Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (2)

11.10.2023, 17:38
Aktuality
(© UEFA)

Další vydařené pohárové kolo vyneslo Česku posun na 15. příčku. Druhý týden základních skupin přinesl opět řadu překvapení, výsledkových zvratů i pár debaklů. Z elitní čtveřice ztratilo Německo, naopak stoprocentní zisk jen těsně unikl Španělsku, když Sevilla inkasovala v Eindhovenu v posledních vteřinách nastavení.

Ze soutěží bojujících o místa v patnáctce získaly nejvíce Česko a Řecko, zabrala také tentokrát pouze vítězící Ukrajina. Útok zatím úspěšného tria Slavia, Sparta, Plzeň dokonce na třinácté místo ještě před Vánocemi je reálným scénářem. Pět vítězství z šesti utkání v základních skupinách je evropským unikátem a aktuální letošní zisk řadí Česko na sedmé místo.

Elitní čtveřice

Anglie (zisk 1.375, bilance 5-1-2) načala pohárový týden dvěma překvapivými porážkami v LM, na což však v následujících dnech dokázala zareagovat. V posledních letech lehce upadající Španělsko (1.625, 6-1-0) se rozvzpomnělo na dřívější zlaté časy a druhý hrací týden ovládlo. Itálie (1.429, 4-2-1) se na třetí příčce vzdaluje Německu (0.714, 2-1-4). Zatímco z týmů Serie A nebodovala pouze Neapol, Bundesligové kluby zapsaly nezvykle hodně porážek.

Souboj o páté místo a TOP 10

Tři týmy přímo v LM, dva přímo v EL - velký rozdíl proti šestému, který má pohárovou jistotu jen pro tři kluby (v LM dva, v EL jeden). Sedmá soutěž má jako poslední jistotu jednoho místa v EL, sedmá až desátá soutěž posílá svého mistra přímo do LM. Nizozemsko (0.800, 1-2-1) i v druhém týdnu ztratilo z náskoku na Francii (1.000, 2-2-2). Sedmé zůstane Portugalsko (0.333, 1-0-3). Desítku doplňují Belgie (1.200, 3-0-2), Turecko (1.000, 2-0-1) a Skotsko (0.200, 0-1-2), na nějž se zatím příliš netlačí ani rakouská (0.400, 1-0-2) ani švýcarská (0.600. 1-1-1) trojice.

Souboj o patnácté místo

Dva týmy v předkole o LM a celkem pět týmů v Evropě. Od 16. místa níž už mají jednotlivé ligy pouze čtyři pohárové zástupce, z toho jen jednoho v předkole LM. Srbsko (0.400, 0-2-1) připsalo první skupinové body, ovšem s celkovou letošní katastrofální bilancí 1-2-13 jsou před ním i Malta s Andorrou a dá se očekávat propad dolů. Naopak Dánsko (0.500, 1-0-1) i Česko (1.000, 2-0-1) se o patnáctku hlásí čím dál hlasitěji. Na srbskou pozici si brousí zuby jeden ze čtveřice Norsko (0.000, 0-0-2), Ukrajina (0.800, 2-0-0), Izrael (0.250, 0-1-1) a Řecko (1.000, 1-3-0).

Další pořadí

Díky novému formátu skupin dochází ještě k jedné úpravě - o EL můžou hrát vítězové pohárů nejen ze soutěží do 15. místa, ale nově až do 33. místa. Z vítězství se radovaly týmy z Kypru (Limassol si v EL vyšlápl na Rangers), Slovenska (Slovan zatím se šesti body ovládá svou skupinu v KL), Ázerbájdžánu (Karabach má taktéž dvě výhry v EL) a Kosova (Balkani porazilo Dinamo Záhřeb). Překvapivou remízu slavily Ferencváros ve Florencii, HJK v Aberdeenu a historicky první skupinový bod zaznamenal tým z Faerských ostrovů - Klaksvík doma obral o body Lille.

Výpočet národních koeficientů

Vedle 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech polovina, 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V LM připisují kluby 4 body za účast ve skupině, 5 bodů za postup z ní a dále 1 bod za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále. Také v EL a KL se udělují body za první a druhé místo ve skupině (4 a 2 v EL, 2 a 1 v KL). Další 1 bod čeká v osmifinále a čtvrtfinále EL a v semifinále a finále EL i KL.

Konec čtyřčlenných skupin v Lize mistrů

V nejprestižnějším evropském klubovém poháru byl tradiční vyřazovací formát doplněn skupinami o čtyřech mužstvech poprvé v ročníku 1991/1992, tedy v posledním roce, kdy ještě soutěž nesla název Pohár mistrů evropských zemí. V následujících letech, již pod hlavičkou Ligy mistrů, se skupinový formát postupně měnil. Z původních dvou základních skupin se zvýšil na současných osm. Jednak vlivem nárůstu členů UEFA (rozpad socialistických států, přistoupení trpasličích států) a jednak rozšířením vstupenek i pro nemistrovské celky z elitních soutěží ve snaze nedopustit vznik Superligy. Stále ale šlo o čtyřčlenné skupiny, kde se soupeři utkávali doma i venku. A to až do letošního podzimu, kdy si tento formát užíváme naposledy. Příští rok jej vystřídá jedna velká skupina, kde se každý z týmů utká s osmi různými soupeři (vždy po dvou z každého ze čtyř různých výkonnostních košů), z toho se čtyřmi doma a se čtyřmi venku.

V průběhu 32 sezón se ve čtyřčlenných základních skupinách představilo dohromady 150 různých týmů. Nejvíc účastí si připsaly španělské velkokluby FC Barcelona (29) a Real Madrid (28). Barca i Real chyběly v LM hlavně v počátcích, kdy se soutěže účastnil pouze vítěz ligy, tedy pouze jeden z nich. Výjimkou bylo smutné barcelonské léto 2003, kdy si trenér Van Gaal udělal z Barcelony malý nizozemský nároďák a v lize skončil až šestý. Po jeho odchodu se však katalánský klub odrazil k největším úspěchům své bohaté historie. Specifickým byl z pohledu elitních soutěží hned první ročník LM (1992/1993), kdy ještě v předkole vypadli německý (VfB Stuttgart), anglický (Leeds United) i zmíněný španělský mistr a toho času obhájce trofeje v LM (FC Barcelona).

Španělské kluby mají nejvíce účastí mezi ligami (celkem 110). O šest méně má Anglie, o patnáct pak Německo a Itálie. Česko se pyšní 14 účastmi, z nichž osm připsala nejprve Sparta (naposledy na podzim 2005) a následně dvě Slavia a čtyři Plzeň. Nejdelší sucho bez skupiny LM panovalo v Česku v letech 1992-1996 (5 let) a v letech 2014-2017 (4 roky). Nejvíce různých týmů představila německá Bundesliga (15), z toho posledním příspěvkem je letošní nováček Union Berlín, dále pak Španělsko (13), Francie (11) a Anglie s Itálií (10). Skupinu LM si zahrálo také sedm různých týmů z Nizozemska, Belgie a Ruska, šest z Turecka a pět z Portugalska, Švýcarska i Dánska. Slovensko, stejně jako Česko, ukázalo na scéně Ligy mistrů tři různé kluby.

Koeficienty UEFA

Země
Celkem
Letos
LM
EL
KL
T LM
T EL
T KL
1
Anglie
91.678
4.750
4
2
1
4
3
1
2
Španělsko
78.489
5.062
4
2
1
5
2
0
3
Itálie
74.569
5.285
4
2
1
4
2
1
4
Německo
71.909
4.642
4
2
1
4
2
1
5
Nizozemsko
56.500
5.200
3
2
1
2
1
1
6
Francie
54.831
4.250
3
1
2
2
3
1
7
Portugalsko
49.316
4.000
2
1
2
3
1
0
8
Belgie
40.400
6.000
2
1
2
1
1
3
9
Turecko
34.850
8.250
2
1
2
1
0
2
10
Skotsko
32.250
2.600
2
1
2
1
1
1
11
Rakousko
30.800
3.000
2
1
2
1
2
0
12
Švýcarsko
30.575
2.800
2
1
2
1
1
1
13
Srbsko
27.775
1.400
2
1
2
1
1
1
14
Dánsko
27.700
4.750
2
1
2
1
0
1
15
Česko
27.550
5.000
2
1
2
0
2
1
16
Norsko
26.875
3.250
1
0
3
0
1
1
17
Ukrajina
26.600
2.700
1
0
3
1
0
1
18
Izrael
26.375
4.000
1
0
3
0
1
1
19
Řecko
25.325
5.200
1
0
3
0
3
1
20
Chorvatsko
23.025
3.375
1
0
3
0
0
1
21
Polsko
22.875
4.375
1
0
3
0
1
1
22
Kypr
21.850
3.500
1
0
3
0
1
0
23
Švédsko
21.500
1.875
1
0
3
0
1
0
24
Rumunsko
21.375
3.250
1
0
3
0
0
0
25
Maďarsko
20.375
3.000
1
0
3
0
0
1
26
Rusko
18.632
0.000
1
0
3
0
0
0
27
Slovensko
18.375
3.750
1
0
3
0
0
2
28
Bulharsko
18.375
2.375
1
0
3
0
0
1
29
Ázerbájdžán
17.875
3.625
1
0
3
0
1
0
30
Moldavsko
12.875
1.750
1
0
3
0
1
0
31
Slovinsko
12.250
2.875
1
0
3
0
0
1
32
Kosovo
11.291
2.750
1
0
3
0
0
1
33
Irsko
10.875
1.500
1
0
3
0
0
0
34
Finsko
10.875
1.500
1
0
3
0
0
1
35
Kazachstán
10.750
2.375
1
0
3
0
0
1
36
Lotyšsko
10.625
1.625
1
0
3
0
0
0
37
Arménie
10.625
2.250
1
0
3
0
0
0
38
Lichtenštejnsko
10.000
0.500
0
0
1
0
0
0
39
Faerské ostrovy
9.875
2.250
1
0
3
0
0
1
40
Bosna a Hercegovina
9.750
2.000
1
0
3
0
0
1
41
Island
9.583
3.833
1
0
3
0
0
1
42
Severní Irsko
9.208
1.125
1
0
3
0
0
0
43
Lucembursko
8.625
2.250
1
0
3
0
0
0
44
Litva
8.500
1.125
1
0
3
0
0
0
45
Malta
8.250
1.500
1
0
3
0
0
0
46
Gruzie
7.625
1.250
1
0
3
0
0
0
47
Albánie
7.375
2.125
1
0
3
0
0
0
48
Estonsko
7.207
0.125
1
0
3
0
0
0
49
Bělorusko
6.625
1.750
1
0
3
0
0
0
50
Severní Makedonie
6.000
1.500
1
0
3
0
0
0
51
Andorra
5.998
1.666
1
0
2
0
0
0
52
Wales
5.791
0.625
1
0
2
0
0
0
53
Černá Hora
5.708
1.333
1
0
2
0
0
0
54
Gibraltar
4.957
0.166
1
0
2
0
0
0
55
San Marino
1.832
0.333
1
0
2
0
0
0
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2025/2026. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů.

Autor: Martin Lavický

Komentáře (80)

Přidat komentář
pobody's nerfect

Letos nahrajeme 11.25 bodu

Reagovat
Rimmer77

Další povedený čtvrtek, škoda že Sparta nevybojovala alespoň bod s Betisem. Letíme tabulkou a není pochyb že minimálně 13. místo uděláme. Po skupinách jsem říkal, že to letos vidím na nějakých osm bodů, může to být letos fantastická sezóna s deseti body a víc. Po skupinách věřím v devět bodů a postup všech našich týmů do jara.

Jinak v žebříčku před příští sezónou jsme momentálně na skvělém desátém místě ,za námi 11.Rakousko+0.1, 12. Švýcarsko +0.9,13 Izrael+1,14.Norsko +1.8, 15.Skotsko+2.3

Reagovat
Salfovic

No, minimálně. To 13´ je reálné, pak už je celkem ztráta a Rakousko se Švýcarskem taky mají tři týmy, byť dělí pěti.

Reagovat
Rimmer77

Rakousko i Švýcarsko mají mnohem těžší skupiny ve kterých udělají míň bodů a je dost reálné že ani jeden z jejich týmů nepostoupi do jara.

Reagovat
Salfovic

Tý jo, v letošní sezoně máme lepší koeficient než Anglie

Reagovat
Mönchengladbach

Syndrom Onana tvrdě udeřil.

Reagovat
dave30

Nebude to náhodou tím, že nehrají tolik předkol?

Reagovat
Salfovic

Ne, jsou to saláti.

Reagovat
dave30

Ok, nemám další připomínky.

Reagovat
wyqinac

Reagovat
kilobyte

Nám zase vypadla Bohemka.

Reagovat
Losinho

Srbové 1-2-13

Reagovat
dave30

Pozor na Řecko...

Reagovat
dave30

OT:

https://www.bezfrazi.cz/pribehy/tomas-kalas/zlata-stredni-cesta

Napsal bych, že to má v hlavě srovnané. Ale to bývá většinou polibek smrti...

Reagovat
Infeld Prácheňský

Kromě toho, že čerpáme z dobrý pohárový formy všech třech týmů se za mě nejvíc propisuje do celý situace fakt, že tenhle počet týmů v pohárech - o to víc v těchle konkrétních pohárech - je naprosto nejideálnější varianta pro Kapr ligu. Bohemky je škoda, zvlášť kvůli losu, uhrát mohla víc, ale to je v globálu asi jediný. Hlasuju proti cíli dostat se do LM, tyhle soutěže a kvalifikační klíč jsou pro nás minimálně na pár let jako dělaný.

Každopádně doufam v 13.

Reagovat
kilobyte

V LM máš nejlepší kluby. Takže ze sportovního hlediska je nejlepší LM.

Za LM dostáváš nejvíce peněz. Asi 75% prize money se rozdělí právě tam. Takže z finančního hlediska je nejlepší LM. Třeba Kodaň už si vydělala 4x víc než Sparta.

Ano v EKL a EL je snazší získat body do koeficientu. Jenže k čemu jsou ty body? K lehčí kvalifikaci do LM? To by pak ale nedávalo smysl, když by LM nebyla cíl.

Reagovat
pobody's nerfect

Přesně, cesta má být taková, aby se týmy zlepšily natolik, že budou konkurenceschopné i v LM a budou reálné hrát o postup do jara. Ideálně aby byly v LM dva.

Reagovat
kilobyte

No zas nemusíme přehánět. Pravidelná účast jednoho týmu v LM by byl velký úspěch.

Reagovat
Infeld Prácheňský

Ano, jsem seznámenej s tim, že LM hrajou nejlepší kluby a je tam nejvíc peněz

za mě jediný pozitivum LM pro český kluby je obecně nejvyšší zhodnocení kádru a prodejní cena nejlepších mladých hráčů. Body do našeho koeficientu jsou ti k tomu, že týmy dostaneš rovnou do skupin a tam budou srovnatelný soupeři.

Hráčům dají jednoznačně víc těžký zápasy, ve kterých můžou něco uhrát + třeba se svézt na nějaký vlně a hrát 2-3 kola i na jaře, než dostat 3x 5:0 venku od týmů, který jsou bohužel absolutně jinde.

Možná změnim názor, až některej z našich týmů vypadne v semifinále EKL/EL a bude to považovaný za neúspěch.

Reagovat
kilobyte

Takže podle tebe ti dá víc zápas třeba s Limassolem než zápas s Bayernem?

Aby se z nějakého našeho klubu stal klub, pro který bude semifinále EKL/EL neúspěch (nereálné), tak se to rozhodně nestane tím, že se bude "vyhýbat" LM.

Reagovat
Infeld Prácheňský

Tak tady jsi klasicky tendenčně vybral žebráky z jedný strany a TOP z druhý ale jestli se mě zeptáš, jestli je lepší mít zápasy s Villarealem, Dinamem Záhřeb nebo Leverkusenem, než se City, Bayernem a Realem, tak odpovim, že naprosto jednoznačně jo z několika naprosto jasných důvodů.

Vyhýbat se tomu asi nikdo nechce a ani nebude.. ale prostě si myslim, že v současný konstelaci je pro český týmy lepší EKL a EL než LM.

Reagovat
Salfovic

Souhlas, zápasy ve kterých se pomalu nedotkneš míče ti nic nedaj.

Reagovat
kilobyte

Jenže v EL nebo EKL prostě na takové kluby jako je Limassol narazíš. V LM narazíš minimálně na kluby jako jsou Villareal, Dinamo a nebo Leverkusen. S trochou štěstí bys zrovna tyhle 3 soupeře mohl dostat v jedné skupině LM.

A když tobě se nelíbilo moje porovnání, proč ty vytahuješ týmy jen z prvního koše, když z nich můžeš dostat jen jednoho?

Reagovat
Infeld Prácheňský

Vybral jsem týmy, který považuju za právě ty soupeře, který jsou pro naše týmy ideální z hlediska výkonnosti. Hra s nima je pro naše týmy výzva, ale nevstupujou tam připosraný, protože nebudou 90 minut na Matějský. Koše jsem vůbec neřešil, protože je to za mě zavádějící parametr.

Btw. jen říkám, co si myslím, nenutim tě, abys souhlasil

Reagovat
kilobyte

Jasně. Ale v LM můžeš mít takové soupeře 3 ve skupině. V EL nebo EKL jen jednoho. Se štěstím 2. V LM dostaneš právě místo toho Limassolu ten Bayern. V tom je ten rozdíl. A pak ještě máš předkola, kde v LM taky dostaneš zajímavější soupeře. Samozřejmě můžeš spadnout do EL, ale to pak znamená, že s těmi zajímavými soupeři prohráváš. Prostě na EL a EKL jsou oproti LM zajímavé jen ty body. Jenže ty chceš získávat právě kvůli tomu, abys mohl hrát LM. Žádný tým by si nevybral EL před LM.

Tak od toho jsou diskuze, aby člověk mohl vyjádřit, co si myslí. To není o nucení souhlasu.

Reagovat
lampas

Hlavní je mít v pohárech pět týmů, což je nesmírně důležité pro rozvoj klubů z druhé vlny (pokud to místo zbytečně neurve Boleslav).

Reagovat
kilobyte

Který klub rozvinulo to, že jsme měli 5 týmů v pohárech?

Reagovat
romeo351

No jenže, kdo by to měl být? Baníkovská pohádka o top3 jede už kolik? 4 roky? A nakonec hrávají ve skupině o nesestup. Sigma nemá koule. V Liberci Karl jede ten svůj úspornej styl a měnit to nebude. Slovácko těží z minima totální maximum. Ona aby ta Bolka (zázemí a prachy) nebyla nakonec ještě ta lepší varianta

Reagovat
Infeld Prácheňský

souhlas

Reagovat
ratusek

žádná baníkovská pohádka o top3 neexistuje. to si jen tady místní pomatenci něco vymysleli a další pomatenci to šíří

Reagovat
ACSeRw!n

je to pohadka o top4

Reagovat
doshcz

Reagovat
10adam

Reagovat
ACSeRw!n

uz zase

Reagovat
ratusek

Reagovat
romeo351

Reagovat
letitfly

V tuhle chvíli už je 13. místo povinnost, 11. je reálný a měli bychom k němu cílit. Nezbývá než doufat, že to neposereme a všechny naše týmy se dostanou do jarní fáze. Pak bude strašně důležitý, aby se k TOP 3 přidal i někdo další, kdo bude stabilně hrát poháry a bude mít ambice. Co se finanční stránky a zázemí týče, musíme fandit nejspíš Baníku, aby se stabilizoval a ujal se téhle role

Reagovat
kilobyte

Důležitý aby se přidal další klub, který bude hrát stabilně poháry? To je dost mimo. Koukni se jaké země mají pravidelně 4 účastníky v pohárech. S těmi se nemůže porovnávat.

Reagovat
Salfovic

I tři kluby ve skupinách byla vždycky vzácnost. Ale díky eklu je to o dost snadnější.

Reagovat
kilobyte

Ale to by ten 4. musel jít do EL z poháru (což by se mohlo stát jednou, ale určitě ne pravidelně) a nebo musel mít ohromný štěstí na los. Se koukni na poslední předkolo EKL. V těch nasazených tam nevidím kluby, které by měl nějaký náš "čtvrtý" klub pravidelně porážet. A to by ještě musel přejít přes 3. předkolo, protože do 4. jsou nasazování jen kluby z top5.

Reagovat
Salfovic

? Vždyť jsem psal o třech klubech ve skupinách. Já si taky myslím, že když se podaří postoupit 4/5 klubu, tak to zase posere někde z té trojky.

Reagovat
kilobyte

Tak on by ten "4. tým" musel postoupit na úkor někoho z top3. Protože ze 4. nebo 5. místa ligy podle mě skupinu nikdo z české ligy neudělá. Tam je jediná šance z poháru a nebo 3. místa s tím, že dostaneš to místo pro vítěze poháru. Jenže to se může stát jednou, ale ne pravidelně. Takže 4. tým fakt nikdy nebude hrát pravidelně poháry.

Reagovat
letitfly

Sparta, Slavia i Plzeň se dají považovat za stabilní účastníky pohárů, i přesto ale letos poprvé hrajou poháry všichni naráz. Vždycky prostě někdo vypadne a my potřebujem čtvrtej tým, kterej nám zajistí to, že se v ideálním případě pokaždé aspoň 3 z nich dostanou do pohárů.

Reagovat
kilobyte

A kde bychom měli takový tým jak vzít? Když i TOP3 má problémy se pokaždé do pohárů dostat a to jsou finančně úplně jinde oproti zbytku ligy. Čtvrtý tým pro poháry prostě v české lize nemáme a mít nebudeme.

Reagovat
letitfly

Tak třeba Liberec byl v posledních 10 letech 4 v základní skupině a jednou dokonce prošel do jara a jejich finanční zázemí a koncepce je naprosto nijaká. Baník má určitě víc financí, začíná to vypadat, že i nějakou koncepci a obrovskou fanouškovskou základnu. Proto jsem psal, že bychom jim měli všichni fandit, aby to tam pokračovalo takhle pozitivně dál

Reagovat
$$CaptainKokotko

Proč by z Baníku nemohla být druhá Plzeň? No a kdyby Slovácko, Olomouc drželi tu úroveň co mají tak by se štestím třeba do skupin někdy došli. Když to zvládl Liberec tolikrát.

Reagovat
$$CaptainKokotko

Reagovat
kilobyte

Ale jenom jednou, když už se dalo mluvit o top3. Dvakrát z těch 4 bylo, když top3 narušil. Jendou vyhrál pohár a jednou byl 3. Taky mu pomohlo, že měl nějaký koeficient z předchozích let, což teď nikdo nemá. A měl i dost štěstí. Třeba naposledy s FCSB, kdy Rumuni neměli skoro s kým hrát.

Reagovat
letitfly

Tohle je protiargument nebo se mnou souhlasíš? Já jsem žádnej z těch bodů, co vypisuješ, nevyvracel. Jasně že se pořadí v případné TOP 4 může měnit, může pomoct výhra v poháru, je potřeba štěstí. Ale přesně proto potřebujem čtvrtej tým, aby tam ta šance na aspoň 3 týmy se slušným klubovým koeficientem byla.

Reagovat
kilobyte

To je protiargument. Psal jsi o 4. týmu, který by stabilně hrál poháry. Pokud jsi nemyslel jen předkola, tak je to prostě v české lize nemožné. Liberec v těch 10 letech nebyl vždy 4. tým. Nejdříve byla mimo Slavia a pak i jednu sezónu Sparta. A ten neskutečný luck v předkolech se bude těžko opakovat. Na některých těch účastech měla velký podíl hostování, které se teď zkrouhli.

Třeba ten Baník by se teoreticky mohl ustálit na 4. místě. Ale pochybuji, že by pravidelně hrál skupiny.

Reagovat
letitfly

Slovem "stabilně" jsem myslel, že každej rok půjde do předkol a dvakrát za tři roky udělá základní skupinu. Nebo jednou za dva roky. Je mi jasný, že Baník nebude hrát každej rok LM

Reagovat
kilobyte

A mě je zase jasné, že Baník a ani žádný jiný "4. tým" nebude hrát obrok základní skupinu evropských pohárů. Stačí se podívat na podobně silné ligy (sportovně, ekonomicky). Žádná nemá tebou popisovaný stabilní 4. tým. S takovými podmínkami, které tady máme, to prostě nejde.

Reagovat
Losinho

Baník by se na tu pozici měl postupně dostat. Ne kvůli bláhový představě 4 týmů ve skupinách, ale abychom tam výrazně častěji měli právě týmy 3.

Reagovat
Uwe háže buly

Odpadlo Rusko, Ukrajina je v úpadku a přibyla další soutěž, takže to zas tak nereálný cíl není.

Reagovat
Sigma Olomouc

To 11. místo není nereálné, myslím, že bychom to mohli dát. 13. místo je povinnost.

Reagovat
Salfovic

Taky nevěřím, že předeženeme Rakousko i Švýcarsko, maximálně jednoho. Ale i tak to 12/13 místo bude super. Jenže jakmile začneme dělit pěti kluby, tak to zase půjde do hoven, takový bludný kruh

Reagovat
Lemond Laws

Ale pokud vím, tak 11.místo nám moc k ničemu není ne?

Reagovat
kilobyte

11. místo je teď možný přímý postup do LM. Ale od příští sezóny to bude asi jinak.

Reagovat
Lemond Laws

No právě. Myslím, že už nebudou žádné jiné možnosti přímého postupu než být do 10.místa

Reagovat
Salfovic

Ale třeba Slavie by mohla přímo postoupit coby klub s nejvyšším koeficientem v mistrovské části kvalifikace.

Reagovat
kilobyte

Minule, když jsme se vyšplhali nahoru, tak taky měnili formát a my jsme vytěžili jen jeden přímý postup. UEFA nám to dělá naschvál.

Reagovat
Sigma Olomouc

To 11. místo jsem myslel jako že můžeme být až 11., ne že nám to přinese nějaké výhody.

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
Salfovic

11./12. místo by pro nás bylo ideální.

Mistr jde do 4. předkola LM (= jistá skupina EL), vicemistr do nemistrovské kvalifikace LM

Vítěz poháru jde do 4. předkola EL (= jistá skupina eklu)

Třetí z ligy jde do 2. předkola EL.

Čtvrtý z ligy jde do předkola eklu.

Reagovat
Lemond Laws

Hm bude na hovno, až zase budeme mít 5 týmů v pohárech a budeme dělit 5. Protože minimálně dva týmy vypadnou hned a neudělají tam vůbec nic.

Na to strašně letos dojíždí třeba Srbsko

Reagovat
tofupust

Reagovat
Glonden2

Naopak jenom díky tomu, že Srbsko mělo vysoký koeficient, vůbec nějaké jejich týmy hrajou skupiny. Jinak by to byla max. Crvena Zvezda v EKL.

A teoreticky mají pořád šanci si nahrabat slušné body, i když to teda moc nevypadá.

Reagovat
Y.N.W.A

Hoši, tady s tím optimismem opatrně, teď nás čekaj dvě kola výhradně s týmy z prvního koše, takže každej bod bude zlatej.... A k tý diskuzi ohledně dalších konkurenceschopnejch českejch týmů - to je úplně jedno, hlavní je, aby v pohárech každej rok uspěly aspoň dva týmy... Když budou tři (což by mohlo bejt letos, jestli Sparta trochu přidá), tak je to sen na úrovní turecké, nizozemské, belgické a portugalské ligy... A vy chcete, aby Baník porážel Barcelonu, to mi ho vyndej... z nohavice

Reagovat
letitfly

Tu diskuzi o TOP 4 jsem rozjel já, ale nejsem si teda vědom, že bych psal něco o Baníku jak poráží Barcelonu

Reagovat
Y.N.W.A

šmarija neberte to tak osobně... to je jen obrazně řečeno, je jedno jestli Baník (kterej se tu v diskuzi zmiňuje nejčastěj, proto jsem ho takto uved) nebo Liberec, Slovácko, Jablonec, Bolka... jde o to, že čtvrtej kvalitní tým v pohárech maj leda tak top 4 ligy plus možná Francie... trochu pak, a rozhodně ne pravidelně, ještě Nizozemsko a Portugalsko, nikdo jinej

Reagovat
kilobyte

Reagovat
letitfly

To se pořád motáme v kruhu Nikdo z nás nenapsal, že chceme mít každej rok 4 týmy v pohárech. Myslel jsem to tak, že chceme mít stabilní čtyřku, která o ty poháry bude vždycky bojovat, nabere nějaký body aspoň v předkolech, bude mít slušnej klubovej koeficient (aby naše týmy mohly být co nejčastěji v koších pro nasazený) a aby jsme měli velkou šanci na to, že se do základních skupin pohárů vždycky dostanem aspoň ve třech.

Reagovat
Y.N.W.A

Hele, chápeš, že nejsme Portugalsko, který je mimo jiné bránou pro Brazilce do Evropy? ...Dva pravidelně jsou super, když jsou tři ve skupinách, kde navíc mají na to, něco uhrát, tak je to neuvěřitelnej úspěch... a teď historicky - Dlouhodobě jsme navíc nikdy silnou trojku neměli, chvíli v 90. letech jsme měli dvě pražská S, pak byla nahoře jen Sparta, pak se k tomu přidal zázrak ze západu, naštěstí v době kdy Slavia v Evropě nebyla dlouho vůbec a Sparta se potopila sama.... Že teď máme tři týmy, který můžou hrát o postup ze skupiny, tak to je, opakuju, neuvěřitelnej úspěch... Jo, bude hezký, když i někdo další nakoukne do Evropy .. Baníku bych to přál

Reagovat
letitfly

Já sám píšu, že to je obrovskej úspěch a je potřeba z toho letos vyždímat, co půjde. Na druhou stranu ale koukám i do budoucna, a pokud se chceme kolem 10. místa udržet, je potřeba prostě mít víc týmů, který budou schopný tu Evropu udělat tak, abychom tam vždycky dokázali protlačit 3 týmy. To rozložení může být, že na těch 3 místech v Evropě se bude točit ta potenciální TOP 4, což je ta ideální varianta (počítám teda s tím, že to vždycky jeden z nich posere). Druhá možnost je že budeme mít vždycky 2 týmy ve skupinách z té pravidelně se střídající TOP 4 a jeden tým ta, projde haluzově (viz Slovácko, Jablonec, atd.). Nemyslím si, že je nereálný mít TOP 4, která v pětiletce bude mít podobný rozložení jako třeba Turecko nebo Rakousko. Belgie je asi trochu utopie, ale proč si nedat vysoký cíle.

Belgie 2019/20: 4 týmy v základních skupinách - 6

Belgie 2020/21: 4 týmy v základních skupinách - 7,6

Belgie 2021/22: 4 týmy v základních skupinách - 6,6

Belgie 2022/23: 4 týmy v základních skupinách - 14,2

Belgie 2023/24: 5 týmů v základních skupinách - 6

5x Bruggy, 5x Gent, 3x Genk, 3x Antwerpy, 2x Union, 2x Lutych, Anderlecht

Turecko 2019/20: 4 týmy v základních skupinách - 5

Turecko 2020/21: 2 týmy v základních skupinách - 3,1

Turecko 2021/22: 3 týmy v základních skupinách - 6,7

Turecko 2022/23: 4 týmy v základních skupinách - 11,4

Turecko 2023/24: 4 týmy v základních skupinách - 8,25

3x Basaksehir, 3x Besiktas, 3x Galatasaray, 2x Trabzonspor, 2x Sivasspor, 3x Fenerbachce

Skotsko 2019/20: 2 týmy v základních skupinách - 9,75

Skotsko 2020/21: 2 týmy v základních skupinách - 8,5

Skotsko 2021/22: 2 týmy v základních skupinách - 7,4

Skotsko 2022/23: 3 týmy v základních skupinách - 3,5

Skotsko 2023/24: 3 týmy v základních skupinách - 2,6

5x Glasgow, 5x Celtic, Heart, Aberdeen

Rakousko 2019/20: 3 týmy v základních skupinách - 5,8

Rakousko 2020/21: 4 týmy v základních skupinách - 6,7

Rakousko 2021/22: 4 týmy v základních skupinách - 10,4

Rakousko 2022/23: 3 týmy v základních skupinách - 4,9

Rakousko 2023/24: 3 týmy v základních skupinách - 3

5x Salzburg, 3x Sturm Graz, 4x Lask, Austria, 2x Rapid, 2x Wolfsberger

Švýcarsko 2019/20: 3 týmy v základních skupinách - 6,4

Švýcarsko 2020/21: 1 tým v základních skupinách - 5,125

Švýcarsko 2021/22: 2 týmy v základních skupinách - 7,75

Švýcarsko 2022/23: 2 týmy v základních skupinách - 8,5

Švýcarsko 2023/24: 3 týmy v základních skupinách - 2,8

4x Young Boys, 3x Basilej, 2x Lugano, Zurich, Servette

Reagovat
Harley111

Asi už to nikdo číst nebude . Z tohodle rozboru vyplývá, že nepotřebuješ mít kvantitu ve skupinách viz Belgie, Turecko, Rakousko kdy mají prakticky pokaždé čtyři týmy ve skupinách a přesto z takové kvantity uhrajou podle mě podprůměrných šest bodů Belgie 6 -6,6- 6 ale stačí když máš ve skupinách dva kvalitní týmy ve formě , který jsou schopný nahrát body samy např. skotové Celtic, Rangers prakticky samy udělaly tři roky po sobě neskutečný body 9,7-8,5-7,4 a to si myslím ,že skotská liga je celkové kvalitou horší než naše, to samé Rakousko ty nemít Salzburg , který jejich koef. dělá prakticky sám tak jsou na úrovni slováků. Resumé pokud budou Sparta , Slavia v topu tak jsou schopný dělat český koeficient v pohodě samy, když se přidá ve formě Plzen, nebo někdo další tak super a jsme schopný kolem toho desátého místa pravidelně hrát.

Reagovat
letitfly

Skotsku sice stačily 2 týmy, jenže ty díky tehdejší pozici startovaly už někde v druhejch předkolech a díky tomu nahrály randál bodů ještě předtím, než vůbec základní skupiny začaly. Teď prostě přijde doba, kdy Skotsko spadne tam, kam patří. Najednou dělí pěti, Celtic ani Rangers nemůžou nahrát 3 body jen v předkolech...

A Rakousko má každej rok ve skupinách minimálně 3 týmy.

Resumé máme asi stejný, ale vzhledem k tomu, jak naše týmy dokážou ty předkola posrat, je prostě potřeba mít 4-5 týmů, u kterých bude reálný, že předkolama vždycky alespoň 3 projdou.

Reagovat
Harley111

Rangers i Celtic byli za mě před pěti, šesti lety mnohem silnější než poslední dva, tři roky proto jdou tak dolů. Byli schopný uhrát slušný body i ve skupinách LM , nyní jsou tam jen do počtu, což je pro nás jen dobře. Příští rok je třeba , aby naše kluby nepodělaly a jsem si jistý, že to desátý místo na přímý postup do LM uděláme. Chce to pak , ale maličkost držet výkonnost dlouhodobě na solidní úrovni, aby jsme nezahučeli stejně jako skotové , což se obávám bude problém aby naše tři kluby pravidelně hrály skupiny a ještě v nich byly úspěšný. Každopádně i kdyby z toho měla být aspon na jeden rok přímá účast v LM tak to beru všema deseti, bude jinej formát , víc zápasů.

Reagovat
Salfovic

To poslední souvětí jsi trošku popletl. Aby Baník porážel Barcu nechceme my, ale Nohavica.

Reagovat
Y.N.W.A

Mapa super ...krásně tam z toho nic na východě vylézaj Moskva, Atény a Istanbul

Reagovat
Salfovic

A Doněck s Kyjevem.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele