Chelsea má sponzora na sedm zápasů. Damac chystá luxusní rezidence pod jménem klubu

Dnes, 12:16
Aktuality
Nový sponzor Chelsea (© Chelsea FC)

Fanoušci Chelsea se na závěr sezony dočkali hlavního sponzora na dres, tím je Damac. Nový partner Londýňanů bude pod značkou klubu stavět luxusní rezidence v Dubaji v první spolupráci svého druhu. Plánuje přes 1 400 bytů či hřiště na střechách. Unikátní kooperace vyvolává spoustu otázek, na ty se společně s detailním vhledem do problematiky Chelsea a sponzorů v posledních letech zaměříme.

Co přesně je Damac? Jedná se o developerskou společnost ze Spojených arabských emirátů se sídlem v Dubaji, která operuje na trhu luxusních nemovitostí na Blízkém východě. Staví vše od rezidenčních projektů, jako jsou byty či vily, až po komerční budovy a hotelové komplexy. V minulosti spolupracovalo s high-end módními značkami jako Versace či Fendy na vytváření interiérů.

O jakou spolupráci vlastně jde?

Podle vyjádření klubu je Damac oficiálním partnerem v oblasti developmentu nemovitostí. Na dresu se logo společnosti objeví pouze do konce sezony. Prvně bylo na hráčích k vidění při výhře 4:1 venku nad Djurgardenem v Konferenční lize, v případě postupu do finále se v této soutěži Blues objeví ještě dvakrát.

V lize fanoušci uvidí novou podobu dresu v neděli od 17:30 ve šlágru s Liverpoolem. V Premier League celkem zbývají čtyři kola, celkem se tak očekává, že k vidění bude nový sponzor jen na sedmi zápasech. Obměněný dres bude nosit i ženský tým.

Jedná se o spolupráci do konce sezony. Podle informací Lukasze Baczeka ze Sportico, jenž se zabývá byznysovou stránkou sportu, nebude Damac na dresech na mistrovství světa klubů, které se odehraje v létě.

Vizualizace projektu v Dubaji (©Chelsea Residences by Damac)

To potvrzuje také sportovní novinář Ben Jacobs z GiveMeSport, Chelsea je dle něj zapojena do výběrového řízení na sponzora pro ročník 2025/26 včetně zmíněného letního turnaje.

Dubajská společnost sice z dresů brzy zmizí, s klubem ale bude spolupracovat dlouhodobě. V rámci developerského projektu za miliardu liber (asi 29,26 miliardy korun) bude Damac budovat luxusní rezidence s logem Chelsea FC. Unikátní prostory vzniknou v dubajském Maritime City.

Harmonogram výstavby a konkrétní specifikace budou upřesněny koncem tohoto roku, v mrakodrapech by mělo vzniknout více než 1 400 bytů. Damac ve vizualizacích mimo jiné představil plány na fotbalová hřiště s logem Chelsea na střechách a motivy Blues různými způsoby vetkané do struktur projektu.

Klub ve svém vyjádření uvedl, že se jedná o první realitní projekt svého druhu s fotbalovou tématikou. Ponese jméno Chelsea Residences by Damac, luxusní bydlení umožní výhled na Arabský záliv. Toto partnerství zdůrazňuje rostoucí trend v odvětví sportu, kde celky diverzifikují zdroje příjmů - přesně o to jde i klubu ze Stamford Bridge.

Vizualizace projektu v Dubaji (©Chelsea Residences by Damac)

Éra Samsungu je pryč

Kolik Chelsea za dočasné umístění loga nového sponzora na dres dostane není jisté, jde o nestandardní druh spolupráce. Baczek ze Sportico se však odvážil podle svých zdrojů na tuto otázku odpovědět. Přišel s informací, že klub vydělá přibližně milion liber za každý zápas, celkem do konce ročníku získá šest až osm milionů liber.

Pro představu loni dostali Blues kolem 40 milionů liber, když na dresu bylo logo Infinite Athlete a Cole Palmer si v něm užíval nesmírně produktivní debutující sezonu. Z finančního hlediska šlo o mírné podhodnocení v porovnání s nezávislými Fair Market Value kalkulacemi.

Premier League tehdy zamítla lukrativnější dohodu Blues s Paramount+, jelikož údajně nechtěla riskovat nespokojenost vlastních sponzorů pohybujících se v podobné branži televizního vysílání a streaming platforem.

To Londýňanům zkomplikovalo hledání stabilního partnera společně s nejistotou ohledně účasti v Lize mistrů. Ve hře byl tehdy i Stake, fanoušci se ovšem výrazně ohradili proti sázkařské společnosti a majitelé příznivce vyslechli.

Vizualizace projektu v Dubaji (©Chelsea Residences by Damac)

Účast v milionářské soutěži by mohla celku založenému v roce 1905 přihrát i spolupráci s firmou Jordan v rámci kolaborace s Nike, aktuálním výrobcem dresů. Značka pojmenovaná po legendárním basketbalistovi Michaelu Jordanovi hledá vhodnou příležitost na trhu v Anglii a konkrétně v Londýně.

Na příští sezonu však hlavní sponzor na dresu vyřešený není. Dlouhodobě se ve spekulacích objevoval Oman Air a podle informací ze zákulisí se v užších výběrech pohybovaly značky z branže letectví a technologie.

Vizualizace projektu v Dubaji (©Chelsea Residences by Damac)

Od legendární éry Chelsea a Samsungu uplynulo tuto sezonu 10 let. Od té doby nosili Londýňané na hrudi pět let logo Yokohama Tires, následně tři roky mobilního operátora Three.

Ten nebyl mezi příznivci populární pro svůj vzhled, navíc se klubu otočil zády a pozastavil partnerství během situace, kdy se musel Roman Abramovič vzdát vlastnictví klubu. Po jednoročním provizorním sponzorství od Infinite Athlete přichází na velmi krátkou dobu Damac.

Od nové sezony počínaje mistrovstvím světa klubů mohou fanoušci Blues čekat další změnu, tentokrát snad již dlouhodobějšího charakteru.

Autor: Šimon Votava / chelseafc.com, x.com/Lu_Class

Komentáře (6)

Přidat komentář
Talker

business that was not terribly well managed...

Reagovat
vitasrp

Tohle skvěle uzrálo, no.

A frajeři udělají sponzora na sedm zápasů, protože za celou sezónu nejsou schopni najít celoročního partnera.

Kašpaři v mnoha ohledech.

Reagovat
Talker

Podle mého brali logiku, že než prodat "pod cenou" bez LM, tak radši prodat za rok za premiovou s LM. Což je nesmysl, protože nám klesly příjmy nejen o LM, ale i o hlavního sponzora.

A je otázka, jestli se do LM dostaneme. Teď to vypadá mnohem nadějněji, než 2 týdny zpátky naštěstí.

Tehdy jsem nám dával tak 20-30% šanci, protože jsme venku nevyhráli sakra dlouho a zároveň jsme prohrávali proti těm silnějším jak venku, tak doma. Teď to vidím optimističtěji výrazně, ale furt ne s jistotou.

Reagovat
ACSeRw!n

penize

Reagovat
SunFells

Hledáš způsoby ojebání FFP jak se dá, abys nebyl schopný zajistit si jeden ze standardních primárních příjmů do posledního měsíce sezóny.

Reagovat
avicii

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele