Fenin přiznal, že zranění hlavy bylo vyvrcholením jeho depresí
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Z depresí se léčící Fenin už znovu trénuje
11.01.2012, 10:48
Fenin bude pokračovat v léčbě v Chotěbuzi
21.12.2011, 17:05
Fenin si v sezoně už nezahraje, tvrdí kouč Chotěbuzi
08.12.2011, 10:57
Feninův stav se zlepšil, spoluhráčům přál k vítězství
17.10.2011, 16:57
Fenin leží s vážným zraněním hlavy v nemocnici
15.10.2011, 15:10
Komentáře (272)
Přidat komentářHodne stesti, tohle je strasny svinstvo a neda se s tim delat prakticky nic.
S čím přesně? S depresi? To víš, že dá.
Depresi je vic
To nepochybně, zároveň záleží, jak se k tomu postaví člověk atd... Já se jen vyjádřil k tomu "prakticky nic". Přijde mi to jako moc rezignující postoj
Zalezi treba na tom, jestli je exogenni nebo endogenni, a tak..
Nebo jestli to třeba neni bipolárně afektivní porucha, že jo. To by i vysvětlovalo, proč nepomáhaly léky na uklidnění, nebo co tam píšou. Jak píšeš, je toho víc a jestli to skončilo pádem z okna, tak to nebude jen tak.
Snad se z toho dostane.
Holt to nezvládl, byl mladý a "blbý". Třeba se mu za rok bude dařit.
Proč by měl být blbý?? Byl mladý, talentovaný, chválený, dařilo se mu...
Protože si myslel že je mistr světa a že už na sobě nemusí dál makat, protože je něco víc.
no a podívej se kde je teď...v druhé lize, nedaří se mu, na jeho talent se dávno zapomnělo a nejspíš ho i ztratil a je kritizovaný ze všech stran....
protoze je to nevychovany prase. resp. pred cca 2 rokama byl...
Druhý Ujfaluši
asi začínám chápat pokles jeho formy...jen je otázka, jestli je to příčina nebo důsledek
A za chvíli je v Teplicích, to dopadl.
tipoval bych na kombinaci s chlastem
Deprese je sviňa. Snad se z toho dostane a znova nastartuje kariéru.
Hodně jsem si od něj fotbalově sliboval.. Ale tak snad se dostane zpátky k tý svý veselý povaze, pak to hned bude lepší
Pokud skutečně deprese, a ne obecně platné, lidové označení depresí jako jakéhokoliv smutku, je to léčení poměrně zdlouhavé. Nicméně Feninovi hodně štěstí, ale nepůjde to lehce, skutečnými depresemi se jen tak neprochází.
vzhledem k tomu že je závislý na antidepresivech, tak to asi opravdu nebude jen tak nějaký smutek...bohužel
Vzhledem k tomu, že nějaké léky bral a až teď zmiňuje, že bude hledat psychologa, se těžko mohlo jednat o antidepresiva. Možná nějaké trankvilizéry, léky na uklidnění. Oni jsou si ty léky v zásadě podobné, ale jde o ty jemné rozdíly, které určují psychiatři, když nějaký lék doporučují.
Asi to je způsobeno poklesem jeho formy a následným odchodem z Frankfurtu.. těžko říct..
Tak to se mu omlouvám za debila a přeji brzké uzdravení. Jestli by nepomohl návrat domů..
Jsem tepličák,o 2 roky starší než on. Už od mala to byl neskutečnej talent u kterýho každej věděl,že když nad sebou bude mít dozor,kterej mu pomůže zůstat nohama na zemi,tak bude skvělěj fotbalista. Dokud bydlel doma u rodičů a hrál v Teplicích,tak nebyl žádnej problém. Ve chvíli kdy odešel do Frankfurtu to celý začalo - grilování,nabouraný auto,chlast,večírky,kurvy.... je to smutný,ale já si myslím,že se ta kariéra už nerozjede. Na to je slabá povaha a moc velkej egoista. Smůtný a snad nemám pravdu...
No mě to právě napadlo i v soivislosti s tím, co psal Centos a v souvisosti ze zprávami z minulých let - často se tam vyskytují rodiče, jakoby pevný bod v jeho životě, má na ně asi pevnou vazbu a jaksi nezvládl to brzké odloučení. Tím nechci říct, že je nějaký mazánek, ale to, že prostě ta citová, potažmo vztahová stránka je u něj na vyšší úrovni a on pak samotu kompenzuje tím vším, co píšeš.
Nech si najde novu frajerku,pekne ju ohobluje a depresie prejdu
Alebo teba sem-tam vypit
Piti teda zrovna moc nepomaha. Navic deprese je casto spojena s anhedonii a nezajmem o sex.
teoreticke kecy
mne to pomaha
Tobě už nepomůže nic.
tak tady se nebavíme o tom, že máš deprese z toho, že ti mamča neudělala kakao...
a z coho ma on?ze si nevie vybrat ci pojde na trening v Porsche alebo Mercedese?
tak to máš určitě deprese v klinickém smyslu slova :)
Dnes se říká depresu všemu.
Přesně tak, měl by mu někdo dat pár facek ať má proč mět deprese
Tak ty jsi troll, to se nepocita.
blbost, to nic nezmění...
Přesně tak, vyřešit problémy kořalkou. To je pro profesionálního sportovce nejlepší řešení.
Velmi mu rozumím co prožívá. Přeji mu, aby se z toho dostal. Deprese jsou svinstvo. Člověk si je buduje v sobě několik let, aniž by o tom věděl. Pak udeří z čista jasna svou plnou silou. Najednou má člověk pocit beznaděje, osamělosti, letargie... A ať dělá co dělá, nelepší se to. Pak člověk sebere odvahu a jde k psychiatrovi, s vidinou, že mu pomůže. Jenže psychiatr předepíše jen léky, které sami o sobě nic nevyřeší. Předepíše je proto, aby měl od pacienta klid (takovou mám aspoň zkušenost já). Jenže léky tě ještě více odosobní, najednou necítíš emoce a celý svět se ti sleje do šedi. Přestaneš úplně komunikovat s lidmi... A takhle to začíná!
Kdepak, deprese jsou běh na dlouhou trať a člověk se musí změnit celý. Musí změnit postoj k životu, dát si nové splnitelné cíle. Možná se vydat úplně novým směrem.
Vůbec mu to nezávidím. Přeji mu pevnou vůli a podporu nejbližších.
Neměl to samý Šimák?
nie ten mal slinu
nemel syndrom vyhoreni? nejsem si jisty tedka.
hmm ale je mi to divne,tito futbalisit maju zivot o akom vacsina ludi sniva,peniaze,slava domy,auta a nepaci sa im to.
Taky Enke spachal samovrazdu
Co potom mame robit my,bezni ludia s pracou od 8 do 16:00 s rovnakou frajerkou mozno do konca zivota? to je nepredstavitelna nuda oproti zivote profesionalneho futbalistu
zacinam mat depresiu
este aj Inter mi hra nahovno tuto sezonu
Odpovím Ti frází, která je ale platná - je bidět, že prachy y úspěch nejsou všechno a že člověk potřebuje mnohem víc než tyto pomíjivé věci.
fraza pre chudobnych ludi,aby sa necitili ukrateni
Já se necítím "ukratený". Jsem vystudovaný učitel, vinou doktorů jsem přišel o hlas, takže neučím, ale jsem na důchodu. Navíc nemůžu moc dlouho pracovat hlavou, nezvldám to. Často jsem nemocný, takže tyto dvě poslední skutečnosti mi brání najít nějaké souvislé zaměstnání. Ale nikdy mě nenapdalo si stěžovat nebo závidět nekomu jeho úspěchy. Nikdy jsem neměl prirotity, jaké uvádíš Ty. Jsem spokojený, vděčný. A není to o tom, že jsem si toto myšlení vnutil, jak bys možná myslel, jen ty hodnoty máme my dva každý jinde.
"Já jsem ta cesta, pravda i život"
Mluvíš ve stylu tohoto?
Přesně.
No, ale upřímně, ne každý má takový luxus že se může opřít o svoju víru. Z mojeho pohledu věřící lidi žijou v nějaké "psychické alternativní realitě" ve které je smysl života občas trochu jiný, občas úplně jiný.
naopak, o víru se může opřít každý, úplně každý :)
Víru myslíš jako náboženství?
nemusí být náboženství, stačí víra např. v morální hodnoty...
Stačí jen chtít, hledat.
Ale nemůže. Musíš k ní nějak dospět, nebo k ní být něčím (do)veden. A když k ní nedospěješ, tak máš "smůlu". Víra kterou si můžeš vybrat není víra.
Jak to, že víra, kterou si můžeš vybrat není víra? Co to je za nesmysl? Jít za nějakou ideou je vlastně také svým způsobem víra a pokud na tu ideu narazíš, je ti vysvětlená a je v souladu s tvým přesvědčením, tak si ji vybereš.
Jo, to je to co sem pospal tím procesem "dojít k ní". Ale když k ní nedojdeš, tak si ju sám o sobě vybrat nemůžeš. Sotva se teďka z fleku můžu rozhodnout že budu věřit v Boha. Nebudu, aji když k tomu mám relativně blízko, spoustu věcí v mém okolí mě k tomu přímo nebo nepřímo vybízí, a pohybuju se v kulturním prostředí kde je tahle víra běžná. Ale to samo o sobě nestačí. Na druhou stranu, kdybych mě dneska doktoři řekli, že mě zbývají tři měsíce života, tak bych možná absolvoval proces kterým bych se k víře v Boha dostal. Ale to taky není záležitost volby.
Ale on to tak myslel, každý k víře může dojít, jakkoli je víra darem. Každý člověk má duši, každá duše je uschopněna vnímat Boha. Ona je totiž víra o vztahu, ne o nějakém bezduchém vykonávání předpisů, a právě vztah je jednou ze základních potřeb člověka. A tento vztah je naplňující, vždy natolik, nakolik se člověk nechá.
Máš nějaké důkazy o duši?
klinicka smrt?
co je na tom za důkaz?
Hmotný důkaz o nehmotném? Ale no tak...
hehe, důkazy o nehmotném ale existují
Ale je otázka, co si pod pjmem duše představuješ a jakým způsobem si představuješ,že budeš přesvědčen.
nemusíš přesvědčovat, jen jsem dlouho nedebatoval s křesťanem (předpokládám ).
ano, Tvůj předpoklad je správný
koukám, že slušně otáčíš
Nikdy jsem ti nepsal, ze jsem praktikujici krestan, navic take nepisu nic, co bych psal tobe jinak
Si myslíš, že člověk je jen tělesná schránka? Už jen v touze po vztahu, po lásce, po něčem nepomíjivém, nekonečném, přesahujícím /třeba i neuvědomovaném/ já vidím důkaz duše v člověku. Jsou skutečnosti, které vnímá jinak než očima a ušima.
Láska, zvědavost apod. se dá krásně vysvětlit chemickými procesy v mozku
Jo, to jsem četl taky
Je ale těžké nějak argumentovat, když tomu vlastně nevěříš
Nevěřím a pp pravdě ani nechci věřit tomu, že něco tak krásného jako láska je tzv. chemie. Chemie tě nedonutí obětovat svůj život pro druhého, nedonutí Tě utrhovat si od huby, aby ten druhý měl, nedonutí tě překonávat sám sebe pro druhého atd.
Tohle je zase pro mě jistý druh egoistického chování, jisté podvědomé přesvědčení. Ale je mi jasné, že tomu nechceš věřit. Těch důvodů jsem si vědom
Egosimus? Proč? trochu teologie, snad to nebude vadit. Sv. Jan říká o Bohu, že je láska. Slovem pro vztah všech vztahů označuje Boha chápej, že takto musí reprezentovat něco víc než jen chem. procesy. Nehledě na to, že čeština má pro lásku jen jeden termín, ale řečtina v bibli používá éros, philias a agapé, přičemž to první je o tom citovém, vztahovém a až to třetí je nejvyšší stupeň, v němž je i ta schopnost oběti atd.
preco potom ta laska trva len 2-3 roky a potom je to uz len zotrvacnost?Spytaj sa manzelov po 10 rokoch spolocneho zivota ake to je
Mne pride ze laska je len chemicka"pomatenost",aby ludia splodili a v najmensom veku ochranili dieta,to je tak akurat 2-3 roky.
Proste evolucia to tak zariadila,aby bolo co najviac potomkov.
Jestli tomuhle opravdu věříš, tak je mi tě upřímně líto.
A co dělají ti manželé pro to, aby ta láska neochabovala?
Nech robia co chcu,je to proste priroda a to neovplyvnis.Monogamia nie je prirodzena a vyvinula sa len v poslednych par storociach.
A ak ostavaju spolu tak je to"nasilu"a len preto"ze by sa to tak malo" Plus prida sa k tomu este nejaka pretvarka a dlhodoby vztah je na svete.
Ukaz mi jeden vztah,kde niekomu vydrzala taka laska po 10 tich rokoch, aka bola na zaciatku,ked sa spolu spoznali.
Je to mozno kruty nazor ale je to tak.Ze to tak nie je,na to bal len nejake romanticke dovercive 16tky,co cakaju na"rytiera co bude pri nich do konca zivota"
Tak se stav. Ukážu ti svojí šéfovou, se kterou chodí manžel skoro každý den na oběd, občas přinese kytku a ona skáče radostí, když ho vidí. A on si ji hrdě vodí za ruku, i když jsou spolu cca 18let a mají spolu 3 děti.
Začíná mi tě být poměrně líto.
No pochybujem,mozno len navono tak posobia.
Ja zas poznam vela parov,co navonok posobia hamonicky,az idylicky a vnutri maju nevyriesitelne problemy,ktore proste skryvaju a trpia.
vsetci mladi su naivni a cakaju ze ich manzelstvo bude ine,ale vo vacsine pripadov to dopadne rovnako zle To je moje zivotne pozorovanie,takze ma lutovat nemusis.Nenavist je ok,lutost mi ale fakt netreba
protože se zamilovanost nepřerodí v lásku, nic víc za tím nehledej.
Nemám důvod tě nenávidět.
Já tě tak trochu lituju, že nemáš kolem sebe nějaký vzor, jak by věci měly tak nějak fungovat. Podle toho, co popisuješ, tak si nemyslíš, že rodina může normálně fungovat. Jasně, občas nebo často se spolu ti dva hádají, ale na tom není nic špatnýho. Dneska se místo hádání rovnou odchází za další nabídkou bez jakékoli snahy o udržení a zlepšování.
Chybí ochota obětovat se, ustoupit, trpět, spolutrpět.
Tak ochota trpět... to by asi neměl být ten hnací motor, ne? Možná u dětí, člověk trpí, když s nima vstává apod., ale ve vztahu?
Já to tak nemyslel, šlo mi o snášení protivenství atd.
Jo tak.
A preco by mal clovek trpiet,aky to ma vyznam?
Smysl je ten, ze v konecnem dusledku muzes dostat vic pote, co neco pretris nez pote, co neco nepretrpis...
zas nekonkretna fraza
Povedz co presne mas zo vztahu v ktorom trpis? aka"vyssia"odmena?
Ze vztahu, ve kterem trpis permanentne, nic. Ale tady se nebavime o permanentnim trpeni...
ne ty ale na ef nie som prave oblubeny,tak na to som zvyknuty,ale na lutost nie
ok,radsej by som bol,aby to bolo ako pises ty.
ale z hladiska evolucie,antropologie,psychologie a tiez z pozorovania okolia mi to pride prave tak ako pisem.
A zvysok o"nehynucej laske do smrti"je len iluzia vytvorena spolocnostou,ktora(ta iluzia) neexistuje a prinasa len sklamania Ale je prospesne aby si to ludia mysleli,tohto sa obavam,ze je to prave takto.
Na okolí se vykašli a začni u sebe - dělej vše pro ti, co ji miluješ, miluj ji tak, že budeš ochoten za ni zemřít adt. Pokud to vůči ní nechceš, není to ta pravá, nebp je chyba i v tobě.
ty porad motas do sebe zamilovanost a lasku...to neni to same...
ved jo,zamilovanost dokazatelne existuje,ale laska podla mna nie..
Uz je to o tom ci v nu veris,alebo nie.
Mne to vychadza tak,ze nie a dlhodobe vztahy su len zotrvacnost atd.,(o com som uz pisal.)
asi jsi jeste moc mladej
Jasně že k ní můžeš dojít. Ale vybrat si ju nemůžeš. A když k ní nedojdeš, nebo k ní nejsi doveden, tak prostě věřit nezačneš.
a dojít k ní může každý
Jako ano, víra je osobní rozhodnutí, ale znám i mezi kněžími plno kliků, co se obrátilo, niž by k véře byli vedeni nevěřícírodinou. Samozřejmě i dost lidí, co byli vychováváni, ale z různých důvodů odpadli. A vybrat si můžeš - Bůh volá a je na Tobě, zda za tím hlasem půjdeš, to je právě svobodná vůle člověka,kterou má. Není Bohem nucen, to jen lidi ho často nutí, byť v dobré vůli.
V tom případě mě vysvětli jaktože v typicky křesťanských státech lidé v drtivé většině věří v křesťanského Boha, v typicky muslimských státech v Alláha, a třeba v Indii v drtivé většině věří v hinduistický panteon? Buď jde o miliardy sakra nepravděpodobných náhod, nebo je člověk vždycky ovlivňován vnějšími okolnostmi, a není jenom na něm jakou víru si vybere. Vsadím se že tě nejspíš ani nenapadlo že budeš věřit v Alláha, aji když je to stejně "celoplanetárně působící" Bůh jako Jahve, který taky odpovídá na volání lidí toužících po odpovědích. Sám od sebe si teďka nevyberu že budu věřit v Boha, stejně jako si nevyberu že budu věřit ve Višnu.
Je veřit a věřit. Ty případy, co jsem uváděl pramenily z osobního rozhodnutí. Ne každý, kdo při sčítání lidu napíše di kolonky VYZNÁNÍ nějakou víru, je ještě věřící. Je formální a žitá víra, praktikovaná i ve skutcích, nejen ve slovech. A jasné, že prostředí má obrovský vliv na to, jakou víru bude daný jedinec vyznávat, ale u všech je stěžejní to jeho "ANO".
Mám pocit že sme zabředli do sporu ve kterém sice oba tvrdíme něco jiného, ale v principu máme stejný názor. Ty tvrdíš že víra je podmíněná souhlasem člověka, že jde o hluboké vnitřní rozhodnutí pramenící z podstaty jeho duše, a existence Boha. Já s tím souhlasím, ale navíc tvrdím že tenhle "souhlas" nemůžeš dát na základě racionálního rozhodnutí. Nejdřív musí být proces, pak souhlas. Ne souhlas a pak proces.
Víra přichází až po rozumu, rozumem musím vědět, Komu mám věřit, abych vůbec věřit mohl. Až rozumově uznám, že Bůh je, poznávám, co vyjevil. A až poznávám rozumem to, co hlásal, tedy slova Ježíšova, tyto zjevené pravdy, až pak věřím. Plno z toho je ale rozumem nepochpitelné, neuchopitelné, to je právě víra, věřit v to, co nejde dokázat rozumem.
Ale jo, to už si říkal. Minimálně do určité míry zná Bibli a Ježíšova slova každý z nás. Nebo alespoň hlavní principy. Ale ani to nestačí k tomu aby se člověk vydal na tu cestu která končí vírou.
Jak je vidět, tak ne, ale to není věcí dnešní doby, to už je starí vesta. Ostatně i Ježíš musel tři roky apoštolům tlouct do hlavy, co vlastně chce říct, a oni to nechápali, ač byli přímo u Něj. Ale jsou případy, kdy je někdo skutečně zasažen jednou větou nebo i jedním obrazem přírody.
No, tak pak už to ale vůbec není záležitost volby, ale vnějšího impulzu.
Nene. Když použiju Ježíšova slova, bude to jasnější: Stojím přede dveřmi a tluču a čekám, až otevřete.
Bůh ke měn mluví stále, ale je na mně, zda Ho chci slyšet a zda Mu odpovím.
Ale tenhle argument už předpokládá existenci Boha, čili je ve filosofické debatě "neplatný". Nedá se prokázat, ani vyvrátit , a na jeho obhajobu budeš používat dogma - čili existenci Boha.
No ne, dívej, tluče Ten, v Něhož Ty nevěříš, ale když otevřeš, tak už je to jiná, rozumíš? Jak říkám, víra je o vztahu, já věřím v Boha a Bohu, nemohl bych věřit v něco neosobního.
Jo, ale já si ani nemyslím že někdo tluče. Notabene na dveře která ani nejsou.
Tak se zkus zastavit a zaposlouchat se, Ten, co klepe, nebuší na vrata, nepřichází v bouři, ale decentně a nevtíravě klepe, aby mohl být s Tebou - kvůli Tobě, z lásky, přichází v ranním vánku. Amen . Musím končit, jede mi vlak, na Bazalech beze mne nezačnou, třeba příště můžem plračovat.
hrozne metafoicke frazy.ako tomu mozes verit?
Z vlastní zkušenosti.
Cetl jsi nekdy Pribehy Mrtveho more?
Kosidowského? ne, mám to sice doma, ale ne.
Vrele doporucuju
Pokud můžu vstoupit do diskuse, tak bych se tě zeptal jinou otázkou. Kolikati lidem těchto náboženství bylo nabídnuto srozumitelné vysvětlení náboženství druhého a jeho dopad na jejich život, ať už to je křesťan, muslim nebo někdo jiný.
Ale o tom přece mluvím. Člověk je veden k víře která je běžná v jeho okolí, nebo která je v souladu s jeho "světonázorem" - proto spousta veganů inklinuje k "neagresvinímu" budhismu. Ale mám kámoša, který je poloviční žid, vychovaný matkou jako katolík, který říká že Korán je mnohem lepší verze Bible, ale kdyby si mohl vybrat, tak bude presbyterián. Jenomže nevěří v nic z toho.
Ale každej má priority jinde.. Já bych ho vůbec nevinil za to, jestli jeho priority jsou chlast, auta a ženský. Kór když mu třeba ještě nemusí být ani dvacet/třicet...
Já reagoval na to, že mu vyčítá jeho život v luxusu, že prý takový nemůže mít běžné lidské problémy.
Ale tak jasně, že může, ale pro člověka, kterému stačí míň to může připadat nepochopitelný.. Na tom přece není nic tak divnýho, aby mu tady lidi nadávali do kokotů..
Ale je to krátkozraké a vychází to ze závisti...
takze ked sa pozastavim nad tym,ze 24 rocny mlady slavny futbalista ma zivot ohrozujuce depresie z ktorych sanevie sam dostat,a je mi to divne,tak mu hned zavidim?
vase trapnediagnozy si nehajte pre seba
"hmm ale je mi to divne,tito futbalisit maju zivot o akom vacsina ludi sniva..."
tohle vyzní závistivě...
a nie je pravda ze hocijaky robotnik v tovarni by si to rad s futbalistom vymenil?To je vseobecny fakt a nie moja subjektivna zavist.
Nepisal som to teda z mojho,ale zo vseobecneho pohladu
Ale to právě vychází ze závisti. Prostě ve smyslu: "Chci prachy za nic, nechci dělat, chci mít stejný život jako on, bla, bla, bla..."
a mnoho fotbalistů by zase vyměnilo svůj status celebrity, peníze a vše za to, aby měli soukromí, aby si mohli chodit svobodně do hospody s přáteli, opít se, nebýt pořád v zájmu médií, být normálně žijícím člověkem jako miliony jiných
on mozno nechce byt celebrita,ale potrebuje peniaze z toho vyplyvajuce.
Kludne moze odist niekde do azie,afriky a nikdo ho v zivote nespozna ak uz u ten medialny zaujem vadi
achjo, ty prostě vůbec nevíš o čem tu plácáš a jedeš si furt svůj názor, že když je slavnej a má peníze, tak jak může mít deprese a že deprese může člověk mít jen když to nemá, když to přece vůbec není pravda a to, že může odjet do afriky a zmizuet ze světa je taková kravina, že nevím jestli to myslíš ze srandy, no asi bohužel ne...
za to,ze ty nechapes co chcem povedat ja nemozem
Za 1.toto sa pismenami na ef tazko rozobera,nemusi to vyzniet tak ako to clovek mysli,lepsie by to bolo pri pive.
Za 2. povysenecky ton,ze ty si king a ja nic nechapem si nechaj pe seba.
Na tom není nic závistivýho. Že o něčem sníš (přeješ si to), přeci nutně neznamená, že mu to závidíš.
Když řekneš, že chceš mít stejné prachy jako on, stejné věci atd., je to závist. Je to něco jiného, než když řekneš, že sníš o tom být fotbalista jako on...
Panebože, ty snad nevíš vůbec nic o sociologii a psychologii. Člověk se velice rychle adaptuje na stávající situaci. To co je pro něho běžné, je pro něho zároveň minimální, to co vyžaduje aby byl spokojený. A je jedno jak vysoká úroveň to je. Člověk který má 15 000 hrubého, bydlí v prťavé garsonce a pracuje někde v TESCU je v porovnání s člověkem ze subsaharské Afriky nekonečný boháč, ale stejně nemusí být spokojený. Přestože má všecko po čem ten hladovějící černoušek vždycky toužil.
Ze závisti nevim, ale krátkozrakost v tom je určitě.. Ale všichni nemusí být dospělý už ve dvanácti letech. Ty reakce mi přijdou přehnaný.
Jasně, to dá rozum.
fajn,neviem kolko mas rokov,ale napis mi tvoj zmysel zivota.
tipujem nieco vseobecne omielane co ludia prebereraju za svoj nazor: "zdravie a stastie mojej rodiny a mna"
Já mám smysl života v tom ho hledat.. Zatim
Navíc fotbalisti v podstatě nemají kdy a jak dospět. Jsou hozený do dospělýho života. Celý život běhají za balonem, málokdo je na tom dobře, co se vzdělání a životního přehledu týká. Ona to asi fakt nebude sranda. Navíc jsi zvyklej, že ti všichni klepou na záda, jakej jsi frajer a pak se to podělá. Obdobný to mají podle mě všichni, kdo veřejně vystupují od nízkýho věku.
Studium žádné, místo hodin ve třídě tréninky, výjezdy přes celou repunbliku, kamarády jen z týmu, popř. ty, co v nich vidí budoucí hvězdy, stejně tak holky atd.
Tak tak, přesně o tom mluvím. Divný, konkurenční prostředí. Najednou kamarád je třeba konkurent, který může způsobit tvůj odsun na vedlejší kolej. Žádná sranda. Kamarády to v podstatě nemá žádný. Ti dokáží nejlíp vyčistit hlavu, když je mu ten sport (fotbal) vlastně profesí, tak to tady jako u nás normálních, co se živý hlavou nebo rukama prostě nefunguje.
Synovec včil hraje za Opavu ligu, druhý hrál ligu za opavský dorost před pár lety, takže vím, co to je. Z kluků, co v přípravném zápase dali juventusu 3:1, hraje ligu možná jeden, dva.
Určitě jo.. Vždyť je to i o konkrétních případech. To procento lidí trpících depresí z těhle hvězdiček bude daleko přesahující od "běžných" lidí. Kór když si to ani nezaslouží sami kvůli svojí píli, ale hlavně kvůli talentu, nebo protlačování...
Puskas všechny palce ode mě nahoru Snad se jednou potkáme tam,kam oba chceme Drž se,protože lev chodí pořád okolo,jenom čeká kdy nebudeš dávat pozor a umí být sakra přesvědčivý... Určitě víš co tím chci říct.
ozajstny kokot
ban
Zasloužil bys.
za bezny nekonflitny nazor?
spamataj sa
Za tvoje trollovité působení zde.
ti nepochvalim clanok tak ma nemas rad?
bežných ľudí pácha samovraždu oveľa viac
To, jak jsi bohatý/chudý na to nemá vliv.
Tvá holka nemá rozum.
Jenže deprese (úzkosti) postihují všechny lidi bez ohledu na vzdělání, výši platu a podobných sraček. Někdo je hold ze slabšího těsta ... Zpravidla ti kteří vedou silné řeči na veřejnosti a tváří se jako největší páni potom doma denodenně brečí, koušou si nehty a mají sebevražedné myšlenky. Sám jsem zkončil s úzkostmi v nemocnici takže vím jaké to je a po pravdě si nedokážu představit horší formu deprese než tu, co jsem měl já a ta představa že existuje ještě zákeřnější forma mě děsí. Přeju Martinovi brzké uzdravení a hodně branek
Nápodobně,naštěstí až do špitálu mě to nedostalo
Taky bych měl deprese ,kdybych co by fotbalista takhle moc klesnul jako on! Je to nešťastník
tak snad se dá do kupy ..
Ten už je vyřízenej. Teď když už všichni vědí, že má depresi, tak ho nikdo neangažuje. A kdyby jo, tak to stejně bude mít v hlavě a už nic neuhraje...
Deprese nebrat na lehkou váhu.
Já se ráno probudím a deprese,já jdu do práce a deprese,já jdu z práce a ...Deprese?Když jdu z práce tak nemám
Ráno se probudím a deprese, před zápasem deprese, po zápase... Deprese? Jo těžká
já už mám třetí den deprese..
90% lidí ví hovno o tom, co to je mít deprese.
Je to stejné jako s chřipkou, hodně lidí, co se nachladí, si myslí, že má chřipku
Dobrej příklad
A pak ze sebe dělají blbce na veřejnosti.
Většina diskutujích má za to že deprese je to, co se s nimi děje když se s nima rozejde holka nebo jim zemře někdo blízký. Což je velmi mylná předastava. Až někdo stráví 5 dní v nemocnici kvůli depresy tak tu o ní může mluvit. Měl jsem stavy úzkosti kde jsou příznaky podobné jako u infarktu, nic příjemného A to je mi 18 let ... Výsledek doby
Panická úzkost/porucha? Hodně nepříjemný.
Jen doplním že deprese z úmrtí blízké osoby nebo z rozchodu se rozvinout samozřejmě může ale to je ta 'nejbanálnější' forma deprese.
Vyvinula se u tebe agorafobie?
Ne ...
to je dobře
Cosi takovýho mam já. Strach z otevřených prostranství a velkých ploch. Je to pěkně na hovno, protože musim třeba obcházet náměstí po kraji, místo toho, abych šel prostředkem, začínám panikařit a stahuje se mi žaludek
Jo, to zní pěkně na hovno.
Uh.
Ve městě to je asi v pohodě, ale můžeš chodit třeba túry? Takové Krkonoše pod Sněžkou, to je planina jak cyp.
?
wtf a z coho konkretne mas strach?
ci to je nejaky uplne iracionalny pocit strachu,ktory proste len tak pride?
Spíše ten pocit, to neovlivníš. Často je to následkem panických atak, ale to asi nebude jeho případ.
BTW. Viděli ste Antikrista? To jsou deprese.
To je celý von Trier. Antikrista jsem neviděl, ale říká se, že svým stylem, který se víceméně táhne po celé jeho období, zachází v Antikristovi až na dřeň. Zkrátka - podle toho, co se říká - na jeden z filmů, na který se chci spíš (duševně) připravit. Podobně jako na filmy Lynchovy.
Na takovou Mazací hlavu potřebuješ tak týden přípravy.
Tu plánuju taky. A jak fakt vidím, soudě dle ohlasů, asi to jen tak neuvidím.
Na mazací hlavu se snad ani připravit nedá :D..
Já si právě myslím že takové filmy je nelépe vidět s čistou hlavou, naprosto neovlivněný. Mimochodem, Lynch v jedné své knize kdysi napsal, že Mazací hlava je natočená podle jedné velmi známé věty z Bible.
To nevím, mi to přišlo jako asi největší psycho, co jsem viděl. A nepochopitelné.
Já si myslím že je to pochopitelné úplně krásně. Respektive to funguje jako svého druhu Rorschachův test. Tím že se díváš na ten film se díváš vlastně na sebe, a do sebe. Celá Mazací hlava je dlouhou cestou do vlastního já, ne do nitra režiséra, ale do duše diváka. Je to postupný proces ve kterém děj na obrazovce nehraje až tak velkou roli, ale jde tam o emoce a podvědomé signály kterými na tebe film působí - úzkost, strach, naděje, touha, zvědavost, stud, odpor. A pokud to absolvuješ, tak máš možnost zažít pocit člověka který pohlédl do svého nitra. A co sem se tak bavil s těma kdo ho viděli, tak to není krásný pohled.
Zajímavé, někdy se na to podívám snovu, třeba mi toto shrnutí pomůže. a pohled do vlastního nitra znám a je to... zajímavé.
Čet jsem si pár recenzí a zhlédl pár videí na youtube a vzbzuje to ve mně hroznou zvědavost se na to podívat. Snad nezešílím, když mi strach nahání i obyčejný pohádkový horor...
Musiíš rozlišovat mezi špatnou náladou a depresí jakožto nemocí.
mel jsem tu moznost byt na prednasce o techto laskach, debatoval jsem s lidma, kteri to takto rozclenuji a veri tomu (spis tu ale jde o filosofii tech lidi) a proste s tim nesouhlasim. Navic se mi nelibi ta lidska nadrazenost...ale to je zase na dlouho a vzhledem k tomu, ze uz pisu z mobilu, tak i neprakticke...
ech, reakce na Puskase...
Nadřazenost? Kdo miluje, cítí se vždy menší než objekt jeho lásky.
Parádně řečeno.
Nejde pouze o lasku, jde o dalsi benefity, ktere ti plynou z toho, ze veris v jisteho boha a ze jen clovek takto muze milovat...ale jak rikam, jsem na mobilu, vice se nerozepisu
Jelikož je člověk víc než ostatní stvoření a je stvořen k obrazu Božímu.
To je presne ta nadrazenost, o ktere mluvim
A o tom přesně tyhle debaty jsou. Mně zas vadí, když člověk člověku třeba ublíží a pak jen pokrčí rameny s tím, že mu to "nakázala" příroda a pudy, že je jen zvíře a soubor chemicko-fyzikálních procesů, proti čemu se nedá nic dělat. Někdo to cítí tak, někdo jinak.
Ja ale proti jeho vire rozhodne nic nemam, naopak jsem pro, aby clovek v neco veril. Jen pokud mi to nebude vnucovat a mimochodem, pro me pudy take nejsou omluvou pro vrazdy
No vraždy... Já zrovna v tuhle chvíli myslel třeba nevěru
Jinak samozřejmě, jak píšu, každý to má jinak a tohle si člověk nevybírá. O to těžší (nebo spíš nemožnější) je přesvědčit druhýho o tom svym přesvědčení...
A samozřejmě jsem nemyslel zrovna tebe, ale znám lidi, který to tak maj.
Myslíš: Já nic nedělal, ona dělala, co jsem měl dělat?
To je na mě nějak moc složitá věta, mám horečku a nejsem schopnej se soustředit. Ale myslím, že jo.
jak najednou každej obrátil, nechápu vás, poslední roky se do těch problémů dostal jednoznačně sám, i z těch vyjádření si myslel, že je mistr světa, když byl nějaký průser s děvkama na srazu repre, tak Fenin u toho nechyběl, nemakal, zrovna jako Šimák prohospodařil talent tak u Fenina platí to samé
200. pro Feninovo uzdravení
Parádní zajímavá diskuze A u Bennese se z debila stal člověk s divnými názory.
Je to stejná situace, jako když se Ronaldovi všichni smáli, že je tlusté prase a nakonec se zjistilo, že má vážné zdravotní problémy se štítnou žlázou a musel ukončit kariéru. Prostě lidi mají plnou hubu keců a přitom ví ho*no, jak tomu ve skutečnosti je.
Napadá mě otázka: když má někdo depresi, pomůže mu víra? Zní to logicky, víra je často hnací motor života, děláme něco protože věříme, že to děláme v rámci nějakého plánu. Nebo svým způsobem tvarujeme svět, vtiskneme do světa trocha z nás. Ale jak popisoval prospero, nedostanu se k víře tím, že se prostě rozhodnu. Je to dlouhodobý proces s vlivem okolí a zkušenostmi. V jiném případě by to bylo nalhávání si. Jak se tedy takový člověk z depresí dostane?
Člověk v depresi v nic nevěří.Pomůžou jen blízcí lidé
u deprese a potom po vylieceni a navratu do zivota dost casto rozhodduje aj povaha cloveka,fenin mi pride ze vsetko hned vzda a odpiska,nezamaka ked sa nedari...ked sa mu trosku dari hned vyleti nahor a mysli si ze to tak bude stale,neverim mu ze sa vrati do vrcholoveho futbalu,mal by si najst ine zamestnanie az sa vylieci
Jedinej kdo má právo být v depresi,je maminka 10 tis. výplatou,která má živit 2 děti... A ne tenhle "fotbalista" 350 000 tis.
Ono existuje i právo mít depresi?
Ty vole ty zalez! Víš ty co to je deprese?? Nebo vás to ve škole ještě neučili?
Ona taková maminka samoživitelka se dvěma dětma ani nemá čas na depresi,prostě musí makat a starat se o děcka.Ale nechci aby to vypadalo,že nějak tuto nemoc snižuju,jen si myslím,že to co prožívá např.Fenin není zdaleka žádná deprese,myslím,že psychicky blbě se více či méně cítí většina lidí.Myslím,že Fenin jen neunesl slávu a následný pád.
To je ale snuska kecu.
Když myslíš vševěde
Ne že nemá čas. Deprese ovládá, s ní není možné něco dělat. Je to stav totální rezignovanosti - dokonce se více než hlubokému smutku to blíží spíš pocitu, že není člověk ničím. Necítí radost, necítí smutek, sám si připadá jako nesmírně odloučenýho od všeho. Depresivní člověk není ani schopen nic udělat, sotvakdy se zvedne vůbec z postele.
No a tudíž Martin Fenin není zas tak nemocný,že.
Ach jo. Ne, samozřejmě, že není, psychická porucha je samozřejmě v pořádku.
Deprese je špatná výmluva na osobní neúspěch ...
Ty jsi fakt kokot
Jsem,ale když někdo vožralej vypadne z okna a svádí to na deprese,je dost smutný..
Tys ho viděl ožralýho jak padá z okna? Jak to dokážeš? Máš foto? Věřit bulváru je dost ubohý
Tady je zas kokotu s patentem na pravdu, az je cloveku smutno.
Dyt je docela prirozene, ze si lide mysli, ze maji pravdu, kdyz uz jsou ti rozumni tvorove
Jak kteri.
Spis absolutni mensina
Hodně štěstí, Martine, ať se daří Pokud jsou to opravdu psychické problémy a deprese, tak se toho člověk jen tak nezbaví, může to být dlouhodobá záležitost a velica složitá...Sám vím, o čem mluvím, již 2 roky mám podobný problémy --- i když nejspíš jiného charakteru a taky jsem se léčil u psychologa/psychiatrii...A nestydím se za to. Martine,bojuj!
Tohle je úžasná diskuze
dalsi"mudrc"spolu so zezulom,ktory sa argumentami nezapoji, ale bude do ostatnych skakat
A ty ses zapojil?
tak vyssie som par prispevkov napisal
Tak se opil, no. Že ta historka o depresích je tam tak trošku navíc, to je stejně každému jasné.
A co když je navíc ta historka,že se i opil?
Fakt hodně smutnej příběh.
A smutný je mimochodem i to, že si tu až neskutečný množství lidí dovede představit život fotbalisty jen jako pohádku...přitom je naprosto zřejmý, jasný a pochopitelný, že i oni - "se sto kárama a nejkrásnějšíma ženama planety" - mají svý problémy, který zcela klidně mohou bejt i vážnějšího rázu než ty naše.
napr.?
Jak např.? Nemyslim si, že musim dodávat argumenty tohohle rázu, když toho člověka neznám. Stejně tak by ses ale ty konkrétně nemusel jak blbec předvádět s těmi ohranými klišé, když ho na 99% neznáš o nic víc.
"klidne muze mit vetsi problemy"a potom nevies dat ani jeden priklad.
A s ktorymi klise sa tu ohanam?co konkretne ty mantinel?
Třeba tohle ",tito futbalisit maju zivot o akom vacsina ludi sniva,peniaze,slava domy,auta a nepaci sa im to. "?
a co na tom nie je pravda?
S tebou je to beznadejne
Jj, vlastně nemaj nárok na problémy. Blbečci, co si to vůbec dovolujou. A pravda na tom neni "nepaci sa im to" - to, že má někdo deprese, ještě přece neznamená, že to má kvůli tomuhle. (mimochodem když řeknu, žes napsal klišé, taky to nutně neznamená, že lžeš, ty moulo)
To spíš s tebou je to beznadějný.
A jakej příklad, ty vole? Já nevim, ty nevíš! Proto ho nedáme. Ale je to samozřejmě klidně možný, i oni maj svůj specifickej osobní život, sou to pořád normální lidský bytosti a koneckonců odpradávna platí, že za peníze si všechno nekoupíš (i to je klišé, ale obecně platný, ne jako to tvoje).
každej má problémy,ale co znám fotbalisty tak to je takovej život,že jsou docela hovada...Jezdí ožralí atd..Myslí si,že jsou něco víc a můžou víc..Přitom jsou většinou hrozně jednoduší
"Co znám", "většinou" - hodně pádný argumenty.
spíš jde o to, že mají určitou kariéru a třeba v pětatřiceti, kdy už jdou pomalu do "důchodu", tak někteří začínají propadat panice, co že to budou dělat. A posléze i silné depky atd. Ale tohle mívají spíš průměrní hráči první či druhé ligy. Nedávno o tom byla dobrá reportáž v týdeníku MF Dnes.
Tak to se ale netýká Fenina, že jo...jinak jo, zářnej příklad je i ten Drulák.
Zde je to opravdu studnice znalostí a oáza uvědomění aneb bezplatné lekce amatérské psychoterapie. Naproti tomu naprosto neetické chování bezcitných živlů internetu.
Zjavne tu niektorí obmedzení jedinci ani náznakom nezažili/nevideli, čo to je depresia a ako sa prejavuje.
nevím proč,ale přišel mi takovej jednoduchej myšlením..
Navod pre Fenina v depresii: http://www.youtube.com/watch?v=7gqYAuFvtXM
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele