Eurozápisník XVI. aneb Portugalský Cristus a irský Wesiáš

23.06.2016, 14:16
Názory a komentáře
Zaujalo nás
Dva týmy včera neměly příliš daleko ke konci v základní skupině, a oba zachránili dva učinění spasitelé. Na Cristiana Ronalda Portugalci čekali dva zápasy, aby se pak téměř na vlastní pěst popral s Maďarskem. Ve Wesu Hoolahanovi pro změnu Irové objevili tu správnou jiskru z lavičky. Naopak Švédům někdo takový zoufale scházel. Rakušané končí i přes pozitivní druhý poločas...

Ještě, než se pustíme do rozboru utkání, dovolte mi připomenout podstatu jednoho z pilířů tohoto formátu Eurozápisníku: tabulek se třemi výraznými postavami každého utkání.

Uvnitř hned zkraje najdete nejlepšího hráče daného zápasu dle statistického serveru WhoScored.com. Důvod zrovna jeho využití je nasnadě: tamější databázi považujeme za nejkomplexnější, a tedy i zpravidla nejlépe vypovídající o reálných výkonech.

Abyste potom nemuseli na onu stránku sami chodit, vypíchli jsme pro vás právě ty statistické kolonky, které k fotbalistovu ocenění symbolickou hvězdičkou patrně nejvíce přispěly.

Dále už následují čistě naše volby hrdinů i odpadlíků, přičemž jsme si soukromě dali za úkol nikdy se s WhoScored nekřížit a vybrat pro vás tím pádem co možná nejvíce aktérů.





1) Cristiano Ronaldo se konečně chytil a proti Maďarům předvedl opravdu komplexní výkon. Statistikové si samozřejmě budou pamatovat hlavně (nebo jenom?) jeho dvě branky, případně jednu asistenci. My však takto omezenou perspektivu mít nemusíme a můžeme pohlédnout i za oponu brilantního výkonu jednoho z nejlepších fotbalistů planety.

Asi bychom se divili, kdyby začátek zápasu nevypadal stejně jako předchozí dva. Ronaldo začal třemi přímáky z velké dálky, z nichž jen jeden zasáhl bránu. Mezitím se stihl dvakrát vztekat, když nedostal pas do výhodné pozice. Kapitán Portugalska však záhy našel také jinou polohu ve své hře, která mu viditelně vyhovovala a kterou by rozhodně měl doplnit do svého arsenálu i pro příští zápas(y).

Ronaldo byl totiž na Euru zvyklý pohybovat se čistě na ofsajdové lajně, neustále hledat prostory na únik či hlavičku ve vápně. Obráncům se však takto dařilo útočníka Portugalců do velké míry eliminovat. Když se ale Cristiano na chvíli stáhl trošku do hloubky, hned způsobil v obraně Maďarů zmatek. Během chviličky v pozici tvůrce hry stačil nachystat spoluhráčům dva góly (jeden nebyl kvůli milimetrovém ofsajdu uznán).

Dvě branky pak již vstřelil z klasických pozic poblíž malého vápna. I v dalším průběhu utkání však Ronaldo čas od času zůstal trošku hlouběji a učinil ze sebe méně předvídatelného hráče. Lepší je to však nejen pro něj, ale i pro celé Portugalsko. Když přebírá míč mezi liniemi, má balonů zaprvé samozřejmě víc, a k tomu může využít svých nesporných technických i rychlostních kvalit v soubojích 1 na 1. Když kolem sebe navíc bude mít Naniho a Quaresmu či Joãa María v optimální pohodě, vytvoří pro soupeře děsivou partu.

2) V těch Maďarech asi vážně něco bude. Vždyť s jedním z favoritů šampionátu hráli regulérně vyrovnanou a (především!) otevřenou bitvu, a to i bez čtyř klíčových opor! O poločase navíc trenér Bernd Storck stáhl rovněž nejlepšího maďarského hráče dosavadního Eura Zoltána Geru, jenž si v sedmatřiceti regulérně říká o nové angažmá, kde by mohl s tučnou výplatou fotbalově dožít. I bez Németha, Kleinheislera, Nagye a Kádára třikrát vedli a nakonec tak zaslouženě vyhráli skupinu F, kde platili za hlavního outsidera. Neuvěřitelný a krásný příběh, který navíc nemusí končit nikterak brzy.

V osmifinále čeká Maďary nesourodá Belgie a v případě dalšího překvapivého postupu narazí na lepšího z dvojice Wales - Severní Irsko. Semifinále se najednou nezdá být tak nereálné, že? S Belgií však bude klíčové, aby se Maďarsko vyvarovalo individuálních i systémových chyb v defenzivě, kterých se proti Portugalcům dopouštěli až příliš. Obecně se dá konstatovat, že Guzmics a spol. mají největší problém se souboji 1 na 1 s technicky vyspělými fotbalisty a s překvapivými náběhy z hloubi pole na steč zadní linii. Především Quaresma (ale i Ronaldo) byli v tomhle vynikající.

Jistě, Wilmots je trenér na baterky a Belgie pod ním předvádí tak padesát procent ze svého potenciálu. Výše zmíněné přednosti jsou nicméně spíš věcí individualit, a ty mají Belgičané nesmírně kvalitní. Hazarda, De Bruyna, Carrasca či Mertense udrží na uzdě jedině dokonale organizovaná defenziva, která Maďarsku proti Portugalsku scházela. Určitou roli v tom však určitě hrály absence uprostřed pole a jistota postupu. V osmifinále už by Maďaři měli ukázat, proč vyhráli skupinu F, a to právě skrze konsolidovanou obranu, bojovnost a neutuchajícího týmového ducha.

3) Portugalci jsou překvapivě nedisciplinovaní, a to nejen při standardních situacích. Chvílemi to působilo, jako by tým Fernanda Santose absolutně ztrácel koncentraci, bohužel zrovna v těch nejméně vhodných momentech, kdy je naopak dokonalé soustředění klíčem k úspěchu - tedy po vstřelených brankách a na počátku druhého poločasu.

A co na to Portugalci? Pomiňme dvojí chybu Naniho před prvním gólem, kdy útočník nejprve nedokázal míč odhlavičkovat a pak proti němu ani včas nevystoupil. Ani ne minutu po obrátce však Pepe nepochopitelně pokazil přihrávku, Carvalho fauloval před vápnem a navrch se před Ruiem Patríciem rozestoupila zeď. Po gólu na 2:2 to byl zase Ricardo Carvalho, jehož zbytečný zákrok dovolil Dzsudzsákovi rozehrávat přímý kop; a alarmující liknavost při vystupování od Naniho s Eliseuem vedla k dalšímu tečovanému gólu. Když po brance na 3:3 Vieirinha, Pepe a Carvalho nezvládli vyřešit poměrně jednoduchou akci Maďarů po levé straně, která vedla ke střele do tyčky, mohli jsme už jen kroutit hlavou.

Mírným pozitivem pro Selecção je, že tyto problémy většinou vzešly z individuální nedokonalosti. Především u ofenzivních hráčů se to dá pochopit - nicméně v případě Carvalha a Pepeho, který navíc spolu s pravým bekem Vieirinhou vzadu plápolá celý turnaj, už to tak bezúhonná starost není. Obzvlášť, když příští duel nastoupí Portugalci proti jednomu z nejlépe ofenzivně laděných týmů na celém Euru.

(mu)





1) A cenu pro nejabsurdnější výchozí herní plán získává... Marcel Koller. Jako skutečně - co to sakra mělo znamenat? Stoper Hinteregger si dřív o posazení říkal hlasitým jódlováním a dvojice Prödl - (vracející se) Dragović na papíře věru nevypadala zle, ale ne, Kollerovi přišlo fajn i vzhledem k výkonům Hitereggera do základu křečovitě nacpat všechny tři střední obránce a představit tak pofidérní systém 5-2-3 s Alabou na hrotu. Výsledek by si asi každý tipnul už před výkopem: Arnautović si nalevo jel své sólo, Sabitzer neměl pro koho tvořit, Alaba se takhle vysoko ve hřišti topil a omezoval se hlavně na jednodušší přihrávky. V součtu Rakušanům chyběl pohyb, ukotvení, cokoliv užitečného...

2) ... to o přestávce se udělaly dvě změny a byl z toho nejlepší poločas na turnaji. Na tomto místě si musím trochu přihřát vlastní polívčičku a připomenout, že jsem ve včerejším podcastu Kollerovi doporučoval formaci ve složení Alaba, Baumgartlinger - Sabitzer, Schöpf, Arnautović - Janko; čili přesně ten samý personál, který na hřiště vyběhl pro druhé dějství. Hádám, že jsem v tom apelování každopádně nebyl sám, protože téhle sestavě opravdu k typologické harmonii mnoho nechybí. A Rakušané se také v druhé 45minutovce hnedle měli k světu.

V Schöpfovi konečně objevili někoho drzého s vertikálním náběhem a nakonec i svého prvního střelce na turnaji, v Alabovi opětovně toho staženějšího tvůrce hry, a v Jankovi někoho, s kým se do hry pořádně mohla zapojit i pravá strana. Před obrátkou Sabitzer nevymyslel zhola nic; to v druhé půli už spoluhráčům rázem chystal tři palebné pozice. Janko i s jeho podporou uvnitř vápna přebíral čtyři příhry, po nichž třikrát zakončoval, a jednou pak navíc hezky odměřenou kolmicí posílal Schöpfa do tutovky. O takovém zapojení se mu napoprvé, s marným Harnikem na pravém křídle, ani nesnilo.

V součtu je vážně zarážející, že Kollerovi po zranění Junuzoviće trvalo celé čtyři poločasy, než přišel na to ideální složení útočné vozby. A o jak ironické zjištění jde, když si vezmete, že se švýcarský trenér před turnajem frekventovaně označoval právě za toho lodivoda, kterému se tradičně daří ukázkově maximalizovat efekt svých opor v čele s Alabou a Jankem.

3) Island se proti Anglii klidně může kompletně sesypat. Islanďané už si svou pohádku prožili. Po vítězném gólu Traustasona na nehostinném ostrově zvesela, stejně jako zvysoka, propukla euforie s velkým E. Ovšem v osmifinále už z toho může být malá ostuda. Lagerbäck o tom vlastně sám hovořil před včerejším duelem: jeho tým měl míč na kopačkách ani ne 30 % času, hráči jsou unavení a vážně tak hrozí možnost poklesu v koncentraci. To se přitom zhruba projevilo. Islanďané měli s delšími balony za obrannou linii problémy už proti Portugalcům, a včerejšek nebyl výjimkou - jeden takový dal vzniknout penaltě, jiný zase nebezpečné hlavičce Arnautoviće, a stoper Árnason musel dvakrát na čáře odvracet jiné potenciálně gólové pokusy. Obecně, na to, v jak hlubokém bloku jinak Islanďané operují, je jejich zadní řada po většinu času až bizarně vytažená, a navzdory jejich příkladné severské houževnatosti lze něčeho takového celkem snadno a systematicky využívat.

(td)





1) Irové hned od začátku vyrukovali s hodně vysunutým a aktivním presinkem. A jak se ukázalo, volba to byla rozhodně dobrá, jelikož tím Italy až do začátku druhé půle prakticky nepustili do hry.

Výborně se jim podařilo prakticky zničit přechodovou fázi soupeře - ten tak nebyl schopen míč dopravit na ofenzivní spoluhráče, a proto o ně poměrně rychle přicházel. Je třeba podotknout, že to bylo způsobeno i ne zrovna ideálním pohybem středové trojice italského týmu - defenzivní záložník se ještě pro přihrávku nabízel, nicméně oba kolegové po jeho stranách byli často až příliš vytažení a stopeři je pak nemohli přihrávkou najít. Díky tomu byli nuceni hrát dlouhé, vysoké míče, které si obrana Irů v pohodě pohlídala.

Irsko také poměrně dobře pokrylo Bonucciho - zatímco například v duelu s Belgií byl pod tlakem jen málokdy a měl celkem dost času na to, aby dirigoval hru svého celku, tentokrát mu zejména Long jednoduše nedal dýchat a nejlepšího rozehrávače protivníka tak víceméně nenechal hrát.

2) Pokud oproti poslednímu duelu uděláte osm změn, na výkonu se to projevit zkrátka musí. Rozhodně tu nejsem od toho, abych Conteho za tento tah nějak kritizoval. Ostatně Itálie měla na učinění mnoha změn plné právo, když si již zajistila první příčku ve skupině.

Výrazně se však projevilo, jak byla ona téměř zbrusu nová základní jedenáctka nesehraná - z její hry prakticky úplně vymizely nacvičené herní mechanismy. Něco takového se projevilo zejména na hře útočníků - obvykle se při dlouhém balónu jeden z nich zúčastní souboje a snaží se míč sklepnout na svého kolegu, který se dostane pod něj a balón pak přebírá čelem do hřiště, tudíž jej může okamžitě rozehrát. Případně pokud dostane hrot míč do nohy, alespoň v úvodním duelu jej často hned z první posílal do volného prostoru. V duelu se Švédy sice ofenziva Italů zahrála špatně, nicméně tyhle pokusy byly stále patrné. Proti Irsku už však k vidění nebyly, což vzhledem ke změnám není překvapením.

Hru italského celku rozhýbal až Lorenzo Insigne, který jako jeden z mála nových hráčů rozhodně nezklamal. Svými průniky konečně nadělal nějaké starosti zadní linii soupeře a nakonec mu scházelo jen pár centimetrů, aby vsítil dokonce i branku.

3) Kvalita trávníků na šampionátu je opravdu šokující. Píše se o tom již pár dní, nicméně mě osobně asi nepřestane udivovat, na jakých pažitech se na určitých stadiónech musí hrát. Zejména včera jsem při detailnějších záběrech na hrací plochu skoro nevěřil vlastním očím.

Trávník byl kompletně rozbitý, hrozně měkký, tudíž měli někteří hráči logicky problémy se stabilitou. Navrch se tyto nedostatky zákonitě musí projevit také na kvalitě herních projevů jednotlivých týmů, jelikož k pořádným kombinacím zrovna nevybízejí. Nezbývá než doufat, že ve vyřazovací fázi bude těchto problémů jen naprosté minimum - zatím je to totiž další z celkem viditelných nedostatků francouzského Eura.

(vs)





1) Belgičané pořád nemají systém a na hřišti se skládají dosti halabala. To už asi nikoho nepřekvapí, ale s ohledem na blížící se osmifinále to jednoduše musíme ještě jednou zopakovat. První problém: útočná čtverka příliš nebrání. Lukaku sice na hrotu odvedl asi nejpoctivější práci, jakou jsme od něho na mezinárodní akci viděli, a Eden Hazard se taky snažil na své poměry nadstandardně, dokupy se však i takový přínos defenzívě v porovnání s jinými postupujícími mančafty spíš ztrácí. O tom svědčí i fakt, že Belgičané na útočné polovině vyhráli všehovšudy osm balonů. Naopak ve vlastní obranné třetině šlo o míčů třiatřicet. I proto zápas vypadal, jak vypadal: hrálo se převážně stylem nahoru-dolů.

Druhý, s tím úzce související problém: defenzivní a záložní linie se nadále chovají jako dvě samostatné entity, nikoliv dvě různé složky jednoho celku. Jako by snad žádný belgický slovník neobsahoval slovo "kompaktnost", mezi stopery a defenzivními záložníky mnohdy zeje až 35metrová díra. Zde je přitom podivné třeba i to, že ačkoliv Vertonghen jako stoper rád drží vysokou linii, v roli krajního beka se ochotně spokojí se sebevražednou pasivitou. To samé na druhé straně Meunier.

Kraje hřiště nicméně Wilmotsovi konečně začaly jakž takž fungovat alespoň směrem dopředu, to střed zůstává problémem i v tomto směru. Lukaku se tam s balonem při svém častém stahování do hloubi téměř nepotkal a Witsel s Nainggolanem jako by se navzájem ignorovali - což, jak známo ze španělského či německého prostředí, opravdu není ortodoxní recept na úspěch s klasickým double pivotem.

2) Švédští veteráni včetně Ibrahimoviće šli tentokrát viditelně nahoru, ale tak trochu nevyhnutelně to prostě opět nestačilo. Andreas Isaksson zachytal s přehledem nejlépe na turnaji, Kim Källström byl zodpovědný za tři vytvořené šance a nebezpečnější standardky (což je výrazný posun oproti jeho nemastnému neslanému turnajovému standardu) a konečně Zlatan Ibrahimović vypadal při zvláštní chuti: na bránu pálil celkem šestkrát, spoluhráčům nachystal dvě palebné pozice a téměř o 20 % zvedl vlastní přesnost na přihrávce. Jenže i přes to přese všechno člověk pořád neměl dojem, že by Švédové opravdu věřili v pokoření Belgie; že by jejich šance pramenily z něčeho jiného než permanentního chaosu ve vápně protivníka.

Momentů překvapení byste zkrátka v samotné hře Švédska dál našli pramálo - počítat se mezi ně dá vlastně jen Forsbergovo odpoutání od levé postranní čáry, jež z něho konečně učinilo výrazný element, ne-li přímo hrozbu, a Granqvistovy výlety po přestávce ve snaze přečíslit soupeře. Ten druhý prvek nicméně šokoval spíš samotné Švédy, neboť dobrodružného stopera vůbec nikdo nezajišťoval, a hlavně proto se pak Lukaku dvakrát utrhl do sólového nájezdu (jednou mu stopku vystavil ofsajd).

3) Pane Hamréne, vážně bylo nutné odehrát celý turnaj na dva útočníky? Erik Hamrén se nejspíš inspiroval u loni zlaté švédské jednadvacítky, ale co ho k tomu vedlo, to opravdu těžko říct. Síla tandemu Guidetti - Thelin tehdy přece tkvěla v tom, že se role obou volně překrývaly, že oba byli schopni zastat funkci toho druhého, a tým v důsledku nikdy nebyl na ani jednom z nich z většiny závislý. Jenže ve Francii Švédové od začátku měli být přesným opakem - snad každému bylo jasné, že se budou v první řadě odvolávat na Ibrahimoviće - a proto je zvláštní, že konzervativní kouč nikdy ani na chvíli nezkusil své hvězdě vyjít vstříc a přizpůsobit rozestavení jeho klubovým zvyklostem a preferencím.

Zlatan v PSG běžně funguje v rozestavení 4-3-3, které rovněž Tre Kronor praktikovali v úvodu kvalifikace, kdy se třemi silnějšími soky uhráli remízy 1:1. Nebyly to úplně zlé výsledky, sám Ibrahimović se navíc podepsal pod dva góly, a uprostřed v kreativní poloze zářil Jimmy Durmaz. Minimálně jako alternativu by tedy soudný člověk takový systém zvážil, zde ale něco takového ani nepřipadalo v úvahu. Jednak pro (trestuhodnou) absenci ostrého pravého křídla, jednak pro Hamrénovu zatvrzelost, kdy kolem Ibrahimoviće jednoduše musel svá bezradná kolečka obíhat vždy jeden z dvojice Berg - Guidetti. Že oba nikdy pořádně nebyli ve hře, a že si Švédové ve výsledku vytvářeli nejméně kvalitní střelecké příležitosti ze všech týmů ze všech týmů na turnaji, to Hamréna bůhvíproč nijak nepálilo.

(td)

Autor: Tomáš Daníček, Víťa Srp, Marek Ustohal

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Eurozápisník XXV. aneb Francie mířila příliš Sissoko
11.07.2016, 22:13
Eurozápisník XXIV. aneb Francouzský superhrdina GriezMan
08.07.2016, 13:08
Eurozápisník XXIII. aneb Bez Ramseyho je Wales Nanic
07.07.2016, 13:59
Eurozápisník XXII. aneb Olivoir, statečný Islande!
04.07.2016, 13:10
Eurozápisník XXI. aneb Hector konečně odhalil italskou Achillovu patu
03.07.2016, 12:19
Eurozápisník XX. aneb OšKubané Polsko a čím víc Lukaku, tím víc prohra
02.07.2016, 13:26
Eurozápisník XIX. aneb No Hart Feelings, Anglie
28.06.2016, 15:43
Eurozápisník XVIII. aneb Irové se pochlapili, Slováci se zaKuckali
27.06.2016, 12:50
Eurozápisník XVII. aneb Chorvatskou šachovnici ovládli dva portugalští střelci
26.06.2016, 09:39
Eurozápisník XV. aneb Mor na české postupové naděje
22.06.2016, 11:37
Eurozápisník XIV. aneb Bales v plné parádě
21.06.2016, 09:53
Eurozápisník XIII. aneb Čtyři výchozí body pro zápas s Turky
21.06.2016, 00:40
Eurozápisník XII. aneb Švýcaři na roztrhání, oči na vydrápání
20.06.2016, 10:53
Eurozápisník XI. aneb Špatná Ronaldova karma nevyšla Portugalce zdarma
19.06.2016, 12:00
Eurozápisník X. aneb Vida, ono to přece nějak půjde
18.06.2016, 09:27
Eurozápisník IX. aneb Brzká dovolenka pro kouče Fomenka
17.06.2016, 10:17
Eurozápisník VIII. aneb Na co se zaměřit při duelu Čechů s Chorvaty
17.06.2016, 02:53
Eurozápisník VII. aneb Francouze tentokrát spasil Griezed Lightnin'
16.06.2016, 10:45
Eurozápisník VI. aneb Třetí dech báječného geronta Gery
15.06.2016, 09:30
Eurozápisník V. aneb Wilmots a jeho pochybná fotbalová velmoc
14.06.2016, 09:02
Eurozápisník IV. aneb Löwova osvědčená neosvědčená Marioneta
13.06.2016, 08:37
Eurozápisník III. aneb Kde má český tým před Španělskem rezervy
12.06.2016, 18:00
Eurozápisník II. aneb Lepší zbRoy, stejný výsledek
12.06.2016, 09:24
Eurozápisník I. aneb Francie si mírně koleduje o naši nEvraživost
11.06.2016, 12:41

Komentáře (134)

Přidat komentář
Mishko

1. Pre Slovensko Portugalsko vo štvrťfinále

Reagovat
Spasitel

Bohužiaľ vo štvrtfinále môžme stretnúť iba niekoho z Taliansko/Španielsko aj keby sme sa zázrakom dostali do semifinále tak tam Portugalsko sa nedostane

Reagovat
Mishko

blbo napísané, medzi Slovensko a Portugalsko chýba "a"

Reagovat
Spasitel

V pohode stáva sa

Reagovat
smazaný uživatel

Btw. přijde mi, že Portugalce hodně táhne dolů to, že Ronaldo zahrává standardky - zkouší to střílet i z debilních situací a zbytečně tak připravuje tým o hodně důležitý prvek hry.

Reagovat
fantomas

Henry včera ve studiu: "You know, you can just try crossing it."

Doufám, že jakmile se uzdraví Rapha, tak konečně na těch standardkách dostane pořádnej prostor. Ani Moutinho se mi tady nepozdává.

Reagovat
smazaný uživatel

Říká se mu Rapha?

Reagovat
fantomas

Celkem běžně no.

Reagovat
Usty

Pro ně je hlavně strašně svazující jeho samotná přítomnost - většinu akbylo es něj tlačí na sílu. Proto bylo fakt přínosem, když fungoval trošku i z hloubky a sám tvořil hru. Jako maják mezi stopery tak efektivní není.

Reagovat
Usty

*většinu akcí přes něj

Reagovat
smazaný uživatel

Třeba v tom úvodní zápase s Islandem mi to tak vůbec nepřišlo, tam se mi líbili hodně a nepřišlo mi to jako Ronaldo + zbytek. Jen ty standardky prostě nechápu, zrovna Islanďané ukazují, jak jsou nebezpečné i skrumáže po dlouhých autech, a on stejně zkouší ty svoje střely, které mají téměř nulovou pravděpodobnost úspěchu.

Reagovat
Usty

První půlka s Islandem byla výjimka, to máš pravdu.

Reagovat
Azazelo RD

Tak někdo to tu kdysi dával, že z hlediska statistiky se s každým neúspěšným pokusem zvyšuje pravděpodobnost, že se konečně trefí.

Reagovat
smazaný uživatel

Právě, ta statistika, ale víceméně je to totéž, co s ruletou.. viz třeba http://technet.idnes.cz/tajny-tip-sportka-sazka-kasino-ruleta-dxo-/veda.aspx?c=A160426_114743_veda_kuz

Reagovat
Azazelo RD

Já vím právě. Ale někdo to tu kdysi presentoval a bylo z toho dlouhé vlákno, z kterého nevyšel nejlíp. Prostě by to měl přestat kopat. Navíc ta jeho technika je totálně o náhodě. Anebo by se měl pokusit tu techniku změnit a kopat to "normálně." Věřím, že by to dokázal i klasicky kopnout, ale asi by to bylo takovéto přiznání chyby, že to vlastně kopat deset let špatně.

Reagovat
smazaný uživatel

Asi je to takové to nutkání dát naprostro nezapomenutelný, spektatulární, rozhodující gól. Ale přijde mi vtipné, že vždy, když mu to po dlouhé době vyjde, tak se ho nějaký čas drží pověst neuvěřitelně kvalitního exekutora přímáků...

Reagovat
smazaný uživatel

*spektakulární

Reagovat
Inter Eterno Amore

do bodky súhlásím .. jeden priamak a už z neho robia médiá Juninha

Reagovat
smazaný uživatel

Ta zaujatost vuci Portugalcum hlavne kvuli Ronaldovi je neuveritelna. Ale at je sebevetsi, nektere pravdy proste prehlizet nemuze. Portugalsko za 3 zapasy prestrilelo sve soupere v pomeru 69 ku 17. Na branu v pomeru 22 ku 10, skore 4:4. Herne prehralo jak Island, tak zejmena Rakousko a az na urcite pasaze bylo lepsi i v zapase s Madarskem. Proti tomu neskutecna haluz, hlavne vcera u druheho a tretiho golu madaru, musela byt ohromne flustrujici. Ten tym jako jeden z mala, mozna jako jediny, opravdu skvele bavil ofenzivnim fotbalem po celou dobu skupiny. A nedostat se po prvnim zapase pod zbytecny tlak a do krece, verim, ze by jejich skore bylo na konci daleko vyssi a v kolonce bodu, cislice 9. Takhle to naprosto nepochopitelne vedlo ke strachovani se o postup az do posledni minuty.

Dale verim, ze to ted z portugalcu spadne a pojedou az do finale. Ten tym ma obri potencial a konecne schopneho kouce pro vyrazovaci cast. Idealni sestava, byt nerealna, je za me, Patricio, Guerreiro, Carvalho, Pepe, Cedric, Sanches, Danilo, Mario, Quaresma, Ronaldo, Nani. Moutinho a po vcerejsku Eliseu musi jednoznacne na lavicku. Eliseu byl vcera podobne tragicky jako pred 2 lety v Brazilii Almeida a to je co rict. Pozicne pri braneni nebyl pritomen a v kombinaci s levou stranou a v prvnim polocase nekolikrat s Ronaldem, byl on po vetsinou konecnou stanici cele akce. Bud, ze balon nezpracoval a nebo jej pro jistotu nechal rovnou dojet do autu. Od zapasu s Rakouskem jde herne dolu i Gomes, bohuzel. Vierinha ma sve misto taky jiste prestoze je tezce prumerny. Cedric by vnesl do hry potrebnou nadstavbu, jak smerem dopredu, tak hlavne smerem dozadu. A konecne i William je stale tak tezkopadny a genialni momenty v podobe vytecneho odebirani balonu a kouzelne kolmice, strida jeho nesnesitelny prodlevy pred rozdanim mice, ktere vetsinou konci ztratou. Ted je na rade Chorvatsko, nejtezsi tym druhe casti vyrazovaciho pavouka. Snad to klapne a potom se dockam, jako jejich fanousek od Evropy 2000, toho vytouzeneho finale s Italii a nebo aspon s Nemeckem a vyhru nad nim 3:0, s nikterak zpochybnitelnym prispevkem Ronalda

Reagovat
smazaný uživatel

Snad Portugalci dojdou co nejdál, v základních skupinách podle mě hráli nejlepší fotbal ze všech, srážela je pouze šíleně nízká produktivita a včera individuální chyby. Ale věřím, že tím zápasem s Maďarskem by se mohli naplno chytnout a když zvládnou Chorvatsko, cestu do finále mají otevřenou.

Reagovat
Elliasson

A zrovna Eliseu je jediný hráč, kvůli kterému bych Portugalsku finále přál.

Reagovat
smazaný uživatel

Chorvati hrajou hodně podobnej styl, očekávám přestřelku 8:8

Reagovat
nani92

Cristus

Reagovat
misinho7

no uz to neni kral ale rovno Cristus

Reagovat
Free_player

spíš Crystus

Reagovat
fantomas

Podle mě je to spíš Cristiano než Crystiano teda

Reagovat
C-M@ster

logicky

Reagovat
fantomas

Zase jednou neunášíme?

Reagovat
C-M@ster

Jen jsem tě doplnil, měls to na jazyku.

Reagovat
smazaný uživatel

je blbý že finále nebude moc atraktivní protože top 5 týmů je v pravé části pavouka

Reagovat
veikko

TOP 5 podle hry určitě ne. TOP 5 pro mě zatím Chorvatsko, Portugalsko, Španělsko, Itálie, Německo (ale ti hrajou jen o něco méně bídně než zbytek favoritů)

Reagovat
smazaný uživatel

Určitě bych tam přidal Francii - jejich zápasy měly všechny náboj jak blázen.

Reagovat
Hokaido

Naopak. Celej systém turnaje je na hovno, ale tohle se mi líbí. Jedním z finalistů bude Portugalsko, Chorvatsko, Polsko nebo Belgie a na to se strašně těším.

Reagovat
Inter Eterno Amore

Maďarsko !

Reagovat
smazaný uživatel

nadpis..

Reagovat
Puskas

Reagovat
homeles8

Reagovat
LAM

Portugalci maj letos los jako kráva.Základní skupinu jednu z nejlehčích a když porazej Chorvaty,tak v tý horní části pavouka nezůstane žádnej top tým.

Reagovat
Azazelo RD

Chorvaty neporazí. S jejich losem je ostuda, co předvedli ve skupině.

Reagovat
veikko

Tak zase hráli asi nejatraktivnější fotbal na turnaji. Jestli Chorvaty, kteří jsou labilní nebo Belgii, to už je jedno. Island to schytal hůř, ten i kdyby náhodou přešel přes Anglii, tak ho nic dobrého nečeká.

Reagovat
Azazelo RD

Chorvati nejsou labilní, jen se Škoda a Necid blbě brání.

Reagovat
fantomas

Ale di ty s ostudou. Předváděnýmu fotbalu by slušelo minimálně 7 bodů, ne-li devět.

Reagovat
misinho7

Reagovat
veikko

Reagovat
Azazelo RD

Nedrž se při zemi. Rovnou 12 bodů by si zasloužili za to, že neporazili ani jeden ze tří týmů, když tyto byly na EURU jen díky jeho rozšíření.

Reagovat
fantomas

Reagovat
Azazelo RD

Kdyby to bylo v jednom zápase, tak ok. Ale ve třech? A ti soupeři opravdu nebyli nijak silní. O tom svědčí i první místo Maďarska. I když, pokud bych to vzal z toho úhlu pohledu, že Portugalci vlastně favoriti nejsou, jelikož jejich útok je postaven na individuálních schopnostech několika málo hráčů a týmovost tam zcela chybí, tak ano, pak to ostuda není.

Reagovat
fantomas

Achjo. Tři body z týhle skupiny samozřejmě ostuda sou, ale pochybuju, že se Portugalec za svý reprezentanty *stydí*, protože ty výkony prostě tý výslužce neodpovídaly. Konstrukci trefili 2x-3x, skvělých šancí spálili asi nejvíc ze všech týmů na turnaji, na druhý straně ty dva Dzsudzsákovy góly... prostě dominantní tým, kterej ve dvou zápasech zradila koncovka. Nic, co by se dřív nestalo, a nic, z čeho by se mělo střílet. Že jim to vyšlo na Chorvaty, to je teprve průser - ne ty tři remízy samotný.

Reagovat
Azazelo RD

Ok, ale nesouhlasím.

Reagovat
valloire

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
C-M@ster

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
bakasa

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
valloire

Reagovat
fenixLFC

s madarmi si nezasluzili vyhrat

Reagovat
fantomas

To je taky ten jeden zápas - sedm bodů.

Reagovat
fenixLFC

ja viem, reaguejm na tu cast ked nie devat

Reagovat
smazaný uživatel

btw. ak som dobre pocul, tak na streame stv po polcas. reklamach a prepnuti na vychadzajucich hracov Portugalska zaznela hlaska "prichadza narcis"

Reagovat
Inter Eterno Amore

to bol Laco Borbély

Reagovat
Darren Fletcher

pocul som tiez

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Poskytne niekto report z južných okresov Slovenska? Atmosféra, očakávania?

Reagovat
pawelFCB

Tak snad Chorvatsko vyřadí Portugalsko Chorvatsko je daleko více sympatický tým,než Portugalsko

Reagovat
smazaný uživatel

Wesiáš? To si děláte kozy už ne.. není to trošku moc nasílu snažit se to nacpat do každýho nadpisu? Teda pokud je autorovi 14 let tak to chápu...

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Jsem to ani nepobral, proc Wesias? Vzdyt gola daval Robbie Brady?

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Co takhle mi to radsu vysvetlit

Reagovat
fantomas

Co takhle se radši na ten zápas nebo aspon gól podívat?

Reagovat
smazaný uživatel

Abych pochopil nadpis, tak se musim divat na ten zapas?

Reagovat
fantomas

Abys pochopil nadpis, stačí si přečíst perex. Nebo stačí vidět tu asistenci na gól.

Reagovat
smazaný uživatel

A jo, ok, ja si toho nevsiml.

Reagovat
smazaný uživatel

Autor, fanoušek Norwiche, má rád Wese Hoolahana a nevynechal příležitost k pochvale jeho asistence, captain out.

Reagovat
fantomas

Lol, proto z něho doslova bláznilo celý Irsko. Muj spasitel to ostatně neni.

Reagovat
Usty

Díky, děti jsou kreativnější, takže to beru jako pochvalu

Reagovat
Murtago

kreativní ale vylízaný

Reagovat
fantomas

Reagovat
Usty

Reagovat
Murtago

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
TopinB

Reagovat
Losinho

Halldórsson je zatim jeden z nejhorších gólmanů na EURU.

Reagovat
fantomas

Reagovat
db18

Chybu zatím neudělal, ale nepůsobí zrovna jistým dojmem - čekám kdy někdo bude střely z dálky umisťovat přímo na něj, aby pak útočníci po překonání obrany doklepnout do odkrytý brány...

Reagovat
fantomas

"Nepůsobí zrovna jistým dojmem" = "jeden z nejhorších gólmanů na Euru"? Vážně? Speciálně když tu máme několik brankářů, kteří i tu chybu, která přímo vedla ke gólu, udělali?

Halldórsson je na tomhle turnaji pod neustálym tlakem soupeře, to bych vám doporučoval zvážit - chytat za týmem, co má v průměru něco nad 30 % držení míče, neni žádná sranda, a právě na tu koncentraci a jistotu je to nápor jako hovado. Už jen proto je to označení krajně nefér.

A když si navíc vezmu, že včera udělal dva super zákroky ve chvíli, kdy obrana Islandu praskala ve švech + že proti Portugalcum udělal zákrok kola a jinak opět rutinně likvidoval celou řadu střel... přijde mi to označení vyloženě směšný.

Reagovat
db18

Vzhledem k tomu, že mu všechno padá z rukou (jak zmíněný horký brambor), tak jo...

Reagovat
hilarious

jako golman souhlasím s tím, že nepůsobí zrovna jistě, což je důležitý celkově pro tým...termín horkej brambor se k němu hodí úplně dokonale, bylo zatím štěstí, že z toho zatím nic nepadlo do brány..jak říkáš, včera zákroky klíčový, ale to ti, kteří zmiňuješ níže (aspoň většina) předvedli také, chytají spolehlivěji, jak Halldórsson, samozřejmě, jsou tam vyjímky...ta nejistota golmana udělá s týmem dost a jak jsem už zmínil, bylo štěstí, že z toho zatím nevznikl nějaký velký kiks...ale nejhorší golman turnaje to není, nemůžu to úplně přesně říct, protože jsem neviděl všechny matche

Reagovat
fantomas

Ne, ty který jmenuju níže právě už *zavinili* gól. A třeba Sommer si termín "horkej brambor" v zápase s Francií přivlastnil daleko přesvědčivěji než Halldórsson napříč celym turnajem.

Reagovat
Losinho

Chyby tam byly taky, jen to neskončilo gólem. Celkově mě hodně překvapil - negativně.

Reagovat
fantomas

Kromě toho lapsu v rozehrávce jaká ještě?

Vážně netušim, čim si vás jako měl získat, když ne 17 zákrokama, z nichž jeden na turnaji dál nemá konkurenci, další byl např. proti samostatnýmu nájezdu, a oba ve finále výrazně přispěly k tomu, že Island zůstal v zápasech s POR i AUT.

Vlastně - kdo z golmanů měl evidentnější vliv na výsledky svýho týmu?

Reagovat
Losinho

Konkurenci nemá ten zákrok proti Nanimu? Hodně subjektivní.

Hodně zákroků - logický vzhledem ke stylu, co Island hraje. Obecně je pro mě hrozně nejistej, prostě neustále chytá horkej brambor.

Reagovat
fantomas

I kdyby subjektivní, tak byl prostě senzační a dělající rozdíl ve výsledku. To sou zákroky, který i hráče v poli povzbudí. Takže zkrátka základem pro označení "jeden z nejhorších golmanů na Euru" je vágní "obecně je pro mě hrozně nejistej". Dobře no...

Reagovat
Losinho

No zatím to stačí, gólmani docela držej. Úplně stejně jako "senzační" můžu napsat, že je Nani idiot a zakončil to do gólmana jak blb - skutečnost je samozřejmě někde mezi.

Reagovat
fantomas

Ale píčovina. To vytrčení nohy je nadstavba, na kterou by se řada golmanů nezmohla. Fakt neuvěřitelný, co mu dovedeš ještě zapřít. A že držej, ehm... Tatarusanu, Berisha, Kozáčik, Hart, Király, Sirigu, Pjatov, Babacan, Hennessey - ti všichni už se nějakym způsobem podepsali pod inkasovanej gól. O Halldórssonovi to prostě říct nemůžeš. Nehledě na to by mě třeba zajímalo, jak teda hodnotíš Sommera? Několik skvělých zákroků, a několik horkých brambor, speciálně proti Francii naposled. Taky "jeden z nejhorších golmanů na turnaji"?

Reagovat
fantomas

Jinak teda... to, že chytá za týmem, co je neustále vzadu a neustále čelí centrovanym balonum, střelám, prostě náporu, se tady teda nakonec Halldórssonovi počítá v podstatě jako polehčující okolnost? Neuvěřitelně bizarní

Reagovat
Losinho

Tak může to vést k průseru, stejně jako to může být příležitost vyniknout. Spíš tím vysvětluju ten počet zákroků. Vždyť to je jako hejtit De Geu, že chytil 5 mičud.

Reagovat
fantomas

Ne, neni. A i kdyby - De Gea se tu nehejtí, tak proč se hejtí opačnej extrém, na kterym soupeř v určitých pasážích vysloveně visel?

Reagovat
Hokaido

Strašně nejistej.

Reagovat
db18

Reagovat
smazaný uživatel

Nadpis

Reagovat
homeles8

Reagovat
smazaný uživatel

Benéš do Gladbachu a Bero do Trabzonsporu.

Reagovat
misinho7

..bero sa tam zakope..to radsej este nech zostane v trencine ale urcite nech nejde do turecka

Reagovat
db18

Reagovat
fantomas

Z tý velšský mám i jako Čech husinu.

Reagovat
smazaný uživatel

je skvělá

Reagovat
andrew96

To byla naše hymna?

Reagovat
smazaný uživatel

bohužel

Reagovat
smazaný uživatel

Ani tady se to neobejde bez hypovani Norwichskeho kopyta. Demence

Reagovat
fantomas

Aw, bruci... ty bys tady měl bejt častějc.

Reagovat
smazaný uživatel

Jsi trapnej ubozak, co si potrebuje kompenzovat svoje mindraky. Myslis si, ze jsi neco vyjmecnyho a vidis veci, ktere ostatni ne, ale jsi hovno. Klidne se zas schovej za nejakyho bruce whatever

Reagovat
fantomas

Hehe, tak já si tu kompenzuju mindráky... ok.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Mada

Reagovat
Mada

Bruce na návštěvě, zdravíme do blázince.

Reagovat
fantomas

22m odstupný pro Blanca. Lol

Reagovat
smazaný uživatel

truth of the monster

Reagovat
Murtago

Já jsem viděl především Hoolahana naprosto dementním způsobem zadrbat stoprocentní gólovku.

Reagovat
fantomas

Tak to máš podivný priority já tě každopádně můžu ujistit, že Irové mu to z určitýho důvodu nějak nemají chuť vyčítat.

Reagovat
Murtago

Nejeden věřící by zaplakal.

Reagovat
smazaný uživatel

Spíš nechápal

Reagovat
Usty

Ještě poď něco

Reagovat
homeles8

Reagovat
Mada

tak ať pláče...

Reagovat
homeles8

Co to jako je?

Reagovat
homeles8

Sice nechodim do kostela, ani se nemodli, nebo tak něco, ale když se mi stane něco dobrýho v životě, tak za to může Ježíšek. Úplně mě to neuráží, ale trochu mi to vadí. A kdyby to viděla třeba babička, tak by asi brečela. Ještě k tomu zrovna debilní Ronaldo.

Reagovat
veikko

No jo, ale Ježíška Navase Španělé nevzali.

Reagovat
Mada

Reagovat
adalbertus

ty vole to je nadpis idiot

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele