Brazilský zápisník XXV. aneb Bez rváče nejsou koláče

14.07.2014, 12:53
Názory a komentáře
Poslední argentinsko-německé finále mistrovství světa vešlo do dějin jako to patrně nejošklivější, ba nejzákeřnější; naproti tomu to letošní si po většinu času udržovalo velmi dobrou úroveň. Přesto mezi jeho nejvýraznější postavy opět patřily spíše defenzivně ladění hráči. Na jedné straně Mascherano, na straně druhé vzor všech lídrů Bastian Schweinsteiger...


Německo - Argentina 1:0 po prodloužení (0:0, 0:0)

Před začátkem turnaje jsme mluvili o tom, že Löw opouští tradiční německý styl a inklinuje spíše k tomu španělskému, tedy že pozvolna mění filozofii vertikálního fotbalu na horizontální. Tuto dichotomii definoval v uplynulé dekádě Marcelo Bielsa podle pohybu míče na hřišti; ve zkratce lze říct, že cílem vertikálního fotbalu je dostat jej co nejrychleji k soupeřově bráně po imaginární přímce mezi oběma vápny, zatímco horizontální se soustředí spíše na koncentraci přihrávek na malém prostoru směrem do stran a dozadu (což má za cíl otupit soupeřovu pozornost a připravit si půdu pro rozhodující úder).

Největší taktická debata nového tisíciletí však nakonec zůstala nerozřešena: Němci své vytoužené zlato nakonec získali, dokonce papírově podobným stylem jako před čtyřmi lety Španělsko (kumulace držení míče a "iniestovská" rána v závěru), Jogi Löw však rozhodující zápasy zvládl v "německém" rozestavení s Klosem na hrotu, Lahmem na pravém kraji obrany a buldokem Schweinsteigerem v srdci záložní formace. A stejně jako v Jihoafrické republice, i nyní v Brazílii nakonec slavil aktivnější tým.

Strategický plán argentinského kouče Alejandra Sabelly byl poměrně jasný: zaujmout rigorózní "italskou" defenzivní formaci, nechat Němce hrát a spoléhat na brejky. Nutno říci, že to byla strategie papírově správná; Argentinci měli více gólových příležitostí, a nebýt trestuhodných výpadků jejich tří útočných hvězd (ve svých šancích selhali Messi, Higuaín i žolík Palacio), zřejmě by se z titulu radovali právě oni. Na druhou stranu lze německé vítězství vnímat i jako triumf týmové vůle nad tou individuální: přes všechnu chválu, kterou Sabella zaslouží za to, jak neuvěřitelným způsobem zkonsolidoval notoricky vachrlatou argentinskou defenzivu, spoléhal jeho tým vepředu pouze na tři hráče schopné dát gól. Zraněný Di María do finále nezasáhl, a Messi s Higuaínem v rozhodujících chvílích neuspěli. S takto nastaveným herním formátem pak nezbývá než spolehnout se na beton a penalty, a v okamžiku, kdy viditelně unavení Argentinci (své semifinále hráli o den později a byla to dvouhodinová úporná bitva, kdežto Němci proti Brazílii rozhodli v exhibičním tempu v úvodních 20 minutách) začínali selhávat v bránění vytyčených zón, se už pouze čekalo na to, jestli Německo dá gól nebo ne. Prodloužení vypadalo jako bitva Mascherana proti deseti mužům.

Úvodních 45 minut nabídlo obrázek jako z učebnice fotbalových klišé - Němci drželi míč, ale probít soupeřův defenzivní val se jim nedařilo, Argentinci vyráželi z hloubi pole do brejků a byli tak nebezpečnější. Jejich přístup k zápasu neměl nic společného s nějakou odevzdaností - naopak, byl to sice papírově jednoduchý, ale nesmírně efektivní plán, jak si s objektivně silnějším soupeřem poradit. Navíc Sabella se nikdy netajil tím, že brejková hra je jakýmsi jeho podpisem, a dnes ji mohl konečně plně využít; poprvé se od Argentinců nečekalo, že budou kontrolovat zápas, a jejich trenér by byl hlupák, kdyby si tuto šanci nechal ujít. Svůj tým připravil perfektně - Argentina bránila ve dvou rojnicích, jedna si hlídala vápno (pod velením Garaye), druhá prostor těsně před ním (tu organizoval Mascherano). Zasunutá linie se soustředila na úzké území, ta vysunutější pak aktivně napadala. Sabellův systém tak lze popsat jako jakési 4-3-1-2, kde sedm borců za míčem brání a tři vepředu útočí (Messi, Higuaín, Lavezzi).

Co se pohybu na hřišti týče, zaujala Argentina vědomě pasivní roli - zatímco Němci pressovali vysoko na hřišti a získávali nejvíc míčů u půlící čáry, jejich soupeř (logicky) dominoval před vlastním vápnem. Netrvalo dlouho, a německá hra začala driftovat směrem ke klasické "házené"; v tomto okamžiku Sabellův plán fungoval znamenitě. Jenže potom, na turnaji už podruhé, jsme byli svědky jakéhosi německého "Deus ex machina": poprvé to bylo v okamžiku, kdy Mustafiho zranění donutilo vrátit Lahma zpět na kraj obrany a rozbít tak monumentální záložní blok, který začínal právě u kapitána na DM a končil až u falešné devítky (kterou nahradil hrot Klose). Podruhé pak podobný zásah shůry přišel po zranění postupně Khediry a následně i jeho náhrady Kramera, čehož úspěšný stratég využil k hloubějšímu zatažení Toniho Kroose, posunutí Özila (konečně!) blíže jeho přirozené pozici na AM, a nasazení Schürrleho na křídlo. Löwovo 4-2-3-1 tak poprvé na turnaji sestávalo z fotbalistů hrajících tam, kde jsou zvyklí.

Efekt byl zprvu dvojí: na jednu stranu se Němci s "oživlým" Özilem začali projevovat při dobývání argentinského dvojbloku mnohem kreativněji, zároveň však nebyli tak silní na míči, a Argentina po obrátce vysunula aktivní linii o nějakých 20 metrů dopředu a hru opticky vyrovnala. Německou trpělivost postupně nahradila bojovnost, což byl také okamžik, kdy zápas začínal ovládat Bastian Schweinsteiger (a Argentinci se ve svých pečlivě narýsovaných zónach přestávali cítit tak komfortně). Ačkoliv to tedy vypadalo, že německý výkon po obrátce upadl, ve skutečnosti na lehkou změnu tempa doplatila spíše Argentina. Löwovým pěšákům nicméně stále chyběla přesnost ve finální fázi; do té předfinální se jim soupeř příliš "nepletl". Kolem 60. minuty už argentinské síly ubývaly a zápas se od té doby měnil v bitevní pole (což mohlo, a mělo, vyústit v několik karetních trestů pro přemotivované Jihoameričany).

Rozdíl v bránění obou týmů v úvodních fázích zápasu ilustroval rozevřené nůžky mezi oběma filozofiemi - zatímco Němci soupeře atakovali, metodičtí Argentinci při nebezpečí couvali za míč, zpět do svých zón. Sabella naučil své hráče skvěle se vracet a příkladně držet úzké hřiště - Němci byli takříkajíc "roztáhnutí", Argentinci kompaktní. Jenže v okamžiku, kdy trávník bůhvíproč opustil Ezequiel Lavezzi a nahradil jej Sergio Agüero, hrála Argentina bez útočné fáze a de facto v deseti. Hodnotit Sabellu za celý turnaj je nevděčný úkol - nějaký jasný taktický plán byl u jeho týmu znát až v posledních třech zápasech (což s ohledem na zranění Di Maríi byla dost možná znouzectnost), jeho střídání patřila k nejhorším na turnaji a argentinští fanoušci jsou z těch, kterým heslo "účel světí prostředky" určitě není nějak vlastní (zvlášť když nevede k titulu). Na druhou stranu byl od Maradonovy éry prvním mužem, který na šampionátu dokráčel takhle daleko. Sabella u týmu končí jako úspěšný muž (koneckonců jeho plán pro finále zpočátku fungoval), ale nějak nostalgicky se na něj vzpomínat nejspíš nebude.

Nakonec tak tento zápas skončil na několikanásobně ironickou notu - Německu vystřelil výhru hráč, jehož odsun z falešné devítky a uvolnění místa pro Kloseho ilustroval nejvýraznější týmovou změnu celého turnaje, zatímco Argentinci se prezentovali bojovnějším dojmem než "tradičně bojovní" Němci. A přes veškeré strategické plány nakonec utkání rozhodl fakt, že individuality, na něž se Argentina spoléhala, selhaly, zatímco německý tým rostl a rostl, dokud se neocitl na samém vrcholu.

(dz)


Německo - stručné individuální hodnocení

Manuel Neuer (8/10) - Ačkoliv jej za celých 120 minut neprověřil jediný argentinský projektil, jen těžko si lze pro držitele Zlaté rukavice představit příhodnější stvrzenku zaslouženého individuálního ocenění. Tohle byl totiž TAK klasický Neuer - ukázkově rozhodný při startování z čáry a spolehlivý v dispečinku balonu -, že by snad dývýdýčko z tohoto finále mohl ve vybraných trafikách vydávat za své promo. Zkrátka a dobře: německý brankář možná neměl na kontě žádný zákrok, přesto své kvality prodal víc než přesvědčivě a zejména svými pohotovými starty na potenciálně nebezpečné míče uvnitř šestnáctky dodával celé Nationalelf na sebedůvěře.

Philipp Lahm (7) - Od svého návratu na pravého beka Philipp Lahm na tomto turnaji nepoznal takový klid. Marcos Rojo jej v defenzivní činnosti prakticky vůbec neprověřil (maximálně sem tam v druhé půli), zatímco sám německému kapitánovi svou přehnanou pasivitou poskytoval až moc prostoru k útočení. Což Lahm pochopitelně jedině uvítal a v průběhu první půlhodiny byl dost možná nejvýraznějším článkem německé ofenzivní vozby. Postupem času v aktivitě logicky polevoval, nicméně tak jako tak působil velice suverénním dojmem.

Jérôme Boateng (8) - Fantasticky vystupňovaný výkon. Ještě začátkem druhé půle Boateng vypadal být tím, kdo tak tvrdošíjně lpěl na nepochopitelně vytažené defenzivní linii, až se právě za jeho zády ve své největší šanci utkání zjevil sám velký Lionel Messi. Jenže hvězdný Argentinec zaváhal; a od té doby už Boateng nic podobného nepřipustil. Postupně se čím dál častěji ukazoval být takovým kontrolovaně agresivním elementem obranné čtyřky, který těžil zejména z bezchybné anticipace. A právě ta nakonec stála za Boatengovým definitivním vykoupením na sklonku normální hrací doby, kdy se stoper Bayernu brilantně vrhl pod nohy shodou okolností nastartovanému Messimu.

Mats Hummels (5) - Sotva byste napříč turnajem hledali ambivalentnější představení. Mats Hummels rozhodně měl své prima momenty: několikrát bezchybně přečetl hru a elegantně vystoupil ze zadní linie, navíc neprohrál ani jeden hlavičkový souboj a třikrát se vytasil s obranným zákrokem až uvnitř vlastního pokutového území. Na druhou stranu co v hlavách diváků zpravidla zůstává déle, to jsou donebevolající zaváhání - a těch se občas nevídaně naivní Hummels rovněž nevyvaroval. Byl to právě on, koho si dvakrát namazal na chleba sprintující Messi (zde se nejspíš projevilo, že nastoupil pravděpodobně nedoléčený); a byl to také zadák Borussie, kdo v prodloužení školáckým podskočením rutinního centru pustil do té tisíciprocentní šance Palacia.

Benedikt Höwedes (5) - Tradičně démonizovaný levý bek Nationalelf určitě nepodal zlý výkon, zároveň ale v tomto utkání dokonale vynikly veškeré jeho slabé stránky. Do svého nešetrného skluzu za žlutou kartu promítl onu občasnou neohrabanost v obranné fázi, zatímco jakmile se před ním ve druhé 45minutovce začaly otvírat širé planiny vyzývající k nadšenému útočení, dosti hlasitě za Höwedese promlouvala jeho dřevěnost. Původním povoláním stoper se dokonce jednou ocitl v potenciální gólovce, z té však následně svou nemotorností udělal stěží takovou pološanci.

Christoph Kramer (6) - O smolaři finálového duelu nemůže být pochyb. Respektive o dvou smolařích; na jednom jediném postu. Nejprve to byl Khedira, který pro zranění odstoupil již z předzápasové rozcvičky; následně to byl jeho plnohodnotně debutující záskok jménem Christoph Kramer. Vytáhlý středopolař Gladbachu možná nenabízel takovou výbušnost jako Khedira, jinak se ale zprvu zdál být zajímavou fyzickou prezencí na samém vrchu německé středové trojky - tedy dokud nebyl v 18. minutě nekompromisně zbourán Garayem, pročež s koncem úvodní půlhodiny značně otřesen z utkání odstoupil.

Bastian Schweinsteiger (9) - Pokud někdo mohl být německým ekvivalentem Javiera Mascherana, byl to Bastian Schweinsteiger; a pokud někdo Die Mannschaft za titulem v pravém slova smyslu odtáhl, byl to - vskutku - ten samý Bastian Schweinsteiger. Na kdysi nezkrotném zlatém dítku německé kopané to včera doopravdy bez nejmenšího zbytku stálo: populární Basti si možná brzy zblízka prohlédl žlutou kartu, přesto po zbytek zápasu leccos lepil na vlastní pěst. Nejradši tak přitom činil skrz neohrožené skluzy; úplně nejlépe hezky zezadu, když to soupeř vůbec nečeká. Právě takhle Německo zachraňoval v 88. minutě i párkrát předtím... a tak se nakonec nikdo nemohl divit, že finále dohrával s tržnou ranou na obličeji, a že záhy vysněné "schody do nebe" zdolával v evidentních křečích a na pokraji fyzických i psychických sil.

Toni Kroos (4) - Nebýt oné sladké tečky, nevzpomínal by jeden z nejlepších středopolařů turnaje na toto konkrétní měření sil nikterak v dobrém. Do utkání totiž očividně vstoupil levou nohou, když jen velmi nervózně rozdával banální míče do stran a pak hotovou "luizovinou" divže nevyzval ke skórování Higuaína. Se začátkem druhého dějství se vzápětí Kroos raději kompletně vytratil (mezi 45. a 70. minutou zkompletoval na své poměry ubohých 10 přihrávek), a když už byl pozván zpátky do akce, měl rozhodně úřadovat docela jinačím způsobem. Obě jeho střely ze slibných pozic přeci jen budily dojem, že si jejich produkci sám autor na poslední chvíli rozmyslel.

Mesut Özil (7) - Ani tohle nebyl stoprocentní Özil; zároveň se však asi všichni shodneme na tom, že to byla ta vůbec nejkvalitnější verze německého génia, jakou jsme zde v Brazílii mohli vidět. Ofenzivní hvězda Arsenalu sem tam konečně umně doplnila německý protiútok a její přihrávky zpravidla nesly hlavu i patu. Po jednom z většího množství precizních Özilových pasů měl například nedůrazný Toni Kroos z hranice vápna alespoň trefit zařízení; pokud ne rovnou skórovat.

Thomas Müller (5) - O jakémsi kontinuálním hledání svého místa na slunci to včera hlavně bylo ze strany Thomase Müllera. Druhý nejlepší střelec šampionátu byl zkraje soustavně bit na hraně šestnáctky, dále spolu s Lahmem na pravé straně pravidelně zaměstnávali (i ničili) Marcose Roja a konečně valnou většinu druhé poloviny zápasu strávil přikován netradičně u levé postranní čáry. V konečném součtu Müller prožil spíše nevýrazné utkání, své světlé momenty si však přirozeně neodpustil - krátce po Schürrleho příchodu na hřiště kupříkladu německého žolíka z levé strany vyzýval k otevření skóre pěkným pasem pod sebe.

Miroslav Klose (6) - Tomuhle pánovi že je už 36 let? Včera to tak v žádném případě nevypadalo. Útočník Lazia se na hrotu útoku rval jako zamlada, když leccos odnapadal bez větší pomoci ostatních, a také sám svou agresivitou přerušil nebo odložil kdejakou argentinskou rozehrávku. Jeho nečekaný skluz třeba dal vzniknout ojedinělé brejkové akci Němců v druhém dějství a právě Kloseho ostražitost zároveň přihrála Mascheranovi potenciálně fatální žlutou kartu. Šmouhy na rekordmanově výkonu představují akorát jeho marné souboje se zpravidla několikanásobnou přesilou na hraně argentinské šestnáctky; potažmo závěrečné minutky jeho celkového účinkování na největší fotbalové scéně, kdy už dál na stará kolena jednoduše nemohl. Přesto dozajista nadprůměrná derniéra.

Andre Schürrle (8) - Bezvadný žolík; a to nejen včera. Nad Schürrleho příchodem na hřiště zrovna na úkor klasického středopolaře Kramera se patrně leckdo pozastavil, nakonec se ovšem Löwovi tento neortodoxní tah beze zbytku vyplatil. Schürrle jednak poskytl Höwedesovi vítanou ochranu na levém křídle, jednak po zbytek střetnutí platil za nejčastějšího nositele nebezpečí pro Romerovu branku. Na vlastní pěst se takto postaral o dvě německé střely mezi tři tyče, aby se pak samozřejmě bravurním průnikem i centrem nezasadil o nic menšího než samotnou zlatou trefu.

Mario Götze (8) - Německý SuperMario byl oceněn nálepkou oficiálního hráče zápasu, čímž FIFA pochopitelně v první řadě ocenila jeho vítěznou branku, potažmo hbitou narážečku Schürrlemu, která stála za de facto první opravdovou německou tutovkou. V tomto směru Götze bezesporu naplnil veškerá očekávání, které do něj trenér Joachim Löw v 88. minutě vkládal.

Per Mertesacker (X)

(td)


Argentina - stručné individuální hodnocení

Sergio Romero (7) - Nepůsobil tak suverénním dojmem jako Neuer na druhé straně, to je ale mnohem spíše známkou odlišného stylu chytání než nějakého nekvalitního výkonu. Naopak, Romero zahrál další velice dobrý zápas, lapil vše, co bylo v jeho silách (a místy i něco "nad plán"), a své vápno ovládal bezchybně. Za Götzeho gól nemohl.

Pablo Zabaleta (7) - V první půli byl na pravé straně obrany výraznější než kolega Rojo, oproti němuž předvedl defenzivně mnohem solidnější výkon. Jeho představení dobře zapadlo do celkového obrazu argentinské hry: v ofenzivě žádná hitparáda, ale směrem dozadu byl většinu zápasu výborný, bojoval a své úkoly plnil znamenitě. Rozhodující branka šla přes jeho stranu hřiště, i přesto však předvedl svůj nejlepší výkon na turnaji.

Ezequiel Garay (8) - Garay je jedním z nejpomalejších špičkových fotbalistů světa, v Sabellově herním stylu se však tento nedostatek dařilo celý turnaj eliminovat, a na povrch naopak vystoupila jeho obrovská přednost - tedy přehled na hřišti, organizační schopnosti a poziční hra. Argentinci bránili skvěle a Garay byl, jako už tradičně, ve středu obrany klíčovým mužem.

Martín Demichelis (7) - V nastaveném čase výborně zachránil situaci po Bigliově ztrátě ve středu hřiště, což byla typická ukázka jeho přínosu argentinské defenzivě - podceňovaný stoper se ukázal být posledním dílkem do Sabellovy úspěšné skládačky, a potvrzoval to dlouho i dnes. Byl to on, kdo nejčastěji tahal za záchrannou brzdu a připsal si několik výtečných obranných zákroků. Jak už to tak ale bývá, lidé si budou pamatovat zejména na neuhlídání Götzeho..

Marcos Rojo (6) - V jinak výborně disciplinovaném a semknutém týmu byl Rojův pohyb a taktický anarchismus místy vítaným osvěžením, místy (a většinou) však spíše příteží. Ve druhé půli, kdy byli Argentinci lepším týmem, ukázal, jak platné mohou být jeho centry při výletech dopředu, a byl zároveň asi jediným Jihoameričanem, jehož výkon rostl po celou délku zápasu. Pravou stranu Němců však uhlídat nedokázal a v bránění si počínal nejriskantněji ze všech. Neměl to jednoduché, ale to ani jeho kolegové.

Javier Mascherano (8) - Obavy se málem potvrdily: obávaný "brousek" středu pole v nastavení netrefil tenkou hranici mezi sebeobětováním a přemotivovaností a je malým zázrakem, že zápas vůbec dohrál. Jenže takové je prostě riziko Mascheranovy hry. Čistě po fotbalové stránce byl (opět!) nejlepším Argentincem na hřišti; způsob, jakým dokáže zcela ovládnout střed pole, je dechberoucí. V Mascheranovi se Schweinsteigerem jsme sledovali epický souboj dvou z nejlepších defenzivních záložníků světa; Argentina nakonec prohrála, její klíčový středopolař si ale nemusí vyčítat vůbec nic.

Lucas Biglia (6) - Měl být jakousi kreativní silou středu pole, většinu času však fungoval spíše jako spolehlivý pivot po Mascheranově boku. Inu, proč ne. Jeho pas na Messiho v úvodu druhé půle byl jako ze žurnálu, jinak si hleděl spíše taktických pokynů, což se mu po většinu zápasu dařilo obstojně. Připsal si pár nešťastných rozhodnutí, z nichž ale nakonec žádná pohroma nevzešla.

Enzo Pérez (6) - Oproti semifinálovému duelu šel Pérezův výkon dolů; v podstatě pro něj platí něco podobného jako pro Bigliu. Záložník Benfiky sice v sestavě nahradil zraněného Di Maríu, pohyboval se však mnohem hlouběji a jeho prezence pomohla tříčlennému argentinskému bloku odrážet německé útoky. Směrem dopředu nic.

Lionel Messi (4) - O Messim se samozřejmě bude ještě hodně mluvit, a právem. Oficiálně nejlepší hráč celého turnaje vypadal při předávání prestižní ceny zklamaně a naštvaně, čemuž se nelze příliš divit; jeho výkony v posledních dvou utkáních byly vyloženě podprůměrné a je jasné, že bez Di Maríi sám na všechno prostě nestačí. Jeho klasické "čekání na správný okamžik" však zároveň znamená, že tento okamžik musí bezpodmínečně využít - a ve finále to nedokázal, svoji gólovku zahodil a přišel tak o šanci obhájit před fanoušky svoji účelovou lenivost. A ten závěrečný přímý kop..

Gonzalo Higuaín (4) - To Higuaín se snažil, jenže málo platné; opět se ukázalo, že zakončovatelem světové třídy prostě není. Hodnotit jeho výkon je v tomto případě poměrně jednoduché - na hřišti byl od toho, aby dal gól. Šance měl, jednu dokonce stoprocentní, jednou jej zradil praporek pomezního. Konkluze: Gól nedal, čili nesplnil svůj jediný úkol. Takže palec dolů.

Ezequiel Lavezzi (7) - Pokud si během prvních 45 minut nepřivodil mimo záběr nějaké zranění, zůstává jeho stažení o poločase čistou záhadou. Do té doby byl totiž v ofenzivě jasně nejaktivnějším Argentincem, a to i přesto, že se pohyboval mnohem více ve středu než na svém obvyklém levém křídle (které strážil kapitán Lahm). Zvláštní Sabellův tah.

Sergio Agüero (3) - Objektivně jeden z nejlepších útočníků světa bude na tento turnaj chtít co nejrychleji zapomenout. Sužován zdravotními problémy připomínal v Brazílii pouhý stín sebe sama, a jeho finálové představení bylo čistou esencí této marnosti - zvlášť v porovnání s Lavezzim. Agüero si proti fyzicky silné německé obraně ani neškrtl a upozornil na sebe pouze oranžovým faulem v prodloužení. Nejhorší muž na hřišti.

Rodrigo Palacio (5) - Oproti Higuaínovi kosmetické zlepšení, alespoň co se pohybu na hřišti týče. Jenže málo platné - také on, stejně jako Higuaín s Messim, svoji šanci na zápis do historie trestuhodně promrhal. Palacio byl v Sabellově nominaci nejtypičtější "devítkou", takže omluvy nejsou na místě.

Fernando Gago (5) - Taktické střídání za Péreze. Gago měl v prodloužení vyčerpané záložní linii dodat trochu klidu a energie, což se mu tak úplně nepovedlo, na hřišti nebyl příliš vidět - a vzhledem k tomu, že Němci už ve finálních 30 minutách unaveného soupeře jasně přehrávali, k tomu není ani moc co dodávat.

(dz)

Autor: Dominik Zezula, Tomáš Daníček

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Brazilský zápisník XXIV. aneb Olá, Brasil14!
13.07.2014, 10:39
Brazilský zápisník XXIII. aneb Dvojí tváře nejrozkvetlejších tulipánů
10.07.2014, 12:01
Brazilský zápisník XXII. aneb Sedm kulí do Scolariho žákajdy
09.07.2014, 10:58
Brazilský zápisník XXI. aneb Keylor Navas vs. the World
06.07.2014, 12:45
Brazilský zápisník XX. aneb Návraty do roku nula
05.07.2014, 11:49
Brazilský zápisník XIX. aneb Argentině drogy, USA doping
02.07.2014, 11:58
Brazilský zápisník XVIII. aneb Důstojná africká loučení
01.07.2014, 15:55
Brazilský zápisník XVII. aneb Mistrovství závěrečných zvratů
30.06.2014, 16:00
Brazilský zápisník XVI. aneb Jak básníci přicházejí o iluze
29.06.2014, 15:38
Brazilský zápisník XV. aneb This Time For Africa
27.06.2014, 11:51
Brazilský zápisník XIV. aneb Argentina póózor, Francie pohov!
26.06.2014, 16:16
Brazilský zápisník XIII. aneb Opakování matka moudrosti
25.06.2014, 16:41
Brazilský zápisník XII. aneb Mít Robbena není Fer
24.06.2014, 15:51
Brazilský zápisník XI. aneb Lepší pozdě nežli nikdy
23.06.2014, 16:01
Brazilský zápisník X. aneb Balkánská kletba po bosensku
22.06.2014, 11:18
Brazilský zápisník IX. aneb Kafe a pět croissantů ke snídani
21.06.2014, 15:04
Brazilský zápisník VIII. aneb Návrat národního hrdiny
20.06.2014, 14:51
Brazilský zápisník VII. aneb Král je mrtev, ať žije král?
19.06.2014, 15:01
Brazilský zápisník VI. aneb Plná ruka žolíků
18.06.2014, 16:00
Brazilský zápisník V. aneb Den plný kontrastů
17.06.2014, 15:59
Brazilský zápisník IV. aneb Nic není zadarmo
16.06.2014, 10:20
Brazilský zápisník III. aneb Soumrak konzervativců
15.06.2014, 12:41
Brazilský zápisník II. aneb Jak větrné mlýny Španěly semlely
14.06.2014, 16:27
Brazilský zápisník I. aneb Velké oči Nika Kovače
13.06.2014, 16:06

Komentáře (220)

Přidat komentář
smazaný uživatel

A ten rváč je určitě Gotze a Reus

Reagovat
fantomas

Napovim: ne.

Reagovat
db18

Reagovat
Ángel di María 22

S Reusem by všechny zápasy vyhráli až moc hladce, to by byla nuda.

Reagovat
bayern987

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
mastakillah

To stažení El Pocha o poločase asi nikdy nepochopím. Tím si Argentina ublížila prakticky sama

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby to co predvedl Kroos udelal Mesut dostal by to zezrat ze vsech stran (media fanousci atd)takhle se na to zapomene mavnuti rukou

Reagovat
Atlético de Madrid

Jsem to včera dost přál Messimu, ale když si pro titul došli Bastian a Miro, taky jsem za to rád

Jinak ten Bastian je neskutečně univerzální a relativně nedoceněnej hráč. On je samozřejmě doceněnej, ale ani zdaleka ne tolik jako by měl bejt, protože patří dlouhodobě mezi úplně ty nejlepší hráče světa. Pamatuju si, že když se někdy na podzim 2011 zranil, Bayern šel strmě dolů, protože se mu rozpadla ofenziva i defenziva. Stejně tak mi přišlo, že na loňskym triumfu v Lize mistrů měl skoro největší zásluhu on, protože tam byl neskutečně nenahraditelnej a odvedl nejvíc práce.

Miro je zase neskutečnej pracant, sympaťák a dokonalej poacher. Fakt mu to přeju, po všech těch druhejch a třeích místech by byla škoda, kdyby si neodnesl z velkýho turnaje zlato.

Co se týká Messiho, tak ten bude mít ještě minimálně tři příležitosti, jak se na mezinárodní scéně ukázat. Příští rok bude Copa América, za dva roky Copa América Centenario. Právě ten Centenario turnaj může bejt pro něj šancí, jak se opravdu i v reprezentaci zařadit po bok Maradony, protože to bude největší turnaj , co kdy Amerika viděla. No a na následnym případnym Konfederačnim poháru 2017 a MS 2018 bude mít samozřejmě taky šanci na reparát. Nemusí to MS vyhrát, stačit bude, pokud tam předvede svoje maximální výkony. S tím, jak se postupně stahuje víc na desítku jak v klubu tak v repre na to ve třiceti bude mít ještě uplně v pohodě.

Reagovat
Ángel di María 22

Argentina už za 4 roky šanci mít nebude vůbec, tomu nevěřim. Už takhle se do finále dostali se štěstim a ten tým lepší nebude. Navíc se to nebude hrát v JA, ale v Rusku. Šanci promarnili teď, tohle se opakovat jen tak nebude.

Reagovat
Atlético de Madrid

To jo, taky si to myslim. Zase to ale neznamená, že Messi nemůže hrát nějak fantasticky a nemůžou udělat třeba znova semifinále (při příznivym losu). A taky se třeba může stát, že tam dojde kouč, kterej vymáčkne něco víc z Kuna například. Mladý hráče tam mají, ty současný většinou nějak brutálně nezestárnou.. Pro zemi jako Argentina je tu šance vždycky, si myslim

Reagovat
Atlético de Madrid

Ale samozřejmě.. tohle byla supergenerace mladejch hráčů, která vyhrála dvě MS dvacítek a dvě Olympiády v řadě, takže tenhle turnaj měl být jejím vrcholem. A vlastně taky byl, byť se k tomu paradoxně nedostali přes výkony těch ofenzivních es, ale skálopevnou defenzivu.

Reagovat
domingo

Zas jak psal dneska na svym blogu Vickery - Argentina nema zadnou novou silnou generaci, jeji mladeznickej fotbal byl poslednich 5 let dost v prdeli.

Reagovat
Ángel di María 22

Pár hráčů jim odpadne, Zabaleta, Demichelis, Mascherano? atd a těžko je bude někdo nahrazovat, právě. Tam nikdo neni.

Reagovat
Ángel di María 22

Sice zůstane ta ofenzivní osa dejme tomu, ale kdoví, co bude s Higuaínem za 4 roky. Zkrátka bída.

Reagovat
smazaný uživatel

domingo: argentincká mládež v prdeli? To se mýlíš chlape ;)

Reagovat
Atlético de Madrid

Jen si myslim, že pokud by to pojali například jako Uruguay před čtyřmi lety, tak nebudou bez šance na medaili. Tam to taky stálo na solidních defenzivních hráčích a třech geniálních útočnících, a to bude mít zřejmě Argentina i v Rusku. A příznivym losu. Ale nějaký odds jsou samozřejmě mnohem nižší než teď

Reagovat
Ángel di María 22

A hlavně počítám s tim, že za 4 roky se zase vážně přihlásí Španělsko. To bude o jinejch týmech než nabízí JA, to bude zas kralovat Evropa.

Reagovat
Atlético de Madrid

Já bych na jejich výhru nevsadil ani zlámanou grešli, to samozřejmě Se všim souhlasim, pouze řikám, že to pořád je Argentina, která se do toho boje může přihlásit téměř kdykoliv a nějak do toho semifinále proklouznout. V Rusku určitě půjde nahoru i Španělsko, Itálie, možná i Anglie.. určitě to nebudou takový žně pro americký týmy, kterejm v Brazílii nepochybně hodně pomohlo klima i hromady fanoušků.

Reagovat
smazaný uživatel

Zabaleta byl fantastickej.

Reagovat
Spasitel

Özila mal hodnotiť dakto objektívnejší inak

Reagovat
fantomas

Reagovat
fabec1222

TOP11 MS

------------------------------------- Manuel Neuer -----------------------------------

Mathieu Debuchy ------ Ron Vlaar ------ Mats Hummels ------ Daley Blind

--------------------- Javier Mascherano -------- Lucas Biglia -------------------

Arjen Robben ------------------- James Rodriguez ------------- Andre Schurlle

------------------------------------ Thomas Muller -----------------------------------

Trenér : Louis van Gall

Reagovat
Ángel di María 22

Navas v bráně, Lahm napravo, místo Biglii jeden z Němců - Kroos (Schweini), místo Schurleho Neymar treba, jinak by se dalo souhlasit.

Reagovat
smazaný uživatel

Lucas BIGLIA ?? Faduq did i just read?

Reagovat
risk je zisk

Reagovat
PP

rozhodně Lahm + Schweini či Khedira za Bigliu..

Reagovat
smazaný uživatel

Lahm a Scheini bych to viděl...

Reagovat
smazaný uživatel

Mullera bych tam nedal za to jeho chování což k fotbalu určitě patří

Reagovat
smazaný uživatel

Kroos potvrdil svoj odchod do Realu Madrid

To snad nemysli vazne, do toho cirkusu ?

Reagovat
smazaný uživatel

ved sa o tom hovori uz dlho... v Reale bude hrat vyborne, ten styl mu sadne urcite viacej ako v Bayerne. Pre Real vyborny nakup. Len co s Angelom, dufam ze smer MU.

Reagovat
smazaný uživatel

Vtipné, že to povie fanúšik tímu čo vpredu ma uplakanú herečku a kúpili hráča čo hryzie protihráčov

Reagovat
fabec1222

TOP11 TRAGÉDŮ MS

---------------------------------- Iker Casillas -------------------------------

Dani Alves ---------- David Luiz ------ Gerard Pique ---- Maximiliano Pereira

------------------------- Xabi Alonso ---------- Steven Gerrard ---------

Raheem Sterling ------------- Thiago Motta --------------------------- Hulk

--------------------------------- Tak tohle snad ví každej --------------------

trenér: Oscar Tabarez

Reagovat
smazaný uživatel

Ronaldo ?!

Reagovat
F.Torres

Ronaldo není hroták

Reagovat
db18

...nebo Costa

Reagovat
Atlético de Madrid

Co máte sakra všichni s tim Costou? U Ronalda se běžně celej svět vymlouvá na zranění a na to, že Costa poslední tři měsíce v sezoně hodně promarodil, dvakrát ho ze hřiště odnášeli pomalu na nosítkách a málem na MS nestartoval se zapomíná?

Reagovat
domingo

a taky ze hral v diametralne odlisne postavenym tymu nez je zvyklej z klubu.. kdyby se s Pipitou prohodili, tak je ted oba chvalime

Reagovat
Atlético de Madrid

Přesně. Plus ještě k tomu všemu nebyl zas až tak extrémně strašnej. Měl tam ten moment, kdy hodil nádherný nůžky směrem k Buquetsovi, kterej netrefil prázdnou branku. Nedal celkově tři velký šance, ale zase jich ani víc neměl..a chtít po jakymkoliv hroťákovi, aby proměnil 100% ze tří šancí je nereálný. Celkem se snažil, ale chyběla mu podpora. A tu penaltu nasimuloval expertně.

Reagovat
risk je zisk

trvalo mi to, nez mi to doslo

Reagovat
hitZor

Fred

Reagovat
fabec1222

Reagovat
risk je zisk

trenera bych dal F. Capella

Reagovat
smazaný uživatel

Sterling

Reagovat
smazaný uživatel

Lukaku

Reagovat
minoLFC

Reagovat
Rarášek

Luiz fakt ne no

Reagovat
smazaný uživatel

Trenér spíš Bosque..ale kde máš Kuna?

Reagovat
smazaný uživatel

Největší traged i přes zranění byl Kun....dát tam Baroše, zahraje líp

Reagovat
minoLFC

Reagovat
Atlético de Madrid

Já bych z těhle hodnocení uplně vynechal zraněný hráče. Pokud není v optimální fyzický kondici a ví se to o něm, tak je chyba trenéra, že to tam staví. A pokud je to tolik důležitej hráč, že to zkoušku stojí, tak ok, není to chyba trenéra, ale musí se zohlednit i ten zdravotní stav. Pokud nemá kondici, tak je jasný, že bude všude pozdě, bude ve všem horší než soupeř a bude vypadat jako idiot.

Reagovat
božský John

Neuer moh klido pido dostat desitku a ne osmicku. Chytil vse, neudelal zadnou chybu a tym podrzel.

Reagovat
fantomas

Chytil vše a zároveň nic mít zákrok, desítku mu klidně dám no.

Reagovat
smazaný uživatel

domingo byl pri hodnoceni na aguera jeste relativne mirny pro me nejvetsi zklamani turnaje, o parnik

Reagovat
-Carles-

Dať rovnakú známku Higuainovi a Messimu je slušný fail. Ne jednej strane Higuain, ktorý pôsobil, že mu pobyt na ihrisku vyslovene prekáža a za celý čas čo tam bol nevymyslel absolútne nič prospešné a najväčšiu šancu Argentíny zahodil ako nejaký drevák z hornej dolnej. Na druhej strane Leo, ktorý síce nepredviedol žiadny výborný výkon, ale predsa len tam mal zopár nebezpečných prienikov a dobré prihrávky. Ani tých strát nemal také quantum.

Reagovat
smazaný uživatel

co som tak pouval tie podcasty, tak mi tiez prisiel ten " Tomáš Daníček" akoby mal lil bit komplex z Messiho, takze sa tej znamke 4 a porovnaniu s drevenym Higuainom ani neda cudovat...

Reagovat
-Carles-

Neviem či to písal on, ale je dosť smiešne, pokiaľ výkony oboch zo včera niekto stavia na rovnakú úroveň.

Reagovat
smazaný uživatel

Neměli by být ohodnoceni stejně, ale Messi by neměl dostat vyšší známku. Naopak Higuain nižší...

Reagovat
smazaný uživatel

"Ne jednej strane Higuain, ktorý pôsobil, že mu pobyt na ihrisku vyslovene prekáža" Messi ale vypadal stejně ...

Reagovat
-Carles-

Tak to ani náhodou.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

- 1.3 billion people tuned into the World Cup final

A závěrečná aktualizace #WorldCupGirls..

http://postimg.org/gallery/8h3hrcee/

Reagovat
fantomas

Neměli bysme hlavně zapomínat na.. http://giant.gfycat.com/RadiantElasticFirefly.gif ♥♥♥

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Arne

Pěkná práce... Müllerova holčina je ovšem pěknější.

http://postimg.org/image/5pr3d6xz9/

Reagovat
fantomas

Wow

Reagovat
Trand

Reagovat
Pinturicchio
Reagovat
Arne

Já mám trochu problém jednoznačně zhodnotit Jogiho... Je otázkou, jestli ta "první Deus ex machina" opravdu platí, jak velkou roli sehrálo to zranění Mustafiho a na kolik si on nechal poradit, aby Lahma zasunul zpět do obrany. Spíš mám pocit (a trochu to vyplývalo i z jeho včerejšího interview), že se zkrátka musel vyrovnávat s tou fyzickou nepřipravenosti dvojice Khedira - Schweinsteiger a jen čekal na vhodný moment, kdy na to oba budou mít a v té záloze bude moct nastolit trochu z těch starých pořádků.

Hra oproti MS 2010 byla méně atraktivnější, na tom se asi shodneme ve většině a mnohokrát jsme to tady kritizovali... Ale ten ústup efektnosti pro lepší výsledek se vyplatil, Německo má titul, takže tohle těžko kritizovat. V předchozích letech jsem furt nadával, že Němci mají prvotřídní ofenzivu, ale špatná defenziva jim triumf prostě nedovolí. To se konečně změnilo, konečně je tam jakási vyváženost. Jogi neplatí za trenéra, který by nějak hodně měnil, dokázal převratně reagovat během zápasů, ale po ME 2012 ustoupil ze svých ideálů a jednu změnu udělal - tu naprosto zásadní a rozhodující.

Takže asi ho, v konečným zúčtování musí to hodnocení být pozitivní, Jogi vyhrál a má pravdu... A stoprocentně měl pravdu, když říkal, že si ten titul nikdo zaslouží víc než oni. Asi ne za to finále, možná ne za každou cenu za celý turnaj (i když lepší mužstvo na něm taky nehrálo), ale za těch posledních osm až deset let jednoznačně.

Co se týče hráčů, tak jednoznačně klobouk dolů Schweini a Manu, jak se dokázali dostat z té zdravotní mizérie a neformy. Někdy na přelomu dubna a května bych nevěřil, že odehrají takový turnaj. Od Matse se výborný turnaj dal čekat, ale ta hrubka bude strašit dlouho... Kdo mě ale osobně nejvíc překvapil, je Boateng. Včera nejlepší na hřišti (9/10 na úrovni Schweiniho by bylo na místě ), na začátku MS na tom kraji nezazářil, ani nepropadl, ve středu obrany neměl konkurenci (proč takhle nehraje v Bayernu?).

Nevím, jestli je to vyloženě jen tím německým vítězstvím, ale pro mě nejpovedenější a nejlepší turnaj, co jsem zažil... Od Jokohamy skončila všechna finále naopak, než jsem si přál, tak konečně letos to dopadlo tak, jak mělo.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
db18

A hodně mne včera překvapil i Höwi, který sice dopředu zase něco pokazil, ale dozadu byl skvělý

Reagovat
smazaný uživatel

smerom dopredu mi prišiel Hewi ako velký nekopa, ale zase to nie je v jeho popise práce, strielať na bránu

Reagovat
smazaný uživatel

presne, prečo Jerome nehrá takto aj v Bayerne?

Keď si spomeniem, jak som mu kolkokrát nevedel prísť počas sezóny na meno, tak teraz som ho normálne vo väčšine zápasov chválil

Reagovat
db18

Reagovat
Atlético de Madrid

Jo, ještě mám poslední dlouhou myšlenku k tomuhle MS.

Zrušil bych individuální ocenění. Nebo alespoň ty oficiální a ty, který nejdou objektivně změřit. Nejen ve fotbale, ale obecně v kolektivních sportech. Nikdy nebude možný objektivně zhodnotit, kterej hráč byl pro svůj tým tím nejužitečnějším. V konci si tu cenu většinou odnesou ofenzivní hráči. Ale to je nefér vůči těm, kteří zabraňují inkasování branek. Pokud je na jednom konci hřiště desetigólový střelec a na druhém bek, kterej zabrání dvaceti gólům, kdo si tu cenu zaslouží víc? Porovnávat přínos hráčů na jednotlivých pozicích je prakticky nereálný. Rozhodně to nejde pořádně napříč jednotlivejma řadama, přínos brankáře, obránce, záložníka a útočníka porovnat nejde. Ve fotbale se docela přirozeně nejvíc uznávají ti hráči, kteří jsou přínosem do útoku. Ale tyhle ceny by se právě měly snažit o nějakou objektivitu a měly by jít proti mainstreamovému vnímání tý hry a vnášet do tý hry odbornej náhled, pokud teda samozřejmě mainstream nemá pravdu.

Kromě toho, každej chápeme nejužitečnějšího hráče jinak a většinou ho tak chápe i většina těch hlasujících a udílejících. Někomu jinýmu tu cenu udělí novináři, někomu jinýmu samotný hráči, někomu jinýmu trenéři, jinýho si vyberou fanoušci.

Samozřejmě bych to nepojal jako celoplošnej globální zákaz individuálních cen. Pokud se nějakej časopis rozhodne udílet svojí cenu, má na to plný právo. Ale v momentě, kdy cenu udílí časopis, novinářskej spolek nebo fanklub je jasný, čí názory prezentuje a bere se to jako nějaký vyjádření pohledu úzkýho spektra fotbalovýho světa. Pokud nějakou cenu vezme pod svoje křídla FIFA, je to pohled největší mezinárodní organizace na světě a má to pochopitelně zdaleka největší váhu. Ty ceny udílený FIFA a UEFA jako Zlatej míč a Zlatej míč MS jsou ty nejcenější ve fotbalovym světě. Ale přitom vlastně není vůbec důvod, aby byly těmi nejcenějšími. Pořád je to jenom názor určitý skupinky lidí, jen je institucionalizován a zaštítěn ohromnym bafuňářskym kolosem.

Ponechal bych udílení cen pro nejlepšího střelce, nejlepšího nahravače, gólmana s nejlepším brankovým průměrem. Ale hlasovací ceny jsou zlo, neboť o odborností hlasujícího odborníka nelze nějak objektivně rozhodnout a vždy to bude jen názor pár lidí. Nemyslim si, že se tyhle ceny teda někdy zruší, protože maj desítky let dlouhou tradici a jsou důležitou marketingovou a mediální záležitostí. Ale byl bych rád, kdyby k tomu došlo.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
-Carles-

Hlavne by som tie ceny nejak neprežíval, a hlavne nie tak ako to tu predviedlo pár diskutérov keď to dostal Leo. Predsa je to len taká malá ozdoba k ukončeniu turnaja a rovnako ako Neuer, tak aj Leo mal tú cenu úplne v paži.

Reagovat
Atlético de Madrid

Ono to má vážně ohromnou prestiž a marketingovou hodnotu. Pokud ti prostě největší mezinárodní organizace planety udělí cenu pro nejlepšího hráče největšího turnaje planety, je to prestiž jako kráva. A přitom to je celý založený na tom, že se někde sešla partička jihoamerickejch novinářů, řekla si "ok, Leo hraje dobře" a dala mu cenu.

Reagovat
Arne

A kolik novinářů jak vybraných rozhodují o tomhle?

Ten "klasický" každoroční Zlatý míč mi přijde v pohodě, i když jsem v posledních letech jednou až dvakrát nesouhlasil s vyhlášením Messiho... Pokud hlasují reprezentační trenéři a kapitáni, tak už je to celkem solidní vzorek a ne jen tak ledajaká skupinka lidí.

Reagovat
Atlético de Madrid

U reprezentačních trenérů a kapitánů zase vidim problém v tom, že mnohdy ani zdaleka nejsou nejlepšími možnými znalci problematiky. Nikdo nezaručuje, že se ty hráče sledovali objektivně, oni to tam můžou třeba naflákat podle toho jak jim s tim hráčem jde hrát ve FIFĚ a výsledek bude stejnej. To ti novináři alespoň maj v popisu práce sledovat fotbal. Ale zase, kdyby tam byl jinej novinář, tak bude hlasovat jinak. Jsou to pouze subjektivní ceny, kterejm se kvůli zaštítění velkou mezinárodní organizací dodává ohromná prestiž a hodnota.

Reagovat
Arne

Já mám o trenérech představu, že i když kolikrát vypadají jako totální neschopové, tak prostě o tom fotbale musí vědět víc než nějací novináři, jejich prací je také sledovat fotbal... O u těch hráčů-kapitánů to je asi horší no.

Reagovat
Atlético de Madrid

Nepochybuju o tom, že názor Capella, Del Bosqueho, Löwa nebo Van Gaala má ohromnou váhu. Ale pak tam taky hlasujou taky trenéři a kapitáni amatérskejch týmů z Karibiku a Oceánie (nebo taky San Marina). Ty týpci maj normální povolání a choděj hrát nebo trénovat po práci, pokud vůbec maj doma vysílání z evropskejch televizí, tak se maximálně párkrát kouknou na Ligu mistrů.

A stejně tak je uplně normální zaujatost ve prospěch svejch krajanů. Novinář z Pobřeží Slonoviny vybral loni nejlepšíhm hráčem světa Drogbu. Sabella dal na první dvě místa Messiho a Agüera. Tohle mi nepřijde jako dobrá parta, která by měla rozhodovat o nejlepším hráči světa..

Reagovat
Atlético de Madrid

Mimochodem, Del Bosque vybral za nejlepšího hráče roku 2013 Casillase a Löw Özila, no...je jejich právo si to myslet, ale mě by potom zajímalo, proč zrovna tihle dva.

Reagovat
Arne

Ale i ti amatéři by měli mít trochu rozhled, nejsou to žádní laikové... S tou zaujatostí je to fakt, teď se ale dostávám k té otázce, kterou jsem položil na začátku - jak se teda vybírají ti novináři, kteří rozhodují o tom Zlatým míči MS?

Reagovat
Atlético de Madrid

Tak to nakonec nebyla partička novinářů, to jsem podlehl nějakýmu hoaxu. Podle stránek FIFA to je FIFA Technical Study Group. Její složení je tady:

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_FIFA_World_Cup#Awards

Reagovat
db18

podlehl asi Maradonovi, jinak to tu včera někdo psal, že to neni od novinářů

Reagovat
-Carles-

Ale tieto ocenenia z MS sú úplne zatienené víťazným tímom turnaja. Noviny sú plné Nemecka ako šampióna, GB je úplne na vedlajšej kolaji, preto si nemyslím že by to bola nejaká výrazná prestíž. Je to veľký rozdiel oproti klasickému GB za kalendárny rok, čo je proste veľkolepá akcia zameraná iba na toto ocenenie.

Reagovat
pobody's nerfect

já bych se pokusil ty ceny dávat podle předem daných objektivních kritérií, proč se neuděluje podle Castrol indexu?

Reagovat
Atlético de Madrid

O nějaký objektivní zhodnocení se Castrol Index doopravdy snaží asi nejvíc ze všech těhle žebříčků, ale again - podle čeho víš, že je to jeho zhodnocení správný? Oni maj nějakej speciální algoritmus, ale to je taky pouze jeden pohled na věc, ten algoritmus dělal kdovíkdo a jinej algoritmus zase určí jinýho vítěze.

Reagovat
pobody's nerfect

já netvrdím, že je ideální, ale v současné chvíli je nejobjektivnější a pokud se má udílet cena pro nej hráče, tak by měla být na základě Castrolu, pokud by někdo ´vymyslel konkurenční index a ukázal by se jako vhodnější, proč ne

Reagovat
smazaný uživatel

No jo, jenže Castrol jede čistě statisticky a ve fotbale nemůžeš brát přínos hráčů jen podle čísel.

Reagovat
pobody's nerfect

a podle čeho jiného? však ta čísla nejsou losovaná jak ve sportce, ale jsou pouze numerickým vyjádřením hry jednotlivých hráčů

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže záleží, v jakém týmu hráč hraje, proti jakým týmům hráč hraje, záleží na mnoha faktorech a prostě to nejde úplně přesně zhodnotit. Já CI taky bráním a myslím si, že jeho výsledky jsou něčím podložené, na rozdíl od pouhého subjektivního hodnocení několika lidí, ale kdyby aspoň někde vysvětlili, jak to funguje a jak se to počítá, nebylo by to špatné.

Reagovat
Robochelsea

Ten zákrok Neuera na Higuaina bol otrasný a ten fašúň mal ísť do spŕch. Nebolo to v 16ke a išiel do toho totálne bezohľadne. Načo dáva to koleno do takej výšky, čo nevie skočiť normálne? A okrem toho to bola vlastne zároveň aj ruka. Keby sa to stalo naopak, že by tam Romero takto zramoval nejakého Germána, tak by všetci pičovali že sa pripískáva Juhoameričanom. Ale objektívne to bol jeden z najnebezpečnejších zákrokov na MS, mohol mu spôsobiť vážne zranenie.

Reagovat
Arne

No Romero tam šel podobně drsně, možná ještě víc s pravou nohou vystrčenou tak nějak divně do strany, jako by ho chtěl trefit... Rozdíl byl v tom, že Klose o něm věděl a do toho předem prohranýho souboje nešel.

Reagovat
Kovi81

Reagovat
Kily

asi mi před finále uniklo pravidlo o tom, že Neuer ve vlastním vápně nesmí hrát rukama, nebo nevím

Reagovat
Robochelsea

A mne sa uniklo pravidlo že vápno brankára končí 20 cm za čiarou 16ky.

Reagovat
Kily

já si nemůžu pomoct, ale přijde mi, že to Neuer prostě boxoval ve vápně, do kterého se pas stáčel, kde se ho Higuaín snažil převzít a kde také došlo k té srážce

Reagovat
Kovi81

Reagovat
smazaný uživatel

Pískal faul Higuaína. Tedy i kdyby byla, tak být žádná ruka ani nemohla. To bys pak za ruku vylučoval hráče, který si po odpískání staví míč na přímák.

Reagovat
Robochelsea

Však to. Pískal faul hráča, ktorý bol brutálne faulovaný.

Reagovat
Darren Fletcher

Tak a ako nam zamotali MS pripadne poradie v Ballon´d Or?

Reagovat
db18

Legend says Higuain is still celebrating.

Reagovat
10

Reagovat
smazaný uživatel

Jinak pro mě to byl po herní stránce nejlepší Mundial, jaký jsem kdy viděl, jinými slovy v tomto století se žádný lepší nehrál.

Reagovat
Kovi81

U me je furt Nemecko 06 vys

Reagovat
smazaný uživatel

Tak Nibali uz vyhral, ne?

Reagovat
smazaný uživatel

Tak Hovnoděs si zasloužil podle mne lepší hodnocení.

Reagovat
Luc-Luc

Palacio 5 a Messi 4 ? jasne

Reagovat
icka

Mensi OT: vyplati se kupovat tedka DayZ ?

Reagovat
božský John

Vetsi OT:

Contador

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
božský John

Na dnesni etape je jedina vec spatne - ze honza Barta chyt uz dve minuty v tom sjezdu, jinak naprosta parada

Reagovat
smazaný uživatel

to uz podruhy, ty sjezdy mu vubec nejdou

Reagovat
božský John

Nejdou, neumi je, bohuzel. Ale po Stybarovi to je muj nejoblibenejsi ceskej jezdec. Uzasnej dric a bojovnik. On je schopnej sjezd odbrzdit a pak chcipnout, aby to zas dojel (to uz ted nenastane, mysleno celkove). To se mi moc libi

Reagovat
smazaný uživatel

ale nejvetsi frajer je stejne Tony Martin

Reagovat
božský John

Muj dlouholetej favorit je Voeckler Ale Martina mam taky moc rad, uzasnej zavodnik. Ten da proste "cihlu na plyn a jede", parada

Reagovat
kubys

Reagovat
Kily

hmm, celková klasifikace jenom o něco málo zajímavější než boj o zelený trikot

Reagovat
božský John

Nepodcenuj Porteho s Valverdem. Nibali je jasnej favorit, ale ti dva budou dost kousat

Reagovat
Kily

Valverde ok, Portemu moc nevěřím

Reagovat
vodka

u Sky já už su ochotný věřit všem, to je občas neskutečné, jak tam někdo vyskočí a jezdí jak král.

Reagovat
smazaný uživatel

Nechapu to preceovani Valverdeho, vzdyt kdykoliv se od nej cokoliv cekalo, tak pokazdy propadl..

Reagovat
božský John

To si nemyslim. Maximalne loni, tam jim to posral vitr, ale jinak v kopcich vzdycky ukazal silu.

Reagovat
božský John

Hlavne jak po Tour dokaze vzdycky zregenerovat na Vueltu posledni roky. To je fakt uctyhodny

Reagovat
kubys

Looool

Reagovat
vodka

přesně tak.

Reagovat
vodka

Reagovat
smazaný uživatel

výborná zpráva

Reagovat
božský John

Jj

Na chvili mi zatrnulo, kdyz to stah pod tri minuty a vypadalo to, ze se vraci, ale jak to bylo zas nad 4 minuty, tak se mi ulevilo.

Reagovat
smazaný uživatel

myslíte tady někdo že Kwiatkowski má šanci se poprat o žlutý dres nebo aspoň zdramatizovat ten souboj on je sympaťák a hodně bych mu to přál

Reagovat
božský John

Ja si myslim, ze kdyby Tour trvala dva tydny, tak by byl urcite horkej kandidat. Na ty tri tejdny s tema silenejma kopcema (Tourmalet, Hautacam..) mu zatim jeste neverim. Myslim, ze tak za 2-3 roky bude hotovej jezdec a bude zavodnikem pro top 3 na grand tours

Reagovat
vodka

ale vypadají, že mají celkem formu...

Reagovat
božský John

Jj, ale je skoda, ze ten typ je postavenej vice mene na Cavendishe, Kwiatkowski by podle myho potreboval jeste nejakyho superdomestika pro ty nejvetsi kopce a hlavne pro treti tyden, kterej bude dost klicovej a mohla by mu dojit stava. Martin je sice buh, ale tohle nemuze vydrzet az do Parize

Reagovat
božský John

*tym

Reagovat
vodka

tak Martin teď vypadá šíleně 2 etapy po sobě to tahat a eště v etapách, které teda pro něho ideálka nejsou

Reagovat
kubys

Ani na ty dva týdny... A jestli bude jezdec na GT...no snad, to by se fakt dost zkurvil.

Reagovat
kubys

*snad ne

Reagovat
smazaný uživatel

Nemá a nebude mít ani bílej, o který si to rozdá domácí duo Bardet a Pinaut,kteří mají šanci na bednu. Thibaut může v horách nejvíc prohanet i Nibaliho, předloni byl naprosto super, loni mu to zkazilo pády. uvidíme co Costa, Valverdeho nepodceňovat.

Zázraky Sky jsou sice známé ale Portemu neverim.

Reagovat
smazaný uživatel

Nechapem co furt niekto spomina toho liliputana. Boli tam lepsi strelci aj hraci s viac asistenciami. Messi ma to najlepsie adi za sebou a vobec by som sa necudoval. Skoro dospel a niekolko juhoamericania skoro zhasli

Reagovat
smazaný uživatel

srandovny jazyk, mix slovenciny a domorodeho kmena?

Reagovat
smazaný uživatel

Tak nám skončilo jedno výborné mistrovství, dost možná i to nejlepší (tedy, nejlepší, co jsem já měl možnost vidět). Řadím ho i o malinký kousíček nad France 98', což bylo první MS, které jsem sledoval.

Prvně bych chtěl poděkovat všem, co se zde na EF podíleli na zpravodajství. Především bych chtěl poděkovat za podcasty, které mi zde přijdou nedoceněné. Nevadila mi ani delší stopáž, právě naopak. Snad bude mluvené slovo přibývat i po konci šampionátu .

Co mi tak trochu zážitek kazilo, bylo přemrštěné lpění na zápasových statistikách, kterých sezonu od sezony přibývá. Docela mi přijde, že je to i na škodu. Dříve se sledovaly karty, ofsajdy, střely na a mimo, držení míče, fauly, rohy a šmitec. Výkon hráče byl na individuálním posouzení každého diváka. Dnes víme kolik přesně hráč naběhal, kolik podstoupil soubojů, kolik ztratil míčů... Chci říci, že s těmito čísly se musí pracovat s rezervou, né tak jako van Čapek nebo Bosák. Který včera vypustí větu, že Messi naběhal za poločas méně než Kramer za 30min. Bože, vždyť to je jasné, každý má jinou pozici jinou úlohu - navíc, počet naběhaných km není relevantní výkonu... Za mě statistiky ano, ale s mírou, potvrdit si něco, co mám vysledované ze zápasu.

Nejlepší hráč turnaje: Arjen Robben

Nejlepší brankář: Manuel Neuer

Nejlepší mladý hráč: Stefan de Vrij

Reagovat
smazaný uživatel

teda, dává se ocenění pro nejlepšího mladého hráče do 21 nebo 23 let?

Reagovat
fantomas

Do 21 bohužel

Reagovat
smazaný uživatel

Tak potom asi fakt Pogba

Reagovat
smazaný uživatel

Statistiky jsou parádní věc, jen se s nimi musí pracovat..

Reagovat
db18

Reagovat
vodka

Scarponi

Reagovat
vodka

a Talansky

Reagovat
božský John

V Talanskym vidim dost sebe, padam podobne debilne. Naposled jsem prdeli drhnul snad deset metru asfalt

Reagovat
vodka

muj nejhorsi pad byl na sterku smyk na zadni kolo, vpalil sem do vybetoovane skarpy a pak do betonoveho panelu nad tim, pak do popelnice na tom mostku a od ni do cihlove steny ale mel sem prilbu a akorat sem se podrel a zlomil nos+zebro, narazil bok a zada. ale predni rafek se pak ani netocil, zadni kolo sem vyrval aj s prehazkou uplne do prdele. od te doby vozim tu prilbu na kazdou trasu 20+

Reagovat
kubys

Jako takový pád se stane, spíš mě fascinuje, že Pitiho hlavním domestikem je JJ Rojas.

Reagovat
vodka

to sem si ani nevšiml, ale aspoň mu nebude zavazet moc dlouho

Reagovat
kubys

Je to frajer, epické by bylo, kdyby dojel na jeho oblíbeném 4. místě. Včera to posral.

Reagovat
j_mrazik

Hoši, vy sami jezdíte, nebo proč vás to baví sledovat? Co je na tom zajímavýho?

Reagovat
kubys

Já jezdil + jsem do toho fakt pořád zažraný.

Reagovat
božský John

Ja jezdim jako hobbik (nikdyj sem nezavodil a ani nebyl v zadnym tymu) a bavi me to

Reagovat
vodka

taky tak

Reagovat
smazaný uživatel

Mně se při tom celkem fajn spí, navíc je tam krásná krajina..

Reagovat
vodka

kvuli tomu to sleduje babicka

Reagovat
vodka

ale jede dobře nakonec

Reagovat
kubys

Mayhem is here!!!

Reagovat
kubys

A Moinard urve Tejaye, co to kurva je?

Reagovat
božský John

Reagovat
kubys

Dávám Pitimu ještě kilometr, potom snad zaútočí.

Reagovat
kubys

No to mi říkej. Nibali jezdí celý rok hovno a najednou toto? Sračka.

Reagovat
vodka

hmmm, Nibali to nakopl ale paradne.

Reagovat
kubys

To jsou mentálové, oni už teď taktizujou, očividně jim je jedno, že je před nima Nibali.

Reagovat
kubys

Ještěže má tak dobrý třetí týden...snad, Nibali vypadal dneska šíleně.

Reagovat
vodka

Valverde ale nevypadal vůbec dobře

Reagovat
kubys

Jak píšu, má dobrý poslední týden, ale jsem fakt zvědavý no. Tohle bylo předvedení trochu šílené síly. Aspoň, že Pinot a Bardet potěšili. Kwato naopak ukázal, proč by se neměl na GT soustředit. A poslední otázka - kde je do prdele Sepúlveda?

Reagovat
kubys

Teda Feillu.

Reagovat
smazaný uživatel

Valverde slabouckej

Reagovat
kubys

Reagovat
vodka

ale Konig parada

Reagovat
kubys

Navíc zítra oznámí nového sponzora, jsem zvědav.

Reagovat
smazaný uživatel

porad jsem cekal od nej vic..

Reagovat
kubys

Jo? A co?

Reagovat
smazaný uživatel

Treba do 5.

Reagovat
kubys

A jak by se tam dostal jako? Jedině z úniku...

Reagovat
smazaný uživatel

Nibali - proste frajer

Reagovat
Kornovec

kluci podcasty byli supr, tesim se ze to v dohledne dobe opet rozjedete

Reagovat
fantomas

Kramer si dle svých slov ze zápasu "moc nepamatuje".. neuvěřitelný, že v takový kondici mohl odehrát dalších 13 minut.

Reagovat
JozkokozleJ

Tak on sa na ihrisku motal uz od prvej minuty. Pod Klosem prilis nevedel co hrat, kde sa pohybovat. No niet sa comu divit, ked je zvyknuty na uplne ine ulohy.

Myslim, ze keby nemecki doktori videli, aku pecku do hlavy Kramer dostal, asi by tak dlho necakali. Snad nikdy som nevidel, ze by na striedacke niekto pouzival tablet s videom na rozbor. Co je trebars v NHL standardna vybava striedacky.

Reagovat
fantomas

To je druhá věc

No celkově je to prostě extrémně palčivá záležitost, nepochopitelná ignorace ze strany FIFA... tam fakt musí někdo na následky otřesu mozku zemřít, aby se něco pohnulo. Veškerý vyšetření hlavy přímo na hrací ploše je evidentně hrubě nedokonalý, tohle totiž prostě neni možný.

Reagovat
db18

Ono to tak horský stejně nebylo, protože Kramer měl jít na vyšetření až dneska

A teda když zrovna nemá anizokorii a správně odpoví na ty otázky, který mu dají (= v momentě není zmaten), tak toho nejdřív taky moc nezjistí

Reagovat
spider_8

To samý Higuain, po takový ráně ho hned pustili na hřiště. Nebo třeba Pereira ve skupině. Doktoři by v tomhle měli mít hlavní slovo.

Reagovat
Atlético de Madrid
Reagovat
db18

...on pak prý dostal ještě jednu slupku (když se promítala opakovačka z (ne)gólu Pipity, tak mezitím prý inkasoval další ránu na hlavu...

Reagovat
smazaný uživatel

Neproduktivita Argentiny, špatná střídání Sabelly, neuvěřitelný výkon Schweinsteigera. 3 hlavní důvody, proč to dopadlo, tak jak to dopadlo.

Reagovat
Kornovec

jn, ale kdyby se na zacatku trefil Higuain, tak ted mluvime o Kroosove chybe, skvele obrane ARG a Zlaty mic by dostal Neuer. Nekdy chybi fakt malo

Reagovat
fantomas

Reagovat
Tomanatura

Kdy jsem ti psal neco o panictvi prosimte?

Reagovat
smazaný uživatel

Neřeš to. Měl jsem včera upito při četbě Seven Jewish Children a Goetheho. Při tom jsem navíc poslouchal Eminema. Byl jsem zkrátka v ráži a nevím proč jsem to napsal. Je to dávno, pět šest let, když jsem tu přišel kritizovat místní poměry a nějak jsme se pohádali. Tys mi to napsal a já jsem si říkal, že ten Tomanatura je ale čurák. A při tom tvém komentáři o Higuaínovi jsem si na to vzpomněl. Ale neřeš to, chlast.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Pigeon

Reagovat
Olen, Tomi Hohuluk

to je hodne slusny

Reagovat
kiwwi

chcel by som este vyhodnotit tipovacku na EF...prihlasilo sa dost vela ludi, ale pravidelne ako tak tipovali ako tak dvadsiati

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10421545_10204133859764598_6347257825973386018_n.jpg

- najviac krat sa vitazom dna stal blade115

- najlepsi odhad na vyvoj MS (postupujuci, strelci a pod.) sa stal WienArsch - skoda ze dalej sa mu nechcelo moc tipovat

- a celkovym vitazom som sa stal ja pretoze Makelele nenatipoval semifinale a finale

Reagovat
smazaný uživatel

Nechceste příště do své analytické sekce pozvat i Jirku?

http://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-paroubek.php?itemid=23328

Reagovat
domingo

Reagovat
Atlético de Madrid

hlavně ten závěr nemá chybu - za náš špatnej fotbal může taky Kalousek

Reagovat
stas87

dufam ze je Van Buyten v baliku kedze povedal ze vsetky svoje peniaze stavi na vyhru Nemecka

Reagovat
db18

Reagovat
db18

...podle toho, jestli to nedal na základní část

Reagovat
Arne

Prosím tě, co to je za zpěváka, co tam teď je? To je něco šíleného...

Reagovat
db18

Tak to tě asi zklamu, já to propásl

...a jediný koho si pamatuju, že kolem něco nazpíval byl Kevin Bourani

Reagovat
Arne

Jo, tak to byl podle fotek asi on... To už ta bloncka zpívala líp než on.

Reagovat
db18

tohle? https://www.youtube.com/watch?v=MYNLQjrBVPo

Mně to přijde zrovna k tomu lepšímu k MS - ale nevím, co předvedl live...

...a blonckou snad nemyslíš Melanie Müller, že ne?

Reagovat
Arne

Jj... Hele to není až tak špatná písnička, ale naživo to fakt bylo zlý a navíc se to pro takovou oslavu nějak nehodilo.

To je ta bývalá pornoherečka, ne? Tohle byla normální zpěvačka, nějaký svůj hit trochu fotbalově pozměnila.

http://www.youtube.com/watch?v=haECT-SerHk

Reagovat
db18

jj, to je ona no

Reagovat
Arne
Reagovat
db18

*Andreas

Reagovat
stas87

on to povedal po zapase Belgicko-Argentina,treba to fakt dal a dneska sa smeje

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele