Brazilský zápisník XV. aneb This Time For Africa

27.06.2014, 11:51
Názory a komentáře
Nezdá se to hodně, ale pořád je to maximum. Alžírsko v osmifinále doplnilo africké kolegy z Nigérie a zasadilo se tak o rekordní účast zástupců černého kontinentů ve vyřazovací fázi MS. Pšenka naproti tomu v Brazílii definitivně nevykvetla asijským vyslancům, jejichž čest nezachránila ani Jižní Korea. Tři remízy a zbytek prohry, toť tristní asijská vizitka...


USA - Německo 0:1 (0:0)

Málokdo se dokázal ubránit předzápasovému dojmu, že duel Německa s USA skončí (bezbrankovou) remízou. Dělba bodů vyhovovala oběma zúčastněným, Němci by si udrželi první místo ve skupině G, Američané by je v osmifinále doplnili z druhého místa. Dlouholetí spolupracovníci a přátelé na obou trenérských lavičkách Jürgen Klinsmann a Joachim Löw už to přece nějak domluví... Nakonec tento předpoklad nebyl daleko od pravdy, pro potěchu všech totiž existovalo i jiné alternativní řešení - těsná výhra Německa.

Zápas se rámcově odvíjel podle očekávání, ovšem v o poznání silnějších konturách. Němci drželi míč více na kopačkách, měli mnohem více přihrávek, střel i všech dalších ofenzivních atributů na své straně, Američané seděli zalezlí na třiceti metrech od Howardovy branky a odráželi jeden útok za druhým. Rozdíl však byl větší, než by se čekalo: Nationalelf dovolili v dominantní úvodní dvacetiminutovce svému soupeři pouhých osm přihrávek na útočné třetině hřiště. Postupem času se Spojené státy o něco zvedly, ale stále šlo jen o nepravidelné úniky po křídlech, které se vůbec nedařilo zakončit.

Z defenzivního hlediska však tato taktika USA postačovala. Klinsmannův spořádaný systém pouštěl favorita jen do obtížných zakončení z krkolomných pozic a Tim Howard se v první půli sotva zapotil. Ne že by i tak nebyl mokrý až na kost, čtvrteční počasí v Recife svým hustým deštěm fotbalovosti rovněž nepřispívalo... A jelikož Michael Bradley prožil v těchto podmínkách zatím svůj nejhorší zápas, co se ofenzivního přínosu týče, zůstal Clint Dempsey na hrotu naprosto odstřižen od jakéhokoli vlivu na probíhající hru. Ze všech hráčů na šampionátu, kteří dokončili celých devadesát minut, si nikdo v zápase nepřipsal sledování tohoto zápasu příliš zábavy neužil.

I proto si Spojené státy nepřipsaly jedinou střelu na bránu za celý zápas. I proto nechaly Lahma s Kroosem drtivě ovládat střed hřiště a jen zodpovědně vykrývaly prostory u vlastní šestnáctky. Informace z lavičky byly zřejmé, držet to, co máme, a neustoupit ani o píď. Americká pasivita došla až tak daleko, že po změně stran v celé pětačtyřicetiminutovce německá obrana nečelila žádné ráně, ať už nepřesné či zablokované. Teprve v samotném nastaveném čase Klinsmannovi hráči podnikli první odvážný výpad, snad s vědomím, že už nezbývá čas na to, aby jejich soupeře ještě stihnul hru otočit. Hned z toho samozřejmě byla jejich největší šance zápasu, ovšem Lahmův včasný skluz zneškodnil Bedoyovu střelu z hloubi šestnáctky a z následného rohu v těžké pozici neuspěl ani Dempsey. Přesto je tato statistika opravdu pozoruhodná.

Perlička na závěr: Už i poslední mohykán čisté hry odešel do věčných lovišť. Řeč je o žluté kartě Benedikta Höwedese, který toto napomenutí uviděl jako první z celého německého týmu. Žádná reprezentace tak již po třech odehraných zápasech není bez žluté poskvrnky.

(mk)


Portugalsko - Ghana 2:1 (1:0)

Smutný konec světového šampionátu pro nejlepšího fotbalistu světa. Cristiano Ronaldo v nejlepších letech měl potenciál dotáhnout Portugalsko do boje o medaile, vítězství 2:1 však znamená konec jak pro poraženou Ghanu, tak právě pro svěřence Paula Benta. Za velmi předčasným koncem stojí především katastrofický vstup Portugalců do turnaje a smůla v zakončení zmíněného čísla sedm, které by při životní formě mohl vsítit minimálně pět gólů. Bez nadsázky.

Pojďme ale ke kořenům neúspěchu Portugalska, kterému věnuji drtivou většinu tohoto breakdownu, ve včerejším zápase. "Konzerva" Bento se musel od začátku mistrovství potýkat se zraněními, proti Ghaně nemohl využít pětici hráčů, z nichž minimálně tři patří do základní sestavy. Především absence Huga Almeidy a nutnost hrát na jediného zdravého útočníka Édera byla z mnoha pohledů klíčovou v tom negativním slova smyslu. Ale k útočníkovi Bragy se ještě dostanu.

Proto musel chytat druhý gólman Beto, což však byla nejspíš ta nejmenší ztráta. Hodně chyběl levý obránce Fabio Coentrao, který je bez ohledu na formu zkrátka druhá velká hvězda vedle Cristiana Ronalda. Paradoxně jeho dnešní back-up Miguel Veloso předvedl poměrně jistý výkon, vedl si dobře vzadu, vpředu a svým centrem zařídil první branku svého týmu.

Naopak jeho protějšek na druhé straně portugalské defenzivy Joao Pereira takovou jistotou neoplýval v jakémkoli vesmíru. Do očí bijící byly tři situace, kdy z jeho strany třikrát přišla obrovská šance Ghany. Nejprve jej úplně jednoduchou kličkou obešel Atsu, pak Pereira "zmizel" ze svého prostoru v době, kdy gólově centroval Asamoah, no a když po hodině hry opět bez problémů přišel z levé strany Ghaňanů pas do stoprocentní šance, ztratil Bento trpělivost a stáhl beka z hřiště (jo, bylo to taktický střídání směrem do ofenzivy, ale Pereira byl prostě strašný...).

Výrazně pozměněný nastoupil i střed záložní řady Portugalců. Zmíněný Veloso se musel přesunout na levý kraj obrany, defenzivní zálohu proto obsadil William Carvalho. Větší pozornost nicméně strhával Ruben Amorim, který nahradil Meirelese. Bohužel negativně. Amorim přihrával většinou do stran či dozadu, hlavně však nezvládl hlavní roli, kterou na hrací ploše měl - být spojkou mezi obranou a útokem především pohybově. Kromě jedné povedené střely a možná jednoho - dvou posunů míče do dobré pozice se vyloženě ztrácel. Rovněž Moutinho byl jen stínem toho, co se od něj očekávalo.

I kvůli tomu byl na hrotu prakticky odříznutý útočník Éder. Na turnaj jel patrně až jako útočník číslo tři, jenže zranění Almeidy a Postigy nedala Bentovi jinou možnost. A Portugalci na to doplatili. Ofenzivní fáze Selecção prostě stojí na Ronaldovi, ať chcete nebo ne. S Nanim si hvězda Realu ještě jakž takž rozumí, ale Éder se v jejich společnosti neskutečným způsobem hledal. Kdo jej nezná z působení v Braze, mohl by bez jakýchkoli ostychů přiznat, že nemá tušení, jakým stylem vlastně tmavý forvard hraje.

Kapitolou samou pro sebe pak byl právě zmíněný Cristiano Ronaldo. Na hřišti rozhodně nebylo lepšího hráče, jenže Ronaldo mohl dát 4 góly a poslat Portugalce do osmifinále. Naprosto bez problémů. Kromě jedné branky měl tři stoprocentní gólové šance, další dvě příležitosti byly takové půltutovky, které fotbalista jako CR7 proměňuje denně. A nakonec ten jeho geniální centr zkraje zápasu, který dopadl na břevno.

Kapitán Portugalska zkrátka vzal stěžeň do svých rukou a stálo to za to. Jenže právě jeho selhání v koncovce stálo Selecção postup. V závěru sice bylo vidět, že už nemá síly a i koleno jej pobolívalo, ale přesto Ronaldo patřil k důležitým mužům i v mezihře, stahoval se i dozadu, když bylo třeba, působil po obrovském prostoru a bylo radost (až na krátká časová pásma, kdy odpočíval nebo vyčkával) se na něj dívat. Turnaj bude bez jeho přítomnosti chudší.

No a Ghana... její výkon byl zkrátka zklamáním. Především kvůli stylu, jakým oba góly dostali - jednou zachyboval Boye, potom gólman Dauda plácal do balónu, jako kdyby ve snu plaval, a s tím se dá těžko špičkový evropský celek porazit. Ghana přitom měla šance na výhru, kromě gólu měla další jasné gólovky, ale buď Beto, nebo jejich vlastní nemohoucnost vždy jejich snahu zastavili.

Tradiční postavou výběru byl útočník Gyan, který technicky převyšuje zbytek svých spoluhráčů a s na útočníka netradičním číslem 3 dělal Portugalsku velké problémy. Kromě gólu měl i další dobrou příležitost a ani snaha se mu upřít nedá.

Celkově však Ghana jako celek postrádala svoji charakteristickou živelnost především v momentech, kdy to potřebovala nejvíce. V závěru zápasu mohla Portugalce zatlačit a pokusit se o obrat, jenže jejich projev vypadal spíše jako odevzdanost. Spojené státy tak v konečném účtování (i přes chabý výkon proti Německu) postupují víceméně zaslouženě.

(mu)


Korejská republika - Belgie 0:1 (0:0)

Ani Korejci se nepochlapili. Zástupci zóny AFC se tudíž poprvé od roku 1990 s největší fotbalovou akcí loučí, aniž by dohromady vyhráli jediný zápas; a Jižní Korea tomu dnes vpravdě nebyla příliš blízko.

Ačkoliv jste se na sociálních sítích těsně po závěrečném hvizdu mohli lehce setkat s názory, že šlo o nejlepší korejský výkon na turnaji, já bych pořád výše řadil ať už druhý poločas proti Alžírsku, nebo třeba i celý zahajovací duel s Ruskem...

Začněme srovnáním s alžírskou konfrontací. Tehdy si Korejci v prvním poločase nechali nasázet tři branky a leckdo je tipoval alespoň na tu potupnou pětku - místo toho se ale Taegukovi válečníci o pauze sebrali, na arabského soka se vrhli s pořádnou vervou a skrze několik pěkných akcí jistým způsobem dávno prohrané utkání zachránili. Osvědčili přitom mentální sílu; v pravém okamžiku se dokázali semknout a zabrat.

Včera? Včera tam nic takového nebylo. Korejci již do zápasu vstupovali s mizivou vůlí poprat se o postup, přičemž se vepředu doopravdy až příliš ochotně rozbíjeli o obránce Vanden Borreho či Lombaertse, ne-li ještě dříve o velmi defenzivně orientovanou středovou trojku. (Oba jmenovaní zadáci si mimochodem opravdu nahlas řekli o osmifinálový základ.)

V nastaveném rytmu se přitom poněkud překvapivě pokračovalo rovněž po přestávce; jakkoliv se Belgičané z kabiny na trávník vraceli pouze o deseti mužích. Evropští sokové byli dokonce i v oslabení hladovější a nebezpečnější, což se Wilmotsovi opět podařilo přiživit povedenými střídáními (respektive Origim). Místo toho Korejci na pochybný plán A pro první poločas navázali představením zhruba stejně nečitelného plánu B, který se pro změnu kompletně vytratil, jakmile Asiaté v 77. minutě konečně inkasovali.

Tím se volně dostáváme ke korejské paralele s úvodní ruskou prověrkou, do níž nastoupila později už nevídaně zkoncentrovaná a uvědomělá Jižní Korea. Defenzivní linie si tehdy navzájem zvládala většinu času rozumět, Korejci nevypadali zcela marně v disciplínách držení balonu i hbitého protiútočení.

Tentokrát se Hongova parta prezentovala docela dobře naprostým opakem - fotbalem bez řádného ladu a skladu. Na hrotu například od prvních minut pobíhal obr Kim Shin-wook, který se ukázal být velkou noční můrou pro unavené alžírské stopery, a zřejmě právě proto dostal nyní šanci rovnou v zahajovací sestavě.

V reálu to tak potom vypadalo zhruba tak, že pokud už Korejci chtěli vypadat jakž takž nebezpečně, mělo se tak dít skrze brejkovou hru s 196centrimetrovým jelimanem ve středu všeho dění. A to logicky nebyla žádná hitparáda. (Nehledě tedy na to, že "Wookie", jak se korejskému hromotlukovi přiléhavě přezdívá, nebodoval ani ve vzduchu, kde vyhrál pouhé dva hlavičkové souboje z celkových šesti.)

Právě korejskou derniéru tedy nelze mít za nějaký příslib do budoucna, to spíš za jakousi upomínku. Zrovna v průběhu tohoto střetnutí (a vlastně i před jeho začátkem) se totiž nejlépe ukázalo, nakolik moc potřebuje celý korejský nároďák v čele s trenérem Hongem vyrůst, aby byl opravdu konkurenceschopný.

Což by teoreticky nemělo nikoho překvapovat; jen by to možná napříště chtělo zamaskovat alespoň tou stereotypní snaživostí, která se z rozluček dvou nejtalentovanějších asijských výběrů - toho japonského i korejského - dala vykoukat opravdu jen těžko...

(td)


Alžírsko - Rusko 1:1 (0:1)

Poměrně dlouho to vypadalo na ruskou radost, nakonec ale po remíze 1:1 zaslouženě slaví svůj historický první postup do osmifinále mistrovství světa Alžírsko. To tak doplní ve vyřazovací části Nigérii - věřte nebo ne, vůbec poprvé v historii si playoff světového šampionátu zahrají dva afričtí zástupci.

Ani v jednom případě se to přitom nerodilo vůbec lehce, Alžířané se o svou postupovou remízu strachovali doslova do poslední možné vteřiny. Potřebný bod ale získali... Přestože nezačali vůbec dobře, Rusové od začátku drželi míč více na svých kopačkách, kontrolovali hru a když už v šesté minutě vstřelili v tu chvíli postupový gól, nevypadalo to s nadějemi Alžířanů zrovna nejrůžověji.

Rusové drželi míč hlavně v blízkosti půlící čáry, když už se však odhodlali vyrazit na výlet do blízkosti soupeřovy šestnáctky, dopadalo to v úvodu převážně katastrofálně. Je navíc třeba si uvědomit, že velká část toho mála úspěšných pasů v útočné třetině hřiště patřila jedné jeidné akci, totiž té gólové.

Ta však stála za to. Celá akce byla vlastně jen o dvou fotbalistech. Kombarov vše rozjel, podél levé postranní čáry bravurně podpořil ofenzivu a nakonec i dokonale nacentroval. Ještě o něco důležitější však byl pohyb Aleksandra Kokorina, jenž se už ve středovém kruhu začal odpoutávat od svého strážce Medjaniho, ve sprintu si to namířil přesně mezi oba až příliš rozestoupené stopery Alžírska a když mu míč přilétl na hlavu, zasunul ho dokonale do šibenice. Prvotní chyba byla už u Medjaniho, jenž měl v danou chvíli Kokorina na starost, ničemu pak nepomohla ani zmíněná obrovská díra mezi oběmě středními obránci a když navíc absentovala i potřebná komunikace mezi všemi nejbližšími aktéry celé situace, na záchranu už bylo pozdě.

Právě Kokorin s Kombarovem byli v celém utkání jednoznačně nejlepšími a nejaktivnějšími Rusy, hlavně Kokorinův výkon byl oproti úvodním dvěma jeho představením na turnaji velkým zlepšením a hlavně proto měli Rusové více ze hry. Jenže jak se s postupujícím časem Kokorin vytrácel ze hřiště (ne snad, že by se mu dala upřít snaha, ale proti alžírské defenzivě se jednoduše prosazoval čím dál méně), Alžířané pomalu přebírali iniciativu a hrozili.

A to třemi způsoby - střelami z dálky, rychlými protiútoky, ale především centrovanými míči. Způsoby číslo jedna a dva popravdě zase tak nebezpečné nebyly, dalekonosné pokusy totiž létaly takovou rychlostí, že v podstatě skoro ani nelétaly, rychlé brejky zase zpravidla dříve či později zastavovala nepřesná přihrávka. Centrované míče ale působily Rusům opravdu obrovské problémy. O to víc, že nejlepšího alžírského hlavičkáře Slimaniho osobně bránil ofenzivní krajní obránce Kombarov, jenž s ním měl při vzdušných soubojích (vcelku logicky) opravdu neustálé potíže. Tenhle Capellův krok působil opravdu komicky, ještě horší ale byl fakt, že italský zkušený lodivod nedokázal na několik Slimaniho upozornění zareagovat, v šedesáté minutě už to Alžírsku konečně vyšlo a byl z toho nakonec rozhodující gól.

U vyrovnávací trefy se ještě na moment zastavme, přecházely jí totiž dvě obrovské individuální hrubky Rusů. Nejprve pravý bek Kozlov nesmyslně kličkoval v blízkosti vlastní šestnáctky, o míč snadno přišel a musel faulovat. A když pak (laserovými paprsky z hlediště značně rozhozený) Akinfejev chybně vyběhl na následý centr a Kombarov znovu nedokázal uhlídat Slimaniho, bylo vymalováno.

Kdo pak čekal ruskou reakci v podobě urputné ofenzivy, zažil ipravdu těžké zklamání. Sborná si proti dobře bránícím Alžířanům absolutně nevěděla rady, ani geniální hráči jako Kokorin nebo Dzagojev nedokázali nic vymyslet, a tak z toho byla opravdu nevídaná nuda. K videní byla v podstatě poklidná ruská kombinace kolem půlící čáry, čekání na alžírskou skulinku v obraně, ta se ale jednoduše neobjevila. A tak občas přilétl do vápna zcela beznadějný centr, jinak ale vůbec nic.

Rusové na šampionátu krutě selhali, místo sebekritiky, která by po třech špatných výkonech jednoznačně byla na místě, však stříleli do řad fanoušků, rozhodčích a vlastně v podstatě všech, kdo se zrovna naskytl, až by si jeden snad řekl "zaplaťpánbůh, že jedou domů". Na Němce v osmifinále míří Alžířané, ale ofenzivně vedenou partii od nich rozhodně nečekejte. Budou bránit, bránit a ještě jednou bránit. A spoléhat se na standardní situace, rychlé protiútoky... a třeba si svůj malý zázrak ještě protáhnou.

(mh)


Dnes na tomto místě výjimečně neočekávejte tradiční podcast, ten se o slovo znovu přihlásí až v sobotu. Místo toho se však ještě dnes můžete těšit na dvoudílné shrnutí událostí skupinové fáze největšího fotbalového svátku.

Autor: Martin Kantor, Marek Ustohal, Tomáš Daníček, Michal Hruška

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Africký zápisník X. aneb Vyhrajeme titul a poletíme nwa Bali
11.02., 16:11
Africký zápisník IX. aneb Nigérie vs. Bafana Bafana, Kongo vs. Fofana Fofana
07.02., 16:50
Africký zápisník VIII. aneb Čtvrtfinále jen pro Zwane
03.02., 15:02
Africký zápisník VII. aneb Neblú a hraj
02.02., 17:50
Africký zápisník VI. aneb Maroko je velký favorit, Burkina Faso Mali
30.01., 15:43
Africký zápisník V. aneb Sloni vběhnou do Mané že
29.01., 15:40
Africký zápisník IV. aneb Guinejské derby? To je Sylla
28.01., 14:33
Africký zápisník III. aneb Kdo si dá dnes angóla?
27.01., 17:39
Africký zápisník II. aneb Špatné sloNoviny pro domácí
22.01., 20:09
Africký zápisník I. aneb Kdo nekouká na Afcon, bude Hotto mrzet
18.01., 15:28
Afcon 2023: Power rankings před turnajem
13.01., 20:57
Jak Argentina dokráčela ke zlatu? Analýza finále MS 2022
19.12.2022, 23:59
Zápisník z Kataru XXI. aneb Maroko se s medailovými ambicemi ounáhlilo
18.12.2022, 15:15
Zápisník z Kataru XX. aneb Tak co, Francouzi, přeKonaté i Messiho?
15.12.2022, 17:10
Zápisník z Kataru XIX. aneb Prohrát s Marokem? To nesyri
11.12.2022, 21:00
Zápisník z Kataru XVIII. aneb Evropské semifinále? Noppert!
10.12.2022, 15:04
Zápisník z Kataru XVII. aneb Penalty? Bono a klid
07.12.2022, 17:17
Zápisník z Kataru XVI. aneb Penalty proti Chorvatům bývají Yoshidné
06.12.2022, 15:38
Zápisník z Kataru XV. aneb Poláci a Senegalci ssé loučí
05.12.2022, 14:39
Zápisník z Kataru XIV. aneb Favorité postupují, USA a Austrálie mají sMolinu
04.12.2022, 14:20
Zápisník z Kataru XIII. aneb Korejská výhra sladší než Ferrero Rochet
03.12.2022, 15:58
Zápisník z Kataru XII. aneb Španělsko jde dál. Japonsko? Ito
02.12.2022, 15:10
Zápisník z Kataru XI. aneb Austrálie předvádí skok daLeckie do osmifinále
01.12.2022, 14:34
Zápisník z Kataru X. aneb Írán a play-off se prostě neReamuje
30.11.2022, 14:44
Zápisník z Kataru IX. aneb S kim chtějí Korejci vyhrávat?
29.11.2022, 13:09
Zápisník z Kataru VIII. aneb Španělsko mířilo za postupem, ale došla mu siala
28.11.2022, 14:16
Zápisník z Kataru VII. aneb Argentina prolomila beton, Poláci byli szczesnější
27.11.2022, 15:37
Zápisník z Kataru VI. aneb Ostrovní týmy? Dest a hrůza
26.11.2022, 15:20
Zápisník z Kataru V. aneb Neymarnější úvod pro Afriku
25.11.2022, 17:51
Zápisník z Kataru IV. aneb Mdloby navas!
24.11.2022, 13:51
Zápisník z Kataru III. aneb Arabové odsaúdili favority ke ztrátám
23.11.2022, 14:01
Zápisník z Kataru II. aneb Asijské země jsou na MS zatím tírány
22.11.2022, 11:30
Zápisník z Kataru I. aneb Představují se Enneři strýčka Homeboye
21.11.2022, 11:30
Africký zápisník VI. aneb Senegalci ukoulibaly dalšího soupeře
05.02.2022, 02:25
Africký zápisník V. aneb Sliby Chibi
02.02.2022, 18:32
Tipy pro sázkaře: Kdo vyhraje letošní Africký pohár?
28.01.2022, 22:37
Africký zápisník IV. aneb Who's not Ghana win?
23.01.2022, 13:54
Africký zápisník III. aneb Nováčci, plnou Barrow vpřed!
22.01.2022, 00:09
Africký zápisník II. aneb Kamerun stále on Fai-r, Alžířané stále Benlemry
17.01.2022, 19:14
Africký zápisník I. aneb V Kamerunu odstartovala Rallye Abou Bakar
13.01.2022, 19:40
Eurozápisník XVIII. aneb Penalty jak z kRicekého přeboru
13.07.2021, 08:41
Eurozápisník XVII. aneb Penalta? Rozhodčí posLar sen
09.07.2021, 12:36
Eurozápisník XVI. aneb InaMorato celé Itálie
07.07.2021, 14:57
Eurozápisník XV. aneb Dánové nejsou žádná neMæhla
04.07.2021, 20:51
Eurozápisník XIV. aneb Takové vyřazení Švýcarů není koSchär
03.07.2021, 14:25
Eurozápisník XIII. aneb Že Anglie doma porazí Německo? Stone se
30.06.2021, 18:24
Eurozápisník XII. aneb QuaSimóndova msta a vražda favorita v MidSommeru
29.06.2021, 17:38
Eurozápisník XI. aneb Nizozemsko de Roonit slzy, "dva nula je dobrej výsledek"
28.06.2021, 16:08
Eurozápisník X. aneb Un cane in Chiesa
27.06.2021, 02:02
Eurozápisník IX. aneb Dramatická Botka za skupinovou fází
24.06.2021, 17:23
Eurozápisník VIII. aneb Ono sa to podá, ty si predsa Foda
23.06.2021, 17:49
Eurozápisník VII. aneb Slunce, Şenol a pár facek
22.06.2021, 18:26
Eurozápisník VI. aneb Francie výhru netreFiola, a Španělé? Olmost
20.06.2021, 15:26
Eurozápisník V. aneb Nuda v céčku? KDepay! Ta přišla až fo den později
19.06.2021, 12:18
Eurozápisník IV. aneb Dánové sahali po výhře, ale na KdBy se nehraje
18.06.2021, 11:52
Eurozápisník III. aneb Slováci zaujímají Pole position
16.06.2021, 14:13
Eurozápisník II. aneb Sterling se uvedl dRaheem gólem, Patrik schickanoval Skoty
15.06.2021, 13:56
Eurozápisník I. aneb Uffff
13.06.2021, 12:41
PODCAST: Velké ohlédnutí za Africkým pohárem národů 2019
25.07.2019, 20:29
Africký zápisník XXI. aneb NamlSané Alžírsko slaví
21.07.2019, 00:23
Africký zápisník XX. aneb Žádné IgHaló se nekonalo. Maestro, je to zasEtebou
18.07.2019, 08:35
Africký zápisník XIX. aneb Aliou domů, Giresse! Alžírsko Raïsuje na Senegal
15.07.2019, 16:00
Africký zápisník XVIII. aneb Sbohouo Sloni, Bronnjour Tunisko
12.07.2019, 16:55
Africký zápisník XVII. aneb Semifinále jen pro Zwane
11.07.2019, 15:45
Africký zápisník XVI. aneb Maestru Giressemu nikdo neZaha ani po kotníky
09.07.2019, 17:40
Africký zápisník XV. aneb Doktor Kongo chmAtal po výhře, černí Koné jsou venku
08.07.2019, 17:16
Africký zápisník XIV. aneb Překvápko! Další severoafrický erRohr
07.07.2019, 14:48
Africký zápisník XIII. aneb Hakime, Žiyech?
06.07.2019, 16:13
Africký zápisník XII. aneb Favoriti formou nepolíBenin
03.07.2019, 19:20
Africký zápisník XI. aneb Mon Dié! Takhle se Ounas dávají góly!
02.07.2019, 03:02
Africký zápisník X. aneb Jeden gól a už se chipeVezeze
01.07.2019, 16:23
Africký zápisník IX. aneb Střelba jak u Verdonu, ať N'Jie Gold Cup!
30.06.2019, 12:49
Africký zápisník VIII. aneb Pan Tau: Od zítřka nečaruji
29.06.2019, 15:56
Africký zápisník VII. aneb Vítězství Keni pOmolo, alžírský fotbal m'Bolí
28.06.2019, 13:48
Africký zápisník VI. aneb Kongo nemá šAinu, uGandalf Onyango čaroval
27.06.2019, 15:59
Africký zápisník V. aneb Kamerunu stačily dva Banany, Poté přišlo drama
26.06.2019, 15:06
Africký zápisník IV. aneb Tunisané zklaMali, Mauritánci se koupali na Adama
25.06.2019, 16:32
Africký zápisník III. aneb Jak Maroko Horaebníkovi z lopaty uteklo
24.06.2019, 13:50
Africký zápisník II. aneb Mamma Miya! To je začátek turnaje!
23.06.2019, 16:23
Africký zápisník I. aneb Porazit Zimbabwe není žádný mohaMed
22.06.2019, 12:46
Ruský zápisník XXV. aneb Oslavy na Avenue des Champs-Élysées
16.07.2018, 08:46
Ruský zápisník XXIV. aneb Harry, jdem do baráku
15.07.2018, 09:19
Ruský zápisník XXIII. aneb Mandža si čvachtá
12.07.2018, 14:22
Ruský zápisník XXII. aneb Ani umTitiho Belgii do finále neprotlačil
11.07.2018, 12:51
Ruský zápisník XXI. aneb Livin‘ la Vida Luka
08.07.2018, 14:24
Ruský zápisník XX. aneb Brazilci zapomněli na Kevina
07.07.2018, 13:09
Mundial v cílové rovince: O co se čtvrtfinalisté opírají, a co je může zradit? (2/2)
05.07.2018, 18:02
Mundial v cílové rovince: O co se čtvrtfinalisté opírají, a co je může zradit? (1/2)
04.07.2018, 20:23
Ruský zápisník XIX. aneb Penalty? Yes, we Kane
04.07.2018, 13:53
Ruský zápisník XVIII. aneb Chybami se člověk Yamaguchi
03.07.2018, 13:05
Ruský zápisník XVII. aneb Tiki takajedeme domů
02.07.2018, 11:37
Ruský zápisník XVI. aneb Nemusí pršet, stačí, když Mbappe
01.07.2018, 12:30
Ruský zápisník XV. aneb Senegal při rohu nevěděl, která Kolumbie
29.06.2018, 14:30
Ruský zápisník XIV. aneb Nablýskaný Rolls Reus předjela i Löwná Kia
28.06.2018, 12:36
Ruský zápisník XIII. aneb Postup s tRojou štěstí
27.06.2018, 11:08
Ruský zápisník XII. aneb Sklíčené Ta Re Mi Fa Sol La Si Do
26.06.2018, 13:09
Ruský zápisník XI. aneb Jejda Mané, Poláci to Sabalyli
25.06.2018, 10:59
Ruský zápisník X. aneb Sudí se chyb nevyVARoval, má jich plnou Kroosnu
24.06.2018, 11:56
Ruský zápisník IX. aneb Fágní Brazilci a švýcarský X faktor
23.06.2018, 13:05
Ruský zápisník VIII. aneb VýLuka na trase Argentinců do osmifinále
22.06.2018, 11:39
Ruský zápisník VII. aneb Španělé jednou íránou vycostili houževnatého soka
21.06.2018, 10:26
Ruský zápisník VI. aneb Sama hvězda naději nevykřeSalah
20.06.2018, 11:20
Ruský zápisník V. aneb Princ Harry do toho praštil
19.06.2018, 11:34
Ruský zápisník IV. aneb Khedíra v plánech neyvětších favoritů
18.06.2018, 10:20
Ruský zápisník III. aneb Menší tahouni, než jsMessi mysleli
17.06.2018, 14:24
Ruský zápisník II. aneb Nacho obrana, na krize máte Crise
16.06.2018, 12:55
Ruský zápisník I. aneb Saúdská Al-Ergie na Golovina
15.06.2018, 09:01
Velké ohlédnutí za Africkým pohárem národů 2017
07.02.2017, 18:18
Africký zápisník XVIII. aneb Egypťané siani neškrtli
06.02.2017, 16:07
Africký zápisník XVII. aneb Hlavně se zase nepřeprAtsuj
05.02.2017, 00:47
APN v cílové rovince: Sedm věcí, na které se zaměřit v bojích o medaile
04.02.2017, 09:35
Africký zápisník XVI. aneb Klasická Ghana in flaGranti
03.02.2017, 09:45
Africký zápisník XV. aneb Burkinský sen o zlatu rozcupován na Hadary
02.02.2017, 13:08
Africký zápisník XIV. aneb Egypt zachránil kouzelný Kokamžik
30.01.2017, 10:30
Africký zápisník XIII. aneb Tunisko dostalo naBanceno, Kamerun se negal
29.01.2017, 13:02
Africký pohár národů 2017 - shrnutí skupin
27.01.2017, 02:06
Africký zápisník XII. aneb Z Egypta zase Salah suverenita
26.01.2017, 16:10
Africký zápisník XI. aneb Sloni, seri-ously?
24.01.2017, 23:41
Africký zápisník X. aneb Kde nic, tunis - vyřazení Alžírska neM'bolhi
24.01.2017, 15:23
Africký zápisník IX. aneb Jde to'o i bez hvězd
23.01.2017, 02:48
Africký zápisník VIII. aneb Egypt nevede žádný Cúperman, ale zatím to stačí
22.01.2017, 15:04
Africký zápisník VII. aneb Další sloní DRCnutí na cestě za obhajobou
21.01.2017, 08:55
Africký zápisník VI. aneb Senegal pálí, kdy se mu zamané
20.01.2017, 13:51
Africký zápisník V. aneb Gabonmá pro nespokojené fanoušky
19.01.2017, 16:59
Africký zápisník IV. aneb Nedám góla, nevyhrayew
18.01.2017, 01:29
Africký zápisník III. aneb Křeček v bílé košili
17.01.2017, 08:24
Africký zápisník II. aneb Tunis pálených šancí
16.01.2017, 11:34
Africký zápisník I. aneb Burkina vyfasovala bod, jako všichni ostatní
15.01.2017, 16:46
Eurozápisník XXV. aneb Francie mířila příliš Sissoko
11.07.2016, 22:13
Eurozápisník XXIV. aneb Francouzský superhrdina GriezMan
08.07.2016, 13:08
Eurozápisník XXIII. aneb Bez Ramseyho je Wales Nanic
07.07.2016, 13:59
Eurozápisník XXII. aneb Olivoir, statečný Islande!
04.07.2016, 13:10
Eurozápisník XXI. aneb Hector konečně odhalil italskou Achillovu patu
03.07.2016, 12:19
Eurozápisník XX. aneb OšKubané Polsko a čím víc Lukaku, tím víc prohra
02.07.2016, 13:26
Eurozápisník XIX. aneb No Hart Feelings, Anglie
28.06.2016, 15:43
Eurozápisník XVIII. aneb Irové se pochlapili, Slováci se zaKuckali
27.06.2016, 12:50
Eurozápisník XVII. aneb Chorvatskou šachovnici ovládli dva portugalští střelci
26.06.2016, 09:39
Eurozápisník XVI. aneb Portugalský Cristus a irský Wesiáš
23.06.2016, 14:16
Eurozápisník XV. aneb Mor na české postupové naděje
22.06.2016, 11:37
Eurozápisník XIV. aneb Bales v plné parádě
21.06.2016, 09:53
Eurozápisník XIII. aneb Čtyři výchozí body pro zápas s Turky
21.06.2016, 00:40
Eurozápisník XII. aneb Švýcaři na roztrhání, oči na vydrápání
20.06.2016, 10:53
Eurozápisník XI. aneb Špatná Ronaldova karma nevyšla Portugalce zdarma
19.06.2016, 12:00
Eurozápisník X. aneb Vida, ono to přece nějak půjde
18.06.2016, 09:27
Eurozápisník IX. aneb Brzká dovolenka pro kouče Fomenka
17.06.2016, 10:17
Eurozápisník VIII. aneb Na co se zaměřit při duelu Čechů s Chorvaty
17.06.2016, 02:53
Eurozápisník VII. aneb Francouze tentokrát spasil Griezed Lightnin'
16.06.2016, 10:45
Eurozápisník VI. aneb Třetí dech báječného geronta Gery
15.06.2016, 09:30
Eurozápisník V. aneb Wilmots a jeho pochybná fotbalová velmoc
14.06.2016, 09:02
Eurozápisník IV. aneb Löwova osvědčená neosvědčená Marioneta
13.06.2016, 08:37
Eurozápisník III. aneb Kde má český tým před Španělskem rezervy
12.06.2016, 18:00
Eurozápisník II. aneb Lepší zbRoy, stejný výsledek
12.06.2016, 09:24
Eurozápisník I. aneb Francie si mírně koleduje o naši nEvraživost
11.06.2016, 12:41
Brazilský zápisník XXV. aneb Bez rváče nejsou koláče
14.07.2014, 12:53
Brazilský zápisník XXIV. aneb Olá, Brasil14!
13.07.2014, 10:39
Brazilský zápisník XXIII. aneb Dvojí tváře nejrozkvetlejších tulipánů
10.07.2014, 12:01
Brazilský zápisník XXII. aneb Sedm kulí do Scolariho žákajdy
09.07.2014, 10:58
Brazilský zápisník XXI. aneb Keylor Navas vs. the World
06.07.2014, 12:45
Brazilský zápisník XX. aneb Návraty do roku nula
05.07.2014, 11:49
Brazilský zápisník XIX. aneb Argentině drogy, USA doping
02.07.2014, 11:58
Brazilský zápisník XVIII. aneb Důstojná africká loučení
01.07.2014, 15:55
Brazilský zápisník XVII. aneb Mistrovství závěrečných zvratů
30.06.2014, 16:00
Brazilský zápisník XVI. aneb Jak básníci přicházejí o iluze
29.06.2014, 15:38
Brazilský zápisník XIV. aneb Argentina póózor, Francie pohov!
26.06.2014, 16:16
Brazilský zápisník XIII. aneb Opakování matka moudrosti
25.06.2014, 16:41
Brazilský zápisník XII. aneb Mít Robbena není Fer
24.06.2014, 15:51
Brazilský zápisník XI. aneb Lepší pozdě nežli nikdy
23.06.2014, 16:01
Brazilský zápisník X. aneb Balkánská kletba po bosensku
22.06.2014, 11:18
Brazilský zápisník IX. aneb Kafe a pět croissantů ke snídani
21.06.2014, 15:04
Brazilský zápisník VIII. aneb Návrat národního hrdiny
20.06.2014, 14:51
Brazilský zápisník VII. aneb Král je mrtev, ať žije král?
19.06.2014, 15:01
Brazilský zápisník VI. aneb Plná ruka žolíků
18.06.2014, 16:00
Brazilský zápisník V. aneb Den plný kontrastů
17.06.2014, 15:59
Brazilský zápisník IV. aneb Nic není zadarmo
16.06.2014, 10:20
Brazilský zápisník III. aneb Soumrak konzervativců
15.06.2014, 12:41
Brazilský zápisník II. aneb Jak větrné mlýny Španěly semlely
14.06.2014, 16:27
Brazilský zápisník I. aneb Velké oči Nika Kovače
13.06.2014, 16:06

Komentáře (269)

Přidat komentář
smazaný uživatel

At s toho nedělaj takovou slávu stejně je v osmifinále někdo proklepne

Reagovat
smazaný uživatel

Nigerie prej kvuli premiim dneska netrenovala.. Opicaci

Reagovat
domingo

Ty ses rozhodl, ze se behem MS promenis z neskodneho blbecka v extremistickeho fasouna? To je fakt neuveritelny, jak jses strasne votravnej, nikoho nezajimas a jenom vopruzujes. Bez si povidat jinam.

Reagovat
Arne

Reagovat
smazaný uživatel

to jsi říkal mě?!

Reagovat
domingo

ako teraz tu co ides na mna vrieskat,lebo mas blby system komentarov?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Mimalu

Reagovat
smazaný uživatel

jenom aby sis uvedomil, jak blbej ses, ze oznacujes jeden for (vcerejsi na Francii) a oznaceni lidi, co hraji jen pro penize za opicaky, za extremne fasistickej nazor..

Reagovat
fantomas

Jj, dals mu všechny důvody pro to, aby si to uvědomil, jen co je pravda

Reagovat
smazaný uživatel

To je tak, kdyz se clovek ridi emocema a ne rozumem.

Reagovat
fantomas

On má aspon na výběr no

Reagovat
smazaný uživatel

ale vysledek je porad spatnej

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
miky10

Reagovat
celeb

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

co to je za diskuzi to svět neviděl...vy jste teda crazy

Reagovat
miky10

To bylo na mě?

Reagovat
smazaný uživatel

na všechny

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

no co my všichni jsme crazy

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

já jsem letadlo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Ja se jmenuju Ralf.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Trand

Reagovat
domingo

To jsou dzouky ty vole, hotovej Vlasta Burian

Reagovat
smazaný uživatel

nejvetsi dzouk je, kolik lidi ti to zere

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
bayern987

Reagovat
domingo

Ale to je prave to votravny. O co ti jako jde? Ty proste prijdes, udelas ze sebe totalniho kretena, par lidi te posle do haje, ty se jim na to konto vysmejes a oznacis je za blbce, ze ti "to zerou", pritom lidi si maximalne poklepou na celo a jdou delat neco uzitecnejsiho, zatimco ty se stale opajis tim, jak ti "to zerou" a jak jses nejlepsi, pritom nikoho vubec nezajimas, ty zoufalce

Reagovat
smazaný uživatel

Jasny, ja prijdu pod clanek o africkych tymem, napsat o tom, ze Nigerijci odmitaji kvuli penezum trenovat a nakonec z toho vzejde, ze ja jsem ten spatnej, extremistickej rasista Bravo

Reagovat
fantomas

*nigerijský opice

Reagovat
smazaný uživatel

to jsem nikde nenapsal

Reagovat
fantomas

Hm, tak tohle mi už stačilo. Ahoj.

Reagovat
bayern987

*Opičáci... a nigerijský opice je vlastně to samí...

Reagovat
smazaný uživatel

To myslis vazne?

Reagovat
bayern987

Myslel jsi to stejně.

Reagovat
smazaný uživatel

Ne, nemyslel. Tobe nikdo nikdy nerekl "opicaku"?

Reagovat
bayern987

Ano, proč?

Reagovat
smazaný uživatel

a narazel tim na tvoji barvu pleti?

Reagovat
bayern987

Ne protože jsem bíléj, kdybych byl černéj asi by použil jiný výraz než opičák.

Reagovat
smazaný uživatel

Takze jak, mame se teda ridit barvou pleti, nebo nemame?

Reagovat
bayern987

Radši už diskutovat nebudem nebo to dopadne špatně.

Reagovat
smazaný uživatel

Nakonec zjistis, ze jsi extremni fasista

Reagovat
bayern987

Nene to asi ne...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

jo tak tohle je ten extremismus o kterém se všude mluví, tak to jo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
fantomas

To je vždycky vtipný, jak ty máš vlastně černoušky v podstatě rád, ale přitom tu na žádnýho jinýho člověka nepřipadá víc příspěvků s rasistickym podtextem.

Reagovat
smazaný uživatel

promin to nebylo na tebe překlikl jsem se

Reagovat
miky10

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Rofl, prej rasistickej kontext

Reagovat
fantomas

Podtext, ale to je jedno. Rofl.

Reagovat
smazaný uživatel

A ten sis odvodil z ceho? Koukam, ze domingo na tebe pusobi vic, nez je zdravo, tyhle ultralevickacky kydy, ze za vsim se musi hledat rasismus, to je na zvraceni

Reagovat
fantomas

Sám si dovedu spočítat 1+1 a jako velkej konzervativec (kterej má daleko do levičáka) ti řikám, že seš přinejmenšim latentní rasista... nebo tak aspoň vystupuješ tady v diskuzích.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Evidentne nedokazes. Ridis se presne stejnym pravidlem, jako domingo - slovo opice = rasista. Bravo

Reagovat
fantomas

Už sem napsal, že soudim na základě mnohem většího vzorku.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak sup sem priklad.

Reagovat
fantomas

Nebudu se probírat tvýma hovnama, sorry, stejně by to nic nezměnilo

Reagovat
smazaný uživatel

neboj, necekal jsem nic jinyho, ono kdyz misto toho lizani prdele domingovi, pouzijes vlastni hlavu, tak je tezky cokoliv najit

Reagovat
fantomas

Ok

Reagovat
eleven11

na pingla máš nejak vela rečí

Reagovat
smazaný uživatel

zaprve, i jako pingl si muzu rikat co chci a zadruhe, zadnyho pingla nedelam..

Reagovat
smazaný uživatel

Ultralevičáky . Ještě přidej humanisty, doležalovce a havlovce, ať máš tu náckovskou rétoriku kompletní.

Reagovat
smazaný uživatel

přesně kvůli tomuto nebude bráno slovo rasismus vážně, když jím tak plýtváte prakticky na cokoliv i když u dominga je to jeho póza tam to chápu ten má jiný svět

Reagovat
domingo

Ale hovno poza, ja opravdu zcela uprimne verim tomu, ze vsichni lide jsou si fundamentalne rovni bez ohledu na barvu kuze, etnicitu, nabozenske vyznani, sexualni orientaci atd. a ze kdo si to nemysli, tak je zavrzenihodny blb.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

skoda, ze to sam popiras tim, co rikas, kdyz vyzadujes, aby se vuci nejaky skupine lidi, chovalo jinak, nez vuci jiny..

Reagovat
domingo

Tak to plati treba i pro vrahy nebo podvodniky, zejo. Moralni kodex spolecnosti musi vychazet z nejakych idealu humanismu, ne nevoleneho elitarstvi.

Reagovat
smazaný uživatel

Ach zase to uplne menis

proste a jednoduse, jelikoz jsme si vsichni rovni, tak je uplne stejny, kdyz reknes bilymu nebo cernymu, ze je opicak.. a to ze ty ses rozhodl branit jen cerny, na tom nic nezmeni

Reagovat
domingo

Predstavujes si to jak Hurvinek valku. Neni to uplne stejny, kdyz reknes bilymu nebo cernymu, ze je opicak. Kdyz ti reknu, at tahnes rubat uhli zpatky na Ukrajinu, bude to mit ve vztahu k tobe jinou relevanci nez kdybych to rekl nahodnemu turistovi treba z Italie. Rasismus v gobineauovskem slova smyslu v tomhle nehraje roli, ty jsi proste klasicky xenofob, brojici vuci vsemu, co je nejakym zpusobem "jine".. takovy je moralni stav soucasne stredoevropske spolecnosti (podporovany "lidovymi spickami" typu Zemana nebo Orbana), a to je prave spatne. Monokulturni spolecnost vzdycky v historii lidstva zdechla na incest, spolecnost, v niz budou vsichni stejni a budou se placat po ramenou, jak jsou krasne stejni, je nemocna spolecnost.

Latentni rasiste casto volaji po nejakem etosu prirozenosti ("je normalni prejit chodnik, kdyz vidim cigana"), aniz by si uvedomovali, ze myslenka narodniho statu je historicky naprosto neprirozenou, marginalni epizodkou politickeho vyvoje lidstva (spocitej mi narodni staty pred Francouzskou revoluci). Kde se potom bere nejaky nacionalismus, kde se bere ta nenavist k "cernym Francouzum" atd? Ty jsi treba jenom moc hloupej, ale spousta lidi je opravdu uprimne presvedcena, ze existuje napriklad nejake "svycarstvi", aniz by byli schopni definovat, co to takovy Svycar vlastne je (Ital, Francouz nebo Nemec?). Nakonec tak vzdycky dospejeme k tomu, ze imigrace je vlastne v poradku, pokud imigrant neni tmavej nebo muslim. To ti prijde v poradku? Vzdyt to je fasisticky mysleni v nejcistsi podobe. Nevidel jsem jediny slovo na polovicniho Portugalce Valbuenu, napriklad.

K tem africkym tymum - vetsina tech stavek je kvuli nepruhlednymu prerozdelovani penez, kdy v dusledku premie jdou do kapes bafunaru, zatimco hraci drou na hristi a jsou pritom ojebavani. Kdyby se neco podobnyho delo v CR, bude se vyhazovat Pelta a spol., ale protoze se to deje v Africe, tak za to muzou opice. Nechapu.

Post-kolonialisticka Afrika je v rozkladu, protoze mocensky centralisticky kolonialismus rozetnul staletou tradici tribalistickeho usporadani spolecnosti. Pokud vezmeme za vychozi bod Mayer-Wohlfartovu hypotezu, ze hranice jazyka jsou zaroven hranicemi kulturni empirie, potom neexistuje nic jako Kongo, Nigerie, Kamerun atd. - existuji Hausove, Orove, Jorubove atd.

A ze jsou si vsichni rovni, je proste nutny vychozi bod, z nehoz je nutny se nejak odpichnout - Ja jsem clovek. Ty jsi clovek. Jakykoliv Kamerunec/Nigerijec/whatever je clovek. Homo sapiens, lidska bytost. Xenofobie je mor.

Reagovat
smazaný uživatel

No vidis. Ale jeste jsem te nevidel, aby ses me zastal, kdyz me tu nekdo posilal na Ukrajinu. A o to jde, ty drzis hubu a jen mas pocit, ze se nekdo dotknul nejake skupiny lidi, kterym se driv ublizovalo, tak hned vyskocis jak certik z krabicky. Jinak nic z toho co jsi napsal, neni muj pripad. Kazdopadne naprosto chapu lidi, kteri prechazi ulici, kdyz jde proti cikan, stejne jako chapu, kdyz prejdou, kdyz jdou proti nackove, protoze se jedna o zkusenosti s nejakou skupinou lidi.

Reagovat
domingo

On te tu nekdo posila na Ukrajinu?

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, nekdy ano, nebo mi tu nadavaji do ukrajincu s nejakym podtextem. Ale ze by to bral, jako rasistickou nebo xenofobni urazku? Ne, takhle blbej nejsem. Je to uplne stejna urazka, jako kazda jina, akorat se na toho cloveka nejvic v ten danej okamzik hodi.

Reagovat
smazaný uživatel

Někdy jo, ale Jiřího nejde brát vážně.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Krásně řečeno

Reagovat
fenixLFC

sice som to len tak prebehol a ana niektore otazky cakam vysmech a podobne ale aj tak sa spytam- mna niektori povazuju za rasistu, len preto lebo neznasam tych co sa len prizivuju= vacsina si pod tym predstavi romov. Som rasista ja alebo oni. Viem si robit srandu z mensin rovnako ako zo seba, vtedy som rasista? Ked sa mi nepaci ze niektore skupiny su zvyhodnovane (to je to problematicke) a som proti tomu som rasista? Vsetci kricia o rovnosti, ale ja verim v libertarianske pojatie spravodlivosti a rovnosti a tak som proti akemukolvek prerozdelovaniu. Nech si kazdy poradi ako chce.

A posledna vec, ked niekto nema rad nejaku skupinu, nie je to sice spravne, ale de facto je to jeho nazor tak nech si ho ma...

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

To bylo v nějakém film, ne? "My jsme mysleli, že jsi jenom retard a ty seš ve skutečnosti rasistickej retard."

Reagovat
fantomas

Reagovat
Side

Moje babička jednou mluvila o rozbitý flašce jako o negerským noži, ....víš, když o tom přemejšlim, byla tak trochu rasistka

Reagovat
smazaný uživatel

Porch monkey

Reagovat
Whitemedia

a to je z čeho ?

Reagovat
Side

Clerks 2

Reagovat
Whitemedia

bych na to měl mrknout ještě jednou, protože si tu hlášku vůůbec nevybavuji

Reagovat
Error

Diego Maradona se zastal Uruguayce Luise Suáreze, kterého FIFA tvrdě potrestala za kousnutí protihráče. "Kdo si myslí, že jsou? Je to nespravedlivý trest a neuvěřitelný mafiánský krok," prohlásil Argentinec, který je na šampionátu jako expert venezuelské televize. "Koho zabil, že dostal takový trest? Proč ho rovnou nepošlou na Guantánamo?"

Maradona taky opět potvrdil svou "třídu". Nechápu, jak toho člověka může tolik lidí obdivovat.

Reagovat
smazaný uživatel

Dalo se tomu předejít. Kdyby hrál s náhubkem (dostal by nějakou výjimku jako Petr Čech se svojí helmou), k podobným incidentům by nemohlo dojít.

Reagovat
smazaný uživatel

maradonu obdivují jako fotbalistu, ne jako člověka

Reagovat
smazaný uživatel

Co tak pročítám v médiích, jak se ho v Jižní Americe zastávají a v Evropě ho všichni kritizují (dokonce i liverpoolští)... zajímalo by mě, zda je to tak doopravdy, nebo je to zkreslené televizí. Že by rozdílná mentalita na kontinentech byla až tak výrazná?

Reagovat
FC Porto FC

to bude tím že je z JA

Reagovat
smazaný uživatel

nevim, jak mnoho lidí, ale já ho obdivuji jako fotbalistu, jako člověk je pro mě dno

Reagovat
fantomas

Je to absolutní vypatlanec no.

Reagovat
Hokaido

Vrána k vráně sedá

Reagovat
smazaný uživatel

Maradonna je především mediální šašek, který fotbalově hodně hráčů převyšoval, ale lidsky je to prostě odpad. Pamatuju si rok 1994 a jeho pozitivní dopingový nález, Argentina pak jela domů po zápase s Rumunskem. A jeho další účinkování radši ani nepřipomínat, v jednu chvíli snad byl i na smrtelné posteli.

Na MS 2010 zase ukázal své trenérské "schopnosti", kdy Argentinu totálně smetlo Německo. Tenhle člověk by měl především mlčet. Už mě spolu s Pélém, který taky má tu nutkavost do všeho rejpat a shazovat Messiho kde to jde.

Reagovat
smazaný uživatel

Nechápu kdo a komu můžou vadit černoši tak kurna jsou to opice stejně tak jako my tak z toho nedělejte scény,...........A navíc černoušci jsou v pohodě tak je nechte žít kur**!

Reagovat
Hokaido

“Now inside me there's no feelings of joy, revenge or anger against Suarez for an incident that happened on the pitch and that's done. There only remain the anger and the disappointment about the match. At the moment my only thought is for Luis and his family, because they will face a very difficult period. I have always considered unequivocal the disciplinary interventions by the competent bodies, but at the same time I believe that the proposed formula is excessive. I sincerely hope that he will be allowed, at least, to stay close to his team mates during the games because such a ban is really alienating for a player.”

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
Hokaido

Opička

Reagovat
smazaný uživatel

extremistickej fasisto !

Reagovat
bayern987

Reagovat
frankiefcb

nádherná

Reagovat
smazaný uživatel

krasna

Reagovat
smazaný uživatel

Pěkná

Reagovat
smazaný uživatel

Chybi mi tam nejaky prsaty prdelaty brazilky, v televizi jich bylo na vyber az az - to by byly jasny vitezky

Reagovat
smazaný uživatel

wow, ty zijes

Reagovat
smazaný uživatel

Něco bude možná v další aktualizaci análníku.

Reagovat
celeb
Reagovat
j_mrazik

Je super, že máme každej jinej vkus.

Reagovat
smazaný uživatel

tak 4 z 5 se mi nelibi

Reagovat
Thelvin

Druhá je rozkošná

Reagovat
Counter
Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Desmond Glazebrook

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Jak hráli rusáci v kvalifikaci? Taky takhle připosraně?

Reagovat
Tywin Lannister

dovolil bych si sestavit prozatimní top sestavu MS a sestavu tragédů MS

nejlepší 11

Ochoa - Aurier, Kompany, Marquez, - J.Rodriguez, L.Gustavo, Matuidi, Robben - Neymar,Benzema, J.Matinéz

nehorší 11

Casillas - Pepe, Pique, Baines, - Gerrard, Xavi, Song, Palacios, - Welbeck, Éder, Fred

Reagovat
bayern987

Müller? Fred?

Reagovat
smazaný uživatel

Fred tam je

Reagovat
bayern987

Právě...

Reagovat
Tywin Lannister

tak rozhodoval jsem se mezi Mullerem a J.Martinézem, oba se tam nevešli

Reagovat
smazaný uživatel

Myslis toho Martineze, co hral jeden zapas?

Reagovat
Tywin Lannister

no v tom zápase byl jasnej MOTM, a navíc je to sympaťák

Reagovat
Arne

Schweinsteiger?

Reagovat
smazaný uživatel

Vepredu je mnohem vetsi vyber.

Reagovat
Arne

V záloze taky, to i ten Kroos by se tam dal hodit spíš než Schweini (ten ne jen kvůli tomu počtu minut)...

Reagovat
smazaný uživatel

Pro tebe mozna, ja ten vyber do stredu proste nevidim.

Reagovat
Arne

Ok, no mě jen zaujalo, že se divíš Martínezovi, když toho odehrál víc než jeden tvůj vybraný hráč.

Reagovat
smazaný uživatel

Jak rikam, dopredu jsem videl spoustu hracu, kteri vycnivali, ale uprostred zalohy ne. Proto jsem se divil.

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Luiz Gustavo?

Reagovat
Tywin Lannister

podle mě hrál výborně tu svoji roli týmu, přes něj protivníci těžko procházeli a kdyby hrál ve středu s Fernandinhem místo tragickýho Paulinha, tak by byl ještě lepší

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže jeho úkol je i hlídat krajní obránce.. a v tom byl naprosto otřesný. Nehledě na to, že se pouštěl i do vymýšlení akcí a v tom je přirozeně hodně špatný. Určitě ne MS byli lepší hráči v záloze.

Reagovat
smazaný uživatel

No kdyz jsem delal tu svoji, tak nejtezsi bylo vybrat stredniho zaloznika.

Reagovat
fantomas

Na druhou stranu taky neni superman že jo. Že je Alves dozadu rok od roku příšernější, neni jeho vina, a Marcela zajišťoval celkem zdatně. Na obou stranách plus ve středu bejt pořád nemůže, by se roztrhl.

Reagovat
smazaný uživatel

Pokud by hrál s ním Fernandinho, tak toho je schopný. Musí dávat pozor, všimni si, že Alves/Marcelo nikdy nechodí do útoku společně, vždy jen jeden z nich.. a ten prostor má pak zajišťovat Gustavo, což mu nejde.

Reagovat
fantomas

Jenže to je právě ten problém no. On nemůže za to, že vedle něj fungoval Paulinho, kterej byl do značný míry nepoužitelnej na obou koncích hřiště, a zároveň že Phil pro většinu času uklidil Oscara (kterej by mu taky byl schopnej pomoct) na kraj.

Reagovat
smazaný uživatel

Oscar má volný pole, ten si prolíná pozice jak se to zrovna hodí.. Spíš bych řekl, že Oscar zatím ještě nemá tak dobrou herní inteligenci, aby zvládl přesně určit, kde bude týmu nejvíc nápomocný.. Jinak jak píšu níž, i výkony spoluhráčů jsou vnější okolnosti, který srážej výkon jednotlivce.. tak to je a bylo vždy, Gustavo zatím Brazílii nikterak nezachraňuje.

Reagovat
fantomas

Neřek bych že zachraňuje, ale určitě je na něj z toho středu největší spoleh zatim (i pokud tam počítám toho Oscara).

Reagovat
Tywin Lannister

pokud není Scolari vůl, tak v dalším zápase musí hrát dvojka Gustavo-Fernandinho

Reagovat
fantomas

Jednoznačně.

Reagovat
smazaný uživatel

Snad jo.

Reagovat
smazaný uživatel

Bude hrat Paulinho

Reagovat
smazaný uživatel

To jo, pořád to ale není nic moc.. Zatím jsou jeho výkony dost mizerný, i když to je kvůli Paulinhovi, samozřejmě. Záloha Brazílie je na MS jedna z nejhorších, z těch postupujích bych řekl, že dokonce vůbec nejhorší.

Reagovat
fantomas

Nekompromisní, ale dá se říct s Fernandinhem to nicméně pude o 100% nahoru.

Reagovat
smazaný uživatel

Už šlo, ten druhý poločas s Kamerunem stál za to..

Reagovat
fantomas

Tak tak.

Reagovat
Tywin Lannister

chtěl jsem tam zařadit nějakýho poctivýho DM, aby ta sestava měla trochu logiku, jasně že bych tam moh dát nějakýho ofenzivnějšího hráče, kterej dává i góly a finální přihrávky, ale pokud jde o tenhle post, tak podle mě si zaslouží uznání, viděl jsem všechny 3 zápasy a byl téměř neprůchodnej, navíc těžko bude hlídat i krajní obránce, když ten střed musí oběhávat v podstatě sám, když Paulinho se motá po hřišti jak ocas a pozičně to vůbec nedává, a jedinej kdo tam vypomůže do defenzivy ze zálohy je Oscar

Reagovat
smazaný uživatel

Máš pravdu, že mu to hodně kazí spoluhráč ve středu zálohy.. ale to jsou obyčejný vnější okolnosti, který jeho výkon prostě sráží dolů, stejně jako do sestavy nedáš Cristiana, když víš čeho je schopný, ale kvůli spoluhráčům/zranění to na MS nebyl schopen předvést.

Reagovat
Tywin Lannister

to nejsou vnější okolnosti, to bys ho musel duplikovat aby stíhal bránit i kraje obrany, zvlášť když máš vedle sebe Paulinha, a na becích ofenzivně laděný hráče, co hodně vyváží balon a pak se nestíhají vracet

Reagovat
smazaný uživatel

To, že vedle něj hraje naprosto mizernej Paulinho a Gustavo pak až moc často hraje s míčem, je vnější okolnost jeho výkonu. To jak by zahrál, když by vedle něj byl někdo lepší, je pořád jen hypotéza. Zatím je čirý fakt to, že mu to nejde a záloha Brazílie neexistuje.. Jak říkám, dají se vybrat daleko lepší možnosti.

Reagovat
Tywin Lannister

nesouhlasím, do defenzivy funguje střed zálohy solidně, bez něj by to byl naprostej průchoďák a vymýšlení ofenzivních akcí není jeho úkol

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to si rozhodně nemyslím, že střed zálohy funguje solidně.. Zatím to byl slušnej průchoďák, kterej se nakonec musel řešit až naposlední chvilku. Nehledě na to, že on má chodit k do stran za krajní beky a to mu taky nejde.. Fakt nechápu, jak ho můžeš dát do ideální 11 turnaje, přitom Brazílii ohromně fandím.

Reagovat
Tywin Lannister

jak už jsem psal, tak těžko může dobře zajištovat beky, když na ten střed je uplně sám, a taky když se krajní obránci nestíhaj vracet a střed se prostě nezajistí

Reagovat
smazaný uživatel

To jsou ale vnější okolnosti jeho výkonu.. Nahoře jsem ti dal příklad s Cristianem, všichni víme, že pokud by měl spoluhráče, tak bude taky v ideální 11 turnaje.. Gustavo taky nemá spoluhráče a tím šel jeho výkon hrozně dolů. Přece nemůžeš dát do ideální 11 takového turnaje hráče podle toho, jak si myslíš, že by asi zahrál, kdyby měl lepší spoluhráče místo jeho aktuálního výkonu.

Reagovat
Tywin Lannister

a to že střed zálohy směrem dopředu nefunguje je daný i tím, že přes něj téměř nehrají a často se ani nedostane do hry, páč se překopne a nebo hru vyvezou krajní obránci

Reagovat
smazaný uživatel

Cuadrado

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
smazaný uživatel

taky hodim svoji

nejlepsi 11

Ochoa - Aurier, Kompany, Marquez, Layun - Matuidi, Schweinsteiger - Robben, Muller, James Rodriguez - Suarez

nejhorsi 11

Akinfeev - Alves, Pique, Jagielka, Baines - Gerrard, Xavi - Nani, Kagawa, Kalou - Eder

Reagovat
bayern987

Nejlepší nejhorší se ti moc nepovedl

Reagovat
fantomas

Místo Kagawy Honda. Kagawa měl aspoň ten poslední zápas slušnej, Honda neměl nic. A vůči Éderovi je to šíleně nefér, ale tam se do ničeho pouštět nebudu radši. (Naopak pokud někdo další z Portugalců, tak jednoznačně Alves.)

Reagovat
smazaný uživatel

Honda mel vcelku dobrej ten prvni zapas, kde byl zase Kagawa ultra prisernej.. To je tezky, tech hraci je tam na vyber hodne, jak pises, klidne tam mohl byt Alves, nebo Ramos ze Spanelska.. A na hrot kdo? Napada me Rooney, ikdyz ten asi pod hrot, tak Studge?

Reagovat
fantomas

Studge mi naopak vychází jako nejpozitivnější Anglán když nic jinýho, byl nejnebezpečnější. Osobně bych to viděl na jasnýho D. Costu. Případně Park Chu-young.

Reagovat
smazaný uživatel

Jasny no, ja to beru dost podle ocekavani, od tech Korejcu jsem necekal vubec nic, tak me nemohli zklamat

Jinak good point s Costou, byt si nemyslim, ze to byla tak jeho vina, jako spis ho neumeli vyuzit, ale jo, klidne on. A ten Studge, gola nedal, vecne behal mimo vapno, kdyz mel sanci, tak ji zadrbal.. proste jsem cekal o dost vic, klidne by tam mohla byt cela repre Anglie.

Reagovat
fantomas

Góla právěže dal.. jednoho ze dvou a křídlo tam on holt hrát musel no, to byla chyba Hodgsona zhruba podobně jako del Bosqueho v případě Costy (jo, souhlas, že byl prostě hozenej do vody).

Reagovat
Tywin Lannister

Suarez tam nemá co dělat, stejně tak Kagawa a Nani

Reagovat
smazaný uživatel

Suarez nebo Persil, rozhodl jsem se pro Luise, protoze bez nej by nemela Uruguay ani bod a on sam ji dotahnul do osmifinale..

Reagovat
fantomas

A teď sem si všim Schweiniho... to jako fakt za ten jeden zápas v základu.

Reagovat
smazaný uživatel

Jak pisu vys, vubec jsem nevedel koho tam dat. Post stredniho zaloznika mi prisel uplne nejtezsi na vybrani. Kdo hral nejak vyrazne lip, nez ostatni? Jenom ten Matuidi.

Reagovat
fantomas

Aránguiz, Herrera.. a i z těch Němců by se dalo vybrat líp právě.

Reagovat
smazaný uživatel

Mexicanu bych tam mel uz moc, to jsem nechtel a z Nemcu kdo?

Reagovat
fantomas

Lahm i Kroos by se dali (určitě spíš než hráč, co odehrál nějakých 100 minut dohromady), ale stejně bych preferoval Aránguize no.

Reagovat
smazaný uživatel

Lahm 100% ne, kdyz patri k nejhorsim hracum..

Reagovat
fantomas

Nesmysl.

Reagovat
Arne

K nejhorším ne, ale k nejlepším ho taky nemůžeš dát, když udělá tři do očí bijící hrubky.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja nemce moc pozorne nesledoval, ale psal to db18 a tomu co se tyce Nemecka, hodne verim.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10306309_10202450963579336_3033866852592906413_n.jpg

Reagovat
fantomas

Nevim, já se taky klanim spíš ke Kroosovi, ale "jeden z nejhorších", to sou prostě silný slova.

Reagovat
smazaný uživatel

Oni naši "Němci" nevidí rádi Lahma ve středu zálohy, protože je tam hodně alibistickej, hraje najistotu a neudělá viditelně "nic navíc".. Jenže zapomínají, že ve středu zálohy nemají lepšího defenzivního hráče, kterej by měl alespoň polovinu poziční inteligence jako Lahm. Jeho dostupování, víření a zastupování spoluhráčů je naprosto výjimečný. Určitě hraje daleko lepší turnaj, než Gustavo.

Reagovat
smazaný uživatel

"když udělá tři do očí bijící hrubky."

ocividne lepsi, nez Gustavo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

no nevim, cetl si to vubec?

Reagovat
fantomas

Jj, potřebuješ pomoct s překladem? Nebo co nechápeš na větách jako "Lahm played the dual role of destroyer and distributor brilliantly", "His presence in midfield also allowed Schweinsteiger to play his natural game" nebo "More impressive than anyone was Philipp Lahm, who had a match-high 125 touches and 116 passes, an impressive 95 percent passing accuracy and a vital match-winning block at the end of the game."

?

Reagovat
smazaný uživatel

No a z toho ti vychazi, ze patri k nejlepsim na turnaji?

Ja nerikam, ze nema hrat v zaloze, ale bavime se o tom, kdo jak hraje na MS.

Reagovat
fantomas

No počkej, já nikdy neřek, že patří k nejlepšim na turnaji já řek, že bych ho upřednostnil před Schweinim (už jen proto, že toho odehrál nepoměrně víc, a měl tudíž i nepoměrně víc prostoru k napáchání těch chyb).

Dokonce sem i napsal, že bych z německý zálohy ještě radši vybral Kroose.

Reagovat
smazaný uživatel

tak nevim o cem se bavime..

Reagovat
fantomas

No to já taky nevim, nicméně vim, kde to všechno začalo - kdyžs ho zařadil k "nejhoršim hráčum" na turnaji.

Reagovat
smazaný uživatel

Myslel jsem v nemeckym narodaku.

Reagovat
fantomas

Pff

Reagovat
smazaný uživatel

"The Ghana game, on the other hand, was a different matter entirely. Germany struggled to deal with the physicality and pressure of the Ghanaians, and Lahm turned from midfield anchor to midfield liability, being personally responsible for the second goal they conceded."

Tohle myslí..

Reagovat
smazaný uživatel

tech veci tam bylo vic - If Lahm made uncharacteristic errors against Ghana, he had a characteristically flawless showing against the U.S.

atd. Proste nehraje dobrej turnaj.

Reagovat
smazaný uživatel

Jeden zápas.. Taky si nemyslím, že je vhodný ho dávat do ideální 11, ale rozhodně to není tak příšerný jak tady říká spousta našich Němců.

Reagovat
fantomas

Reagovat
fantomas

Taky si myslim, že se démonizuje už jen proto, že ho tam každej odtud nerad vidí.

Reagovat
smazaný uživatel

ja proti nemu nic nemam, ale kdyz nekdo udela 3 do oci bijici hrubky, tak to muze byt Makelele a stejne ho nezaradim do nejlepsich hracu turnaje..

Reagovat
fantomas

A ty mi tady vyprávěj o lízání něčího zadku, když takle plynule přejímáš cizí teze...

Reagovat
smazaný uživatel

ja jsem uz napsal, ze jsem to nevidel, ze je to nazor zalozenej na lidech, co to sleduji..

Reagovat
Arne

Pokud jedním z "našich Němců" myslíš i mě... Tak ne, nezapomínáme a jeho roli chápeme dost dobře. A on roli plní taky velmi dobře, ale pak ten jeho přínos můžeš spláchnout do hajzlu, když ti Ghanu a 2x Portugalce pošle do brejku takovými imbecilními hrubkami.

My "Němci" nezapomínáme taky jednu další věc - že to jde i bez něj a že to Schweini v tom středu zálohy zvládá lépe, takže on klidně ve dvojici s Kroosem je prostě lepší varianta. S tím, že máš pak můžeš mít na hrotu Kloseho a kolem něj Müllera hledajícího si svůj prostor, kde se mu zachce.

Jediný, co nechápu, proč to obhajuješ ty... Protože si to vymyslel Pepek? Vždyť je to prostý defenzivní přizdisráčství, proti kterému ty brojíš, kde jen můžeš.

Reagovat
smazaný uživatel

Jasně, že myslím i tebe.. Není to nijak pejorativní označení.

Jak píšou bleech "His presence in midfield also allowed Schweinsteiger to play his natural game.", přesně tak to vidím taky. Já jsem za, že Muller na hrotu je lepší varianta, než Klose..

Je to jiný přizdisráčství, než uzamknout hřiště, nechtít míč a odkopávat balony na křídlo.. Tohle je pro mě daleko sympatičtější, protože Lahm defenzivu zvládá fotbalově. Umí s míčem, neustále si nabíhá a víří.. Na beku tolik nevynikne jeho herní inteligence. Pep v tom ale taky může hrát velkou roli, to přiznávám.

Reagovat
fantomas

Reagovat
Arne

Jasný, já to tak ani neberu, jen mě to pobavilo.

Já jsem si ten jejich report přečetl, abych se dozvěděl, čím myslí tu Schweiniho přirozenou hru a jak to s ním souvisí... Bohužel to tam není. Co se týče toho hrotu, Müllera na něm těžko udržíš, ten potřebuje kroužit kolem, dělat si ty svoje nečekaný náběhy, potřebuje volnost. Na tom hrotu pak chybí, takže podle mě to tam víc harmonuje s Klosem.

To beru, že to je jiný, ale furt je to přizdisráčství... Já zkrátka furt mám před očima tu JAR a německou rychlou, přímočarou hru s tahem na branku a tenhle styl, co hrají teď, tyhle věci prostě nenabízí. Byť uznávám, že je možný, že má větší šanci na úspěch.

Reagovat
smazaný uživatel

Já bych řekl, že stoupačova přirozená hra je měnit tempo hry, rozdávat průnikový přihrávky i za cenu ztrát a tím dominovat středu pole.. Pak máš totiž dvě možnosti, aby naplno využil svýho potenciálu a nemusel se bát přirozených ztrát míče.

a) mít tam Lahma, který zajistí poziční nevyrovnanost stoupače a vždy se mu nabídne pro nouzovou přihrávku.

b) mít v týmu rozrážeče, který zajistí sílu a dynamiku středu pole, bude neustále chodit do soubojů, bude uvolňovat pozice pro soupeře a zajistí, aby se záloha soupeře nemohla spojit s útokem.

Jenže v týmu teď žádnýho TOP rozrážeče nemáte.. Khedira je bez formy a Benderové jsou mimo.

Reagovat
smazaný uživatel

rozrážeče nemají*

Reagovat
Arne

V tom máš asi pravdu. Teda určitě.

Možností ale je dát taktovku Kroosovi a jeho hru posichrovat Schweinim, nebo Kroose vyjmout, popřípadě zkusit dát na desítku (se skřípěním zubů). Ale to už není téma, o kterým jsme se bavili.

Reagovat
Talker

Proč nemá nikdo v té nejhorší Lukaka? Vždyť za ty dva zápasy se téměř nedotknul míče a rozhodně nenaplnil to, co se od něj čekalo. Jasně, neměl pořádnou podporu zálohy, ale i tak bych si od něj představoval mnohem víc.

Reagovat
fantomas

Vidiš, na toho sme zapomněli.

Reagovat
smazaný uživatel

ty vole, ten je jasnej, jak jsem mohl zapomenout

Reagovat
*CZE*

#FreeRasism

Reagovat
smazaný uživatel

200. proti levicakum

Reagovat
Ángel di María 22

Reagovat
smazaný uživatel

Tím nechci zpochybňovat, že jsi latentní xenofob.

Reagovat
smazaný uživatel

nejsem xenofob, jsem nacionalista a v tom je obrovskej rozdil..

Reagovat
smazaný uživatel

To je, ale napsat o africkém mužstvu, že jsou "opičáci" s nacionalismem nemá nic společného. To tak možná inklinuje k nacismu, i když tím nechci říct, že jsi nácek, to ne. A rozebírat tady s tebou to, co s tebou o kousek výš rozebíral Domingo, nebudu.

Reagovat
smazaný uživatel

To samozrejme nema a dokonce to nemelo spolecnyho nic s zadnou nenavisti

Reagovat
smazaný uživatel

Každopádně je to hrubá xenofóbní urážka minimálně hraničící s rasismem. Spíš už za hranou...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Právě se směješ vlastní blbosti.

Reagovat
smazaný uživatel

Ne, te tvoji. Sorry, ale daleko vetsi rasista jsi ty, kdyz to vztahujes na barvu jejich kuze.

Reagovat
smazaný uživatel

Ok. Jestli to ale fakt myslíš vážně a není jen nějaká nadsázka, je to smutné.

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, myslim to zcela vazne, nejsem to ja, kdo by upozornoval na jejich barvu kuze, ale ty, kdyz je povazujes za nadlidi, kterym nesmis nadavat do opicaku. Kdezto kdyz to reknu bilymu, tak je to jedna z nejobycejnejsich nadavek.

Reagovat
smazaný uživatel

Nevím, jestli ti o tom někdy někdo říkal, ale rasismus se posuzuje taky na základě společenské nebezpečnosti. Pokud jsou v Česku a Evropě obecně černoši v menšině, je celkem logické, že když je budeš urážet na základě jejich rasy a připodobňovat je k nějakým zvířatům, tak to podle toho bude posuzováno. Třeba v JAR jsou běloši v menšině a rasismus vůči bělochům se tam poszuje do určitě míry naopak jako tady.

Samozřejmě, pokud je nějaký rasistický fyzický útok nebo něco takového, musí být trestán vždy. Ale u tady těchto společenských jevů hraje velkou roli taky nebezpečnost. Jinými slovy takových jednodušších lidí jako ty je v Česku dost a pokud by se chytli jednoho primitivního názoru, je to potenciálně daleko nebezpečnější, než když to udělá těch pár černochů, podle toho se s tím taky nakládá. A je to tak správně.

Reagovat
smazaný uživatel

Do jednodussich lidi mi samozrejme nadavas proto, ze jsem bilej. Je mi to jasny.

Reagovat
smazaný uživatel

Ne, i kdybys byl černoch, klidně bych ti nadával, že jsi jednoduchý. Stejně jako jsem v nedávné diskuzi nadával na Kamerunce a Ghana, že jsou pakáž, nemám ale důvod to prokládat xenofóbními a rasistickými výlevy o opicích.

Reagovat
smazaný uživatel

Ty ses opicak, prosimte

Reagovat
smazaný uživatel

Tímhle už to fakt nezachráníš.

Reagovat
smazaný uživatel

ty ses vtipalek

Reagovat
smazaný uživatel

Jojo.

Reagovat
smazaný uživatel

Btw., kdybys to udělal třeba v Americe, je dost dobře možné, že si tě podle ip adresy najdou a teďka už bys seděl v kanceláři oblastního šerifa, ale to jen tak na okraj.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

No, moc bych se nesmál. Můj velmi dobrý kamarád byl v Americe na studijním pobytu po celý rok, někdo napsal něco dost podobného na internet a druhý den ho ze školy odváděli v poutech.

Reagovat
smazaný uživatel

Sorry, ale to by byla zavrena pulka lidi na FB.

Reagovat
smazaný uživatel

Půlka ne, ale máš pravdu, že takových latentních rasistů nebo xenofobů, popřípadě lidí, kteří běžně používají tyhle urážky, je v Česku opravdu spousta. Na západ od nás se to bere o hodně vážněji. A jak jsem psal, napíšeš nějakou takovouto urážku na net - okamžitě si pro tebe jedou, druhý týpek tam zas napsal na net, že jestli ho někdo bude otravovat, zabije ho a vypsal pár jmen, taky si pro něj do školy přijeli, přijdeš do škoyl v tričku s marihuanovým listem na tričku - okamžitě se volá policie a úplně se to hrotí. V Americe jsou v tomto asi nejprudérnější, ale ani v mnoha západoevropských zemí si nemůžeš tady toto dovolit.

Reagovat
smazaný uživatel

*je jednou tričku

Reagovat
smazaný uživatel

*jen

Reagovat
smazaný uživatel

Ja se nebavim o Cesku. Ale o USA. Takze si zapni FB, podivej se pod nejaky americky stranky tam a pak si vymejslej dal.

Reagovat
smazaný uživatel

"Ja se nebavim o Cesku. Ale o USA"

Já ti jen dával za vzor, jak se to trestá ve vyspělých demokraciích a jak ve střední Evropě. Taky úplně nesouhlasím s prudérností Amíků nebo některých severských zemí, ale nic se nemá přehánět a ty to prostě přeháníš. V tomto máš stěstí, že žiješ v Česku.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak jeste jednou, evidentne jsi nechapavej. Bavime se o zatykani za napsani neceho na internet. Ty sis vymyslel nejakou historku z USA a ja ti na to odpovidam, ze by byla zavrena pulka FB, protoze jestli si otevres nejakej americke stranky na FB, tak tam najdes spoustu podobnych narazek.

Reagovat
smazaný uživatel

Nadávají tam černochům do opic? Polovina Američanů? Jasně...

Reagovat
smazaný uživatel

pokud pod obrazek nejakeho cernocha napisou "monkey", tak predpokladam, ze tomu rozumim spravne.. Byt to samozrejme neznamena, ze by to mysleli vazne, nebo ze by to mela byt rasisticka nadavka.

Reagovat
smazaný uživatel

Jojo, a tohle dělá polovina Američanů a jsou toho plné sociální sítě...

Reagovat
smazaný uživatel

Nadsazku jste ve skole jeste neprobirali? A ano, jsou toho plne socialni site.

Reagovat
smazaný uživatel

Plné sociální sítě toho ani omylem nejsou a nadsázku jsme probírali, ale s rasismem nemá nadsázka nic společného.

Reagovat
smazaný uživatel

A navíc už jsi se tady podobným způsobem projevil x-krát. Hledat ti to teď ale taky nebudu.

Reagovat
smazaný uživatel

No jasny

Reagovat
smazaný uživatel

No, jasný...

Reagovat
smazaný uživatel

hlavne proti extremom ako domingo

Reagovat
smazaný uživatel

Neskutečný. Polovina příspěvků z dolarovo demagogickýho vlakna. Proč na něj cela ta "domingovo banda" reaguje? To si važně myslíte, že přestane? Ztracíte zbytečně čas.

Reagovat
kubys
Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele