Brückner přijal Vrbovu nabídku a bude jeho konzultantem
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Nechci se zviditelňovat, ale jen předávat postřehy, říká Brückner
05.03.2014, 08:33
Dojatý Brückner nečekal, že se ocitne ve společnosti Masopusta
04.03.2014, 11:58
Brückner svůj návrat k reprezentaci nechce zveličovat
08.01.2014, 10:54
Vrba by chtěl u reprezentace spolupracovat s Brücknerem
13.12.2013, 11:57
Komentáře (132)
Přidat komentářurčitě dobrý krok i pár drobnými radami může pomoct, navíc může být i oponentem pro Vrbu samotného.
Pamatuju si na dobu, kdy jsme vypadli na MS 2006. Všichni chtěli, aby z nároďáku odešel, celá republika. Teď? Celá republika chce, aby se vrátil Tady je vidět, jak je všechno pomíjivé
Jak celá republika? Podle mého je už dávno za zenitem, určitě ho nechci, a řekl bych, že podstatná část fanoušků taky ne.
jenže takový člověk dokáže pomoc už jenom po psychické stránce
Konečně někdo rozumný
Má co nabídnout
Přesně tak. Moc nechápu jak takovejhle dědek může s něčím pomoct. To si Vrba dělá trošku alibi. Přitom na Euro se postoupí, když se zvýšil nesmyslně počet účastníků.
já ho rád uvítám a všichni vedle mě přísedící též, takže nevím kde bereš, že většina lidí ho nechce..
rozhodně to nechtěla celá republika, jediné co se mu snad vyčítalo, že tam nabral svoje koně jako byl Lokvenc, kteří už na to neměli
Myslím to obrazně.
Já to pochopil a i já to myslím obrazně, určitě bylo více lidí, kteří ho chtěli stále u kormidla než těch, kteří ho odepsali
mě teda spíš nasral na Euru 2008
A čím jako? Prohrou s Portugalci? Nebo snad může za Čechovu minelu s Tureckem?
třeba tím, že po zápase se Švýcarskem už Svěrkoš v žádným dalším utkání nenastoupil,,tím, že vedli na Tureckem 2:0 a zatáhli se a začali bránit výsledek,,btw jinak nebýt Čecha tak se nemuselo hrát s tureckem o postup
Na tomhle ME to byly jednotlivý střípky, ovšem na MS 2006 se v plné nahotě ukázala velká slabina celé jeho taktiky na práci s co nejužším kádrem a málo variant pro náhradu klíčových hráčů...jakmile se Koller v zápase s USA zranil, na zbytek turnaje totálně padla celá ofenzíva...
myslím, že tam spíš byl problém v totálním kolapsu s Ghanou... s Itálií se to pak v 10 už těžko dohánělo
To s tím ale souviselo...dva zápasy totálně mrtvá ofenzíva, to nebyla náhoda, najednou absolutně nevěděli, co si v útoku počnout...a jen tak mimochodem, zápas s Ghanou, ty vzpomínky jsou drsný, v takovým tom výčtu nejhorších zápasů repre dost nespravedlivě opomíjenej mač...
řekl bych, že je podcenili, pak dostali brzký gól a už se vezli, navíc soupeř je totálně smázl, to poslední se prostě stává, ve všem lepší, v nasazení, rychlosti atd.
Nevím, jestli podcenili, zajímavý je i to, že to byl od roku 1997 první zápas s africkým týmem (tehdy s JAR), neříkám, že všechny africký týmy hrají stejně, ale přece jen ta pestrost přátelských zápasů a tím i poznání stylu jiných týmů se ukázala dost nízká...každopádně pro mě dodnes nejhorší zápas samostatné repre...
soutěžní určitě... pamatuji, jak před ním Bosák říkal, že koho jiného porazit, když ne Ghanu... Ti hráči to asi v hlavách měli, o to víc pak neměli sílu, když je přejížděli jak nic. Porazili hladce USA a těšili se na Italy, navíc měli v hlavách i to nedávné EURO a pocit výjimečnosti. Strašná škoda, bo i když ten tým byl lehce za zenitem, mel nejméně na čtvrtfinále.
No ačkoliv klíčový opory už měly přes 30, tak si myslím, že vrchol měl přijít právě na tomto turnaji...pamatuju si, že i renomovaná média nás před turnajem řadila minimálně na čtvrtfinále...
Ghana byla na tom šampionátu vynikající.
Tak se koukni, kdo nám dělá prezidenta, vole..
Já jsem chtěl ať zůstane, ale většinou mám názory opačné davu.
Správné rozhodnutí, je to taktický mistr. Zajímalo by mě ale, v čem je ta jeho účast přesně limitovaná? Manželka ho nechce pustit?
spíš ty cigarety
má nějaké velké zdravotní problémy?
že nemůže hulit před hráči, jsem myslel
nesud jiné podle sebe
a souvislost?
karel už nečudí.
Musí se starat o manželku,asi je nemocná...
ve finale porazime portugalce 5-1
Ta fuknce mi přijde celkem zbytečná, od toho má přece dva asistenty...jeden má být chytrej a radit ohledně taktiky a rozborů a druhej má na tréninku rozdávat rozlišováky a dělat s hráči vtípky...
Jenže Brückner má obrovské zkušenosti jak z kvalifikačním cyklem, tak s turnaji. Navíc dobře zná tu starší generaci. Ale bohužel asistenta by asi nemohl dělat (protože sem pochopil, že asi nebude na všech zápasech), ale může pomoc s konzultacemi ohledně taktiky (třeba jak kdysi Tito Vilanova Pepovi)
na rozdávání rozlišováků je prý nejlepší Řehák
Paráda!Jako hlavní kouč rozhodně ne,ale funkce konzultanta
OT - http://www.fcb.cz/klub/k-tymu-se-pripojil-joel-lindpere-byvaly-spoluhrac-henryho.html
http://www.spotrac.com/mls/chicago-fire/joel-lindpere/ Z čeho ho chtějí jako zaplatit? :o
Aha, tak to je asi roční plat. :)
http://www.youtube.com/watch?v=uE8ipEmb4A0&feature=youtu.be
nepouštěl jsem to celé, ale vypadá dost dobře, kéž by vyšel a kéž by se chytl
to by mohla být výborná posila..má výbornou střelu i přihrávky...snad se co nejvíc zkoušených hráču chytí a zůstanou. Vypadá to, že se už situace klubu mění k lepšímu a že to už není tak hrozný z financemi.
S financema je to špatné, ale pro život klubu je důležité hrát ligu a ten kádr bez posil by ji jen těžko udržel, no a pak si to dokážeš představit jak by to vypadalo, kdyby spadli, asi jen těžko by našli nové sponzory a hrozil by pád do třetí ligy, a potom už by nebránilo nic odchodům Frydrycha, Droppy atd...
no právě, to spíš vypadá, že se už nějaký ten investor našel. Protože pochybuju, že kdyby pořád byli bez peněz, tak by se nepokoušeli o takovýhleho fotbalisty, který by nehrál za pár korun.
Betonujeeeem
Nerozumim temto taneckum. Jakoby si Vrba sam neveril? nebo snad mysli, ze starej deda Brukner bez jakychkoliv moznosti ma o souperich lepsi prehled nez vrba s asisntenty, kteri jsou za tuto praci a sledovani souperu placeni? Nevim, jestli se nejak vice snazi zalibit fanouskum, ale to snad nema zapotrebi..
jenže Karel má obrovský zkušenosti s repre (ME, MS...), navíc trénoval i zahraniční reprezentaci, takže má co nabídnout, dle mého..
Až teď jsem si všiml, že mluvkou FA je Lípa. Mám ho rád, ale vůbec mi nevadí, že konečně přestane komentovat, uspávač hadů. Na druhou stranu ostatní komentátoři v ČT nejsou o moc lepší, když i Čapoun mezi nimi vyčnívá.
Tohle mě příjde jako umělá zaměstnanost.Dříve na všechno stačilo pár lidí a fungovalo to.Třeba v takovém 20 000 městě byl starosta,jeho zástupce,sekretářka a uklízečka.No a dnes?Pokud se bude dělat fotka narodáku a budou na ni všichni hráči včetně toho početného anzáblu kolem,tak se snad ani na ni všichni nevejdou.Pan Brükner ve své době odvedl pro náš fotbal dobrou práci,ale letos mu je už 75 a v tomto věku by on sám měl podobné nabídky zdvořile odmítat.Tohle by už při vší úctě k němu měla dělat mladší generace.
A Klekí-petra
Jsem rád, že se zase bude angažovat, i když jen jako konzultant. Jeho zkušenosti mu můžou závidět všichni naši trenéři dohromady a Vrba je si toho moc dobře vědom.
jo, bacha na Ratlera, Klekí-Petro
To byl děsnej zmrd...
Nechápu co si kdo namlouvá, dřívější úspěchy byly Bryknerem ? nebo tím že tam byl nedvěd šmicer poborský a spol.... ?
Byla to kombinace velmi schopné generace fotbalistů a velmi schopnýho trenéra...žádnej tým se nedokáže trénovat sám...nějaký podceňování Brucknerových zásluh je nesmyslný...
Proto ho celá veřejnost nesnášela , byl nejvíc nenáviděný . Ten se pekl tolikrát
My se ale bavíme o Brucknerovi, ne o Bílkovi...
ty asi nejsi moc starý že?
Na Brucknera se nadávalo stejně, jako na Bílka. Paradoxně na Radu se tolik nenadávalo, to patrně tihle hateři ani nevěděli, že nějaká reprezentace existuje.
Co to je za reakci, že asi nejsem moc starý?
že si to nepamatuješ...
Ač ti do toho nic není, v době Brucknerova nástupu mi bylo 16 let (kolik tobě?) a oči jem měl otevřené a opravdu si nepamatuju, že by ho celá veřejnost nesnášela a byl víc nenáviděnej než Bílek nebo dokonce Rada...to je solidně mimo...
O nějakém Radovi většina kritiků Bílka ani neslyšela.
Myslím, že za pár let Bílka budou všichni vnímat jinak, stejně jako teď vnímají Brucknera.
Jak neslyšela o Radovi? byl to trenér nároďáku, jak o něm lidi mohli nevědět? A vůbec, tyhle výčty, jak ho všichni nesnášeli, tys snad mluvil se všema fanouškama v republice, abys to posoudil? to jsou řeči a názory úplně o ničem...jo a kolik ti teda je roků? jen tak ze slušnosti...
To není pravda, že se na Brücknera nadávalo stejně jako na Bílka. Brückner čelil kritice a mnohdy zbytečným výlevům zlosti nad špatnými výkony/výsledky, ale s tím, co zažil Bílek se to srovnávat nedá.
Je fakt, že na Bílka se nadávalo už od samého začátku což u Brucknera nebylo, ale jinak ke konci obou trenérů byl ten odpor k nim zhruba stejný.
Nebyl. Bílek si vytrpěl víc, i celková atmosféra kolem týmu byla horší.
bruckner měl do MS 06 vpodstatě klid, za špatné mače to samozřejmě schytal, ale celkově jediná kritika a to ne moc ostrá byla na nízký počet využívaných hráčů, přáteláky v plné palbě. Po MS se to ale otočilo, vedle špatných výsledků se k tomu přidala i jeho neochota při rozhovorech (údajně se na jeho chování odvolával i Lippi, když ho peskovali, protože neřekl sestavu) a pak to pokračovalo i dál, i když jsme kvalifikační skupinu vyhráli, tak kromě Slovenska jsme s každým soupeřem předvedli jeden otřesný výkon a zachraňoval to Čech. Navíc hned na podzim přišla Ujfiho aféra, z které se pak vztah nároďák-média vpodstatě nevzpamatoval dodnes, protože Bruckner byl vždy ješitný jak Klaus a Rada s Bílkem se k repre dostali pochybnou cestou, veřejnost je nikdy nepřijala a ani oni si s tím neuměli moc poradit.
asi máš pravdu, ale myslím si že ani nejlepší trenér na světě by s našimi dnešními hráči neudělal úspěch, (dostat se na MS, postup do 1/4 ME)
To jsou jen spekulace, ale pokud bychom si měli zaspekulovat, já takový názor nesdílím...podle mě nemáme zase tak špatný hráče, ale chyběl tomu správný manažer (neříkám trenér, protože trenér reprezentace je spíš manažer, než trenér)...tím nechci kritizovat Bílka, jeho působení u repre narozdíl od jiných za propadák nepovažuju, ale vkládám velký naděje do Vrby, kterej je podle mýho názoru i s tímto týmem úspěch schopnej udělat...
Vrba bude mít hlavně mnohem lepší hráče než Bílek.
Kolik jich za těch pár měsíců od Bílkova odstoupení vyrostlo?
čekáš snad, že bude Vrba po prvním zápase odvolán? Bílek mohl stavět tým na ročnících 83-87, Vrba má ročníky 88-92. Samozřejmě je otázkou, jak se tito hráči budou prosazovat do budoucna ale myslím, že už teď mají kvalitu na výrazně vyžší úrovní.
A Bílek snad neměl k dispozici ročníky 88-92? nechci se tě dotknout, ale tvoje názory mi připadají jako z nějakýho jinýho světa...
Beru hráče v ideálním fotbalovém věku. Jasně že je měl, ale jako nezkušené mladíky kterým dával příležitost.
ani nemusíš, to co tu tvrdí, je holý nesmysl .. každý má všechny hráče na výběr a může si vybrat koho jen chce. Seniorská reprezenatce měla, má a vždy bude mít přednost. Nevidím žádný rozdíl v tom, co má Bílek či Vrba. Snad jen to, že hráči jsou o rok starší a někteří z formy, jiní zase formu nabírají a tak .. jinak komentář nechápu ...
Tady je vidět, co dělá fanatismus. Žádná inteligence, žádné znalosti, prostě radikálně bráníte názor který vám někdo vtluče do hlavy. Ano, Bílek je tragický trenér, psalo se to v Blesku tak to musí být pravda.
Neumíš číst, o tom jsem nenapsal ani prd! .. jediné, co jsem napsal bylo to, že Bílek a Vrba mohou vybírat to samé, nikde jsem neřekl jediné křívé slovo ... tak nevím, co se tu oháníš tím, že ty jsi ten, kdo jezdí s repre na srazy a podobně, rozumíš všemu a tak .. to nikdo z nás, jen se s tvým názorem neztotožňuju ...
Nemůžu si pomoc ale vždy jak je téma na repre tak urbis vždy píše že Vrba má lepší výběr což mi přijde jako dementní.
dementní je se tady s vámu hádat. Čekal jsem alespoň nějaké argumenty typu že zase odejde Rosický a další hráči. Ale tohle je skutečně jako hádat se s věřícím proč že ten bůh vlastně neexistuje
Ano decentní my už o tom diskutovaly
Copak vyrostl někdo noví za těch půl roku ? NE
a že mu dorustají mladíci ? No a ?
Kde je psané že se prosadí a že budou lepší než ti současní ?
Nikde Vrba bude mít na začátku stejný výběr jako Bílek nečekám zázraky ale to že tým pod ním bude vědět co hraje a bude se dát na to dívat a ne hru na.náhodu jako za Bílka,to byl největší problém Bílka kdyby se na.to dalo dívat tak mi i nevadí
Jinak mu dorustaly hráči z MS 20 a bývalé 21 která i když byla na ME 4 tak předtím byly možná nej v Evropě,takže měl taky dobrou generaci
aha diskutovaly, tak to lecos vysvětluje
Když se podíváš na vývoj fotbalu, tak reprezentace vždycky kopíruje výsledky mládežnických reprezentací. Na těch se staví. Dělají to Němci, Nizozemci, Belgičani... , ze svých mládežnických týmů těžil Bruckner a vlasntě i Bílek. Jen ty Bílkovi prostě neměly kvalitu.
Vrba teď taky má na čem stavět. Byl jako asistent u tebou zmiňované U20. Teď má bronzové U21 a Hřebíkovi U19. To jsou hráči kterým je 20-25 let, takže Bílek na nich ještě stavět nemohl. Ale Vrba už určitě ano!
Samozřejmě nikde není řečeno, že se ti hráči prosadí. Ale i to je z velké části odpovědnost trenéra reprezentace.
už asi začínám chápat vaše myšlenkové pochody. Vy asi chcete trenéra hodnotit podle prvních zápasů, nejlíp podle prvního přáteláku. Proto argumentujete tím, že za půl roku nikdo nevyrostl. Ale právě to je strašně špatně!
Tým se musí tvořit do budoucna. Vrba dostal smlouvu na 4 roky s jasným cílem příštího MS, a na toto období taky musí tým stavět. Proto musí využívat především hráče, kterým je právě 20-25 let, aby se za ty čtyři roky dostali do ideálního fotbalového věku.
Ne podle prvních zápasu ale první 2.roky moc změn v sestavě nečekám alespoň ne ve smyslu že by ti hráči dorostly
Větší změny čekám až v dalším kvalifikačním cyklu ale nikde není psáno že se ta mládež prosadí,můžou být horší ale taky lepší než co měl k dispozici Bílek
Beru to tak že ty první 2.roky bude mít téměř to samé co měl Bílek
Pořád jsi to nepochopil, ale to bych ani nečekal.
ono si staci vzit,jaky fotbal s nimi hral jozo chovanec...ano,v kvalde snad tenkrat neprohral...ale ten fotbal byl bojacny,srabsky a nedalo se na nej moc koukat...
ofenzivne se zacalo hrat az pod brucknerem a vlastne az pod nim se udelal ten uspech...
S odstupem asi můj nejoblíbenější trenér.
Náš tým pod jeho vedením měl rozhodně větší poteniál.. Baroš s Kollerem byli ve formě, záloha s jménama Poborský, Nedvěd,Rosický, Šmicer, Galásek byla jedna TOP na světě.. a to nemluvim ani o obraně.. Ujfa, Jankulovski, Grygera.. Možná jsem na někoho zaponěl, nic méně všichni byli velikáni co měli ve světě jméno...
Čech v brance
ŠOULA
Nemyslím si, že je to dobrý tah. Brücknerova éra u národního týmu je pryč a neměl by být u v týmu v žádné funkci. Moc tomuhle kroku nerozumím. Čekal jsem, že se Vrba obklopí svými lidmi, povětšinou novými tvářemi. Takhle nad ním bude pořád viset stín Brücknerova úspěchu a ve výsledku to může přinést víc škody než užitku. A pak...poradit se s moudrým kmetem mohl i bez přidělení funkce.
přesně
S tou poslední větou souhlasím, se zbytkem nikoliv. Pokud teda je ta fuknce tak nezbytná, tak proč by ji neměl vykonávat někdo, kdo byl ve funkci reprezentačního trenéra ten nejúspěšnější a všechno kolem reprezentace dokonale zná? Navíc nevidím důvod k tomu, proč by měl nad Vrbou viset stín Brucknerova úspěchu, jeho funkce k tomu nijak nevybízí...
Ale vybízí...čím blíž Brücknerovi, tím blíž srovnání s ním. A proč by tu funkci neměl vykonávat Brückner? Reprezentace by se měla dívat dopředu a ne dozadu. Navíc mi to přijde od Vrby alibistický a tak trochu dává najevo, že se bojí.
Čím blíž? připadá mi, že těžce přeceňuješ význam té funkce...bude konzultantem a dost pochybuju o tom, že by případnej úspěch nebo neúspěch šel na vrub Brucknera, že by byl vůbec nějak mediálně vidět...a nevím, proč by se právě s Brucknerem neměla dívat repre dopředu...on není žádný vřed, jehož následky se odstraňují, ba naopak je to, znova opakuju, nejúspěšnější trenér naší repre...
Nic z toho, čím tu argumentuješ jsem neřekl.
Nepřeceňuju význam funkce, ale nepodceňuju média a veřejné mínění.
To, že chce mít v týmu člověka s bohatými zkušenostmi, jehož pohled může být v některých věcech přínosem, se nemusí vykládat tak, že má Vrba strach, ale třeba i tak, že chce pro úspěch udělat maximum. Navíc si nemyslím, že se s Brücknerem musí reprezentace nutně vracet zpátky. Ta jeho role nemá až tak zásadní význam a pořád je v tom týmu nejvýše postaveným člověkem Vrba a on má konečné slovo.
Jenže jde i o to, jak s tou Brücknerovou funkcí budou nakládat média a široká veřejnost. A že oba dohromady umí udělat slušný dusno, to jsme viděli u Bílka, že jo...já si myslím, že Vrba je dost kvalitní na to, aby to zvládl bez Brücknerových rad.
Přijde mi to jako by byl Vrba trochu ´podělanej´ z funkce repre trenéra a vše si jistil..
Na mě to trochu působí i tak, že chtěl získat plusové body za to, že se ve vší skromnosti obrátí na staršího a zkušenějšího trenéra. Což by s přihlédnutím k vyloženě negativnímu vnímání Bílka nebylo až tak nepochopitelný.
No je pravda, že možných výkladů tohoto jeho kroku může být spousta...
souhlasím s poslední větou do puntíku
Špatný krok Vrbo
kdo by byl lepší ?
Co se zeptat jinak...potřebuje Vrba vůbec nějakého konzultanta?
neni lepší, když tam někdo takovej bude a můžou se jeho zkušenosti vzít v potaz? komu nebo čemu tam vadí?
nemám ho rád, nevím co z něj dělá, ale s Řeckou to silně prokaučoval
Nedělal bych závěry před začátkem. Těžko říkat, jestli to je dobrý nebo špatný krok, když ještě ani není podepsána smlouva. Vrba určitě ví nejlépe, koho chce mít v týmu. Navíc Brücknerova role na mě nepůsobí tak zásadně, aby se tu o tom muselo psát skoro jakoby měl tým převzít on. Jeho zkušenosti se mohou hodit.
Jak může Brückner radit v otázkách taktiky ? On je na ni nějaký odborník ?
Stejně se v životě nesejdou, za půl roku, až začne kvalda, bude mít Bruckner dost starostí sám se sebou. Jen mi to přijde pro něj jako odměna na stáří... Vůbec bych to nedémonizoval...
Vrba ven!
v celku nerozumím té jeho funkci proč musí být tak prrofesionálně a formálně zařezene z toho co se píše mi přidadá jeho role že bude mentorem nebo jakým si rádcem v době nejistoty nebo nerozhodnocsti jeho vliv na repre vidím minimální ale možnost že ve chvílí svými zkušenostmi pomůže jako vysokou přeci jen toho zažil velmi mnoho
Ty nadělaj proboha na ty dva zápasy.Prohrajou s Finama pak brutálně dostanou od Švédů a bude se pakovat Nevim co kdo čeká na place budou ty stejný vemena co doted a Vrba asi nemávne kouzelnym proutkem a všechno se k lepšímu obrátí.Kozák je v prdeli,Vydra nehraje,Kadlec taky nic.Ůtok Lafata,Necid??! Vrba bude hrát rozestavení jak s Plzní tam má taky k dispozici 3 utocniky a hraje furt na jednoho.Sem zvedavej jak to poskládá jestli tam bude cpát nemecky plzenáky pilka,jiras návrat rezka limba a rajty sou jasný bude to zajímavý
moderator radi jako cerna ruka
mohl by jit spis radit do Sigmy, at to tam neskonci druhou ligou s Psotkou na lavce
Tvl Karel.. Ten už ani neudrží moč a chce radit..
ty víš
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele