AMERICKÉ PIVO V NĚMECKU?!
Nejen Bavoři, jedni z největších spotřebitelů piva na světě, ale i celé Německo se při utkáních MS 2006 budou muset obejít bez zlatého moku. Přesněji řečeno: bez německého zlatého moku. Pivo se prodávat bude, ale ne německé. Rozhodl o tom Výkonný výbor FIFA. Poté, co FIFA veřejnosti oznámila znění smlouvy s Anheuser-Busch, se v německém tisku ujal nový termín "pivní cenzura".
A o co vlastně jde? Mezinárodní federace uzavřela lukrativní smlouvu s americkým pivním gigantem Anheuser-Busch. Americký koncern, jako oficiální partner FIFA, má exkluzivní právo na prodej a reklamu své značky Budweiser na všech stadionech během celého MS 2006. Smlouva zakazuje prodej jakékoliv jiné značky piva. Podle německého obyvatelstva se pití amerického Budweiseru během šampionátu rovná ztrátě identity a hrdosti německého národa. Nejen média, ale už i někteří političtí činovnicí vyzvali německé obyvatelstvo k ignoraci této dohody mezi FIFA a Anheuser-Busch. Nejmenší pochopení pro tuto dohodu mají v bavorském Mnichově. Jeden z předních německých deníků, Frankfurter Allgemeine, napsal, že spíš Nil poteče proti proudu, než se Bavoři podřídí tomuto diktátu...
Báječný svět sportu je pro Anheuser-Busch velkou výzvou. Vždyť během necelého měsíce Mistrovství světa ve fotbale se vypije několik tisíc hektolitrů zlatého moku. Pivo se bude prodávat až za pětinásobnou cenu a pivovar počítá s tržbami v řadě desítek miliónů Eur. Zcela logicky nemá americký pivovar zájem o spolupráci s žádným z německých pivních koncernů. Celý trh chce jenom pro sebe. Navzdory tomu chce německý fotbalový svaz představit i místní produkci a nyní bojuje o udělení výjimky.
V Mnichově s verdiktem nejsou moc spokojení. Pro jinou dohodu ale pochopení mají. FIFA totiž uzavřela ještě další velmi výhodnou smlouvu. Tentokrát s jihokorejskou automobilkou Hyundai. Fotbalisté tak budou během MS jezdit výhradně ve vozech této značky. Němci tvrdí, že v žádném případě americké pivo pit nebudou. Na stadionech ale nebudou jenom němečtí fanoušci, ale milovnici fotbalu a piva z celého světa. Právě proto, i kdyby si žádný Němec nekoupil ani kelímek amerického piva, koncern Anheuser-Busch si po MS na nízké tržby stěžovat nebude.
Fotbal není jenom krásná hra, točí se v něm také velké peníze. Fanouškům ale jde především o krásnou hru. Proto my, fanoušci fotbalu, můžeme jenom doufat, že i přes různé zákazy, dohody a nařízení nepřijdeme o to podstatné, o báječný fotbalový zážitek z Mistrovství světa v roce 2006...
A o co vlastně jde? Mezinárodní federace uzavřela lukrativní smlouvu s americkým pivním gigantem Anheuser-Busch. Americký koncern, jako oficiální partner FIFA, má exkluzivní právo na prodej a reklamu své značky Budweiser na všech stadionech během celého MS 2006. Smlouva zakazuje prodej jakékoliv jiné značky piva. Podle německého obyvatelstva se pití amerického Budweiseru během šampionátu rovná ztrátě identity a hrdosti německého národa. Nejen média, ale už i někteří političtí činovnicí vyzvali německé obyvatelstvo k ignoraci této dohody mezi FIFA a Anheuser-Busch. Nejmenší pochopení pro tuto dohodu mají v bavorském Mnichově. Jeden z předních německých deníků, Frankfurter Allgemeine, napsal, že spíš Nil poteče proti proudu, než se Bavoři podřídí tomuto diktátu...
Báječný svět sportu je pro Anheuser-Busch velkou výzvou. Vždyť během necelého měsíce Mistrovství světa ve fotbale se vypije několik tisíc hektolitrů zlatého moku. Pivo se bude prodávat až za pětinásobnou cenu a pivovar počítá s tržbami v řadě desítek miliónů Eur. Zcela logicky nemá americký pivovar zájem o spolupráci s žádným z německých pivních koncernů. Celý trh chce jenom pro sebe. Navzdory tomu chce německý fotbalový svaz představit i místní produkci a nyní bojuje o udělení výjimky.
V Mnichově s verdiktem nejsou moc spokojení. Pro jinou dohodu ale pochopení mají. FIFA totiž uzavřela ještě další velmi výhodnou smlouvu. Tentokrát s jihokorejskou automobilkou Hyundai. Fotbalisté tak budou během MS jezdit výhradně ve vozech této značky. Němci tvrdí, že v žádném případě americké pivo pit nebudou. Na stadionech ale nebudou jenom němečtí fanoušci, ale milovnici fotbalu a piva z celého světa. Právě proto, i kdyby si žádný Němec nekoupil ani kelímek amerického piva, koncern Anheuser-Busch si po MS na nízké tržby stěžovat nebude.
Fotbal není jenom krásná hra, točí se v něm také velké peníze. Fanouškům ale jde především o krásnou hru. Proto my, fanoušci fotbalu, můžeme jenom doufat, že i přes různé zákazy, dohody a nařízení nepřijdeme o to podstatné, o báječný fotbalový zážitek z Mistrovství světa v roce 2006...
Komentáře (9)
Přidat komentářTak to je neslýchané!
Nojo, ty aby ses neozval. A kdyby to byl španělskej pivovar, tak to bude samozřejmě správný, co?
Hm, no tak španělské pivo bych po vlastní zkušenosti též příliš nedoporučoval
Hm, americké nebo německé pivo, oboje stejné svrchnokvašené chca.... Němci by měli uzavřít smlouvu s ČR, aspoň by nám stoupnul obrat.
Némci potřebují prosadit svůj "mok", aby si s ním vypláchli tu svou vepřovou tlamu od těch amíkovskejch sra..k a pak se teprve mohli napít piva - českého!!!
to sou blbecci tak zlaty cesky pivecko maj za rohem a oni radsi americky zezlukli kravsky chcanky
Myslím, že Němci nemůžou vůbec nic.UEFA podepsala něco, co je pro ni výhodné a ostatní ať si trhnou nohou. Nemám rád Němce ale tohle je fakt trapný a úbohý. Americký Budweiser se musi nějak zviditelnit, protože je to pěkně hnusný pivo (vlastní zkušenost) a prodej prý každoročně klesá.
to vůbec nevádí! Z Plzně si na táhnem trubky a Amíky převalcujem před, při i po zápase. Zdař BUH!!!
Tak nevím, jestli je zrovna to jaké tam bude pivo to nejdůležitější,ale to je věc názoru. Pivo jako pivo, teda kromě českého.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele