Lewandowski jen zíral. Přestaň dávat góly, ať neplatíme bonus Bayernu, prosila Barcelona

19.11., 22:09
Aktuality
Robert Lewandowski (© URBANANDSPORT / NURPHOTO / NURPHOTO VIA AFP)

Polský autor Sebastian Staszewski vydal biografii Roberta Lewandovského (37), ve které zaznělo šokující tvrzení. Velezkušený útočník totiž měl na konci sezony 2022/23 dostat požadavek ze strany vedení Barcelony, ať přestane dávat góly. Naplnila by se totiž kvóta, která by znamenala tučný bonus pro Bayern Mnichov, odkud přišel.

Psal se závěr ročníku 2022/23, konkrétně dvě kola před koncem LaLigy. Barcelona již měla titul v kapse, zlatou kopačku pro nejlepšího střelce by Lewandovskému vzal jedině zázrak.

Polský kanonýr měl na kontě 23 přesných zásahů ve španělské nejvyšší soutěži, druhý nakonec skončil s 19 brankami Karim Benzema, jenž se rozloučil s Realem Madrid gólem z penalty v posledním kole.

Zdálo se, že pro ostříleného snajpra půjde o ideální příležitost vylepšovat osobní statistiky, realita ale měla být jiná. Přetrvávající finanční potíže Barcelony znamenaly, že klub dvakrát otáčel každé euro. A kdyby Lewandowski dosáhnul na metu 25 ligových zásahů v dané sezoně, Katalánci by byli nuceni poslat Bayernu bonus v hodnotě 2,5 milionu eur.

Právě od mnichovského giganta totiž Lewandowski v létě 2022 přišel za 45 milionů eur. Podle autora biografie o tahounovi polského národního týmu mělo několik členů vedení Blaugranas hráče přímo oslovit s prosbou, aby přestal dávat góly. U diskuze údajně byl přítomen i sám prezident klubu Joan Laporta.

Podle knihy s názvem "Lewandowski: Pravdivý" útočník jen nevěřícně zíral. Zlatou kopačku ale již měl víceméně jasnou a klub další cennou trofej také. Nakonec v ani jednom ze dvou posledních zápasů sezony skutečně neskóroval. Předchozí tři zápasy v řadě přitom vsítil celkem čtyři branky...

Informace z biografie zatím nebyla jiným zdrojem potvrzena, o finančních problémech Barcelony se ovšem již několik let dobře ví. Sám hráč knihu četl a některé její části považoval za záživné.

Autor: Šimon Votava / sport.es

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Barcelona se rychlým gólem překvapit nenechala. Duel s Alavésem si podmanili Olmo a Yamal
29.11., 18:44
Barceloně se proti Deportivu daří, nyní ale zpracovává šok
27.11., 15:42
Cucurella si strčil Yamala do kapsy, řekl Sánchez. Rýpavě vyzdvihl kvalitu Premier League
26.11., 18:09
Budujeme něco opravdu krásného, zářil Delap. Estevao má podle útočníka svět u nohou
26.11., 13:14
Flick po selhání na Stamford Bridge: Araújo tam neměl při druhé žluté takhle jít
26.11., 12:44
Chelsea zužitkovala dlouhou početní převahu, Barcelonu porazila třígólovým rozdílem
25.11., 23:23
Raphinha o odmítnutí Chelsea, talentu Yamala a Estevaa i nedocenění po skvělé sezoně
25.11., 15:39
Tabulkoví sousedé Chelsea a Barcelona zabojují o posun mezi nejlepší osmičku
25.11., 09:31
Espanyol dal proti Seville zapomenout na předešlé nezdary a přiblížil se pátému Betisu
24.11., 23:41
Espanyol se doma utká s neoblíbenou Sevillou
23.11., 22:17
Musíme vědět, jak se vzpamatovat, uvedl Valverde po debaklu s Barcelonou
23.11., 14:14
Lewandowski při návratu na Camp Nou odšpuntoval gólovou smršť: Tady je to vždy něco výjimečného
23.11., 10:46
Nový Camp Nou viděl čtyři branky Barcelony, Bilbao domácím nestačilo
22.11., 18:43
Barcelona se proti Athleticu konečně vrací domů
22.11., 07:40
Yamal je hladový po trofejích, chce vyhrát všechno: Budu dál pracovat na svých cílech
21.11., 19:41
Raphinha je zpátky, těší Flicka. Proti Chelsea by mohl Barce chybět klíčový středopolař
21.11., 15:21
Věci se konečně daly do pohybu. Barcelona může hrát na novém Camp Nou i v Lize mistrů
19.11., 20:15
Konečně návrat na domovský stadion. Barcelona přivítá Athletic na Camp Nou
17.11., 16:02
Trenér De la Fuente mírní spor s Barcelonou: Yamal bude v reprezentaci ještě 15 let
14.11., 19:01
Vztahy s Realem nejsou dobré, prozradil Laporta. Probral i Messiho návštěvu Camp Nou
13.11., 11:03
Messi s rodinou plánuje návrat do Barcelony. Neodešel jsem tak, jak jsem si vysnil, prozradil
12.11., 11:10
Španělská federace dala znát svou frustraci. Yamal podstoupil zákrok krátce před srazem
11.11., 13:05
Vzpruhy pro Barcelonu? Nové posily ne, návrat na Camp Nou ano. Messi už ho navštívil
11.11., 08:23
Lewandowski hattrickem skolil Celtu. Zvedne mu to sebevědomí, nepochybuje Flick
10.11., 14:28

Komentáře (284)

Přidat komentář
Salfovic

Přijde mi to jako píčovina. Stačilo ho nestavět a dát mu dovolenou.

Reagovat
FK-Uplakanci

Určitě si to do tý biografie vymyslel, protože jinak nic jinýho nedokázal, žejo

Reagovat
Freedo

Existuje rozdíl mezi biografií a autobiografií. Pokud biografie není autorizovaná, tak si tam autor může napsat cokoliv a sportovec o tom nebude vědět.

Reagovat
Eichel

Reagovat
Gazdo

No jo toto my potrebujeme

Reagovat
NazBol1387

Čím míň gólů dáme, tím víc peněz máme.

Reagovat
Pony Slaystation

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
patas92

Reagovat
ratusek

Reagovat
naheCZ

Reagovat
raduinho

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
isokarhu.

To je ako paradox syra:

Čím viac syra, tým viac dier. Čím viac dier, tým viac vzduchu. Čím viac vzduchu, tým menej syra.

Čiže. Čím viac syra máme, tým menej syra máme......

Reagovat
lofin9

alebo tá verzia so samovrahmi

Reagovat
isokarhu.

Tú nepoznám)))))

Reagovat
lofin9

je to jednoduchá rovnica - čím viac sebevrahov tým menej sebevrahov

Reagovat
Hardwell

To není pravda protože čím méně sýra tím víc děr. A více sýra = méně děr :D

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
kilobyte

Reagovat
Tuxedo

Čo čakať od toho žebráckeho klubu ...

Reagovat
sylarko

zebrak si akurat ty, ked tomuto veris

Reagovat
dextroza_m

co čekat od tebe ty bído

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Y.N.W.A

neměj ideály, že jinde by to bylo jiný

Reagovat
Ross Geller

Reagovat
fantomas10

Amateri to jeste meli okorenit sazkou, ze neda gol, tam mohl byt kurs treba 2.5 v te dobe proti srackovnim souperum

Reagovat
FK-Uplakanci

ach jo... ubohý

Reagovat
kylo ren

Sry že to píšu sem... ale Trump se úplně poslal ne? To není mozny

Reagovat
fantomas10

Tohle je na kkt, nemuzes dat aspon odkaz nebo o co jde

Reagovat
kylo ren

Chce aby Ukrajina odevzdala dobita území Rusku a snížila svoji armádu a pak prej bude mir

Reagovat
Mateo16

Boring ja ze uz aspon zautocil na Venezuelu Toto hovori stále ale na neho sere pes kedze EU s tým nikdy nebude suhlasit

Reagovat
Pepesma

Reagovat
Abbe Faria

je teprve streda

Reagovat
Drevar

Teraz??? Keď Ukrajina vyhráva? Keď majú novú wunderwaffe" flamingo čo doletí až na Sibír?

Ináč keby sa Barca ozvala.. timur mindič by to bayernu v pohode zaplatil

Reagovat
kattos

Tak Ukrajina nevyhrává tam je to prostě patová situace

Reagovat
FK-Uplakanci

Poslední věc, která by byla na Ukrajině je patová situace. Tam je všechno poměrně jasně daný...

Ukrajina prohrála, teď se už jen řeší jestli kapitulují ještě letos a zachovají si nějakou formu státnosti a nebo ne a jako stát v týhle podobě skončí.

A druhá věc, která se řeší je, jestli do toho EU blok vlítne a spáchá svoje fyzický harakiri v další zničující válce při tažení na východ a nebo se rozloží jen ekonomicko politicky bez rozpoutání další světový války

Což z mnoha důvodu snad USA tentokrát nedopustí, proto i ten Trump. Poslední soldiní business nabídka pro Ukrajinu, pak se děj vůle boží.

Jestli je někdo tak naivní a myslí si, že může porazit jadernou supervelmoc bez svýho vlastního zničení, tak je pošahanej. USA, Rusko ani Činu nikdo bez vlastního zničení porazit nemůže, to je prostě fakt

Reagovat
Drevar

Eu na to nemá kapacity, hovoria o roku 28,29,30 ale dovtedy ukrosi nevydržia. Na donbase sa budovala obrana 8 rokov a Rusi sú už na periférií posledných dvoch pevnosti Kramatorsk a Sloviansk. To keď padne, už bude prakticky voľná cesta na západnú Ukrajinu. Ale aktuálne sa na Ukrajine rieši mnoho miliardový korupčný škandál, u timura na domovej prehliadke našli igelitky plne prachov, dokonca vákuovo zabalený balík dolárov rovno s us banky ktoré poslali na pomoc a najväčší gól bol zlatý záchod. No a mindič (dostal echo a včas zdrhol) má prezývku zeliho pokladník, sú starý kamoši ešte z divadla. Takže amíci držia zelenskeho za gule, buď podpíše mier, alebo ho potopia v korupcii. Uvidíme čo vymyslí Európa, je možné že zelenskeho nahradia iným vodcom napr. Zalužnym a vojnová mašinéria pokračuje ďalej. Som zvedavý jak sa to vykluje

Reagovat
kilobyte

Sovětský svaz byl taky jaderná velmoc a jak se pěkně rozpadnul.

Reagovat
technecium

ty jsi ten ruský agent tady, co? Banujte pls pátou kolonu

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
NazBol1387

„Patová situace.“

Reagovat
king23

Přání otcem myšlenky? Já bych si taky moc přál, aby to byla alespoň patova situace, ale žel bohu Ukrajina dost silne prohrává. Nemá smysl si úplně lhát. A upřímně Donbas teď žádná výhra není. Východní Ukrajina je dnes tak brutálně zničené území, že jenom sanace této oblasti bude stát neuvěřitelne prostředky a snad každému je jasné, že Ukrajina je nemá.

Reagovat
kilobyte

Myslíš, že Rusko vyhrává? Vždyť prakticky nepostupují. Ekonomiku jim drží válečná výroba.

Reagovat
NazBol1387

„Není to pravda, ale chtěl bych, aby byla.“

Reagovat
king23

Ekonomický na tom nejsou dobře, nicméně dle všech článků co jsem na toto téma četl je to k nějakému bankrotu nebo významným ekonomickým problémům, které by donutili Putina omezit/zastavit válku poměrně daleko. Rozhodně dal než k tomu, aby Ukrajina padla. Ta je stoprocentně už teď závislá na pomoci Evropy, potažmo USA. A pokud se pomoc výrazně nezvýší, tak bude Ukrajina pomalu prohrávat. Články, které se o válce píšou jsou pořád stejne - tu a tam se podaří UA sestřelit letadlo či potopit loď, ale o zpátky dobytych Územích se nedoctes. Naopak o RU se doctes jakou vesnici kde dobyli. Takže ano RU vyhrává, i když pomalinku.

Reagovat
Gazdo

Ano Rusko postupuje pomaly ALE - s tou ich ekonomikou je to vazne uplne nahovno. Tam sice drzi HDP vojna a vojnova vyroba ale percento HDP je tak skreslujuci udaj vo vojnovom state ze to by sa podla mna ani nemalo pouzivat. Co je napriklad dost podstatne je zamna napriklad urokova sadzba od ruskej centralnej banky. Tam realne ludia maju hypoteku a uvery za 20% plus. Tam vsetko smeruje do totalnej chudoby a myslim si ze vsetci dobre vieme ako dopadla naposledy nejaka velka chudoba a nespokojnost ludi. Doplatil na to isty Nikolaj a jeho rodinka. Putin samozrejme ma momentalne krajinu v hrsti ale akonahle chudoby zacne pribudat a hlad zacne byt tempu cislo jeden tak ho neochrani ziadny tank lebo nic nema taku silu ako zufaly a nasraty dav z milionov ludi. Tam sa potom straca vsetko racio a ten dav chce jednoducho len krv. Na druhu stranu treba povedat ze od tejto situacie sme este par rokov vzdialeni aj vdaka Indii a Cine ktore Rusko podporuju odkupovanim ich zdrojov ale aj tak to robia vyrazne pod cenu takze ta ruska ekonomika sa tak ci tak ruti do zahuby. Tam uz nie je ine vychodisko si myslim. Ano potrva to roky ale ak to Ukrajina vydrzi (predsa len je to krajina ktora ma miliony obyvatelov) tak rusko to zacne pocitovat viac a viac. Dalsia vec co je faktom s cim suhlasim ze Ukrajina je stratena rovnako po ekonomickej stranke. Ta krajina aj keby sa rusi stiahli a este im dali naspat aj zabrane uzemia a Krym tak aj tak to nepomoze s u v prdeli a vtedy nabehne EU a Amerika a zacnu ju este trhat na cucky.

Za mna teda ta dohoda co navrhuje Trump, ci hocikto iny kto tvrdi ze by sa mali Rusom dat uz dobyte uzemia je uplny vysmech. Toto sa opakuje v pravidelnych cykloch (naposledy Krym) a Rusi to spravia znova. Oni seru na nejaky papier. Co sa im stane ak ho porusia? Zautocit na nich nikto nezautoci lebo atomovky a ekonomicky su uz aj tak v riti. Takze proste bohuzial tu musi ukrajina len a len drzat a strpcovat zivot rusom ako to len pojde a zapad musi len a len podporovat aj ked to boli

Reagovat
ACSeRw!n

ten scenar, ze v Rusku vyjdou miliony lidi do ulic a pujdou s vidlema do Kremlu je podle me cista utopie.. ruskej narod je zvyklej na to zit v bide a nemit co jist, oni vydrzi vsechno.. musi se porazit na bojisti, jinou moznost nevidim.. skoda, ze je NATO tak posrany

Reagovat
r.mrazik

plus navic tam neni nastaveni jit proti vlade / armade...vsak je tam silena propaganda

Reagovat
naheCZ

A ti, kterým to vadí, už ze země buď zdrhli nebo jsou někde ve vězení skrz ty první vlny protestů, co tam byly proti válce.

Reagovat
NazBol1387

Ty píšeš z bojiště? Nebo jsi také p*****ý?

Reagovat
Gazdo

To si vobec nemyslim, to by slo proti ludskej prirodzenosti a aj ked to vela ludom tak nepride tak Rusi su stale len ludia. Este akurat nenarazili na tu hranicu kedy uz vyjdu do ulic. Bieda je jedna vec, hladomor ina. A tak ako peniaze plodia peniaze aj chudoba plodi chudobu a ak sa to nejako nebude tlmit ten rast chudoby tak skor ci neskor (pravdepodobne neskor) je to nevyhnutne. Moze to trvat rokov 5 alebo 10, ak takto Rusko bude pokracovat tak to tak skonci

Reagovat
ACSeRw!n

Putinovi zalezi tak mozna na Moskve a Petrohradu, zbytek je mu u prdele, vzdycky byl..a pochybuju, ze tam bude nekdy hladomor a bida, jak pise kolega nademnou, tak lidi co by protestovali jsou bud zavreni, mimo Rusko a nebo se boji.. za tech 10 let mozna, ale to je silena doba

Reagovat
Gazdo

Zavrenych ludi je len par v porovnani s tym co je vonku. Ono asi se nechapeme navzajom, ja narazam na tvrdu revoluciu. Ta proste pride ak bude takto Rusko pokracovat a Ukrajina vzdorovat. Hladomor sice pride vela ludom nepredstavitelna vec v 21 storoci a ked uz tak si to spajaju s Afrikou, ale prave to ze Putinovi je cele Rusko u prdele a zaujima ho akurat Petrohrad a Moskva je dovod preco uz mimo prave tychto dvoch miest zacina rast nezamestnanost, mzdy a kupyschopnost obyvatelstva klesa a snehova gula sa zacina kotulat. Stale si treba uvedomit ze vacsina ludi v rusku nezije v Moskve ale prave mimo nej

Reagovat
IbraJ

Tak toto si napsal trefně. Záleží mu pouze na tom málu. Zajímalo by mě kdo toho vidí ještě víc. Ale jsem přesvědčený, že on má nějakou pošahanou vidinu, že Petrohrad, Moskva a pak dlouho, dlouho nic. Jakože by mu nevadilo, kdyby potom bylo až jenom Německo. Vím, že jsem před asi 10lety slyšel o tom hovořit někoho kdo do toho ,,trochu viděl ", ale bralo

Reagovat
IbraJ

Pardon za nedokončený text, tak dokončím...

,ale brali ho jako pošahanýho. Od začátku vím, že pošahaný nebyl. Já co můžu potvrdit je, že když byl koronavirus a LockDowny u nás, tak jsem jezdil po nocích autem přes všechny zákazy. Rozvážel jsem, takže jsem musel. Ale pánové, nikdy jsem neviděl převážet po nocích tolik vojenské techniky na východ. To bylo vagónů q vagónů a když to po několika minutách skončilo tak další a další. Využity všechny trasy, které se dali a vše směřovalo na východ. Vše bylo tajný si myslím. A nikdo tomu moc pozornosti ani nevěnoval. Přitom v Brně při nočním ježdění křížem krážem jsem to viděl jezdit celou noc nepřetržitě. Samé tanky a vojenská technika a několik týdnů ,,vkuse".

+ To, co jsem psal na začátku, že mě je jasný, že je nějakej,, fanatik" a státy východní Evropy by podle něho ani neměli být. A to jsem hodně při zemi, protože do toho nevidím.

Reagovat
IbraJ

+ omluva za nějakou chybu v textu, když to po sobě čtu. Nechám to psát hlavně telefon a píšu rychle. To není výmluva. Tak koho pohoršují hrubky v textu, tak se omlouvám.

Reagovat
Drevar

Žijete v starej mantre a nevedomosť i, Kazaň, Volgograd, Vladivostok, Soči, Kalingrad, Jekateringburg, Vladikavkaz, Jaroslavl atď. Všetko krásne čisté mesta žiadne nogozony, plne pamiatok a moderných budov, mostov...

https://standard.sk/46438/rusko-uz-nie-je-len-moskva-a-ten-zvysok

V článku sa píše o korupcii, ale kde není korupcia v tejto dobe, na Slovensku? V Čechách, na Ukrajine? Alebo v eu? Uršula a podobní posluhovači majú každú chvíľu nejakú kauzu

Reagovat
Drevar

Dejiny dokazujú že na bojisku Rusi nikdy neprehrali, sú to vlastenci, len po Crocuse sa ich za mesiac dobrovoľne prihlásilo do armády vyše 120 000. NATO nemá armádu, malo mladých ľudí sa hlási do armády, NATO nemá hypersonicke zbrane čo majú rýchlosť aspoň 5 mach. A navyše veľa techniky odovzdali Kyjevu, také Slovensko, alebo Česko sa nemá čím brániť, dali sme im posledné.

Reagovat
Univerzál

Rusáci na bojišti nikdy neprohráli? Tak to MEGALOL.

Vždyť těch prohraných ruských válek je...

Reagovat
ACSeRw!n

nikdy neprohrali, kdyz branili vlastni zemi, jinak jsou mista, kde vyhoreli

Reagovat
ACSeRw!n

jinak NATO armadu nepotrebuje, staci mu technologie, ktery Rusko nema

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
Drevar

A čo má NATO? Však krajiny NATO nevedia vyletieť ani do vesmíru keby nemali Muska.

Reagovat
ACSeRw!n

Musk je USA a NATO je USA (alespon zatim)

Reagovat
Drevar

Musí je súkromný sektor, zatiaľ

Reagovat
Drevar

Musk

Reagovat
kilobyte

Vždyť za rusáky musí bojovat taky soukromý sektor, protože jejich armáda nezvládá ani Ukrajinu.

Reagovat
Drevar

Rusi bojujú proti celému kolektívnemu západu, ktorý dodáva zbrane, protiraketovu obranu, proste všetko okrem ľudí. Posielaju im aj peniaze na chod ekonomiky, na žold vojakom atď. Ukrajina je nič nemá ani jeden satelit, všetky rakety sa navadzaju cez NATO satelity.

Súkromný sektor si myslel wagnerovcov? ty už sú rozpustení druhý rok.

Reagovat
kilobyte

Nejsou. Akorát mají jiné vedení.

Reagovat
Drevar

Operujú v Afrike možno teraz vo Venezueli, ale v svo nemajú už žiadne velenie, kto chcel prestúpil do armády

Reagovat
kilobyte

Takže za rusáky bojují.

Reagovat
Drevar

Preber si to jak chceš

Reagovat
r.mrazik

tyvoe...slovensky odbornik tady chybel

a hypersonicke strely

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Gazdo

Ale ved to je trol to neverim ze si si nevsimol

Reagovat
r.mrazik

v aktualni dobe je tezky rozlisit, jestli je dany trol nebo trotl..

Reagovat
Drevar

Trola mám medzi nohami. Čo je na tom nepochopiteľné, tak to bolo a to je fakt .Jedna strana môže pomôcť druhá ne? Kosovský moslimovia môžu požiadať o pomoc, etnický Rusi ne?

Reagovat
Freedo

Tohle jsou hrozný kecy. Je vtipný, jak jsou Češi a Slováci experti na vše - nejdřív byl každý expert na pandemii, teď je každý vojenský analytik a odborník na mezinárodní vztahy. Ne, nejsem na internetu první den, ale občas je to už únavný. To už je lepší, když tu lidi píšou hovna o fotbale

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
celeb

lol, vy si zijete vo vlastnej realite. Ruskej narok a zit v bide - skus porovnat zivot v Rusku po rozpade ZSSR a zivot v Rusku pred invaziou. To je nenormalny rozdiel! Preto realne vacsina ludi v Rusku bude stale podporovat Putina, aj kebe sa mali mat ovela horsie! Oni sa ovela horsie mali a este si to pamataju.

Navyse staci obcas pozerat aj 2. stranu, pozri si Ruskych YT, ci tych, co sa sli do Ruska pozriet do obchodov po tych hoaxoch hlavnych MIENKOTVORNYCH medii na zapade, ako su v Rusku prazdne regale, vsade hyperinflacia, neda sa kupit benzin/nafta, atd. Rozumny clovek si fakty overuje (z viacerych zdrojov) a musi vidiet, ze to, co nam tu 90% pchalo 3 roky do hlavy boli klamstva!

Rusi zas pchali klamstva do hlav vlastnych ludi. To sa da cakat. Lenze rozdiel je v miere.

Ruska ekonomika. RUsko je v prvom rade exportna krajina na potraviny, hnojiva, suroviny. Najvacsi vyvozca obilia na svete - co s tym spravi zapad - NIC.

Najvacsi vyvozca hnojiv na svete - co s tym spravi zapad - NIC.

Jeden z najvacsich experterov spracovanej aj surovej ropy, plynu, uhlia, ... - tu sa robi velke halo, ale realita je uplne niekde inde. Francuzsko napr. pocas invazie navysilo import ruskeho LNG - kedze sa ho netykali sankcie. Dalej si treba uvedomit, ze na svete je urcity objem tazby a obchodu uhlovodikov. Ze by sa dalo Rusko kompletne odstavit je naivny sen - svet tu ropu, plyn potrebuje! Keby sa napr. Venezuela s najvacsimi svetovymi zasobami ropy dostala spod sankcii USA a rozbehla sa tam tazba, spravili terminaly a zacalo s exportom, tak sa Rusko moze nahradit. Lenze to potrva roky. Navyse to je velmi komplikovane s pohladu USA - tie potrebuju cenu ropy nad 55-60$ za barel, aby sa im oplatilo tazit ropy krakovanim bridlic (co je btw obrovsky humus, kopec chemie a vo vysledku ide do atmosfery kopec metanu z poreznych bridlic). Oni nemozu superit s arabmi ci Venezuelou co sa tyka nakladnosti tazby.

Co sa deje so sankciami teraz je, ze Europa nahradila Rusku ropu/plyn ale v skutocnosti sa len posunuli odberatelia a dodavatelia na celom svete. EU zacala kupovat viac z USA, Qataru, Azerbajdzaju, ... a Turecko, India, Cina, Japonsko, ... zacali viac nakupovat Ruske uhlovodiky.

Navyse kopec z toho, co ide do EU je kamuflovany Rusky plyn/ropa.

EU ekonomika je ovela citlivejsia, kedze vyrabame zlozite stroje, auta, ponukame sluzby. V realite tie sankcie najviac dopadli na Nemecko a krajiny nan priemyselne naviazane.

A ti, ktori stale dufaju, ze Ruska ekonomika sa prehrieva a pad je v horizonte par tyzdnov/mesiacov - Cina bude drzat Rusko, aby nepadlo. Nie je sprosta, Americania uz 10 rokov verejne oznamuju, ze CIna je ich najvacsi konkurent, hrozba, buduci nepriatel a dokonca verejne vyhlasuju, ze armada sa ma pripravit na vojny s CInou do roku 2027.

No lenze ti Cinania az taki sprosti nie su. Oni si to Rusko podrzia, pre nich to nic nie je, co sa tyka nakladov, zato co sa tyka bezpecnosti, vdacne Rusko je na nezaplatenie.

Ukrajinu drzali nad hladinou USA a Europa. Americania uz nemaju rezervy ani chut drzat Ukrajinu nad vodou, Rusko kyvotalo nad priepastou, ale nevyslo to - ide sa dalej. Europa je totalne neschopna a zufala, standardne strany stracaju podporu, v hospodarstve vladne neistota a nastup recesie. Sme zavisli na vsetkom, od surovin, cez cipy, po rare eart. EU je v sucasnom mode neudrzatelna. Bud federacia a jednotna EU, alebo decentralizacia a ostane len spolocny trh. Tento mackopes nie je zivotaschopny, nevie rychlo reagovat, nevie sa dohodnut co chce, ako to chce a ci to vobec chce. Navyse obrovska korpucia a lobbyzmus.

Jo a NATO - Nemci ani Francuzi neboli schopni nasadit do 3 rokov kompletnu brigadu do Pobaltia a Rumuska. Menej akcnych filmov a viac sledujte, ako sa dari britskej NAVY, ako desatrocia padaju stavy vojsk vo FRA, UK, NEM, ... a aka je realna bojaschopnost. A Turci proti Rusku nikdy nepojdu - maju rozum.

Rusi z tohto konfliktu vyjdu nesmierne posilneny - co je dost velky problem. Lenze na tuto variantu sa upozornovalo uz 3 roky a bola stale zmietana zo stola - RUsko skolabuje do mesiaca, wunderwaffen, bla-bla-bla. A zrazu su vsetci nervozni, prekvapeni, ze co sa deje. No staci objektivne sledovat obe strany a pouzivat mozog. A nie len jednu a vsetko, co mi nesedi oznacovat za ru$$acku propagandu.

Reagovat
ACSeRw!n

tl;dr (navic ruska propaganda)

Reagovat
celeb

staci zaver:

" No staci objektivne sledovat obe strany a pouzivat mozog. A nie len jednu a vsetko, co mi nesedi oznacovat za ru$$acku propagandu."

Reagovat
technecium

Reagovat
technecium

I Barcelone fandi prorusti kolaboranti? Jsem zklamaný Posilam klicenku a jeden fact checking. Vytahni hlavu z Rusky prdele, dik.

„Rusové se po rozpadu SSSR měli strašně, teď (před invazí) se mají o řád líp, proto budou Putina podporovat za každých okolností“

– Co je pravda

• 90. léta byla v Rusku ekonomická katastrofa: prudký propad HDP, masová chudoba, rozklad státu.

• Do cca roku 2010 se životní úroveň výrazně zlepšila a chudoba klesla.

– Co je zkreslené

• Od roku 2014 reálné příjmy znovu klesaly a před invazí (2021) nebyli Rusové na nějakém „zlatém vrcholu“, ale spíš v období stagnace.

• Současná „konjunktura“ je tažená válkou (zbrojní zakázky, mobilizace ekonomiky), vysokou inflací a státními výdaji, což je dlouhodobě neudržitelný model.

• Podpora Putina je vysoká, ale v autoritářském režimu je průzkum zkreslený strachem, propagandou a absencí alternativ. Z tvrzení „mají se líp než v 90. letech“ nelze odvodit, že „ho budou podporovat za všech okolností“.

Tvrzení v komentáři přehání, zjednodušuje a používá reálné utrpení v 90. letech jako argument k ospravedlnění současného režimu.

„Západní média 3 roky lhali o prázdných regálech, hyperinflaci a nemožnosti koupit benzín/naftu“

– Hyperinflace

• Hyperinflace znamená desítky procent inflace měsíčně, ne „jen vysokou“ roční inflaci.

• Po invazi Rusko čelilo prudkému nárůstu inflace, ale šlo o vysokou roční inflaci, nikoliv hyperinflaci.

• Západní média obecně psala o vysoké inflaci, skokovém oslabení rublu a prudkém zdražování dovozů, ne o „hyperinflaci“ v technickém smyslu.

– Prázdné regály

• Po odchodu západních značek a oslabení rublu byly výpadky konkrétního zboží, změna sortimentu, nárůst cen, rebrandování řetězců, náhražky importů.

• Regály nebyly dlouhodobě „prázdné“, ale situace rozhodně nebyla „normální“ – změnila se struktura nabídky a kvalita.

– Benzín/nafta

• V některých obdobích 2023–2024 byly v Rusku naopak problémy s dostatkem paliv v některých regionech, exportními zákazy a regulací cen, aby se paliva udržela na domácím trhu.

Závěr: tvrzení, že „90 % toho, co nám 3 roky cpali, byly lži“, je nepodložené. Popisy problémů byly reálné, i když často zjednodušené. Komentář si vytváří slaměného panáka („západ tvrdil apokalypsu“) a ten pak vyvrací.

„Rusko je hlavně exportér potravin, hnojiv a surovin, největší vývozce obilí a hnojiv, Západ s tím nedělá nic“

– Co je fakt

• Rusko je největší exportér pšenice na světě.

• Rusko patří mezi největší exportéry minerálních hnojiv.

– Co je zavádějící

• Sankce EU jsou záměrně cílené: potraviny a hnojiva byly z velké části vyňaty, aby nespustily potravinovou krizi v chudých zemích.

• Přesto probíhají omezení a cla i v oblasti hnojiv, snaha regulovat ruský vývoz a omezit zisky z něj.

• Tvrzení „Západ s tím nedělá nic“ je nepravdivé – dělá, ale opatrně, aby neohrozil globální potravinovou bezpečnost.

„Rusko nelze odstřihnout od ropy a plynu, je to naivní sen – jen se posunuli odběratelé a dodavatelé“

– Co je pravda

• Část ruské ropy a plynu byla přesměrována do Indie, Číny a dalších zemí, často se slevou.

• Globální trh s uhlovodíky je provázaný, nic nelze vypnout ze dne na den bez následků.

– Co chybí

• Podíl ruského plynu v EU se po roce 2022 dramaticky snížil z přibližně poloviny na menší část dovozu.

• Dovoz ruské ropy do EU se propadl téměř na nulu (s výjimkami, např. některé ropovody a dočasné výjimky).

• Infrastruktura na přesměrování plynu z Evropy do Asie je omezená; není pravda, že Rusko vše bez problémů prodá jinam.

Shrnutí: cílem nebylo a ani nemohlo být „absolutní odstřižení“, ale masivní snížení závislosti EU a osekání ruských příjmů. To se stalo. Tvrzení „naivní sen“ ignoruje reálný pokles toků.

„Kopec z toho, co jde do EU, je kamuflovaný ruský plyn/ropa“

– Co je pravda

• Existuje obcházení sankcí: ruská ropa se vozí do třetích zemí (např. Indie, Turecko), tam se zpracuje a jako „indické/turecké“ palivo jede dál.

• Část LNG nebo produktů může mít ruský původ nepřímo.

– Co je přehnané

• Z tvrzení „existují úniky a obcházení“ komentář dělá „kopec z toho, co jde do EU, je maskovaná ruská energie“. Bez čísel je to čisté strašení.

• EU navíc postupně zpřísňuje pravidla (povinnost dokazovat původ, seznam „problémových lodí“, omezení dovozu paliv vyráběných z ruské ropy).

Závěr: problém existuje, ale tvrzení o „masivním podílu“ je spekulace, nikoli doložený fakt.

„Sankce nejvíc dopadly na EU, hlavně Německo; ruská ekonomika to ustála a jede dál“

– Dopad na Rusko

• Rok 2022 znamenal pro Rusko pokles HDP, nižší, než se čekalo, ale reálný.

• Růst v dalších letech je tažen hlavně válečnými výdaji, militarizací ekonomiky a státními zakázkami, ne zdravým soukromým sektorem.

• Rusko čelí vysoké inflaci, vysokým úrokovým sazbám, nedostatku investic a odlivu technologií a kvalifikovaných lidí.

• Ve srovnání se scénářem „bez války“ je ruský HDP i příjmy obyvatel výrazně pod trendem – válka je makroekonomicky ztrátová.

– Dopad na EU

• EU a eurozóna zažily období stagnace a drahých energií, ale ne kolaps.

• Německo má problémy (energie, Čína, vlastní strukturální chyby), ale jde o mírnou recesi, ne rozpad ekonomiky.

Shrnutí: sankce a válka bolí obě strany, ale tvrzení, že „nejvíc to odneslo Německo, Rusko vítězně šlape dál“, je propagandistický obraz, ne střízlivý popis.

„Čína podrží Rusko, pro ni jsou náklady zanedbatelné“

– Co je pravda

• Obchod Čína–Rusko výrazně vzrostl; Čína kupuje levnou ruskou ropu a plyn a naopak prodává Rusku technologie a spotřební zboží.

• Čína má zájem na tom, aby se Rusko úplně nezhroutilo a zůstalo jako slabší, závislý partner a nárazníkový stát.

– Co chybí

• Čína naráží na riziko sekundárních sankcí a regulací exportu technologií a bankovních služeb.

• Není pravda, že „pro ni to nic nestojí“ – nese politická i ekonomická rizika a musí balancovat vztahy se Západem.

Tvrzení v komentáři ignoruje cenu, kterou Čína platí, a ukazuje ji jako všemocného patrona bez nákladů.

„Američané už nemají rezervy ani chuť držet Ukrajinu nad vodou“

– Jak to je

• USA od začátku války poskytly Ukrajině velmi výraznou vojenskou i finanční pomoc (desítky až stovky miliard dolarů v souhrnu).

• EU a její členské státy rovněž poskytly velké balíky pomoci a schválily víceleté finanční rámce.

• Politická vůle v USA kolísá podle administrativy a vnitropolitického boje, některé balíky byly blokované nebo zpožděné, ale tvrzení „nemají už chuť ani rezervy“ je zjednodušení.

Shrnutí: únava z války a politické spory existují, ale zatím nevidíme definitivní „odchod“. Text zveličuje a dělá z dílčích problémů jednoznačný závěr.

„EU je v současném modu neudržitelná, jsme závislí ‚na všem‘ (suroviny, čipy, rare earth)“

– Co je fakt

• EU je silně závislá na dovozech kritických surovin a čipů.

• Tato závislost je reálný problém, který EU sama pojmenovává a snaží se řešit (projekty na domácí těžbu, diverzifikaci dovozů, podpora výroby čipů v Evropě).

– Co je manipulace

• Závislost na dovozech není nic unikátního pro EU; globální ekonomika je vzájemně provázaná.

• Z toho, že jsme závislí, automaticky neplyne „neudržitelnost“.

• Komentář přeskakuje od reálného problému (kritické suroviny) k politickému tvrzení „buď federace, nebo rozpad“. To není fakt, ale názor.

„NATO – Němci ani Francouzi nebyli schopni nasadit do 3 let brigádu do Pobaltí a Rumunska“

– Realita

• V Pobaltí (Estonsko, Lotyšsko, Litva) a v Polsku jsou už od roku 2017 multinationální praporní skupiny NATO, v jejichž sestavě figurují mimo jiné Německo, Kanada, Velká Británie, Francie a další.

• Po roce 2022 vznikly další jednotky i v Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a v Maďarsku.

• Německo buduje brigádu pro Litvu, která má být trvale dislokovaná, což je politicky a logisticky složitý proces, ne otázka „jen chtít“.

Komentář ignoruje existující jednotky a rozvoj NATO na východním křídle a vydává složitou realitu za „naprosté selhání“.

„Turci proti Rusku nikdy nepůjdou – mají rozum“

– Co Turci reálně dělají

• Turecko neuložilo Rusku plné sankce a obchoduje s ním, ale zároveň dodávalo Ukrajině ozbrojené drony, které měly významný vliv na bojiště.

• Po vypuknutí války Turecko uzavřelo Bosporskou úžinu pro válečné lodě, čímž omezilo ruské námořnictvo.

• Turecko se účastní jednání ohledně černomořského obilného koridoru a často vystupuje jako prostředník.

Turecko sleduje vlastní zájmy, lavíruje mezi Západem a Ruskem, ale tvrzení „nikdy nepůjdou proti Rusku“ je už nyní v rozporu s některými jejich kroky.

„Rusko z tohoto konfliktu vyjde nesmírně posílené“

– Ekonomika

• Krátkodobě vypadá ruský růst „silně“, ale je tažen válečnými výdaji a zbrojní výrobou, nikoliv diverzifikovaným soukromým sektorem.

• Inflace je vysoká, centrální banka drží velmi vysoké úrokové sazby, rozpočtový deficit roste.

• Sankce a odchod západních firem omezily přístup k moderním technologiím a kapitálu.

– Demografie a společnost

• Rusko čelí odlivu statisíců až milionů lidí do emigrace.

• Ztráty na frontě, nízká porodnost a stárnutí populace zhoršují dlouhodobou demografickou perspektivu.

– Geopolitika

• Rusko je mnohem závislejší na Číně a několika dalších státech, jeho pozice vůči Západu je oslabená, i když vojensky a surovinově stále představuje velkou hrozbu.

Tvrzení o „nesmírném posílení“ je přání vydávané za realitu.

„Ruská propaganda vs. západní – rozdíl je jen v míře, Západ 3 roky jen lhal“

– Jak fungují média v Rusku

• Stát kontroluje hlavní televizní a velkou část dalších médií.

• Opozice je potlačována, kritika války je kriminalizována, šíří se otevřené lži (např. popírání války, „denacifikace“, falešná obvinění z genocidy).

– Jak fungují média v demokraciích

• Existuje pluralita médií, možnost vládu kritizovat, fact-checking, soudní dohled, veřejnoprávní média, soukromé, alternativní zdroje.

• Média dělají chyby, ale mohou být žalována, korigována, kritizována konkurencí.

Tvrzení „90 % západních médií 3 roky jen lhalo“ je samo typická dezinformace: má v lidech vyvolat dojem, že nemají věřit nikomu a všichni jsou „stejní“. To přímo pomáhá ruské propagandě.

Reagovat
Drevar

Pekne blaboli hehe po rozpade sovietskeho zväzu dostal jelcin ústne záruky od busha že NATO sa nebude rozširovať na východ, o tom sú dokumenty, ale nebolo to písomná zmluva a teraz je Rusko obkľúčené NATO. CCCP malo vo svete 40% leteckého priemyslu a to bolo prvé čo im zničili, postupne im kapitalizmus odstavil všetko a západ povedal že Rusko bude iba pumpa a vtedy ich volali partneri, za tých 10 rokov z nich vycucali bilión. Bola tam chudoba, ľudia pred panelákmi robili domove výpredaje aby mali na jedlo, učitelia dostávali výplatu vo fľašiach vodky, dôchodcovia nedostávali dochodky atď. Rusi si dobre pamätajú kapitalizmus demokraciu, privatizáciu, všade chudoba a oligarchovia. Jelcin keď predával moc Putinovi vyslovil legendárnu vetu, zachráň Rusko. Jeden z prvých Putinovich ťahov bola žiadosť vstupu do NATO, ale to bolo zamietnuté , lebo NATO je protirusky pakt. NATO vzniklo po 2.svetovej a v jeho čele bolo niekoľko gestapakov, fašistov si vedel? si to vygugli. Za Putina sa postupne vybudovalo nové Rusko, z mnohonasobil dôchodky, pozdvihla sa životná úroveň... Zatvoril najväčšieho oligarchu Chodorkovskeho, iný radšej utiekli, skonfiškovali im spoločnosti...

Maidan na Ukrajine 2014 stal USA 4 miliardy to povedala nulandova v kongrese, dokonca ako americanka dostala nejaký post v porosenkovej vlade. Rusi hneď obsadili Krym (je to strategické miesto), vlastne sa iba vrátil domov. Krym vybojovala Rusku Katarína II veľká, keď vyhnala osmanov, ktorý odtiaľ robili nájazdy na okolité ruské dediny a založila tam hlavné mesto Sevastopol. Zradca CCCP prezident Chruščov ukrajinec, daroval zavelil že Krym bude patriť ukrajine, no a keď sa delil sovietsky zväz za gorbacova (ďalší zradca:) od krymu spravili hranicu a Ukrajine pridelili aj Donbass. Donbass bol vždy ruský (tak ako mariupol, odesa), žili tam vždy len Rusi, nikto sa tých ľudí nepýtal či s tým súhlasia v nejakom referende, proste od teraz patríte pod Ukrajinu. Ale spät.. po majdane napr. upálili zavraždili 50 ľudí v odese a nikto to nikdy nevysetroval. Strieľali z delami na donbas, ale Ukrajinci povedali že to si robia sami Rusi, takto to je prezentované v demokratických médiách a doteraz sa sami ostreľujú, proste seno pre kone musíš riadne požuť hehe minske dohody 1,2 nefungovali a vieš čo prednedávnom vyhlásila Merkelova a potvrdil to aj Holland, Porošenko vtedajší lídri Európy a Ukrajiny ... Minske dohody slúžili iba na vyzbrojenie Ukrajiny, potrebovali čas, ale to sa v denníku sme nedocitas, musel by si to ináč vyhľadať. Podľa mňa vojna neskončí skôr kým si Rusi nezoberú naspäť aj odesu. Rôzny pohlavári eu, NATO v televízii rozprávali že Rusov treba poraziť na bojisku a na mape čiarami rozdelili Rusko na desať menších štátov. V ukrajinskej tv bol nejaký ussa demokrat a povedal že doláre investované na zabitie Rusov sú dobré investované doláre. A takéto veci keď púšťajú v ruskej tv, národ sa ešte viac z celý, lebo vie že mu ide o existenciu.

Písal si niečo o Číne... Čína musí podporovať Rusko, lebo vie že keby Rusko prehralo, je ďalšia na rade.

A to čo píšeš o Rusku a médiách ako je potlacovana opozícia, je to isté ako keď v Nemecku odstavujú afd, stranu ktorú volil každý piaty nemec, doslova na nich poľujú zakazujú. Vo Francúzsku takisto ničia le pen. Celá libelarna eu pošpinila demokraciu, potláčajú slobodu slova, cenzúruju, ako za bývalého režimu deto. Názory alebo výskumy čo sa im nehodia nazývajú dezinformáciami. Médiá nie sú na to aby informovali ľudí, ale upravujú verejnú mienku.

Reagovat
NazBol1387

Odpovídáš na halucinaci tzv. umělé inteligence...

Reagovat
Drevar

Hehe nevadí

Reagovat
technecium

Tak vyvrat, co neni pravda, ty Ruská filcko. Nebo za pokročilou argumentaci ti neplatí?

Reagovat
NazBol1387

Tobě zřejmě také ne, když používáš gej áj.

Reagovat
technecium

Chapu, AI je mimo schopnosti Ruskych lidi chapat svet a pokrocile koncepty. Ti si vystaci s vodkou a s tim, kdyz jim sem tam nejaky mocny odhodi kurku od chleba, za kterou jim pak muzou dekovat. Je mi vas lito

Reagovat
Drevar

To je úbohé a zakomplexované

Reagovat
Gazdo

Dakujem, mne sa na to nechcelo reagovat a mas moj obdiv za to ze si si dal s tym tu pracu

Reagovat
celeb

barcelone budu fandit vsetky skupiny, narodnosti aj ludia s roznymi nazormi. A aj hejtovat.

Ze ta to sokuje svedci o tvojom prehlade a inteligencii.

Ja prorusky nie som, nebol som a ani sa nechystam, na rozdiel od kopec tych, co ked sa zmeni hegemon (a ten sa zmeni zachvilu), zacnu rychlo prezliekat kabaty a tvrdit, ako oni mali CInu, Rusko, ... radi a ako im bolo tazko pod americkym utlakom.

A ze takych bolo kopec - najskor cechoslovaci, potom gardisti, potom komunisti, potom prezliekli kabat a oportunisticky parazituju na spolocnosti bez ohladu na rezim.

Niekto jednoducho popisuje veci take, ake su - a niekoho uz uplne strhol prud masivnej propagandy, je plny nenavisti k odlisnym nazorom a okamzite utoci na vsetko, co odporuje jeho paradigme - je skor diagnoza sucasnej zapadnej spolocnosti.

Rusko tuto vojnu prehrat nemohlo. Rozhodovalo len o tom, ake prostriedky pouzije a aky bude collateral dmg. Ze zaciatok ukazal pravdu o stave Ruskych vojsk je neodkriepitelny fakt.

Korupcia, neschopnost, arogancia - a dostali na prdel. Mali sialene straty: ludske, materialne aj reputacne. Lenze stale mali v rukach brutalne moznosti, ako to cele ukoncit. Ze to nepouzili, skor svedci, ze tam niekde aspon kusok moralky bol, resp. ze sa bali hnevu vlastneho obyvatelstva.

Skus porovnat civilne obete tohto masivneho konfliktu a hociakeho vacsiho konfliktu USA/Izraela. Kolko mrtvych civilistov pripadalo na 1 vojaka vo Vietname, Iraku, Afganistane, ci v Gaze.

Ze zbytocne zomrelo mnozstvo ludi je fakt, ale Rusi si nedovolili masivne utoky na civilistov. Utocia na teplarne, elektrarne, obcas nejaky zostreleny dron z tych stoviek dopadne aj tam kam nema. Ale neposielaju shahedy s termobarickymi hlavicami na sidliska - na rozdiel od Izraela, ktory znicil vsetky nemocnice, skoly, urady v Gaze, ked zabijal iranskych jadrovych vedcov nemal problem utocit na campus s desiatkami civilnych obet na 1 'opravneny' ciel.

Lenze vy ste tak zmagoreni medialnou 'kulturou' z USA, ze to vobec tak nevnimate. Kazdy arab, perzan, je hned terorista, ich deti tiez a nikoho nie je skoda.

Kto 1. v Europe menil vojenskou silou hranice po 2. sv. vojne? Zeby USA a Kosovo? Ako si vtedy protestoval voci bombardovaniu Srbska? Zamienkou bolo udajna poprava skupiny kos. Albancov Srbmi, ale tela sa nikdy nenasli. Naco. Zamienka sluzi na vstupenie do vojny, tak ako Vietnam. Dalej uz ju netreba riesit. WMD in Iraq? Samotni inspektori z USA tvrdili, ze chemicke hlavice (ktore Saddamovi dodali USA pre vojnu s Iranom) boli znicene v pusti a nasli cez 95% seriovych cisel (a ich ulomkov), co bol sam o sebe zazrak. Ako dopadol Irak? Krajina znicena, infrastruktura znicena, miliony mrtvych hladom (najbrutalnejsie sankcie v historii) a nasledne vznik Islamskeho statu.

Ci bolo lepsie v Afganistane?

Iba slepy nevidi, ze expanzia najsilnejsej vojenskej aliancie na svete je hrozbou pre vsetkych ostatnych. NATO - obranna aliancia, ktora NIKDY nikoho nebranila, ale utocila uz po celom svete.

Co sa tyka Ukrajiny a dohod, maslo na hlave maju obe strany. Po umozneni spojenia Nemecka (co Sovieti vobec nemuseli udobrit - mali rovnako ako FR, UK, USA okupacnu zonu) sa dohodli, ze Nemci sa spoja, dokonca sa suhlasilo so zaclenenim do NATO a nasledne vsetci zucastneni sa dohodli, ze NATO sa nebude rozsirovat na vychod. A realne to ani nikto na zapade nerozporuje. Propagandu neratam, riesim zucastnenych.

Takisto Ukrajina sa vzdala svojho podielu jadrovych zbrani po rozpade ZSSR a dostala bezpecnostne garancie. Toto sa tiez porusilo a tu maju zas RUsi maslo na hlave.

A aka je realita teraz? Ukrajine sa rozpada vsetko. Energetika, hospodarstvo, dovera obcanov v stat, podpora USA (bez US intel je UA stratena), bezodne vrecka EU uz tiez skoncili.

A na fronte? Dezercie, nedostatok personalu (hlavne pechota), unava, problemy so zasobovanim. Ruska presila, neschopnost zastavit gliding bombs, postupne uz aj ruska presila v dronoch.

Sucasny stav? Severna fronta - Vovcansk na 80% dobyty, Lyman a Siversk - za posledny tyzden sa ruske vojska dostali do okrajovych casti a uz sa bojuje v mestach.

Kupiansk - Rusi tvrdia, ze je dobyty, juzna aglomeracia este v rukach AFU - snaha o evakuaciu jednotiek.

Kostiantynivka - boje vnutri mesta, JV cast obsadena.

Pokrovsk - az na male izolovany kapsy dobyty. Myrnohrad - vojska bez moznosti ustupu

Zaporozie - obrovske straty uzemia za posledny mesiac. Nedostatok pechoty v opevneniach a zakopoch, vacsina dobyta bez boja.

Zaciatok obchvatu Gulajpole.

Toto je realita bez nejakej afinity k Ukrajincom ci Rusom. Z toho treba vychadzat a preto aj ten Trumpov plan. Ze su vsetci v EU sokovani? No bodaj by nie, ked tu masivna propaganda vykreslovala uplne iny obraz - Ukrajinci unaveni zabijanim ruskych muzikov, ktori v masovych utokoch nabiehali na minove polia, gulometne hniezda, nicila ich artileria a zvysok nicili dronisti. Wunderwaffen na skladoch, Slava Ukraine! No lenze z toho sa musis mily moj zobudit, rozpravka uz skoncila, prichadza realita.

Reagovat
kilobyte

Války se nevyhrávají dobytím vesnic.

Reagovat
NazBol1387

Postup je pouze vedlejší efekt toho, že Rusko vyhrává opotřebovávací válku.

Reagovat
kilobyte

Reagovat
celeb

tak ak sa dobyju vsetky, tak asi aj hej.

Ale ano, mas pravdu. Rusom nejde o dediny, ide im o znicenie ukrajinskych vojsk, redukcia zivej sily, techniky, schopnosti vyrabat zbrane a municiu, znicit sklady, logisticke centra, zamedzit dodavkam elektriny do podnikov, nicit energeticke kapacity protivnika.

A stale su dalsie moznosti na stole - mosty cez Dniper? UA by bola odrezana na 2 casti. To je dovod, preco sa uz na Kercsky most neutoci.

Rusi najskor rok trpeli, potom sa prisposobili, adaptovali na nove realie dronovej vojny, konstantne pokrytie satelitmi (fog of war existuje len ked je skutocne hmla).

Posledne 2 roky nicia zivu silu a systemy. A Ukrajina jednoducho dalej nevladze. To bolo cielom, teraz sa riesi, co bude dalej.

Ake moznosti ma UA? Najlepsie nabrat vsetkych tych internetovych bojovnikov zo zapadu, ktori by najradsej vsetkych tych RuSSakov pozabijali, ale nanestastie akurat teraz nemozu, nemaju cas, maju dolezitejsie veci na robote.

Jo a pre tych, co to s Ukrajinou skutocne myslia vazne a su ochotni obetovat vlastny zivot - nech sa paci:

https://www.ildu.com.ua/

https://joinuarmy.org/en/all-units/

https://militaryland.net/ukraine/international-legion/

nestracajte zbytocne cas tlachtanim na nete a huraaaa do legie! Slama Ukraine!

Reagovat
kilobyte

Na ty strategické cíle rusáci moc neútočí. Nebo útočí, ale trefí maximálně dětské hřiště.

Reagovat
NazBol1387

Jen jestli po té korupční pseudokauze nejde pouze o další nátlak na tzv. ukrajinského diktátora, aby konečně začal mobilizovat i ženy a děti, jak si přeje kolektivní Záchod, jinak bude nahrazen někým více věřícím v konečné vítězství. All in na „nic se nestane“.

Reagovat
Salfovic

Nic nového.

Reagovat
jenage

Už zveřejnili ty fotky, na kterých kouří péro Clintonovi?

Reagovat
kylo ren

Spíš kouří pero putinovi

Reagovat
kilobyte

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
Čenda

Reagovat
Tromas

Reagovat
kattos

Hele nejsem zastánce Trumpa ale to co chce on je realistická situace.

Ta situace tam je patová, Ukrajina v podstatě má nulovou šanci získat ty území zpátky. TO by se muselo táhnout dalších třeba 7 let a to je zase 7 let mrtvých a ekonomické katastrofy.

Ty území prostě Rusko jen tak nedá a do války přece nechce nikdo.

Navíc tohle Trump říká celou dobu takže nevím že překvapení

Ted je otázka jestli se bránit dál a nechat umírat tisíce nebo už to fakt ukončit. Rusku se zpráva že se území nezískají jen tak už dala, na NATO snad nikdy nezaútočí (pokud jo tak světová válka no) a lidí už zemřelo dost.

V podstatě - ta situace je stejná jako před 2 lety. Kdyby se to takhle ukočnilo už před 2 lety, nic není jinak krom toho že jsou desetitísce dětí bez rodičů.

A než prohlásíš "ty vole mají se bránit dál za svobodu!!!" tak chci jen říct že se ti to říká z bezpečí domova kdy ti nebezpečí nehrozí protože NATO.

Reagovat
r.mrazik

takze kdyz se zbavi uzemi a jeste snizi svoji armada, tak Ukrajina tim ziska co? realisticka situace?

vsak je to akorat zvyseni sance na to,ze to za rok rusak zkusi znovu,kdyz bude mit mensi odpor...psycho

ze by se to dalo ukoncit pred dvema lety je stejne mimo,jako ze se to da ukoncit ted...neda,protoze rusak nic koncit nechce

Reagovat
kattos

Tak tyhle podmínky co se píšou jsou podmínka k mírové smlouvě. Ta kdyby se porušila tak přijde válka mezi NATO a Ruskem protože by NATO respektive USA řídila ty jednání.

Rusko má co chce, Krym hlavně a pak i ty ostatní území. To Ukrajina nechce se jich vzdát přitom Rusko by to rádo ukončilo s tím že tyhle 3 území jim případnou

A zase, nezazlívam Ukrajině že se toho nechtějí vzdát. Otázka je, je reálná šance je získat zpátky?

Jaké jsou reálné cíle Ukrajiny v této válce? To co nabízí USA je v podstatě to co mají teď, je šance získat něco dál? Vždyť před 2 lety ta situace byla stejná a nikam se to neposunulo. A Rusko má prostě více vojáků,.lidí tam poslat. Ukrajina má silnou ekonomickou podporu ale když dojdou lidí tak ti to je jedno

Reagovat
kattos

Jen chci podotknout že drtivou většinu toho území co mají přenechat už v kontrole nemají roky. A ne, nevypadá to že by měli šanci to získat zpátky. Naopak, když budou hrát s Ruskem válku kdo vykrvácí první, tak Rusko vyhraje a získá ještě dál

Reagovat
dontcallmeandre

rusové zatím vždycky chtěli o dost víc, než aktuálně měli, tak záleží jak to bude teď. Je tam i problém, že třeba ta oblast, kde je teď frontová linie, je nějakým způsobem členitá, jsou tam kopce, dá se to nějak rozumně bránit, ale když jim to území dají, tak dále takové obrané body nejsou.

Nejdůležitější na tom jsou samozřejmě záruky. Situace, že by se nějakého území ukrajina vzdala je pro ukrajince už nějakou dobu v podstatě přijatelná, ale když je to podmíněno i omezením armády, a nic moc zárukama, tak je logické, že se jim do toho nechce, protože rusku dají bez boje svoje opevněné oblasti, kde je jakžtakž připravená obrana a zároveň budou omezení v obraně těch dalších.

Reagovat
ACSeRw!n

oni jim proste nemuzou dat celej donbass, protoze tam uz pres 10 let buduji obranne pevnosti apod., pokud to pusti RF, tak jsou do budoucna v hajzlu.. rus to vi a proto to chce

Reagovat
dontcallmeandre

Jj, však o tom píšu.

Každopádně mají to Ukrajinci s Trumpem těžké, on moc nemá rád odporování, takže mu potřebují říct, že se nad tím dá uvažovat a čekat, jestli to neposerou dřív rusáci, že budou chtít víc, než jim trump dohodil a tak. Protože na druhou stranu, Trumpa a zbraně z Ameriky pořád ještě potřebují.

Reagovat
NazBol1387

Jaké pevnosti? Vždyť jsou to všechno bezvýznamné vesnice!

Reagovat
Salfovic

Ta kdyby se porušila tak přijde válka mezi NATO a Ruskem

Reagovat
kattos

No něco v tom smyslu protože předpokládám podle toho že psal Trump tak by tam USA byla jako garant... Samozřejmě za to že vysaje z Ukrajiny to co zbyde

Reagovat
kilobyte

Už několikrát řekl, že to není jejich věc a že to má řešit Evropa. A jednou už USA dali garance, že zajistí Ukrajině celistvost. Proč by to teď mělo něco znamenat?

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Jaké garance? Na Twitteru? Když se řešily Minské dohody po 2014, tak Merkelová tam USA nechtěla a prosadila si to, takže USA nic fakt oficiálně a smluvně negarantovalo. Merkelová jako zkušená svazačka z NDR z toho udělala Evropskou záležitost a pak začala vesele budovat nordstream 2. Nevím co tady řeší, Evropa něco zase posere, bere si levnou energii z Ruska za to, že je nechají dělat co chtějí, chce vojenskou ochranu od USA a vesele si vymýšlet politické a ekonomické nesmysly, protože žije mimo realitu. A když někdo v USA řekne konečně dost, máme vlastní kontinent a Evropa nás chce jen když se jí to hodí, abychom za ni vytahovali horké kaštany z ohně, tak všichni začnou Fuuuuj, magor Trump. Btw obě napadení se staly za vlády demokratů, kdy Obama dělal nejhorší zahraniční politiku v dějinách USA, reálné hodnocení přijde samozřejmě až za pár desítek let jak u Merkel, a to, že má Nobelovku za mír, když žádný nezařídil, zatímco Trump uzavřel obrovské Abrahamovy dohody, o kterých se raději moc nepíše, protože to je Trump, a to je musí dělat nadvakrát, protože mu do toho zase demokrati hodili vidle, je totální výsměch. A Kamala Harris mluvila při kampani o Evropě ještě míň než Trump, úplně vidím jak ta levicová diletantka s koňským smíchem něco s Putinem zařídí, nemá čas, musí předstírat, že je černá.

Já už se nedivím, že Amíci odposlouchávali Merkel, oni věděli, proč to dělají.

Reagovat
kilobyte

Když se Ukrajina zbavovala jaderných zbraní, tak jí i USA "dali" záruky.

Reagovat
Gazdo

Reagovat
naheCZ

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

A v roce 1989 se NATO slíbilo nerozšiřovat na východ. To nejsou žádné smlouvy ani nepřekročitelné garance, to jsou politické sliby, navíc nešlo ani o vojenskou pomoc, ono je celkem rozdíl v těch smlouvách, memorandech, závazcích a slibech a garancích. A navíc jde o mezinárodní právo, 20 let staré memoranda vytvořená za nějaké aktuální situace neznamená celoživotní bianco šek. To se můžeme bavit o závazcích před první i druhou světovou válkou atd…

Reagovat
kilobyte

Nic takového nikdy nikdo neslíbil. To si vymysleli někteří rusáci až dlouho potom.

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Tak v podstatě slíbil, třeba tehdejší ministr zahraničí USA něco v tom smyslu že NATO ani o krok na východ nebo tak něco, možná myslel NDR, ale tak samozřejmě se to mohlo chápat jako východ celkově. Samozřejmě smluvně nic není, ani o tom není memorandum. Ale to co USA a UK dalo Ukrajině v roce 1994 nebylo právně závazné a v podstatě to bylo jen politické gesto, akorát bylo sepsané. A mezinárodní právo platí jen pokud ho silní budou vynucovat a dodržovat, což se samozřejmě neděje. A USA má historicky spojenectví ad hoc a transakční, snad už od 18/19. století, to potvrdí každý politický historik. Pokud Evropa nic nepřispívá a jen se veze, nadto spojenectví podkopává kšeftem s Ruskem i po roce 2014, nemá USA zájem, logicky, tahat za Evropu horké kaštany. Evropa si udělala co se týká obrany z USA dojnou krávu a teď se diví…Takže to, že USA nedodrželo nějaké politické gesto, které nadto dalo i VB, před 30 lety, jde hlavně za Evropou

Reagovat
kilobyte

Nikdo nic neslíbil. Už to několikrát popřeli účastníci těch jednání.

Je úplně jedno za kým to jde. Hlavní pointa je, že garance pro Ukrajinu nic moc neznamenají a nemůžou se na ně spoléhat.

Reagovat
Nezávislý nefanoušek

Nemůžou, měli by se spoléhat na sebe a ideálně na EU, jenže EU, to je banda diletantů, která za eurobilionové částky a neskutečný politický kapitál a focus řeší celkové asi 0,5 procenta skleníkových plynů, které do ovzduší vypouští EU (počítám i přírodní zdroje) + potírání demokracie s chat control a lidi, bohužel včetně elit, si myslí, že válka prostě už nikdy být nemůže a zbrojit a připravovat se na nejhorší scénáře je pfuj pfuj. A teď se o zbrojení jen mluví, protože green deal a zbrojení jaksi nejde dohromady politicky ani ekonomicky. A to, že Německo by bylo nejraději, aby Ukrajina prohrála co nejrychleji, aby mohla zase jet Merkel a Schröder s Putinem nakrátko a kupovat si levnou energii za ignorování Ruské salámové metody, je jen třešnička na dortu, ze kterého je jen na zvracení. Jinými slovy, na USA a ani na EU se nemůže spoléhat nikdo od Rozvadova na východ.

Reagovat
dontcallmeandre

v roce 1994, výměnou za to, že se ukrajina vzdá jaderných zbraní (kterých jich zbylo po SSSR dost)

Reagovat
NazBol1387

Myslíš právně nezávazné Budapešťské memorandum, které SS porušily jako první, když uvalily sankce na Bělorusko?

Reagovat
kilobyte

Ne, neporušili.

Reagovat
NazBol1387

„Although the Memorandum is not legally binding, we take these political commitments seriously and do not believe any U.S. sanctions, whether imposed because of human rights or non-proliferation concerns, are inconsistent with our commitments to Belarus under the Memorandum or undermine them. Rather, sanctions are aimed at securing the human rights of Belarusians and combating the proliferation of weapons of mass destruction and other illicit activities, not at gaining any advantage for the United States.“

Porušily a bylo to tak správně, a kdyby ne, tak memorandum stejně nebylo právně závazné.

Reagovat
kilobyte

Když už dáváš citaci, tak bys měl uvést od koho to je.

Reagovat
NazBol1387

Takže víš, že SS uvalením sankcí na Bělorusko neporušily Budapešťské memorandum, ale neznáš jejich oficiální vyjádření?

Reagovat
kilobyte

Jo.

Reagovat
NazBol1387

To jen podtrhuje tvůj žalostný výkon v celé diskuzi.

Reagovat
kilobyte

Od tebe to zní jako pochvala.

Reagovat
r.mrazik

neskutecny....nemam na to silu

Reagovat
kattos

Skvělá debata v tom případě twl

Reagovat
r.mrazik

a co chces debatovat? ze rusak dodrzi nejakou dohodu? kdyz bude mit ukrajina mensi armadu? ale no tak! na to muze skocit jen naprosty naivni blazen

Reagovat
kattos

Dohodu dodrží ne ze cti, ale že až (ne pokud).Ukrajina přistoupí na hry USA bude USA nepřímo a ekonomicky okupovat Ukrajinu. A na to si už Rusko netroufne.

Však o to celé jde.

USA říká. : Chcete mír? My vám ho zařídíme ale splníte tohle a tohle a tohle.... A ano potom Rusko nezaútočí ale z Ukrajiny zbyde pustina.

Ale bohužel, jiný reálný konec není. Maximálně že by se Německo vzpomnělo na svoje zlaté časy

Reagovat
FK-Uplakanci

Poslední co che USA a Rusko je rozpoutat mezi sebou válku, která by nedopadla jinak než vzájemným zničením...

Reagovat
FK-Uplakanci

Nedělej si z toho prdel, Němci vážně reálně uvažuji, že opět začnou giganticky zbrojit

Reagovat
Tromas

Vždyť by to bylo jen dobře EU potřebuje mít dalšího člena se silnou armádou.

Reagovat
dontcallmeandre

Akorát němci nedělají nic napůl :D

Reagovat
kilobyte

Proto se namíchali s migranty a ti zas nedělají nic.

Reagovat
r.mrazik

tak presne takhle to nedopadne a USA se pod pomerancem a jeho psychopaty vubec neda

Reagovat
FK-Uplakanci

Kdyby se v první řadě dodržovali minský dohody, obzvlášť ty první, tak by se to třeba vůbec nestalo, toť k dodržování dohod

Reagovat
Tromas

Kdo ty dohody porušil (žeby Rusko) a kdo si s mezinárodním pravém a dohodami které dříve podepsali vytírá prdel a dodržuje jej jen za okolností kdy je to pro ně výhodné žeby znovu Rusko.

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
Drevar

Na začiatku špeciálnej operácie to Vladimír Vladimirovič vysvetlil Guterresovi šéf OSN.... Samozvaná republika Kosovo (neprebehlo referendum) na území Srbska, požiadalo NATO o pomoc v boji proti srbom a na základe medzinárodného súdu ktorý uznal Kosovu štátnosť, vtrhlo NATO do Srbska a rozbombardovali belehrad za pár dní na kašu a na tomto základe vznikol precedens. Takto to vysvetlil Putin a Guterres kukal jak kkt. Proste rusky hovoriaci Ukrajinci z dondasu a Luhanska spravili 2014 referendum a vyhlásili samostatnosť a požiadali o pomoc Rusko, ktoré im oficiálne 2022 vyhovelo. Rusi sa museli pripraviť na sankcie, predstav si že jedného dňa by v celom štáte nefungoval bankomat, kartou sa nedá zaplatiť, vypli im Swift, boli pripravení a za pár dní to nahradili. 25000 sankcií dostali, to žiadny štát v živote nedostal a nepoložilo ich to jak si myslel západ, ktorý si už porcoval Rusko a brúsili zuby na nerasty a majú tam celú mendelejevovu tabuľku.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
I am Mancunian

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Dayman

Reagovat
Kixi Syhimour

tohle bylo vcelku dobrý

Reagovat
fantomas10

Reagovat
DelPiero137

Uz aby sem vrthli Madari a spravali sa rovnako ako russaci aby si to mohol podporit.

Nastastie Viktor znovu povedal ze sa mu nepaci Trianon

Reagovat
Drevar

Prečo by nás mali napadnúť Maďari, veď ich menšina sa tu má dobre, nikto ich neobstreluje, nemáme v zákone zákaz maďarčiny, môžu si vybrať akú chcú vieru aj pravoslávnu, sú tu maďarské školy, maďarské názvy dedín, proste nikto ich tu nepotlačuje a pre spoločnosť sú prínosom

Reagovat
kattos

Vy tady ale nechápete to, že UA bude po válce ve spárech USA. Ti nabídnou ochrnau za... No skoro zotročení Ukrajiny.

Rusko neudrží mír protože čest or bla bla, ale protože USA tam bude mít své zájmy.

Co předtím nebylo, Ukrajina se od USA předtím distancovala, teď jsou v tomhle v prdeli

Reagovat
kilobyte

Se podívej jak dopadnul Afghánistán. Trump tam dělal dohody a vytvářel zájem USA a pak je bez mrknutí oka prodal Talibáncům. Proč by to v případě Ukrajiny mělo být jiné?

Reagovat
mesyas

Rusák samozřejmě žádnou dohodu nedodrží, ale tohle je situace taková, že můžeš pokračovat ve válce a nálada v Evropě bude pod bodem mrazu nebo obětuješ ukrajinu a budeš se tvářit jak je vše hezké a růžové. Nebo ji vezmeš do EU, NATO a budeš doufat, že rusákovi nejebne v hlavě. Samozřejmě po odevzdání území přijde na pár let mír, možná to bude 10 let, možná jen 3 roky, to už nikdo neví, ale osobně si myslím, že by si rusák pak došel pro zbytek území. Na druhou stranu jak chceš vyřešit současnou situaci? Ukrajina nemá sílu na to získat území zpátky, myslím, že dost bojeschopných ukrjainců dokonce zdrhlo a nechce se jim do války. Tak jak z toho ven? Myslím, že EU/USA promeškali ten čas, kdy mohla Ukrajina něco "vyhrát", teď nevím no. Smysl podporovat válku ještě třeba 5 let nevidím, rusáků je víc a ti to určitě vydrží.

Reagovat
Tromas

Tak obětovat Ukrajinu i kdyby to bylo jen odevzdání území které okupují Rusové, což nechtějí Rusové ty chtějí ještě víc území než která okupují a navíc chtějí částečnou demilitarizaci Ukrajiny. Je naivní píčovina takový mír by vydržel pár měsíců až pár let a Rusáci by tam po přezbrojení vtrhli znovu a za takových "mírových" podmínek by už nejspíš Kyjev a tím pádem celou Ukrajiny dobyli. Jinak mi přijde že jak už se ta válka táhne dlouho tak už ta nálada v EU natož v USA je na bodě mrazu a ta podpora už se o moc zmenšovat nemůže. Jak jsem psal v podstatě jediný způsob jak porazit Rusko jakožto jadernou velmoc ve válce je čekat (nejlépe vyvolat) jejich ekonomický kolaps nebo podnítit ruskou občanskou válku ale jediná organizace která je schopná vyvolat ruskou občanskou válku je CIA ty jsou pod Trumpovou vládou úplně k hovnu (kromě podpory Izraele, protože vláda USA z nějakého důvodu miluje Izrael) když si ten kokot Trump chce hrát na mírotvůrce aby dostal Nobelovku která mu ještě zvětší už jeho dost nabubřelé ego.

Reagovat
NazBol1387

„Protože vláda USA z nějakého důvodu miluje tzv. Izrael.“

Už i lepšodezoláti začínají otevírat oči?

Reagovat
Tromas

Spíš nechápu proč posílají tolik prachů Izraeli když by si i bez pomoci USA poradili bez problému s teroristy z Hamásu v pásmu Gazy. Já už bych se s Trumpem ani nedivil tomu kdyby na něj měl Mossad špínu z Epsteinova ostrova (stejně všichni víme že je zvrhlík a že tam stoprocentně byl) a kdyby reálně byla pravdivá ta konspirace že Epstein spolupracoval s Mossadem.

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
Gazdo

Tak ten kolaps ruskej ekonomiky v podstate uz nastal akurat ho kryju prave vojnovym priemyslom a to nie je udrzatelne. Jedine ci musi Ukrajina a zapad je vydrzat. Bude to stat peniaze a ludske zivoty ale ak to vydrzia tak Rusko v podstate nema ako vyhrat. Oni realne uz tu ekonomiku maju na kolenach. Tam keby dnes skoncila vojna tak Rusko moze vyhlasit znova bankrot

Reagovat
Tromas

. Je pravda že ruskou ekonomiku drží nad vodou už jen jejich zbrojní průmysl a plně přešli na válečnou ekonomiku a úplně se vysrali na civilní ekonomiku, což je jeden z důvodů proč tu válku nechtějí ukončit, protože větší šanci na bankrot mají paradoxně když válka skončí a znovu nastane mír než když budou nadále válčit.

Reagovat
NazBol1387

Vy dva grafomani jste se hledali.

Reagovat
mesyas

Ty nevyvoláš občanskou válku v zemi, kde jsou zvyklí(nebo přesněji většina) na chudobu. Těm je to jedno jestli si nezajdou 4x do restaurace. Bohtí rusáci si jezdí dál po světe. Byl jsem poslední 2 roky v Asii a tam těch rusáků bylo jak habaděj, vysmátí a bez starostí(a klasicky se chovali jak dementi).

Ta taktika a myšlenka ekonomické kolpasu je hezká, ale platilo by to třeba na Německo, Francie apod. kde je velká část společnosti už zhýčkaná luxusem a pohodlí, opravdu pochybuju, že tohle bude platit na rusko, tam chudý zůstane chudým a bohatý si ten pohodlný život nějak pošefuje(i v návaznosti na první část tohohle příspěvku).

S tou náladou máš pravdu a to já právě nechci, přiznávám se, jsem zhýčkaný pohodlím. Znovu opkauji, ale opravdu si myslím, že promeškali tu správnou chvíli tu rusáky dostat, jak ekonomicky tak i silově. Ted je(začíná) v Evropě ta protiukrajinská nálada a někteří by rusákům i vykouřili. Musíme být taky trochu realističtí.

Reagovat
Tromas

Tak u toho bankrotu nejde o to aby se vzpouřili chudí Rusové proti stávajícímu režimu to by právě byla ta občanská válka (osobně si myslím že možné to je když bohužel to stejné provedli bolševici v minulosti spíš bych se obával jako v případě poslední ruské občanské války že na hovno vládu a režim nahradí vláda a režim ještě horší). Bankrot u státu funguje velmi podobně jako u firmy jako bankrot si nemusíme představovat že v Rusku vypukne hladomor a většina z nich pochcípá hlady (ne že by se mi taková představa nelíbila alespoň bychom od nich konečně měli pokoj).

Reagovat
Salfovic

Jako kattos je celkem v pohodě, tak se do něj nechci nějak obouvat. Ale fakt nevím, jak slušně nazvat člověka, co si myslí, že by USA šly do otevřeného konfliktu s Ruskem kvůli Ukrajině, kterou má 99 % amíku naprosto u prdele.

Reagovat
kattos

Tak nejde o to že by USA šla do boje kvůli Ukrajině, ale spíše kvůli sobě - pokud USA zařídí záruky a bude garant v mírové dohodě, kdyby zaútočilo Rusko znovu na Ukrajinu - když už by měla co chce - tak by tím na USA extrémně poplivalo, tentokráte přímo. To by si nelajzli.

Prvotní útok na Ukrajinu byl na stát který s USA měl primárně jen obchodní dohody, USA chce (pokud to Ukrajina přijme což bohužel musí protože USA je důvod proč se ve válce ještě drží) Ukrajinu provést tím rebuildem po válce a tím ji samozřejmě vysát celou. To kdyby zase zaútočilo Rusko to byl útok na přímé zájmy USA.

Ne to není zr USA jsou Avengers tak pujdou Ukrajinu branit, ale co už budou bránit a v minulosti to pořád dokazují - jsou jejich zájmy

Reagovat
kattos

V tomhletom je mi Ukrajiny líto. Oni se musí stát ovečkou USA protože alternativa je Ruská kompletní okupace.

Jenže to USA taky nechce takže zatím na to jdou jemně. Ale až Rusko přestane útočit tak to co zní zbyde USA vysaje jak kelímek piva

Reagovat
kylo ren

Reagovat
kylo ren

Me to připomíná rok 1938 tam jsme taky museli odevzdat Sudety a pak Hitler obsadil Čechy celé

Reagovat
kattos

Jo ale Británie a Francie po nás nic nechtěli, tam to byla čistá naivita. Vláda USA není naivní ale spíše docela brutální (i když zase... Nebýt NATO tak Ukrajina už neexistuje) takže tam nenechají ani dolar

Reagovat
FK-Uplakanci

Víš kolik stálo Československo u Francie a Británie si koupit nezávislost po 1. světový?

... to víš, že byl Mnichov jen čistá naivita.

Reagovat
Stellantis

Reagovat
Salfovic

Tohle už dává celkem smysl. Ale USA se tam mohly ekonomicky angažovat mnohem víc už dřív. Třeba v souvislosti s nalezením obrovských ložisek zemího plynu na Donbase a Krymu. Takže se tenhle scénář jako nějaká jistota brát nedá.

Reagovat
kattos

Tak ale ten argument se dá použít i pro Rusko že mohli zatlačit ještě víc, ale tak nechceš hned odhalit své karty s USA má problémy třeba i na Taiwan, teď ten Izrael... Ale neboj až bude Ukrajina jejich rádi si přijdou vybrat ten svůj dluh

Reagovat
noustres

Pořád jde jen o územní vliv. Do tohohle schématu zapadá i Gaza. Gas-plyn. Jednou to tam všechno vytěží. Válka na Ukrajině je jen opakování iterace č. 4.

Předchůdci? Nejprve Napoleon, poté revolucionář Bronstein s gójským jménem Lev Trocký a nakonec Adolf Hitler.

To by bylo, aby ten Trump tu Nobelovku nedostal

Londýnský kancly jsou Sion. Moskevský kancly jsou Chabad. Západ chce zachránit Pax Americana.

Čína je sice s Ruskem spojenec v této chvíli, ale ne z přátelství ale spíš nevyhnutelnost?

Rusko je historicky spjato s Evropou od nepaměti, skrze carské šlechtické rody.

Tou korekcí vztahů západ vs východ bude malé území, bude jím vých. Evropa ála Trojmoří?

Reagovat
kilobyte

Nevyvraždili ten carský rod?

Reagovat
kilobyte

Ani to není 100% jistota. Pokud to pro ně nebude výhodný, což válka s Ruskem není, tak nic neudělají.

Reagovat
kilobyte

Hlavně to je jediná věc, kde je Trump konzistentní a říká pořád to stejný. Tedy že to není věc USA a přímo zasahovat nebudou. Ten žádný záruky neposkytne. A i kdyby je poskytnul, tak nic neznamenají, protože se na ně můžou kdykoliv vysrat.

Reagovat
r.mrazik

kattos je samorejme v pohode ale v tomhle je podle me naivni a vidi to nerealne.

Reagovat
kattos

Právě mi naivní přijde si myslet že si Ukrajina vybojuje nějaký lepší výsledky. Takhle totiž poslední roky fakt nevypadají

Reagovat
r.mrazik

ja nerikam,ze vybojuje uzemi zpatky...ale vybojuje lepsi variantu "míru",protoze vzdat se armady je cesta do pekel

Reagovat
NazBol1387

Proč se vzdávat armády, když můžeš všechny vojáky nechat pozabíjet.

Reagovat
r.mrazik

to bys jako spravny kreten nepochopil

Reagovat
kilobyte

Protože horší výsledky udělat nejdou. Pokud by se Ukrajina vzdala obrany, tak je jen otázka času, kdy by Rusko zaútočilo znovu a padla by celá Ukrajina.

Reagovat
Freedo

Jo, asi jako měl Hitler co chtěl, když dostal Sudety, tak neměl důvod útočit dál na Evropu. Nevíš náhodou, jak to dopadlo?

Reagovat
kilobyte

Ani nemusíš chodit tak daleko. Stačí se podívat, jak Putina uspokojil Krym.

Reagovat
Gazdo

Reagovat
oli9

A ruske ustupky jsou jake ?

Reagovat
NazBol1387

Vítězové nemusí dělat ústupky.

Reagovat
sylarko

ked si pride i po slovensko, tak uz vidim jak sa mu budes klanat, rusaku. bez si tam zit do ruska

Reagovat
DelPiero137

Putin niekolko krat vyhlasil ze chce mocenske rozdelenie spred 97. Vsetky spravodajke sluzby tvrdia jedno, russaci sa chystaju na vojnu s NATO. Poliaci sa zbroja jak divy, pripravuju si naraznikovu zonu. Verit russku moze len blazon, pozname to aj z vlastnych dejin.

Teraz je naraznikova zona na Dombase a Luhansku. Akurat by sa posunula linia bojov, UA by straila dalsie uzemie, dalsie uzemie znicene atd.

Nech to russakov boli aj financne (kedze zivoty vlastnych obyvatelov su im u prdele), pokracovat v sankciach. Tie posledne im konecne zatapaju, rovnako aj Cinu ktora "vobec" nepodporuje russko.

Podporovat UA nadalej a donutit agresora sadnut k rokovaciemu stolu.

Dotovat UA nie je pre nas az tak nevyhodne ako sa zda. Nie len zbrojovky po celej europe uzatvaraju zmluvy s UA.

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Čenda

Reagovat
sylarko

Reagovat
FK-Uplakanci

Rusák si dělá pořádek na svým zadním dvorku, to je výsada, který mají jaderný velmoci a dokud si tam Rusák neudělá pořádek, tak se nezastaví to souhlasí

Reagovat
r.mrazik

i tak se to da rict, takze je dost fajn, ze se zasrany jaderny velmoci nekdo postavil

bohuzel ta pomoc ma byt vetsi, aby rusaci tahli domu a delali bordel nekde za plotem tam u sebe v ty jejich prdeli

Reagovat
sylarko

taze sa ma podla teba cela europa poklonit rusku, pobozkat im rit a rovno im darovat vsetky uzemia, tak??? tipujem ze ty aj cela tvoja rodina uz zijete dade v moskve ze?

Reagovat
oli9

Reagovat
wyqinac

odevzdat uzemi a zmensit armadu. Aby za par let mohl Putin zautocit znovu a mel vetsi sanci si to vzit cely, to jo

Reagovat
kattos

Tak jinak jak jinak myslíš že to má skončit? Že Ukrajina porazí Rusko takhle?

Nebo že se přidá NATO a bude světová válka? To je lepší?

Jaké je reálné východisko.

Reagovat
r.mrazik

demilitarizacni zona a ukrajina si ponecha armadu

nic jineho nema smysl,protoze vsechny ostatni veci znamenaji to,ze to rusak za rok zkusi znovu

a aktualni navrh americanu je totalni joke

Reagovat
kattos

Co donutí Rusko na tohle přistoupit? Ukrajina krvácí rychleji. Rusko se nezlomí ty lidi tam jsou prostě sracky a Putin má grip moc silný.

Ponechání armády ok, to je něco kde by Ukrajina tohle snad ještě měla zandat. Ale ty území jsou dávno pryč a tam nemají sebemenší šanci to získat.

Nakonec to skončí nějak takhle stejně, protože jiná východiska prostě nejsou

Reagovat
kattos

Jako reálná alternativa je fakt jít do války a v Rusku se prostřílet k demokracii

Reagovat
technecium

Reagovat
kilobyte

Vnitřní problémy. Jako když se rozpadal Sovětský svaz a museli opustit celý východní blok bez boje.

Reagovat
r.mrazik

co donuti rusko? no podobna vec co pises ty...ekonomicka a hlavne vojenska sila...nicim jinym to samozrejme nepujde

Reagovat
kattos

Takže co navrhujes je zapojení NATO ve válce? Ekonomická válka nevypadá tak že by Rusko mělo do 3 let kolapsnout

Reagovat
r.mrazik

pokud bychom chteli rychle ukonceni konfliktu, tak ano, ale to se nestane,takze co nejvic pomahat ukrajine a neomezovat je v uderech

rusko nekolapsne, tam jsou nejake lidske ztraty vlade uplne u prdele

Reagovat
kilobyte

Přímou válku ne, ale pokud by se vyhlásila obchodní válka s přísným dohledem, tak by se to hned pohnulo.

Reagovat
FK-Uplakanci

A z čeho konkrétně vychází přesvědčení, že bude západ diktovat strukturu sféry ruskýho vlivu?

Reagovat
kilobyte

Ekonomická síla.

Reagovat
NazBol1387

Jaká?

Reagovat
kilobyte

Sice někteří tvrdí, že sankce nefungují. Ale proč by kvůli nim rusáci pokaždé tak kvičeli?

Reagovat
NazBol1387

Účinnost sankcí se neměří kvičením sankcionovaných.

Reagovat
sylarko

uz si sa naucil rustinu? mozno ju budes potrebovat sudruhu

Reagovat
NazBol1387

Tu potřebuji už teď, abych se v tomto státě vůbec domluvil.

Reagovat
sylarko

to uz si v rusku?

Reagovat
technecium

Konvencni a jaderna vojenska prevaha, technologicka a socio-kulturni nadrazenost, ekonomicka dominance. Jeste na neco jsem zapomnel?

Reagovat
Stellantis

A to myslíš vážně nebo si děláš prdel?

Reagovat
technecium

V čem přesně nemá západ nad Ruskem navrch?

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
r.mrazik

armada a ekonomicka...stejne jako to vyhrala v dobe studene valky

Reagovat
kattos

Která trvala asi 40 let

Reagovat
r.mrazik

no...ale bez otevrene valky

Reagovat
Freedo

Nikdo nikomu nic nediktuje, to je jen výmysl lidí, jako jsi ty. Ve skutečnosti je to svobodné rozhodnutí Ukrajiny, že chce patřit do západních organizací jako EU či NATO. Každý stát má právo na to rozhodovat sám o sobě. Navíc NATO nikdy útočnou válku nevedlo, je to obranná aliance, takže nějaké obavy Ruska jsou nesmysl.

Samozřejmě realpolitik je věc druhá, já taky na věci často nahlížím touhle optikou, ale z pohledu Evropy je důležitý ukázat Rusku, že nemůže jen tak napadnout suverenní stát a potom začít chrastit atomovkami, když mu někdo pomůže. Protože pokud tohle budeme tolerovat, tak se Rusko nezastaví na Ukrajině, ale bude chtít obnovit svůj vliv i ve zbytku zemí, které dříve spadaly pod východní blok. Plus ve Finsku atd. Sám Putin to uvedl ve své eseji, že se staré pořádky musí obnovit a rozpad SSSR byl největší geopolitická katastrofa 20. století.

Jinak Rusko ve své sféře vlivu vnímá i státy, které jsou už teď členy NATO, např. pobaltské země (a nejspíš i nás). Pokud jim nemáme nic diktovat, tak bychom je měli nechat obsadit i tyto státy? To by se potom NATO rozpadlo, pokud by kolektivní obrana nezafungovala.

Reagovat
sylarko

Reagovat
DelPiero137

Cely tento konflikt je o tom ze sa Ukrajina chcel odtryhnut od ruska a chce napredovat.

Reagovat
NazBol1387

Tzv. Ukrajina klidně mohla napředovat s Ruskem, které je o dost vyspělejší zemí.

Reagovat
kattos

"Samozřejmě realpolitik je věc druhá, já taky na věci často nahlížím touhle optikou, ale z pohledu Evropy je důležitý ukázat Rusku, že nemůže jen tak napadnout suverenní stát a potom začít chrastit atomovkami, když mu někdo pomůže. "

Ale vždyt to se ukázalo, už roky se to ukazuje. Tahle věc už je mimo stůl, ted se řeší už pomalu co pak a co ted.

Reagovat
Drevar

Teraz čítam... Ruská ekonomika je nezastaviteľná, skopcim to

kolektivní Západ myslí, že může Rusku zasadit maximální škody, ideálně ho ekonomicky uškrtit, a to vypnutím energetického obchodu, blokováním dopravních toků a finančních transakcí. Jenže se hluboce – ba tragicky – mýlí.

– zahájení výstavby plynovodu Síla Sibiře 2 (50 miliard kubíků ročně na 30 let);

– výstavba nového rusko-kazašského plynovodu (až 45 miliard kubíků ročně);

– realizace pěti velkých hydroenergetických projektů v Pákistánu;

– výstavba největší jaderné elektrárny v Íránu (čtyři bloky, 25 miliard dolarů). Do roku 2040 je plánováno celkem osm reaktorů o výkonu 20 gigawattů a také samostatný projekt malých jaderných elektráren.

Pokrok v logistice:

– urychlení koridoru Sever–Jih, zejména výstavba závěrečného úseku Rašt–Astara, který propojí Rusko a Írán železnicí, čímž se zvýší přepravní kapacita na 15 milionů tun ročně; dále rozvoj východní větve přes Afghánistán a Pákistán;

– rozvoj dvoukolejné Transaralské železnice a Transafghánské železnice, které propojí Střední a Jižní Asii;

- mnohonásobné zvýšení kapacity Severní mořské cesty (SMC) – 100 milionů tun ročně do roku 2030 (srovnatelné se Suezským průplavem

Reagovat
Dayman

Moj brat, ale to doslova je rusacka propaganda . Mimochodem preklad z webu, ktery vede tahle nestastna pani .

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/225452801240029/

Reagovat
Drevar

To je fakt, musíš to vstrebať. V irane je elektráreň rozostavaná, sila Sibíra 1 ide na plné gule, ale Čína potrebuje viac plynu.. dvojka je na ceste atď. Vieš čo je Šanghajská organizácia spolupráce ? Dohromady nyní SCO představuje čtvrtinu světové pevniny, téměř polovinu světové populace a přibližně čtvrtinu globálního HDP.

https://casopisargument.cz/65778

Reagovat
sokar

sila sibiri ide na plne gule, s objemom prepravy max 38mil kubikov ročne. Európa odoberala cca 170mil kubikov ročne...

a o 2 sa neustale iba rozprava, na ceste je asi ako dialnica Bratislava-Košice, môžu si dať stávku čo bude hotové skôr

Reagovat
Tromas

Reagovat
NazBol1387

Jestli tzv. Ukrajina chce lepší podmínky, tak si je měla vybojovat.

Reagovat
kilobyte

A co asi dělá?

Reagovat
NazBol1387

Těžko říct, když je v horší vyjednávací pozici než na začátku války.

Reagovat
kilobyte

Nejsou. Na začátku chtělo Rusko stejné oblasti a k tomu pád vlády a dosazení svých loutek. Takže by ve výsledku kapitulovali a celá Ukrajina by patřila Rusku.

Reagovat
NazBol1387
Reagovat
DonAndres

Co ty si za močku? Podmínky při 3-denní při "SVO", denacifikace, demilitarizace, a já nevim co ještě se trochu změnily, nemyslíš? Ukrajina je stále bojeschopná a stále se brání, navíc uplatňuje svoje sankce účinně hluboko v ruském týlu. Opravdu horší vyjednávací pozice? Přestaň si hrát na mírotvůrce a vyndej si hlavu z prdele.

Reagovat
NazBol1387

Nikdy nenech pravdu narušit tvou alternativní realitu.

Reagovat
DonAndres

To ti někdo poradil z řetězáku?

Reagovat
sylarko

je to zjavne prorusky dezolat, cize musis na nho pomalsie

Reagovat
r.mrazik

a oni tri roky delaji pico co?

Reagovat
ACSeRw!n

jak se ti vubec zije v te bidou zuzovane a EU vykoristovane tzv. Ceske Republice ?

Reagovat
NazBol1387

Ty v**e, Láďo, stojí to za h***o.

Reagovat
ACSeRw!n

tak co ti brani ? v RF te radi uvidi.. urcite i v Palestine.. mozna jenom dostat se do Severni Korei by byl problem

Reagovat
sylarko

Reagovat
DelPiero137

Reagovat
PP

Zůstaň u posměšku na United.. Na politiku se vyser..

Reagovat
Tromas

Neuzavirat mír mezi Ukrajinou a Ruskem a čekat na ekonomický kolaps Ruska (stejně jako během studené války u SSSR) v ještě lepším případě by mohla CIA být znovu k něčemu a mohla by podnítit začátek ruské občanské války a že že studené války mají zkušenosti s podnecovanim občanských válek a svrháváním totalitních režimů.

Reagovat
NazBol1387

Na ten čekáš už tři a půl roku.

Reagovat
EaP

Tam sú dve možnosti . Ale po tej korupčnej afére teraz ťažko predvídať . Podľa mňa to skončí tak , že Zelensky pristúpi na Trumpove hry. Za odmenu dostane podporu USA a Trumpa( ten mimochodom je v UA dosť populárny ). USA budú garantom dohody a jej súčasťou bude demilitarizovaná zóna pozdĺž celej hranice od severu na juh a Amerika si tam nechá svoje základne . Odesa ostane v rukách UA. V podstate sa odstrihne Rusko od západu ostnatým drôtom. UA síce príde o územia , ale západ ponechá v platnosti všetky sankcie voči Rusku. A nechajú Rusa aby sa vykúpal vo vlastných výkaloch. Už teraz India odoberá o 55% menej surovín z Ruska ako pred rokom a Čína vykrýva len 15% týchto strát aj to s cenou brutálne pod trhovú hodnotu. Takže , tak ako napísal niekto hore, nechajú ich pozabíjať sa medzi sebou. Tak ako pred dvoma rokmi bola nálada v spoločnosti viac proruská v celej Európe vďaka masívnej hybridnej vojne a propagande , tak sa teraz začína pomali všetko otáčať a Rusi začínajú strácať vplyv. Dobrým príkladom je Moldavsko , kde nepomohla ani masívna propaganda na úspech proruských pucflekov vo voľbách . V Bulharsku to vyzerá rovnako.

Reagovat
ACSeRw!n

no asi jak kde, u nas vyhraly proruske strany

Reagovat
EaP

Ale dva a pol roka dozadu. Dnes keď pozrieš prieskumy aj na Slovensku , PS odskočilo Smeru už na 5% bodov a ak počítam aj štatistickú tak to kľudne môže byt 7%. V zásade , tých proruských nepribudlo skôr dost rapídne ubudlo alebo už odmietajú ísť voliť .Odišli od Smeru k Republike , ale viac menej ich počet je stabilný . Čo sa ale zmenilo je , že u nás umiernený nevoliči začali preferovať niektorú stredopravú stranu. Či sú to Demokrati , ktorí vyrástli za posledný rok o 2,5% alebo SaS ktorá taktiež podrástla o cca 2%. KDH ma taktiež cca stabilne medzi 6-7%. Tu je vidieť , že aj ľudom ktorí doteraz nevolili začína dochádzať , že to už nieje žiadna sranda. A Fiko už ani nemá s kým zostaviť vládu . Hlas predpokladám pôjde do volieb s novým lídrom a po tomto cirkuse a vykorisťovaní Smerom už s ním do vlády nepôjdu . Stratili až 8% za tie dva roky. To sa tuším stalo len Hnutiu Slovensko. Do parlamentu sa s určitosťou hraničiacou s istotou nedostane SNS. Čiže do parlamentu prejde 6 pro Európskych strán , a Republika so Smerom. Z toho sa už dá usudzovať , že tie nálady v spoločnosti sa začínajú meniť na prozápadné.

Reagovat
Csaplárova past

To co ale navrhujes nebo s cim souhlasis se stalo uz v roce 2014 na Krymu a ty bys ted chtel odevzdat jeste vetsi uzemi? A za dalsich 10 let bude co? Fakt bychom meli davatstatu, ktery tady provadi sabotazni akce nejaka uzemi na ktere nema narok?

Vis co je nejvetsi pruser na teto situaci? Slaba Evropa. EU furt krici jak ma USA uvalit sankce pro Cinu, Indii apod a sama nic takoveho nema v planu. EU je posrana a od zacatku valky rikam - zvitezi pohodlny zivotni styl Evropanu. Kdyby slo fakt do tuheho, kazdy uprednostni svoje pohodli, teplo domova a penize. Za toto jsem byl oznacovan na internetu jako russak, ale vzpomen si na ceny energii pred par lety - Ukrajina fakt nikoho nezajimala, kazdy resil jenom svoje vydaje.

Paky na Rusko jsoubi vetsi, no my je nikdy nepouzijeme, protoze to zasadne ovlivni nas zivot a ekonomiku. Misto toho vymrdame vsechny prachy na zbrane, vsechno se posle na Ukrajinu, budeme financne i zbrojarsky vycicmani a Rusko se jenom smeje protoze stafi jeden posrany dron z aliexpressu a 5 hodin nefunguje letiste

Reagovat
naheCZ

EU má bohužel moc práce v boji proti vlastním občanům, než aby řešila reálné světové problémy. Můžeme sledovat celou válku, jak to často brali na lehkou váhu, místo toho, aby se fakt rozhoupali a tu pomoc Ukrajině fakt poskytli bez keců. Nějak jim nedocházelo, že to celé vede i k bezpečnosti celé EU...

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
mistr129

Za mě jsou logická řešení, na která by měl západ tlačit (a pak z těch pozic třeba lehce ustoupit), dvě.

Buď kompletní návrat aspoň před 2022 (Krym už bych považoval za odepsaný).

Nebo zafixování cca na současných hranicích, ale s tím, že Ukrajina bude přijata do západních struktur (EU, NATO).

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
fantomas10

Dopici tak oni daji cloveku nadeji ze zacala 3.svetova a nebudu muset splacet uver a zatim je to jen dalsi nesmysl od trumpa

Reagovat
Tromas

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
djiroutek

To samé mají v reprezentační smlouvě čeští fotbalisté. Jak přijdou, nesmějí dát gól.

Reagovat
sensei25

Ano urcite.A cele to bolo kvoli 2milionom na bonusoch.Boha co sa clovek uz nedocita dnes

Reagovat
F.o.X.i.K

Mít 2 miliony a nemít 2 miliony, to už jsou dohromady 4 miliony

Reagovat
Kluivert9

Tak proto vlastně nikdo nevyhrál z Barcy letos GB, aby mu nemusel být vyplacen bonus. Laporta ošéfoval, chytré

Reagovat
FC Porto FC

Člověk si chce tady přečíst co k tomu lidi píšou a celá diskuse o válce na Ukrajině že i tady má každéj nutkání se k tomu vyjádřit i když sem chodí kvůli fotbalu

Reagovat
r.mrazik

tak napis neco k fotbalu a ne o ukrajine ne?

Reagovat
DonAndres

Reagovat
kilobyte

Reagovat
O.Giroud

Čo si tu čakal okrem komentárov od fans Barcelony, blbosť to nie je pravda a od nefans Barcelony haha, najprv predávali podsedaky z lavičky a teraz toto. Máš tu príjemný bonus tak buď rád, že máš čo čítať a vzdelávať sa.

Reagovat
ACSeRw!n

ja sem nechodim kvuli fotbalu

Reagovat
NazBol1387

Fotbal

Reagovat
Sigma Olomouc

Sakra, kdybych o tom tehdy věděl, tak bych vsadil barák na to, že Lewa nedá gól

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele