Komise rozhodčích: Chytilovo vyloučení bylo oprávněné, Uchenna správně nebyl potrestán

Dnes, 13:56
Aktuality
Vyloučení Mojmíra Chytila ovlivnilo vývoj utkání. (© ČTK / Deml Ondřej)

Slávistický útočník Mojmír Chytil správně dostal v sobotním ligovém derby na Spartě červenou kartu za kopnutí do hlavy domácího brankáře. V komuniké to uvedla komise rozhodčích FAČR. Sparťanský obránce Emmanuel Uchenna zároveň správně nebyl potrestán za přilehnutí El Hadjiho Malicka Dioufa, při němž slávistický halfbek utrpěl prasklinu v lýtkové kosti, neboť nešlo o faul. V nedělním duelu Hradce Králové s Karvinou chyboval sudí Jan Beneš, který měl v závěru vyloučit domácího Samuela Dancáka.

Vindahl ve 24. minutě pokryl centr zprava, dobíhající Chytil ležícího sparťanského brankáře přeskočil, ale nohou ho kopl do hlavy. Hlavní sudí Karel Rouček nejprve udělil českému reprezentantovi žlutou kartu, po zásahu videozhodčího a zhlédnutí opakovaných záběrů ale původní výrok zrušil a útočníka o necelé tři minuty později rovnou vyloučil.

Komise verdikt, po němž Sparta v přesilovce dvakrát skórovala a ve šlágru 25. ligového kola vyhrála 2:0, posvětila. "Rozhodčí na základě intervence VAR (videorozhodčího) správně vyloučil hráče hostujícího družstva za kopnutí domácího brankáře do hlavy," uvedla komise.

Sudím dala za pravdu i za verdikt v deváté minutě, kdy Uchenna přilehl Dioufa a způsobil mu zranění. "Došlo k nešťastné situaci, kdy hráč domácího družstva čistě odehrál míč a následně v pádu přilehl nohu hráče hostujícího družstva. O přestupek se nejednalo," vysvětlila komise.

Naopak v Hradci Králové chyboval sudí Beneš, teprve čtyřiadvacetiletý rozhodčí měl na konci 82. minuty udělit červenou kartu domácímu Dancákovi za stažení unikajícího Kahuana Viníciuse. Slezané hráli od 27. minuty bez vyloučeného Ebrimy Singhateha, navzdory dlouhému oslabení ale vydřeli remízu 1:1.

"Rozhodčí chybně nevyloučil hráče domácího družstva za zmaření zjevné brankové možnosti držením soupeře. Hráč hostujícího družstva byl v okamžiku přestupku rychlejší a blíže brankové čáře než bránící hráči," vysvětlila komise.

Beneš naopak po hodině hry správně neuznal gól domácího Adama Vlkanovy na 2:1, jemuž předcházel nedovolený zákrok na brankáře Jakuba Lapeše. Na přestupek ho upozornil videorozhodčí, sudí původně faul neodpískal.

"Hráč domácího družstva č. 38 (Adam Griger) v souboji o míč kopl nejprve do levé a následně i pravé ruky brankáře. Jednalo se o přestupek, kterým domácí hráč znemožnil brankáři chytit míč," uvedla komise.

Podle schváleného manuálu se komise vyjadřuje vždy ke čtyřem situacím z jednoho ligového kola, které vyberou média. Další momenty veřejně nekomentuje a vyhodnocuje si je interně.

Autor: ČTK

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Slavia řeší neadekvátní zásah policie při derby. Budeme žádat o pomoc LFA, oznámil Tvrdík
Dnes, 16:38
Slavia si stěžuje na zásah policie
Dnes, 11:47
Sebekritický sudí Beneš: Chtěl bych se omluvit. Mám rozhodovat a nespoléhat na VAR
Včera, 21:02
Hradec nedokázal využít dlouhou přesilovku, bod s Karvinou zařídil Slončík
Včera, 18:15
Uchenna dostal důvěru. Pro tento zápas to bylo dobré řešení, pochvaloval si Friis
Včera, 14:55
Diouf utrpěl prasklinu v lýtkové kosti, ale není to tak vážné. Absence se odhaduje na tři týdny
Včera, 13:46
Chytilovi údajně hrozí za vyloučení vysoký trest. Může to být až na šest zápasů
Včera, 13:27
Že se dohrálo jen s dvěma kartami? Nerozumím tomu, řekl Trpišovský
Včera, 10:12
Netvrdím, že bylo jejich cílem Dioufa zranit. Hrát na něj důrazně ale chtěli, myslí si Holeš
Včera, 08:35
Rozhodčí Rouček: Chytil tam tu nohu nechal. Uchenna na Dioufa nešťastně upadl
Včera, 00:31
Derby je vždy intenzivní. Nemyslím si, že to Chytil udělal schválně, bránil Friis útočníka Slavie
Včera, 00:14
Haraslín po výhře nad Slavií: Těžké, vyhecované zápasy mám rád
08.03., 23:52
Prohrané derby zhoršila Slavii další špatná zpráva: Diouf bude mimo hru do konce sezony
08.03., 22:45
Derby pro Spartu: Chytilova klukovina, Diouf mimo a Haraslín expertem na Slavii
08.03., 21:53
Derby patří Spartě. Rozhodly dva rychlé góly po přestávce a vyloučení Chytila
08.03., 21:05

Komentáře (59)

Přidat komentář
GrimeBaller98

Vy jste vazne pokrytci cela komise

Chytila absolutne nerozporuju, i kdyz je to uplne jiny nez Kuchta na Vliegena, Kuchta to udelal naprosto zamerne.

Uchenna spravne nebyl potrestan - stejna vec se stala Ghalimu, kdy uklouzl a zlomil nestastne Kalabiskovi nohu. Rozdil je v tom, ze Ghali dostal cervenou a 2 mesice stop, s oduvodnenim, ze je hrac zodpovedny za sve telo. To v tomto pripade neplati?

Pan Benes - tenhle nedomrdlej kid uz by v zivote nemel v lize piskat, po tom co predvedl v zapase Plzen-Liberec.

Cinkle Jaro je tady, ten boj o 2. misto je saskarna a Plzen se Spartou se predhaneji, kdo da vic Snad to urve ten Banik, za tyhle svinarny

Reagovat
doshcz

Reagovat
GrimeBaller98

Co taky cekat od fanouska Sparty... Ty v tom nevidis tu podobu ale? Uchenna vs. Ghali? Uchenna neni odpovedny za sve telo?

Reagovat
kilobyte

Je. Ale když na někoho spadneš, tak to faul není.

Reagovat
Transfermarkt

U Chytila vidím úmysl,to byla hrozná prasárna

Uchenna vs Ghali,tak tam podobnost nevidím

Beneš souhlas, ten v lize nemá co dělat

Reagovat
Remt

Nezaviněné uklouznutí -> ublížení soupeři. V čem se ty dvě situace liší? To bych si rád přečetl v čem jsou objektivně jiný ty situace.

Reagovat
Pablos

Za mě třeba to, že mu tam sám tu nohu Diouf dal pod něj ? Ghali ho sestřelil prostě. Chtěl si rozdíl, tak za mě tedy v tomhle no.

Reagovat
Remt

Ghali běžel, zapřel se nohou do trávníku a podjela mu. Když říkáš sestřelil zní to jak kdyby to bylo schválně, což tak neni. Kdyby mu nepodjela noha, tak by kolem něj prostě proběhl.

Reagovat
Pablos

Jenže výsledek byl sestřelení ale. To snad víme, že né zaviněně. Tady bylo nezaviněné přisednutí nohy, kterou tam sám hráč dal no. Mně to jiný příjde teda.

Reagovat
Remt

Ty řekneš že tam Diouf neměl strkat nohu, to je asi jako bych já řekl, že tam Kalabiška neměl běžet. Měl běžet jinudy a nestalo by se mu to To nevím teda

Reagovat
Pablos

Já to nikde nepíšu. A jeden byl souboj a druhý né. Já tady uvádím jen rozdílnosti, které tam vidím, že je někdo chce anebo naopak nechce vidět není můj problém

Reagovat
Lemond Laws

On ho podrazil, byl to faul.. Uchena nefauloval, to snad není tak těžké pochopit ne

Reagovat
Remt

Ten případ Ghali je dobrý příklad, na ten případ jsem si taky vzpomněl a hledal co k tomu tehdy komise řekla, tam vím že on dostal červenou a stopku na dlouho. Podobný případ - uklouznutí, nechtěně ublížil protihráči. Toto stejný případ, rozhodně nechtěně, ale ublížil protihráči. V čem se tyhle případy liší? Nevím? Snad někdo vysvětlí.

Reagovat
verv

Však to není vůbec podobný, nehledě na to, že u Ghaliho všichni řvali, jakej te ten trest píčovina.

Ghali běžel, ukloznul a smetl Kalabišku, kterej s ním ani nešel do souboje o míč. Takže nešikovnost Ghaliho a dopadlo to blbě ( i když trest mi přišel nesmyslnej).

U Uchenny normální souboj o míč, Uchenna tam byl dřív, odehrál balón a Diouf tam byl pozdě a nohu pod Uchennu sám dal. Takže tady nešikovnost Diufa a i když to zní blbě, tak si za to narozdíl od Kalabišky mohl sám.

Reagovat
Remt

Nevím no, já v podobných případech jako Uchenna vs Diouf viděl červený a obecně se to odůvodnovalo jako že hráč je zodpovědnej za svoje tělo, prostě smůla, ale je to redka. Kor když se přihlídne k tomu, že tam je zranění. Proč to tak v tomhle případě nebylo nechápu.

Reagovat
Odborný diskutér

Jeden příklad podobnýho případu, pojď. Ať je čemu se zasmát.

Reagovat
verv

To by mě ty případy, kdys za tohle viděl červený, zajímaly.

Však to ani nebyl od Uchenny faul.

A kdyby se v tom souboji něco stalo Uchennovi, třeba by si při dopadu zlomil zápěstí, tak by měl taky Diouf dostat červenou? Nebo oba? Nebo by se to vyrušilo?

Reagovat
Remt

Případy kdy hráč se třeba otáčel s míčem a nechtěně dupnul na nohu někomu kdo mu jí tam strčil a dostal za to červenou? Zkusím tu červenou najít, bylo to letos, jen nevím jestli v český lize A bylo to velmi nezaviněný, červenou bych za to nedával, ale dostal jí.

Reagovat
Odborný diskutér

Dobrý, tak jsme se zasmáli, ale teď zas hurá do práce.

Reagovat
Remt

viz jak píšu níže. Nemá smysl diskutovat.

Reagovat
Remt

nicméně když vidím jak jste tady nastartovaný tak nevim jestli se mi chce v diskuzi dál pokračovat. Mám pocit, že i kdybych tu dal odkaz na velmi podobnej zakrok, tak mi tu pět lidí napíše, že je to zcela jiná situace. A pět z pěti bude mít v oblíbených Spartu. To se pak diskutuje dost těžce.

Reagovat
Miguel19

Tak přece když někomu dupneš na nohu, tak je to snad faul ne. Úplně jiná situace...

Reagovat
Remt

dupneš, přilehneš, říkej tomu jak chceš. Tvoje tělo a způsobil jsi svým tělem a pohybem tvýho těla někomu zranění. Nebo nevím, klidně sem někdo vykopírujte jak je to v pravidlech popsané.

Reagovat
Miguel19

Aha, ok

Reagovat
Pablos

Když se srazíš hlavama v souboji… oba červená ? A jeden to nijak neodnese a druhý třeba otřesem mozku… tak pro toho jednoho pak i flastr ? Jen se tak ptám jak bys to zplatňoval pak, že jak něco způsobíš svým tělem, tak basta fidli

Reagovat
Lemond Laws

souhlas s Pablosem..jde se do extremu

Reagovat
kilobyte

A co teprve, kdyby ho kopnul do hlavy s zlomil si u toho nohu. Oba červenou a ten s odřeným čelem ještě flastr.

Reagovat
icka

co to je za blábol

Reagovat
Odborný diskutér

Tak dělej, hochu.

Reagovat
Y.Cabaye

Reagovat
doshcz

Reagovat
Lemond Laws

protože Ghali podklouznul a pak "omylem" Kalabišku podrazil a byl to faul... Tohle nebylo nic, žádný faul

Reagovat
Lemond Laws

nebreč pořád, když tomu nerozumíš

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
Colt Bennett

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
icka

ty jsi mimo

Reagovat
Figi

Vsem u televize i na stadione bylo hned jasne, ze to musi byt cervena karta za faul na Viniciuse jen na VARu ne. O to to bylo vetsi prekvapeni, ze z toho nic nebylo. Je mi z tech rozhodci na zvraceni. Klidne to mohla Karvina jeste i treba vyhrat. Prvni pul hodinu do toho vylouceni byl na hristi jen jeden tym, kdyz se hralo deset na deset.

Reagovat
Figi

Vsem u televize i na stadione bylo hned jasne, ze to musi byt cervena karta za faul na Viniciuse jen na VARu ne. O to to bylo vetsi prekvapeni, ze z toho nic nebylo. Je mi z tech rozhodci na zvraceni. Klidne to mohla Karvina jeste i treba vyhrat. Prvni pul hodinu do toho vylouceni byl na hristi jen jeden tym, kdyz se hralo deset na deset.

Reagovat
kilobyte

Nepísknul nakonec rozhodčí Uchennovi faul?

Reagovat
Figi

Uchenna nic . A hlavne ze Ghali se tenkrat ctvrt roku nezahral vy hovada v komisi. A tam to bylo uplne nezavinene.

Reagovat
Y.Cabaye

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
Profesor Ikebara

Reagovat
ACSeRw!n

dalsi

Reagovat
icka

Reagovat
Rizek

Vyjádření téhle komise už nějakou dobu nemá žádnou váhu. A ani teď to neberu, protože mi tam něco chybí. Kopnutí do hlavy brankáře není automatická červená karta, takže v tom vyjádření má být "úmyslné kopnutí do hlavy". Ten zdánlivý detail bude hodně důležitý v rozhodování o dalším trestu, který Chytil vyfasuje. Jestli v zápisu nebylo "úmyslné", tak je to velká chyba, které Slávia využije.

Durosinmi taky kopl obránce do hlavy a červenou nedostal (a ani po ní nevolám).

Reagovat
FC Porto FC

Ty vole, každéj kdo hrál fotbal ví že gólman jde přeskočit úplně vždycky když chceš, úplně vždycky. Tak že jasnej úmysl. Jedině kdyby ho někdo ze zadu nebo z boku strčil to pak nemůže ovlivnit a stalo se to? Ne

Reagovat
Rizek

však jo - pro mě jasnej úmysl. Ale čekám, že to takto bude i pojmenováno. Ale tady to od nich nevidím.

Reagovat
hrundy

Škoda, chtěl sem si poslechnout, že Sadílek měl být taky vyloučen. Bohužel se nedostal mezi 4 probírané situace

Reagovat
Transfermarkt

To myslíš jako vážně, že měl být vyloučen?

Reagovat
hrundy

Za mě prostě ano, měl tam dva žlutý zákroky a jestli se nepletu, tak 2 žlutý = červená... A mě by třeba zajímalo daleko víc vyjádření komise k tomu, že Rouček otočí faul Sadílka na žlutou a ještě přidá žlutou Oscarovi., než k dvoum jasnejm situacím, který takhle vidí úplně všichni.

Reagovat
Lemond Laws

kdyby měl první, tak ten druhý faul by neudělal ne?..... viz. reakce Slavie na minulý týden

Reagovat
John Obi Mikel

Přesně tak. Tohle nemá smysl moc řešit. Friis by ho po první dost možná vystřídal

Reagovat
Transfermarkt

To už snad ani není možný,jak jste ubrečený Místo,aby to o vás schytal Chytil stejně jako Roofe za tu prasárnu,tak pořád někde něco hledáte. Chyby u sudího, viz CK pro Uchennu či dokonce Sadílka. Za zkrat vymaštěnce Bořila vlastně můžou fanoušci ACS. Pak vlastně ještě Policie ČR šikanovala fanoušky SKS. Co přijde dál? Že trávník nebyl ideální? Bylo přetopeno v šatně?

Reagovat
kilobyte

Tak v tom zápase Rouček odpustil snad 10 žlutejch. Spíše bych teda řešil, že s nastaveným metrem dal žlutou Oscarovi.

Reagovat
Pablos

Ani mi nepřišlo, že by to byl nějákej prasáckej fotbal… že by tam žlutý měli lítat jak při mariáši, mi tedy nepřišlo. Žlutá Oskara byla píčovina hlavně i v tom, že to žádnej faul ani nebyl.

Reagovat
Pablos

*měly

Reagovat
icka

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele