Z Karviné odchází slovenský záložník Guba

12.01.2021, 10:28
Aktuality

Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.

Autor: ČTK

Komentáře (262)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Dávid Guba odvedl MFK velmi dobré služby, pak jej zařadilo zdraví a prakticky rok nehrál. Skvělý hráč

Reagovat
smazaný uživatel

Mýval solidní záblesky , škoda asi toho zranění , co si pamatuju tak proti Baníku hrál vždycky solidně

Reagovat
smazaný uživatel

Mýval

Reagovat
HalaMadrid_Flx

Reagovat
Ferguson6

Reagovat
Vasil

Reagovat
20DollarsInMyPocket

Reagovat
vonavka

Reagovat
bourbon

ten taky

Reagovat
KoryVCF

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Didier Drogba

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Čemu ty se směješ proboha?

Reagovat
zgeroTT

Nie k nám. Prosím, nie k nám.

Reagovat
pistacik11

super náhrada za Pacindu

Reagovat
Ferguson6

Vy, Sereď, Senica alebo Ružomberok v tomto poradí podľa mňa.

Reagovat
zgeroTT

tak vraj Senica chvalabohu.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

senica

Reagovat
Keeper117

Nie nie on ide do Senice už to písali

Reagovat
Stannis Baratheon

V první sezoně za Karvinou v lize 7 branek.

Na to že to není hroťák. Mohla ho vzít Příbram nebo Brno.

Reagovat
smazaný uživatel

Baník loví v Estonsku, Karviná v druhé bundeslize

Líbí se mi, jak je na svůj věk jazykově vybavený

Reagovat
smazaný uživatel

V Estonsku nemohou být dobří fotbalisté pro českou ligu?

Reagovat
slonzacky_lenoch

Za Karvinou hrál nějakou dobu Sander Puri ale myslím že to byl tehdy celkem průser.

Reagovat
smazaný uživatel

Estonci mimo estonskou ligu jsou průser skoro vždy Nicméně u kluka z Gambie, který to má jako první angažmá v Evropě nevidím důvod, proč se smát Paide hodně zkouší přivádět mladé Afričany, podobně jako Táborsko u nás a směje se teď někdo Traorému, Condemu či Simovi? Tím neříkám, že Sanneh, jestli k nám přijde nemusí být průšvih a bude jak ti jmenování.

Reagovat
dinss

Reagovat
Kucka

Reagovat
žrout

Reagovat
20DollarsInMyPocket

Vsak tam je skoro nulovy riziko, problemem je spis, pokud se prosadi, tak udrzet toho hrace na uzde, tihle africani dost casto blbnou.

Reagovat
Losinho

Spíš je blbý, že nehrajou béčka, což situaci těmhle klukům dost komplikuje.

Reagovat
Figi

Puri byl dobrej. Navic v te dobe reprezentant. Ale pak na to kaslal. Jednou se myslim vratil bez omluvy pozde z dovolene a totalne z formy a s nadvahou. Hned mu byla ukoncena smlouva.

Reagovat
zgeroTT

my máme hráča z estónskej ligy a hlúpejšieho futbalistu ťažko hľadať. A to tam mal byť najlepší hráč.

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, Yann Yao je vaše legenda.

Reagovat
zgeroTT

a tiež prišiel z Paide u nás dostal mimochodom pracovné meno Yalo, ako jalový.

Reagovat
smazaný uživatel

Nakonec má ale za podzim dle TM 2+4 a to není úplně nejhorší, ne? O tom, jaký je to strašný dřevák jsem slyšel a četl od fanoušků Trnavy dost, ale statisticky zas tak hrozně nevypadá. Paradoxně Já jsem rád, že Baník zkouší něco nového. Pod Jankulem bych se bál Zahustela...Ten kluk rozhodně není žádný dřevák, naopak je dost šikovný. Možná se snaží řešit věci až moc fotbalově a během těch zápasů neukázal nějaký sprintový náběh. Dá se chápat, že fotbal v chůzi mu na estonskou ligu stačil, ale tady by to bylo o něčem jiném...Nicméně výsledky rychlostních testů měl z týmu prý jedny z nejlepších, takže je to jen o tom, aby si zvyknul na jiný fotbal.

Reagovat
zgeroTT

on by mal tých bodov oveľa viac, keby neriešil veci totálne blbo. aj pri návrate do defenzívy. Nechápem, prečo ho tu vydržujeme.U nás bez ohľadu na to, že aj naša liga je zatiaľ pre Yaoa vysoký level, ho považujeme za obchodovateľný artikel a mladučkého hráča. má 23. Proste aj keď si chalan dáva estónsku ligu, neverím tomu, že sa dokáže poriadne presadiť v našej a nie ešte vo vašej lige.

Reagovat
smazaný uživatel

Jasně, názor nikomu neberu a uvidí se...Třeba reputaci estonské ligy zlepší nebo ji jen potvrdí.

Reagovat
zgeroTT

bodaj by sa vám podaril. Na druhej strane, zas by ma štvalo, že my sme odtial priviedli hento a vy dobrého futbalistu.

Reagovat
smazaný uživatel

Mohou, nehledej v tom žádné hejty. Jen je to, alespoň pro mě, vtipné srovnání.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

My máme v Trnave hráča čo tam dal z krídla nezmysel gólov a tu nie je dobrý ani ako lavý obranca. Veru neviem.

Reagovat
žrout

Oscar přišel z Litvy z Trakaie a jaký je to player. Hodně povrchní koment, ale chápu, že to bylo spíš rýpnutí

Každopádně by bylo super, kdyby se v Karviné prosadil, šikovných mladých LB je v lize jako šafránu a MFK dost fandím za ten jejich otevřený přístup k přestupům, že se nebojí dávat šance cizincům a daří se jim přivádět zajímavá jména

Reagovat
smazaný uživatel

Hned nad tvým příspěvkem je moje odpověď uživateli HonzaBanik. Jde pouze o vtip formou vtipného přirovnání, že klub velikosti Karviné přivádí hráče z fotbalově vyspělého Německa a klub s mnohem vyššími ambicemi a zázemím přivádí hráče z fotbalově nevyspělého Německa. Jelikož šlo o vtip, nemá ten komentář cokoliv společného s racionalitou.

Reagovat
smazaný uživatel

*Pardon, v druhém případě jde o fotbalově nevyspělé Estonsko.

Reagovat
Poll Hamm

Ale přes šindeláře a eduarda to bude mít těžké. Škoda že šanci nedostává stropek

Reagovat
smazaný uživatel

Počítáte s ním spíš na LB.

Reagovat
slonzacky_lenoch

Tak nějak očekávám že teď je celkem jasné že Ndefe půjde pryč.

Reagovat
žrout

Jaký vliv má příchod LB na odchod RB

Reagovat
slonzacky_lenoch

Přichází ještě Kokovas a Kubala a zrovna on myslím může hrát obě strany

Reagovat
Figi

Bude hrat nalevo.

Reagovat
žrout

Přichází na LB

Reagovat
erudovanyodbornik

Karviná. To, ze je schopna nalákat takhle zajimave hrace, a jeste z Nemecka jenom ukazuje nechut a lenost ostatních klubu divat se za hranice ČR.

Reagovat
žrout

jsem na něj zvědavý a za tu odvahu Karviné hodně přeju, ať hraje lepší střed díky těmto zajímavým posilám

Reagovat
Bakary3

Reagovat
slonzacky_lenoch

Je to super hráč ale škoda těch zranění. Něco jak Dreksa, hrál dobře, když náhodou hrál.

Reagovat
slonzacky_lenoch

Hodně se mluví o tom že by k nám měl jít ještě Cienciala z Třince. A včera podepsal Kokovas z Bochumi to vypadá na dobre posílení.

Reagovat
Euphael

Ciencialu chce i banik

Reagovat
Figi

Ale blize ma pry k nam do Karvine, tak uvidime.

Reagovat
žrout

Ten je ale taky LB ne? Moc by mi nedávalo smysl, abyste dělali oba, navíc oba v mladém věku.

Reagovat
Figi

Pry muze hrat i zaloznika, takze za me v klidu. Navic ten Rek hraje i stopera.

Reagovat
Figi

Ciencala rikal, ze mu nevadi hrat ani vpravo. Navic se resi i ten Kubala. Ten hraje leveho beka i zaloznika. Taky ma 20 let.

Reagovat
Euphael

Lepsi asi ten Cienciala nez Kubala

Reagovat
db18

btw. v Nitre má podepsat Sinan Kurt.

Reagovat
smazaný uživatel

Ktorý, ten čo je nemecký Turek alebo ten čo je turecký Nemec?

Reagovat
smazaný uživatel

Turecký Turek z Německa

Reagovat
smazaný uživatel

Dnes už Turek, nemajúci nejaké prepojenie s Nemeckom vlastne nie je pravým Turkom

Reagovat
Ferguson6

Bože tá Nitra bude grc.

Reagovat
smazaný uživatel

Exreprezentant SR Jenrišek, bývalý bundesligový talent Sinan Kurt, 20 násobný reprezentant Izreala Harush... to mi na pomery slovenskej ligy prídu celkom solídne posily.

Reagovat
Emmett Brown

až na to, že Harush už odišiel

Reagovat
twelwer

tak bavis sa s wendigom

Reagovat
smazaný uživatel

Zato "odborníkovi" a samozvanému hráčskemu agentovi ako si, 24 hodín bedlivo sledujúcom hráčske transfery naprieč Európou určite nemohla ujsť taká "zásadná" vec, že Harush pred šiestymi dňami odišiel do Heerenveenu. Strašný faux pas, že som si takúto vec nevšimol, to je snáď na kriminál... Však ani na EF ten prestup zatiaľ nie je, ty jelito

Reagovat
twelwer

ja sa nepovazujem za odbornika ale diki. Jelito ťa tak akurat rano obliekalo

Reagovat
smazaný uživatel

Tak čo sa potom ozývaš na tému, ku ktorej zjavne nemáš čo povedať? To mám fakt mať z pamäti odsledovaný prestup každého Jana z Hornej-Dolnej? Navyše tu na EF je Harush stále vedený ako hráč Nitry? To mám snáď každého jelimana osobitne sledovať na TM, či neráčil prestúpiť?

Reagovat
smazaný uživatel

Aha, máš pravdu. To som si nevšimol, že je už v Heerenveene. Tak to bol v Nitre naozaj iba chvíľku... Na taký klub ako je Nitra, čo vlani skončila v lige posledná je izraelská reprezentačná brankárska dvojka aj tak slušný zárez...

Reagovat
BílíAndelDrcKo

za tým príchodom je minimálne usmevná historka. Nie je náhoda, že je v Holandsku už.

Reagovat
Ferguson6

Čo ho nejako oklamali? Alebo si Nitru s niečím pomýlil?

Reagovat
smazaný uživatel

Tak daj tú storku do pľacu... Klátil snáď kustódovi ženu?

Reagovat
BílíAndelDrcKo

nie, ale penazí mu slubili pred príchodom, že by z nich zaplatili aj tých odchádzajucich asi

Reagovat
smazaný uživatel

To sa dalo čakať...

Reagovat
Ferguson6

Bývalý bundesligový talent neznamená zhola nič. V Trnave bol Kerlon a ako to dopadlo a to bol ďaleko väčší talent ako Kurt. Proste tam nabrali kopu dedinských futbalistov z Nemecka ako kedysi DAC a vieme ako to s nimi dopadlo vtedy.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to má pravdu, no. Čítal som len, že tento Sinan bol mladšom veku veľmi sľubný a monitorovali ho kdejaké veľkokluby. Prechod na seniorskú úroveň mu však zjavne nevyšiel podľa predstáv, keď je dnes v takom levely, že mu je dobrá aj Nitra

Reagovat
Ferguson6

No ja pre dobro Nitry dúfam, že ten Hammer je niečo ako La Ling a nie ako zahraniční majitelia Senice. Ohlasy od slovenských futbalistov v Nemecku sú dobré, ale stále je to len agent a ak uvidí, že veci nejdú podľa jeho plánov, môže sa na to rýchlo vykašľať.

Reagovat
smazaný uživatel

Aj keď verejne bolo často uvádzané, že David Hrnčár je hráčom Slovana na hosťovaní v Zlatých Moravciach, nebola to úplne pravda. Keďže Slovan s ním nemal podpísanú profesionálnu zmluvu, bol „de facto“ voľným hráčom.

Reagovat
penepi

Reagovat
penepi

Inak ale potom toto nie je velmi dôveryhodné, alebo?

https://sportnet.sme.sk/futbalnet/clen/1310656/#prestupy

Reagovat
smazaný uživatel

Neviem presne ako to je ale ak by ho chcel podpísať iný klub z našej ligy pravdepodobne musí Slovanu zaplatiť výchovné preto sa robia tieto hostovačky až kým hráč neskončí niekde v Rakúsku

Reagovat
pistacik11

Tak tak, viď prestup Viazanka z PO do KE, tiež chlapec dlho stal, lebo sa nevedeli dohodnúť na odstupom.

Reagovat
smazaný uživatel

Práveže naopak. Cez toto by nemal ísť vlak.

Reagovat
pistacik11

Škoda, trošku viac severozápadne by mu Slovan viac svedčal.

Reagovat
penepi

Prečo? Toto je pre neho určite lepšie a aj väčšia výzva. Keď sa nepresadí, potom môže ísť do priemerného českého klubu.

Reagovat
pistacik11

Ten priemerný český klub hral za posledných 5 sezón 3x skupinu európskej ligy, Česká liga je o parník pred našou, a odtiaľ to bude mať určite jednoduchšie odísť do kvalitnejšej ligy.

Ale všetko je to len keby. Najprv by musel mať Liberec záujem.

Reagovat
penepi

Nemôžeš na to nazerať len optikou ligy, musíš brať do úvahy aj samotný klub. Potom by si mohol povedať, že je vlastne lepšie hrať za Opavu ako za Slovan. Čo sa týka konkrétne Liberca, u nás by boli tretí (vzhľadom na to kde stojí v Česku Jablonec). Plus tá európska štatistika je samozrejme pekná, ale minimálne v budúcej sezóne bude mať jednoznačne väčšiu šancu zahrať si skupinu v Bratislave - vzhľadom na nový formát UEFA súťaží a aktuálne postavenie Liberca v Česku.

Preto si myslím o prípadnom prestupe do zahraničia presný opak. Koniec koncov, ktorý Slovák okrem Kucku a Hrošovského spravil z CZ ligy nejaký významný prestup von?

Ale každopádne ľahké to mať nebude. Typologicky by zapadol skôr do Ševelovho futbalu. Ale minimálne vyskúšať ho je správny krok.

Reagovat
smazaný uživatel

Typologicky by práveže viac zapadol do toho Liberca Ale snáď dostane šancu aj keď pod Milaničom si ho veľmi neviem predstaviť

Reagovat
penepi

S tou prvou vetou súhlasím, ja som to porovnával Ševela vs. Milanič. Ale tak bola by naozaj škoda ho nevyskúšať.

Reagovat
penepi

Paradoxne by mu mohli vyhovovať najviac zápasy proti DAC a Žiline, kedy nebudeme úplne dominantní na lopte a bude sa hrať zo strany na stranu.

Reagovat
pistacik11

Dúbravka, Hrosovksy (aj keď, či si belgickom polepšil aj ináč ako finančne neviem povedať) ak zavriem obe oči aj Stoch. Ale tak ak by ten zbytok mal kvalitu, alebo väčšie ambície (Ďuriš, Bakoš) prestupili by aj oni. Lenže ak sa poriadne nepresadia ani v tých slabších kluboch Česká, tak majú hold smolu.

Reagovat
penepi

To je velmi máličko vzhladom na počet Slovákov v Česku. Nemá o nič menšiu šancu spraviť dobrý prestup zo Slovana, dokonca by som povedal, že o hodne lepšiu. Na druhú stranu ruku na srdce - otázne je, či sa vôbec presadí u nás, naozaj si nie som istý, či je to hráč pre lepšie ligy.

Reagovat
pistacik11

S poslednou vetou súhlasím, tobôž ak si pozrieme ako sa v Česku nepresadil taký Ďubek a iné "hviezdy" našej ligy, na druhú stranu kariéru tam urobili celkom "dreva" z našej ligy.

Reagovat
jany kozak

no moment a ktory Slovak spravil zo Slovana nejaky vyznamny prestup? a duplom pri kmotrikovi

Reagovat
penepi

Šporar? A v dohladnej dobe snáď aj Moha, Greif, potom Strelec. A ja nikde netvrdím, že Hrnčár má spraviť nejaký skvelý prestup von, podla mňa na to nemá a je otázne, či sa vôbec presadí u nás. Akurát porovnávam Slovan a Liberec, že skôr bude na očiach v Európe u nás.

Reagovat
Ferguson6

Šporar nie je Slovák.

Reagovat
penepi

Ale Moha je

Reagovat
Ferguson6

Moha pôjde niekam do Poľska alebo Saudskej Arábie a bude rád no

Reagovat
penepi

Aha, teraz pozerám, že ty píšeš iba o Slovákoch. Tak potom zostaňme len hypoteticky pri Greifovi a Strelcovi, aj keď v tomto prípade to nie je moc dobré porovnanie, keďže celkovo hrá v Česku ďaleko viac Slovákov ako v Slovane.

Reagovat
Ferguson6

A t zatiaľ žiadny významný prestup nespravili. For all we know Strelec môže o rok prestupovať do Zaglebie Lubin.

Reagovat
penepi

Nepreháňaj

Reagovat
BílíAndelDrcKo

To asi nie. Strelec má v reportoch vysoké znamky aj v tvorbe šancí aj v zakončovani (prekvapivo). Niekedy je aj vyššie pred Hložekom, pre mna nepochopiteľne, ale na druhu stranu je Hložek stále o rok mladší a je najmladším hráčom kt. sa pravidelne objavuje v reportoch typu top 10 hráčov U21 mimo top 5 líg.

Každopádne David má napriek všetkému dobré predpoklady, ktoré by však mal ukazovať v nejakom rozumnom hernom systéme, čo bohužiaľ sa vzhľadom na dĺžku jeho kontraktu a sumu ktorú Slovan požaduje možno ani nikdy nestane.

Reagovat
jany kozak

nejaky link pls kde to sledujes?

Reagovat
BílíAndelDrcKo

hm napr. Total football analysis aj ked niektoré veci su tam pritiahnute za vlasy.

A tu je taký plytký prehaldný výtah od CIES z decembra

https://football-observatory.com/IMG/pdf/mr60en.pdf

Reagovat
penepi

Tuším sme krivdili Nonovi.

Reagovat
Ferguson6

Lol, ten Duffy tam za Škótsko hneď v prvej kategórii

Reagovat
BílíAndelDrcKo

nepoznam ale objavuju sa tam niekedy aj poriadni mäsiari

Reagovat
Ferguson6

No prakticky od príchodu si z neho všetci v Škótsku robia srandu.

Reagovat
BílíAndelDrcKo
Reagovat
smazaný uživatel

Hložek hrával dlho v Áčku mimo svojej pozície väčšinou na krídle inak by mal ešte lepšie čísla s pravdepodobne aj hodnotenia to je hráč pre veľkokluby ak ho nezradí zdravie a čo sa týka Dávida on podľa mňa potrebuje na jar hlavne dobre čísla aby sa seba ešte viac upozornil a mohol v lete prestúpiť do dobrej ligy v Slovane sa adekvátne zlepšovať určite nebude

Reagovat
pistacik11

Ale treba to brať aj optikou ligy, lebo hrať proti Slávii, Sparte, Plzni.... plus štatisticky každý druhý rok skupinu európskej sútaže dá viac ako hrať proti Žiline, DACu a každý 6ty rok skupinu v Európe.

Reagovat
penepi

Štatisticky je v tomto úplne irelevantné brať európske súťaže podla toho ako sa v nich mužstvám darilo v minulosti. Hlavne s ohladom na meniacu sa štruktúru platí, že skôr spraví skupinu so Slovanom ako Libercom.

Reagovat
pistacik11

Ako to potom bude, ak vypadnú z predkola LM pôjdu do predkola EL a ak vypadnú aj tam tak predkolo tej novej ligy?

Reagovat
penepi

V zásade áno, s tým, že ak náš majster vypadne už v 1. predkole LM (nič nereálne, že ), tak ide hneď do KL.

Reagovat
Ferguson6

Mňa viac pobavila fotka vysmiateho donedávna trénera Trnavy pri podpise jeho syna v Slovane

https://cdn-skslovan.azureedge.net/_obrazky/top.2017/15/41871.jpg

Reagovat
pistacik11

Mu dal SBS kar po hlave, či v Trnave mu pribalili monokel na rozlúčku?

Reagovat
zgeroTT

taká škoda, že ho odvolali. Keby sa objavila takáto foto v čase, keď nás trénoval, bolo by to epické.

Reagovat
xawi

Mne toto pride strasne, ked sa tatinovia prizivuju na synoch a tlacia sa do medii (Hrncar, svojho casu Hamsik), alebo im diktuju zivot akoby boli nesvojpravni (vid Strelec minulu zimu).

Reagovat
twelwer

u strelca mal na to pravo este nie ? ..vsak nemal 18r este .. ci sa mylim ?

Reagovat
xawi

Vsak pravo na to mohol mat, ale aby mi ako profesionalnemu futbalistovi tatko diktoval, ci ma misst na sustredenie alebo nie.

Reagovat
twelwer

Lenže tam išlo aj o ine veci, vytvorit tlak na novu zmluvu, na to aby poriadne hraval a podobne

Reagovat
zgeroTT

Emmet v akej zostave ste dnes nastúpili?

Reagovat
Emmett Brown

už si si to asi zistil, ale...

Ševčuk (46. Sokol) – K. Mihálek (61. Holka), Petryk, Filipiak, Mrnka – Jedinák (61. Polčic), Hronec (46. Gašparovič), A. Horvát (61. P. Bartoš), T. Tóth (61. Šimončič), Dopater (46. Habovčík) – Vondryska (46. Hurný)

Reagovat
zgeroTT

ano, díky. Normálne som sa bál, či sme k vám neposlali niektorého z mladých, ktorí sa dobre ukazujú u nás.

Reagovat
flamengo

No dobre, ale kde budú hrávať tí, ktorí sa nezmestia do áčkovej jedenástky? Podľa mňa je lepšie mať juniorku v tretej lige ako mať v Petržalke hráčov, ktorí sa tak, či tak do áčka nedostanú. Vidím tam hrávať max. 2-3 hráčov, Horvát možno, dorastenecká hviezda Godinho jr kde?

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Godinho je po zranení doma v Brazílii. Mal sériu zranení, tak zrejme aj kvôli psychike aj situácii má dlhšie volno.

Reagovat
smazaný uživatel

+ v Brazílii nebude chálovať KFC

Reagovat
zgeroTT
Reagovat
smazaný uživatel

To som hneď pozeral, či tam je. Skôr ide len o vieru, že sa bude stravovať lepšie.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

somalcovi kfc je jak do ohna vodu kvapkat

Reagovat
Ferguson6
Reagovat
zgeroTT

polčas zo strany Nitry dosť rozpačitý.

Reagovat
smazaný uživatel

Za FC_Nitra proti Púchovu (2:1; Mustafič 2 - Krčula) odohral 1. polčas 19-ročný stopér RamziFerjani6, v minulej sezóne najvyťaženejší hráč BVB Dortmund U19 po supertalentovi Youssufovi Moukokovi. S Nemeckom bol na ME U17 2018.

Nesklamal ani neohúril. Podpísaný ešte nie je.

Reagovat
Ferguson6

Kvocera dnes za Duklu gól pri premiére. Bohužiaľ, zatiaľ je len sereďský report k zápasu, ktorý hovorí, že to bol dobrý zápas, ale nič o tom, ako hrali Bystričania. Ale 2:2 s ligistom je určite dobrý štart

Reagovat
smazaný uživatel

https://www.transfermarkt.com/thomas-heurtaux/profil/spieler/109598

Nová posila Pohronia 110 zápasov v Sérii A

O Polievku sa vraj zaujíma Kaizer Chiefs

Reagovat
Ferguson6

Dopadol nejaký takýto prestup hráča so skúsenosťami z TOP 5 na Slovensko dobre?

Polievka má zmluvu, tak dúfam, že ak by šiel, tak za neho aspoň poriadne zaplatia. Ale aj pre jeho dobro dúfam, že sa do Afriky nezahrabe.

Reagovat
Ferguson6

Pozerám, že ich momentálne ťahá Nurkovič, ktorý hral od roku 2011 len na Slovensku a pred odchodom do JAR ťahal Komárno.

Reagovat
Emmett Brown

Spomínam si, že pred pár rokmi sa o neho dost zaujímala Roma

Reagovat
Degree

Kubilay Yilmaz v Korone Kielce to Trnava nemohla sa onho pokusit zlanarit ho?

Reagovat
zgeroTT

Je zdravotne uplne mimo.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Jo Kubi ma chrbát v riti

Reagovat
Degree

Mne to dmes kolega v robote vravel som mu nechcel verit zeby siel do 2 polskej

Reagovat
ratusek

Bratři kolik lidí vám bude chodit do práce? Matovič se asi zbláznil

Reagovat
Karci64

Magorovič sa aktuálne vôbec nezbláznil. Všeobecne uznaným debilom č. 1 je už dlhodobo. Koľko, ľudí bude pracovať, netuším, no bež magorovičovho testu ťa do práce nepustia.... Osobne mám to šťastie, že môžem využiť prácu z domu a môžem osrať celý tento cirkus...

Reagovat
penepi

Tak on je psychicky chorý, však sa aj lieči, čo je chvályhodné, ale ešte chvályhodnejšie by bolo, keby sa zároveň vzdal formálne najdôležitejšieho postu v štáte.

Reagovat
smazaný uživatel

Normálne sa väčšina pôjde otestovať. Vo VW či Land Roveri bolo tento týždeň dobrovoľne testovanie a drvivá väčšina zamestnancov bola. A to neboli absolútne žiadne sankcie. Vo VW Slovakia sa otestovalo dobrovoľne 93 percent zamestnancov. Ono ten anonymný ,,facebookový,, svet je úplne iný, ako je svet v realite.

Reagovat
ratusek

"Dobrovolné"? Tak jako minule? To chápu

Reagovat
smazaný uživatel

Píšeš o dvoch veciach. Ja píšem o dobrovoľnom testovaní , už teda minulý týždeň vo fabrikách ako VW. Áno, strašne zle sa pre niektoré exempláre číta, že z 10tisic zamestnacov išlo dobrovoľne na testy 93 percent. Ja chápem, že to absolútne rozmätáva anonymný svet internetu...

Reagovat
twelwer

To je jedine co ma ako tak tesi teraz ze v reali sa mi to zda trosku lepsie ako diskusie na FB lebo inac by to musel byt koniec sveta

Reagovat
Emmett Brown

Reagovat
BílíAndelDrcKo

a prečo by som sa v robote cez prac. dobu nedal zadarmo otestovať?

Reagovat
xawi

Lebo cipovanie, lebo konspiracie, lebo Matovic. Lebo dovody, ktore su na facebooku.

To vysoke percento je fajn, hlavne v tejto bubline, kde sa preepoklada koncentracia ldui, co veria konspiraciam.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

no odpor k robote je v takých ľuďoch často väčší ako konšpi. sily. Každopádne je neporovnateľne testovanie vo fabrikach a v mob. odberovych miestach.

Ja sa tiež nejdem dať otestovať, z logických dôvodov, na kolko som 3 mes. na homeoffice a naozaj nikam nechodím a väčšinu času žijem teraz sam. A podobnych nas je dost, ale aby ma niekto kvôli tomu chcel obmedzovať v prírode, pri behani alebo keď idem raz za mesiac pre papiere napr., tak to je choré.

Reagovat
penepi

Tiež rozmýšlam, že nebudem riskovať. Ešte na mňa náhodou spoza kríkov v lese vyskočí v maskáčoch križiak a zle nedobre bude.

Reagovat
pistacik11

Ja idem len kvôli tomu, aby som mohol ísť do prírody, lebo doma by ma už fakt jeblo. Zas objednať sa na test, alebo počkať do pol hodinky v rade není až taký problém :)

Ako žeby ma niekde zastavili zelený bez testu sa nebojím, ani teraz nikde tu naokolo nepokutovali a to auta nastávane kolo cesty, milión ľudí so sankami alebo snowboardami. Policajti tiež nechcú so seba robiť debilov.

Reagovat
smazaný uživatel

mno tak toto nie je celkom pravda, sobota/nedela pod pezinskou babou hliadky odchytavali auta a kontrolovali zakaz vychadzania, detto zochova chata

Reagovat
pistacik11

Iný kraj iný mrav

Reagovat
xawi

skor kontrolovali len hranice okresov. Po Bratislave su normalne pootvarane bufety, vrcholom boli kolotoce v Ruzinove pocas lockdownu - 2 dni normalne fungovali, az potom ich zrusili.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

no neviem aka hranica okresu je na zochovej chate pod babou stali dole pri nemocnici a kontrolovali pohyb medzi okresmi, svagor ma sluzobne auto na CZ znackach a zastavili ho...mna zas zastavili v BB ked som sa 7.1. vracal z chalupy, a uprimne myslim ze tych hliadok by mali vyhnat von radovo viac

bufety su ok, zatrhli im akurat stoliky, pri ktorych sa postavalo...za mna radsej by som to teraz zavrel komplet vsetko na 3 tyzdne vratane takychto obcerstvovacich okienok a vydajni eshopov, chodit akurat do prace, prirody, zakladnych obchodov a lekarovi a dostali by sme to naspat pod kontrolu, lenze to by musela fungovat schema pomoci podnikatelom co nefunguje takze sa tu budeme motat este pekne dlho

Reagovat
xawi

no ved to, ze co chcu kontrolovat v ramci okresu. NIkde nie je napisane, ze musis travit lockdown v mieste trvaleho bydliska.

Reagovat
r3

Absolutne dno je komunikacia. Na tom, ze sa v priebehu najblizsich 10 dni ma ist dat kazdy otestovat objektivne nie je nic hrozostrasne, aj ked v tom ma evidentnu uchylku.

Reagovat
Ferguson6

Komunikácia a nekonzistentnost opatrení. Robí sa všetko, ale nie poriadne.

Reagovat
ratusek

Tak potřebuje zase přihrát kamarádům prachy za testování. Je nepoučitelnej. Žádný jeho krok neměl žádný učinek, ale přesto do toho jde znovu

Reagovat
zgeroTT

V jeho pripade ide skor o snahu za kazdu cenu ukázať, ako ma pravdu a zapisat sa do dejín. Prachy by som v tom nehladal, on proste potrebuje byt obdivovany. Ked sa to nepodari, tak si testovanie este niekolkokrat zopakujeme.

Reagovat
Ferguson6

Nepotrebuje. A niektoré kroky výsledky mali. Pilotne testovanie na Orave fungovalo, tak isto sčasti aj to celoplošne a to sa spravilo len tak polovičaté. Terajší lockdown, síce nie je nejaký drasticky až na obchody už tiež priniesol zníženie čísiel.

Reagovat
penepi

A práve preto je nepochopiteľné, že ide znova do celoplošného testovania. Aj keď vlastne je to Matovič, takže je to pohopitelné.

Reagovat
smazaný uživatel

Na Orave a v Bardejove to fungovalo hlavne vďaka tomu, že tam bol už vtedy o dosť prísnejší lockdown ako na zbytku Slovenska

Reagovat
pistacik11

tak ako v novembri aj teraz tie jeho znížené čísla prinesie lockdown a nie testovanie. Ale vymyslel to dobre, a zase sa bude môcť chváliť svojou atómovkou.

Reagovat
smazaný uživatel

este vacsi efekt bude mat znizeny pocet PCR testov, kedze jednak vela odbernych miest prejde najblizsie 2 tyzdne cisto na testovanie Ag testami a dvak nebude koho testovat kedze budu "vsetci" po antigenoch, to iste sa dialo v novembri ked sa pravidelne robilo 3-6k testov denne a igor to samozrejme predal ako uspech svojej atomofky

jedine realne data su 2 - pozitivita PCR testov a pocet hospitalizacii, pricom ta ma 2-3 tyzdnove oneskorenie oproti poctu nakazenych, takza v polovici februara sa mozeme tesit na dalsiu igorovu medialnu masaz

Reagovat
KnoxXx

Presne tak, prinesie to len ďalšie "kolo" zahmlievania - menej PCR testov, logicky menej pozitívne testovaných a zdanie, že sme zasa raz atómovkou vyhubili koronavírus.

Reagovat
KnoxXx

Reagovat
r3

Netreba za vsetkym vzdy vidiet peniaze. V tomto pripade bude motivacia uplne inde.

Reagovat
Emmett Brown

Súhlasím, akurát zase hodili samosprávy do vody, večer na tlačovke povedali, že na druhý deň sa začína testovať a ľudia môžu ísť do existujúcich MOMiek, ktoré sú už teraz preťažené a chvíľu potrvá, kým pribudnú ďalšie testovacie pracoviská. Napr. v celej Petržalke je teraz jedno odberné miesto...

Reagovat
r3

Bohuzial suhlas..

Reagovat
smazaný uživatel

treba sa na to normalne vysrat, ak sa inak neda zobrat si pol dna dovolenky na 27.1. a ist sa otestovat vtedy, potom mas pokoj az do 7.2. a mieto dvoch testov budes mat absolvovany iba jeden

Reagovat
Ferguson6

Však test z dnes napríklad ti platí až do 7.2.

Reagovat
smazaný uživatel

to plati iba ak budes v tej lepsej polovici okresov, co ked si z BA alebo TT nebudes ani omylom a test ti plati to 2.2., to co som napisal je sposob ako sa vyhnut jednemu kolu saskarne za cenu absolutne minimalneho obmedzenia (pol dna dovolenky)

Reagovat
Ferguson6

Ja som sa plánoval ísť dnes otestovať aj tak, tak mne je to vcelku jedno.

Reagovat
smazaný uživatel

ved v pohode, len potom pojdes este raz zaciatkom mesiaca...ako mne je to v principe jedno, bol som 2x na Ag, raz na PCR takze z testov nemam stres, ale nechce sa mi zbytocne saskovat 2x ked mozem iba raz

Reagovat
Ferguson6

Zrejme hej, ale mne ani to nevadí. Ja sa rád preveziem do mesta na test Vybavím si popri tom aj iné veci rovno.

Reagovat
pistacik11

Neplatí náhodou len 7 dní?

Reagovat
pistacik11

Teraz som si to prečítal. Toto môže fungovať len u nás

Ako dlho bude platiť test?

Platnosť testu bude sedem dní, ale nepočíta sa od vykonania testu, ale do dátumu 27. január.

V praxi to znamená, že nerozhoduje, či sa osoba otestuje v pondelok (18. januára) alebo v stredu (20. januára), sedemdňová platnosť testu sa začína až po 27. januári. Po prvom kole testovania (2. februára) sa ministerstvo rozhodne, ktoré okresy si testovanie zopakujú.

Reagovat
smazaný uživatel

To je ale systémová chýba, MOM malo byť ďaleko viac už skôr. Ľudia sa chcú dať testovať ale nieje kde alebo si musíš vystáť dlhú radu. Na antolskej mali málo testov tak robili iba do 12.h, Lamač sa zmenil na objednávanie a to hneď zaplnilo karlovku, dubravka svoje MOM nemá.

Kto iný by to mal robiť keď nie samospráva? Majú priestory a ľudí.

Reagovat
r3

Jasne, ze to ma robit samosprava.

Len v normalnom svete ma od vlady dostat dostatok casu na pripravu, presne konkretne a jasne zadanie a taktiez peniaze.

Reagovat
KnoxXx

Nenazýval by som finančný prospech úchylkou ...

Reagovat
Ferguson6

Pacinda už oficiálne v Košiciach. Tomu hovorím poriadny zosup. Z hviezdy ligy a prestupu do Plzne do 2. ligy za 2 roky

Reagovat
pistacik11

To bude tým, že Spartak nemá peniaze, nie jeho nekvalitou viď diskusia z pod Ščastneho

BílíAndelDrcKo08.01.2021 20:49#

Je jedným z najdrahších hráčov a je permanentne zranený. Prišiel po zranení a úplne zdravý odohral iba prvé 2 zálasy myslím. Pre mňa ak zohľadním všetko je to na krídlo 3. voľba. Do útoku prvá pri tej konkurencii, ale ako hovorím, je to zbytočné ak nie je zdravý.

Inak samozrejme kvalitný futbalista, veľký prehľad a prekvapil aj ľudsky, keď na tréningu povzbydzoval a pomáhal mladým. Teraz však potrebuje Trnava zdravého lídra na dlhšiu dobu alebo kompletný priestor pre sopliakov. Rád by som pribalil ešte jedného k nemu.

[reagovat]

Noustress08.01.2021 21:03#

Takže púštame jedineho utočnika ktorý má ligové parametre s tým, že žiadna adekvátna náhrada ani nieje k dispozícii ešte uplne trapne do druholigoveho klubu . Či ideme novú koncepciu zas, už asi 4tú v tejto sezóne ... Už mi je fakt trápne z celého Spartaku a tejto amaterskej ligy

Reagovat
Noustress

Here we go again. Tak sme oficialne bez utočnika, bez penazí to ani nehovorím lebo klasicky odchádza hráč zmluvne viazaný po vzájomnej dohode zadarmo. Dúfam, že jeho plat dostane teraz nejaký obrovský talent zo štvrtej Nigerijskej ligy, ktorý vedenie ohúri siedmimi odohratými minútami v prírpavnom zápase. Hlavne, že to konečne robíme inak. Najsmutnejšie je, že konkurencia je tak úbohá, že 6tku asi aj tak dáme s nejakými srandami ako Sered alebo ZM. Za koncepciu za silný Spartak

Reagovat
smazaný uživatel

Nechcete Hentyho ?

Reagovat
Noustress

môj favorit je Lalkovič

Reagovat
r3

Darujeme za odvoz.

Reagovat
pistacik11

Nakoniec ten Poor nebol až taký zlý majiteľ

Reagovat
zgeroTT

Bol. Akurat títo robia všetko preto, aby nezaostavali. Ale odchod Pacindu nie je vzhladom na jeho zdravotny stav a finančné naroky tak necakany a zly. Bez utocnika sme boli aj s nim a radsej budem pozerat na Olejnika alebo nejakeho "vyskautovaneho" cernoska, ako nie na svojom poste trapiaceho sa Pacindu. Mimochodom, ja si myslím, ze utocnik k nam este pride a nebude to ani ziadny Boubacar a ani ziadny Stefan M.

Reagovat
Ferguson6

Dnes výhra 4:2 nad Ružomberok, Polievka dal hattrick

Reagovat
Ferguson6

Almasi do Achmatu Groznij

Reagovat
pistacik11

Čo je na tom zle? Kvalitnejšia liga, pekne zarobí. Podobný klub s podobným platom by si na západe len ťažko našiel.

Reagovat
monkej

Reagovat
Ferguson6

Však nič zlé, len som confused. Nečakal som to, keďže čísla nejaké extra nemal. Ale tak možno sa stane najlepším strelcom ruskej ligy a pôjde aspoň do Moskvy/Petrohradu, prípadne na západ ako sa to z Grozneho podarilo Zabavníkovi.

Reagovat
penepi

To akoze ozaj veris tomu, zeby sa Almasi v podpriemernom klube mohol stat najlepsim strelcom ruskej ligy?

Reagovat
Ferguson6

Však neverím, ale nikdy nevieš

Reagovat
pistacik11

Ešte prekvapí a posadí Rohožníkav Repre na lavičku

Reagovat
pistacik11

S jeho výškou a postavou nikdy nebude mať veľa gólov, ale bude veľmi platný pre tým, niečo ako Jakubko alebo Nemec. Aj keď 14z 6g 3a nie je zla štatistika

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Almási je úplne skvelý na našu ligu. Čísla mal práveže veľmi dobre na to kolko odohral a v tíme kt. hral 3-5-2 a väčšinou na brejky. Pre mna je Almási určite napr. lepší ako Balaj v tej svojej úlohe kladiva.

Reagovat
Ferguson6

U nás je hlavne najhoršie to, že títo útočníci odchádzajú vždy v zime. A potom je najlepším strelcom klubu/ligy hráč, ktorý tam už pol roka nehrá.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Úplne zlo nastane keď nebudú odchádzať vôbec

Reagovat
smazaný uživatel

https://www.transfermarkt.com/luciano-vera/profil/spieler/661130

S prvým tímom Dunajskej Stredy začal trénovať mladý obranca Luciano Vera. V kontakte s DAC bol už od novembra, ale až v týchto dňoch prišiel na Slovensko.

Účastník MS do 17 rokov v 2019

V lete sa oňho zaujímali Chelsea, Lyon a Lazio

Reagovat
smazaný uživatel

pri takychto prestupoch som vacsinou pesimista, predsa len pre 18 rocneho chlapca z Argentiny budu prve mesiace na druhom konci sveta urcite tazke, kazdopadne drzim palce. Toto moze byt tiez cesta pre nase kluby, aklimatizovat takychto mladikov v EU a otocit ich so ziskom do zapadnych lig

Reagovat
Ferguson6
Reagovat
smazaný uživatel

toto ale nie je na smiech ale na grcajuceho smajlika. ak teda spravne chapem kontext, "sudruhovi" su malo dotacie od mesta a statu a chcel by este aj prispevky od rodicov toho "odpadu". To sa potom dobre hospodari vsakze...

Reagovat
pistacik11

To bude trochu vytrhnuté z kontextu si myslím. Teda aspoň dúfam, že to bolo myslené tak, že tým deťom chýba kvalita

Reagovat
smazaný uživatel

no ved hej, ale video zacina "nech ti prispeju oni". Ferguson nam to objasni co to tam maju za managerov

Reagovat
Ferguson6

Bolo to myslené na kvalitu tých detí. Kontext bol, že Hamšík starší žiadal mestské zastupiteľstvo o dotácie na akadémiu a poslanec mu vyčítal, že len využil situáciu, keď Dukla padla a teraz hráčov vychováva pre Žilinu a Podbrezovú (teraz už aj DAC) a teda Dukle zostalo momentálne len to horšie. Pričom z futbalistov Dukly ťažia aj všetky dedinské mestské a okolité kluby. A pre mesto by malo byť hlavnou úlohou podporovať kluby, z ktorých ťaží mestský klub a jeho mužský tím.

Čiže v princípe s ním súhlasím, ale teda nemusel použiť slovo odpad no, aj keď je to pravda. Z tých detí A tím Dukly nič mať nebude.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

nech sa stará o to ako funguje dukla a aké podmienky v nej má mládež a trénerský staff. O tom aké schopnosti maju ludia, ktorí vedu klub a ako vyzerá ich základný marketing. Potom sa môžme bavit o odpade.

Reagovat
Ferguson6

Tak ale Hamšík ťažil práve z toho, že Dukla skrachovala a pobral čo sa dalo z nej. Na to vtedy ešte Smädo nemal dosah. A z tých ročníkov do Dukly prišlo len to, čo nezobral Hamšík. Ale stále je asi väčšia šanca, že rodičia dajú dieťa do klubu, kde má šancu dostať sa do Žiliny, Slovanu či DACu ako áčka Dukly. A mal pravdu keď povedal, že Hamšík mal ísť žiadať o peniaze na zastupiteľstvá tam. Ale tu aj vidíme, prečo je zlé, keď kluby vlastnia mestá. Len ťažko sa dá čakať objektívne delenie verejných financií ak sa má rozhodovať či pôjdu na mestský alebo súkromný klub. Aj keď samozrejme, veľa dedinských klubov z mestských častí tie dotácie na žiakov dostalo tiež.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Hamšík žiadal peniaze na výchovu detí z Bystrice. To kam sa tí chlapci dostanú je druhoradé, aj keby dnes vyrastali v BB tak by odišli, tam kde im dajú viac. Mimo mesta aj okresu.

Však tých chlapcov je dosť po celom Slovensku nie len u Hamšíka. Aj Ivo Mesík je z Bystrice ale budúcnosť tam nevidel. Ak bude mať BB v mládeži zodpovedajúce podmienky aspoň slovenskému priemeru, potom je na mieste kritika Hamšika. Aktuálne je však BB v rozvojovom dlhu pár rokov a to najmä metodologicky. A to nie je môj nazor ale ľudí čo sa motajú okolo repre. Sám si neviem vybaviť jedno zaujímavého meno z Dukly v tých najmladších relevantných kategóriach a to už je niekoho zodpovednosť. Lebo Košice, Nitra v krachu tam vždy niekoho mali a to ich tiež vykráda okolie.

Reagovat
Ferguson6

Ale teda Hamšík tvrdí, že už pred 2 rokmi sa chcel s Duklou spájať, Smädo tvrdí, že rodičia boli proti. No je to zložité. Hlavne, keď Dukla je mestský klub a chýba tam nejaký kľúčový investor. Myslím, že pre mesto ako je BB by pokojne stačila jedna mestsko-súkromná akadémia, dostatočne veľká, aby vedela vychovávať to najlepšie z BB detí pre futbal, zároveň zbierať talenty z okolia a tých hráčov potom podľa kvality distribuovať najmä do Dukly (prípadne aj rovno do zahraničia, ak by bol záujem) a následne ich distribuovať pre menšie kluby v regióne.

Reagovat
smazaný uživatel

Odpad klub.

Reagovat
penepi

Vyhodiť to z ligy

Reagovat
smazaný uživatel

Davno mali mať odratané body a zastavené prestupy

Reagovat
smazaný uživatel

na to musí byť automaticky mechanizmus.

Reagovat
smazaný uživatel

https://sportnet.sme.sk/spravy/marco-rossi-je-trener-roka-v-madarsku-ovplyvnil-ho-dac-rozhovor/

Pekné opísal Holmana. Holman si to v Slovane môže dovoliť ale veľmi ho tým oslabuje.

Reagovat
penepi

O tom, že sú Szoboszlai s Kalmárom lepší hráči, sa ani nemusíme baviť. Ale zas v tých najdôležitejších zápasoch v EL Holman ukázal, že vie byť platný aj smerom dozadu.

Reagovat
smazaný uživatel

Len to musí dokazovať aj proti Pohronie.

Reagovat
smazaný uživatel

Ved presne to sú dôvody prečo oňho nie je záujem z lepších líg aj keď má na svojej pozícii dobré čísla

Reagovat
pistacik11

Lalkovič zatiaľ trénuje v KE snáď sa ešte ozve Spartak

https://sportnet.sme.sk/spravy/erik-pacinda-navrat-fc-kosice/

Reagovat
Ferguson6

Ale keď si porovnám vaše a naše posily, tak zatiaľ vy o dosť lepšie. Na druhú stranu, aj to o dosť viac potrebujete. Hlavne ak bude Pačinda zdravý, tak či bude podávať výkony na úrovni Polievku. Ak to s tými prestupmi a kvalitou tímov pôjde aj tak ďalej a bude sa im dariť, tak najlepšie pre ligu by bolo, aby Dukla šla priamo a Košice cez baráž.

Reagovat
pistacik11

A bude vôbec baráž, keďže všade sa vyjadrujú, že na 1. Miesto to nebude, a chcú viac menej pripraviť mužstvo na ďalšiu sezónu a v nej postúpiť.

Reagovat
Ferguson6

No ja byť Košicami, idem teraz na baráž, lebo Pačinda sa im rozohrá a pôjde radšej do Poľska zase alebo do Maďarska za viac. To isté iní hráči. A Okrem Košíc už len Podbrezová (ktorá dával klubom z FL štvorky v príprave) vyzerá, že by bola schopná v tej lige niečo uhrať. Navyše KE by do ligy priniesli pekný štadión.

Reagovat
BílíAndelDrcKo

Pačinda do Polska najskor ako buducu zimu nepojde.

Reagovat
Noustress

Pačinda už nepojde nikam kedže s prestupom mal zároveň funkcionárske kresielko vo vačku

Reagovat
Ferguson6

Čo ja viem, má len 31 rokov a niekde v Poľsku mu stále môžu ponúknuť viac ako má ako hráč + funkcionár. Prípadne to miesto by mal v KE aj keby sa vrátil po konci kariéry v Poľsku. A teda on mi neprišiel ako nejaká mentálna kapacita na funkcionársku pozíciu.

Reagovat
pistacik11

Snáď čoskoro sa pridá aj Nitra, už len za tie pokuty bývalým hráčom

https://sport.aktuality.sk/c/479297/neprijemny-uder-pre-fk-senica-fifa-slovenskemu-klubu-ulozila-tvrdy-trest/

Reagovat
smazaný uživatel

No jo, týka sa to až od letného prestupového termínu aj to iba v prípade, ak Senica neuhradí sumu 41.000e hráčovi do tohto letného prestupového obdobia. Čo sa asi stane, pretože tých 41tisic nestojí za to, aby tri prestupové obdobia bola stopka, ak máte teda nejaké športové ambície. Otázka je, koľko ešte takýchto hráčov behá po svete.

Reagovat
smazaný uživatel

V spore s klubom by mali byť podľa informácií ŠPORT.sk aj Denis Baumgartner, Tomáš Košút, Frank Castañeda, či niekdajší členovia realizačného tímu Maurizio Preziozi a José Marín Arrieta.

Reagovat
smazaný uživatel

Bude ich dosť. Vtipné je, že bývalý majiteľ vlastný nový klub v Južnej Amerike... Taký ľudia by mali mať pomaly doživotný stop vo futbale. Ale samozrejme nový majitelia (tiež vtipná záležitosť) prebrali záväzky po starých majiteľoch s tým, že nevedia koľko nášľapných mín tam majú... Možno vedia, ale zasa taja.

Reagovat
Ferguson6

Ten Duda na pozadí

Reagovat
smazaný uživatel

Sčasný skončil v Nitre

Reagovat
smazaný uživatel

Lerant miesto neho. Hrával za leverkusen takže ma prepoklad spolupracovať s Hammerom.

Reagovat
xawi

Toto nevesti nic dobre. Mam 5 znamych zo Slovenska, tak si tam kupim klub a ponuknem im poizcie.

Reagovat
smazaný uživatel

on tam aj začal?

Reagovat
Ferguson6

WTF, nech ich SFZ vykopne z ligy už niekam...

Reagovat
Minister

Reagovat
suldik
Reagovat
twelwer

Ak mi poradis ako sa to robi, alebo na to pridem tak ti ho tu aj vykopirujem alebo poslem

Reagovat
pistacik11

Iba žeby niekto kto to má zaplatené, skopiroval

Reagovat
twelwer

Príbeh o tom, ako mafiáni mojej rodine pri dražbe očnej optiky pošpinili ideály Novembra, ale nakoniec sme predsa len zvíťazili.

Podľa zákona č. 427/1990 Zb. z 25. 10. 1990 o prevode niektorých vecí z vlastníctva štátu do vlastníctva fyzických alebo právnických osôb sa v januári 1991 uskutočnila prvá malá privatizácia v Československu.

Týmto pojmom sa nazýval prevod dovtedy štátnych prevádzkových jednotiek ako maloobchodov, reštaurácií alebo prevádzkarní miestnej výroby do súkromných rúk formou dražby. Cena väčšiny týchto malých podnikov sa pohybovala rádovo v státisícoch korún československých a bola teoreticky dostupná všetkým občanom.

Ja som sa s rodičmi na tomto procese, ktorý zmenil naše životy, zúčastnila. Pochádzam z Bratislavy a moja mama v 70. rokoch pracovala vo v tých časoch známej a exponovanej očnej optike na Gorkého ulici.

Na rozdiel od dneška to bola jedna z najrušnejších ulíc mesta, kde sa miešali veksláci pred obchodmi Tuzexu, umelci z SND a herci z DPOH, ako aj úradníci z rôznych okolitých komunistických inštitúcií s bežnými ľuďmi večne čakajúcimi v radoch a zháňajúcimi základný nedostatkový tovar. Toto boli aj mamini zákazníci.

Dovozové okuliare (pre mladších – týmto výrazom sa označoval tovar zo Západu) boli zaujímavým podpultovým tovarom, ktorý sa dal výborne zobchodovať za prístup k inému nedostatkovému tovaru (banány, mandarínky, kvalitné mäso, rifle atď.). Gorkého ulica bola už vtedy fungujúcim voľným trhom.

V roku 1983 prešla mama do očnej optiky v novootvorenom obchodnom centre Hron na Dolných honoch, kde sa konečne mohla stať vedúcou. Jej zákazníkov to však neodradilo a rýchlo sa naučili merať dlhšiu cestu za vynikajúcimi službami a podpultovými okuliarovými rámami.

Rodičia nechceli byť stratenou generáciou

November ’89 sme nielenže privítali s nadšením, ale na revolúcii sme sa aj aktívne podieľali: otec bol na svojom pracovisku členom štrajkového výboru, ja som bola ako študentka od prvých dní aktívna na svojej fakulte Vysokej školy ekonomickej a brat bol ako štvrták študentským lídrom na svojom gymnáziu.

Jedine mama mohla demonštrovať len cez víkend, keďže sa z práce vracala každý deň až o siedmej večer, ale na bielom plášti nosila trikolóru.

A vydobytá sloboda pre nás znamenala veľa: vzhľadom na otcových rodičov a sestru, ktorí po auguste ’68 emigrovali na Západ, na otcovo odmietnutie spolupráce s ŠtB a nečlenstvo oboch v KSČ bol náš kádrový posudok, mierne povedané, nepriaznivý. Konečne sme mohli slobodne rozhodovať o svojich životoch.

Preto sa moji rodičia rozhodli odkúpiť maminu optiku, hneď ako sa koncom roku 1990 začalo o malej privatizácii hovoriť. Otec mal už 50 rokov a po revolúcii sa konečne stal riadiacim pracovníkom, mama mala 40. Napriek tomu, že nemali žiadne úspory, neváhali ani sekundu.

Proces bol taký, že záujemca o kúpu prevádzky informoval o svojom záujme príslušný štátny podnik, ktorý mal zo zákona povinnosť zabezpečiť inventúru zásob a ocenenie prístrojového vybavenia a zariadenia obchodu. Tieto položky boli následne predmetom dražby.

Moja mama bola prvou optičkou na Slovensku, ktorá oznámila štátnemu podniku Očná optika zámer sprivatizovať prevádzku. Ten však celý proces brzdil a neuskutočnil inventúru.

Rodičia sa obrátili na otcovho známeho z čias ich spoločného pôsobenia vo folklórnom súbore Ekonóm – Ľudovíta Kaníka, vtedy riaditeľa odboru malej privatizácie a dražieb na Ministerstve pre správu a privatizáciu národného majetku SR.

Ten si okamžite predvolal riaditeľa štátneho podniku a za prítomnosti mojich rodičov mu dôrazne prikázal zabezpečiť všetko potrebné na dražbu prevádzky. Okresná privatizačná komisia zaradila maminu optiku do dražby v októbri 1991 s vyvolávacou cenou 131 000 Kčs.

Reagovat
twelwer

Privatizačná mafia – dejstvo prvé

Už od začiatku poskytovala malá privatizácia rôznym špekulantom veľké možnosti, keďže nie všetky eventuality boli ošetrené zákonom. Tak boli napríklad prevádzky s lukratívnou polohou vydražené za obrovské sumy len s cieľom získať nárok na prenájom priestoru na podnikanie v úplne inej sfére, ako bola pôvodná prevádzka.

Toto nám nehrozilo, keďže poloha na Dolných honoch naozaj nebola ani vtedy zaujímavá. Napriek tomu bola moja mama nervózna a vzhľadom na veľké psychické napätie sa rozhodla osobne sa na dražbe nezúčastniť. Ako čerstvá inžinierka ekonómie som otca na dražbu v priestoroch filmového klubu (dnešné kino Lumière) sprevádzala ja.

Keď sme vstúpili do vestibulu a zamierili k vchodu do kinosály, nevideli sme žiadnych potenciálnych záujemcov. Len čo však otec pred vstupom do sály, kde sa konala samotná dražba, zaplatil poplatok za účasť v dražbe vo výške 2000 Kčs, z ničoho nič sa vyrojili viacerí muži a postupne platili dražobný poplatok tiež.

V tom momente sme začali mať podozrenie, že sa deje niečo nekalé, keďže podľa našich informácií nemal nikto z bratislavských optikov o prevádzku záujem a aj tak by sme hociktorého z nich hneď poznali.

Usadili sme sa v strede kinosály a vzápätí po nás vošiel upravený pán v baloniaku s aktovkou a posadil sa o rad nižšie rovno predo mňa.

V momente, keď vošiel licitátor a začal si pripravovať svoje papiere, pán v baloniaku sa otočil ku mne a hneď som tušila, čo príde. Bez toho, aby sa predstavil, povedal s úsmevom: „Ak mi zaplatíte 50-tisíc, vydražíte optiku za vyvolávaciu cenu a nebudeme ju zvyšovať.“ V tej chvíli sa mi prehnali hlavou všetky roky, počas ktorých to naša rodina naozaj nemala ľahké, a pomyslela som si, že opäť je tu jedna sviňa, ktorá má nad nami moc a rozhoduje o nás.

Aj keď som hneď vedela, ako mu odpoviem, nebola som si istá, či u otca nezvíťazia morálne princípy, ktorými sa riadil v oveľa ťažších situáciách. Len som mu povedala sumu a otec prikývol.

Optiku sme behom pár minút vydražili za vyvolávaciu cenu. Ako sme vychádzali z kinosály, dal mafián otcovi v ťažkej pohode vizitku so svojím menom, s titulom JUDr. a pracovnou adresou so slovami: „V stredu vás čakám.“

To bolo o štyri dni. Naši však nemali ani korunu nazvyš, keďže aj za úver na splatenie kúpnej ceny plánovali ručiť otcovým a mojím platom a v banke museli založiť všetko rodinné zlato (ktorého, samozrejme, nebolo tak veľa).

Našťastie nám pomohol dobrý priateľ a v priebehu najbližších dní nám peniaze požičal. V stredu sa otec dostavil na druhé poschodie bývalej budovy ROH (dnešný Istropolis) a opýtal sa mafiána, čo by spravil, keby mu tie peniaze nedoniesol. Na to mu odpovedal: „Ja nič. Ale mal som s tým výdavky a tí ostatní, od ktorých by som chcel tie peniaze naspäť, tí by napríklad vašej manželke každý deň vymlátili výklad.“

Reagovat
twelwer

Privatizačná mafia – dejstvo druhé

Od septembra 1991 som pracovala v Bratislave pre rakúsku konzultačnú firmu, v ktorej som brigádovala vo Viedni rok predtým počas jesenného semestra na Ekonomickej univerzite. Bolo to už obdobie nastupujúceho mečiarizmu a môj zamestnávateľ očividne stál na tej „správnej“ strane, keďže získal od vlády konzultačný projekt privatizácie energetického sektora SR, ktorý som ako čerstvá absolventka koordinovala.

Jedného dňa, niekoľko týždňov po dražbe, mi takmer stuhla krv v žilách, keď som zbadala, ako si to po chodbe vo vtedajšom Press centre (dnešný Tower 115) štráduje rovno do kancelárie môjho rakúskeho šéfa mafián v baloniaku s aktovkou!

V tom momente mi bolo hneď jasné, že musím zmeniť zamestnanie. Dala som výpoveď a prihlásila som sa do konkurzu na jednu z početných novovznikajúcich pozícií americkej multinárodnej spoločnosti, ktorá (ako mnoho svetových firiem v tom čase) vo veľkom rozbiehala svoje aktivity v strednej a vo východnej Európe, a odsťahovala som sa do Prahy.

Po rozdelení Československa som sa ako polovičná Češka prihlásila o české štátne občianstvo, keďže som s mečiarovským Slovenskom nechcela mať nič spoločné.

Snom mojich rodičov, ktorí žili v Starom Meste, bol menší obchod v centre pre stálych solventných zákazníkov, aby nemuseli cestovať na Dolné hony. No ceny prenájmov rýchlo rástli do závratných výšin a v strede mesta sa začalo rozmáhať výpalníctvo, ktoré sa postupne šírilo aj do okrajových štvrtí.

A aký bol dôvod, že prevádzky v obchodnom centre Hron nemuseli mafiánom nikdy platiť? V suteréne sa nachádzal bar a herňa, ktoré vlastnil Albánec, a miestni mafiáni rátali s tým, že má všetky obchody pod svojou „ochranou“.

Optika prosperovala, ale keďže obchodné centrum Hron postupne chátralo, v roku 2006 si mama prenajala nové moderné priestory o niekoľko ulíc ďalej, kde prevádzkovala firmu až do roku 2013. V tom čase ju predala svojej dlhoročnej mladej zamestnankyni, ktorá očnú optiku dodnes úspešne vedie ako malý rodinný podnik.

Po tridsiatich rokoch nesie očná optika naďalej svoj pôvodný názov AD optika – moje a bratove iniciály.

Pre mňa je to definitívny dôkaz, že naša rodina porazila komunizmus, mečiarizmus aj mafiu a dokázala, že má zmysel prevziať zodpovednosť za svoj život a usilovať sa o svoje šťastie.

Reagovat
suldik

vďaka

Ja by som ten denník N aj zaplatil, ale zaujmú ma tam tak 3 články mesačne a to sa mi zdá zbytočné... Mohli by uvažovať o systéme nejakého jednorazového spoplatnenia konkrétnych článkov namiesto paušálu

Reagovat
twelwer

Ja to mam v ramci predplatneho pausalu od O2 ... Pausal pomaly lacnejsi ako u inych v tej dobe ked som kupoval, je bez viazanosti a este mam aj dennik n a sme a este cosi

Reagovat
Emmett Brown

Farkaš u nás, konečne nejaký skúsený hráč, už som mal dosť obavy o zloženie obrany po odchode Václava do Košíc...

Reagovat
smazaný uživatel

Kalina je znova u vás ?

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele