Nasazení videa na MS v Rusku není moc chytré, tvrdí Blatter
Bývalý prezident FIFA Sepp Blatter se nechal slyšet, že se mu nelíbí příliš rychlé zavádění videa do fotbalu. O jeho nasazení na blížícím se mistrovství světa v Rusku pak dokonce prohlásil, že "není moc chytré." Vyjádřil se také k plánovanému rozšíření světového šampionátu na 48 účastníků.
Sepp Blatter, někdejší předseda světové federace fotbalových asociací FIFA, byl dlouhá léta znám jako odpůrce zavádění moderních technologií do fotbalu. Proto příliš nepřekvapí jeho názory na uvedení systému videoasistenta rozhodčího (VAR) na blížícím se MS v Rusku.
"Pro fotbalového puritána, jako jsem já, je zavádění těchto inovací příliš rychlé, řekl 82letý Blatter. "Většina rozhodčích s tímto systémem nikdy nepracovala. Myslím si, že jít s ním rovnou na mistrovství světa a tam ho představovat není moc chytré," míní Blatter.
"Mně ten systém nevyhovuje. Necítím se komfortně, rozhodně ne, a diváci také ne," dodal.
Blatter vyjádřil také svůj názor na rozšíření počtu účastníků mistrovství světa, které by se od roku 2026 mělo hrát se 48 týmy.
Mužstva mají být rozdělena do 16 skupin po třech, z nichž dva nejlepší postoupí do vyřazovací fáze. "Uvidíme, jak to bude s 48 týmy vypadat, ale jedna věc by se rozhodně dělat neměla - skupiny po třech týmech. S tím jsme měli problémy na turnaji v roce 1982 ve Španělsku. Ve skupinách po třech je totiž jeden tým vždycky odsouzen do role diváka," řekl Blatter, během jehož působení ve FIFA ať už na pozici sekretáře či prezidenta se počet účastníků MS z původních 16 zemí zdvojnásobil na dnešních 32.
Sedmnáctiletá Blatterova vláda ve FIFA skončila velkým korupčním skandálem v roce 2015. Bývalý šéf dostal osmiletý zákaz působení ve fotbale, který byl později zmírněn na šest let.
Sepp Blatter, někdejší předseda světové federace fotbalových asociací FIFA, byl dlouhá léta znám jako odpůrce zavádění moderních technologií do fotbalu. Proto příliš nepřekvapí jeho názory na uvedení systému videoasistenta rozhodčího (VAR) na blížícím se MS v Rusku.
"Pro fotbalového puritána, jako jsem já, je zavádění těchto inovací příliš rychlé, řekl 82letý Blatter. "Většina rozhodčích s tímto systémem nikdy nepracovala. Myslím si, že jít s ním rovnou na mistrovství světa a tam ho představovat není moc chytré," míní Blatter.
"Mně ten systém nevyhovuje. Necítím se komfortně, rozhodně ne, a diváci také ne," dodal.
Blatter vyjádřil také svůj názor na rozšíření počtu účastníků mistrovství světa, které by se od roku 2026 mělo hrát se 48 týmy.
Mužstva mají být rozdělena do 16 skupin po třech, z nichž dva nejlepší postoupí do vyřazovací fáze. "Uvidíme, jak to bude s 48 týmy vypadat, ale jedna věc by se rozhodně dělat neměla - skupiny po třech týmech. S tím jsme měli problémy na turnaji v roce 1982 ve Španělsku. Ve skupinách po třech je totiž jeden tým vždycky odsouzen do role diváka," řekl Blatter, během jehož působení ve FIFA ať už na pozici sekretáře či prezidenta se počet účastníků MS z původních 16 zemí zdvojnásobil na dnešních 32.
Sedmnáctiletá Blatterova vláda ve FIFA skončila velkým korupčním skandálem v roce 2015. Bývalý šéf dostal osmiletý zákaz působení ve fotbale, který byl později zmírněn na šest let.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Podle FIFA je 99,3 procenta rozhodnutí sudích na MS správných
29.06.2018, 18:56
Podle Dána Eriksena by video mělo posuzovat i přímé kopy
21.06.2018, 20:45
Blatter na MS zhlédl vítězství Portugalska nad Marokem
20.06.2018, 21:44
Blatter navštíví příští týden mistrovství světa
14.06.2018, 19:59
Na mistrovství světa se díky videu budou pouštět sporné situace
13.06.2018, 11:52
Potrestaný Blatter se chystá přijet na mistrovství světa
13.06.2018, 08:51
Španělé se před MS speciálně připravovali i na video
11.06.2018, 11:58
Šéf UEFA má obavy, aby použití videa na MS neprovázely skandály
18.04.2018, 16:56
Blatter požaduje zrušení zákazu působení ve fotbale
08.03.2018, 21:30
Blatter se zúčastní MS v Rusku, pozval ho prezident Putin
20.10.2017, 13:44
Komentáře (121)
Přidat komentářUmři už ty dědku plesnivej.
mal by sa už na to vysrať
aby to mohlo být jako včera s Liverpoolkem?
v 82 letech je ale vsechno moc rychly...i želvy...
Stejne MS nebude....
baba Vanga si to ty?
Ne Nozdradamus
Ke to hnup ale tady má pravdu, Rusové Vo vím od kolegů z hokeje jsou schopni ovlivnit i video v KHL.
Celkove do Ruska fotbal nepatri.
Jasně, zakážeme jim to i hrát, uvalit ideálně pokuty za sehraná utkání s videem. Tomu říkám správné totalitní uvažování. A dál se budem tvářit, že my jsme jiní, my neovlivnujeme my muzikanti? Vtipálku
to je ale pičovina, lebo tento plesnivý kokot už nikoho nezaujíma a jediný, kto ho bol ochotný pozvať boli Rusi - konkrétne Putinova pozvánka...takže ak ty hovoríš, že Rusi sú schopní ovplyvniť video, tak by práve Blatter mal video chváliť, aby sa Rusom zavďačiť
*zavďačil
Mas pravdu, fotbal patri Mars!
prosim tě drž hubu ty troubo, jsi stejně k smíchu jako ten starej senilní plesnivec
No jasně to už nelze tak lehce ovlivňovat když je video. Ten ať už se do ničeho nesere fakt
"Where is my security? Come on."
Kdyby s tím přišel Jürgen Klopp, tak se moc nedivím, ale proč Blatter, to mi hlava nebere.
první zápas mohlo bejt 4:0 a byl by klid
Ta fotka :-)
Vyjádření Blattera k používání videa ve fotbale není moc chytré.
clickbait článok no ale je to kokot
clickbait
...stejně jako Blatter...
tenhle starej blbec by se do fotbalu už neměl montovat za to jak ho pošpinil
Bodejd by jo, dedku, uplatecky se oak hur obhajujou!
At´smrdí dál radši v cele.
OT : nemáte někdo link na stream Juve - Real ?
https://www.reddit.com/r/soccerstreams
díky
já koukám vždycky tady
http://www.sport247.live/en/home
dobře mi to frčí i na telefonu
díky kouknu na to
Necekane, ale zrovna v tomhle ma pravdu. Samozrejme video by melo byt zavedeno i na MS, ale az bude poradne odzkouseny a zavedeny.
No a rozsirovat MS je nesmysl...
V jedne veci ma pravdu. Skupiny po trech na MS jsou uplne spatne.
přesně tak
Ty jo, on ještě žije? Z kterého kanálu vylezl?
48 tymu na ms to bude komedie panecku... to bude paskvil jako posledni euro neznam nikoho kdo by byl pro to rozsireni
Problem neni rozsireni, problem je format.
Obojí je problém.
Proc je rozsireni problem? Protoze zaroven s nim prichazi snad nejhorsi format v historii MS. To je cele.
Počet týmů je adekvátní dnes těch 32. Tohle je šílenost. Dvojnásobek týmů z Asie, kde už teď jsou na MS celky který budou buď jen pro smích a nebo budou hrát opět odpudivý fotbal a to samý z dalších kontinentů kde opravdu není třeba navyšovat počty.
Rozsireni vydela vic penez na rozvoj fotbalu po celem svete, da zaroven moznost vetsimu poctu fanousku mit svuj tym na MS. Na rozsireni byl velky tlak po celem svete, je to jen logicke vyusteni cele situace.
Tak jako to je jasný že to vydělá víc peněz ale na úkor kvality turnaje.
Od osmifinale ta kvalita bude uplne stejna jako dosud, alespon by to krasne oteviralo prostor pro lepe udelanou elitarskou verzi konfederacniho poharu pro top 16 tymu. Mne to rozsireni nevadi, jen mi hodne vadi ten format.
jj, jak postupujou někde 2 a někde 3, tak je v tom zmatek
Blatter by si měl hlavně uvědomit, že jako prezident FIFA naprosto selhal, tím, že zavádění videa nesmyslně sabotoval tak dlouho, že fotbal nabral ohromné manko proti snad všem ostatním masově sledovaným sportům. Mimo jiné tím dost možná nevratným způsobem poškodil důvěru a image fotbalu, je spoluviníkem stovek frustrujících křivd na té nejvyšší fotbalové úrovni a dopomohl hluboce zakořenit simulantské "instinkty" v velkém % hráčů...
A ano není to šťastné moderní technologie zavádět takhle na rychlo, ale dává to pořád o milion % větší smysl, než v roce 2018 odehrát MS ve fotbale bez videa.
Ať to říká kdo chce, já s tímto názorem na video souhlasím. Někdo správně řekl, že na fotbale je krásné, že je všude stejný - na MS i v zapadlé vesnici.
Tenhle typ argumentace vubec nechapu. Co je jineho na fotbale, ktery to video ma a ktery ho nema? Jediny rozdil je v tom, ze misto protestu se ten cas pouzije na spravne vyreseni situace u videa...
Video se použije na správné vyřešení situace např. ve IV. třídě?
Tvl umíš číst?
Já se ptám, proč se video zavádí v lize a ne třeba v okresním přeboru.
Ale reagoval si na příspěvek, ve kterém se autor ptal, jaký je rozdíl mezi fotbalem s videem a bez videa? Proto mi přišla tvá reakce mimo. A nevím jestli tu tvou otázku myslíš vážně, ale důvod je pochopitelně stejný jako u jiných sportů, kde na vrcholové úrovni video je a na nižší úrovni není. Je to drahá záležitost, která dává ekonomicky smysl pouze od určité velikosti publika.
Otázku myslím vážně. A já zase nerozumím tvému tvrzení, že video dává ekonomicky smysl atd. Copak použití videa ušetří nějaké peníze?
musíš do něj dát reklamu
Přečti si to, prosím, ještě jednou.
Je to myšleno spíše tak, že v obecné rovině je žádoucí, aby nedocházelo k ovlivnění výsledku chybným úsudkem rozhodčího, proč ho tedy nevyužít na na mistrovství světa, kde je náklad na video naprosto zanedbatelný. Náklad na video v okresním přeboru bude pravděpodobně větší, než cena obou mužstev i se střídačkama a autobusem - z ekonomického hlediska je tedy video v takové soutěži scifi.
Jinak na tvou otázku se dá odpovědět pouze dost teoreticky (prokazatelně odpoví pouze zkušenost v čase). Nicméně teoreticky video sice neušetří, ale může díky němu vzrůst důvěryhodnost fotbalu, což může mít pozitivní vliv na sledovanost i zájem sponzorů.
Hezky vysvětleno. Ale on to asi stejně nepochopí
Ale do budoucna bych to viděl i na fauly a karty, vše bude pod dohledem. I míče budou mít po obvodu každých 20 stupňů svou minikamerku, do té když kopneš, bude záznam na cca 1-2 sec. zakrytý. Netuším jak toto fotbalové vedení vyřeší. Třeba instalací kamer do špiček kopaček. Nechme se překvapit. Další mezera v kontrole se jeví v zádech rozhodčího a jeho otáčení hlavou. Nevím jak si dokáže obhájit písknutí na kartu v okamžiku, kdy k faulu bude zády? Navrhl bych kameru na zadní část krku, ale musí být odolná jako ty co budou v míčích.
Protože se časem zavede i v okresním přeboru.
Kdyz se tam pro to najdou penize, proc ne. Co to ale meni na tom, co pisu...
vysvetlenie najdes v Simpsonovcoch, epizoda Bartball
Zabít málo
"Nechci se dožít dne, kdy půjdu na MS ve fotbale a nebudu vědět jak to dopadne."
Souhlasím s ním s názorem na rozšíření MS a na skupiny po 3. Zůstal bych u 8 skupin po 4.
A ME 4*4
To uz se nikdy nevrati. Spis je vetsi sance, ze se jeste rozsiri na 32 tymu. Coz by teda bylo lepsi nez ME s 24 tymy a soucasnym formatem...
Blatter je chuj, no takú blbosť ako je 48 repre na MS by nevymyslel ani on. To mohlo napadnúť leb nejakého Infantina
presne tak aj ked by som bol rad keby tam hralo slovensko alebo napr. cesko ale takto to ani nie je radost, znizuje to kvalitu turnaja, taktiez na me co sa uz stalo a teraz ms....
Mlč!
My víme, Seppe, s videem se hůř berou úplatky. A teď už drž hubu, dobře? Dík.
Ať řekl cokoliv, tohohle dědka zavřít někam do ústavu, zamknout zvenku a hotovo. Bačkory, křeslo, noviny a bažanta a hotovo.
hlupe vyjadrenie tento clovek by mal sediet na belize a uzivat si nahradnute alebo v base, fifa a uefa uz davno mala zaviest video rozhodcu nie var pretoze si myslim ze rozhodca udychcany spoteny ak si pozera video nevie ho tak dobre vyhodnotit ako video rozhodca, sporne situacie(penalta, cervena karta) by sa hlavny poradil s videorozhodcom trvalo by to asi 1 min a tento cas by sa nadstavil (komunikovali by prostrednictvom mikrofonu ktory by mal rozhodca na uchu) no podla mna by to takto mohlo fungovat a bolo by to spravodlivejsie, namiesto toho nové vedenie prijma hlupe zmeny ako rozohravanie dozadu (co sa nemenilo od roku 1930) a pomaly zmenu penalt na najazdy....... a taktiez idu menit hraci cas z 20:45 na 21:00 co nedava zmysel kedze kazdy fanusik je na to zvyknuty a je to tak uz min 10 rokov.......... futbal rastie prava su drahsie, ide do neho viac penazi asi sa snazia rast trochu spomalit lebo inak si to neviem vysvetlit, vymyslaju podla mna sprostosti a to co by mali presadit nepresadili a skor by sa mali starat aby tam nebola korupcia co sa asi aj dari (aspon nieco)
VAR má oproti videorozhodčímu jednu výhodu a pro tu je podle mě VAR lepší variantou.
Každý rozhodčí má v zápase nastaven nějaký trend. A proto bych nechal na něm, aby na základě videa posoudil, zda to dle jeho aktuálního trendu je na odpískání, nebo ne. Videorozhodčí je člověk, kterýmu je celkem šumák, jakej je na hřišti režim. Prostě se podívá na záběry a řekne rozhodčímu svůj názor.
Na druhou stranu, mělo by být cílem odstranit přesně tebou zmiňované nastavování trendů. Pravidla by se měla zachovávat jednotně a stejně, neměli by být mírnější rozhodčí a přísnější rozhodčí. To je akceptovatelné možná v hokeji, ale ve fotbale to nemá co dělat.
To ale není nic, co by se dalo odstranit. Každý rozhodčí má na posuzování zákroků jiný pohled, s tím nic neuděláš. A není to špatně. Ta pravidla jsou psaná tak, že jeden zákrok může 5 z 10 rozhodčích písknout a zbylých 5 ne a všichni si to obhájí. Já to říkám jen proto, že když už nějaký rozhodčí píská zápas a má svůj styl a všichni na hřišti to vědí, tak s VAR se můžou spolehnout na to, že se vše bude posuzovat dle toho.
Myslím, že málokdy by se jednalo o otázku "faul nebo ne". Asi nejsubjektivnější je udělování karet, tedy výše trestů, to je něco, kde se lidský faktor může projevit a je potřeba si položit otázku, zda je to žádoucí či nikoli. Ale máloco se dá písknout i nepísknout. Respektive tak, aby to bylo správně - spousta situací na první pohled vypadá, jako že se dá písknout i nepísknout, ale správně je jenom jedno.
Právě že současná pravidla mají jednu velkou slabinu. A to tu, že věci se dají posuzovat v dost velkém rozpětí. Vždyť je spousta situací, na kterých se neshodnou ani sudí. Každý má prostě jiné vidění a to, co někdo vidí už jako na písknutí, může další vidět jako ještě v rámci mezí. Když se jedná o ofsajdy, tam se to dá ukázat pomocí nějakých čar, ale třeba faul, tam je to jinak.
S tím vcelku souhlasím, ta pravidla jsou nyní sepsána hodně subjektivně a s trochou nadsázky si tam každý může najít to, co chce (skoro jako české zákoníky ). Ale co se týče určování faulů, tak s dostatečně podrobným videem by to mělo být jasné. Nemám rozhodčím za zlé, že během zápasu, kdy je všechno v ohromující rychlosti, něco špatně posoudí nebo vidí jinak. A proto je video strašně potřeba. Ale určité zásady, podle kterých se dá určit, zda kontakt byl za hranicemi předpisů, či nikoli, jistě existují.
No, veškeré diskuse probíhají většinou i po shlédnutí několika zpomalených záběrů, a stejně se všichni neshodnou
Ale tak to je do velké míry určeno chybějící objektivitou.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele