak sóluje, ačkoliv koncem podzimu už mi to tolik nepřišlo, ale těch gest jsem si taky všiml, nicméně když nadějnej přechod do útoku skončí místo u něj nebo Enemeho na kopačce Zelenýho, protože nevim kdo to byl vyřešil na hovno, tak se mu moc nedivim

Reagovat
Kucka

Kuchtu už teď těžko někam udáš, maximálně na východ.

Reagovat
Uwe háže buly

do Brna by ho mohli vzít

Reagovat
Taarabt_QPR

Parbubice by mu mozna sedly

Reagovat
r.mrazik

joo, presne to tom mluvim

Reagovat
Taarabt_QPR

je rozdil se po nekomu vozit a nekoho subjektivne hodnotit na zaklade vykonu....

Reagovat
r.mrazik

prosim te...podobny reci jsme slyseli uz tolikrat...u hancka, rrahmaniho a dalsich...

Reagovat
Pablos

takovej sparťanskej coutinho no... všichni výborní, protože jsou ve Spartě... ale lidi jsou zlí. Esterko proč jsou lidi takhle zlí ?

Reagovat
smazaný uživatel

Protože si rádi nalháváte, že zlí nejste. Kdyby to tak nebylo, nevolila bys Okamuru, Esterko.

Reagovat
Pablos

To musí být každej nověji založený účet... nějákej mimoň

Reagovat
smazaný uživatel

Lehko se odpoví, že každej nově zvolenej politik, kterýho si zvolíš, bude odpovídat tvým konstatováním.

Reagovat
Pablos

Já apolitický člověk, který nechodí k volbám a v drtivé většině neřešící politiku.... ano se udivuji nad lidmi, kteří jí do něčeho mají potřebu furt tahat.

Reagovat
smazaný uživatel

A já bych se měl udivovat nad tím, že tě nebere nějakej motorista ve zprávách? Nebo když Putin lomcuje někomu s dveřma?

Reagovat
Kucka

Reagovat
Pablos

Ale notak... mně to je úplně jedno no ve finále... člověk se má tak jak si to zařídí... žiješ svůj život. Nějákej vyloženě extrém nehrozí, tak mi je úplně jedno jestli je tam A nebo B.

Reagovat
smazaný uživatel

Žluťoučký kůň pobíhá Běloruskem na něm a dlouhý fous Andrej Lukašenko v kazačkách od krve Bělorusů, říká: "mě to nezajímá, žíješ svůj život". A ve finálne bude večer Pohár, hraje Sparta.

Reagovat
Pablos

Tak píšu snad extrém nehrozí…. Čekáš tady vyvražďování od politiků ?

Reagovat
smazaný uživatel

Mě je to fuk, Já jsem věřící. A v zákoně je psáno, nebudeme se bát, ani když proti nám válka vypukne.

Chceš se mě ptát dál?

Reagovat
Pablos

Nechci dík.

Reagovat
Grupma

Oni si totiž myslí, že z pozice keckálků na sociálních sítích řídí svět. Jsem s tebou

Já volit byl po několika letech... Jenže dávat něco do placu lidem, kteří umí jen palcovat nebo zvracet nemá smysl. Naštěstí jsou politicky zcela bezvýznamní. Ale psst, neříkej jim to.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Pablos

Nejhorší je, když se pak ještě lidi za to strašně soudí, kvůli pár kokotům s prominutím, kteří si jedou stejně hlavně na sebe.

Jen jedna věc… nesmí nás být zase až něják moc no, co na to sereme

Reagovat
Grupma

Ale hlavně proč na sebe ječet a nasazovat psí hlavy? To to nejde kultivovaněji, s odstupem? Jasně jako mlaďas jsem byl taky dost radikální v názorech, ale tady doufám je většina už 30+ To už bychom mohli vědět, že mít odlišný názor je naprosto normální.

Reagovat
Kucka

Kdo jsou oni, co řídí svět?

Reagovat
Grupma

To nevím, ale vím jistě, že jsi to ty, kdo si řídí svůj vlastní život.

Reagovat
r.mrazik

co to zase placas za kokotiny?

Reagovat
Pablos

Vindahl dostával sodu zcela zaslouženě... sněhulák... a dostával by jí všude jinde, kde má tým nějáké trochu ambice. Ale zlí fans si ho vybrali jako terč a teď půjdou po jiném... vždyť to z toho tvého příspěvku úplně čiší.

Reagovat
r.mrazik

samozrejme ze potom pujdou po jinem hraci

tak to ve sparte funguje, kdyz se nedari

Reagovat
Calgary_CZ

Upřímně mě přesně takoví fandové nevadí. Srdcaři mající rádi klub, navíc nejsou přehnaně agresivní na ostatní.

Mnohem víc mi vadí neustálé nadávání a stěžování si kdykoliv a naprosto na cokoliv.

Reagovat
nerikamnic

Neustale haneni vlastnich hracu a spartansti fanousci, nerozlucna dvojka.

Pokud odejde Sadilek a prestane hrat Vindahl... Tak to vidim na Rynese.

Reagovat
Pablos

je to absolutně všude tohle. Taky se mi nelíbí, když je to třeba moc přehnané... ale je to prostě naprosto běžný logický jev v celém fotbale napříč kluby.

Reagovat
nerikamnic

Jenze to je prave ono - u spartanskych fanousku je to prehnane. Je to totalni zaslepeni. I kdyz napr. Wiesner mel dobry zapas, dostaval totalni sodu, u tech vybranych hracu se absolutne ignoruje dobra akce, dobry vykon. Muzes to ted videt u Vindahla v plne krase.

Reagovat
Pablos

Nemyslím si, že to je záležitost jen Sparty. A Vindahl zachytal dobře v konferenčce (Legie mám za to) a žádnou sodu nedostal, naopak. Wiesner když měl třeba dvě áčka za zápas, dostal občas posměch za hloupé nebo dřevácké řešení... ale sodu nedostal. Co třeba Tecl ve Slavii, ať nechodím moc daleko ? Nebo v Baníku Blažek ? atd. atd. ...úplně normální.

Reagovat
nerikamnic

Mluvis o sode v hledisti / ve spartanskych forech nebo na EF?

Tecl a Blazek ve Slavii resp. Baniku nejsou uz delsi dobu. Ta pointa je, ze spartansky fanousek si vzdycky nekoho najde.

Reagovat
Pablos

Tak já znám ohledně Sparty jen tady EF že jo. Tak si tam hoď Chytila... nejdřív super super, nedavno už soda, teď zase dobrý. M. Jurásek mladej super super, pak už taky i mírná soda. Ty jsi teď objevil Ameriku že v klubech s nějákou větší základnou fanouškovskou je prostě velký tlak na hráče ? To není jen u Sparty. Prostě v Plzni se na Vašulína bude píčovat, pokud to budou výkony jak před hostovačkou a na Červa se píčovat nebude, i když to bude slabota třeba ....tak to prostě bejvá, vždy jsou nějácí více a méně oblíbený hráči i u vlastních fans. Navíc prostě jsou to většinou hráči co něják dlouhodobě ukazují, že na ten klub moc nemají, ale přesto jsou často stavěni, či vždy volbou na střídání.

Reagovat
nerikamnic

Neshodneme se, nevadi.

Reagovat
Pablos

Shodnem se, že to je někdy fakt moc... a ano i u té Sparty. Ale neshodnu se v tom, že to má být něják spjato jen se Spartou.

Reagovat
nerikamnic

Jo, je mozne, ze spartanskeho fanouska vidim az moc kriticky.

Reagovat
mrtvej ofsajd

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Pablos

Ve finále mi ten Sadílek příjde lepší hráč než třeba Mannsverk... a to mi Lukáš příjde jako symbol průměrnosti.

Reagovat
Uwe háže buly

takovej frajer, co nic navíc nepřidá, ale vždycky si nějaký ten solidní průměr odkope.

Reagovat
ratusek

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele