Valverde: Už loni jsem nechtěl, aby nám Slavii nalosovali. Trpišovský odvádí skvělou práci

25.11., 12:19
Aktuality
Ernesto Valverde (© ALEX CAPARROS / GETTY IMAGES EUROPE / GETTY IMAGES VIA AFP)

Trenér Bilbaa Ernesto Valverde považuje úterní utkání v pražském Edenu proti Slavii za klíčové v boji o postup do vyřazovací fáze Ligy mistrů. Na tiskové konferenci vyzdvihl práci kouče Jindřicha Trpišovského a upozornil, že jeho tým bude muset odehrát výrazně lepší zápas než v loňském duelu Evropské ligy, v němž navzdory nepřesvědčivému výkonu zdolal doma aktuální české šampiony 1:0.

Bilbao v úvodních kolech ligové fáze milionářské soutěže bodovalo pouze domácím vítězstvím nad Karabachem a ve společné tabulce 36 mužstev je na tom jen o bod lépe než Slavia. Oba celky jsou mimo postupovou čtyřiadvacítku. V posledních pěti soutěžních utkáních utrpěl Athletic čtyři prohry včetně sobotního debaklu 0:4 v Barceloně.

"Porážka to byla samozřejmě těžká, udělali jsme spoustu chyb, za které jsme zaplatili. Potřebujeme otočit list, čeká nás důležité utkání, co se týče postupu do vyřazovací fáze. Zítřejší zápas je naprosto klíčový," upozornil Valverde.

Jednašedesátiletý Španěl se už počtvrté v kariéře utká s Trpišovským. "Máme dobrý vztah, Slavia mi vždycky byla velice sympatická. Už loni jsem říkal, že nechci, aby nám ji nalosovali. Trenér Trpišovský je tu spoustu let, odvádí skvělou práci a ještě navíc vybírá hráče do týmu tak, že pokaždé zapadnou. Mají toho týmového ducha," ocenil Valverde, jenž se s Trpišovským poprvé střetnul ještě jako kouč Barcelony v Lize mistrů v roce 2019.

Před rokem následoval souboj v Evropské lize. "Čekáme, že to bude podobný zápas. Loni jsme si pro tři body hodně vytrpěli, musíme hrát mnohem lépe. Slavia hraje tvrdě, ve vysokém tempu, jsou silní, útočí v mnoha lidech. Také velice dobře brání. Musíme předvést to nejlepší a vnutit soupeři svůj styl hry," uvedl Valverde, jenž působil v Bilbau už jako hráč a následně jako trenér mládeže. Ke třetímu angažmá v roli hlavního kouče A-týmu nastoupil v létě 2022.

Pro aktuálně osmý tým španělské ligy může být komplikací mrazivé počasí, které dnes panovalo v Praze. I úterní předpověď slibuje sníh a teploty pod nulou. Útočník Gorka Guruzeta na tiskové konferenci přiznal, že v takových podmínkách nikdy v kariéře nehrál. "Uvidíme, v jakém stavu bude zítra hřiště," prohodil Valverde.

Podle kouče baskického celku je nejistý start klíčového stopera Aymerica Laporteho, jeho zdravotní stav ale nechtěl podrobněji komentovat. Naopak připravena by měla být největší ofenzivní hvězda Nico Williams, byť možná neodehraje celý zápas.

Autor: ČTK

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Jak si vede Slavia v Lize mistrů? Nejvíce faulující tým v soutěži, brankáři si zaslouží chválu
26.11., 18:34
Pokud si někdo zasloužil tři body, byl to Athletic, hovořila španělská média
26.11., 12:23
Odnášíme si mnoho pozitiv, oceňuji, jak jsme bojovali až do konce, říkal Valverde
26.11., 10:17
Každý šel na krev, ale na vítězství to nebylo, uvědomoval si kouč Trpišovský
26.11., 08:57
V téhle soutěži je každý bod dobrý, soupeři jsou kvalitní, hodnotil remízu Staněk
26.11., 08:27
Odevzdali jsme maximum, ale měli jsme si toho vytvořit víc, přiznal Provod po Athleticu
26.11., 00:12
Co ukázal zápas Slavia - Athletic? Nervózní odveta, skvělý Staněk a trápení v ofenzivě
25.11., 23:56
Slavia znovu v Lize mistrů vyšla gólově naprázdno. Remízu s Athleticem zachraňoval Staněk
25.11., 23:02
Do Baskicka vnáší brazilský šmrnc bratranec Firmina. Svůj debut za Bilbao oživil fintou
25.11., 17:23
Odmítl Barcelonu a prodloužil v Bilbau. Nyní Williams tápe, duel se Slavií by mohl vynechat
25.11., 14:14
Nepříjemný soupeř z Baskicka: Athletic Club je prakticky ve všech směrech konzistentní
25.11., 10:56
Bilbao není před Slavií v ideálním rozpoložení. Zaskočí Španěly počasí v Praze?
24.11., 20:11
Sadílek si pochvaluje ustálenou roli ve Slavii. Intenzita by mohla na Athletic platit, doufá
24.11., 17:15
Trpišovský se těší na shledání s Valverdem. Chceme utnout evropskou sérii bez výhry, hlásí
24.11., 15:44
Slavia se v Lize mistrů potřetí představí doma, čekání na výhru se pokusí ukončit proti Athleticu
24.11., 14:45

Komentáře (65)

Přidat komentář
Profesor Ikebara

Vybírá hráče do týmu tak, že vždy zapadnou

Reagovat
Salfovic

A to mu hajzl Trpišovský včera večer poslal sestavu, ve které dnes nastoupí, a chudák Valverde z toho celou noc nemohl usnout

Reagovat
Transfermarkt

Poslat mu ji musel,jinak by Bilbao ani nepřiletělo

Reagovat
fantomas10

Reagovat
bourbon

za chvíli té Slavii už žádní soupeři nezbydou

Reagovat
Y.N.W.A

jako za mě pravdu má.... kdo jinej se Slavií dokázal být devět let v řadě nejhůře druhej? Z toho mít pět titulů? Dvakrát hrát Ligu mistrů? V jinejch pohárech opakovaně dosahovat jarního play-off?

Haters gonna hate. Jindra je borec!

Reagovat
meno

Reagovat
nerikamnic

No, lidi asi maji problem s tou ocividnou stagnaci az propadem herniho projevu, a temer nulovou ochotu delat nejake zmeny. Jak se vyvinula hra Slavie za tech poslednich par let? Jak se vyvinul on sam trenersky za poslednich par let? Trochu me prekvapuje, ze tenhle drajv v sobe nema...

Mne osobne to prijde, ze u kormidla Slavie zustal jen za zasluhy, ze se mu kdysi darilo. Ta stagnace na to, jake ma Slavie moznosti, je do oci bijici.

Reagovat
Y.N.W.A

ok, stagnace tam je, ale nevím, jestli bylo reálné čekat, že se Slavie dostane na úroveň lepších evropských týmů, když každého, kdo se trochu vyloupne z průměru hned střelí na západ... nikdo svůj styl dramaticky nezmění a ano, po delší době začne být soupeřům čitelný, i tak má pořád úspěchy... mimochodem kádr Slavie mi nějak extra skvělý nepřijde

Reagovat
Fairplay

Za kádr si můžou sami, však je nikdo nenutí kupovat na hrot Chorýho, Klimenta, Tecla nebo utrácet rekordní peníze za Prekopa, co pak odehraje 100 minut... Špičkové hráče jako Zafieris tam pořád mají, ale borec dostal pořádně prostor asi půl roku (letos už nepočítám, myšlenkama je v Řecku). Mimochodem ty prodeje jsou druhá věc, možná kdyby Tvrdík neměl plnou hubu keců na Twitteru anebo se ti hráči alespoň prosazovali... Sami si tam tvoří prostředí, že na ty hráče je tlak a oni je pak asi ani neumí nějak přesvědčit a udržet. Kdyby Tvrdík nevypisoval, jak každýho hned prodá za desítky mega euro, tak se možná u každýho kdo má trošku fotbalovosit nespustí hned velká sága. Neviděl jsem že by takhle na druhém břehu Křetinskej kecal jak prodá Birmu za miliardu...

Reagovat
nerikamnic

"ok, stagnace tam je, ale nevím, jestli bylo reálné čekat, že se Slavie dostane na úroveň lepších evropských týmů, když každého, kdo se trochu vyloupne z průměru hned střelí na západ"

Eh... Tak to je snad jejich problem, ne? Jednak otazka vyberu hracu, kteri maji ty odchozi nahradit, jednak otazka trenera, jak moc si ty nahradniky "vychova" a da jim sanci, a jednak otazka trenera, jak prizpusobi hru tymu. A klub s moznostmi Slavie by toho mel byt schopen a trener Trpisovsky je ve vsech krocich zodpovednou (nebo jednou ze zodpovednych) osobou.

A kdy naposledy byla Slavie v evropskych poharech konkurenceschopna a jeji herni projev stal za to? To uz je taky vousate...

"nikdo svůj styl dramaticky nezmění a ano, po delší době začne být soupeřům čitelný, i tak má pořád úspěchy..."

Nejde o dramaticke zmeny. Jde o vyvoj sveho stylu. Jaky udelal on? Vzdyt Slavie sklouzla k "Narvi to dopredu, tam nekde je Chory a dej se vule Bozi." Obrovsky kontrast k jejich fotbalu v LM v sezone 19/20.

A krom titulu loni (kde se muzeme bavit o tom, v jakem stavu byla konkurence, jak Slavie hrala...) mluvis o jakych uspesich?

"mimochodem kádr Slavie mi nějak extra skvělý nepřijde"

Zase... To je snad jejich problem, ne? Trener Trpisovsky je obrovskou soucasti toho vseho. Vsak i v tom rozhovoru trener Valverde mluvi o tom, jak dokaze trener Trpisovsky vybrat vhodne hrace a zapracovat je do systemu (coz je nazor hodne mimo misu).

Reagovat
Y.N.W.A

kapituluju, nemám čas se tolik vypisovat...

Reagovat
Transfermarkt

Jindra ruku v ruce s jízdenkou odvádí pořád dobrou práci

Reagovat
Salfovic

Trpišovského obžalobou je už jen to, že při své první (s ním) účasti v LM předváděla Slavie daleko lepší výkony než teď.

Reagovat
Y.N.W.A

souhlasím, že tehdy hráli líp... měli lepší kádr, líp poskládaný na jednotlivých pozicích... což samozřejmě jde za realizákem, teď se to posílení v létě fakt nepovedlo...

Reagovat
$dolar$

Kdo jinej trenoval Slavii s neomezenym rozpoctem?

Reagovat
Transfermarkt

A nezapomínej na jízdenku

Reagovat
$dolar$

Tak to je spojena nadoba.

Reagovat
naheCZ

Sparta má neomezenej rozpočet a tu vaši jízdenku daleko delší dobu a nikdo tam s tím nedokázal něco takového.

Reagovat
$dolar$

Spartu do toho vubec netahej.

"kdo jinej se Slavií dokázal být devět let v řadě nejhůře druhej? Z toho mít pět titulů? Dvakrát hrát Ligu mistrů? V jinejch pohárech opakovaně dosahovat jarního play-off?"

Kdo jinej trenoval Slavii s neomezenym rozpoctem?

Reagovat
Y.N.W.A

Sorry, ale dokud to neměl Tykač, tj. teď, tak se o žádnej neomezenej rozpočet nejednalo....a ani teď se nepouští do přehnanýho utrácení...

Úplně mimo reakce.

Reagovat
$dolar$

To si snad nenapsal.

Reagovat
nerikamnic

Mozna neslo o neomezeny rozpocet do te miry, jako je ted, ale porad to byl skoro neomezeny rozpocet. Stanciu, Olayinka, Baluta, Zafeiris, Ogbu, Bah., atd... Vsechno pred Tykacem.

Reagovat
Salfovic

Tahle jejich pohádka o tom, jak s Číňany dřeli bídu s nouzí je fascinující.

Reagovat
$dolar$

To se povedlo Tvrdikovi roznest v tom dokumentu, jak prej nemel na vyplaty. A hloupi fans Slavie na to skocili.

Reagovat
Y.N.W.A

Nejsem fan Slavie, napsal jsem, že je to úspěšnej trenér a za tím si stojím... a ten hate nechápu, je to jen závist Sparťanů

Reagovat
Y.N.W.A

Ale vždyť s nimi měli skvělý výsledky... Hoši, dejte to někomu jinému a teprve pak se uvidí, jak Trpišovsky chybí. Tady mají všichni nějakou utkvělou představu, že touhle dobou už Slaví la měla prohánět City, protože mají neomezenej rozpočet tyvole

Reagovat
nerikamnic

Kde jsem napsal, ze by meli prohanet City, proboha?

Reagovat
nerikamnic

P.S. Vse jsem popsal v tom dlouhem prispevku, na ktery si nechtel reagovat, protoze jsi nemel cas se rozepisovat. Kde jsi z toho pochopil, ze si myslim, ze by meli prohanet City, nechapu...

Reagovat
naheCZ

Já to prostě vztáhl na celou českou ligu, protože to pak srovnávat fakt nijak nejde. Ale tohle srovnání je legitimní a jednoznačně vychází, že Trpiš je prostě dost nad ostatními.

Ale OK, ve Slavii nikdo, takové finance v zádech nikdo jinej neměl. Víš to, pak nechápu, proč se tak hloupě ptáš.

Reagovat
$dolar$

Protoze v te otazce je jasne videt, ze to co napsal, je naprosta picovina. Nejde to srovnavat, protoze nikdo nemel stejny podminky. Pri prehaneni muzu tvrdit, ze bych mel se Slavii vetsi uspechy ja, nez Trpis.

Reagovat
naheCZ

Ano otázka byla blbě položená. Proto jsem to i počítal tak, že autor prostě myslí úspěšnost s českým klubem, místo toho abych hned taky kladl hloupé otázky.

Reagovat
Y.N.W.A

Dolarovi nemá smysl něco vysvětlovat

Reagovat
nerikamnic

Typicky slavisticky argumentacni klam - whataboutismus smer Sparta. Pan trener Cipro mel pravdu...

Reagovat
naheCZ

Jo jo, sparťani (a nejen oni) to tady předvádí furt, ale to je v pohodě že?

Reagovat
nerikamnic

A zase. Bomba, diky, malokddy se stane, ze se to takhle rovnou z otocky potvrdi.

Reagovat
naheCZ

Já reagoval na to tvoje "typické". Ale nemůže být něco typické, když to dělají všichni. Leda by si napsal "typický fotbalový fanoušek". Což si nenapsal.

Reagovat
nerikamnic

"Typicky" znamena spolecny druhu, skupine. Je typicke pro Cechy, ze piji pivo. Ale jsou tim typicti i treba Nemci. A jsou i Cesi (a Nemci), kteri pivo nepiji. Presto je to pro Cechy / Nemce typicke.

Reagovat
naheCZ

Jo, já vím, co znamená typické, jen ty opět nechápeš, co jsem tím myslel. Což očividně s tím máš větší problém, protože špatně chápeš whataboutismus, jelikož moje srovnávání bylo naprosto korektní, když jsem srovnával Trpiše se zbytkem ligy, ale co už.

Co jsem myslel zde: Typické chování fotbalových fanoušků je například dívat se na fotbal. Není to typické chování slávistů, sparťanů, baníkovců, atd. (určitě by si to tak nikdy nepoužil). Jasně, abych byl přesný, zmínil si tam přímo Spartu, tudíž toto upřesnění by pro nás toto typické vlastně bylo, ale to není jak si to myslel, to z toho příspěvku přímo čiší.

Reagovat
nerikamnic

Aha, ja nechapu, a budes mi vysvetlovat, jak jsem to myslel. Skvele.

Reagovat
Transfermarkt

Proč sem pleteš Spartu?

Reagovat
naheCZ

Proč ty všude sereš Slavii?

Reagovat
O.Giroud

Proč nikoho nezaujíma Plzeň?

Reagovat
pantondavo

Vypadá jak babišův bratranec.

Reagovat
Txapeldun

Přijde mi vtipný, že i když má Athletic na všech webech a soc. sítích napsáno Athletic Club, tak čeští novináři stejně budou psát Bilbao Evidentně nemají problém psát Real Sociedad místo San Sebastián, takže vážně nerozumím, v čem je problém s Athleticem.

Reagovat
naheCZ

Tak je to prostě psaný i pro lidi, co se o to zajímají jen okrajově. Za prvé takto ukážeš, odkud ten klub je. Za druhé si to ti méně znalí nebudou plést s Atléticem z Madridu...

Reagovat
Txapeldun

Tak ono to má i ten rozměr, že pro fanoušky Athleticu je “Bilbao” pejorativní označení, ve Španělsku to lidi používají, pokud mluví o týmu hanlivě. Navíc pro místní je Bilbao (Basket) název basketbalovýho klubu. Fotbalovej je Athletic Club nebo prostě Athletic.

Reagovat
Lemond Laws

jo no, tohle se tady řešilo už minule.... asi bychom nechtěli aby o někom psali že přijela Praha...

Reagovat
O.Giroud

Ta možno lepšie než keď príde Slavia a napíšu, že príde Sparta a opačne.

Reagovat
assat666

Opačně určitě ne.

Reagovat
nerikamnic

Nevim, teda...

Athletic Club (Basque: Athletic Kluba; Spanish: Athletic Club), commonly known as Athletic Bilbao (Spanish: Athletic de Bilbao) or simply Athletic, is a professional football club based in the city of Bilbao, Spain.

Reagovat
John Obi Mikel

O kruci, tady jdeme znovu.

Reagovat
Salfovic

To musí být pokaždé co hrají s naším týmem

A s Txapeldunem souhlasím.

Reagovat
John Obi Mikel

Já ne a nemá cenu se tu hádat znovu se stejnými argumenty jako před rokem.

Reálně to používá třeba 75% fotbalových fanoušků na světě, ale my si tu v diskuzi budem hrát na puntíčkáře a trvat na správném pojmenování.

Reagovat
naheCZ

Tak tady jsou lidi se schopni hádat, že používáme špatné přepisy hráčů např. z Arabštiny. Přitom používáme správné, jen oni chtějí na českém internetu tlačit anglické...

Reagovat
OnderCZ

To máš těžký no, spousta lidí má totiž dojem, že co není podle angličtiny, jako by nebylo správně.

Reagovat
OnderCZ

Reagovat
Moshe Dajan

Dívám se na znak klubu a vidím tam napsáno ATHLETIC CLUB BILBAO

Reagovat
OnderCZ

Reagovat
O.Giroud

Tak to nejak hoden tímu ako Bilbao.

Reagovat
Transfermarkt

Nová hymna SKS Prej bílá je čest To si dělají prdel

Reagovat
Pepesma

hlavně že ty píšeš "vtipy" o uhlících

Reagovat
Transfermarkt

OMG

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele