Bundesliga - souhrn 12. kola

06.11.2015, 22:23, aktualizováno 08.11.2015, 19:26
Komentáře a souhrny
Brémy vezou cenné vítězství z Augsburgu, jenž tak zůstává na chvostu pelotonu. Dortmund ovládl derby se Schalke. Bayern Mnichov rozstřílel Stuttgart a opakovaně potvrdil suverenitu. Leverkusen v derby podlehl Kölnu, Mainz si poradil s Wolfsburgem. Na hřištích Mönchengladbachu a Hoffenheimu se hrálo bez branek. Páteční předehrávka přinesla vítězství Herthy na půdě Hannoveru...

FC Augsburg - Werder Brémy 1:2

08.11.2015 17:30

Góly: 90+1. Paul Verhaegh (pen.) - 58. Claudio Pizarro, 69. Fin Bartels

Claudiovi Pizarrovi je už sedmatřicet let, instinkt zabijáka ale stále neztratil. Přestože na odehrání celého zápasu už nemá fyzičku, jako žolík může být platný i v pokročilém věku, což se ukázalo dnes v Augsburgu; peruánský veterán vstřelil po změně stran první branku utkání a položil tak základ k výhře Brém 2:1..

Pro nejúspěšnějšího cizince ve střeleckých tabulkách bundesligové historie šlo o premiérovou trefu po návratu do Werderu. Druhou trefu hostujícího celku následně zaznamenal Fin Bartels; domácím už nebylo nic platné ani snížení na 1:2 po proměněné penaltě kapitána Verhaegha v samém závěru a zůstávají přikováni ke dnu tabulky. Zdá se, že náročný program v Evropské lize se na jejich výkonnosti opravdu podepisuje; dnes jim viditelně scházel elán, u všeho byli později a prohráli zcela zaslouženě.

V prvním poločase se žádné velké hody nekonaly, a to ani na jedné straně; oba týmy nutně potřebovaly body, takže je logické, že v úvodních fázích nechtěl nikdo udělat chybu. Podle hesla 'opatrnost nade vše' se dvacítka hráčů v poli nikam nehnala a šance se ani neměly kde objevit. Jedinou výjimkou byl pokus domácího forvarda Raúla Bobadilly, který ve čtvrtek v Evropské lize popravil Alkmaar hattrickem; paraguayský kanonýr dokonce dokázal přelobovat vybíhajícího gólmana Felixe Wiedwalda, vracející se Jannik Vestergaard však stihl uklidit míč do bezpečí. Na druhé straně zaslouží zmínku snad jen jedovatá rána Bartelse, s níž si poradil spolehlivý Marwin Hitz.

Hostující kouč Viktor Skripnik následně vytáhl své eso z klobouku: Anthonyho Ujaha, který byl v prvním dějství spíše neviditelný, vystřídal o přestávce Pizarro, a s novým mužem na hrotu Brémy ožily. Wiedwald sice musel ještě likvidovat pokus domácího Koo Ja-Cheola, poté už však přišla velká chvíle hostujícího veterána: Santiago Garcia vyslal do vápna křížný pas, který Pizarro trefil parádním volejem a nedal Hitzovi žádnou šanci.

Než se Augsburg stačil vzpamatovat, prohrával už o dvě branky - playmaker Zlatko Junuzović propasíroval míč na Bartelse, který ve své druhé šanci nezaváhal a překonal bezbranného Hitze podruhé. V okamžiku, kdy Bavoři dokázali snížit, bylo už pozdě: Verhaegh si s penaltou nařízenou po ruce Ulissese Garcíi poradil zkušeně, to ale bylo pro Augsburg málo.

Více informací k zápasu

Borussia Dortmund - Schalke 04 3:2

08.11.2015 15:30

Góly: 30. Shinji Kagawa, 38. Matthias Ginter, 48. Pierre-Emerick Aubameyang - 33. Klaas-Jan Huntelaar, 71. Klaas-Jan Huntelaar

Možná největší ze všech bundesligových zápasů nabídl skvělou podívanou. První letošní Revierderby nakonec ovládla domácí Borussia Dortmund, která triumfovala nad Schalke těsně 3:2; opět u toho byl gabonský démon Pierre-Emerick Aubameyang, který vstřelil svůj už čtrnáctý gól v sezoně. Dortmundští se tak osamostatnili na druhé příčce, kde odskočili třetímu Wolfsburgu na osm bodů, zatímco sami na vedoucí Bayern ztrácí pouze pět..

Skóre otevřel ve 30. minutě Kagawa, a přestože hostující Klaas-Jan Huntelaar obnovil nerozhodný stav o pouhé tři minuty později, domácí ještě do poločasu šli opět do vedení po trefě Matthiase Gintera (který, mimochodem, dnes podal takřka bezchybný výkon). Aubameyangův vítězný úder přišel krátce po změně stran, za Schalke potom už pouze v 72. minutě snižoval opět Huntelaar. Dortmund tak potvrdil, že jeho ofenziva letos pracuje opravdu skvostně - od letního nástupu kouče Thomase Tuchela se ani jednou nestalo, že by jeho tým neskóroval. Ve všech soutěžích nasbíral neuvěřitelných 71 (!) branek, z toho celých 35 v Bundeslize. Lépe je na tom pouze nepolapitelný Bayern.

Ostře sledovaný duel samozřejmě okomentoval i sportovní ředitel Borussie Michael Zorc, který byl s výhrou spokojen. "Tři body jsou pro nás rozhodně zasloužené," nechal se slyšet. "Teď máme na kontě 29 bodů. V Itálii nebo Španělsku bychom s tímto počtem vedli tabulku, tam ale nemají Bayern," dodal.

V první půlhodině to přitom na žádnou brankovou exhibici nevypadalo. Přestože měl zápas od začátku velmi vysoké tempo, defenziva Schalke žlutočerným náletům dlouho odolávala; bylo znát, že kouč André Breitenreiter připravil své svěřence vskutku důsledně. Diváci tam museli čekat na první chybičku, kterou nakonec vyrobil Dennis Aogo - bek Königsblauen neuhlídal sprintujícího Gintera, jehož skvělý pas přistál přímo na hlavě Shinjiho Kagawy. Ten se nemýlil a potvrdil tak svoji pověst specialisty na Schalke.

Hostující fanoušci možná cítili, že by si za zodpovědný výkon v úvodních fázích zápasu zasloužili vyrovnat; nakonec nemuseli čekat dlouho. Jen pár desítek vteřin po Kagawově gólu se totiž Schalke vydalo do rychlého brejku, Leroy Sané, který už předtím zahodil jednu velice slibnou šanci, tentokrát zvolil možnost přihrávky na kolegu Huntelaara, a nizozemský šutér se z pohodlné pozice nemýlil. Bleskově provedený útok zajistil, že se začínalo opět od nuly.

Ve zbytku zábavné první půle měli navrch domácí. Ilkay Gündogan, paradoxně rodák z Gelsenkirchenu, pálil těsně vedle, a dvě minuty před změnou stran přišel druhý gól ve Fährmannově síti - rohový kop Henrika Mchitarjana našel aktivního Gintera, který vrátil Borussii vedení. Druhý poločas začal ve stejném duchu: povzbuzený Dortmund se nenechal dvakrát pobízet, od začátku zatlačil soupeře do obrany a výsledkem byl velice rychlý gól na 3:1. Finální přihrávku vymyslel Gonzalo Castro, takže Aubameyangovi stačilo pouze dorážet za bezmocného gólmana.

Fährmann zatím letos podává velice dobré výkony a ukázal to i dnes, když si poradil s nadějnými šancemi Gündogana a Mchitarjana; zejména díky němu tak Königsblauen měli i za stavu 1:3 stále šanci na zvrat. Ta ještě zesílila poté, co domácí kapitán Mats Hummels vyrobil nečekanou hrubku a dovolil tak Huntelaarovi snížit na 2:3. Schalke mělo v závěru i jednu velkou šanci srovnat skóre, Pierre-Emile Höjbjerg však zpoza vápna trefil pouze tyč a Borussia tak ve skvělém zápase těsné vedení uhájila.

Více informací k zápasu

SV Darmstadt - Hamburger SV 1:1

07.11.2015 18:30

Góly: 47. Marcel Heller - 29. Pierre-Michel Lasogga (pen.)

Po dnešním bundesligovém kole i nadále platí, že Darmstadt Hamburk nikdy v historii neporazil. Dnes na vlastním stadionu předvedl sympatický výkon, nakonec se však musí spokojit s remízou. Skóre otevřel z pokutového kopu Pierre-Michel Lasogga, krátce po příchodu z poločasové přestávky pak vyrovnal Marcel Heller.

Domácí měli v prvním poločase více ze hry, své šance ale nedokázali využít a navíc ze zbytečné penalty inkasovali. Ve 28. minutě totiž na hranici šestnáctky Niemeyer poslal k zemi Gregoritsche a zkušený sudí Stark ukázal na značku pokutového kopu. Nabídnutou příležitostí nepohrdl Lasogga, když poslal Matheniu na opačnou stranu a zaznamenal letošní pátý ligový gól.

Nešťastník Niemeyer pak mohl tento moment napravit, jenomže jeho pohotovou dělovku z pár metrů fantasticky reflexivní zákrokem vyrazil René Adler. Ovace za bravurní zákrok sklidil v prvním poločase i Christopher Mathenia, když efektní robinzonádou zlikvidoval tečovanou střelu Díaze. Ještě před tím mohl skórovat Konstantin Rausch, jeho rána však pouze orazítkovala břevno.

Darmstadt se vyrovnání dočkal až ve druhém dějství. Defenziva Hamburku předvedla neskutečnou taktickou chybu - přestože bylo v šestnáctce hned sedm hráčů na kvarteto útočníků, všichni si hleděli centrujícího Jeroma Gondorfa a na zadní tyči zcela osamocen Marcel Heller neměl problém uklidit míč do sítě.

V dalším průběhu zápasu se mohly misky vah převážit na jakoukoliv stranu, všechny příležitosti ale již zůstaly nevyužity.

Více informací k zápasu

Borussia Mönchengladbach - FC Ingolstadt 04 0:0

07.11.2015 15:30

Góly: -

Borussia Mönchengladbach pod novým trenérem André Schubertem poprvé nevyhrála, když doma pouze remizovala s nováčkem z Ingolstadtu. V zajímavém utkání sice nakonec žádný gól nepadl, nicméně diváci na stadionu i u televizních obrazovek rozhodně nemohou říct, že by se při sledování tohoto duelu nudili.

Aktivněji začali hosté z Bavorska. V 10. minutě po zpětné přihrávce Lukase Hinterseera zakončoval Moritz Hartmann v nadějné pozici bohužel pouze do míst, kde stál připravený Yann Sommer, a za chvíli zase nevyužil podklouznutí švýcarského gólmana hlavičkující Marvin Matip. Bratr slavnějšího Joëla pak sehrál důležitou roli i na druhé straně hřiště, když po chybné rozehrávce brankáře Özcana musel vykopávat těsně před brankovou čáru zakončení Raffaela.

Ve druhém poločase si více příležitostí vypracovala Hříbata, hlavička Larse Stindla se však mezi tři tyče nevešla a slabou střelu Fabiana Johnsona ze stoprocentní pozice vyhlavičkoval Hübner. Potom mohl potrestat nepřesnou přihrávku Christensena Morales, jenomže pozorného Sommera nepřekonal.

Když se Gladbach schyloval k závěrečnému náporu, fauloval na půli hřiště Granit Xhaka Konstantina Engela a za svůj tvrdý zákrok vyfasoval po zásluze druhou žlutou a logicky i červenou kartu a domácí dohrávali v oslabení. Přesto nebyli daleko od vítězství. V nastaveném čase se totiž k centru Oscara Wendta prodral Thorgan Hazard a jeho prudkou ránu k levé tyči zázračně vytáhl mimo Raman Özcan, díky němuž si tak Ingolstadt odváží z Borussia Parku cenný bod.

Více informací k zápasu

Bayern Mnichov - VfB Stuttgart 4:0

07.11.2015 15:30

Góly: 11. Arjen Robben, 18. Douglas Costa, 37. Robert Lewandowski, 40. Thomas Müller

Bayern Mnichov pokračuje ve skvělé jízdě, po Arsenalu schytal v jednom týdnu v Allianz Aréně debakl také Stuttgart. Svěřenci Pepa Guardioly rozhodli o vítězi toho střetnutí prakticky již během úvodního dějství, do kabin šli totiž již za výsledku 4:0 a po změně stran už svůj komfortní náskok pouze kontrolovali.

Domácí vstoupili do utkání s grácií a od začátku bylo jasné, kdo dnes bude na hřišti dominovat. Ve třetí minutě si sice ještě s pokusem Artura Vidala poradil Przemysław Tytoń, o chvíli později už ale hostující brankář kapituloval. Bayern předvedl fantastický protiútok, Phillip Lahm převzal míč před vlastní šestnáctkou, na půlce ho předal Douglasi Costovi, který po neskutečném padesátimetrovém sprintu obelstil obránce a přihrál před prázdnou bránu Robbenovi, jemuž už nedělalo problém otevřít skóre.

Druhý gól pak vsítil rychlonohý brazilský křídelník sám. Pas Thomase Müllera z pravé strany byl sice zblokován, nakonec přece jen doskotačil ideálně do běhu Costovi a objev letošní Bundesligy nekompromisně sklopil nárt a přízemní ranou rozvlnil síť. Fotbalisté v červených dresech mohli záhy ještě několikrát udeřit, dobře chytajícího Tytońe však překonali až později. Ještě předtím se k ojedinělému ohrožení Neuerovy svatyně dostal také Stuttgart, jenže Filip Kostić pouze rozezvučel břevno. Pak už se těžiště hry přesunulo na opačný konec hřiště a z gólu se radoval Robert Lewandowski, jenž bez potíží doklepl balón do brány po prudkém centru Müllera.

Neuplynulo ani 120 vteřin a skóre se opět měnilo. Do konečné podoby ho upravil aktivní Thomas Müller - první šanci Comana zneškodnil vynikající Tytoň, po následném centru orazítkoval Vidal břevno a míč se naneštěstí pro Schwaben odrazil přímo k nohám šestadvacetiletého kanonýra. Ve druhém poločase byla kromě řady příležitostí Bayernu k vidění i jedna zajímavá střela Heiseho, Neuer však potvrdil, že se dokáže plně koncentrovat, i když se po většinu zápasu musí mezi třemi tyčemi nudit, a připsal si tak další čisté konto.

Více informací k zápasu

Bayer Leverkusen - 1. FC Köln 1:2

07.11.2015 15:30

Góly: 33. Javier Hernández - 17. Dominic Maroh, 72. Dominic Maroh

Velmi cenný a trochu i překvapivý skalp si na své konto připsala Mohuče. Kozli dokázali přerušit svou čtyřzápasovou sérii bez výhry, zvítězili na horké půdě Bayeru Leverkusen a svého soka v tabulce předskočili. Naopak družina Roberta Schmidta potřetí v řadě prohrála.

Na dnešní zápas bude určitě dlouho vzpomínat Dominic Maroh. Slovinský útočník Mainzu předvedl možná svůj životní výkon, právě jeho dva góly totiž rozhodli o tom, že tři body putují na RheinEnergieStadion. Do dnešního dne se přitom v nejvyšší německé soutěži trefil pouze jednou.

V tradičně zaplněné BayAréně mohl skóre otevřít již po čtyřech minutách hry Anthony Modeste, ve stoprocentní šanci ho však vychytal vynikající Bernd Leno. V 17. minutě už se ale stav utkání měnil. Volný přímý kop Marcela Risseho propadl na zadní tyč právě až ke zmiňovanému Marohovi a ten zblízka v pohodě doklepl míč do sítě.

Nicméně Leverkusen dokázal ještě do poločasu vyrovnat. Kevin Kampl se na středu hřiště dobře uvolnil, aby pak přihrál do strany na Admira Mehmediho, jehož vynikající centr zužitkoval Javier Hernández a letní posila z Manchesteru United stejně jako proti Wolfsburgu hlavou překonala bezmocného Horna. Zdálo se, že v tu chvíli je Bayer na koni a ve druhé půli půjde za vítězstvím.

Jenomže v 53. minutě udělala domácí defenziva chybu, pustila do samostatného úniku Modesteho, jehož zezadu stáhl k zemi Kyriakos Papadopoulos a hlavní rozhodčí Zwayer nemohl jinak než řeckého stopera vyloučit. Mohuč mohla přesilovky okamžitě využít, špatné vyběhnutí Lena ale Osaka nedokázal potrestat.

Rozuzlení přinesla 73. minuta. Hlavními aktéry byly opět Marcel Risse a Dominik Maroh. Prve jmenovaný povedeným centrem od rohového praporku našel přesně hlavu osmadvacetiletého útočníka a ten z deseti metrů nedal Lenovi sebemenší šanci zasáhnout. Oslabený Leverkusen se již na nic víc nezmohl.

Více informací k zápasu

TSG Hoffenheim - Eintracht Frankfurt 0:0

07.11.2015 15:30

Góly: -

Ani po odvolání kouče Markuse Gisdola se Hoffenheimu nedaří. Tým ze Sinisheimu dnes předvedl doma proti Frankfurtu opravdu slabý výkon a může být rád, že si připisuje alespoň bod za bezbrankovou remízu; Eintracht totiž utkání dominoval, nedokázal však vstřelit potřebný gól.

Nadále tak platí, že Hoffenheim získal v sezoně doposud jediné vítězství, což je na ambiciózní celek po jedenácti kolech žalostně málo. Dnes to navíc po celých 90 minut vypadalo, že pokud má někdo dnes triumfovat, bude to hostující Eintracht. Kanonýr Alexander Meier hned v úvodu dvakrát prověřil pozornost gólmana Olivera Baumanna; ten ale pokaždé odolal a položil tak základy k výkonu, který snad jako jediný z celé domácí squadry snesl přísnější měřítka.

Ve zbytku první půle se Hoffenheim prakticky pouze bránil. Hosté však nedokázali zužitkovat svoji viditelnou převahu a většina jejich akcí končila ještě před vápnem; pokud se navíc dostali až ke střele, přišel ke slovu pozorný Baumann, jako tomu bylo proti ráně Harise Seferoviće.

Také hostující obrana pracovala příkladně, takže když už hoffenheimští vypadali, že by snad mohli něco vymyslet, narazili na nepropustnou zeď. Krátce po změně stran mohl zasloužené vedení Eintrachtu vystřelit Ignjovski, který měl před sebou pouze osamoceného Baumanna, domácí hrdina si však svůj velký den zkazit nenechal.

Ve stejném tempu pak zápas dospěl až ke konci; domácí jako by na hřišti vůbec nebyli, či, lépe řečeno, jejich vliv na zápas končil pár metrů před vlastním vápnem. Závěrečný frankfurtský tlak tak k průlomu nevedl a hosté si připisují druhou bezbrankovou remízu v řadě.

Více informací k zápasu

1. FSV Mainz 05 - VfL Wolfsburg 2:0

07.11.2015 15:30

Góly: 31. Pablo de Blasis, 75. Yunus Malli

Utkání Mainzu proti Wolfsburgu velmi výrazně ovlivnila brzká červená karta pro hostujícího forvarda Juliana Draxlera. V desíti mužích se Vlci nedokázali domácím ubránit a po brankách Pabla De Blasise a Yunuse Malliho prohráli 0:2..

První gól padl po půlhodině hry, pojišťující branky se FSV dočkalo čtvrt hodiny před koncem. Přestože Wolfsburg vstupoval do utkání jako favorit a toužil dalšími třemi body posílit svoji pozici v boji o druhé místo, Draxlerův úlet jej výrazně poznamenal; ve skutečnosti se tak domácí na cenný triumf vlastně ani moc nenadřeli.

Neuběhla ještě ani čtvrthodina hry, když mladý reprezentant sestřelil domácího obránce Gonzala Jaru; bylo zřejmé, že to neudělal schválně, přesto ale zahrál vysokou nohou a musel opustit hřiště. Plány Vlků na čtvrté bundesligové vítězství v řadě se tak začaly povážlivě hroutit.

Zpočátku se ještě svěřenci Dietera Heckinga s nezáviděníhodnou situací prali statečně; i v deseti kontrolovali tempo hry a po 30 minutách statistika ukazovala sedmdesátiprocentní držení míče v jejich prospěch. Jenže Mainz pouze čekal na svou šanci k úderu, který přišel krátce poté. Gólman Diego Benaglio pouze vyrazil centrovaný míč k De Blasisovi, který z dorážky nezaváhal.

Také po změně stran se do hostujícího vápna snášel jeden centr za druhým; Mainz, který už v té době zápasu dominoval, evidentně toužil i po druhé, pojišťující brance. O tu se nakonec postaral ve skvělé formě hrající Malli, který už začátkem listopadu sedmi góly pokořil svůj dosavadní sezonní rekord.

Jeho pohotové zakončení po rychlé akci ukázalo, že tento talentovaný forvard skutečně roste v nebezpečného zabijáka - v prvním dějství nebyl příliš vidět, jakmile ale dostal šanci rozhodnout, dal na odiv svůj nově nabytý chladnokrevný instinkt. Mainz tak stylově přerušil sérii tří domácích porážek v řadě a dal fanouškům po delší době opět důvod k radosti.

Více informací k zápasu

Hannover 96 - Hertha BSC 1:3

06.11.2015 20:30

Góly: 70. Hiroshi Kiyotake (pen.) - 33. Salomon Kalou, 60. Salomon Kalou, 87. Salomon Kalou (pen.)

V předehrávce 12. kola německé nejvyšší soutěže, ve které Hannover přivítal na domácí půdě Herthu Berlín, se blýskl hattrickem reprezentant Pobřeží slonoviny Salomon Kalou, díky čemuž Stará dáma získala tři body a nadále zůstává v kontaktu s čelem tabulky.

V první solidnější příležitosti zápasu se v 10. minutě ocitnul hostující Genki Haraguchi. Prakticky do ideálních míst mu naservíroval kolega Yanni Regäsel, nicméně japonský Asiátek napálil pouze před sebou stojícího Salifa Saného. O deset minut později si počíhal na malém vápně na přihrávku od Lustenbergera, ale balon se mezi tři tyče znovu nevešel.

Aktivní Berlíňané se dostali do vedení až ve 33. minutě. Na základě předchozích zkušeností Haraguchi usoudil, že bude lepší, když tentokrát nahraje. Vybral si ve vápně stojícího Kaloua, který využil nedůrazného bránění okolo stojících obránců a prostřelil brankáře Zielera - 0:1. A poprvé tak hannoverské jedničce trochu pokazil radost z nominace do Nationalelf.

Japonský fotbalista na druhé straně hřiště, Hiroshi Kiyotake, mohl skórovat těsně před odchodem do šaten. Bohužel však jenom sledoval, jak balon z jeho kopačky letí kousíček nad břevnem. Po hodině hry čistil vlastní pokutové území Lustenberger. A to tak, že posunul na Weisera, jenž prodloužil na Vladimíra Daridu, který z první poslal do brejku Salomona Kaloua, jehož marně naháněli soupeřovi obránci. Bývalý hráč Chelsea poté přehodil Zielera a běžel se radovat - 0:2.

Za deset minut se bránícímu Plattenhardtovi ve vápně šikovně vyhýbal Kiyotake, načež jej protivník fauloval. Faulovaný si usmyslel, že penaltu sám promění a střelou do levého dolního rohu tak i učinil - 1:2. Hannoverští tedy měli rovných dvacet minut (bez nastaveného času) na to, aby se pokusili vyrovnat nebo snad ještě lépe překlopit misky vah na svou stranu.

Blízko ke gólu měl po dalekonosné střele Sané, ale čtyři minuty potom došlo k dalšímu penaltovému zákroku. Marcelo nedovoleně bránil Weisera a Salomon Kalou šancí zaznamenat v zápase třetí branku nepohrdnul. Míč napálil nekompromisně pod břevno a v tabulce střelců se posunul se sedmi zářezy na čtvrté místo.

Více informací k zápasu
Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Bayern Mnichov12111037:434
2.Borussia Dortmund1292135:1529
3.VfL Wolfsburg1263317:1521
4.Hertha BSC1262417:1520
5.Schalke 041262416:1620
6.Borussia Mönchengladbach1261523:1819
7.1. FC Köln1253415:1818
8.Bayer Leverkusen1252514:1617
9.1. FSV Mainz 051251618:1916
10.FC Ingolstadt 04124447:916
11.Hamburger SV1243511:1615
12.Eintracht Frankfurt1235416:1714
13.SV Darmstadt1235413:1614
14.Werder Brémy1241713:1913
15.Hannover 961232712:2211
16.VfB Stuttgart1231817:2710
17.TSG Hoffenheim1215612:198
18.FC Augsburg1213813:256

Autor: EuroFotbal.cz

Komentáře (197)

Přidat komentář
Felitel

Kalou

Reagovat
smazaný uživatel

Hertha super kéž by ten 4. flek udrželi

Reagovat
smazaný uživatel

ty chces aby bola hertha na 4 mieste??? to dufam ze nebudu,uz raz hrali kvalifikaciu LM a hrali velke hovno,take muzstva co na jednu sezonu vyskocia hraju,o rok vedcsinou o zachranu a to nehovorim o koeficiente do ktoreho prispeju strasne malo,hertha je muzstvo hrajuce o zachranu a tak to ma byt...

Reagovat
smazaný uživatel

mas pravdu, neni to tak dlouho co tu byl dobry clanek obecne o sile fotbalu v Berline

Reagovat
smazaný uživatel

http://40.media.tumblr.com/tumblr_m50hqbxllC1qc5l87o1_500.jpg

Chýba mi Kalou v Chelsea. Drž se kluku.

Reagovat
smazaný uživatel

ten na te fotce ale neni Kalou, to si ho pletes s nekym jinym

Reagovat
smazaný uživatel

zrejme myslel ten nápis na vlajke

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

do Chelsea s ním!

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

Dneska krásný zápas a 4:0. Škoda, že ještě jeden gól nepřišel. Na Guardiolu jsme hráli moc přímočaře, ale to je přesně ono tak se má hrát ne ta nuda okolo brány. Potěšil Thomas 2 asistence a 1 gól a Lewa. Tato forma je super a uvidíme jak to pude dál.

FC BAYERN DEUTSCHE MEISTER!!!

Reagovat
Rudnevs

Nebol si ty fanúšik BVB ?

Reagovat
Mönchengladbach

Gladbášek

Reagovat
cologneFC

FC.

Reagovat
smazaný uživatel

Derby ja vaše

Reagovat
db18

Köln a Mainz

Draxler předvedl pěkný blikanec, nebýt to zákrok na Jaru, tak snad i řeknu, že je to magor...

Reagovat
smazaný uživatel

Draxler ho ale vôbec nevidel, aspoň podľa videa ktoré som si pozrel

Reagovat
smazaný uživatel

Mainz a Kolín nádhera, hlavne Kolín som absolútne nečakal že tam niečo uhrajú...skôr som sa bál debaklu. A Gladbach strata s Ingolstadtom ty vole Nevidel som tak si počkám na zostrihy ako to vyzeralo no....

Reagovat
smazaný uživatel

Tak mi teď pánové řekněte, jakou cenu mělo vysílat přímým přenosem zápas Bayern - Stuttgart. Eurosport se asi řídí logikou ČT a Bayern by vysílal i kdyby hrál přátelák proti mladším žákům nevím odkud. To snad ocení pouze nějací fanatičtí příznivci tohoto komerčního uskupení.

Zaujal pouze hráč Müller tím, že ačkoli tak rád a často nesportovně diskutuje a má neustále průpovídky směrem k rozhodčím, tentokrát ty dvě ofsajdové situace před góly Bayernu nepovažoval za hodné žádného komentáře. Lze to ale hrát pozitivně, třeba šel do sebe a polepšil se.

Reagovat
Bastaron

Tiško

Reagovat
smazaný uživatel

Tam ti diváci vedle brány, kteří tam vytvářejí ten hezký obrazec, dostávají za to alespoň od firmy lístky zdarma ? Je to ale pěkná choreografie a potěšení, civět na to celý zápas, co ? Já se tady na to nedíval, jen na sestřih na konci zápasu, byl jsem se raději projít a podívám se teď na Darmstadt s Hamburkem, tam se alespoň dá očekávat napínavý zápas.

Reagovat
smazaný uživatel

daj si hlavu medzi dvere a zavri idiot

Reagovat
smazaný uživatel

Ale tak se nerozčiluj, vždyť jste vyhráli 4:0, nějaká reklama se určitě prodala, takže obrat bude a zase budete moci nakoupit nějaké hráče.

Reagovat
exot12

T-Com poskytuje lískty vybraným divákom, ktorý prešli konkurzom zadarmo. Podmienkou je, že musia pravidelne navštevovať zápasy a byť tam do nejakej minúty, neviem presne do kedy.

Reagovat
smazaný uživatel

A obliecť sa do šiat ktoré im T-com dá....celkom komédia táto reklama na divákoch, raz o tom hovoril komentátor na ES2 ale už neviem presne ako to povedal ani odkiaĽ čerpal.

Reagovat
exot12

To hej, ale ja by som to prežil ak by som sa dostal k týmto lístkom, navyše to diváci robia dobrovoľne.

Reagovat
db18

toluen pls...

Reagovat
Rudnevs

Reagovat
smazaný uživatel

Kdo není zčuchaný, ten není...

Reagovat
exot12

Bayern je najpopulárnejší klub, najpopulárnejší = najvyššia sledovanosť. To, že to neoceníš ty, neznamená, že to neocenia ostatný

Reagovat
db18

+ chytal Tyton

Reagovat
smazaný uživatel

Já jsem slyšel od jednoho profesora, který učil němčinu na ústecké univerzitě (mimochodem byl to příznivec VfB Stuttgart), že Bayern je populární pouze v Mnichově a pak mimo Německo (Asie a jak vidím asi i Česko). Zbytek Německa prý Bayern nesnáší.

Reagovat
db18

To taky není pravda.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

To máš tak, buď Bayern miluješ alebo nenávidiš. Myslím v rámci Nemecka, že to tak zrejme vnímajú ľudia. Tak ako u nás Slovan, u vás Sparta. To sú špecifické kluby.

Reagovat
Manik...

u nás spíš Plzeň

Reagovat
db18

A prý "na co si hrajem"

Reagovat
Kily

u nás určitě Sparta. Plzeň je jednak pořád krátkodobá záležitost a pak ta přízeň k ní není založena výhradně na samotné Plzni a jejím atraktivním fotbalu, ale na odporu ke Spartě. Plzeň už taky spoustě lidí leze krkem, ale pořád je oblíbenější, jelikož to lidem přijde milejší, než Sparta

Reagovat
Manik...

já bych právě řekl, že už se to pomalu ale jistě obrací

Reagovat
smazaný uživatel

to teda ještě fakt ne

Reagovat
smazaný uživatel

Krátkodobá záležitost...Řekni to idiotovi, co řekl, že Plzeň má větší historii než Baník...

Reagovat
Manik...

Tak ten nejsilnější je vždycky nenáviděn

Reagovat
db18

Reagovat
Manik...

jen na chvíli

Reagovat
Uwe háže buly

To se říká o všech nejpopulářnějších klubech.

Reagovat
bayern987

a pořád dokola

Reagovat
smazaný uživatel

Bayern je určitě největší klub v Německu. Ekonomicky patří mezi TOP 3 fotbalové kluby na světě. To, že jsou tam T Com tučnáci tak ať jsou. Moc jich tam není. Dneska například kotel parádně supportoval a musím říci, že atmosféra je teď lepší i když chápu, že časům na Olympijském stadióně se to nevyrovná. Ty časy už jsou bohužel pryč.

V Bavorsku je Bayern nejpopulárnější a v Německu? Tak samozřejmě, že ho nesnáší, ale má i své fankluby v ostatních městech mimo Bavorsko. A rovněž má například družbu s Bochumí, takže i mezi německými kluby jsou podporovatele Bayernu.

Reagovat
cologneFC

Bayern taha bundesligu dole, som zvedavy kedy si to uvedomite. Ze vas to (fanusikov Bayernu) este bavi, pozerat sa stale dokola na vitazstva o 3-4 goly. A ze tie goly davaju hraci, ktorych ste neznasali. A teraz ich milujete. Cista schizofrenia

Reagovat
db18

Koho jsme nesnášeli?

Reagovat
Rudnevs

Za čias Olympiastadionu to bol super klub kde hrali Ballack, Hargreaves, Deisler, Pizarro, Oko Kahn... Teraz je to uz nieco ine ale tiez to ma svoje caro, rozhodne by som proti Bayernu nepisal taketo komentare.

Reagovat
cologneFC

A ake? Aki su uzasni, ze ziskaju titul uz vo februari? Nie je to tym, ze skupuju a oslabuju konkurenciu? A nemyslim iba hviezdy, oni to robia s mladymi hracmi, ktorym nedavaju potom sancu a oni koncia v nizsich sutaziach. Iba od nas zobrali za poslednych 5 rokov 3 mladych hracov. Ponukaju im velke peniaze a oni sa nechaju zlakat. Su to sraci, cely Bayern.

Reagovat
db18

Weiser a? (nehledě na to, že tohle dělají všechny kluby)

Reagovat
Rudnevs

Jasné, ked Pep kupuje hracov zo zahraničia tak sa tu množia reči o tom ako sa Bayern preradi do Španielskej ligy a ako to už neni nemecky klub, a ked kúpia niekoho z Nemecka tak skupuju konkurenciu. Čo majú urobiť? Hrať z hráčmi z vlastného zdroja . Z Kolina kúpili akurát tak Weisera alebo niekoho kto neodohral v BL ani jeden zápas tak ale je to Bayern, nemôžu hrať z 19 ročnými mladíkmi .

Reagovat
cologneFC

Kupili viacerych, Weiser bol jediny co sa prebojoval do prveho timu. Kolko dostaval sanci vieme. Preco by nemohli hrat s mladikmi? Sa pozri na ostatne kluby.

Reagovat
Rudnevs

Weiser strávil druhú polovicu sezóny 2012/13 v Lauterne a tam bol vraj otrasný asi preto nedostával šance. Ostatné kluby na tom čo sa týka mladíkov tiež nie sú veľmi dobré, jedine Schalke ktoré vyprodukovalo Neuera, Özila, Saneho, Draxlera, Maxa Meyera, Boenischa... Ostatný sú na tom podobne ako Bayern, ktorý tiež vyprodukoval Feunlera, Krafta, Schweiniho, Lahma...

Reagovat
smazaný uživatel

to co ty trepes chlapče je uplne z cesty Bayern nedava šancu mladým?

Reagovat
cologneFC

A mimochodom vsetci hraci, ktorych si tu vymenoval boli skupeni od konkurencie z bundesligy. Okrem Hargreavesa. Kupili ich od konkurentov ako ich najlepsich hracov.

Reagovat
db18

Ty jo... KSC muselo být tuhým soupeřem, že jsme za takovou pálku koupili gólmana...

Reagovat
cologneFC

Ved aj bolo. Hrali na spici tabulky. V 90-tych rokoch to bol velmi dobry tim. A zobrali ste z KSC viac hracov.

Reagovat
db18

Já vím - mj. ještě Scholl, ale zmínil si Kahna, tak jsem se věnoval jen jemu. A o titul nehráli...

...když ale kritizuješ přestupy, tak by si měl být soudný a nenávidět teď Vogta, Modesteho, nebo Bittencourta.

Reagovat
cologneFC

Ty ma nechapes. My tych hracov nepreplacame aby isli k nam.

Reagovat
db18

Zadarmo u vás taky určitě nehrají a určitě si polepšili, jinak by k vám nešli.

Reagovat
cologneFC

Ved nesli zadarmo, to je jasne. Ale napr. Modeste ma nizsi plat ako v Hoffenheime. Ten chcel hrat a nie sediet na lavicke. Co sa neda povedat napriklad o Ullreichovi.

Reagovat
db18

Tak Ulreich seděl každou chvíli i na lavičce Stuttgartu, tam se taky není moc co divit.

Reagovat
Rudnevs

No Kirschbaum hral asi tak 5 zápasov. Predtým Marc Ziegler musel ukončiť kariéru kvôli tomu že sa cez Ulreicha nemohol dostať rok a pol do brány. Určite mal isté miesto, teraz majú vyrovnanú trojicu takže o brankára núdzu nemajú.

Reagovat
Rudnevs

Tak Kolín posledných 5 rokov úplne snové prestupy - za málo penazí veľa kvality.

Reagovat
cologneFC

Ako pisem, toto teraz nie je o kvalite hracov. Skor o ich charaktere.

Reagovat
cologneFC

Lewandowski, Götze, Mandzukic... Toho je vela. Naj priklad je Neuer, ked cely vas stadion drzal transparenty KO AN Neuer! Aj tak ste ho kupili a teraz ho oslavujete. Cista schizofrenia

Reagovat
db18

Takže jen Neuer...

Reagovat
cologneFC

Vymenoval som ti viacerych... Neznasali ste aj Pizzara ked hral za Bremy. Ale to sa fanusikom uspechu tazko vysvetluje co je to cest a hrdost...

Reagovat
db18

Nauč nás víc o tom, koho vlastně nesnášíme. Ještě Reuse, Aubameyanga, Messiho...

Reagovat
cologneFC

Skoda reci... Prepac, ale neberies veci, ktore ti pisem. Ok, mozno mas iny nazor. Ak sa ti to paci takto, ze vyhravate titul vo februari tak ok. Nemam co dodat.

Reagovat
Rudnevs

To ti tak chýba ten jeden Weiser že ich tak neznášaš?

Reagovat
cologneFC

Tu nejde o Weisera ale o princip. Ze ich skupuju.

Reagovat
Rudnevs

To s tým Neuerom je pravda ale myslim že už sa mu za to ospravedlnli. A tiez nechápem prečo ho nechceli, to chceli hrať donekonečna s trojicou Butt, Rensing, Kraft.

Reagovat
cologneFC

a co bolo zle na Buttovi alebo Rensingovi? Tomu mohli dat sancu, bol to mlady brankar. Odchytal tam iba zopar zapasov.

Reagovat
Rudnevs

Nic, boli to skvelý hráči, osobne ich mam veľmi rád a na to obdobie rád spomínam. Lenže odkedy skončil Kahn, tak všetci z Bayernu hovorili ako strašne potrebujú brankára a Neuer bol na to najlepší možný.

Reagovat
Rudnevs

http://loewenblau.de/shop/allgemein/koan_neuer/

Mierne si v tej dobe zavtipkovalo aj TSV

normal

Ale ani som nevedel že tá kampaň proti nemu bola az taká strašná, normálne pol stadiona držalo papieriky KOAN NEUER! A všade na okolo bolo že Neuer pre nás ostane navždy hosť.

Asi to bolo tak preto lebo Neuer ako malý bol na Parkstadione ked sa v roku 2001 rozhodovalo o titule a nadával na Bayern, potom o 8 rokov neskôr ( 2009 ) ked tesne pred výjazdovom Klinssmanna ( veľká chyba Bayernu ) Neuer oslavoval výhru na Allianz Arene rovnako ako Kahn v tom spomínanom roku 2001. Fanúšikovia Bayernu to mohli brať ako istú provokáciu, navyse Neuer sa od svojho detstva - 2011 vyjadroval aký on je "Schalker" a ako nikdy nechce hrať za Bayern ( mimo Mníchova v Nemecku Bayern neznášajú, možno tak v Bochumi ho majú trochu radi lebo majú Freundschaft ). Takže myslím že v tej dobe ho nenávideli a svoju budúcnosť videli v Kraftovi. Takže ja tak spolovice chápem konanie fans Bayernu

Reagovat
Uwe háže buly

Měli by prodat nejlepší hráče a stáhnout se na úroveň Kolnu, pak by BL raketově vyletěla

Reagovat
cologneFC

Nie. Nemali by skupovat konkurenciu. To uplne staci.

Reagovat
db18

A kupovat jen cizince

Reagovat
cologneFC

Ved nech si vychovaju. Aha, to by nemali tych najlepsich potom... Ja skratka nemam rad bezcharakternych hracov. Z Bayernu si vazim Lahma, Mullera alebo predtym Schweiniho. Ale prepac, Neuer a spol. su Judasi, ktori idu za peniazmi. Keby im teraz ponukol Real o 30% viac tak idu a biju sa do prs aki su oni velki madridisti. Z takych hracov mi je zle. A vy ich tam teda mate dost...

Reagovat
db18

Ale Schweinsteigera jsme ukradli Rosenheimu a Müllera zase z TSV Pähl, tak nevím, proč je sem pleteš jako skvělé příklady. Kde by ty kluby teď mohli být?

Reagovat
Rudnevs

Ber ho vážne, má právo na svoj názor.

Reagovat
cologneFC

Ako pisem, skoda reci. Schweiniho a Mullera ste brali ako mladikov. A nie ako top hracov. Tych ste si sami vypiplali. A za to

Reagovat
stas87

Preco Werder z doublu z roku 2004 nic nevytazil a dneska je priemer BL?Preco sa VfB placa po tituloch v dolnej polovici?A tych timov by sa naslo viacej..ty to vidis z pohladu sucasnosti,lenze dominancia Bayernu zacala skorej a zacala vdaka neschopnosti inych timov.Zrejme v Mnichove pracovali dostatocne dlho a tvrdo,splatili stadion o 10 rokov skorej a hospodari so ziskom.To ma byt ta motivacia a ten stimul pre dalsie kluby,nie slova o zniceni BL a grckam na adresu Bayernu.

Reagovat
db18

Reagovat
cologneFC

Na toto ti poviem iba jedno - platovy strop... Sam vies, ze aj od vas brali hracov len co ste ziskali titul. Stuttgart detto. Pamatas sa na to skvele trio co mal Stuttgart volakedy? Skratka sa mi nepaci, ze ked maju peniaze tak mozu vsetko. To uz potom nie je sport.

Reagovat
db18

Zavedením platového stropu by během pár let vymizela veškerá kvalita směrem na Ostrovy a starší hráči by předčasně odcházeli do Emirátů/Číny/USA/Ruska.

Reagovat
cologneFC

Ja nehovorim iba o bundeslige... A mimochodom platovy strop je aj v NHL a nezda sa mi, ze by hraci hufne odchadzali do Europy.

Reagovat
db18

Jo, protože NHL je někde jinde, kdyby si chtěl zavést platový strop, který by zajistil, že ti hráči zůstanou v BL, tak se vůbec nic nezmění a Bayern zůstane pořád někde jinde.

Reagovat
cologneFC

Keby bol platovy strop tak by Bayernu Judasi odisli. A ostali by iba srdciari. Potom by to bolo o sporte a nie o peniazoch. To je to, co sa vam tu snazim vysvetlit. Ze to uz nie je sport ale sutaz v tom, kto ma viac penazi. Naco je v lige Hoffenheim? Ved ten klub nema fanusikov. Naco je taky klub? To iste 3-4 dalsie kluby. Sport je preto sportom, lebo je ferovy. Teraz to uz tak nie je. Vitazi ten, kto ma viac penazi. A to je chore.

Reagovat
db18

Nicméně, Bayern si tyhle podmínky vytvořil férovým způsobem...

Reagovat
cologneFC

Ved v tom ti neodporujem. Aj ked napr. na Uliho mam svoj nazor. To je ale o inom. Nikdy som nepovedal, ze to bolo nefer. Skratka mate najviac fans, cize je o vas najvacsi zaujem a z toho plynu prijmy. To je ok. Ale ako som uz pisal, sport by nemal byt o tom, ze kto ma viac penazi. Mne na vas vadi to, ze z bundesligy ste to spravili. To, ze to robia ine kluby v zahranici ke mi jasne. A nepaci sa mi to.

Reagovat
Pipo123

To je utopia čo tu píšeš... to že je Bayern na tom tak skvele musí byť motivácia pre ďalšie kluby aby sa zlepšovali, niekedy bol futbal tiež o peniazoch, myslíš že generácia okolo Kahna a spol zarábala podobne ako hráči v iných Bundes kluboch ?! Určite nie, tiež boli paltovo niekde inde, nemyslím si že kluby ako Lever, Schalke, BvB, Wolfsburg majú malé rozpočty na platy, práve naopak. Ale nemôžu sa rovnať Bayernu, pretože to je TOP klub čo má prepracovaný marketing, má milióny fanúšikov a ich politika je mega úspešná, je to ich šikovnosť že sa im tak darí.

Reagovat
cologneFC

Presne si to pomenoval. Maju najviac fanusikov a to z nich robi stroj na peniaze. To je vsetko v poriadku. To vzdy tak bude, to mi nevadi. Mne vadi to, ze uz nejde o sport. V Amerike to pochopili. Snad to pochopime aj tu.

Reagovat
Pipo123

Ale veď NHL je troška iná káva a téma, tam ten platový strop funguje inak a podľa mňa dosť zvláštne. Príde mi zvláštne aby dvaja hráči v týme NHL zarábali 25 mega ročne a zvyšok spoluhráčov mal dokopy 25 mega. Ten systém stále dovoluje preplácať najlepších hráčov, skôr trpia slabší hráči ktorým sa znižuje plat, ale je podstatne menší. Niečo podobné si neviem predstaviť vo futbale.

Reagovat
stas87

Alebo to dava priestor zarabat hracom co su tazko priemerny pekne peniaze.Ukazkovy priklad je u Avs Comeau...z toho mi je do placu.Teraz si viem predstavit vedenie Flyers ako si buchaju hlavu o mur kedze vyhodili peniaze za Voracka.Ten hrac dost mozno nezopakuje minulu sezonu a jeho kvality neodpovedaju tomu,co podpisal.

Reagovat
cologneFC

No ved ale o tom to je. Posrali prestup a teraz si mozu buchat hlavu. Nemozu teraz kupit ineho hraca, aj ked na to maju.

Reagovat
stas87

Maju stale moznost vymeny s tym,ze mu budu platit iste % z platu..

Reagovat
Pipo123

Je to zvláštne, príklad aj Tampa a momentálna situácia okolo Stamkosa, končí mu zmluva a chce podstatne viac, myslím že cez 10 mega a teraz podla posledných správ mu Tampa dá tie prachy, nič iné im nezostáva. Naopak schytá to asi ich najlepší obranca Carle ktorého 5,5 miliónový plat spraví priestor pre navýšenie pre Stamkosa. Takže musím vymeniť TOP obrancu aby som mohol udržať TOP hráča ktorý proste chce prehnané prachy, ten systém sa mne osobne nepáči.

Reagovat
cologneFC

Mne hej. Ved o tom to je. Kazdy musi mat rovnake moznosti. O tom je sport.

Reagovat
stas87

Viem,Tampa o neho nechce prist,ma vyznam pre klub ako Kane pre Chicago.Situacia ale proste dospeje k tomu,ze musi pustit beka.Chicago to zvlada nahradit,aj letos budu vysoko aj ked prisli napriklad o Saada.Colorado prave vyhodilo nezmyselne vela za Beauchemina,Söderberga ci Comeaua.ROR aj Stastny su prec a nahradit sa ich nepodarilo..a Comeau ci Söderberg budu teraz nevymenitelny kvoli zmlvam co maju.

Reagovat
cologneFC

Reagovat
Rudnevs

Hviezdne trio? Gómez, Khedira, Hitzlsperger? Oba tie kluby museli prestavať svoju arénu. Robili nesprávne prestupy ( Wesley, Molinaro, Kvist, Ibisevic, Arnautovic, Pogrebnyak, Kuzmanovic, Elia )

Reagovat
db18

Elber, Bobic, Balakov...

Reagovat
stas87

A co sa stalo s eurami co prisli za Özila?Investovali sa do brazilcana,co nikdy v zivote nesplatil ciastku,ktora bola za neho zaplatena.A nejde len o Werder,tie timy sa pochovali sami.Ja na Bayern negrcam aj z toho dovodu,ze nema za sebou trotlov s uterakom na hlave ci banky ako spiny z PL ci Madrid.

Reagovat
db18

Reagovat
cologneFC

Pozri, do Bayernu tlaci peniaze hlavne Adidas a Telekom, kedze vlastnia najviac ich akcii. Ale to je jedno kto tam peniaze tlaci. Bayern je v pluse preto, lebo vydavaju stale nove a nove akcie. Si myslis, ze ked kazdy rok davaju desiatky milionov na prestupy, ze oni by neboli v minuse? ved nikoho nepredavaju za mega peniaze. A taky Real alebo Barca nemaju horsi marketing. Keby do nich Adidas, Telekom a Allianz netlacili prachy tak by na tom takto neboli. Z mojho pohladu je to jedno ci je to sejk alebo Adidas. Vysledok je rovnaky.

Reagovat
stas87

Cize tebe vadi,ze si Bayern dlhe roky vybudoval poziciu u sponzorov,co tahaju nemecky priemysel a tak nieco daju do Bayernu?Chapem to spravne?Keby Bayern nemal vysledkov,myslis ze by sa o neho pretahovali?Budme radi,ze nemecke firmy podporuju nemecke sportove kluby.Keby Dortmund pracoval lepsie,nemusel predat hracov ako Götze,neodisiel by mu Lewandowski..vsetko je to o praci vedenia.Preco mal Werder v casoch hojnosti len 105 zamestanancov a dnes,ked je priemerny tim,tak plati 150 zamestnancov?

Reagovat
cologneFC

Nie to mi vadi. Nech maju sponzorov kolko chcu, to je uz o ich sikovnosti. Vadi mi to, ze nie je rovnaka moznost pre vsetkych. Nech kazdy moze minut rovnake prachy na prestupy aj platy. Nech nie su sustredene vsetky hviezdy v jednom muzstve. Nech nas to bavi chodit do Nemecka na futbal.

Reagovat
stas87

Ale to je prave ta rovnica..si uspesny,si zaujimavy pre sponzora.Do klubu co nema vysledkov,nema zmysel investovat.Tak to bolo,je a aj bude.Zalezi samozrejme aj na minulosti klubu,ci ma za sebou v historii velke vyhry a velke zapasy.Zober si United,ten klub siel strasne dole ale pre sponzora je to stale atraktivny klub.HSV ma tiez minulost s titulami a oproti Werderu do neho sypu peniaze stale.A vysledky nema o tolko lepsie ako Werder.

Reagovat
db18

Köln má ale taky pěknou marketingovou smlouvu.

Reagovat
cologneFC

Ved to je v poriadku. Sponzor vzdy pojde za tymi klubmi, ktore maju najviac fanusikov. Ale uz v bundeslige su kluby, ktore si uspech chcu kupovat. A to je zle.

Mne ide o to, aby kazdy klub investoval do prestupov a platov rovnako. To je potom ferova sutaz. A zisky nech davaju napr. do mladeze. Tym si vychovaju vlastnych hracov a tych budu fanusikovia milovat.

Reagovat
stas87

Na mladez uz existuju projekty,ktore bezaju od roku 2004. Ako vyriesis to,ze hraci konci o rok zmluva,mas priestor pod platovym stropom a ponknes mu ciastku.On s agentom premyslaju a ozve sa im anglicky klub,sonduje teren a dozvie sa ponuku sucasneho klubu.Anglicky klub ponukne o 25% viacej,sucasny klub o hraca pride len preto,lebo inde strop nebude.

Reagovat
cologneFC

Ved by bol aj v Anglicku. To musi riesit UEFA alebo FIFA

Reagovat
Pipo123

Počuj, nelám si hlavu nad Bayernom, stejne je len otázka pár rokov než sa založí liga najlepších klubov na svete. TOP kluby časom do toho pôjdu lebo tam sa budú točiť absolútne šialené peniaze, ten projekt už viac ludí hlasne podporuje, obídu nejakú UEFU či FIFU a spravia si vlastnú ligu.

Reagovat
cologneFC

No smeruje to k tomu. Otazka je, ci toto chceme.

Reagovat
Rudnevs

Tak čierne by som to nevidel, už budúcu sezónu by mohli byť dosť konkurencieschopný Schalke, Leverkusen a BVB. Bayer už teraz má skvelý tím - v bráne Lena, stopéri Tah, Papa, Toprak, Jedvaj, na kraje majú Wendella, Boenischa... Skvelá záloha, a v útoku výborne nahradili Sona. Taktiež majú široký káder. Schalke má najlepšiu ( a najmladšiu ) zálohu a celkom fajn útok. Tiež majú široký káder a hráčov ako Uchida, Höger alebo Neustädter ktorý nehrávajú ale robia ten široký káder. BVB tam o tom nemusím hovoriť, každý vie aký sú silný. Wolfsburg a Gladbach tiež môžu Bayern potrápiť.

Reagovat
db18

No, platové stropy atp. by právě byl poslední krůček k tomu, aby to tak dopadlo.

Reagovat
Pipo123

Dobre napísané, preto nie je možné model NHL aplikovať vo futbale. V NHL vedia že sa tam hraje najlepší hokej, že finančne sú najsilnejší a ani KHL či Švedsko sa na nich nechytá, proste konkurenciu nemajú, preto im nerobilo problém zaviesť platový strop a vedeli že najlepší hráči nikdam neodídu, lebo lepšie podmienky nikde neexistujú.

Reagovat
cologneFC

Ved aj v Europe by to tak bolo

Reagovat
exot12

Ty si fakt trkvas! Plačeš tu ako malé decko. Bayern tie peniaze tiež musí dakde zarobiť! Väčšinou za tých hráčov čo kúpil dobre zaplatil, to že kluby tie peniaze zle investovali je chybou Bayernu? Viz. Wolfsburg, dostali ťažké love za KdB a kde sú?

Navyše oni kúpia väčšinou jedného hráča, aj keď je to najlepší hráč, tak hra celého týmu predsa nemôže stáť a padať na jednom hráčovi nie?Na ihrisku je 11 hráčov a aj keď ti jeden hráč odíde a tebe sa tvoja hra zrúti, tak idiot je skôr ten klub a nie Bayern!

Reagovat
Rudnevs

Prečo Werder a Stuttgart nehrajú vyššie, to je téma na dlho ale jedna z mojich obľúbených.

Reagovat
cologneFC

Chalani, ale nebavila by vas bundesliga viac, keby bola vyrovnana? Ved z tohto nemoze mat nikto radost. O com to je?

Reagovat
Rudnevs

Áno bavila Ale z toho že to tak nie je nemôžme viniť Bayern.

Reagovat
cologneFC

Aha...

Reagovat
db18

Reagovat
db18

Bavila, ale když konkurenti za ty peníze přivedou Immobileho, Maricu atp. tak se těžko něco změní.

Reagovat
Rudnevs

Marica... Že si na neho niekto spomenul. Ale boli tu aj kráľovské prestupy do slabších klubov napr.Ivanschitz.

Reagovat
cologneFC

Vam tiez nevyjde kazdy prestup. Ale o to nejde. Ide o to, ze to nie je ferova sutaz. Mam na mysli to, ze ine timy z ligy nemozu dat kazdy rok 100milionov na prestupy. A nepis mi take veci, ze ste si ich zarobili a pod. To je v poriadku, tak ich investujte do akademie a vychovajte si hracov. Ale liga nesmie byt o preplacani. To nie je sport.

Reagovat
stas87

Wolfsburg,Bayer a aj BVB maju prijmy z toho,ze hraju CL.To v sucasnosti uz nie su male peniaze,urobi to z rozpocta dost.Myslis ze BVB nepreplati taky FCA ked budu mat zaujem o rovnakeho hraca?Bayern tych hracov vychoval celkom dost..kolko trebars Leverkusen?

Reagovat
cologneFC

Ked ich vychovaju dost tak naco skupuju konkurenciu?

Reagovat
stas87

Ako si to predstavujes?Ze na supiske bude 15 odchovancov a 7 kupenych hracov?Prestupy medzi klubmi v BL boli vzdy a Bayern vzdy zaplatil a neodrbal konkurenta smiesnou ciastkou.A je treba si uvedomit este jednu vec-nasadenie,tempo a fyzicka hra sa neustale posuvaju.Kvoli tomuto Sammer pochopil,ze potrebuje mat +-rovnako silne dve jedenastky.To,ze ich teraz ma ako jediny v BL,je opät len jeho premysleny tah.Dortmund za Kloppa to tahal v 13-14 hracoch,to sa casom muselo prejavit.Zmysluplne to zacal robit teraz Bayer,trebars on bude v buducnu nahanat Bayern.

Reagovat
cologneFC

Este raz. Predstavujem si to tak, ze kazdy klub bude moct vynalozit rovnaku sumu na platy hracov. A ci to rozdeli medzi 15 alebo 25 hracov je ich vec. Sammer si moze dovolit mat 2 jedenastky, lebo Adidas mu na to da prachy. To iste Bayer (ti ale nedaju tolko ako Adidas). Ostatni si to nemozu dovolit, lebo nemaju sejka alebo Adidas za sebou. Ja len nechcem aby to bolo o tom, ze kto ma viac prachov.

Reagovat
stas87

To je pre teba idealny stav veci,pre sponzorov ale neprilis lakavy.Ak by to BL zaviedla ako prva,ake by mali jej kluby v Europe silu?Stracali by a kluby z inych lig by mai moznost navysovat cenu za hraca,ak by Werder chcel niekoho z Groningenu a mal pre ten prestup 5 mega a Groiningen by chcel 8,tak Werder cuvne.To iste je plat,hrac chce 200 tisic euro,Werder by mu moho dat ma 120.Nedohodli by sa a hrac by odisiel inam,tam kde mu tych 200 tisic daju.Preto stropy nebudu a liga ktora ich zavedie ako prva,zhori.

Reagovat
cologneFC

To nemoze zaviest bundesliga. To musi zaviest UEFA.

Reagovat
Rudnevs

Leverkusen vychoval napr. Hegelera, Reinartza, Oczipku, Risseho...

Reagovat
db18

Však se to investovalo do stadionu a tréninkových center a stejně i při splátkách zůstávalo až 100 mega bokem...

Reagovat
cologneFC

Vysvetli mi, ze ako je mozne, ze Bayern aj pri obrovskych nakupoch a platoch je stale v pluse? A napriklad ManU nie. A oni ani stadion nesplacaju. Nieco tu nesedi... Aha, uz viem, do vas tlacia peniaze vasi akcionari. Ono sa potom lahko hra.

Reagovat
db18

Zrovna United dostane od Adidasu asi o 100 mil. liber víc, jak Bayern za stejné období.

Reagovat
cologneFC

To su oficialne peniaze za to, ze nosia ich znacku. Ale Adidas tlaci peniaze do Bayernu cez akcie.

Reagovat
smazaný uživatel

a teba by nevadilo pozerat sa keby kolín vyhraval o 3-4 goly ? ty co ty trepeš je strašne

Reagovat
cologneFC

Ved vy uz nemate radost z vitazstiev. Vy uz nechodite na zapas s otazkou kto vyhra, ale o kolko vyhrame. Chore.

Reagovat
20fredy20

ty si uplny blazon, ty si chory clovek, 200 ludi ta presviedca ze tu hovori uplne blaznovstva ale ty si stale ides to svoje

Reagovat
cologneFC

A ty si nemyslis, ze toto uz so sportom nema vela spolocne? Chodim casto do Nemecka na ligu, citam nemecke noviny, viem aky je tam na to nazor. Ja nemam nic proti Bayernu, ale mrzi ma, ze bundsliga ide dole vodou. Teraz mam na mysli atraktivitu. To ma hneva a velmi. A mrzi ma, ze tu pises, ze som chory clovek. Nepoznas ma a za to, ze mam iny nazor ako 200 ludi odsudzujes. Ale ok.

Reagovat
20fredy20

nie nemyslim si ze Bundesliga ide dole vodou, prave si myslim ze ide hore vodou, po dlhych rokoch ma 4 zastupcov v LM, a aj ostatne timy su viac nez vyrovnane proti timom zo spanielskej,anglickej ligy

Reagovat
cologneFC

To je ale vysledok predchadzajucich rokov. Teraz sa hra max o 2. miesto.

Reagovat
exot12

A ako ťahá BL dole?

Reagovat
smazaný uživatel

Bayern je prostě pojem a je to obrovská tradice. To, že se kupují hráči odjinud je prostě fakt a není na tom nic špatného. Že nemáme celou sestavu o odchovancích to dneska snad krom Bilbaa nikdo nemá a to ani v Bundeslize. Co takový Wolfsburg či Hoffenheim nebo Dortmund? Vem si, že když Bayern nakoupí venku tak je to problém, když doma tak vykupuje konkurenci. Tak mi řekni co má dělat? Navíc jestli se nepletu tak oproti týmům z PL a PD tak nejdražší přestup Bayernu v dějinách byl Javi Mar za 40 mega a to jsou skutečně drobné. A nezapomeň, že tím, že Bayern zaplatí tak vlastně ty peníze pošle klubům a taky jim nic nedluží a kluby některé z toho prostě žijí.

Že je Bayern je finančně někde jinde než zbytek týmů? To je paradox, ale vem si: Bayern je nejúspěšnější tým ze svobodné republiky Bavorsko, která je ekonomicky nejvyspělejším a také největším státem Německa. Sídlo zde má například Allianz, BMV, Audi apod. takže je logické, že podpoří tento klub, který je z regionu či spolkové země.

Reagovat
smazaný uživatel

ted z jiného soudku, myslíte, že je v Německu nějaké větší derby než BVB - S04 ?

Reagovat
Rudnevs

Nie je.

Reagovat
smazaný uživatel

PokiaĽ viem, tak v Nemecku je to derby č.1. Zahraničie to tak ale často nevníma...

Reagovat
smazaný uživatel

Určitě není. Sice někteří tvrdí, že Bayern vs BVB, ale to hodně přiživují novináři.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak ono hlavne z hlediska historie to neni absolutne zadny derby, ,,dderby,, ztoho udelaly az media po dvou mistrovskych sezonach BvB a to se tak trochu tahne doted, ale klasicky derby to nikdy nebylo a nebude

Reagovat
Rudnevs

To je niečo také ako keby povedali že Barcelona : Real je derby.

Reagovat
smazaný uživatel

Spíš mi to připomíná Sparta - Plzeň

Reagovat
smazaný uživatel

Presne, Plzen je prakticky ten samej pripad co Dortmund

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Mada

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

No vsak ano, je to derby nejvetsich rivalu v tabulce

Reagovat
smazaný uživatel

To je úplně něco jiné. Real a Barca se nemůže porovnávat s Dortmund vs Bayern.

Reagovat
Uwe háže buly

Je to uplně stejný, jen FCB vs BVB mi přijde takový opravdovější, ale to může být otázka ještě pár let..

Reagovat
smazaný uživatel

Barcelona - Real samozrejme derby je, to je aj dosť historická záležitosť. Je o tom aj kniha na našom trhu - Laska a nenavist v La Lize

Reagovat
smazaný uživatel

Souhlasím. Vždyť když se BVB minulou sezónu nedařilo tak i hráči Bayernu třeba Müller vyjadřoval podporu BVB.

Reagovat
smazaný uživatel

bayern-dortmund je slager ale nie je to derby. jedna sa skor o rivalitu medzi bohatym mnichovom a priemyselnym dortmundom a aj to len kvoli tomu, ze sa tam hra spickovy futbal. raz som pozeral jeden nemecky film o druhej svetovej vojne a tam sa vojaci v zakopoch bavili, ze kto fandi borussi a kto schalke)))) su to susedne mesta, priemyselne, banicke. tak ako pre nas presovcanov je najvacsi rival susedne kosice a nie slovan alebo trnava, tak to iste aj v pripade borussie.

Reagovat
Rudnevs

https://youtu.be/fYaavAvDpFM

OT - v hornom videu je mini dokument o tom ci je Bollenfalltor vhodný na BL. Odporúčam pozrieť

Reagovat
20fredy20

fakt hrame hadzanu 33 striel ako v hadzanej

Reagovat
smazaný uživatel

Derbysieger!!! Die Nummer 1. in Pott sind wir

Více teď k tomu ani nemůžu napsat...

Reagovat
monty25

Dneska je škoda, že Schalke začalo hrát až tak pozdě. Ještě před necelým měsícem to vypadalo, že Schalke bude hrát s Dortmundem o 2. místo a od té doby je to samá ztráta. Navíc příště Bayern, z toho nejspíš taky bude hovno (rád bych se mýlil). Takže z toho nemám moc dobrý pocit...

Krom toho vypadnutí z poháru a dvě remízy se Spartou v EL... Na druhou stranu: Prohra v derby sice naštve, ale furt by mě štvala daleko víc prohra se Spartou. Dvě remízy sice taky nejsou nic moc, ale kdyby Schalke prohrálo, tak to bych snad ani nemohl chodit kolem sparťanského stadionu...

Reagovat
smazaný uživatel

Vzadu vám moc chýba Howedes a aj Nastasič. Obrana Howedes, Nastasič, Matip to by bolo niečo iné.

Reagovat
bayern987

Reagovat
smazaný uživatel

Ale přijít to muselo. Pár zápasů jsme vyhráli hodně se štěstím, ty výkony nejsou úplně stabilní. Na druhou stranu je to hodně mladý kádr, obrana je tradičně rozbitá, trenér tam taky není dlouho, takže bych se zatím nebál. Hlavně pracovat na zlepšení a ono to půjde.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavne Fahrmann nemal svoj deň druhý gól jeho a pri prvom mi prišlo že sa neskoro hodil

Reagovat
smazaný uživatel

Vždyť chytil minimálně 2 další goly. Tyhle hlavy se strašně špatně chytají, bylo to dost z blízka. Určitě bych ho za to nevinil.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Super, krásne derby s 5 gólmi, do prvého gólu to vyzeralo biedne, potom sa to našťastie rozbehlo, prvý gól zápasu vždy pomôže.

Reagovat
smazaný uživatel

Aubameyang už to trochu přehání, ne? víc gólů než zápasů mívá jenom Messi a Ronaldo

Reagovat
andrew96

Momentálně ani ti 2 ne.

Reagovat
bayern987

Jenže to má zase někdo jiný.

Reagovat
smazaný uživatel

Prvá sedmička tabuľky je nádherná kazí to tam akurát Wolfsburg

Reagovat
db18

Reagovat
smazaný uživatel

Fahrmann Dneska som strašne prial Hunterovi hattrick škoda no.A Leroy fakt talent z neho bude pekná sumička

Reagovat
Centrofixka

Fahrmann podal veľmi dobrý výkon, kvalitu má, 04 určite má na tomto poste správneho hráča, Leroy Sané dúfam že ostane v bundeslige na dlhšie, mimoriadne inteligentný hráč. Bol som na štvrtkovom zápase BVB - FK Qäbälä a pri konci zápasu diváci dávali najavo čo pre nich znamená nasledujúci zápas s 04, neviem ale ta nevraživosť to nie je nič pre mňa, Echte liebe BVB

Reagovat
smazaný uživatel

Žiješ v Nemecku alebo si bol na výlet na BVB?

Reagovat
Centrofixka

Len tak si tam niekedy zájdem, žijem na SK

Reagovat
smazaný uživatel

Zachranil dobre 2 tutovky. Ale z tech tri golu co pustil se 2 dali chytit, za tim si stojim. Ale jinak je to skvely golman, jen nemel svuj den, to se stava.

Reagovat
Arne

To, že mu dáváte za vinu takový góly, jen ukazuje, jak famózní obvykle bývá... Ano, ten první by v dobrým rozpoložení mohl chytit, ten druhý prakticky neměl šanci.

Reagovat
db18

Reagovat
smazaný uživatel

ten druhý ani náhodou.. ale co ten třetí?

Reagovat
cologneFC

OT

Chcel by niekto ist pred Vianocami na Köln-Dortmund? Hra sa 19.12. Odlet z Viedne 18.12. rano a prilet do Viedne 20.12. vecer. Letenky+ubytovanie+listok cca 300€. Treba dat vediet este dnes :-)

Reagovat
Darren Fletcher

ten thomas muller... v nicom nevynika a pritom z neho rastie legenda. zaujimavy typek riadne

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele