Kapacitu stadionu si představuji okolo 45 tisíc, prozradil ambiciózně majitel Slavie Tykač

16.12.2025, 19:01
Aktuality
Fortuna Arena (© SK Slavia Praha)

Český ligový fotbal je na vzestupu a v posledních letech se těší velké návštěvnosti i na stadionech. Obě pražská "S" se potýkají s limitem kapacity svých zázemí, proto řeší i nové možnosti a výzvy. Zatímco Sparta již svůj projekt pro větší diváckou kulisu představila, Slavia doposud mlčela. Nyní to však vypadá, že majitel sešívaných Pavel Tykač má ambice městského rivala porazit i v tomto závodu.

Průměrná návštěva v Edenu byla během podzimu 18 311. Nejednou se stalo, že kapacita nedokázala vyhovět poptávce, především pak pro duely Ligy mistrů. Průměrné zaplnění Edenu 94,5 procenta však bylo jasným signálem, že i vršovický klub by měl spřádat plány na větší svatostánek.

Aktuální zázemí vzniklo v roce 2008 a pochlubit se může kapacitou pro necelých 20 tisíc návštěvníků. Zvýšený zájem o zápasy v posledních letech však dává křídla majiteli, který se v podcastu Kudy běží zajíc prozradil smělý plán.

Sešívaní se nutně nemusí z Edenu stěhovat, možností je i přidělání jednoho prstence navíc, což by kapacitu zvýšilo za běžného chodu. Při této variantě by se klub nemusel stěhovat na tři roky do azylu. Další možností je zmiňované stěhování a přesun do doby, než bude postaven na stávajícím místě úplně nový, větší a modernější stadion.

"Kapacitu si představuji okolo 40-45 tisíc. Raději postavím větší stadion, který třeba nebude úplně zaplněný a přinejhorším se někdy neotevře jedna tribuna, než abychom postavili stánek pro 30 tisíc a za deset let si trhali hlavu, že je poptávka stále větší a stadion pořád nestačí," uvedl v podcastu Tykač, který se přiklání k první variantě. Rozhodnutí však není jen na Slavii, potřeba je i schválení města.

Realizace samotného projektu tak nebude hned a vyžaduje ještě ladění a potřebná schválení. "Chtěl bych to co nejdříve. Pokud bychom stíhali rok 2030, byl bych nadšený. Myslím si, že to asi nestihneme, ale hrozně bych si to přál," dodal Tykač, který svými slovy určitě namlsal nejednoho příznivce sešívaných.

Autor: Jakub Šafka

Komentáře (108)

Přidat komentář
Enter

Trochu velké oči, ne? Vždyť tolik příznivců nemá Slavia ani v součtu v celé republice.

Reagovat
Hugo the Viking

záleží jak moc se bude (ne)dařit

Reagovat
Freedo

Vtipný od fandy Gottwaldova

Reagovat
Wednesdayite

Zlín nechal přejmenovat bolševik z Dědic u Vyškova, který si v roce 1948 namazal na chleba pražskou dělnickou lůzu. Kdyby v této zemi nenastal komunismus, tak je dnes ze Zlína druhé největší město v zemi a o Slavii by se možná nepsalo jako o věčně druhé, ale o věčně třetí. Tohle je vtipný.

Reagovat
JFT97

Možná kdyby

Reagovat
Wednesdayite

Jen vtip. Komunismus jsem zažil a slovo Gottwaldov mě mírně irituje. Vážím si Baťových i toho, co pro celý region v první polovině 20. století udělali.

Reagovat
md92

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Lemond Laws

neskutečný humor

Reagovat
Hugo the Viking

Bude sranda, když to možná jednou začne stavět/rozšiřovat na 40-45 tisíc a pak se přestane dařit a bude stadion poloprázdný

Reagovat
Salfovic

Poloprázdný by byl současnej.

Reagovat
Mönchengladbach

Průměrná návštěvnost na Slavii před LuftJardou:

2010/11 ~5 833

2011/12 ~6 171

2012/13 ~6 943

2013/14 ~6 182

2014/15 ~6 548

Reagovat
Salfovic

Síla, tak jsem to ještě hodně přecenil

Reagovat
wyqinac

da se to ale vubec porovnavat? Navstevnost napric ligou roste. Sparta v tu dobu vyhravala tituly a stejne tam byla prumerna navstevnost 10k. Na prelomu tisicileti sparta vyhravala jeden titul za druhym a hrali ligu mistru a v navstevnosti vyhrali v lize treba opava nebo olomouc a na spartu chodilo 6k

Reagovat
Mönchengladbach

Návštěvnost stoupla jen Spartě a Slavii, zbytek je už třicet let plus minus stejný. Těch 6k je dle mého jádro skutečných fans Slavie, kteří chodili, i když se hrálo o sestup.

Reagovat
wyqinac

tak tezko rict, spousta lidi muze byt novych jako nova soucast jadra, nikdo prece nemuze rict, kolik by ted chodilo lidi, pokud by se pripadne zas nedarilo

Reagovat
fantomas10

No na strahov v ty nejhorsi dobe pamatuju navstevy kolem 2500

Reagovat
Cotton

Reagovat
Aldeano

Reagovat
Wednesdayite

Fanoušci úspěchu, to je nejen v Česku klasika.

Reagovat
Wednesdayite

Zde pro zajímavost návštěvnost Sparty ve Stramaccioniho éře.

Není to tak dávno.

https://statistiky1ligy.fotbal.cz/sezona/2017-2018/klub/ac-sparta-praha/9/divaci?ord=&by=&fazl=0&pj=0&odk=0&dok=0&dv=1&ums=0&kap=0

Proto píšu, že stačí jedna nepovedená půlsezona a stadion pro +40k je ve své podstatě nesmysl.

Reagovat
Vrubozubec

Přesně. Pamatuju v roce 2014 snad jednou bylo jenom 1200 lidí

Reagovat
smazaný uživatel

Bude sranda, když to možná jednou začne stavět/rozšiřovat na 40-45 tisíc a pak se začne Spartě dařit a stejně bude stadion poloprázdný

Reagovat
Cotton

S tím přece nemůžeš počítat. Jaká je šance, že za 10 let nebude Slavia hrát minimálně o poháry a přestanou chodit lidi? Podle mě v jednotkách procent a kvůli tomu se přece nesmíš bát zvětšit stadion.

Reagovat
Salfovic

Na více než dvojnásobek když ani teď nenī pokaždé vyprodáno, to je prostě nesmysl.

Reagovat
Selänne

Proč je to nesmysl? Do Prahy se stěhuje víc a víc lidí. Mezitím ti vyroste další jedna generace fanoušků. Vezmi si třeba Kodaň dvacet let zpátky a srovnej to s dneškem. Z těch klubů už se pomalu stávají organizace s přesahem do x sfér.

Reagovat
Lemond Laws

to bude strašná švanda nemohu se dočkat.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Grupma

A když vy dáte 30, tak to my dáme 40!

A když vy dáte 40, tak to my dáme 50!

Tak hop, hop, jedem, jedem!

Reagovat
smazaný uživatel

Za Malicka dali 22M€, to jsem zvědavej na Vás.

Reagovat
Indio

Ještě pár článků a v Praze bude 2x Maracana

Reagovat
doshcz

Kdyby Sparta na Strahove planovala 50tis tak Eden by staveli na 55 no, to je snad vsem jasny

Reagovat
Mr.Mike

Taky sem si hned rikal, ze to budou stavet podle toho, jak velkej stadion bude chtit stavet Sparta

Reagovat
Axelrose

By mě zajímalo, kde bychom ty tři roky hráli.

Pokud má prodaných 11 tisíc permic, narvané sky boxy, a v průměru mu přijde na zápas 18 tisíc lidí, je v Praze a okolí jenom jeden stadión a ten mu asi Křéťa nepujčí

To se nebavím o tom, že si nejsem úplně jistý, jestli by zvýšení stavby prošlo územním plánem, protože co si budeme říkat, 20 tisíc lidí je pěkná řada řad. A to se nebavím o parkování.

Snad jedině to postavit nové místo atletického stadionu a ze současného udělat garážová stání

Ale to by asi atleti nebyli rádi

Reagovat
kilobyte

Nehráli u vás klokani? Tak by vám to oplatili.

Reagovat
Axelrose

Tam se nevejde ani TS

Reagovat
soukup

Jasně, nějací no-name úředníci budou dělat problémy Tykačovi kvůli nějakým výškovým mapám a územním plánům

Ty snad nežiješ v Česku

Reagovat
Cotton

Vždyť ani Křetínský nemůže jen tak postavit stadion a musí čekat 10 let

Reagovat
Axelrose

Tak nejde jenom o úředníky, to je jedna věc - taky tam bydlí lidi.

Druhá věc je, že Tykač se přímo bytostně nesnáší s Andrejem, který nemusí ani Luftjardu a který si teď bude vládnout a staré "křivdy" zrovna tyhle lidi nezapomínají.

Další věc je, dopravní dostupnost a podobné blbosti, které jen tak obejít nemůžeš, protože 20 tisíc lidí navíc se ti prostě projeví na provozu, parkování v okolí a podobně.

Takže ano, právě že v Česku žiju, takže vím, jak to tu vypadá a jak se tu jedná.

Reagovat
verv

Však Tykač si pase motoristy a ty Babiš potřebuje. Takže nesnášet ho může, ale stejně nakonec vždycky vyhraje pragmatismus.

Reagovat
r.mrazik

By ses divil

Reagovat
ACSeRw!n

rekonstrukce by probihala za pochodu. hrali byste furt doma

Reagovat
naheCZ

Na parkování bych se úplně vysral. Veřejná doprava, jak to funguje jinde v Evropě. Stadion hned vedle zastávky vlaku a my budeme řešit parkování

Reagovat
mistr129

Tak ale Slavii nefandi jen lidi z Prahy že jo.

Dostat se po Praze a z hlavaku na velká nádraží problém neni. Do našich prdelí pak uz he to po pul jedenáctý horsi

Reagovat
Manik...

Od toho jsou zacjytne parkoviště na okraji Prahy.

Reagovat
mistr129

No tak výhodu hromadný dopravy (zvlášť ve dne zápasu, kdy je hlava na hlavě) vidím max v tom, že si můžu dat pivo Když už stejně musím autem, tak radši pojedu až na místo

Reagovat
naheCZ

Jenomže tak to má prostě fungovat. Přijedeš na záchytný parkoviště a pokračuješ dál městskou dopravou. Funguje to tak ve spoustu městech, nechápu proč by to nemohlo fungovat tady. Lidi v Česku jsou nutností dopravit se až na místo přímo posedlí a pak tu nic nevzniká, protože takový množství lidí hned vedle přece nazaparkuje.

Reagovat
mistr129

Jo, já si na to nestěžuju, zkusím zaparkovat u a když to nejde, nechám to někde u hřbitovů a buď se projdu, nebo si vezmu Bolta (při těch 3 návštěvách za sezonu to je v poho ).

Jen konstatuji, že při diskuzích o pražské dopravě se pořád říká, jak je tamní MHD super (což je asi pravda), ale obrovské množství těch aut jsou lidi mimopražští, kde ta obslužnost zdaleka není taková - a to já jsem na tom ještě dobře, z jiných míst je to úplně zoufalé. A ta kombinace auto na záchytné + MHD je prostě pěkně nekomfortní, že si radši lidi jako já dají časovou rezervu a budou stát v klidu a pohodě v kolonách

Reagovat
naheCZ

MHD super vesměs je, ale má svoje limity a P+R parkoviště by taky asi potřebovali zrevidovat. Ale je prostě potřeba z města auta dostat pryč. Ale začít se asi musí obchvatem Prahy no, který se "staví" už roky A taky by se mohlo zrušit nesmyslné nařízení, že při stavbě bytů musí vzniknout i parkovací místa, další věc, co zbytečně brání výstavbě nových bytů (ale to je zas jiné téma).

btw. Nedávno jsem četl a viděl video o městě (už nevím, co to bylo za město přesně), které to vyřešilo krásně. Vlastně zakázalo v širším centru města parkovat. Jednoduché a efektivní řešení problému, lidi si prostě našli jinou cestu...

Reagovat
mistr129

Jako ja ani nejsem proti tomu zpoplatnění vjezdu aut do centra (samozřejmě ne magistrála), jen ať jsou stejný podmínky pro všechny, tj treba 100 jednorázový vjezd, 3000 roční “permanentka”, rezident nerezident.

Ale to ten problém jen odsune o pár metrů dál, takže ten okruh je základ jak píšeš.

A s parkováním taky souhlas, respektive vystavět pár garáží s drahým parkovným, jinak nic. Málokde jsem viděl takovou opičárnu jako Václavák, kde je de facto dálnice, obří parkoviště a ted to ještě rozpůlí tramvaji

Reagovat
Axelrose

Jenže kolik lidí jezdí do Edenu vlakem?

Plus máš nějaké zákony, takže na parkování se vysrat nemůžeš, jestli chceš dostat SP.

Tohle je přesně české myšlení , nějaká pravidla a zákony? Serem na to.

Proto to tady vypadá, jak vypadá

V Plzni se řeší "podvod" na řidiče, protože je chytaly radary, které nebyly správně označené - co to je za blbost, nemá se spíš řešit, že lidi absolutně kašlou na povolenou rychlost ve města, a pak se ještě cítí ukřivdění

Prostě obraz naší české kotliny

Reagovat
naheCZ

Já na to pravidlo srát nechci, já tvrdím, že je nesmyslné a mělo by se zrušit, to je samozřejmě předpoklad. Vím, že to platí u bytů, nebyl jsem si jist, jak to platí tady u stadionu.

Reagovat
arvncrtx

V Drážďanech.

Reagovat
doshcz

hele uz tak od roku 2020 rika Tvrdik kazdy rok, ze uz ten pristi rok budete mit akademii v Seberove a jeste se nekoplo do zeme, takze je asi jeste brzo resit tohle

Reagovat
wyqinac

vzdyt uz se letos snad myslim vse schvalilo a pak mistni zacali podepisovat petici, ze tam nechteji, aby tam nabehlo 10 tisic fanousku s petardama a svetlicema, jako kdyby se snad nekdy neco takovyho melo stat, tam zase nejaky curaci na radnici jenom strasi picovinama

Reagovat
doshcz

prave

Reagovat
technecium

Yes, pojďme uhlobaronovi zadotovat pálení uhlí a prachy skončí u kopaček

Reagovat
smazaný uživatel

Tak si kup radši něco ve fanshopu ne?

Reagovat
Freedo

Od ekoaktivismu je tady meno, ne?

Reagovat
Cotton

Tak to je právě dobře, když prachy skončí u fotbalu

Reagovat
technecium

Absolutne nesouhlasim, z eraru ani korunu do profesionalniho fotbalu, nejvic rostu z toho, kdyz se jde do voleb s osekanim neziskovek, ale na fotbalovy svaz nikdo ani nesahne, pritom to je cerna dira na prachy, ktera krome narozdil od spolku, ktere pomahaji postizenym detem nikdo nepotrebuje.

Reagovat
smazaný uživatel

FAČR nemá vyrovnaný rozpočet z pohledu příjmů a výdajů?

Reagovat
technecium

Vsak dostava ze statniho rozpoctu stovky milionu na svoji cinnost, je to nejdrazsi neziskovka.

Reagovat
smazaný uživatel

Tady to máš rozepsané https://www.fotbal.cz/facr/rozpocet/p421, jestli je tam něco extra špatně, tak mě samotného to zajímá.

Reagovat
Cotton

Ano, ale všechno z toho utratí a nic nevydělá. Funguje to stejně jako školy třeba.

Reagovat
technecium

Však jo. A já nechci, aby že státního cokoliv dostával. At si to sponzoruji kluby

Reagovat
Cotton

Když to neskončí u fotbalu, tak někde jinde, takže fotbal je ještě ta dobrá možnost

Reagovat
Cotton

Super, jen tak dál.

Ještě by to chtělo stadion pro 30k v Brně a můžeme spolupořádat Euro s Polskem.

Reagovat
smazaný uživatel

Výborný.

Reagovat
$dolar$

Reagovat
fantomas10

Bazaly pocitat teda do polska jo?

Reagovat
Cotton

Tam bude jen 20k bohužel

Reagovat
Lemond Laws

nesmysl...

Reagovat
Manik...

Proč ne

Reagovat
Wednesdayite

Myslím, že pořádný stadion pro +40k by v Česku nebyl na škodu. Jen trošku nechápu, proč Praha bude stavět ty stadiony dva. Jsem fanda řešení typu San Siro. Mnohem lepší budou pořádné nové stadiony v Brně a Ostravě. Jak Flinta, tak Baník tu fanouškovskou základnu mají, jen by neměla být tolik "náladová", když se zrovna nedaří.

Reagovat
fantomas10

Kazdy ma naladovou, nekdo vic nekdo min, tomu nejde zabranit

Reagovat
Mr.Mike

Spolecnej stadak nikdy

Reagovat
Igner Farnsworth

Reagovat
Manik...

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
ratusek

Reagovat
ACSeRw!n

to muze napadnout jen vidlaka z Asie no

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
Wednesdayite

Správně, když dojdou argumenty, nastane čas na urážky.

Už za pár let zůstane ve fotbalovém prostředí jediná pravá Letná - ta zlínská.

Mimochodem, Sparťani, jak se těšíte na Strahov?

Reagovat
ACSeRw!n

argumenty

gottwaldov

tesim se moc, snad se toho doziju

Reagovat
Wednesdayite

No, ty jsi žádné nepředvedl.

Já jen napsal svůj názor na dva stadiony +40k v Praze.

A tvá odpověď? Něco o vidlákovi z Asie.

Další můj argument - Sparta se bude stěhovat na Strahov.

Tvá reakce? Gottwaldov.

Mimochodem, na co se vlastně těšíš, že se toho dožiješ? Stěhování na Sparty na Strahov? No, k tomu podle všeho opravdu za pár let dojde. Nebo se o tom alespoň píše.

Inu, každý tu dělá obrázek sám sobě.

Proti Spartě jsem nikdy nic neměl. Ani proti žádnému jinému klubu.

Pouze mám rád fotbal a fandím pár klubům.

Ale abych to hned posouval do roviny urážek? To vážně nemám zapotřebí.

Přeji hezký zbytek dne.

Reagovat
Mr.Mike

Ja se tesim na novej stadak. Holt ze to nemuze bejt na Letny je skoda, ale na strahove to bude taky fajn a lidi si tam cestu najdou.

Reagovat
verv

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Cotton

Reagovat
Igner Farnsworth

Oba majitele na to mají peníze, jediný co nemají jsou povolení od úřadu.

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
cristiano.K.

brutálně velký oči a úplně zbytečně. Stadion pro 35 000 úplně bohatě stačí.

Reagovat
Igner Farnsworth

Stadion nebude jen pro fotbal no, už tak se nějaký akce dělají dvakrát po sobě protože i lidi co chodí třeba na koncerty těch 20k vyprodáji jak nic

Reagovat
ACSeRw!n

proc myslis ?

Reagovat
cristiano.K.

na ligu ti víc než 25 000 chodit nebude. Tu kapacitu 35 000 lidí vyprodáš jen na LM tzn max 8x ročně.

Prostě z tohodle úhlu pohledu je to zbytečné.

Reagovat
ACSeRw!n

jak to muzes vedet ? jen strilis od boku nejaky svoje domenky.. lepsi to postavit hned, nez za 10 let to zase predelavat, ty lidi budou

Reagovat
Wednesdayite

Ono se stačí podívat na aktuální statistiky návštěvnosti. Ani teď nejsou Eden či Letná opakovaně vyprodávány. Ano, čísla mají oba týmy vysoká. Ale aby to dosáhlo momentu jako třeba při hokeji v brněnském Rondu, kdy bylo období několika desítek vyprodaných zápasů za sebou, to ještě ne.

Reagovat
Cotton

Kapacita Edenu 19300, průměrná návštěvnost 18300, s tím že 1000 je sektor pro hosty. Reálně je vyprodaný každý zápas, ten průměr tahají dolů jen hostující fanoušci a lidi, co mají permici a párkrát nepřijdou. Na ligu by na Slavii chodilo minimálně 30k podle mě, kdyby na to měla stadion.

45k se ti vyprodá na každé derby, asi celou nadstavbu a všechny zápasy LM. Navíc si otevřeš dveře pro pořádání finále EL či KL.

Reagovat
Wednesdayite

Ok, beru.

Ale pořád se tu reálně bavíme o nějakých +/- osmi zápasech za sezonu.

Že Sparta i Slavia budou každou sezonu v LM, není reálné. Navíc do toho může házet vidle i Plzeň či nějaký další tým v laufu.

Reagovat
Cotton

Reagovat
Katepal

Za mě je i těch 45 málo. Přece Slavia hraje Ligu mistrů! 60 by jim slušelo.

Reagovat
Kepy_FCB

to bys si musela sváže fandy z celé země na své náklady aby to zaplnili

Reagovat
Dontlookatme

Blbost, na ligu nikdy tolik lidí nepřijde a na těch pár zápasů s top týmem v LM jednou za čas, když se zadaří a povede se los, tak se to nevyplatí.

Reagovat
Lemond Laws

Čím víc, tím líp, když už si ty prachy tak hezky nakradl, tak ať aspon nějakým způsobem nám to může vrátit

Reagovat
Coutinho10

super rozhovor, tohle Zajíc umí ty velkoformátové rozhovory

a asi souhlas s Pavlem, lepší o trochu víc než třeba na 30-35k a pak litovat, žes to nedal na 45k

ty waitinglisty jsou dlouhý a lidi chodí a zaplňují stadion i na ligu na běžné zápasy, nejenom evropské, takže jak říkal, samozřejmě člověk nemůže na 100% vědět, jaká nálada bude kolem fotbalu třeba za 10-20 let, ale jestli to někdy navyšovat, tak teď se zdá, že je to správný období se do toho pustit, když se daří a ten boom kolem toho fotbalu neustále trvá

Reagovat
mrtvej ofsajd

S takhle velkým stadionem (45) bude problém s magistrátem.

Reagovat
Coutinho10

j, to tam říkal, že taky záleží, co město na to, takže by to chtěl co nejvíc přiblížit tý horní hranici, co město bude schopný akceptovat, tak uvidíme

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele