Penalty jsou příliš nevyrovnané. Bývalý rozhodčí Collina by zakázal dorážky

Dnes, 17:45
Aktuality
Pierluigi Collina (© MANAN VATSYAYANA / AFP)

Bývalý elitní rozhodčí a současný předseda komise rozhodčích FIFA Pierluigi Collina (64) navrhuje zásadní změnu v pravidlech fotbalu. Podle něj by penalty během zápasu měly být prováděny jako při rozstřelech - tedy bez možnosti dorážky. Cílem je vyrovnat rozdíly mezi střelcem a brankářem a eliminovat následné zmatky kolem dorážek.

"Mezi útočníkem a brankářem je nyní příliš velký rozdíl. Už nyní se promění přibližně 75 procent pokutových kopů, navíc mají hráči možnost pokračovat ve hře po případné dorážce," uvedl Collina v rozhovoru pro italský deník La Repubblica. "Brankáři by si na to měli stěžovat," dodal s nadsázkou.

Podle italského funkcionáře by mělo být pravidlo upraveno tak, aby kopající hráč měl pouze jednu šanci - pokud míč neskončí v síti, hra bude pokračovat odkopem od brány. Stejný princip platí i při pokutových kopech po prodloužení. "To by také zabránilo všem těm divadelním scénám, které občas následují po neproměněné penaltě," doplnil Collina.

Návrh vyvolal rozporuplné reakce. Zastánci Collinova návrhu tvrdí, že změna by zvýšila napětí a vyrovnanost hry. Odpůrci pro změnu poukazují na to, že penalty jsou udílené jako výhoda pro útočící tým v případě zmaření slibné útočné šance, a proto by měl být nepoměr sil v těchto situacích zachován.

Potvrdil také, že je zastáncem využití videa a automatizovaných ofsajdových čar. "Ve vzdálenosti 40 metrů od branky možná nejsou dva centimetry rozhodující, ale v pokutovém území se rozhodujícími stávají," řekl. "Dát do pravidel nějakou toleranci? Možná by to nějaké problémy vyřešilo, ale určitě by to situace i znesnadnilo. Díky technologiím můžeme rozhodovat s téměř absolutní přesností," věří.

Kromě změn v pravidlech se Collina vyjádřil i k rostoucí agresi vůči rozhodčím. V reakci na nedávné dění v turecké lize označil násilí proti arbitrům za rakovinu, která zabíjí fotbal. Podle něj jsou nejvíce ohroženi mladí rozhodčí, kteří teprve začínají a mohou kvůli podobným incidentům rychle skončit. "Každý, kdo miluje fotbal, by proti tomu měl bojovat, než bude pozdě," uzavřel 64letý Ital.

Autor: Vladislav Frk / ANSA

Komentáře (141)

Přidat komentář
Firkraag

Ano!

Reagovat
Nieuwendyk

To je dobrej nápad

Reagovat
O.Giroud

Konečne niekto

Reagovat
Csaplárova past

Legenda, nejlepší sudí

Reagovat
Heresy

Asi mu nezapomenu euro 2004 saskovi ..

Reagovat
Nieuwendyk

Sám jsi šašek, bylo to dobré rozhodnutí

Reagovat
Heresy

Tobe to verim

Reagovat
Pablos

šašci jste oba...určitě myslel 2000 euro

Reagovat
Front hell

Reagovat
Pablos

tak možná nakonec já... i někdo dole píše o Euru 2004. Tvl já si něják nic nevybavuju od něj Tam prostě jen ten roh debilní, jinak jsem se na ten zápas nikdy nepodíval zpětně ...vytěsněno

Reagovat
fabec1222

Tam se nadává, že tam Řekové furt tvrdě bránili Kollera a on jim to nepískal. Akorát se při tom zapomíná nadávat na Brucknera vyčkávajícího se střídáním asi na až na soudnej den, nebo geniální bránění při onom rohu.

Reagovat
Pablos

Aha... tak to už si nepamatuji ...za to penaltu Euro 2000 prostě jo, takže to tak horké asi nebylo

Reagovat
Heresy

Nezapiskana penalta kollera ? Mu tam jeden z reku roztrhl i dres jak ho tahal k zemi

Reagovat
Heresy

Na kollera*

Reagovat
Pablos

hustý... fakt nepamatuju no

Reagovat
Rich

Reagovat
Puskas

Měl tam jít 2c Heinz, ale Beránek 2x Brücknera přemluvil, ať ho tam ještě nedává.

Reagovat
fabec1222

Měl to zkusit podobně, jako proti Lotyšům. Bylo jasný ,že Řekové se do útoku nepohrnou, i ten výslednej gol byla poměrně výjmečná akce, ještě ke všemu jsme si ji stejně zavinili sami. Mohl sundat Grygeru a na beka šoupnout Poboráka, který by víc pomáhal i směrem k útoku. Místo Grygery nějaká mladá - rychlá krev (Vachoušek, Plašil). Bylo jasný, že Kollera maj prostě přečteného a znechutili mu komplet hru, takže se dalo čekat, že gola nedá, takže bych tam šoupnul Heinze asi místo něj.

Reagovat
Odborný diskutér

Dyť Řekové nás v tom prodloužení šíleně mleli, měli tam asi čtyři čistý gólovky. Už před koncem základní doby se změnil obrázek hry a měli tam první tutovku. Tady by žádný střídání nepomohlo.

Reagovat
mayday

Řekové tam měli taky totální tutovky.

Reagovat
Nieuwendyk

Máš pravdu předsedo

Reagovat
Pablos

ok a to Euro 2004 by mělo být jako co ?

Reagovat
Nieuwendyk

Tam to prej taky nebylo dobrý, ale PC je legenda a vše udělal dobře. Já si žádný zářez nepamatuju, naopak. Vynikající sudí, co měl vždy respekt

Reagovat
fabec1222

Však tam písknul akorát tak regulérní penaltu Mnohem víc můžem nepostup vyčítat Gabrielovi jako špionovi od Francouzů.

Reagovat
Pablos

V té době mi to tak nepřišlo... teď zpětně už jo. Otázka jaká byla obvyklá tolerance v té době (tu si přesně nevybavím zpětně) ...ale když si pustím třeba Nizozemsko - Česko 2004 tak z dnešního pohledu za držení, tahání by se jich tam taky spousty písklo... ale nepísklo prostě, z toho vycházím

Reagovat
fabec1222

Tak ono je tam pochopitelně to šílené přehrávání od de Boera. S tim to vypadalo, jako že si ho přetáhl přes ramena Hulk. Bez toho by to možná tehdy nepískl. Každopádně Němec ho tam zatahal úplně nesmyslně. Dneska by to VAR řval do sluchátka, ať píská i bez toho teatrálního simulování.

Reagovat
Pablos

Proto jsem odpustil... ale v té době byl pro mě čůrák... tak to prostě je a bylo

Reagovat
fabec1222

Plus ještě to, že s Francií nám pískni penaltu, která byla tak 5 metrů před vápnem, akorát náš hráč měl zrovna leteckej den

Reagovat
Nieuwendyk

Přesně

Reagovat
GabrielBatistuta

Reagovat
fabec1222

A zapomněl jsi ho Šmicerovi a Ujfalušimu?

Reagovat
Heresy

Samozrejme

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
ratusek

Reagovat
Seydou Doumbia

Dorážky jsou gej, když si neschopný z pár metrů dát gola tak si dorážku nezasloužíš

Reagovat
JackDaniels.

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
Bowie

Reagovat
Lovecour42

Reagovat
Lovecour42

Teda

Reagovat
Pozor skluz!!!

Reagovat
VersaceChain

Problem je, ze vetsina penalt se nedava za chtene zakroky, ale spis je to o nemotornosti, rukach a situacich ktere jsou v 75% pousteny.

Reagovat
HV

Mně vyšlo jen 73%

Reagovat
VersaceChain

statisticka odchylka

Reagovat
Likan7

Reagovat
John Obi Mikel

Tenhle člověk měl mít zákaz pískání a ne se vyjadřovat k pravidlům

Reagovat
Heresy

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Selänne

Reagovat
Rich

Reagovat
GjøvikFF

naprosto nekonzistententní rozhodčí, u kterého jsi nikdy nevěděl, co mu zrovna přelítne přes nos. Byl až moc vidět. Všechno charakteristika naprosto příšernýho rozhodčí. Vůbec nechápu, kde přišel ke své reputaci nejlepšího sudí.

Reagovat
fantomas10

on mel respekt, ale casto se staval stredem poznornosti, to fakt u sudiho nechces

Reagovat
Coutinho10

Reagovat
SunFells

Reagovat
Sigma Olomouc

souhlasím

Reagovat
Zaschrona

Reagovat
kilobyte

Vyřešili by se tím problémy s vbíháním do vápna. Ale současně s tím bych zavedl něco na "obranu" penaltového puntíku. To co tam někteří předvádí je hnus.

Reagovat
Seydou Doumbia

ono už to kopači penalt brání ne? ten puntík

Reagovat
kilobyte

Jo. Ale pokud tam není první, tak už to má dost těžký. Protože když do protihráče strčí, tak dostane žlutou. Už jsem takový případ viděl. Obránce a brankář tam rozrývali puntík, tak k nim přiběhl útočník a odstrčil je a držel pozici na puntíku, aby už se tam nedostali. A samozřejmě dostal žlutou jen on. Přitom rozhodčí musel vidět, co tam předtím dělali. Jenže brankář už žlutou měl, tak se mu do toho nechtělo.

Reagovat
Seydou Doumbia

špinavý buzerantský sport no ale tohle nedavani druhých žlutých mě dost sere, ideál by byl aby rozhodčí ani nevěděl, kdo žlutou má a hlasili mu to do sluchátka, že už dostal druhou...žluté by se měli rozdělovat bez ohledu jestli už jednu máš nebo ne, ale to by byla redka každý zápas a tak kontroverzní věci rozhodčí nechtěji dělat, někteří

Reagovat
kilobyte

Zas klídek. Rozhodčí bude vždycky vědět, kdo má žlutou, když je rozdává on.

Reagovat
Seydou Doumbia

měl by je rozdávat někdo jiný

Reagovat
kilobyte

Tak ale ten někdo by taky věděl, kdo už žlutou má. Navíc těm hráčům musíš dát vědět, že dostali žlutou. To bys měl na hřišti dalšího rozhodčího na karty?

Reagovat
Seydou Doumbia

brzy to bude řešit celoautomaticky systém AL a ten už nebude řešit jaky buzik má žlutou a kdo ne

Reagovat
Pepesma

pro začátek sw v průběhu zápasu postupně prostřídá tak sedm různých rozhodčí, nad kterýma bude jeden superhlavní, který bude mít na starosti redky

Reagovat
Sigma Olomouc

zlatí černoši

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
Remt

To rozrývání penaltového puntíku je za mě jedna z nejnesportovnejsich věcí ve fotbale

Reagovat
Vsadim gule

Rozhodčí by mohl nosit na hlavě dopravní kužel aby mohl v pripade potřeby puntik ochránit

Reagovat
kilobyte

Stačilo by aby používal karty a dával za to žlutou. Určitě se to dá posoudit jako nesportovní chování.

Reagovat
Vsadim gule

Však já jsem pro, a je nepochopitelne, ze se to netrestá.

Reagovat
Pepesma

Reagovat
Remt

Reagovat
Uwe háže buly

Dorážky a takový to zastavování se exekutora.

Reagovat
kilobyte

Reagovat
fantomas10

Reagovat
fabec1222

Legenda EURA 2000

Reagovat
Albe90

Zaujatej na české hráče..Řepka,Jankulovski,Nedvěd,Poborský by mohli vyprávět ze Serie A..To,že písknul na Euru 2000 pentli proti nám budiž,Němec tam šel nesmyslně do De Boera,skoro ho z dresu svlékl a Ronald logicky to ještě zahrál...Na Euru 2004 to už byla jiná káva a to už mu neodpustím,i když jsme si to prosrali sami,hlavně x neproměněné golové šance,Bruckner v horkém Portugalsku asi zrovna zamrzl,když nestřídal,nebo nedokážu si to představit,co se u něj odehrálo..

Reagovat
fabec1222

Legendární hlavičkovej pleška souboj s Řepkou proti Nizozemcům

Reagovat
Greny

Colina byl a bude vždy největší mrdka

Reagovat
kilobyte

Tak ono kritizovat ho před zápasem a tvrdit o něm, že je proti nám zaujatý, asi taky nebylo zrovna nejlepší řešení. Tímhle jsme si ho určitě nezískali.

Reagovat
Front hell

U něho si vždy vzpomenu na seriál lebkouni

Reagovat
Pablos

je to tak

Reagovat
Nieuwendyk

Reagovat
Rich

Tenhle kostlivec ať se ani nevyjadřuje... Jak? Jak ho někdo může považovat za legendu? Křivák za euro a tu penaltu, co neměla být, tak ať táhne.

Reagovat
Nieuwendyk

Ubrečenost je slabost.

Reagovat
Rich

Kdo brečí? Však je to pravda, možná by ses zpětně měl podívat na to, pokud si neviděl... Tohle se nezapomíná a neodpouští se taková levárna...

Reagovat
Seydou Doumbia

Objektivně ho nesnášíš jenom proto, že pískl něco proti Čechům. Kdyby si byl Slovák, Polák tak normálně napíšeš top rozhodčí. Kvůli tomu že pískl proti Čechum se hned nemusíš cítit ublíženě a celou kvalitu toho rozhodčího hodit do kose kvůli jednomu posranému zápasů, každý jsme lidi a děláme chyby.

Reagovat
Nieuwendyk

Afričan pravdu má

Reagovat
Pablos

Reagovat
Pablos

Reagovat
Spalovač šancí

Top určitě nebyl, protože až moc často měl potřebu hrát důležitou roli v zápase.

Reagovat
unk

Mne skor vadia penalty zapiskane po faule na hraca chrbtom k brane v rohu 16ky a z toho vyplyvajuce odlisne posudzovanie faulov v 16 a mimo nej...

Reagovat
Klepačka

Fantomas

Reagovat
fantomas10

Co zase

Reagovat
Klepačka

Reagovat
pobody's nerfect

Blbost. Penalta je to stejné jako primak. Prostě rozehrani po přestupku. Nezavadel bych do pravidel zase další výjimky, už teď jsou pravidla šíleně komplikovaná. Spíš se podívat, za co se piskaji penalty a tohle zkusit trochu změnit.

Reagovat
Vsadim gule

Reagovat
Remt

Nicméně penalta a přímák to samé prostě neni. Při penaltě máš obrovský procento pravděpodobnosti ze to dáš. S tou dorážkou, to uz je pomalu jak kdybys dal útočníkovi míč deset cm před brankovou čáru a čekal jestli to dokopne. Proste o ničem, brankáři nedáš žádnou šanci. Za me pokud je hráč vemeno a nedá penaltu tak nemá mít právo jeho tým dorážet

Reagovat
GjøvikFF

Tak co kdyby se k tomu puntíku postavili třeba 3 hráči a ještě si to nahráli? Co je tohle za názor?

Reagovat
mi-lan

Me se libilo kdyz v MLS zkouseli najezdy, prislo mi to zajimavejsi nez penalty, a i ferovejsi pro brankare, klidne bych to v nejakym pripade pisknul i u nas

Reagovat
kilobyte

Kravina. Navíc to dělali jen v rozstřelu a v zápase měli normálně penalty. A když při nájezdy brankář fauloval, tak se kopala penalta.

Reagovat
Lovecour42

To byla strašná picovina

Reagovat
Mr.Mike

najezdy ve fotbale to je silena hovadina

Reagovat
fantomas10

V hokeji snad jeste vetsi

Reagovat
mi-lan

Me to teda prislo dost dobry

Reagovat
Sigma Olomouc

sto lidí, sto chutí

Reagovat
Greny

Prodejna kurva, zde bude radit ?? Vždyť to zde píšu x let viz nedávno co se stalo ve Španělsku jen to nikoho nezajímalo, u penalt

Reagovat
Vsadim gule

Přesně. Fotbal je moc akční, padá moc gólů tak to trochu osekejme ať to trochu zklidnime. Možná bych povolil na penalty i zeď nebo aspoň kopajicimu zavázal oči.

Reagovat
Kiss Me Polka!

souhlas

Reagovat
Hugo the Viking

já bych zakázal profi fotbal

Reagovat
GjøvikFF

Byl to hroznej dick, ale v tomhle má pravdu. Zákaz dorážek a neplynulýho pohybu střelce.

Penalta je obrovsky nevyvážená ve vztahu střelec x brankář, je potřeba to aspoň trochu narovnat.

Reagovat
Vsadim gule

Penalta nemá být vyvážená. Je to trest.

Reagovat
GjøvikFF

Ano. A trest má být vyvážený a spravedlivý. Ne tě ta pitchovinu v rohu vápna dostaneš výhodu dorážet, ikdyz napoprvé nedáš

Reagovat
Vsadim gule

Proč proste někdo nemůže přijmout fakt, ze to k fotbalu patří a dělá to tu situaci a něco zajímavější. Navíc těch dorazek tolik ani neni, je to spíše vyjmecne.

Reagovat
GjøvikFF

Pro mě není ani trochu zajímavé, když si střelec může dělat s brankářem, co chce, zdržovat rozběh, rozhazovat...a v případě omylu mít ještě při přihodnych okolnostech nárok na reparát.

V tomhle je hokej 1000x dál.

Reagovat
FC Porto FC

Jedná z mála změn která by mě nechala úplně chladným

Reagovat
Witcher

Čakir je lepší

Reagovat
kattos

Zmrde. Furt si pamatuju jak si nás zařízl. Hlavně že tvoje nejslavnější video je jak strkáš Řepku

Reagovat
mayday

Tam mu měl Řepka urazit hlavu a spoustě lidem by se ulevilo

Reagovat
Mr.Mike

Bych zavedl ze musi kopat penaltu faulovanej jako v hokeji u najezdu

Reagovat
Spalovač šancí

A z místa přestupku

Reagovat
VersaceChain

to by bylo dobry

Reagovat
Pepesma

Reagovat
Sigma Olomouc

to by si Neymar moc nekopnul

Reagovat
Mirek na tenisu

Dorážky penalt mi až tak nevadí. Je jich malé procento. Něco by se mělo dělat s pozastaveným rozběhem a zpomalením nápřahu exekutora penalty. Největší chytrák je Lewandowski.

Reagovat
vceradnesazitra

Já bych se v rámci zvýšení atraktivnosti nebál udělat větší změny. Kopajícímu zavázat oči a pak ho 5x otočit dokola, golman by zase visel za nohy na břevně až dokud sudí nezapíská.

Reagovat
Csaplárova past

co to meleš, tenhle nápad má smysl

Reagovat
Sigma Olomouc

nebo třeba z půlky do šibenice, bez gólmana

Reagovat
noustres

Nebo tyče a síť při penaltách hodit do zeleného odstínu! Ať se lidi baví.

Reagovat
Pablos

Udělal bych kompromis a dovolil jen dorážky nůžkami

Reagovat
Pepesma

aby ti zbyly balóny

Reagovat
SpecialOne

V celém světe za legendu, u nás za svini

Jo a nejlepší rozhodčí byl Pedro Proenca

Reagovat
GjøvikFF

On je za svini i v Itálii. A naprosto po zásluze

Reagovat
lampas

Škoda, že na tu rakovinu, co má od pohledu celý život, zatím nechcípl

Reagovat
_Franklin_

Yes, to rikam už dlouhou dobu V hokeji taky z najezdu nejsou zadny dorazky

Reagovat
fantomas10

Ono se blbe dorazi ze stridacky no

Reagovat
Pepesma

Reagovat
Puskas

Vyřešili by se tím i vbíhání hráčů do vápna.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele