Löw má příjemné starosti, libuje si Klose
Němci zatím potvrzují roli jednoho z velkých favoritů evropského šampionátu a turnajem procházejí se samými výhrami. Zatím poslední úspěch zaznamenali ve čtvrtfinále proti Řecku, do kterého trenér Joachim Löw nasadil značně pozměněnou sestavu. Podle útočníka Miroslava Kloseho jde velká konkurence Němcům k duhu.
Právě Klose byl jedním z hráčů, kteří se překvapivě dostali proti Řecku od první minuty na hřiště. Opora Lazia nahradila stabilní útočnou jedničku Maria Gómeze a Löwovi se odměnila gólem a výrazným příspěvkem k výhře 4:2.
"Trenér má na výběr mezi dvěma špičkovými útočníky. Je to dar pro něj i pro celý tým," říká Klose, autor 64 branek ve 120 mezistátních zápasech. "Nechci být náhradník. Snažím se dostat do základní sestavy a dělám pro to všechno," zdůrazňuje.
34letý střelec měl na konci klubové sezony vážné problémy se stehenním svalem, které ohrožovaly jeho start na Euru. Nyní je Klose zcela zdráv. "Jsem stoprocentně v pořádku, cítím se skvěle. Všechno ostatní je na trenérovi. Chci hrát, o tom jsme se spolu několikrát otevřeně bavili. Nikdy ale neupřednostňuji svoje ego před zájmy týmu, to jsem nikdy neudělal," dodal Klose.
Právě Klose byl jedním z hráčů, kteří se překvapivě dostali proti Řecku od první minuty na hřiště. Opora Lazia nahradila stabilní útočnou jedničku Maria Gómeze a Löwovi se odměnila gólem a výrazným příspěvkem k výhře 4:2.
"Trenér má na výběr mezi dvěma špičkovými útočníky. Je to dar pro něj i pro celý tým," říká Klose, autor 64 branek ve 120 mezistátních zápasech. "Nechci být náhradník. Snažím se dostat do základní sestavy a dělám pro to všechno," zdůrazňuje.
34letý střelec měl na konci klubové sezony vážné problémy se stehenním svalem, které ohrožovaly jeho start na Euru. Nyní je Klose zcela zdráv. "Jsem stoprocentně v pořádku, cítím se skvěle. Všechno ostatní je na trenérovi. Chci hrát, o tom jsme se spolu několikrát otevřeně bavili. Nikdy ale neupřednostňuji svoje ego před zájmy týmu, to jsem nikdy neudělal," dodal Klose.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Italský tisk velebí Balotelliho
29.06.2012, 13:31
Klose: Možná jsme měli vzadu v hlavě, že jsme Itálii neporazili
29.06.2012, 12:53
Německý tisk: Vyřazení v semifinále Eura je Löwova vina
29.06.2012, 12:00
Balotelli: Byl to nejhezčí večer, ale finále to snad ještě předčí
29.06.2012, 08:57
Balotelli poslal dvěma góly Itálii do boje o zlato
28.06.2012, 22:40
Druhý finalista Eura vzejde ze souboje Německa s Itálií
28.06.2012, 08:33
Pirlo: Němci z nás mají kvůli špatné bilanci strach
27.06.2012, 20:53
Ital s německými kořeny Montolivo vyhlíží prestižní semifinále
26.06.2012, 21:55
Museli jsme Řeky něčím zaskočit, řekl Löw k rošádám v sestavě
23.06.2012, 13:03
Němci v pohodě prolomili řecký beton a jsou v semifinále
22.06.2012, 22:44
Komentáře (112)
Přidat komentářNeskutocny sympatak
jen kdyby nereprezentoval němce
Co ti na tom vadí? Nemáš rád Němce, nebo ti vadí Kloseho polské kořeny?
nemám rád němce
Me by jen zajimalo, jestli se takoveto debaty vedou i pod jinymi narodaky. Vsak Anglie a Francie ma mezi reprezentanty take hrace, o nichz by se na prvni pohled rozhodne nedalo rict, ze jsou cistokrevni Anglicane a Francouzi. Tyhle hry na koreny me docela irituji. Ja mam koreny slovenske (a jelikoz z vychodu, tak mozna taky dokonce i ukrajinske) a take zrejme nemecke. Znamena to, ze se nikdy ja ani moje deti nebudeme moct povazovat za Cechy? Kolik si vlastne myslite, ze tu je opravdu "cistych" obyvatel? Buhvi, odkud byl vas praprapraded...
...takže už vidíš, že Tvůj příspěvek je mimo.
takhle jsem to zrovna v tomhle příspěvku nemyslel.ale když už si to otevřel tak se mi nelíbí ani tyhle multikulti reprezentace.u němců je hodně turků,a ještě více je to patrné v mládežnických reprezentacích kde jich bývá snad více než 50% což už je hrozný
S tím se těžko něco nadělá. Jednou Německo otevřelo hranice, tak se s tím teď musí nějak vyrovnat. A když se Turek od okurek narodí v Němcku, tak mu těžko někdo bude bránit hrát za německý nároďák. Horší je, když se s reprezentanty kšeftuje. A ani to nemusí mít nic společného s multikulturalismem. Nevím jméno, ale nějaký mladá hráč z Británie reprezentoval nejdřív jednu zemi v mládežnických výběrech, ale za chlapy hrál zase za jinou zemi.
Samozřejmě. Hlavně všichni budeme říkat: ,,Ale on se přeci narodil v Německuu, tak je to přeci Němeec, ne?" To je sice hezký, pokud jde o nějaké výhody, tak se vždy rádi prohlásí za Němce, ale jakmile je jde do tuhého, realita je trošku jiná.
Jako příklad bych uvedl zápas (myslím, že přátelský) mezi Německem a Tureckem. Hrálo se v Berlíně a Turci tam měli domácí atmosféru. Ochozy byly rudé. Myslí si někdo, že ti všichni na ten zápas přišli z Turecka? To by musel být člověk hodně naivní. Ne, ti diváci nebyli Němci...byli to "Němci".
Tak to je hlavně problém etnických Němců, že na ten zápas nepřišli. To, že je v Německu, a zvlášť v Berlíně hodně Turků, kteří se cítí jako Turci, je známá věc.
...a je nešťastné, že zabírají Lebensraum skutečným Němcům.
A co jiní cizinci, kteří přišli do Německa? Italové, Španělé, Francouzi, Afričané, Asiati, Balkánci...na ty máš stejný názor jako na Turky?
Ovšem. Italové, Francouzi, či Španělé jsou vděční za možnost stát se Němci a jsou ochotni přijmout německé zvyky, nikomu nevnucují svůj styl žití. Viděl jsem to v Bruselu, krásném to městě, jak ti zahalení lidé hází odpadky běžně pod sebe na ulici (jak už to mají zažité). Když jsem to viděl, pocítil jsem obrovskou vděčnost za to, že jsem mohl vyrůstat ve východním bloku. Daleko od těchto babylonů. O mešitách se raději ani nezmiňuji...takové téma bych tu nerad otevíral
A to jsi zjišťoval jak, že jsou Italové, Francouzi, Španělé vděční stát se Němci?
Pokud tito lidé projeví zájem získat německé občanství, většinou to myslí opravdu vážně. Miroslav Klose po každém gólu, který za Německo dá, poklepe rukou na ten znak, co má na srdci. Vidím v tom určitou vděčnost. Pochybuji, že by měl třeba tu drzost fandit proti Německu Polsku.
Klose má ale německé předky. Takže u něj ta vazba na Německo může být logicky větší. Navíc řeč je o Španělech, Italech a Francouzích. Ne o Polácích. A pak bavíme se o obyčejných lidech, ne sportovcíh, kteří reprezentují Německo.
Tak nemusí se nutit stát se "pyšnými" Němci...jen bych žádal trochu respektu k místním zvykům a kultuře. A pokud jde o ty tvé Španěly...promiň, já je osobně neznám, abych ti je tu mohl vypichovat...a nepojedu do Německa dělat o tom reportáž, jak se tam původem Španělům líbí.
Pokud čtu na internetu zprávu o tom, že někdo v Německu uťal své dceři hlavu za to, že se stýkala s nějakým mužem, opravdu neočekávám, že to bude německý Španěl. A-pro někoho možná překvapivě-to není ani Ital. Bývá to Mohamed apod. Můžeš mě napadnout, že generalizuji, ale přoč proboha vím, o koho asi šlo, aniž bych ten článek dočetl do konce?
Neznáš německé Španěly, ale mluvil jsi tu o nich. Prima přístup .
Bylo mi jasné, kam to chceš nasměrovat. Abys ukázal, že nic neznám, nic jsem neviděl, jen žvaním na internetu. V pořádku, jsem pro, abychom to ukončili...je mi u takových témat vždy smutno...jsem rád že žiji tady a tyto problémy tu nejsou tématem číslo jedna.
Kdybys nezačal mluvit o tom, že se Španělé rádi stanou Němci apod. nezmiňoval bych to.
Kdyby si ta žena špatně nevysvětlila clingerův příspěvek, nemuselo toto téma vůbec vzniknout.
Nemusel jsi reagovat . Takhle bychom tu byli do večera.
to nemá cenu vůbec řešit tyhle blbost. Dřív jsem taky psal pár podobných příspěvku narážejícíh na přistěhovalce/smíšení/původ a už jsem byl za kretena, rasistu,zostalev atd. a Sancho je už známej lidumil takže je bude hájit až do smrti.
Pokud sis všiml, tak zrovna v tomto případě se nezastávám Turků jako takových. Spíš jsem narážel na ty ostatní přistěhovalce a na fakt, že si za současnou situaci můžou Němci sami. Kdybys mě tak dobře znal jak tvrdíš, tak by sis všiml, že s multikulturalismem nesouhlasím a neochota jakýchkoli přistěhovalců se začlenit do společnoti své nové země se mi také nelíbí, odsoudil jsem několikrát počínání muslimů v některých zemích (třeba represe vůči punkáčům v Indonésii, případ kdy muslim přistěhovalec uspěl se stížností na souseda domorodce, který zpíval vánoční koledy atd.). Na druhou stranu se mi příčí tvé nenávistné, populistické a především hloupě generalizující názory.
možná to je špatně ale já si tě pamatuju jen jako toho kdo brání ty cizince ať už reakce na útočnej nebo trochu jizlivej koment. Ještě jsem nezaznamenal abys s něčím nesouhlasil teda až do teď(no ikdyž). jinak nemám nic proti "hodným" přistěhovalcum ale vadi mi některé situace např. že třeba asiat který se tu narodí si může říkat ž je čech.
Jenže já se těch cizinců zastávám hlavně proto, že vy hloupě zevšeobecňujete, bagatelizujete rasismus, myslíte si, že říkat černochovi negře je v pořádku, Čech řízlej Makedoncem vám nevadí, ale jakmile je jiná barva kůže, hned je zle. Ve zkratce: Nemiluji cizince, muslimy, imigranty. Jen jsem proti vašemu generalizování a zlehčování závažnosti rasismu. Navíc mi přijdete trochu jako pokrytci. Zvracíte nad houfy přistěhovalců v Evropě, ale stejný názor na kolonizaci Afriky, genocidu v Americe, nebo imigranty v Austrálii a na Novém Zélandu už takhle neberete.
aha tak to pak jo jina co se týče druhé části tvého koemtu tak ty problémy jsou ale jak to není blízko náš nikdo se o to moc nesstará
Na ten zápas v Berlíně i atmosféru si pamatuju. Přes 40000 "Němců" v Tureckých dresech a červených vlajkách s hvězdou a půlměsícem fandilo hostům a vypískalo Merkelovou s Ozilem. Praktický příklad toho, jak multikulturalismus funguje v praxi
Jo, to je fakt, že jsme mnozí asi slušně namíchaní. Já osobně nevím, jestli mám zcela čistý, český původ. Jen vím, že nejsem žid (resp. že do nějakého kolene nemám židovské předky).
Tak minimálně stejně víš, že nejsi ani asiat ani afričan ne?
To asi ne, ale většina z nás jsme původem běloši z východu.
Na nežidovství měl jeden z mých předků nuceně papír.
Na Francouze tu taky blije každej...
Kdepak. Tam už je to tradice, stejně jako u Nizozemců.
a co kdyby nasadil oba? to by ale asi nefungovalo
No, jsem strašně rád, že v SF se Němci střetnou právě s Itálií, protože současné složení semifinálových dvojic prezentuje asi to nejlepší, co současné mezinárodní zápasy mohou kvalitou nabídnout. Itálie sice z té čtveřice je papírově nejslabší, ale předevčírem Anglii jasně přehrála a to dokonce Italové museli hrát na polovině soupeře, což není úplně jejich styl a také v základní hrací době gól vstřelit neodkázali, byť šancí mělo požehnaně. S Německem ale čekám zcela jiný zápas, kdy Němci převezmou iniciativu od samého úvodu a budou se snažit Itálii přestřílet. Nepřekvapil by mě návrat Itálie k rozestavení 3-5-2, kterým dokázali otupit španělskou útočnou sílu. Záleží, zda se stihne doléčit Chiellini. Každopádně moc se na tento zápas těším, mnohem více než na finále, ať v něm bude složení jakékoliv
Mna tiez strasne mrzi, ze GER - ITA nemoze byt finalovy zapas.
tak Německo - Španělsko na MS bylo také předčasné finále, takže proč si zápas neužít?
Pretoze tisickrat radsej by som si na MS uzil Nemecko - Holandsko.
to by ale Nizozemci byli bez šance
Letošní Nizozemci ano, kdyby hráli tak, jak se od nich očekávalo, byl by to zajímavej match.
nemyslím si, že by měli tak odlišný tým a herní projev od MS. Tam tedy patřili k néjlépe bránícím týmům, ale taktika byla většinou ovlivněna soupeřem. Tady jim po prohře s Dánskem ani nic jiného než hrát vabank nezbývalo
Nepodceňovat Itálii, dvakrát remizovat se Španěly a ještě k tomu být lepším týmem je ukázka jasné kvality, také byli jasně lepší proti Anglii která nic nedá zadarmo... takže já jejich naděje furt vidím a to hodně vysoké.... Pokud nespálí tolik šancí jako proti Anglii a bude hrát Chiellini tak Německo bude muset zahrát opravdu výborně aby přes ně prošlo.... Když má Balotelli, Pirlo, Montolivo a další svůj den tak si myslím že góly padat budou... viděl bych to tak na 1:2, 2:1 fandím Itálii ale moc dobře vím co Německo dokáže a zároveň vím co Německo nedokáže...(Chelsea-Bayern)...
Itálie sice z té čtveřice je papírově nejslabší
Je pravda, že goly střílet umí, ale podle mě ten jeho výkon proti Řekům nebyl ideální. Ztratil poměrně dost balónů, a u něj dost často skončilo útočné snažení Němců. V SF bych dal přednost Gomezovi.
OT: Giroud ofiko v Arsenalu..
Tak to bude za pár dní ofiko Persie v City
Doufejme. Doufejme.
Persie do City nepůjde... aspoň doufám. Už dávno prohlásil, že v rámci PL by do jinýho klubu nešel
Takových už bylo.
Naivky. Všichni
Danke Miro nikdy nezapomenu na tvojí úttočnou dvojici s Luka Tonim ♥
Sice mám rád německý fotbal ale když si to tak uvědomím, tak by bylo zajímavé jak by vypadal německý nároďák ze skutečných němců. No ono Ozil,Khedira, Podolski, Klose, Gomez, Boateng, kdyby tam nebyli tak jsou třetinový možná míň. A to jsem vyjmenoval jen ty nejvýraznější, Gundogan je taky tuším turek a jak již někdo psal v těch mládežnických kategorií je to to samé :)
Gomez je Němec. Klose má německé předky, takže má právo nazývat se Němcem. A jak by ten tým vypadal? Třeba takhle: Neuer: Howedes, Badstuber, Mertezacker, Lahm- Muller, Kroos, Schweinsteiger, Gotze, Reus - Gomez.
Navrch Klose a Podolski už jsou skoro Prušáci.
Klose je rozhodně Němec. Navíc, pokud si pamatuju, tak oblast odkud pochází byla tradičně hodně německá. Podolski je jiný případ, ten má silné vazby na Polsko. Projevilo se to na Euru 2008, kde se ho na to ptali. Snad se probírala i otázka, jestli by slavil gól do sítě Polska.
Šak já jim to neberu. Já jen napsal že by mě zajímalo jak by ten tým vypadal a hrál kdyby tam nebyli.
A já jsem ti takový tým předložil.
Pořád silný výběr i bez nich. To se to panečku vybírá z tolika dobrých hráčů. Proto se mi německý fotbal líbí že tam může reprezentovat snad 40 hráčů a budou pořád stejně silný. Ale spíš sem poukázal na to že ty top hvězdy jsou spíš s předkama mimo GER.
A koho z jejich nároďáku považuješ za top hvězdy? Já třeba řadím nejvýš Lahma, Schweinsteigera, Ozila a Gomeze. Je to půl na půl.
Ale ruku na srdce kdyby hráli za nás tak by nám to taky bylo jedno hlavně že by se dařilo. V naší repre se to tu taky už objevilo. viz Ujfalusi, Jankulovski, Gebre-Selasi takže to že jsou ve všech repre rekruti z jiných zení je defakto na denním pořádku. NED, ITA nejsou vyjímkou.
Jací rekruti z jiných zemí? Ujfaluši, Papadopulos, Jankulovski a Gebre Selassie jsou Češi!
+ Srníček
Ten má také dvojí původ?
Matka je Francouzka.
Zajímavý. Jak se dostala do Československa?
To nevím, on je tak rok 1968/9, mohlo to být v souvisllosti s uvolněním, kdy mohli na čas oni k nám a my tam. takže nevím. Každopádně měl fr. pas, což mu narozdíl od Kouby pomohlo v klubu.
Tak ne rekruti ale s předky v cizích zemích. Napsal jsem to blbě omlouvám se.
Takové předky může mít mnoho z nás. A přesto jsme Češi.
Jeden z mých nejoblíbenějších hráčů vůbec. Z fotbalové hlediska to býval snad i vzor.
Ako maly som ho v repre miloval a mal za vzor. Skoda, ze uz v tej dobe nehral za Bayern.
Bosák:
Kdo je váš favorit šampionátu?
„Na mě zatím absolutně nejlepší dojem dělají Němci.“
Co je může zastavit?
„Zemětřesení.“
Tak určitě, to střídání počasí jeho nosánku prospívá. Nejdříve déšť, chladno, pak třicet stupnů, to je pro rýmečku důležité. Pak si jen vybrat, jestli levou, nebo pravou nosní dírku a lov může začít. Příjemné starosti skromného muže.
Podle Bildu by měl být na Italy spíš Klose než Gómez a spíš Reus než Müller. Poldi je doufám jasnej.
Copak?
mam poldiho ve fante a docela jsem mel bobky, jestli bude hrat
To se bát nemusíš... Nehrál zas tak špatně, určitě líp než Schürrle a zkušenosti pro něj hrají jednoznačně.
já tedy doufám v Müllera a nalevo bych prubnul právě Reuse. A Klose by měl být jasnej, na Italy s Gómezem radši ne. Bude záležet taky na průběhu utkání, ale pokud to trochu otevřou jako proti Španělsku nebo úplně jako proti Anglii, tak rozhodně Klose
Reus prakticky nalevo nehrál, to by byl dost risk... Klose asi jo, Özil se prý díky němu dost zvedl.
Z Gladbachu je zvyklý, i když pak časem hrál podhrota. Risk by to byl, ale překvpáko taky. Já bych si nevsadil tedy na nikoho z té ofenzivní šestky
Nalevo ho fakt nepamatuju, tam je Arango přikovanej od svýho příchodu a Reus (přišli současně) se usadil napravo... Ten krok do hráče světovýho kalibru pak udělal až na podhrotu.
Reus právě měl takovou volnost že hrál nalevo,na středu i napravo
Myslíš teď v pátek nebo v klubu?
v klubu
Tak v klubu hrál v drtivý většině zápasů podhrota, navíc (oproti repre) trochu víc vytaženýho před obě křídla... V těch prostorech se tudíž taky pohyboval často, to stopro, ale čistokrevnej levej křídelník to není a pochybuju, že na tý pozici kdy nastoupil.
to souhlasím
Myslím, že proti Geršákům a navíc v semifinále na to nebudou Italové tlačit tolik, jako proti Anglánům, kde byla kvalita jasně na jejich straně. Jinými slovy to pootevřou, jen když potečou.
proti Španělákům to pootevřeli hned od začátku a rozhodně je zaskočili. Nečekám, že Italové budou jen čekat na breaky, čekám víceméně vyrovnanou bitvu jako Itálie - Anglie prvních 15 minut
A myslíš, že budou hrát 3-5-2 nebo klasiku jako ty druhé dva zápasy?
3-5-2
Hm, tak to bude fakt echt složitý a Itálie by pro mě byla ještě větším favoritem... Ale těším se na to, hlavně budu mít určitě komu fandit ve finále. A Squadra by proti Španělům měla větší šanci než Německo.
V čem bude Klose na Italy lepší než Goméz?
pohyblivější, lepší do kombinace, více způsobů zakončení, běhavější, přináší do hry vždy něco navíc. Záleží na taktice Italů, ale obecně platí, že Klose je lepším breakovým hráčem a Gómez zase do vápna a obléhání branky
Mně se až tak nelíbil proti Řekům. Já právě čekám, že Němci budou víc hrát a tvořit a čekám od Italů spíš opatrnější taktiku, spíše na brejky... ale je fakt, že letos hrají hodně dobře a ani proti Španělům se nebáli..
Ideál.
Nevim, jestli je dobry napad posadit Thomase zrovna na Italy, toto jsou jeho zapasy, tam dela vitr on.
to jsme si říkal i o zápasech proti Nizozemsku a Portugalsku a vítr teda moc nedělal..
To radši Poldiho
Já bych postavil Thomase i Poldiho.
Tvl, Gómez! To mě zničí celou fantu.
No tak ještěže sem toho Müllera vyhodil.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele