MS 2026 zná rozpis: Začne se v Mexiku, o bronz v Miami, o zlato v New Jersey

04.02., 23:24, aktualizováno 05.02., 08:23
Aktuality
MetLife Stadium (© AFP)

Mistrovství světa v roce 2026, kterého se poprvé zúčastní 48 reprezentací, odstartuje 11. června na Aztéckém stadionu v Mexico City. Finále se uskuteční 19. července na MetLife Stadium v New Jersey. O bronz se bude hrát v Miami. Oznámila to FIFA.

Dějiště zápasů už byla zveřejněna před dvěma lety, nyní FIFA upřesnila rozpis celého šampionátu, během nějž se odehraje 104 zápasů. To je o 40 zápasů víc než na posledním mistrovství světa v Kataru.

Turnaj přivítá jedenáct měst ve Spojených státech amerických (Atlanta, Boston, Dallas, Filadelfie, Houston, Kansas City, Los Angeles, Miami, New Jersey, San Francisco, Seattle), tři v Mexiku (Guadalajara, Mexiko City, Monterrey) a dvě v Kanadě (Toronto a Vancouver).

O zahajovací zápase se postará 11. června Mexiko, které jako první stát přivítá šampionát potřetí. Turnaj hostilo už v letech 1970 a 1986 a v obou případech se finále hrálo na Estadio Azteca. Na něm se mimo jiné Diego Maradona blýsknul slavným sólem proti Anglii i tzv. "Boží rukou".

Ve Spojených státech amerických už se šampionát konal v roce 1994, Kanada hostí turnaj poprvé. Reprezentace USA vstoupí do mistrovství 12. června v Los Angeles, Kanada ve stejný den v Torontu.

Vzhledem ke kapacitám stadionů pořadatelé očekávají překonání diváckého rekordu, který drží právě šampionát v USA z roku 1994. Tehdy se na tribunách prostřídalo 3,568.567 diváků, v průměru na zápas dorazilo 68.626 fanoušků.

Kapacita všech jedenácti amerických stadionů pro turnaj přesahuje 60.000 míst, častěji 70.000. Nejvíc diváků (87.523) pojme Aztécký stadion. Dějiště pro finále MetLife Stadium, kde nastupují celky NFL New York Giants a Jets, pojme 82.500 diváků.

Program základních skupin

11. června

1. zápas (Mexico City)
2. zápas (Zapopan)

12. června

3. zápas (Toronto)
4. zápas (Inglewood)

13. června

5. zápas (Foxborough)
6. zápas (Vancouver)
7. zápas (East Rutherford)
8. zápas (Santa Clara)

14. června

9. zápas (Philadelphia)
10. zápas (Houston)
11. zápas (Arlington)
12. zápas (Guadalupe)

15. června

13. zápas (Miami Gardens)
14. zápas (Atlanta)
15. zápas (Inglewood)
16. zápas (Seattle)

16. června

17. zápas (East Rutherford)
18. zápas (Foxborough)
19. zápas (Kansas City)
20. zápas (Santa Clara)

17. června

21. zápas (Toronto)
22. zápas (Arlington)
23. zápas (Houston)
24. zápas (Mexico City)

18. června

25. zápas (Atlanta)
26. zápas (Inglewood)
27. zápas (Vancouver)
28. zápas (Zapopan)

19. června

29. zápas (Philadelphia)
30. zápas (Foxborough)
31. zápas (Santa Clara)
32. zápas (Seattle)

20. června

33. zápas (Toronto)
34. zápas (Kansas City)
35. zápas (Houston)
36. zápas (Guadalupe)

21. června

37. zápas (Miami Gardens)
38. zápas (Atlanta)
39. zápas (Inglewood)
40. zápas (Vancouver)

22. června

41. zápas (East Rutherford)
42. zápas (Philadelphia)
43. zápas (Arlington)
44. zápas (Santa Clara)

23. června

45. zápas (Foxborough)
46. zápas (Toronto)
47. zápas (Houston)
48. zápas (Zapopan)

24. června

49. zápas (Miami Gardens)
50. zápas (Atlanta)
51. zápas (Vancouver)
52. zápas (Seattle)
53. zápas (Mexico City)
54. zápas (Guadalupe)

25. června

55. zápas (Philadelphia)
56. zápas (East Rutherford)
57. zápas (Arlington)
58. zápas (Kansas City)
59. zápas (Inglewood)
60. zápas (Santa Clara)

26. června

61. zápas (Foxborough)
62. zápas (Toronto)
63. zápas (Seattle)
64. zápas (Vancouver)
65. zápas (Houston)
66. zápas (Zapopan)

27. června

67. zápas (East Rutherford)
68. zápas (Philadelphia)
69. zápas (Kansas City)
70. zápas (Arlington)
71. zápas (Miami Gardens)
72. zápas (Atlanta)

Program play-off

Šestnáctifinále:

28. června

73. zápas (Inglewood)

29. června

74. zápas (Foxborough)
75. zápas (Guadalupe)
76. zápas (Houston)

30. června

77. zápas (East Rutherford)
78. zápas (Arlington)
79. zápas (Mexico City)

1. července

80. zápas (Atlanta)
81. zápas (Santa Clara)
82. zápas (Seattle)

2. července

83. zápas (Toronto)
84. zápas (Inglewood)
85. zápas (Vancouver)

3. července

86. zápas (Miami Gardens)
87. zápas (Kansas City)
88. zápas (Arlington)

Osmifinále:

4. července:

89. zápas (Philadelphia)
90. zápas (Houston)

5. července:

91. zápas (East Rutherford)
92. zápas (Mexico City)

6. července:

93. zápas (Arlington)
94. zápas (Seattle)

7. července:

95. zápas (Atlanta)
96. zápas (Vancouver)

Čtvrtfinále:

9. července:

97. zápas (Foxborough)

10. července:

98. zápas (Inglewood)

11. července:

99. zápas (Miami Gardens)
100. zápas (Kansas City)

Semifinále:

14. července - 15. července:

101. zápas (Arlington)
102. zápas (Atlanta)

O 3. místo:

18. července:

103. zápas (Miami Gardens)

Finále:

19. července:

104. zápas (East Rutherford)

Autor: ČTK

Komentáře (300)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Proč ne na SoFi v LA nebo ATaT v Dallasu? To jsou o dost hezčí a modernější stadiony a mají i možnost rozšíření na větší kapacitu.

Reagovat
uff

Tiež som si to myslel. Poprípade v Las Vegas. No ten New York dáva zmysel.

Reagovat
vestinustarychdubu

Texas je neatraktivni pro takovy finale (asi bylo jasny, ze to bude bud LA nebo NY) a podle me rozhodlo casovy pasmo - z eastern time jsi bliz evrope a muzes ten cas prizpusobit lip pro oba kontinenty/svet, nez kdyby se to hralo v pacific time.

Reagovat
Kucka

Reagovat
St. Pauli

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
oli9

Reagovat
Hurrikane

A nebo naposledy bylo finále na west coast, tak proto to teď dali na east coast.

S tím časem je to ptákovina, protože i takový Super Bowl začíná vždycky o půl jedné a je jedno, zda se hraje na západě nebo východě..

Reagovat
uff

Reagovat
waynemarkrooney

Jenomže na Super Bowl se dívají jenom američani

Reagovat
Nieuwendyk

Přesně tak. Taky se chci dívat, abych viděl, jak Swift a Mahomesovi sklapne, když je Brock Purdy rozebere jak šípy z lega.

(vím, že jsou favorit )

Reagovat
md92

Též budu přát 49ers. Jako recept bych ale spíš viděl, že je rozebere po zemi McCaffrey.

Každopádně bilance Mahomese je v jeho 28 letech naprosto šílená.

Reagovat
Nieuwendyk

Jako bezesporu je to geniální hráč a jeden z nejlepších QB historie už teď.

Ale já ho nesnáším

Reagovat
uff

Neverím 49ers. Veď už predtým mali obrovské šťastie. Keby Campbell zbytočne neriskuje tak je vo finále iný team.

Reagovat
Hurrikane

Taky to přeju SF, ale Mahomes je Mahomes.. #GOAT

Reagovat
Benfica

Mahomes ma este na goata daleko

Reagovat
Nieuwendyk

No už moc ne...

Reagovat
Trand

Tolik fandů tady máte

Reagovat
Nieuwendyk

Díky

Reagovat
Hurrikane

Jasně..

Reagovat
Kiss Me Polka!

cilovka jsou jednoznačně americani a vše je uzpůsobeno pro jejich sledování, absolutně nesrovnatelně s finále ms, který sleduje opravdu celý svět

Reagovat
Nieuwendyk

S tím se dá souhlasit

Reagovat
Benfica

To ze to nesledujes ty, neznamena ze to v Europe nepozera nikto..

Reagovat
vestinustarychdubu

Jenze Super Bowl je ryze americkej produkt urcenej primarne pro americany. To, ze to sleduji lidi i ve zbytku sveta je nadstavba (protoze tady to bud streamuji na internetu, nebo pokud to ma v nabidce kabelovka, zatimco tam jento tvrdy PPV).

Zatimco MS ve fotbale, primarne celosvetova udalost, tam ocekavam zajem o to, aby ty casy byly co nejoptimalnejsi pro idealne co nejvic divaku, a co si budeme, po jizni americe je to prave evropa.

Reagovat
vestinustarychdubu

Tak se musim opravit - Super Bowl k memu prekvapeni pay per view neni, ale maji to tam normalne stream services, a treba Paramount Premium ma 7 denni trial, na kterej se to da zkouknout zadarmo.

Nejak jsem to bral podle toho, ze uz v roce 2015 chteli za PPV zapasu Mayweather - Paquiao $100, takze jsem si to tehdy misto velky tv dal na streamu na internetu.

Reagovat
Hurrikane

Já měl pár sezón GP, teď si vystačím s klukama z O2 a nebo streamy. Navíc příští sezónu bude na Foxu Brady, tak asi budu více cucet na us kanály..

Reagovat
Nieuwendyk

Zřejmě tam bude aj s Billem, páč ten nevydrží sedět na prdeli a nikdo ho nechce

Reagovat
Nieuwendyk

Tak nic, beru z5, už má job a je to dobrej job.

Reagovat
Nieuwendyk

Jo, a vysílá se to po celý Evropě. Týmy jezdí hrát zápasy do Anglie, do Německa, plánuje se Švédsko, Španělsko... NFL se rozrůstá jako každej byznys a NFL je byznys snad úplně největší. Ale MS v "socceru" by zase mohlo odpálit další boom v USA/CAN.

Reagovat
Nieuwendyk

Aha. A kdy jsi viděl naposledy nějaký počty lidí na kontinentech?

Reagovat
alias

Reagovat
mistr129

Ten turnaj bude super a dost se těším, jen škoda že dojebali ty skupiny, holt to pořádný náboj bude mít až od vyřazovačky.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak pořád lepší než 16 skupin po 3. A žádná jiná varianta vlastně ani není při tom rozšíření.

Reagovat
Cotton

Reagovat
mistr129

viz níže

Reagovat
Tomtaf

Dojebali? Měl jsem za to, že to změnili na 12 skupin po 4.

Reagovat
mistr129

tak to nechápu že mi úplně uniklo, pořád jsem žil v domnění těch 16 skupin po 3

Reagovat
mayday

Plán s tříčlennými skupinami byl největší zvěrstvo, jsem rád, že to změnili.

Reagovat
Kixi Syhimour

taky vůbec nevím

Reagovat
lampas

Takže postoupí do OF jen vítěz a 1/3 týmů z druhých míst? Tak to bude mít náboj od prvního zápasu. Stačí zbytečně podcenit první zápas a pomalu můžeš jet domů (jako třeba posledně Argentina se Saudy)

Reagovat
md92

?

Vždyť je tam 'Šestnáctifinále', tzn. ze 48 týmů postoupí 32. Systém bude stejný jako například na EURU.

Mně osobně se tohle nelíbí, na turnaj se dostane spousta týmů, které nemají kvalitu, a následně do P-O projdou dvě třetiny účastníků.

Byl bych pro systém (když už ten turnaj musí hrát 48 týmů), kde jdou ze skupiny dva nejlepší s tím, že 8 nejlepších týmů z prvních míst postupuje přímo do osmifinále, zbylí 4 vítězové plus 12 týmů na druhém místě si zahraje jedno vyřazovací kolo navíc.

Reagovat
lampas

Aha, tak to je slušná sračka. To půjde ze skupin tedy skoro každý, kromě odpadu navíc z Asie a střední Ameriky. To už by se mi více líbil ten systém ze skupinama po třech teda.

Reagovat
mistr129

No radši 32 nebo 64 týmů, ale při 48 týmech je tohle nejlepší varianta. Skupiny po třech znamenají téměř jisté kalkulace, když jeden tým bude mít odehráno a zbylé dva ještě ne. Typicky bude po dvou kolech tabulka 3 body, 1 bod, 1 bod a bude hrát ten lídr s jednobodovým, tak budou oba hrát údržbu na remízu.

Reagovat
AnfieldSVK

64 je málo. Treba aspoň 128. Aj tak bude hroziť, že napr. Sierra Leone nebude mať možnosť predstaviť sa na najväčšom futbalovom sviatku. Verím, že príde doba, keď sa finálového turnaja po náročnej kvalifikácii prebojuje všetkých 211 členov FIFA. Alebo aspoň 210 aby bola kvalifikácia ešte napínavejšia

Reagovat
smazaný uživatel

Aby ta kvalifikace ale byla fér, tak by museli hrát každý s každým doma-venku a ten nejhorší z tabulky se pak nekvalifikuje na MS, ostatních 210 ano. Takže kvalifikace by měla 420 zápasů, ale hrát by se muselo kvůli lichému počtu ve 422 termínech, každý tým by 2x pauzíroval. Kdyby se zrušil klubový fotbal, tak se kvalifikace dá stihnout za 8 let. To by šlo. Systém MS už si musí FIFA nějak vymyslet sama. Otázka ještě je, jestli by se do toho pak nějak v rozběhnuté kvalifikaci implementovali noví členové FIFA, např. až se Rusko po smrti Putina rozdělí na 58 asijských republik.

Reagovat
Cotton

Takže 19. 7. 2026 v NJ pozvedne kapitán Souček nad hlavu trofej

Reagovat
Uwe háže buly

A cestou k té trofejí udělá tu svoji helikoptéru.

Reagovat
kilobyte

White Timmy Down.

Reagovat
Nieuwendyk

Kéž by. Pevně věřím, že za dva roky už fakt nebude retard Timmy kapitánem reprezentace, bez ohledu na to, že se na ms klasicky nedostaneme

Reagovat
xjert02

Reagovat
kilobyte

Kdo jiný by měl být kapitán?

Reagovat
Mönchengladbach

Krejčí. Potřebujeme lídra, ne trenérovu podržtašku.

Reagovat
kilobyte

V budoucnu jo, ale teď ještě asi ne.

Reagovat
Mönchengladbach

Bavíme se o situaci v létě 2026.

Reagovat
kilobyte

V té době může Krejčí klidně být na lavičce v zahraničí.

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
mistr129

Lídr by se neměl nechat vylejt v klíčových momentech.

Reagovat
Freedo

Reagovat
St. Pauli

Reagovat
smazaný uživatel

To by musel nejdřív splnit aspoň ten základní IQ test, takže bez šance.

https://youtu.be/1n2OUU6AVg0?t=716

Reagovat
Nieuwendyk

Tys ho splnil? Máš podobný řeči jak ten Newmi, čili taky procházíš tranzicí?

Není lepší kapitán budoucí repre než Láďa Krejčí.

Reagovat
Front hell

Reagovat
kilobyte

Takhle vybrali Součka?

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Cotton

Reagovat
Front hell

Reagovat
Hasan Šáš

Schick, Coufal, Krejčí, Provod, Král, Černý, ti všichni na to maj mnohem lepší předpoklady.

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
Kucka

Reagovat
ACSeRw!n

Schick a Krejci

Reagovat
kilobyte

Schick je neustále zraněný, Coufal šel kalit před důležitým zápasem, Krejčí toho zatím v repre moc neodehrál a jeho zdraví taky není nejjistější, Provod podobně, Král mi teda jako lídr moc nepřijde.

Třeba ve stálosti a obětování týmu je na tom Souček lépe než všichni jmenování. Že bude mít nějaký proslov, který ostatní nakopne si představit neumím, ale on jde příkladem na hřišti. Čímž to kompenzuje.

Reagovat
Hasan Šáš

Jenže kápo má hlavní roli právě v tý kabině a když tě tam začne povzbuzavat Timmy svym pisklavym štěkotem, tak se akorát tak ušklíbneš. Na hřišti se může obětovat kdejakej blázen, ale kabina je kabina, tu ti menťák neudělá.

Reagovat
Mönchengladbach

Přesně, vzpomeňme třeba důležitý zápas v Albánii.

Reagovat
Perzifláž

je to celkem jednoduchý.. kapitánem nemůže bejt někdo, z koho si ostatní kluci dělaj prdel..

pak to dopadne jako s naší repre - rozložená kabina, chlastačky před zápasem, trenér za kokota, totál chaos.. v týhle situaci se ti pak kormidla ujme samozvaná píča, v našem případě pešír a je z toho už jenom komedie

Reagovat
kilobyte

Proto si kapitána většinou volí kabina.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
kilobyte

Do kabiny nevidíme. To by si měli rozhodnout sami hráči.

Reagovat
Nieuwendyk

Kluci zvolí Krejdu

Reagovat
Uwe háže buly

Teď ještě těžko a těžko to někdo bude měnit, to b musel změnit Hašek. Kabina by si znova zvolila Součka, to by musela být anonymní volba aby někdo nebyl za špatnýho Krejčí ho možná tak nahradí, až ten jouda skončí v repre a to ještě kdoví jestli.

Reagovat
Nieuwendyk

Hašek už tam snad nebude

Reagovat
Front hell

Retardi si zvolí retarda

Reagovat
Nieuwendyk

je to retard

Reagovat
Nieuwendyk

Coufal je zaměřen pouze na sebe, Provod bude zraněný....

Reagovat
Moshe Dajan

Reagovat
andrew96

Reagovat
Mr.Mike

No doufam ze dostanem skupinu ve Vancouveru ke stadaku to mam tak,hodku

Reagovat
El Cid z City

Nemachruj, a spíš napiš klidně něco delšího o životě v tom kuřevsky hezkém kraji.

Reagovat
Mr.Mike

Tak v prvni rade to neni pro kazdyho. Uz to neni co to byvalo a stve me ze sem nezazil tu Kanadu jako byvala jeste treba deset let zpatky. A uz ani financne to neni tak lakavy jako to byvalo, pok ud si teds nejede clovek svuj byznis.

Je to tu prekrasny, ale taky zrovna tady silene drahy. Samej miliardar, clovek nechape kde lidi berou ty penize. kdyz tu zijes sam tak hlavne ze zacatku je to docela masakr vsechno utahnout. Najdou se o dost levnejsi a i hezci destinace na zivot a to i tady v Kanade. Premejslim ze zkusim jinam..aspon kvuli Residentovi abaych mel. Tady v BC je docela tezky na nej dosahnout momentalne. A velky mesto uz me stve. Vzdycky sem zil nekde v mensich mestech a nebo na vesnici. Ale na MS chci bejt zpatky ve Vancouveru

Zas ale jedes hodku autem za mesto a ses v divocine v nadherny prirode, kde skoro nikoho nepotlas. To je to co tu zboznuju a co mi bude jednou chybet az budu zpatky v Evrope.

Ja ziju vicemene skromnej zivot a do Kanady sem chtel vzdycky takze tu jsem vicemene spokojenej. Sem rad ze ru muzu bejt. Kazdej vikend nekde clovek kempuje. V lete nejakej ten vetsi roadtrip. Je tu furt co delat. Ja sem hodne aktivni takze to je fajn.

Reagovat
Kucka

To zní good, šel jsi tam za prací, nebo jsi našel něco až tam?

Reagovat
Mr.Mike

No ja musel mit neco sehnanyho predem kvuli covidu ..ale shanel sem az kdyz ni schvalily viza

Reagovat
Kucka

A co to je za job, nebo aspoň obor?

Reagovat
Mr.Mike

Mel sem sehnany neco v Constraction/stavby

Reagovat
Kucka

Reagovat
ACSeRw!n

pozdravuj odeme pana Niknama

Reagovat
Seydou Doumbia

Když říkáš že žiješ skromný život tak to asi nechodíš na enejčel a podobný srandy co.

Reagovat
Papra

nemůžu mluvit za kolegu, ale žil jsem v kanadě pár let zpět a na NHL seženeš nejlevnější lístky za pár dolarů, takže se to dá. Samozřejmě pokud nechceš top místa :) Já bydlel v Calgary pár minut od stadionu a byl jsem na každym domácím zápase.

Reagovat
Seydou Doumbia

Díky za osvětu, měl jsem to za dražší srandu, ale to asi šlo o NBA potom, nevím

Reagovat
Papra

Tak věřím, že třeba na Rangers nebo Vegas budou lístky dražší a taky už je to pár let, ale většinou mě lístek stál 5-20 CAD, což je směšný. Sice ty nejhorší lístky nekam ke stropu, ale většinou jsem si pak našel nějaký lepší volný místa a sedl si tam a nikdy se mi nestalo že by mě někdo vyhodil Co si vybavuju, tak lístky někam za mantinel byly třeba 200-300CAD, takže už samozřejmě jiná kategorie.

Reagovat
smazaný uživatel

Tam je to dost rozdílný, nejdražší z NHL jsou Rangers a Maple Leafs, to je od 100 dolarů nahoru, ale třeba na Panthers se dá sehnat i za 20.

Reagovat
Nieuwendyk

V Calgary... to je můj sen. Jen ta kurevská zzzimmma

Reagovat
Papra

přes den pohoda :) Někde jsem slyšel, že je to město s nejvíce slunečnými dny na světě. A ze zkušenosti bych řekl, že to může bát pravda. Na sluníčku jsem tam chodil v triku i když bylo kolem 0. V noci když zapadne, už je to horší . Ale zažil jsem tam -43 a pocitově to bylo furt lepší, než když je v čechách -5

Reagovat
Freedo

Město s nejvíc slunečnými dny je podle Google Yuma, Arizona. Přes 4000 slunečných hodin za rok. Taky bych to netipoval.

Reagovat
Papra

U Calgary jsem tenkrat cetl cca 280 dni v roce. Ale nemam na to rekevantni zdroj

Reagovat
Nieuwendyk

Kámoš žije půl roku ve Vancouveru, BC, a půl roku tady. A z fotek a vyprávění mi to sedí spíš na ten Vancouver. Ráno můžeš lyžovat a večer sjedeš dolů a koupeš se v oceánu

Reagovat
Nieuwendyk

-43 jo? Tak to ... to je šílený

Reagovat
Mr.Mike

Jednou za cas zajdu..i na fotbal..ale ten tu stoji za hovno

Reagovat
Nieuwendyk

Zkus CFL

Reagovat
Seydou Doumbia

Zlatý hokej, ted Vancouver baví v NHL.

Reagovat
Mr.Mike

Jo letos jim to slape..tuhke sezonu sem byl 2x zatim

Reagovat
Seydou Doumbia

Reagovat
Nieuwendyk

První kolo 1:4 ciao

Reagovat
Mr.Mike

Chtel sem na jare na fotbal na Miami a listky zacinaj kolem 600 usd

Reagovat
Ligter

a v čem/kde bydlíš, resp. jaký je tam nájem nebo obecně náklady na žití?

Reagovat
Mr.Mike

Bydlim v dome se zahradou..centrum Nort Vancouveru. V patre bydli rodina s dvouma detma, spodek mam ja. Jinak mam jeste "stary" ceny co se tyce najmu..ted uz se tu blbe neco shani za slusnej peniz. Mel sem stesti kdyz sem zrovna shanel bydleni. Po covidu sli najmy silene nahoru a pokud chces bydlet sam tak to clovek blbe utahne. Nebo utahne ale zbyde ti velky prd z vejplaty a ted aspon tady u nas se shani bydleni pomerne tezko. Nevim jak v ostatnich castech.

Jibak jidlo hlavne mlecny vyrobky a maso pomerne drahy. Ale myslim si ze treba pomer co si tu clovek vydela a cena jidla je lepsi nez u nas v Cesku.

Reagovat
RichmondHillary

Něco podobného jsem zažíval v Torontu, kde jsem byl 2017-2019...finančně to rozhodně není nijak lákavé, zvlášť pro mě nebylo, kdy jako kuchař, jsem nedostával bůhví jaké peníze a musel jsem si jezdit ještě přivydělávat jako sádrokartonář. Nájem velice drahý i přesto, že jsem bydlel 1,5h za centrem. Město giganticky a to i když jedeš 1, 2 hodiny z centra furt jsi ve městě , a také jsem nikdy nepřičichl k tomuhle gigaměšťanství, takže za mě bylo lepší Irsko, jak finančně, zázemím, přírodou, ale těmi lidmi, co tam žijí

Reagovat
Seydou Doumbia

V Irsku se asi vydělat dá co?

Reagovat
RichmondHillary

Jo určitě dá, ale samozřejmě záleží na oboru, jestli to máš přes agenturu a konkrétní hrabství

Reagovat
Seydou Doumbia

Přes agenturu v prdeli protože ta te.okrade.?

Reagovat
RichmondHillary

Ne vyloženě okrade, samozřejmě najdou se nějaké pofiderní agentury, který tě jen dojej, ale pak jsou i seriózní, které ti vezmou jen nějaké procento. Ale nač využívat agentur, jel jsem na vlastní pěst, a vše se dá zařídit, za pomocí rad místních, velice rychle a v klidu

Reagovat
Seydou Doumbia

Bez jazyku asi ne hádám.

Reagovat
Mr.Mike

Ja byl dva roky v Anglii a financne sem tam byl na tom o mnoho lip, ale zas sem tam nemel takovy vyziti takze vsechno ma pro a proti. Pokud se odstehuju z velkyho mesta tak i tady v Kanade to bude podobny. Jinak to Toronto to je ustrel no..to je s Vancouverem nejdrszsi mesto na zivot v kanade

Reagovat
RichmondHillary

Jo tak Anglie mi přijde taky fajn co se týče financí, ale samozřejmě pokud to není vyloženě Londýn, kde máš super prachy/super náklady.

Přesně jak říkáš, jsou to nejdražší města na život v Kanadě, ale myslím si, že jen díky tomu, že tam jezdí a žije strašně moc zazobanejch Asiatů a ti šponujou ceny nahoru ...nejvíc, co mě tam rozsekalo a myslel jsem, že to vzdám po 14 dnech, když jsem si otevřel účet a sháněl bydlení. A Landlordi po tobě chtěj credit check , naštěstí jsem narazil na fajn kluka z Tuniska s českým pasem, protože tu žil a studoval a ten to po mě nechtěl

Reagovat
patas92

Reagovat
mrtvej ofsajd

Reagovat
Papra

A kde tam bydlíš? Já bydlel pár měsiců v Richmondu a byla to taková příjemná vesnice plná asiatů Jinak s tím popisem souhlasím a podle toho co píšeš, bych ti doporučil se velmi rychle přestěhovat někam ke Calgary, tam ti bude líp

Reagovat
Mr.Mike

Bydlim v North Vanu..tady to jeste neni tak sileny, hodne zelene a tak a centrum Vancouveru je dost lehce pristupny kdyz je potreba. A dalnici mam pet minut od domu takze jen najedu a valim smer Squamish a nekam do prirody pekne.

Me se libil Jesper hrozne jinak me laka Nova Scotia..kvuli tem PR a rad bych procestoval tam tu cast..chtel bych videt Newfoundland. Mam i nejaky kontakty na Yukonu kde sem chvili byl, ale tam by me sralo jak je furt svetlo v lete a v zime zas jenom tma

Reagovat
Mr.Mike

A btw hraju tu fotbal s brachou od Martina Filla

Reagovat
smazaný uživatel

A nejlepší střelec turnaje si o pár měsíců později vychutná tohle:

https://shorturl.at/rD236

Reagovat
Cotton

Reagovat
Interista_4ever

Ale prdlajs Souček, trofej pozvedne nad hlavu Franco Shel Hafi s Ománem

Ale bez prdele, budu mu fandit, aby se na MS dostal.

Reagovat
Nieuwendyk

Omán je nádherná země a zaslouží si to nejlepší, tedy i postup na MS, navzdory Shel Hafiho snahám!

Reagovat
Nadržený šimpanz

Bylo by smutný, kdyby se nepřekonal rekord v návštěvnosti, když je tu o 40 zapasů vic. Ale co se průměru diváků na zápas týče, tak pochybuju, že padne rekord z roku 1994

Reagovat
smazaný uživatel

40 zápasů víc? Tak to už asi žádný magor co by viděl všechno nebude.

Reagovat
Csaplárova past

S tim casovym pasmem budu rad, kdyz se dostanu tak k deseti zapasum

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
fabec1222

Určitě to bude přizpůsobené co nejvíc pro potřebu Evropy, dnes i Arabů. V kolik se hrálo na MS 94?

Reagovat
mayday

Časy výkopů budou beztak 12 - 15 - 18 - 21.

Takže přijdeš domů z práce a pokud se bude hrát na východním pobřeží, tak celkem v klidu uvidíš první dva zápasy.

Reagovat
Csaplárova past

Reagovat
mayday

?

Reagovat
Seydou Doumbia

klasicky počkám na časy vykopu a vezvu na to všechnu dovolenou v práci, popřípadě si zlomím ruku at to nemusím řešit...

Reagovat
frankiefcb

přesně. Pokud budou výkopy cca od 11, tka si berou home office na půl dne a pak dovču. Případně operativně budu na příjmu mezi zápasy.

Reagovat
Seydou Doumbia

Vždy se dá najít nějaké řešení.

Reagovat
wyqinac

*home office na celej cerven

Reagovat
Neutron

Nechodis cez leto na dovolenku?

Reagovat
Seydou Doumbia

Chodím, ale vybírám si ji spíš na běžecké závody nebo na čas straveny s rodinou než na cestování někam ven. Takhle to v létě mohu spojit jedno s druhým.

Reagovat
Neutron

Aha lebo ked vybuchas celu dovolenku na MS, tak co budes potom robit ale ak to vies spojit tak okej

Reagovat
Seydou Doumbia

Jak říkám, kdyby mi to nevychazelo tak si nejhůř zlomím zapěsti a mužu čumět celý program doma...už jsem se sádrou na ruce trénoval a běhal závody a výkonostně jsem zaostával jen o 10% (5 km za 19:08, 10 km za 39:50 se sádrou) to jde Ale ne dělám si srandu samozřejmě, záměrně si ruku ničit nebudu.

Reagovat
sergi

... ale keď to inak nepôjde tak holt

Reagovat
Seydou Doumbia

Člověk musí improvizovat no

Reagovat
Csaplárova past

není lepší se dívat v práci?

Reagovat
Seydou Doumbia

Qatar jsem si nejvíc užíval když jsem vstanul, dal kafe a začínal první zápas, mezi zápasy jsem dělal jídlo nebo běhal a takhle celé týdny od dopoledne do večera. V práci to není ono, chybí pivo.

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Moshe Dajan

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
j_mrazik

Nadáváme, že v Evropě je to ve x státech, ale vzdálenosti mezi jednotlivými městy jsou v USA + Kanadě fakt šílený.

Proto si Amíci v Evropě dělají srandu, že nesmíš usnout ve vlaku, jinak se probudíš v Rusku, jak je to tu malý.

Reagovat
St. Pauli

Reagovat
sergi

Reagovat
Cotton

Reagovat
ACSeRw!n

ja to vidim na Atlantu, Mexiko a pak LA

Reagovat
Euphael

Jake jsou realne % sance, ze bychom se po 18 letech kvalifikovali na MS? 20 %?

Reagovat
Shevchenko

40% bych tomu dal.

Reagovat
Seydou Doumbia

jelikož tam bude každá sračka už tak klidně 50%

Reagovat
wyqinac

51.3459

Reagovat
Kepy_FCB

Po Haškovi to budem dávat dohromady dost dlouho, takže 10-20%

Reagovat
Nieuwendyk

Přesně tak

Reagovat
Puskas

Leda že nás vylosují z nepostupujících.

Reagovat
Antijazvec

Ide až 16 europskych tímov, a Cesko sa na ME so 16 účastníkmi 1996-2012 vždy kvalifikovalo, takže šance je slušná.Bohužial pri Slovensku hrá proti úzky káder na viacerých postoch.

Reagovat
uff

Až? Nie iba? 20i európsky tým na ME môže v kľude o dva roky hrať semifinále MS. Namiesto toho tam bude hrať nejaký Tadžikistan.

Reagovat
Seydou Doumbia

O to nejde kdo tam bude a nebude hrát, cíl je tam dostat co nejvíce světa. Nejde o to jestli 6 tým Asie bude horší než 16. tým Evropy. Hlavně tam dostat co nejvíce státu (čti sraček) at je celý svět spokojený. Hrát MS už nebude žádný velký úspěch, když se tam dostane každý kdo trochu umí kopnout do balonku.

Reagovat
smazaný uživatel

Max 25 %, protože s přístupem FAČR budeme v kvaldě MS 26 budovat tým pro kvalifikaci na Euro 28, kam je snazší se dostat a shrábnout startovné.

Reagovat
oli9

15%

Reagovat
Cotton

Větší než obvykle

Reagovat
Uwe háže buly

Jede o 4 evropské týmy víc.

Reagovat
smazaný uživatel

O 3 týmy víc.

Reagovat
martin.b

@Prof_Chadwick

2026 FIFA World Cup Final will be played at Metlife Stadium in New Jersey

Recent summer time temperatures in the vicinity have hit mid-30s & above. Humidity at that time of year can be as high as 80%

One notes the absence of shaded areas at this venue

Nečekám nic jinýho, než kick-off okolo 15:00, aby to viděla Evropa v prime timu

Reagovat
smazaný uživatel

Nedivil bych se, kdyby to dali v poledne EDT, aby to měli v prime timu Arabové.

Reagovat
Hurrikane

Mají supermoderní stadion v LA a oni dají finále na MetLife..

Reagovat
Nieuwendyk

Tam asi budou chtít hrát primárně Rams a asi tam nechtějí soccer

Reagovat
md92

Rams to mají napůl s Chargers, ne? A dle atmosféry na domácích zápasech obou týmů lidi v LA o NFL moc nestojí. Alespoň zatím.

Reagovat
Trand

Ano, hrají tam napůl s Chargers. A to trvá, než se vybuduje ta základna fanoušků. Rams už nějaké mají z 90. let, kdy tam hráli, ale spousta jich pak přešla k 49ers/Raiders, když Rams šli do St. Louis. Ta nová generace se teď buduje. Ale ano, pak máš zápasy třeba proti Eagles nebo 49ers, kde je i půlka stadionu či víc fanoušků soupeře. Permanentkáři prodají svoje vstupenky s výdělkem lidem, kteří v LA bydlí a jejich tým tam přijede jednou za čas. Asi to nějakou dobu ještě potrvá, než budou mít Rams podobnou základnu jako jiné týmy.

Chargers jsou na tom trochu hůř, ti se sice přistěhovali jen z nedalekého San Diega, ale majitel si tam totálně rozhádal fanoušky a ti nemají v LA žádnou tradici, respektive hráli tam jeden rok a to bylo 1960. Navíc Rams se přestěhovali do LA chvíli před nima, takže i v tomhle měli Rams výhodu.

Reagovat
md92

Přijde mi, že dva týmy jsou na LA moc, Chargers jsou jakoby navíc. To město je sice obrovské, ale má Lakers a Dodgers, i pro Rams bude těžké vybudovat si stálou velkou fanouškovskou základnu.

Chargers by mi dávali větší smysl jinde, do San Diega se údajně nikdy nevrátí, takže například San Antonio, Oklahoma nebo kanadské město (Toronto, Vancouver).

Reagovat
Trand

To víceméně souhlasím no. Každopádně kdyby se jim podařilo udělat dobré výsledky, tak se to může změnit.

Reagovat
uff

Prichádza Jim Harbaugh a možno im pomôže rovno k úspechu. Team na to má.

Reagovat
Trand

Jj a navíc mají Herberta. Ale uvidíme jak na tom Harbaugh bude po takové době na college.

Reagovat
Nieuwendyk

A ještě Kings, ti tam jsou taky už dlouho

Reagovat
md92

Nemám zkušenosti přímo z místa, ale myslím, že v oblibě jsou Dodgers a Lakers o parník před Kings.

Reagovat
Nieuwendyk

Tak jasně no, hokej není úplně top sport mezi tou, ehm, komunitou

Rams nepřeju nic dobrýho, měli zůstat v St. Louis. A Dodgers nevím, MLB neznám vůbec.

Reagovat
Witcher

Doufám že to bude exkluzivně na o2

Reagovat
oli9

a bude to doufám padat

Reagovat
Kepy_FCB

Inglewood,Arlington

Co to je za díry?

Reagovat
smazaný uživatel

LA a Dallas

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Trand

Inglewood je přímo v LA, Arlington je v podstatě okraj Dallasu.

Reagovat
oli9

máš něco jako Vítkovice

Reagovat
Uwe háže buly

Tvl to se fakt v takových prdelich zas bude hrát MS? Nestačil katar

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
božský John

Takze finale uprostred pustiny MetLife je delany pro lidi s autem, okolo stadionu je parkoviste velky jako krava, podle me se nemuze stat, ze by tam navstevnik nezaparkoval. Ale dostat se tam neni uplne snadny. Jezdej tam svozovy autobusy kousek od Time Square, ktery neni uplne jednoduchy najit. Kor mezi tema davama lidi

Reagovat
martin.b

tak ony skoro všechny stadiony v US jsou dělaný pro lidi s autem, jako vše ostatní :D větší problém vidím v tom, že MetLife nemá střechu, v létě bude nesnesitelný sedět tam na té výhni

Reagovat
božský John

Co se stadionů týče, tak mam z US zkušenost jen s NYC/NJ/DC a zrovna stadion Jets/Giants mi přijde jako největší extrém. MSG nebo Capital One Arena jsou vyloženě v centru, Prudential Center nebo Barclays Center v Brooklynu jsou suprově dosažitelný metrem nebo vlakem. Ale jako asi máš pravdu, jinde to bude udělaný pro motoristy, tohle jsou zrovna extrémní případy...

Reagovat
martin.b

To jo, ale srovnáváš haly pro 20k vs pro 70-80k, takový velký arény v centrální zástavbě moc nebývaj, z výjimek mě napadá snad jen Soldier Field v Chicagu... a proto jsou stavěny s obrovskými parkovišti okolo a ideálně u dálnice, jinak by tam nikdo nechodil

Reagovat
božský John

Jj, to máš pravdu. Jen k těm stadionům mě ještě napadaj stadiony Steelers a Seahawks, ty mi taky přijdou v centru. Jinak jak říkáš, úplně jinej svět co se dopravy týče

Reagovat
Trand

49ers mají stadion 60km jižně od San Francisca, Patriots mají stadion ve Foxborough 35 km od Bostonu, prostě USA no. A třeba ten stadion Pats je vyloženě uprostřed ničeho, tam ani nevím, jestli se dá jinak než autem dostat.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
oli9

nejlepší je ještě to ,že my tady v Evropě by jsme každý stadion chtěli pomalu v centru.. Ale pak nezapomínáme nadávat ,že se kurva nedá nikde zaparkovat

Reagovat
martin.b

To je sice pravda, ale těžko se to srovnává no, ta kultura je dost odlišná, V Evropě máš rozvinutou veřejnou dopravu, v US dálnici na každým kroku, přirozeně se tak tyhle stadiony historicky situují tam, kde je pro lidi snazší se dostat.

Reagovat
Uwe háže buly

Tak záleží jak v kterých městech, ale třeba do centra Prahy už teď jako mimopražský jezdím jediné MHD, to se autem nedá.

Reagovat
Nieuwendyk

To děláš dobře, tam se to fakt nedá, navíc MHD je u nás podle nějakýho výzkumu nejlepší v Evropě

Reagovat
Seydou Doumbia

Ono hlavně nemá moc smysl v Praze mít auto, to samý Plzen. Pokud vyloženě nejezdíš každý víkend někam do prdele pryč tak v takových velkých městech ti fakt stačí MHD než se jebat autem. I když pro většinu lidi a pro to pohodlí je stejně pro ně lepší si koupit auto a pak nadávat jak je to všude zajebaný.

Reagovat
Uwe háže buly

Tak já v Praze auto měl, protože jsem vždycky jezdil někdy brzo nad ránem do práce, někam mimo centrum z centra. Takže spojení bylo do jedny do noci a pak od 4:30 od rána.. jednu dobu jsem to zkoušel na kole, ale to se ukázalo jako hrozně dráha varianta, protože cestou domů bylo hrozně moc hospod v Plzni záleží no.. na ty delší vzdálenosti je asi lepší auto, pokud nemusíš přes ty rizikový místa.

Reagovat
Seydou Doumbia

Hospody jsem jako rizikový faktor u kola nepočítal,ale to je asi rizikový faktor všude no .

Reagovat
Nieuwendyk

Kucí, dejte na to bacha - já jsem na kole boural opilej a zničil jsem nejen sebe a kolo, ale taky auto, který jsem nedokázal objet (na parkovišti)

Reagovat
Seydou Doumbia

Tohle naštěstí nepraktikuji.

Reagovat
uff

Je to tak. Plus že ideme zo zápasu hodinu a rozčuľujeme sa.

Reagovat
Antijazvec

Aj mexické kartely sa už tešia,vôbec to v Mexiku nemalo byť.Som zvedavý či sa bude hrať cez horúčavy kvôli vysielaniu do europy alebo večer čiže u nás v noci.

Reagovat
Trand

Tys v Mexiku někdy byl?

Reagovat
ACSeRw!n

ja jo a tam kde sme byli tyden predtim na plazi za bilyho dne v prestrelce gangu zabili dva turisty z Kanady.. na kazdym roku je tam auto, ktery vypada pomalu jako tank a vsude policie nebo armada s puskama..

Reagovat
Trand

Kde jsi byl, Cancun? Ono se to liší dost oblast od oblasti. Já žil tři měsíce v CDMX a procestoval okolní města a všude ok, žádný incident. Na Yucatanu jsem byl týden a tam to bylo bez problému, ale co tak čtu, tak poslední dobou tam kriminalita roste, hlavně Tulum.

Reagovat
ACSeRw!n

skoro .. tak Tulum je jasnej no

Reagovat
Antijazvec

Tulum je ale hlavne turisticke stredisko ako bolo kedysi Acapulco nie? Seci bohači chodia len do Tulumu,takže typujem že musi byt aj pekne predraženy.

Reagovat
Kucka

Tulum je předražená díra s resorty okolo, vyhněte se obloukem.

Reagovat
Trand

No, ty pyramidy u moře za to podle mě stojí, ale jako denní výlet to za mě určitě stačí.

Reagovat
Kucka

Může být, spíš mi přijde, že všechno, proč lidi jezdí do Tulumu (= je to blízko moře, ruinám a cenotes), najdeš i jinde na Yucatánu za mnohem míň peněz.

Reagovat
Trand

Jo, to jo, ale přeci jenom ty ruiny takhle u moře nikde jinde v Mexiku nenajdeš pokud vím. Jinak máš samozřejmě pravdu, letovisek u moře je tam tuna, ruin je tam spousta a cenotes jsou prakticky všude po Yucatánu. Já v tom samotným městě nebyl, jen u těch ruin a pak na pláži vedle a tam mi to přišlo fajn, ve městě samotném ne.

Reagovat
Kucka

Mě sralo to město, tam je jenom taková jakž takž hlavní ulice a okolo už nic (klasicky bordel a rozpadající se domy), ale má to z nějakého důvodu hype a stojí to tam jak ve Schweizu. Plus jsem tam chtěl jet k moři, ale byla tam hromada soukromých pláží, které byly ještě špinavé od řas, což mě znechutilo, tak jsem ruiny pak už vynechal. Paradoxně mnohem hezčí mi přišla městská pláž na té kose v Cancunu.

Reagovat
Lemond Laws

No jak ve Schwizu spíš stojí ty luxus hotely na ty jak říkáš "soukromý promenadě"

Město bylo uplně v pohodě levný

Na pláže jsme dostali kolama a za vjezd do té soukormé promenády jsme platili asi 50 pesos a pak už jich tam máš milion volně přístupných

Jinak Cancun byla nejhezčí to souhlas

Reagovat
Lemond Laws

Mně se Tulum líbil. Bydleli jsme v městě, měli jsme půjčený kola, vždycky jsme si k nějaké pláži skrz tu placenou zonu dojeli, projeli jsme toho dost.

Slavné ruiny byly na 3 dny zavřené, přesně když jsme tam byli

Reagovat
Lemond Laws

My projeli Yucatan během prosince.. Asi taková ta klasická trasa z Cancunu až dolu Bacalar a zpátky nahoru Valladolid, Holbox a zpět.

Na obrněný auta plný armády se samopalama si člověk zvykne Pár pokut policajtům tak nebylo tak hrozný

A zezačátku jsem měl taky respekt, ale pak jsem se na to vyprdl

Reagovat
Trand

Já byl v Playa del Carmen, Tulum a okolí a pak cesta do Bacalaru a zpět, jeli jsme busem. Busy velmi moderní, celkem pohodlné, úplně bez problému. Bacalar je nádhernej. Jinak v Mexico City zase pořád všechny policejní auta blikají, ze začátku jsem byl taky překvapenej, ale časem si zvykneš. Každopádně ty špatný věci se tam dějí, ne že ne. Jen to není tak hrozné, jak si člověk myslí.

Reagovat
Kucka

Busy ADO jsou good - původně jsem s nima chtěl jet i do Belize na pár dní, ale zrovna tam bohužel nebyl přímý spoj a nechtělo se mi zabít den cestou. V Bacalaru jsem teda nakonec nebyl, ale mně se líbila Merida, Valladolid a Campeche.

Reagovat
Trand

*Jen to není tak hrozné, jak si člověk může myslet, pokud sleduje jen média.

Reagovat
Lemond Laws

Jo, my naštěstí měli auto, takže jsme si projeli všechno možné během té trasy

Bacalar takové pohodové městečko, klídeček, lokální.. Trochu mě tam zklamala ta laguna

Reagovat
smazaný uživatel

Kartely už tam nejsou, Rambo je zničil.

Reagovat
Spalovač šancí

Tam nejsou kartely, nýbrž oligopoly

Reagovat
Antijazvec

To je otázka. Ale je to celkovo daleko horšie ako bolo v 1986,len horúčavy budú rovnaké.Skôr sa to stále zhoršuje. Nedávno som stretol v Bratislave žijúcu Mexičanku čo sa prestahovala za frajerom, hovorila že sa už v Mexiku stratilo niekolko jej známych a že prvý raz nosí letné šaty bez toho aby ju niekto obťažoval.Ale pravda je že neviem z ktorého mesta pochadza.

Reagovat
oli9

moc se díváš na narcos

Reagovat
Antijazvec

Aj v Kalifornii to bude veselé,nejde ani o tú armádu bezdomovcov a narkomanov, ale krádež do 950 USD je už len priestupok,hold pokrok sa nedá zastaviť.

Reagovat
Uwe háže buly

Tak to je dobrý smích s těma 950 USD jsem zvědavý, kde se dřív objeví nějaký pán s knírkem, jestli u nich nebo v Evropě.

Reagovat
Nieuwendyk

Tak on stačí ten oranžový přeliv, ale mylsím si, že to bude paralelní. A bude tam občanská válka

Reagovat
Mass

No jelikož mají v Mexiku 50x víc vražd než v ČR, tak je to spíš dokument

Reagovat
Trand

Samozřejmě ty věci se tam dějí, nicméně většinou se to týká vyřizování si účtů mezi gangy, opravdu málokdy turistů. Samozřejmě nechci říkat, že se ti nic nemůže stát, to riziko je tam mnohem větší než třeba u nás. Ale pokud se budeš chovat normálně a nejezdit do nebezpečných oblastí, tak se ti na 99% nic nestane.

Reagovat
Lemond Laws

Když budeš turista a půjdeš někde v noci po Čenym mostě, tak to asi taky nebude ideální.

Když se budeš v Mexiku chovat normálně, tak riziko je podobné, jako všude na světě..

Reagovat
Mass

Josef Neměc vyprávěl, jak se při jízdě taxíkem pokusili unést jeho manželku, když ho tenkrát přijela navštívit, když hrál za Cruz Azul. Nevim, takové věci se v ČR spíš nestávají.

Reagovat
Lemond Laws

Vidis, v Česku se dokonce taxikáři bezduvodně vraždili za běžného provozu..

Reagovat
Mass

Nesrovnával bych jednoho psychopata, co zavraždil tři taxikáře, s gangem unášejícím ženy z taxíků. V Mexiku je ta kriminalita statisticky řádově vyšší (a to ještě vůbec to, co se do statistik vejde, protože většinu případů ani místní policie neřeší), tak tu nevyprávějte, že to tam je jako jinde na světě. Fakt bych mnohem víc v klidu šel v noci po Černym mostě než v noci v jakkymkoliv mexickym městě. Jestli si byl v Yukatánu, tak to máš asi zkreslený, to je zrovna nejbezpečnější oblast. https://i1.wp.com/www.mercurynews.com/wp-content/uploads/2021/10/blankmexico2.jpg?fit=620%2C9999px&ssl=1

Reagovat
Lemond Laws

No samozřejmě je to nebezpečnější. A já když se chystal na turistický Yucatan, tak i tak jsem byl posranej To opadlo až tam.

Jenom jsem chtěl říct, že normální člověk, který není nějaký dobrodruh a chce normální pobyt v Mexiku, tak s nějakou extra kriminalitou se taky nesetká..

Reagovat
FC-RUBRIKA

Dobra je ta kapacita stadionu, tak snad pujdou sehnat listky protoze na nadchazejici eruo neslo sehnat absolutne nic

Reagovat
oli9

Tohle bude parádní MS ohledně místa ovšem těch 48 učastníku to je prostě brutání nárust ze 32 ... Ztratí to kvalitu o tom prostě žádná. Na MS mají hrát ti nejlepší a prostě ted ten systém byl super ..

Nejvíce „přidáno“ dostala Afrika (o čtyři účastníky) a Asie (o tři účastníky). Plus ještě další celky z těchto regionů se mohou na turnaj probojovat v mezikontinentální baráži, kde budou ve hře dvě poslední místa. tohle prostě na kvalitě nepřidá

Ale chápu , FIFA prostě vidí příjmy větší příjmy a to je jediné co ji zajímá....

Reagovat
andkoo

Kvalitu to obcas nemalo ani pri 32 timoch, euro so 16 ucastnikmi bol vzdy ovela lepsi futbal...FIFA zvysi prijmy, ako skoro kazdy rok, ale zaroven hovoria, ako rozvijaju futbal po celej zemeguli a nieco na tom tiez bude

Reagovat
smazaný uživatel

Mně teda EURO se 24 účastníky nepřijde o nic horší, než s 16, právě naopak. Extra vyřazovací kolo, díky postupovému třetímu místu je pořád o co hrát.

Reagovat
Seydou Doumbia

Takže každá sracka co píšete dva zápasy ji stačí zvládnout třetí a může postoupit, trapný...ano zápasy mají význam i ve.tretom kole ale je to o hovne šance na to že favorit zůstane ve skupině je prakticky nulová

Reagovat
andkoo

jasne, ze pre slabsie timy je to vyhoda..aj ja som rad ze sa tam uz vie Slovensko prebojovat, ale kvalita turnaja ako takeho sla dole

Reagovat
Seydou Doumbia

Celý ten systém je hlavně výhoda i pro favority. Dříve běžně top repre zůstali ve skupině, když se jím nepovedl turnaj. Ted stačí vyhrát 1 zápas a na pohodu postoupíš, nuda.

Reagovat
smazaný uživatel

Na kvalitu ti Fífa sere. Když někdo od nich o tom rozšíření mluvil, tak fascinující bylo , že kromě finančního jim žádné jiné hledisko ani nepřišlo na rozum a působili dojmem úplné obrácené nevinnosti. Jako by ani netušili, že by kromě prachů ještě nějaké jiné hledisko mohlo vůbec existovat.

Reagovat
mistr129

Ani mi tak nevadí úpadek kvality, ale spíš že to hlavně pro ty asijské a africké země bylo velkým úspěchem už jen se tam dostat. Teď se tam během pár turnajů vystřídá každá průměrná země.

Reagovat
Nieuwendyk

A to je dobře, konečně si mocipáni namastí kapsu a tím více lidí přejde na ty opravdu kvalitní turnaje, jako je AFCon a Copa!

Reagovat
Seydou Doumbia

Reagovat
Jordi Alba

Tímhle stylem Eura, AFCony a Asian cupy budou brzo pro všechny bez kvalifikace.

Reagovat
Seydou Doumbia

Dostat se na MS už nebude žádný úspěch no. Ani postoupit ze skupiny nebude úspěch, když tam se jen odděli sračky od toho zbytku (zbytek půlka dobří, půlka plevel)

Reagovat
mistr129

No postoupit ze skupiny bude to samý, jako teď postoupit na to MS, zkrátka se dostaneš mezi top 32

Reagovat
Seydou Doumbia

No já se obávám že Qatar byl ofiko poslední turnaj, kde jsem sledoval všechny zápasy (no dobře ne všechny díky tomu že 3 kola se hráli ve stejný čas ale chápeš). Ale jako neumím si představit sledovat s Asie kohokoli mimo Korei, Japonska, Íran a SA. Ten zbytek je pro mě už odpad. Ani Austrálie mě dlouhdobě nebaví, ani Qatar mě nezaujal. Nevím kolik teda Asie má míst, ale bude to už o ničem.

Reagovat
mistr129

Jo, jako já zmeškal kromě těch souběžných ještě třeba cca 4-5 zápasů ze skupin (když zrovna bylo v práci něco kvůli čemu jsem nemohl ani na pozadí koukat) a z vyřazovaček jak koukám snad jen Maroko-Španělsko. Ty skupiny asi fakt občas nekouknu i proto, že to bude fakt nuda. Jak koukám, z Asie by se minule navíc dostaly Omán, SAE a Irák, což je s výjimkou Ománu (i bez Šilhavky) nuda. Snad jen Vietnam by mě odtamtud zajímal.

Afriku sice nežeru tolik jako ty, ale když koukám na tu jejich baráž, tak těch 10 týmů by pořád bylo zajímavých. Aspoň bude víc těch černošských, když teď obsazují místa arabské.

Stejně tak Jižní Amerika a Nový Zéland v pohodě, ale CONCACAF zase nuda

Reagovat
Seydou Doumbia

Já ani nevím kdo má kolik pozic na to další MS, ty to víš?

No jako Asie mě nebaví ani ty týmy co tam ted jsou, nejsem fanoušek asijských repre, ale na Japonsko vždy rád kouknu, ten zbytek je takový meh, ale kvůli jejich soupeři se vždy překonám. Ten zbytek repre co si vypsal je už o ničem totálně pro mě. Tak Afrika má v pohodě těch 10 dobrých repre, stačí se podívat že učastnici posledního MS nikdo neprolezl ani přes osmifinále, tam ta kvalita prostě je. Ukaž mi Asii nebo Euro, kde se 4 nej repre z MS nedostanou přes osmifinále na svém kontinentálním turnaji. Japonsko, Korea, Austrálie, Iran? Nebo Francie, Chorvatsko, Anglie, Portugalsko? Málo pravděpodobný. Ještě méně pravděpodobný je že by na Euru do čtvrtfinále postoupilo 8 jiných zemí než na Euru před 4 roky. Tohle se na APN stalo, protože tam se fotbal vyrovnává, Euro díky těm rozšířením akorát ztratilo možnost že nějaká top repre vyhoří a zůstane už ve skupině, protože mají 3 šance na to uhrát tu 1 výhru a postoupit. A to je prostě nuda.

Reagovat
mistr129

https://en.wikipedia.org/wiki/2026_FIFA_World_Cup_qualification#Qualification_process

Jinak v té Africe to je ale spíš tím, že tam je vyrovnaných těch třeba 15 týmů, i když ne na nejvyšší úrovni... ono kdybys strčil nejlepší 4 evropský týmy na Afcon, tak ti taky v pohodě prolezou Ale souhlas s těmi skupinami na uero, tam je to blbý

Reagovat
Seydou Doumbia

No jako strčit 4 nej evropské týmy na Afcon tak si nejsem jistý zda by byli všechny v semifinále a nebo by nikdo z nich neprolezl čtvrtfinále. To je hodně specifický turnaj a kdo nezažil, těžko pochopí.

Reagovat
Benfica

Tak..

Euro 2020

Srbsko, Svensko a Island ani nepostupili

Konec v sk.: Russia. Polsko

Konec v osemfinale Francie (majster sveta), Chorvatsko (finalista), Portugalsko a Nemecko

Stvrtfinal: belgie, italie, svajc., spanelsko, ukrajina, anglie, cesko, dansko

Euro 2016

Grecko, Nizozemsko ani nepostupilo (ako semifinalista MS)

Konec v osemfinale: Chorvatsko, Anglie, Spanelsko

Stvrt.: Portugalsko, Polsko, Belgie, Wales, Francie, Island, Nemecko, Italie

6 timov sa vystriedalo v osemfinale s 24 timamy.. nie zle..

1.ME=MS

2. Stale je Euro najlepsi kontinentalny turnaj (aj s 24) daleko pred ostatnymi

Reagovat
Seydou Doumbia

Nelíbí se mi tvůj hype Eura. Poslední Euro, které se mi líbilo bylo 2012. Ve čtvrtfinále samé top země Francie, Itálie, Anglie, Německo, Španělsko, Portugalsko, doplněné průměrnými Čechy a Řeky. Chorvatsko a Holandsko konec ve skupině, každá skupina extrémně těžké a napraskana. To byl fotbal. Možná to statisticky vychází lépe než píšu výše, ale prostě pocitově to už není ono. Mě na Euru vždy bavilo to že si nikdo nemůže dovolit ani sebemenší chybu.

Reagovat
Benfica

To nie je hype, to su fakty

Tak, ale to nie je o pocitoch jednotlivcov.. mne sa tiez pacilo viac Euro (aj afcon) so 16.. ale tak aj teraz to je fajn, a rozsirenie nejak zasadne neuskodilo, tak neuskodi ani MS.. mna Euro bavilo aj to posledne, chybalo len viac ludi na stadionoch..

Daleko horsia je copa a gold cup dokopy

Reagovat
veikko

I když jsem fanoušek, tak naprosto chápu, že koukat pořád dokola na turnaj stejných 10 týmů začne logicky jednou nudit. Letošní formát, kdy na Copě bude 10 týmů CONMEBOL a 6 nejlepších z CONCACAF, je objektivně super a bude to velká show. Těším se na to určitě víc než na Euro.

Reagovat
Benfica

tak, ale neviem potom kde je problém rozšírenie Eura a MS keď Copu rozšírili o tými úplne mimo CONMEBOL..

Reagovat
veikko

Já s tím třeba problém nemám, ale nepřijde mi fér srovnávat turnaj se 16 a 48 účastníky. A zrušení Gold Cupu a udělat z CONCACAF kvalifikaci na Copu by jen prospělo. Střední a Severní Amerika je strašně nevyrovnaná. Tam máš týmy slabší než San Marino na jedné straně a na druhé straně solidní USA, Mexiko a pár dalších aspoň průměrných týmů. Klidně by mohli i zavést nějakou baráž s žebříčkově nejslabšími týmy CONMEBOL.

Reagovat
Benfica

tak preveže nie, ak chcu tie 2 súťaže spojovať tak nech sa robí kvalifikácia medzi všetkými.. inak je to len nejaký zlepnec.. to aj toľko kritizovaná Liga národov má ďaleko lepší systém..

Reagovat
Nieuwendyk

Já bych chtěl sledovat OFC

Reagovat
veikko

CONCACAF jde kvalitou objektivně nahoru, a to zejména kvůli udělování občanství potomkům emigrantů z USA, VB, Francie, Nizozemska atd. Osobně si nemyslím, že ten strop, kam se tyhle reprezentace jako Surinam, Curacao, Guatemala, Jamajka apod. můžou dostat, je nějak vysoko, ale na pořádné zatopení asijským, africkým a druhořadým jihoamerickým a evropským týmům to časem bude. Hodně těch reprezentací stagnuje, ale naopak třeba USA se reálně může dostat do pár let do okruhu širších favoritů celého MS. Oni zatím neprodukují vyloženě elitní hráče, ale i vzhledem k rapidnímu nárůstu počtu Latinos v USA se fotbal stává pořád populárnějším a hráči z USA se prosazují v Bundeslize, Serii A apod.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Mass

To že jdou kvalitou nahoru nijak objektivně změřit nejde. U Surinamu a Curacaa není žádná novinka, že tam hrajou mládežníci z Nizozemska a za Jamajku z UK. Jen tak namátkou sem se podíval na repre Jamajky z před deseti lety a skoro půlka hráčů rodáků z Londýna. Podobně hráči Curacaa z před deseti let rodáci z Nizozemska.

A o USA se to řiká už asi dvacet let, že se dá očekávat jejich vzestup, ale u tebe poprvý čtu, že se brzo zařadí mezi favority MS. Podle mě ještě dlouho nebudou mít na to, aby porazili někoho z top10 , leda tak Belgii, kdyby měli velký štěstí. A že třeba Pjulisika, Musaha nebo Reynu mám docela nasledovaný

Reagovat
veikko

Jo, ale Surinam ještě nedávno dostával běžně pětigólové příděly bez šance vstřelit gól. Teď za ně hrají hráči z Eredivisie a jiných solidních lig. Ta kvalita naturalizovaných cizinců je úplně jinde.

Tak USA ten vzestup už zaznamenala, na MS postup ze skupiny a vypadnutí se silnou Anglií není vůbec špatný výsledek, když to byl úplně suverénně nejmladší tým na turnaji. Oni produkují takový zajímavý nadstandard (Dest, Adams, Musah, Pepi...), který je pořád hodně mladý. Že by celé MS vyhráli třeba do 10 let, to by musela být fakt velká shoda náhod. Momentálně jsou za mě ale už lepší než Mexiko. Přirovnal bych je třeba k Dánsku. Bude to takový nepříjemný fyzicky hrající tým s dobrými individualitami.

Reagovat
veikko

*ech, sry, samozřejmě jsem chtěl říct neprohra s Anglií

Reagovat
oli9

Šampionát je roztažený do tří zemí Severní a Střední Ameriky – Spojenými státy, Kanadou a Mexikem. Vzdálenost mezi nejseverněji položeným kanadským Vancouverem a nejjižnějším stadionem v Mexico City je rovných 4782 kilometrů, více než dva dny jízdy autem a pět a půl hodiny cesty dopravním letadlem.

I proto, aby týmy zběsile a především nesmyslně nekřižovaly Amerikou, skupinové zápasy se budou odehrávat vždy výhradně v jednom ze tří geografických regionů.

Ty jsou následující:

Západní (Guadalajara, Los Angeles, San Francisco, Seattle, Vancouver).

Centrální (Atlanta, Dallas, Houston, Kansas City, Mexico City, Monterrey).

Východní (Boston, Miami, New York/New Jersey, Philadelphia, Toronto).

K eliminaci dalekých přesunů sice nedojde stoprocentně, zejména v Západním regionu, nicméně týmy budou aspoň fungovat v jednom časovém pásmu. Pokud by létaly z východu na západ, musely by překonat tři časové prostory.

Reagovat
FC-RUBRIKA

Ta zpadni skupina idealni no, koupil bych si tam auto a kolo.

Reagovat
Antijazvec

Vzhladom na to že Cesko vzdy postúpilo na ME s 16 tímami tak by malo postúpiť, u Slovenska je to malo pravdepodobne kvuli uzučkému kádru, zrania alebo sa vykartuju 2 hrači je po postupe.

Reagovat
oli9

Jenže na MS jsme byli 1x... 2006 jinak vždy zklamání. Jakákoli kvalifikace, jakýkoli tým.. Prostě vždy fiasko v baráži nebo nezvladnuti zápasů u první flek.. A ty 3 místa Evropy nám fakt šanci nedávají.. Já si o MS nedělal iluze nikdy od roku 2006

Reagovat
Cotton

Pokud vyhrajeme skupinu LN, tak máme minimálně baráž jistou. Bude to jako vždy o losu skupiny, respektive baráže, kde se zas hraje debilně na jeden zápas.

Reagovat
Nieuwendyk

Takže zase nic no

Reagovat
alias

Za mě osobně jsem nadšen z rozšíření MS stejně tak jako z nového formátu MS klubů. . Nenchám si ujít jediný zápas Stejně tak sleduji právě probíhající šampionáty z Afriky a Asie Lepší tyto jednorázové turnaje, kde se v každém zápase hraje o vše, než dlouhodobé ligové soutěže, kde se většinou hraje s nadsázkou o suché z nosu, protože případné zaváhání můžeš odčinit za týden a nic tak hrozného se neděje.

Reagovat
Seydou Doumbia

Jako taky mě ty dlouhodobé soutěže moc nebaví. Svůj Lyon/Baya si pustím, ale když nehrají tak mě už netankuje si pustit nějaký Liverpool, Arsenal v lize, protože když prohrají tak jde o hovno a za týden to můžou napravit, vidím to stejně. Taky mě více baví ty zápasy, kde se hraje o vše a každá ztráta je klíčová. Ale rozšíření všech turnajů, aby tam hrálo co nejvíce odpadů jen aby byl celý svět spokojený že se může těchto turnaji učasnit mě nebere.

Reagovat
smazaný uživatel

S těmi turnaji souhlasím.

Reagovat
Nieuwendyk

Souhlasím, jenom mě mrzí, že není kde sledovat CONCACAF, s těmi časy bych se dokázal smířit.

Reagovat
Nieuwendyk

Pardon, myslel jsem OFC! CONCACAF je nuda.

Reagovat
veikko

Věř mi, že to by tě nebavilo. Tam Nový Zéland opravdu nemá konkurenci.

Reagovat
Cotton

Mně se líbí rozšířené Euro a další kontinentální turnaje, ale na MS by měli být jen ti nejlepší. 32 bylo akorát.

Reagovat
ratusek

Není těch zápasů málo? Jen 104? Pak zase můžou vycházet články o tom, jak se bafuňáři diví, proč je tolik zraněných hráčů. A pro jistotu vymyslíme Ligu národů a podobné pičoviny

Ještě více zápasů!

Reagovat
alias

Čím více zápasů tím více zábavy-pro diváky samozřejmě. Kdyby byla pravda, že hrozí přetížení hráčů a kluby s tím nesouhlasily tak nebudou vymýšlet hovadiny jako Italský a Španělský superpohár turnajově v Saudské Arábii, nadstavba u nás, zrušili by v anglii ligový pohár apod. V létě pak stejně jezdí na turné po Americe a Asii, tak můžou hrát MS klubů. Jen ta Liga Národů je opravdu zbytečná s tím souhlasím, absolutně nedává jakýkoliv smysl

Reagovat
Nieuwendyk

Souhlas, je to píčovina. Navíc se to montuje do kvalifikačního cyklu.

Reagovat
Cotton

Sorry, ale tohle je blbost.

Repre zápasů jen pořád stejně, LN jen nahradila přáteláky. Na MS teda bude o kolo víc, ale jinak se nic nezměnilo.

Reagovat
ratusek

Ne není to blbost. Rozšiřuje se počet míst, no už to napsal nade mnou. Opakovat ho nebudu

Reagovat
Nieuwendyk

Teď o tom měli kucí docela pěknej topic v podcastu "Ve skluzu"

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele